Od 30. září je na českém trhu v prodeji VW Scirocco, základní cena byla stanovena na 549.900,- Kč. Všechny motory kromě nejslabšího 1,4 TSI (90 kW) mají v nabídce kromě manuální převodovky také dvouspojkovou DSG.
No, s dvoulitrem za šestsetpade, dobrá nabídka. ;-)
Ty tlumiče se přitvrzujou a měknou aktuálně dle stylu jízdy i povrchu, ale vždy v rámci daného přednastavení, režimu, tzn. když budeš tlačit na pilu v komfortním módu a házet autem ze zatáčky do zatáčky tlumiče přitvrdí, ale stejně se auto bude víc naklánět, než když to samé při stejné rychlosti na stejném místě budeš dělat s tlumiči ve sport módu.
:-) Rádo se stalo, ona je výhoda těch elektronicky řízených tlumičů hlavně v tom, že pro sportovní auto, kde se používají kvůli stabilitě tlumiče s kratším zdvihem je možné použít dlouhozdvihové a zdvih omezovat dle potřeby el. cestou. Ty řeči o tom, jak elektronika vyhodnocuje situaci "tisíckrát za milisekundu" vypadají hezky v "te reklámni brožuře, chlapi", ale zaznamenat rozdíl na cestě mezi tím jak fungují ony anebo klasické, ale pro daný typ sportovního auta dobře naladěné, je nemožné, možná bych to věřil nějakému testovači, který s jedním typem auta a růz. tlumiči najezdil tisíce km. Prostě výhoda adaptivních je, že když dosportuješ, přepneš na dlouhý zdvih (komfort) a vezeš se jak v konfekčním autě.
jj, já to mam taky, i když ne asi doslova. Bu%d to přepnu, nebo to tvrdne, pokud jedu asi 20 sekund přes 120 atd. V tom případě je mi to jedno, ale když dám ručně sport, tak je to sice jako žebřiňák, ale sedí to, jako "čert". V podstatě jedu pořád "comfort", protože si to stejně v zatáčkách přifukuje a žádný kreace s tim nejdou, no a ta nafta, co by si chtěl.... >:D
No, vzduch funguje trochu jinak, ale efekty jsou podobné, mě se taky touareg nad stočtyřicet sám sníží jedno v jakém režimu tlumičů, ale to je spíš kvůli aerodynamice na dálnici. Jinak "sport" tam taky dávám výjimečně, sice to auto umí být účinné, ale žádná zábava to není, a nejlépe se k němu hodí jízda s řidičem v poloze rozvalence a rukou ležérně přehozenou přes páku automatu. :-);-)
Na mě to působilo přesně opačně, fotky o.k., ale naživo to auto zapůsobí, hlavně proporcemi. Postaveno vedle nějaké astry, vypadá scirocco jako rozpláclý supersport přilepený k silnici, to auto nejde přehlídnout.
Žena má Touarega a klidně přiznávám, že jsem jí ho vybral já, prostě mi to auto před dvěma lety v dané třídě přišlo jako jejím i našim rodinným potřebám nejlépe odpovídající auto. Za co ho za rok vymění, je jasné. :-);-)
Upřímně, poslední Fiat, který na mě zapůsobil bylo kupé od Bangla, ostatní z hlediska designu považuju za průměr. VW design je promakanější a mě oslovuje více, Scirocco nemá v dané cenové kategorii designově konkurenci, i když Astra GTC je taky velmi povedená.
Jistě, Fiat coupe byl moc krásný, díky autorovi. Dodal bych jen, že to ovšem nebyl vlastně (designově) žádný fiat... když se člověk podívá na kontextovou modelovou řadu tehdejšího fiatu.
Astra dobrá, ale pro mne postrádá karosářskou harmonii, zejména tedy vzadu.
ROCCO souhlas... přikrčenej k silnici auto jak z jiného - supersport - světa. a zá pár švestek.
tak mi ji neber >:D
Nicméně, i přes hranatý design uno/Tipo/Croma byly tyto vozy poměrně snadno rozlišitelné (a vlastně kterékoliv značky). Dnes již ti to tak lehce nepůjde.
Ale jo, byl to sice z hlediska kvality krám, ale co do designu důstojný představitel své třídy. Ta současná, po fl vlastně takové Bravo kombi, se plácá v mimoprostoru pod maskovacím označením crossover. ;-)
klamný manévr se povedl - mise byla splněna >:D
Croma jr. může být jakákoliv, hlavní je jestli v tom nejkrizovějším období přinášela Fiatu alespoň jakýs takýs ušmudlaný zisk.
Z hlediska výdrže to bylo asi jedno, čtyři krát čtyři v Cali fungovalo tak dvě zimy, a to turbo nebylo taky moc držák. V6 sice tak nejela, ale byla to kultůra zvuku, ono 170k bylo na ten podvozek stejně tak akorát.
Na Cali je krásný pohled i teď, po těch letech. Kdybych měl Navtechův postřeh tak jsem mohl vyfotit jednu, která byla celá natřena snad gumoasfaltem 8-s (pro Matese.. ne nebyl to ostravský vynález! Na značce mělo "M")
Auto je to nekritizovatelné. Je to mainstreamový vrchol evropské produkce, navíc ve velmi přitažlivé karoserii. K ceně se raději nevyjadřuji, neb si letos připadám, že jsem se snad opravdu dožil ráje - překrásné kupíčko od VW za půl miliónu... Jo, to JE ráj.
To víš, kupíčko, a to v každé třídě, to je už solidní životní nadstavba. Rejpat se ukoptěně na vrakovišti v něčem, co z dálky vypadá jako kočárek z liberty a přes víkendy si hrát na horský dráze na Bullitta, to je sice také životní postoj, no, já bych spíše upřednostnil jednu elegantní návštěvu u VW... odhodíš zásobník s pětitisícovkama, luskneš na technika a objednáš jedno ROCCO. No jen si to představ... mít pod okny takovouhle překrásnou káru. Na tu by jsi zbalil i sám sebe, no ne?
Tak na nic nečekej, až budeš muset do auta narvat dva golfáče a jeden drdol, přejdou tě coupe-choutky natotata. Prostě, vykroč do života tím správným kopytem, aby sis to moh´na důchod ještě jednou zopakovat. Samo, že pak to bude asi Cayman, ale uznej, že začít na Sanderu... čím by sis ho chtěl pak zopáknout? Houpacím koněm v el-de-en-ce?
Kdyz se clovek odprosti od toho, ze neustale vychvalujes VW (pro me nepochopitelne :-) ), tak je to hezky cteni ;-) Ale dneska s tebou souhlasim i co se tyce "ROCCA", videl jsem ho uz nekolikrat na silnici a chtit VW tak jdu do nej :-):yes:
VW vychvaluji zásadně jen tam, kde chválu zaslouží. Ostatně tak to činím i u jích automobilek. Za pochvalu textu děkuju :yes: Také jsem rocca už viděl v akci (v Německu) - naživo je to strhující mainstremová pecka.
Cena 147kw modelu je niz nez u GTI. Malokdo si koupi GTI jako rodinny vuz a ruku na srdce, TOHLE VYPADA LEPE. Interier je klasicky nicnerikajici Volkswagen, exterier je zde velice povedeny, ze se mi stale nechce verit znaku na kapote. Vybava je ne-Volkswagenovsky dobra. Novy Scirocco uvidime urcite casteji, nez puvodni model ve sve dobe.
Scirocco si da jeden GTI ke snidani, dva k obedu a dalsiho k veceri. Konecne auto od Volkswagenu, ktere vypada jako auto z 21. stoleti. Preji Sciroccu dobre prodeje.
>:D:yes:
Snad jen k tomu interiéru... Mně se třeba líbí, připadá mi tak nějak důvěrně známý a nic mně tam "neštve" :-)
P.S: Rocco... to mi něco říká >:-[] [odkaz]
Perune, na co koukáš po nocích není důležité... popravdě musím přiznat, že jsem měl na mysli ROCCA jiného... [odkaz]
P.S. Tedy veřejně přiznat, že ti můj "rocco" připadá tak nějak důvěrně známý jako osoba v tebou naznačené identifikaci... >:D;-) to je silná káva i pro mně... pochopil jsem tě správně? :-);-)
Tyhle zpravodajské perly kapitána automobilového průmyslu člověku vždycky potvrdí, že kupovat dikobraz je vlastně vyhazování peněz. MaRRiánku, tvou dnešní perlu, cituji: "Vybava je ne-Volkswagenovsky dobra"... 8-s >:D tu prostě musím, musím znamenat jako nominační větu do Zlatého ventilku v rubrice Bláboly roccu... :yes:
Ještě mi nedá nezmínit prodeje rodného předchůdce... Ach bože, skutečnost, že ROCCO 1 má starší rodný list než ty přece neznamená, že měl špatné prodeje. Nebo ty se snad domníváš, že auta se začala v Evropě prodávat až po roce 1994?
Konečně, tvůj geniální vývod (ani radějí nedomýšlým odkud), že totiž coupe vypadá lépe, než hatch... to je vskutku věta hodná vytesání do žuly... Tak piš, ať svou naivitou prozáříš to dnešní uplakané ráno.
Pod extra výbavou bych si představil něco, co není v nabídce a musel bych někoho hodně ukecávat, aby mi to automobilka namontovala. Rozdíl vidím v základní výbavě a příplatkové výbavě, ale i komponent za příplatek z nabídky automobilky je standartní výbavou. VW je (bylo) pořád kritizováno za velmi "slabé" základní výbavy a když udělají jednu "základní" hodně solidně vybavenou verzi tak zase kritika ? Ano, za zmínku stojí, že do teď to byl ne-VW postup a když tak nad tím přemýšlím, tak VW s tímhle vozítkem jde vlastně hodně "jiným" směrem v rámci své modelové řady a politiky. A vlastně kde je konkurence, aby se mohlo oponovat GTImu - VW je v mainstreamu na vrcholu....
nezdá se mi, že by Marianek kritizoval výbavu. Právěže spíš kvitoval, že je velice slušná. Já taky, ač nejsem právě fanoušek VW, oceňuji, že konečně udělali slušnou základní výbavu. Vždyť ty jejich holobyty jsou už někdy až trapné...
VW na vrcholu mainstreamu - může být. Můj názor na jejich produkci je takový, že dokáží udělat asi nejlepší mix z mnoha vlastností. Někdo sice udělá lepší podvozek, někdo vetší prostor, někdo to, někdo tamto, ale oni tohle dokáží všechno asi nejlíp skloubit. Přesto si od nich nic nekoupím ;-) prostě mám jiné favority.
GTI dokaze pochvalit Volkswagen i za to, ze nema pneumatiky z kaucuku. Proto na ty jeho fanaticke blaboly nereaguji.
Ano Scirocco ma v zakladu prekvapive mnoho, coz neni u Volkswagenu zvykem. Pokud GTI odvozene od posledniho faceliftu Golfu nepujde s cenou razantne dolu, Scirocco mu vezme velkou cast zakazniku.
Jseš schopen vysvětlit, co znamená ta tvoje tvrzení, že výbava je ne-volkswagenovsky dobrá? Co to tady zase plácaš za nesmysly? Všiml sis, že třeba aktuální Golf se neprodává bez klimatizace (ploautomatické), předku v lektrice, s rádiem a s bezpečnostním vybavením, které ostatní "konkurenti" s výjimkou Hondy Civic nabízejí až ve vyšších stupních a za příplatky?
Čím míň nás tady budeš chtít přesvědčovat o svém "rozhledu", tím to bude především pro tebe lepší...
Berane Berane, spíš by ses měl podívat u konkurence ohledně výbavy ty. Nechci ti brát iluze, ale Golf v téhle "special edition" zdaleka etalonem, natož průkopníkem vybavenosti....
No díval jsem se, a je zajímavé, že generalizuješ za každou cenu. Mariánek podsouvá Golfu nízkou vybavenost, což není pravda, ale třeba Honda Civic je vybavená lépe - taky má vlastně jenom tři motorizace a tři úrovně výbavy.
Jak jsi přišel na to, že pokládám Golfa za etalon nebo průkopníka?
Já někde něco takového píši? Jinak ti tedy doporučuji, aby sis porovnal třeba Golfa, Focuse, C4 a Bravo (na druhou stranu můžeš třeba pro objektivitu druhým směrem přibrat Oktávii...).
Já žádné iluze nemám, doporučuji ti příště pozorně číst a pak teprve reagovat. Já jsme ten Mariánkův blábol četl několikrát...Jinak třeba Cee´d za konkurenci Golfa, čo Focuse skutečně nepokládám, takže jsme ho neuváděl - tam se určitý stupěň výbavy očekává samosebou, zajímavá je ale třeba Mazda 3 nebo Auris, když už.
ok, Berane, zjevně se nechápeme, nevím v čem generalizuju?
Berme to teda jak to je - ano, golf se teď doprodává za slušnou cenu se slušnou výbavou. Ale to není standard, to je vlastně něco jako edice. A vtěch různých edicích i konkurence nabízí velice slušně vybavené vozy, dokonce i s lepší cenou. A tím teď nemyslím jenom Ceeda.
Co mě připadá úsměvné, je že ani tento "special Golf za super cenu" nedisponuje takovým základním vybavením jako je palubní počítač. To je levnější tam narvat klímu, rádio s mp3 a spoustu airbagů?
Jinak je mi Golf ukradený. Z toho co jsi vyjmenoval bych asi bral Bravo (prostě se mi líbí,nemám bohužel osobní skušenost). Focus jezdí hezky, ale nelíbíl se mi interiér. C4 je fajn, akorát ta zadní náprava je hodně hlučná na rozbitých cestách, takže nonstop.
A v tom Mariankovém příspěvku nějak nemůžu najít útok na VW. Právěže je to samá chvála na Scirroco. Tak proč se do něj vlastně obouváte?
Mně taky Golf nerve srdce. Ale, znova - je asi individuální, co je pro koho důležité ve zvláštní výbavě, pro tebe třeba počítač, pro mně ESP, klima a airbagy, pro jiného radio s MP3 přehrávačem.
Ale znova - vždycky ten Golf měl (a teď nemluvím o ceně) ve všech verzích ABS, EBD a ESP, vždycky měl ovládání předku v elektrice, vždycky a ve všech verzích měl poloautomatickou klimu. Vždycky měl autorádio s přehrávačem. Proto taky stál od nejnižší ceny víc než konkurence. Ale nahoře se to srovnávalo. Dá se to porovnat, stačí se podívat do ceníků. A nemám na mysli speciální edici. navíc tady se sešly dva faktory (na rozdíl od Brava, Focuse nebo i Hondy) - kromě plošného snižování všech cen aut v důlsedku zpevňování koruny a také příznaků recese se jednalo o výběhový model. Ale v základním nejlevnějším provedení Trendline byl Golf vždycky v sérii lépe vybaven než většina jeho evropské konkurence. Asie je věc jiná. Jedna věc je ona speciální edice(ve skutečnosti úroveň výbavy Trendline s drobnostmi), kterou zmiňuješ a druhá je to, co nabízel po celou dobu prodeje. Kamarádka si kupovala auto této kategorie (dva roky tomu nazad) a z nějakého jejího velice subjektivního a pro mně nepochopitelného výběru jí vyšel buď Golf nebo C4. No a při porovnání skutečných cen a stejného vybavení a motoru byl ten Golf už před těmi dvěma roky lacinejší. Je ale pravda, že nekupovala nejlevnější a nejslabší variantu. Takže ty hlášky o předraženém Golfu jsou nesmysl. Já sice preferuji výbavu made in Japan a za nejoptimálněji vybavené auto v této kategorii považuji Civic, ale právě proto mi vadí podobné, řekněme slušně nepřesnosti a mýty, které se tady opakují do nekonečna.
P.S. A já neobviňuji Marianka za útok proti VW, ale za neustálé povýšenecké mentorování a hodnocení, které je založeno na zcela papírových anebo dokonce neexistujícíh základech.
Jinak mně samotného mrzí konfrontační tón řady příspěvků, zaslepenost a arogance některých jedinců (tam Marianek ale nepatří) - stačí si přečíst včerejší diskuzi o Fordu Kuga s 2,5 litrovým motorem a člověku je líto, co je z diskuze schopen udělat fanatik - a v tomto případě kupodinu ani wolff, ani A2 ani třeba Vel Satis...
Zakladni vybava u Volkswagenu je tradicne velice omezena. Je to dan za sirokou priplatkovou moznost. Volkswagenovi fanatici tomu rikaji "individualizace".
Scirocco jde svou cestou. Mnohem lepsi cestou z pohledu zakaznika. Nabidne "vsechno" potrebne jiz v zakladu. Za to ho zde chvalim.
Jakou základní výbavu považuješ za tradičně omezenou? Jseš schopen napsat fakta, enbo jenom budeš znova jako malé dítě opakovat fráze, které někdo někde řekl a někdo je pořád dokola opakuje?
Tohle auto může ohrozit v prodejích maximálně 3dv. Golf. Z 3dv. Golfu se tímto stává social verze, neboť ve vyšších výbavách má asi utrum a je vhodnější zvolit variantu Scirocco. Ale to je běžný jev tohle parazitování mezi modely jedné značky. Ale musím uznat, že jako VW je to slušné.
P.S. Už Golf je malé auto, takže ve velikosti si asi ty auta nemají co vyčítat. A základ je stejný.
Tak fake to není, je to prostě facelift jako každý jiný, to znamená roubuje se na stávajcí karoserii něco v naprosto jiném stylu než byl ten původní. Tenhle facelift není úplně z těch nejhorších, ale prostě to nesedí, originál je originál, ta přední světla patří na jinak tvarované auto. Podobný efekt, řekněme také původně více kubisticky pojatého auta, na mě dělala faceliftovaná vectra s maskou a světly ve stylu astry, tam se taky tloukl předek se zadkem. Ale budem si muset zvyknout, kolem bude těhle oktávek plno, zbytek faceliftu, motory, převodovky a výbava jsou na jedničku.
Ja bych rekl ze plasticky chirurg byl pekny fuser- nejak mi to nesedi.
Dinare fakt by mne zajimalo proc tu tech Oct je a bude tolik- napadaji mne totiz pouze dva argumenty proc- velky kufr coz je pro narod chaluparu + a rozsirena servisni sit
No, já považuju Octavii II za auto na vrcholu své třídy, kombinace jejích kvalit, jízdních, co do provedení, a prostoru je konkurencí zatím nepřekonaná, to vše navíc podpořeno velmi úhledným designem originální verze. Octavie ve své druhé generaci dokázala (na středo a východoevropském trhu) dosáhnout něčeho, o čem se ostatním jen zdá, a co zatím dokázal v Evropě pouze Golf, totiž stát se naprosto beztřídním vozem. Po Fl bude obohacena o aktuální špičkové motory a převodovky, a tedy ještě silnější, ten mus designové změny beru jako nutnou daň, osobně rozumím jen velmi decentním designovým faceliftům neměnícím výraz auta, tj. facelifty ve stylu BMW nebo Audi.
Jistě. Vždyť co jako by si měl člověk v sedanu (liftu) mimo Octavie zde pořídit? Megan sedan? Nebo Fiat linea? Jediná možná variace je Jetta. Stylem bych ovšem upřednostil Octavii. Octavia cross je překrásný vůz...
Vyčnívá, dokonalým mixem vlastností, v tomhle je Škodovka obecně velmi silná, a to je jeden z nutných předpokladů jak se může model stát beztřídním. Jinak se mrkni, kdo z konkurence nabízí tři skvělé turbomotory, dvojspojkové převodovky ke každé motorizaci nebo srovnatelnou navigaci a tolik možností výbav jak z hlediska prvků tak materiálových kombinací. Octavie je špička.
Golf? Jetta? Solidni motory ma i Bravo nebo Focus. Nicmene souhlasim ze Oct ma neuveritelne sirokou nabidku moznosti- co ovsem jezdi po silnicich pusobi tak ze nektere moznosti v nabidce jsou zbytecne. Nic proti ja ji fakt nepovazuji za spatne auto jen furt nechapu proc jich jezdi po CR tolik ( navic tak 60% jsou 1,9TDi nebo 1,6 v te stredni vybave)
Tak to množství je dáno oním mixem vlastností, OII je pro ně jak ideálním firemním tak rodinným autem. Jinak motory focusu bych raději nechal stranou, to je jeho největší slabina, Bravo má TJet, ale proti 1,8TSI nebo 2,0TFSI nemá co postavit. Solidní motory má každý, tři špičkové v jiném modelu této třídy mimo koncern nenajdeš.
presne tak, octavia proste strasne tazi z toho, ze sa jej postupne, aj ked iekedy zbytocne neskoro dostanu fakt spickove technologie, kvalitne 4valcove turbo mtory, dokonca DSG... Mohli by este zlepsit RS, lebo to je rychly voz, ale so sportom ma stale strasne malo spolocne...
Druha vec je, ze naozaj ich spusta jazdi s 1.9 motorom na 15-kach a so slabou vybavou, to auto nie je moc lacne (pre firmy ale mozno ano)... a to by som za take peniaze isiel radsej trebars do focusu, ten ma zakladne vybavy lacnejsie.
a nech pre boha nepokazia OII po F/L ten cumak nejak superbovsky, to by bola skoda. OII je posledna pekna skodovka.
souhlas - je to velice povedený vůz, ale konkurence je ostrá, takže všechny ty vozy jsou víc než vyrovnané.
pár odborníků sice možná pozná, který vůz má lépe naladěn podvozek apod. ale většina populace stejně vybírá na základě toho jestli se jim to líbí a je to za pro ně přijatelnou cenu.
když jsem před půl rokem prvně a naposled nafasoval Oktávku II na služebku, taky jsem na základě zdejší onanie určitých lidí očekával orgasmický řidičský zážitek, spojený se stavy transcendentálního blaha při hlazení přístrové desky.
A ono světe div se nic takového nenastalo. Když jsem si ho porovnával se svým domácím kárem (nebudu jmenovat, ještě by mně obvinili ze zločinu porovnávat neporovnatelné), dospěl jsem k závěru, že ano, v něčem je Okta lepší, v něčem naopak horší. Takže to co vyhovuje mně a co preferuji já, může být pro někoho nepodstatné a naopak.
To že nabízí obrovské možnosti individualizace a spoustu motorizací je silná zbraň, na tu konkurence asi nemá. I když někdy nevím jestli je lepší mít v nabídce 5 motorů, z kterých jsou 4 nic extra, skoro až zastaralé, nebo jen 2, ale zato špičkové...
Tak jsem napjatě čekal, za kolik naši slavní dealeři začnou prodávat (potažmo, co zkusí dovozce) - no a i k autu, které mně hodně, ale hodně potěšilo připadá cena, která je prakticky totožná s tou v Německu. Minulý týden jsem si prohlížel ceníky a bylo to něco kolen 23 tis EUR za tu 1,4, která je podle mně už dostatečná. Pokud dovozci a prodejci v naší zemi začínají chápat, že prodávat třeba Kugu za 930 tis. (výběr verzí prakticky nulový) a v Německu se ve stejné době prodávala v přepočtu za necelých 700 tis. je cesta do pekel (viz. jejich korekce ceny z posledních týdnů) bude to jedině dobře.
Po Passatu CC se prostě VW povedlo (a to hodně) další auto. Nejsem sice skalní fanda a už vůbec ne nekritický fanatik koncernu, ale tyhle dvě auta jsou z toho nejlepšího, co se letos objevilo.
Teď jsem zvědav, kdo si dovolí pokus o konkurenci, kdo zvedne pomyslnou rukavici. Astra je sice pěkná, ale je to de facto třídvéřák od běžné řady (opakuji povedený - pro skalní Opelu) a ještě mně tak napadají třídvéřáky od civicu, ale zcela samostatné kupé....to tady skutečně nikde není.
Jak je Cee´d v pětidvéřovém provedení a v kombíku povedený a rozumný auto pro toho, kdo nechce za každou cenu machrovat, tak ten třídvéřák se alepoň podle mě moc nepoved. A to je na Sciroccu to super - je to samostatný auto, jeho karoserie není jenom úprava golfu či jeho částí, pojetím je to zcela samostatný model - to tady dlouho nebylo.....
a teda skor nazorom nan. Skoro cela europa tvrdi, ze Scricco je len trochu nizsie a sirsie GTI a ma tie prestavitelne tlmice, co je fajn.
Strasne nadseny je z neho len AUTOCAR. Ale v ich poslednom teste v podstate bol na okruhu pomalsi, ako GTI. Tak tomu nejak nerozumiem... kazdopadne sa uz tesim, kedy sa v Scrioccu odveziem
Asi to nebude na závodění, ale na image pro toho, co si to koupí. Myslim si, že to zákazníky Golfu trochu rozdrobí, ale najde si to i spousty nových, který nemaj moc na výběr, protože takovej podvozek, motory a DSG skoro nikdo nenabízí, hlavně dohromady.
Zavodenie nie, ale ostre jazdenie aj na okreskach ano. Alebo je len fakt tak uzasny prave na okreskach? No neviem, trochu sa mi to nezda.
podla mna mali postavit Scirocco viacej hardcore prave. GTI, Leon FR ci CUPRA moze soferovat aj sluzka Gertruda :-)
co sa tyka co kto ponuka - ano este aj v kombinacii s poriadnym automatom asi nie. MEGANE RS, ci R26 su super, ale hodne tvrde, riadenie dost zle, gumenne a prevodovka snad z bezneho MEGANE. Focus ST ma vacsi turboefekt a je trochu nedotacavi, CIVIC TYPE R je celkom vyvazeny, ale ta lesenarska trubka v zadu ... tiez dost tvrde a na rozbitej ceste neuroticke., ASTRA OPC velky turboefekt a tiez strasne tvrde s lesenarskou trubkou :-) Scirocco nemusi byt zle, trochu si podla mna sice konkuruje s GTI 3Dverakom, ale neva.
Nojo, ale kdo s tim v tom Autocaru jezdil... Běžnej uživatel se na to asi nedostane. Mě by to asi nerozhodilo. Sám si myslim, že se nedostanu ani na 50% těch, co to opravdu umí, otázka je jestli si to myslí i ten mladej kupec ;-\ Já bych si to auto bez dveří vzadu stejně nekoupil. M6, nebo CL asi jo >:D
Pro mladýho už aspoň trochu zajetýho kluka je scíro ten pravý nástroj. Za pětsetpade toho moc k mání není a s 1,4 tsi to je řidičsky zajímavější auto než např. civic sport 1,8. Tohle auto mu rozhodně jezdecký styl nezkazí. ;-)
Ja by som maldemu vodicovi inak kludne odoprucil CIVIC 1.8, ale Type S (trojdverovy). Nie su na to skoro ziadne recenzie, ale kolegyna to ma. Nie je to tak strasne tvrde, ako CTR, ale nenaklana sa to ako 5D a tam dost dobre vyladili torzku.
a nie som si isty, ci 1.4 tsi s tym nie moc peknym interierom (top verzia je pekna), bez adaptivneho podvozoku bude tak uzasna, nejak tomu neverim, ako poznam VW
Mluvíš o kupé v normální verzi a proti němu stavíš OPC nebo type R, to je mimo. Svůj názor na jízdu se Sciroccem jsem napsal na blogu, pro mně je to z hlediska jízdních vlastností aktuálně nejlepší předokolka ve třídě. Určitě přijde i ostrá verze, tu bych pak srovnával s OPC nebo RS, on taky třeba mezi Meganem Sport a R26 je rozdíl vesmíru.
Jiná věc je ona obecná "nehardcorovitost" sportovně laděných modelů VW. To je prostě záměr, aby s tím mohl jezdit každý Detlef a za 10 minut za volantem si připadal jako závodník, prostě user friendly přístup, jedna z deviz VW, z níž pramení také jejich úspěch, který často bývá zaměňován za úspěch marketingu. Prostě obecně VW sport modely jsou auta, která nejlíp fungují, když se využívají na 80% svých schopností, jak je tlačíš ke stovce, začnou ztrácet kouzlo. VW ale ví, že 95% kupců nemá schopnosti dostat se ani na těch 80% a dává přednost široké zákaznické obci. Logický problém tohoto přístupu je v tom, že opravdu schopný řidič pak ale narazí na strop schopností toho auta a nemá prostor kam dál, pro takové jsou tu jiné modely jiných automobilek s jiným přístupem, třeba BMW, auta, která ze sebe dostávají to nejlepší, čím víc na ně tlačíš. :-);-)
Pockaj, 2.0 TFSI nie je ostra verzia Scirocco? Myslis, ze bude este nieco ostrejsie? Ak, tak ja by som cakal nieco na sposob R32 a to je nic moc, lebo ak GOLF GTI vs R32 tak moja volba je jasna - GTI. Ale ak by malo byt este nieco viacej hardcore v buducnosti, to by este viacej menilo moj nazor. Ked uz mam 2 rodinny voz pre zenu, tak by som si mohol dopriat sportovejsi model... Scirocco sa mi zacina pacit, len by som si pripadal ako teenager, tak neviem :-) Ty si na to pisal blog? Ten som necital. Na VW aj GTI mi vzdy vadili zle brzdy (vsetko v par cm) a zle sa tam vacsinou robi double clutching s heel toe tecnikou...
R26 - Megane RS nie, rozdiel vesmiru tu nie je... rozdiel je dost velky, ale nie hrozny. samosvor spravi hodne a podvozok je trochu iny, ale R26 je tiez hodne tvrdy. R26 som mal ale tu uzasnu moznost soferovat len chvilu. Riadenie a prevodovka ale nic moc - skoda. Rozhodne RS divizia su machri a to RENAULT neznasam.
S tym BMW mas pravdu. A najviac hardoce ako celok HH mi aj tak pripada CTR. Aj ked za ten podvozok by som ich zabil... on drzi aj na rozbitej ceste, trasie sa karoseria, ale podvozok drzi dlho... pravda ale je, ze proste torzka je torska a tym padom na 18-kach je to strasne nekomfortne.
A ta strategia VW je asi dobra... Spusta aut makkkne, EVO, STi, ... Ale preda len nejaku special edition pre nadsenych vodicov, za akeho sa povazujem.
Největší sranda by byla, kdyby VW šlo cestou snížení hmotnosti a zvýšení výkonu u stávajícího 2.0T ( třeba 230k jako u spec. edice GTI ). Tam bych viděl možnost jak udělat "hardcore" verzi, resp. nejsportovnější verzi. Cesta, jakou šli u Golfu, tedy R32 mi nepřijde moc šťastná, přeci jen ta váha na přední nápravě..... a souhlas, GTI mi přijde (čistě pocitově) lepší než R32.
S tím "měknutím" aut zas tak moc nesouhlasim. Spíš jdou uživatelsky (řidičsky) "jednodušší" cestou a jako dobrý příklad lze použít tebou zmiňované ikony. Rychlostí na tom rozhodně nejsou hůř než předešlé verze, spíše naopak, ale už nejsou k řidiči tak "nepřátelské" a zákeřné. Bohužel ta "zábavnost" se nějak vytrácí....