Vůbec poprvé v historii se podařilo automobilu výhradně na elektrický pohon dokončit jeden z nejobtížnějších závodů světa, Rallye Dakar. Tento primát patří španělské společnosti Acciona.
Ano, z toho 100W panelu dobíjeli nejen závodní jako takové auto, ale po odstavení v bivaku i servisní vozidla, zázemí a když ještě zbylo, tak i místní školku a starobinec.
byl to zcela bezemisní provoz ... až na to že kvůli tomu musel jet extra diesel generátor - leda že by využili nějaký který tam byl za jiným účelem ... to na věci nic nemění .... stejně jeli na naftu nebo na benzín
vzhledem k dojezdu (cca 300 km) museli zjevně dobíjet i během závodu. Rychlostní zkoušky byly letos sice krátké, ale přejezdy byly naopak dlouhé. Zřejmě museli mít nějaká zvláštní pravidla, protože závodník nesmí (ani během přejezdu) přijmout cizí pomoc (cizí ve smyslu od někoho mimo startovní pole, závodníci si navzájem pomáhat samozřejmě mohou). Pochybuju, že auto s diesel agregátem jelo ten závod (jako rychlá asistence) taky....
... nebo se jedná o dvě rozdílná auta ? (Např. snímek č.7 a č.8) Jiná kola, jiná karoserie, zdá se mi i jiný podvozek - přední ramena a pružiny určitě, ale stejné startovní číslo.
Může mi to někdo vysvětlit ? Z textu článku a z popisek u jednotlivých fotografií >:-[]8-s se dozvím kulový. ;-\