Novinky
Emisné normy sú alfa a omega pre výrobcov.
Musel vedieť, ako riešia uvedený problém. Už len kvôli nákladom.
Ani Hitler nikdy na verejnosti nevravel o koncentrákoch, nedal oficiálny príkaz... ...a predsa o tom vedel všetko.
Musel vedieť, ako riešia uvedený problém. Už len kvôli nákladom.
Ani Hitler nikdy na verejnosti nevravel o koncentrákoch, nedal oficiálny príkaz... ...a predsa o tom vedel všetko.
a jel jsem bubenecskym tunelem od troji a vyjel na dejvicema a za par hodin nazpátek.
pro člověka co je zvyklej na relativne cistej vzduch to je hnus fialovej.
kratce po vjeti do tunelu se mi do auta dostal smrad z naftaku soucasne s jedy NOx az me z toho zacaly po chvili palit voci.
co me prekvapilo, ze jsem posleze na internetu nenasel zadnej kontinuelni monitoring PM a NOx. jen probehlo par mereni s výsledkem, ze v mistech vyusteni tunelu doslo k vyraznemu narustu PM a NOx oproti době, kdy tunel ještě nebyl v provozu.
a tak by me zajímalo, proc se neprovadi mereni, nebo jestli se provadi, tak proc se nezverejnuje?
proc nam prazsky magistrat taji, jaky vzduch v tunelu dýcháme??
pro člověka co je zvyklej na relativne cistej vzduch to je hnus fialovej.
kratce po vjeti do tunelu se mi do auta dostal smrad z naftaku soucasne s jedy NOx az me z toho zacaly po chvili palit voci.
co me prekvapilo, ze jsem posleze na internetu nenasel zadnej kontinuelni monitoring PM a NOx. jen probehlo par mereni s výsledkem, ze v mistech vyusteni tunelu doslo k vyraznemu narustu PM a NOx oproti době, kdy tunel ještě nebyl v provozu.
a tak by me zajímalo, proc se neprovadi mereni, nebo jestli se provadi, tak proc se nezverejnuje?
proc nam prazsky magistrat taji, jaky vzduch v tunelu dýcháme??
Smrad tam je, ale kvůli benzínovým křápům. Když za takovou hrůzou jedu, musím vždy vypínat klimatizaci. 8-s
to ja zas když jedu za nejakou naftovou hruzou (a ze jich jezdi), tak klimatizaci naopak zapinam, resp. zapinam vnitrni okruh, cimz se klimatizace automaticky zapne 😉
Ano, ja taky, kdyz je to😒br />
- stara Avie
- stara Tatrovka
- stara V3S
- nejaka ojetina pritazena buh vi odkud
- ukrajinsky autobus
- precipovany pitomec
apod.
Ale za soucasnym modernim a udrzovanym dieselem to skutecne delat nemusim - pises kraviny.
- stara Tatrovka
- stara V3S
- nejaka ojetina pritazena buh vi odkud
- ukrajinsky autobus
- precipovany pitomec
apod.
Ale za soucasnym modernim a udrzovanym dieselem to skutecne delat nemusim - pises kraviny.
Blbost, praveze ten stiplavy sajrajt ide z modernych naftakov. Skus ist za nejakym Tuaregom. Ano, tie velke castice zachytene na vyfuku uz nenajdes, tie mensie najdes v plucach. A o NOx si este asi nepocul.
Moderny a udrzovany diesel ? To je ktory prosim ta ? Merias kazdych 30tkm vstreky a ucinnost DPF, ci AdBlue ? Sotva, ze ... e😜erte.
Najdi si realne testy, kde je s emisiami "moderny" naftak a kde benzin.
A netestoval to len jeden a ten isty clovek, takze relevatnost tvojho vyplodu je az cez slzy smiesna.
Moderny a udrzovany diesel ? To je ktory prosim ta ? Merias kazdych 30tkm vstreky a ucinnost DPF, ci AdBlue ? Sotva, ze ... e😜erte.
Najdi si realne testy, kde je s emisiami "moderny" naftak a kde benzin.
A netestoval to len jeden a ten isty clovek, takze relevatnost tvojho vyplodu je az cez slzy smiesna.
Moderni naftove a benzinove motory, ktere splnuji Euro V nebo VI, jsou proti starsim autum docela v pohode. Pokud chce jako spravny ekopomatenec proti necemu bojovat, tak nejdrive vyzen ty stare kramy - vsechno vyrobene pred 2009 - ze silnic a to na celem svete. Pak se teprve muzeme bavit o AdBlue a pod.
Najvacsi podiel naftosmradov je v EU, pretoze len tu vznikli dvojite emisne normy - pre naftove motory podstatne volnejsie. A este India, ktora uz v podstate zakazala naftove auta. V Nemecku sa chysta modra plaketa - auto bez Euro6c (co je defacto NOx redukcia) moze v "podstate" jazdit len po polnej ceste.
Okrem toho je toto diesel-gate z nejakeho dovodu a nie benzin-gate.
Okrem toho je toto diesel-gate z nejakeho dovodu a nie benzin-gate.
Měření emisí probíhá velmi často, dokud bude ve zkušebním provozu bude tomu tak. Tedy nejméně letošní celý rok. Větrání funguje dokonce podle čidel spalin automaticky a nastavuje podle toho intenzitu ventilace.
Blanka každopádně má dost důmyslný sytém větrání a na portálech není cítit v podstatě nic. Vetšina splodin je vyfukována za Spartou na Letný a na Masarykově trojúhelníku nad vozovnou Střešovice. Ostatní výdechy (Troja, Letná) slouží jako požární.
Rozptyl částic u výdechů je docela slušný, jelikož vzduch má nějakou rychlost a jde to poměrně vysoko. Chodím kolem docela často a fakt nad portálem člověk nic necítí (pokud pod tím nejde nějaká popelnice). Tunel sám o sobě je podtlakovej a portálama nasává vzduch. Stejnej systém je i v Mrázovce a na Strahově. Tam je ale většinu času vyplej. Proto nad portálama Strahovskýho AT smrad je. Ale Blanka i Mrázovka je v pohodě.
Možná si měl smůlu na nějakou popelnici před sebou a nebo z nějakýho důvodu vyplou ventilaci. Ale běžně to fakt není problém. Zvlášť venku je to v pohodě. Podotýkám, že tím tunelem jezdím čas od času i se staženou střechou a dá se to.
Měřením, kde u výdechů došlo k nárustu moc nevěřím, může to být zaviněno pouze provozem na povrchových částech tunelového komplexu, tedy na křižovatkách. Vidím to asi tak, jako když AutoMat poupraví data o intenzitách dopravy z TSK a cíleně vypíchne navýšení pouze na komunikacích, kde k navýšení fakt došlo. To pak opatří titulkem, jak Blanka zvýšila provoz v Praze jakožto celku. Na to, kde k poklesu došlo zapomene. Spíš si myslím, že v celé oblasti emise klesly. Pochopitelně, že v Troji, kde nic nebylo a je tam výjezd z tunelu a křižovatka jak kráva muselo dojít k navýšení. Ale to nebylo splodinama zevnitř tunelu.
Ten tunel sice byl tunel a nechci to obhajovat, ale po stránce VZT to opravdu není špatný a nebojím se říct, že je to opravdu moderní dílo. A díky poklesu intenzit dopravy se v celý oblasti Letný podstatně snížily emise a najednou se tam dá bejt. Ano, je o kus dál výdech, ale ústí nad střechy okolních objektů a projíždějící auta vytváří podstatně míň emisí než stojící v koloně (ve vztahu na kilometr/aut👋čas).
Blanka každopádně má dost důmyslný sytém větrání a na portálech není cítit v podstatě nic. Vetšina splodin je vyfukována za Spartou na Letný a na Masarykově trojúhelníku nad vozovnou Střešovice. Ostatní výdechy (Troja, Letná) slouží jako požární.
Rozptyl částic u výdechů je docela slušný, jelikož vzduch má nějakou rychlost a jde to poměrně vysoko. Chodím kolem docela často a fakt nad portálem člověk nic necítí (pokud pod tím nejde nějaká popelnice). Tunel sám o sobě je podtlakovej a portálama nasává vzduch. Stejnej systém je i v Mrázovce a na Strahově. Tam je ale většinu času vyplej. Proto nad portálama Strahovskýho AT smrad je. Ale Blanka i Mrázovka je v pohodě.
Možná si měl smůlu na nějakou popelnici před sebou a nebo z nějakýho důvodu vyplou ventilaci. Ale běžně to fakt není problém. Zvlášť venku je to v pohodě. Podotýkám, že tím tunelem jezdím čas od času i se staženou střechou a dá se to.
Měřením, kde u výdechů došlo k nárustu moc nevěřím, může to být zaviněno pouze provozem na povrchových částech tunelového komplexu, tedy na křižovatkách. Vidím to asi tak, jako když AutoMat poupraví data o intenzitách dopravy z TSK a cíleně vypíchne navýšení pouze na komunikacích, kde k navýšení fakt došlo. To pak opatří titulkem, jak Blanka zvýšila provoz v Praze jakožto celku. Na to, kde k poklesu došlo zapomene. Spíš si myslím, že v celé oblasti emise klesly. Pochopitelně, že v Troji, kde nic nebylo a je tam výjezd z tunelu a křižovatka jak kráva muselo dojít k navýšení. Ale to nebylo splodinama zevnitř tunelu.
Ten tunel sice byl tunel a nechci to obhajovat, ale po stránce VZT to opravdu není špatný a nebojím se říct, že je to opravdu moderní dílo. A díky poklesu intenzit dopravy se v celý oblasti Letný podstatně snížily emise a najednou se tam dá bejt. Ano, je o kus dál výdech, ale ústí nad střechy okolních objektů a projíždějící auta vytváří podstatně míň emisí než stojící v koloně (ve vztahu na kilometr/aut👋čas).
nekritizuju blanku (cenu neposuzuju), když vezmu jak jsem dřív jezdil z R10 do UVN a jak jezdim dnes, tak to je parada. ja kritizuju ty smrady co lezou z dyzlu, a v tunelu, kde se to tak rychle nerozptyli jak na dalnici, to je znat daleko vic.
a samozrejme kritizuju, ze (nez)odpovednym lidem na prislusnych mistech to nevadi a zaviraj před tim oci, az pak dopadnem jako ryccardo co ma místo mozku ze sazi kosku ...
a ještě poznámka, zajímalo by me, jak dnes fungovalo SCR, když všichni vime, ze močovina zamrza při -11C a ja dnes startoval při -22C a velkou část cesty byla teplota hluboko pod -10C
a samozrejme kritizuju, ze (nez)odpovednym lidem na prislusnych mistech to nevadi a zaviraj před tim oci, az pak dopadnem jako ryccardo co ma místo mozku ze sazi kosku ...
a ještě poznámka, zajímalo by me, jak dnes fungovalo SCR, když všichni vime, ze močovina zamrza při -11C a ja dnes startoval při -22C a velkou část cesty byla teplota hluboko pod -10C
Tak já se i přes to, že zrovna to emisní TDI mám, rozhodně dieselů zastávat nehodlám. Pro mě je to už definitivně poslední dieselový auto, který mám. Ostatní co máme doma jsou benzíny.
A důvod je ten, že mi jednak vadí ten kyselej dieselovej smrad, kterej dělá skoro každý auto. Pak se nemůžu smířit s tím, že ten kdo to koupí po mě, z toho velmi pravděpodobně udělá kouřící popelnici. Ale hlavně mi vadí, že i přes 130kW to prostě dole netáhne a spektrum použitelnýho výkonu je malý. Pokud to jen trochu půjde, chtěl bych benzínovej šestiválec a ideálně PHEV. No a spotřeba, já na ní kašlu. Tohle konkrétní auto mi jezdí za 8,5. Aby se to neklepalo, tankuju drahou naftu. Problém je, že se to na semaforech klepe i tak. A jestli jezdím za 8,5 nebo za 11 je mi docela jedno. V létě jezdím autem, co umí sežrat i 25+l/100km a neřeším to. Stáhnu střechu a kochám se. A co mi to pokaždý zkazí je nějaká načipovaná popelnice. Po Praze se s tím skoro jezdit nedá.
A vážně přemýšlím, že příští druhý auto koupím Egolf. Protože parkování na modrejch. Garáž mám, pořádnej rozvaděč s 3x32A zásuvkou taky, tak proč ne..
A důvod je ten, že mi jednak vadí ten kyselej dieselovej smrad, kterej dělá skoro každý auto. Pak se nemůžu smířit s tím, že ten kdo to koupí po mě, z toho velmi pravděpodobně udělá kouřící popelnici. Ale hlavně mi vadí, že i přes 130kW to prostě dole netáhne a spektrum použitelnýho výkonu je malý. Pokud to jen trochu půjde, chtěl bych benzínovej šestiválec a ideálně PHEV. No a spotřeba, já na ní kašlu. Tohle konkrétní auto mi jezdí za 8,5. Aby se to neklepalo, tankuju drahou naftu. Problém je, že se to na semaforech klepe i tak. A jestli jezdím za 8,5 nebo za 11 je mi docela jedno. V létě jezdím autem, co umí sežrat i 25+l/100km a neřeším to. Stáhnu střechu a kochám se. A co mi to pokaždý zkazí je nějaká načipovaná popelnice. Po Praze se s tím skoro jezdit nedá.
A vážně přemýšlím, že příští druhý auto koupím Egolf. Protože parkování na modrejch. Garáž mám, pořádnej rozvaděč s 3x32A zásuvkou taky, tak proč ne..
No - na to, jaky se snazis byt odbornik, by jsi to mel vedet. Hledej smudlo, je to snadne.
Ano, testy ukazali, ze to co v kamione funguje (SCR), to v osobaku ani omylom. Nedostatocna objemova kapacita zasobniku znemoznuje ucinnost.
Jestlize chces diskutovat na ceskych webech, tak se nauc alespon zaklady gramatiky.
Cemu nerozumis e😜erte ?
Slovensky spravne.
Try to contact your admin to avoid any foreign comments in discussion.
Oder ... ein Arztbesuch ist gar nicht so schlimm fur dich !
0😄9 4C@0: 45AL >1JO28;AO.
Slovensky spravne.
Try to contact your admin to avoid any foreign comments in discussion.
Oder ... ein Arztbesuch ist gar nicht so schlimm fur dich !
0😄9 4C@0: 45AL >1JO28;AO.
Boze ty ses pako ulhany. Ja jel minulej tejden 4x Blankou a necejtil vubec nic. Zadnej smrad ani paleni oci. Ja bych hledal problem hlavne v tobe. Ale podat to umis fakt dokonale hotova katastrofa. Nechces jit delat reportera na Novu >😁
Blankou jezdim skoro denne a stran smradu z aut je na tom ve srovnani s jinyma mistama v Praze velmi dobre.
Vis kde si budes chrochtat blahem a budes mit relevantni tema? Zajed si nekdy ve vsedni den odpoledne zaparkovat do podzemniho parkoviste OC Novy Smichov, to je lahudka, tam se ze me vzdycky stane topten 😉
Vis kde si budes chrochtat blahem a budes mit relevantni tema? Zajed si nekdy ve vsedni den odpoledne zaparkovat do podzemniho parkoviste OC Novy Smichov, to je lahudka, tam se ze me vzdycky stane topten 😉
Z pohledu investorů je to docela pikantní téma. Když to vezmu trošku ad absurdum... co kdyby se ukázalo, že praktiky s emisemi přinesly automobilce v minulých letech nějaký prospěch (oproti scénáři, že by se legislativa neobcházela)? Vracely by se třeba dividendy za ty roky, kterých se to týká (tj. doba kolem začátku platnosti Euro 5), aby se z nich nyní uhradily náklady na to že to prasklo?
PS: vím že odpověď je ne, jen tak přemýšlím...
PS: vím že odpověď je ne, jen tak přemýšlím...
investor nema pravnu a ani inu zodpovednost za konanie podniku. tj. nemozes ho donutit "vratit" peniaze. Znasa ale riziko ze napr. VW krachne , klesnu mu zisky natolko ze akcie podstatne stratia hodnotu , zadlzi sa a dalsie dividendy nebudu atd atd...
Viz PS 😉
Ne, je jasné, že vyplacené dividendy se nevrací. Ale pak je zajímavé se bavit o tom, jaká škoda vlastně investorům vznikla v důsledku Dieselgate a v jaké časové souslednosti.
Modelové příklady:
1) koupil jsem akcie den před propuknutím Dieselgate a během roku prodělal milion. Za Dieselgate může management z doby před deseti lety. Kdyby tehdy nefalšoval emise, tak by akcie ke dni mého nákupu stály třeba o 20% méně. Dá se tohle žalovat? Dal by se žalovat dnešní CEO, i pokud by tehdy třeba ještě nebyl ve firmě?
2) koupil jsem akcie před patnácti lety. V posledních letech šla jejich hodnota hodně nahoru, nicméně po Dieselgate spadly, pořád jsem ale celkově v plusu. Jaká škoda mi vznikla v důsledku Dieselgate a kdo za ni zodpovídá?
Ne, je jasné, že vyplacené dividendy se nevrací. Ale pak je zajímavé se bavit o tom, jaká škoda vlastně investorům vznikla v důsledku Dieselgate a v jaké časové souslednosti.
Modelové příklady:
1) koupil jsem akcie den před propuknutím Dieselgate a během roku prodělal milion. Za Dieselgate může management z doby před deseti lety. Kdyby tehdy nefalšoval emise, tak by akcie ke dni mého nákupu stály třeba o 20% méně. Dá se tohle žalovat? Dal by se žalovat dnešní CEO, i pokud by tehdy třeba ještě nebyl ve firmě?
2) koupil jsem akcie před patnácti lety. V posledních letech šla jejich hodnota hodně nahoru, nicméně po Dieselgate spadly, pořád jsem ale celkově v plusu. Jaká škoda mi vznikla v důsledku Dieselgate a kdo za ni zodpovídá?
chapem tvoje priklady 😄 prepdokladam ze oni to chcu vycislit podla prepadu po prevaleni Dieselgate tj. bez ohladu na to ako dlho investor akcie drzal..
Druha vec je ze ta zaloba mi pride nezmyselna kedze pokial bude uspesna tj. VW dostane pokutu , akcie znova poklesnu.. 😄
Druha vec je ze ta zaloba mi pride nezmyselna kedze pokial bude uspesna tj. VW dostane pokutu , akcie znova poklesnu.. 😄
V tom pripade uz je hodnota akcii prakticky na hodnotach pred aferou. Takze akcionarum nevznikla zadna skoda. Pred pul rokem se mi par blbecku smalo kdyz sem tvrdil ze odskodnovani akcionaru za ztratu hodnoty akcii je nesmysl protoze je to jen docasny jev a za par mesicu budou zpatky odkud spadly a taky jo >😁 Kde jste vy odbornici na akcie ted? >😁
Když někdo kupuje akcie tak s tím, že existuje riziko, že cena může jít dolů. To je každému investorovi vysvětleno a každý si je toho vědom. Z jakého důvodu cena letí nahoru nebo padá není podstatné. Soudit se může jedině kupec daného vozu, protože mu byl prodán vadný vůz... :-!
Jestli si ta cisla dobre vybavuji - odskodneni zakazniku v USA pres 4 mld., pokuta za lhani a niceni dukazu 1 mld. a zaloby za znehodnoceni akcii skoro 9 mld., suma sumarum nejakych vice nez 14 mld. EUR, tedy pro jednoduchost 400 mld. CZK, coz je prumerne 10 000 CZK na kazde prodane auto behem pristich 4 let. To zaplati predevsim kupujici, dale pak dodavatele a zamestnanci VW navic.
Ale zda se, ze to bude vice - viz. napr. PL a soud v Nemecku o Yetiho.
Ale zda se, ze to bude vice - viz. napr. PL a soud v Nemecku o Yetiho.
Obchodování s akciemi je rizikové. Riziko poklesu akcií třeba i na nulu je možné a opakuji, že důvod nehraje roli. Žaloba nemůže uspět. BTW hodnota akcií VW AG je zpět na na hodnotě před bublinou. [odkaz]
To si nemyslim.
Akcionari / majitele sveruji svoji spolecnost / penize do rukou predstavenstva, ktere zodpovida za radne spravovani svereneho majetku - spolecnosti. Jsou vyrocni zpravy, jsou valne hromady, existuje dozorci rada atd. a take audity interni a externi. Takto vznikle nebo poskytnute informace o spolecnosti jsou pak podkladem pro akcionare k vykonavani svych prav.
V pripade, ze vedeni spolecnosti radne neochrani sverenou spolecnost pred napr. znehodnocenim, v tomto pripade dokonce vedome vystavuje spolecnost obrovskemu riziku, tak je to trestne. Tedy pokles ceny akcie na zaklade spatne prace managementu zasadni roli hraje.
Spekulace na burzach je neco jineho, ale VW zrovna neni zadny start-up, je to - tedy byla to - solidni spolecnost se solidnim vedenim a jasnou historii a budoucnosti. Tohle vse Winterkorn promrhal.
Akcionari / majitele sveruji svoji spolecnost / penize do rukou predstavenstva, ktere zodpovida za radne spravovani svereneho majetku - spolecnosti. Jsou vyrocni zpravy, jsou valne hromady, existuje dozorci rada atd. a take audity interni a externi. Takto vznikle nebo poskytnute informace o spolecnosti jsou pak podkladem pro akcionare k vykonavani svych prav.
V pripade, ze vedeni spolecnosti radne neochrani sverenou spolecnost pred napr. znehodnocenim, v tomto pripade dokonce vedome vystavuje spolecnost obrovskemu riziku, tak je to trestne. Tedy pokles ceny akcie na zaklade spatne prace managementu zasadni roli hraje.
Spekulace na burzach je neco jineho, ale VW zrovna neni zadny start-up, je to - tedy byla to - solidni spolecnost se solidnim vedenim a jasnou historii a budoucnosti. Tohle vse Winterkorn promrhal.
a já mu věřím, že o ničem nevěděl. Vrcholoví manažeři světových kolosů většinou nemají velké povědomí o tom, co se ve firmě děje. Ten má jiné starosti než se zabývat vývojem ve firmě.
Reprezentuje, cestuje, akvizice, užívá si atd atd.Firmy řídí finanční a výrobní ředitelé zpravidla a krmí šéfa tak, jak uznají za vhodné.
:no:
Reprezentuje, cestuje, akvizice, užívá si atd atd.Firmy řídí finanční a výrobní ředitelé zpravidla a krmí šéfa tak, jak uznají za vhodné.
:no:
Tak to seš optimista. Já mu nevěřím ani nos mezi očima.
tak a to ja s apopem musim souhlasit. tedy ne ze bych wimterkornovy veril nebo neveril, ale ze jsou vrcholovi sefici mimo vsedni realitu a o jednotlivych komponentech a sestavach nevi zhola nic, to je zcela bezna praxe. vubec by me neprekvapilo, ze by vrcholovy management o tomto reseni emisi opravdu nevedel. tihle panove totiz obvykle funguji tak, ze kdyz se jim marne snazi vyvojar vysvetlit, co a proc je limitujicim faktorem, tak obvykle odejde s ukolem to do mesice vyresit s tim, ze si ma nejak poradit.
No, já bych to věřil prakticky všem šéfům automobilek právě vyjma Winterkorna. Většina šéfů automobilek jsou technicky nepolíbení pantátové, Witerkorn je naopak technik a dodnes přednáší na technických universitách. A jako technik musel přesně vědět, která bije.
Tak tak, Andrejko také nevěděl, že mu jeho úředníci na ministerstvu zřídili udavačcký web... 😉
>😁 >😁 >😁 :yes:
Presne - bud byl kompetentni CEO, nebo ministr financi, a pak to samozdrejme musel vedet, nebo to nevedel, a pak nemel v cele VW, nebo MF, co delat a mel by vratit penize, ktere si vydelal.
Jak znam VW konzern - nedovedu si predstavit, ze by vorstand o takove zasadni veci nevedel. Winterkorn proste lze aby si zachranil zadek, stejne jako Babis aby si udrzel popularitu.
Ten odchod Piecha pred vypuknutim afery pred 2 lety byl hodne zvlastni a ted je uz jasne, proc opustil misto sefa dozorci rady prakticky bez boje. Asi tusil prusvih s deaselgate.
Jak znam VW konzern - nedovedu si predstavit, ze by vorstand o takove zasadni veci nevedel. Winterkorn proste lze aby si zachranil zadek, stejne jako Babis aby si udrzel popularitu.
Ten odchod Piecha pred vypuknutim afery pred 2 lety byl hodne zvlastni a ted je uz jasne, proc opustil misto sefa dozorci rady prakticky bez boje. Asi tusil prusvih s deaselgate.
Koukam, ze Nemci jdou taky tou spravnou cestou. V parlamentu nemaji co delat, tak vytvori komisi, ktera nasloucha, co kdo udelal a neudelal.
Ja mel za to, ze parlament prijima zakony...
Ja mel za to, ze parlament prijima zakony...
Komise musi byt... viz skladba majitelu akcii VW.
grazl od pohledu stejne tak jako kazdej majitel cehokoli od folcvagnu
a kdypak to zacne u nas grazle toku? [odkaz]
a kdypak to zacne u nas grazle toku? [odkaz]
v lžikoncernu. Jaký šéf, takový koncern.
Měl by se nadýchat kancerogenní NOx ze svých dieselů. Aby se dostal na plicní a viděl rakoviny u nekuřáků.
Měl by se nadýchat kancerogenní NOx ze svých dieselů. Aby se dostal na plicní a viděl rakoviny u nekuřáků.
Takze mozna nevedel, ale pozdeji se dozvedel a pozdeji bylo jiste drive, nez to zjistili v US a NIC S TIM NEUDELAL. Je vinen.