Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bývalý šéf VW popřel, že by věděl o podvodech s emisemi

Bývalý generální ředitel automobilky Volkswagen Martin Winterkorn při svém dnešním vystoupení před německými zákonodárci řekl, že nevěděl o systematickém podvádění s emisemi u vozů s naftovými motory dříve, než automobilka podvody oficiálně přiznala.
Zpět na článek
19. 1. 2017 14:55
19. 1. 2017 15:35
19. 1. 2017 15:49
19. 1. 2017 17:11
19. 1. 2017 18:10
19. 1. 2017 19:56
20. 1. 2017 10:12
19. 1. 2017 14:55
7 let je 7 let
Taky bych zatloukal, ale jeho problem je spis tady:
"Odmítl také odpovědět na několik otázek týkajících se toho, kdy přesně se co dozvěděl, dodala agentura AP."
Takze mozna nevedel, ale pozdeji se dozvedel a pozdeji bylo jiste drive, nez to zjistili v US a NIC S TIM NEUDELAL. Je vinen.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
19. 1. 2017 15:03
Grimmovci sú šuviks
Emisné normy sú alfa a omega pre výrobcov.
Musel vedieť, ako riešia uvedený problém. Už len kvôli nákladom.
Ani Hitler nikdy na verejnosti nevravel o koncentrákoch, nedal oficiálny príkaz... ...a predsa o tom vedel všetko.
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2017 15:28
dnes sem si udelal vylet do phy
a jel jsem bubenecskym tunelem od troji a vyjel na dejvicema a za par hodin nazpátek.
pro člověka co je zvyklej na relativne cistej vzduch to je hnus fialovej.
kratce po vjeti do tunelu se mi do auta dostal smrad z naftaku soucasne s jedy NOx az me z toho zacaly po chvili palit voci.

co me prekvapilo, ze jsem posleze na internetu nenasel zadnej kontinuelni monitoring PM a NOx. jen probehlo par mereni s výsledkem, ze v mistech vyusteni tunelu doslo k vyraznemu narustu PM a NOx oproti době, kdy tunel ještě nebyl v provozu.

a tak by me zajímalo, proc se neprovadi mereni, nebo jestli se provadi, tak proc se nezverejnuje?
proc nam prazsky magistrat taji, jaky vzduch v tunelu dýcháme??
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2017 15:39
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Smrad tam je, ale kvůli benzínovým křápům. Když za takovou hrůzou jedu, musím vždy vypínat klimatizaci. 8-s
19. 1. 2017 15:59
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
to ja zas když jedu za nejakou naftovou hruzou (a ze jich jezdi), tak klimatizaci naopak zapinam, resp. zapinam vnitrni okruh, cimz se klimatizace automaticky zapne ;-)
20. 1. 2017 07:39
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Ano, ja taky, kdyz je to:
- stara Avie
- stara Tatrovka
- stara V3S
- nejaka ojetina pritazena buh vi odkud
- ukrajinsky autobus
- precipovany pitomec
apod.

Ale za soucasnym modernim a udrzovanym dieselem to skutecne delat nemusim - pises kraviny.
Avatar - CommonUser
20. 1. 2017 09:11
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Blbost, praveze ten stiplavy sajrajt ide z modernych naftakov. Skus ist za nejakym Tuaregom. Ano, tie velke castice zachytene na vyfuku uz nenajdes, tie mensie najdes v plucach. A o NOx si este asi nepocul.
Moderny a udrzovany diesel ? To je ktory prosim ta ? Merias kazdych 30tkm vstreky a ucinnost DPF, ci AdBlue ? Sotva, ze ... experte.
Najdi si realne testy, kde je s emisiami "moderny" naftak a kde benzin.
A netestoval to len jeden a ten isty clovek, takze relevatnost tvojho vyplodu je az cez slzy smiesna.
20. 1. 2017 09:36
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Moderni naftove a benzinove motory, ktere splnuji Euro V nebo VI, jsou proti starsim autum docela v pohode. Pokud chce jako spravny ekopomatenec proti necemu bojovat, tak nejdrive vyzen ty stare kramy - vsechno vyrobene pred 2009 - ze silnic a to na celem svete. Pak se teprve muzeme bavit o AdBlue a pod.
Avatar - CommonUser
20. 1. 2017 09:50
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Najvacsi podiel naftosmradov je v EU, pretoze len tu vznikli dvojite emisne normy - pre naftove motory podstatne volnejsie. A este India, ktora uz v podstate zakazala naftove auta. V Nemecku sa chysta modra plaketa - auto bez Euro6c (co je defacto NOx redukcia) moze v "podstate" jazdit len po polnej ceste.
Okrem toho je toto diesel-gate z nejakeho dovodu a nie benzin-gate.
19. 1. 2017 16:23
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Tak s tou jedovatosti NOx to tak hrozne nebude, ale nafta smrdi, to je pravda.
19. 1. 2017 19:47
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Měření emisí probíhá velmi často, dokud bude ve zkušebním provozu bude tomu tak. Tedy nejméně letošní celý rok. Větrání funguje dokonce podle čidel spalin automaticky a nastavuje podle toho intenzitu ventilace.
Blanka každopádně má dost důmyslný sytém větrání a na portálech není cítit v podstatě nic. Vetšina splodin je vyfukována za Spartou na Letný a na Masarykově trojúhelníku nad vozovnou Střešovice. Ostatní výdechy (Troja, Letná) slouží jako požární.
Rozptyl částic u výdechů je docela slušný, jelikož vzduch má nějakou rychlost a jde to poměrně vysoko. Chodím kolem docela často a fakt nad portálem člověk nic necítí (pokud pod tím nejde nějaká popelnice). Tunel sám o sobě je podtlakovej a portálama nasává vzduch. Stejnej systém je i v Mrázovce a na Strahově. Tam je ale většinu času vyplej. Proto nad portálama Strahovskýho AT smrad je. Ale Blanka i Mrázovka je v pohodě.
Možná si měl smůlu na nějakou popelnici před sebou a nebo z nějakýho důvodu vyplou ventilaci. Ale běžně to fakt není problém. Zvlášť venku je to v pohodě. Podotýkám, že tím tunelem jezdím čas od času i se staženou střechou a dá se to.
Měřením, kde u výdechů došlo k nárustu moc nevěřím, může to být zaviněno pouze provozem na povrchových částech tunelového komplexu, tedy na křižovatkách. Vidím to asi tak, jako když AutoMat poupraví data o intenzitách dopravy z TSK a cíleně vypíchne navýšení pouze na komunikacích, kde k navýšení fakt došlo. To pak opatří titulkem, jak Blanka zvýšila provoz v Praze jakožto celku. Na to, kde k poklesu došlo zapomene. Spíš si myslím, že v celé oblasti emise klesly. Pochopitelně, že v Troji, kde nic nebylo a je tam výjezd z tunelu a křižovatka jak kráva muselo dojít k navýšení. Ale to nebylo splodinama zevnitř tunelu.
Ten tunel sice byl tunel a nechci to obhajovat, ale po stránce VZT to opravdu není špatný a nebojím se říct, že je to opravdu moderní dílo. A díky poklesu intenzit dopravy se v celý oblasti Letný podstatně snížily emise a najednou se tam dá bejt. Ano, je o kus dál výdech, ale ústí nad střechy okolních objektů a projíždějící auta vytváří podstatně míň emisí než stojící v koloně (ve vztahu na kilometr/auto/čas).
19. 1. 2017 21:36
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
nekritizuju blanku (cenu neposuzuju), když vezmu jak jsem dřív jezdil z R10 do UVN a jak jezdim dnes, tak to je parada. ja kritizuju ty smrady co lezou z dyzlu, a v tunelu, kde se to tak rychle nerozptyli jak na dalnici, to je znat daleko vic.
a samozrejme kritizuju, ze (nez)odpovednym lidem na prislusnych mistech to nevadi a zaviraj před tim oci, az pak dopadnem jako ryccardo co ma místo mozku ze sazi kosku ...

a ještě poznámka, zajímalo by me, jak dnes fungovalo SCR, když všichni vime, ze močovina zamrza při -11C a ja dnes startoval při -22C a velkou část cesty byla teplota hluboko pod -10C
19. 1. 2017 23:58
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Tak já se i přes to, že zrovna to emisní TDI mám, rozhodně dieselů zastávat nehodlám. Pro mě je to už definitivně poslední dieselový auto, který mám. Ostatní co máme doma jsou benzíny.
A důvod je ten, že mi jednak vadí ten kyselej dieselovej smrad, kterej dělá skoro každý auto. Pak se nemůžu smířit s tím, že ten kdo to koupí po mě, z toho velmi pravděpodobně udělá kouřící popelnici. Ale hlavně mi vadí, že i přes 130kW to prostě dole netáhne a spektrum použitelnýho výkonu je malý. Pokud to jen trochu půjde, chtěl bych benzínovej šestiválec a ideálně PHEV. No a spotřeba, já na ní kašlu. Tohle konkrétní auto mi jezdí za 8,5. Aby se to neklepalo, tankuju drahou naftu. Problém je, že se to na semaforech klepe i tak. A jestli jezdím za 8,5 nebo za 11 je mi docela jedno. V létě jezdím autem, co umí sežrat i 25+l/100km a neřeším to. Stáhnu střechu a kochám se. A co mi to pokaždý zkazí je nějaká načipovaná popelnice. Po Praze se s tím skoro jezdit nedá.
A vážně přemýšlím, že příští druhý auto koupím Egolf. Protože parkování na modrejch. Garáž mám, pořádnej rozvaděč s 3x32A zásuvkou taky, tak proč ne..
20. 1. 2017 09:10
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Predpokadam, ze spotreba 25+ se tyka benzinove velkoobjemove atmosfery a pak se s takovym nadhernym motorem nemuze zadny jednoturbovy prefoukanec srovnavat.
20. 1. 2017 09:50
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Stará v12, šestilitr..
Trochu přemýšlím, že ještě zkusím 55AMG, což je sice kompressor, ale ten zvuk..:)
20. 1. 2017 09:07
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
No - na to, jaky se snazis byt odbornik, by jsi to mel vedet. Hledej smudlo, je to snadne.
Avatar - CommonUser
20. 1. 2017 09:18
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Ano, testy ukazali, ze to co v kamione funguje (SCR), to v osobaku ani omylom. Nedostatocna objemova kapacita zasobniku znemoznuje ucinnost.
20. 1. 2017 09:25
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Jestlize chces diskutovat na ceskych webech, tak se nauc alespon zaklady gramatiky.
Avatar - CommonUser
20. 1. 2017 09:41
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Cemu nerozumis experte ?
Slovensky spravne.
Try to contact your admin to avoid any foreign comments in discussion.
Oder ... ein Arztbesuch ist gar nicht so schlimm fur dich !
0:>9 4C@0: 45AL >1JO28;AO.
20. 1. 2017 10:25
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
testy ukazali - v cobolsku se neuci gramatika?
Avatar - CommonUser
20. 1. 2017 10:36
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Nejaky osobny problem ?

Testy - nezivotne podstane meno podla vzoru dub - Nominativ plural.
Ukazali - plnovyznamove nezvratne sloveso v 3 osobe minuly cas - Perfektum.
20. 1. 2017 10:43
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
>:-[]
20. 1. 2017 22:18
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
nadobka na adblu je vyhrivana ;-)
19. 1. 2017 21:12
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Boze ty ses pako ulhany. Ja jel minulej tejden 4x Blankou a necejtil vubec nic. Zadnej smrad ani paleni oci. Ja bych hledal problem hlavne v tobe. Ale podat to umis fakt dokonale hotova katastrofa. Nechces jit delat reportera na Novu >:D
19. 1. 2017 21:33
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
ty mas ty saze a jedy uz zazrany v kebuli, tak je logicky ze nic necejtis
Avatar - Floyd
20. 1. 2017 02:04
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
A ty jsi letadlo >:D
Avatar - Machýrek
20. 1. 2017 07:10
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
Blankou jezdim skoro denne a stran smradu z aut je na tom ve srovnani s jinyma mistama v Praze velmi dobre.
Vis kde si budes chrochtat blahem a budes mit relevantni tema? Zajed si nekdy ve vsedni den odpoledne zaparkovat do podzemniho parkoviste OC Novy Smichov, to je lahudka, tam se ze me vzdycky stane topten ;-)
Avatar - Emel
19. 1. 2017 15:35
Investoři
Z pohledu investorů je to docela pikantní téma. Když to vezmu trošku ad absurdum... co kdyby se ukázalo, že praktiky s emisemi přinesly automobilce v minulých letech nějaký prospěch (oproti scénáři, že by se legislativa neobcházela)? Vracely by se třeba dividendy za ty roky, kterých se to týká (tj. doba kolem začátku platnosti Euro 5), aby se z nich nyní uhradily náklady na to že to prasklo?

PS: vím že odpověď je ne, jen tak přemýšlím...
Rozbalit vlákno
10
19. 1. 2017 15:49
Re: Investoři
investor nema pravnu a ani inu zodpovednost za konanie podniku. tj. nemozes ho donutit "vratit" peniaze. Znasa ale riziko ze napr. VW krachne , klesnu mu zisky natolko ze akcie podstatne stratia hodnotu , zadlzi sa a dalsie dividendy nebudu atd atd...
Avatar - Emel
19. 1. 2017 17:11
Re: Investoři
Viz PS ;-)

Ne, je jasné, že vyplacené dividendy se nevrací. Ale pak je zajímavé se bavit o tom, jaká škoda vlastně investorům vznikla v důsledku Dieselgate a v jaké časové souslednosti.

Modelové příklady:
1) koupil jsem akcie den před propuknutím Dieselgate a během roku prodělal milion. Za Dieselgate může management z doby před deseti lety. Kdyby tehdy nefalšoval emise, tak by akcie ke dni mého nákupu stály třeba o 20% méně. Dá se tohle žalovat? Dal by se žalovat dnešní CEO, i pokud by tehdy třeba ještě nebyl ve firmě?
2) koupil jsem akcie před patnácti lety. V posledních letech šla jejich hodnota hodně nahoru, nicméně po Dieselgate spadly, pořád jsem ale celkově v plusu. Jaká škoda mi vznikla v důsledku Dieselgate a kdo za ni zodpovídá?
19. 1. 2017 18:10
Re: Investoři
chapem tvoje priklady :-) prepdokladam ze oni to chcu vycislit podla prepadu po prevaleni Dieselgate tj. bez ohladu na to ako dlho investor akcie drzal..
Druha vec je ze ta zaloba mi pride nezmyselna kedze pokial bude uspesna tj. VW dostane pokutu , akcie znova poklesnu.. :-)
19. 1. 2017 21:20
Re: Investoři
V tom pripade uz je hodnota akcii prakticky na hodnotach pred aferou. Takze akcionarum nevznikla zadna skoda. Pred pul rokem se mi par blbecku smalo kdyz sem tvrdil ze odskodnovani akcionaru za ztratu hodnoty akcii je nesmysl protoze je to jen docasny jev a za par mesicu budou zpatky odkud spadly a taky jo >:D Kde jste vy odbornici na akcie ted? >:D
Avatar - praděda7
20. 1. 2017 00:05
Re: Investoři
Když někdo kupuje akcie tak s tím, že existuje riziko, že cena může jít dolů. To je každému investorovi vysvětleno a každý si je toho vědom. Z jakého důvodu cena letí nahoru nebo padá není podstatné. Soudit se může jedině kupec daného vozu, protože mu byl prodán vadný vůz... :-!
20. 1. 2017 08:57
Re: Investoři
Jestli si ta cisla dobre vybavuji - odskodneni zakazniku v USA pres 4 mld., pokuta za lhani a niceni dukazu 1 mld. a zaloby za znehodnoceni akcii skoro 9 mld., suma sumarum nejakych vice nez 14 mld. EUR, tedy pro jednoduchost 400 mld. CZK, coz je prumerne 10 000 CZK na kazde prodane auto behem pristich 4 let. To zaplati predevsim kupujici, dale pak dodavatele a zamestnanci VW navic.

Ale zda se, ze to bude vice - viz. napr. PL a soud v Nemecku o Yetiho.
Avatar - praděda7
20. 1. 2017 09:38
Re: Investoři
Obchodování s akciemi je rizikové. Riziko poklesu akcií třeba i na nulu je možné a opakuji, že důvod nehraje roli. Žaloba nemůže uspět. BTW hodnota akcií VW AG je zpět na na hodnotě před bublinou. [odkaz]
20. 1. 2017 10:39
Re: Investoři
To si nemyslim.

Akcionari / majitele sveruji svoji spolecnost / penize do rukou predstavenstva, ktere zodpovida za radne spravovani svereneho majetku - spolecnosti. Jsou vyrocni zpravy, jsou valne hromady, existuje dozorci rada atd. a take audity interni a externi. Takto vznikle nebo poskytnute informace o spolecnosti jsou pak podkladem pro akcionare k vykonavani svych prav.

V pripade, ze vedeni spolecnosti radne neochrani sverenou spolecnost pred napr. znehodnocenim, v tomto pripade dokonce vedome vystavuje spolecnost obrovskemu riziku, tak je to trestne. Tedy pokles ceny akcie na zaklade spatne prace managementu zasadni roli hraje.

Spekulace na burzach je neco jineho, ale VW zrovna neni zadny start-up, je to - tedy byla to - solidni spolecnost se solidnim vedenim a jasnou historii a budoucnosti. Tohle vse Winterkorn promrhal.
Avatar - praděda7
20. 1. 2017 10:57
Re: Investoři
Hahaha, ty jsi ale naivka. Tady pes žere psa kamaráde....obchodování s akciemi není žádná procházka růžovým sadem.
23. 1. 2017 22:48
Re: Investoři
Presne tak. Hodnota akcii vw je zpatky na hodnotach pred bublinou jak sem predpokladal. Tudiz akcionari se nemaji proc soudit protoze zadna skoda jim nevznikla.
19. 1. 2017 15:39
já s Winterkornem souhlasím
a já mu věřím, že o ničem nevěděl. Vrcholoví manažeři světových kolosů většinou nemají velké povědomí o tom, co se ve firmě děje. Ten má jiné starosti než se zabývat vývojem ve firmě.
Reprezentuje, cestuje, akvizice, užívá si atd atd.Firmy řídí finanční a výrobní ředitelé zpravidla a krmí šéfa tak, jak uznají za vhodné.
:no:
Rozbalit vlákno
8
Avatar - _Karel_
19. 1. 2017 15:59
Re: já s Winterkornem souhlasím
Tak to seš optimista. Já mu nevěřím ani nos mezi očima.
19. 1. 2017 16:01
Re: já s Winterkornem souhlasím
nejspis byl podle nekterych nesvepravny, tudíž za nic nemuze.
20. 1. 2017 22:29
Re: já s Winterkornem souhlasím
tak a to ja s apopem musim souhlasit. tedy ne ze bych wimterkornovy veril nebo neveril, ale ze jsou vrcholovi sefici mimo vsedni realitu a o jednotlivych komponentech a sestavach nevi zhola nic, to je zcela bezna praxe. vubec by me neprekvapilo, ze by vrcholovy management o tomto reseni emisi opravdu nevedel. tihle panove totiz obvykle funguji tak, ze kdyz se jim marne snazi vyvojar vysvetlit, co a proc je limitujicim faktorem, tak obvykle odejde s ukolem to do mesice vyresit s tim, ze si ma nejak poradit.
19. 1. 2017 16:24
Re: já s Winterkornem souhlasím
Hlavne vedel/nevedel je celkem jedno. Na zodpovednosti mu to neubira.
19. 1. 2017 18:17
Re: já s Winterkornem souhlasím
No, já bych to věřil prakticky všem šéfům automobilek právě vyjma Winterkorna. Většina šéfů automobilek jsou technicky nepolíbení pantátové, Witerkorn je naopak technik a dodnes přednáší na technických universitách. A jako technik musel přesně vědět, která bije.
Avatar - praděda7
20. 1. 2017 00:07
Re: já s Winterkornem souhlasím
Tak tak, Andrejko také nevěděl, že mu jeho úředníci na ministerstvu zřídili udavačcký web... ;-)
Avatar - Floyd
20. 1. 2017 02:09
Re: já s Winterkornem souhlasím
>:D >:D >:D :yes:
20. 1. 2017 09:04
Re: já s Winterkornem souhlasím
Presne - bud byl kompetentni CEO, nebo ministr financi, a pak to samozdrejme musel vedet, nebo to nevedel, a pak nemel v cele VW, nebo MF, co delat a mel by vratit penize, ktere si vydelal.

Jak znam VW konzern - nedovedu si predstavit, ze by vorstand o takove zasadni veci nevedel. Winterkorn proste lze aby si zachranil zadek, stejne jako Babis aby si udrzel popularitu.

Ten odchod Piecha pred vypuknutim afery pred 2 lety byl hodne zvlastni a ted je uz jasne, proc opustil misto sefa dozorci rady prakticky bez boje. Asi tusil prusvih s deaselgate.
Avatar - Jenik3
19. 1. 2017 16:11
tohle resi komise v parlamentu?
Koukam, ze Nemci jdou taky tou spravnou cestou. V parlamentu nemaji co delat, tak vytvori komisi, ktera nasloucha, co kdo udelal a neudelal.
Ja mel za to, ze parlament prijima zakony...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - removed
19. 1. 2017 19:25
Re: tohle resi komise v parlamentu?
Komise musi byt... viz skladba majitelu akcii VW.
Avatar - Jenik3
19. 1. 2017 19:36
Re: tohle resi komise v parlamentu?
Current voting rights distribution* (as at December 31, 2015)

52.2% Porsche Automobil Holding SE, Stuttgart
20.0% State of Lower Saxony, Hanover
17.0% Qatar Holding
10.8% Others

K čemu ta parlamentní komise?
Avatar - removed
19. 1. 2017 20:05
Re: tohle resi komise v parlamentu?
No vzdyt prave...
Avatar - praděda7
20. 1. 2017 00:10
Re: tohle resi komise v parlamentu?
Chybí ti tam koncernové odbory... :-!
Avatar - holden2
19. 1. 2017 19:56
typickej
grazl od pohledu stejne tak jako kazdej majitel cehokoli od folcvagnu
a kdypak to zacne u nas grazle toku? [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
20. 1. 2017 00:33
Ten, kdo vypadá, jako by vypadl z Lombrosovy knihy o typech
je ten brazilský podvodník s ksichtem šmejda :no:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2017 10:12
Hlavní lhář
v lžikoncernu. Jaký šéf, takový koncern.
Měl by se nadýchat kancerogenní NOx ze svých dieselů. Aby se dostal na plicní a viděl rakoviny u nekuřáků.
Rozbalit vlákno
0