Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bývalý šéf VW popřel, že by věděl o podvodech s emisemi

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 19. 1. 2017 • 18:55
55
Bývalý generální ředitel automobilky Volkswagen Martin Winterkorn při svém dnešním vystoupení před německými zákonodárci řekl, že nevěděl o systematickém podvádění s emisemi u vozů s naftovými motory dříve, než automobilka podvody oficiálně přiznala.

Netuší ani, kolik osob o podvodech vědělo, napsala agentura Reuters.

Winterkorn vystoupil před parlamentním výborem, který se zabývá vyšetřováním emisního podvodu automobilky. Hlavní snahou je zjistit, kdy se bývalý generální ředitel a nejvyšší vedení automobilky dozvěděli o podvodech u naftových vozů a proč se nerozhodli informovat investory dříve. Winterkorn se objevil na veřejnosti poprvé od 22. září 2015, kdy se v televizi omluvil za skandál. Den na to rezignoval.

Investoři zřejmě budou pozorně sledovat Winterkornův výstup a hledat v jeho projevu záchytné body, které by ukázaly, kdy se o manipulacích dozvěděl. Investoři požadují po automobilce odškodné 8,8 miliardy eur (237,7 miliardy Kč) kvůli propadu cen akcií po vypuknutí skandálu.

Volkswagen tvrdí, že jeho výkonná rada nevěděla o softwarových manipulacích do konce srpna 2015. Automobilka formálně oznámila americkým úřadům podvádění na začátku září.

Na otázku, zda si myslí, že z podvádění může být obviněno jen několik techniků, Winterkorn odpověděl, že o podvodu zřejmě věděla více než hrstka zaměstnanců, sám však neví, kolik lidí se na podvodech podílelo. Upozornil, že softwarové aplikace představují velmi specifickou oblast práce při vývoji motorů.

Winterkorn rovněž upozornil, že nemůže komentovat detaily, které jsou součástí trestního vyšetřování v Německu. Odmítl také odpovědět na několik otázek týkajících se toho, kdy přesně se co dozvěděl, dodala agentura AP.

Volkswagen tento měsíc přiznal americkým prokurátorům, že zhruba 40 zaměstnanců smazalo tisíce dokumentů ve snaze zakrýt před regulátory podvádění s emisemi.

Volkswagen předloni v září přiznal, že po celém světě do asi 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. V USA již v trestním vyšetřování emisního skandálu zatkly prvního firemního manažera, bývalého šéfa amerického oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů Olivera Schmidta.

Související články

Témata
23. 1. 2017 22:48
Re: Investoři
Presne tak. Hodnota akcii vw je zpatky na hodnotach pred bublinou jak sem predpokladal. Tudiz akcionari se nemaji proc soudit protoze zadna skoda jim nevznikla.
20. 1. 2017 22:29
Re: já s Winterkornem souhlasím
tak a to ja s apopem musim souhlasit. tedy ne ze bych wimterkornovy veril nebo neveril, ale ze jsou vrcholovi sefici mimo vsedni realitu a o jednotlivych komponentech a sestavach nevi zhola nic, to je zcela bezna praxe. vubec by me neprekvapilo, ze by vrcholovy management o tomto reseni emisi opravdu nevedel. tihle panove totiz obvykle funguji tak, ze kdyz se jim marne snazi vyvojar vysvetlit, co a proc je limitujicim faktorem, tak obvykle odejde s ukolem to do mesice vyresit s tim, ze si ma nejak poradit.
20. 1. 2017 22:18
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
nadobka na adblu je vyhrivana ;-)
20. 1. 2017 10:57
Re: Investoři
Hahaha, ty jsi ale naivka. Tady pes žere psa kamaráde....obchodování s akciemi není žádná procházka růžovým sadem.
20. 1. 2017 10:43
Re: dnes sem si udelal vylet do phy
>:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku