Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.
Zpět na článek
20. 1. 2017 14:05
20. 1. 2017 19:25
20. 1. 2017 14:20
20. 1. 2017 16:44
21. 1. 2017 00:00
21. 1. 2017 01:20
20. 1. 2017 15:19
20. 1. 2017 19:09
21. 1. 2017 07:13
22. 1. 2017 09:17
20. 1. 2017 15:38
20. 1. 2017 15:58
20. 1. 2017 16:10
20. 1. 2017 16:13
20. 1. 2017 16:24
20. 1. 2017 16:36
22. 1. 2017 09:43
20. 1. 2017 21:49
20. 1. 2017 22:01
20. 1. 2017 22:08
20. 1. 2017 22:19
20. 1. 2017 22:07
20. 1. 2017 22:23
21. 1. 2017 09:14
20. 1. 2017 14:05
Vážně?
Fakt je v nabídce 1,4TSI 110kw a zároveň 1,5TSI 110kw i se stejnou výbavou a jediný rozdíl je v ceně? To by mne pak zajímalo zda se vyplatí připlatit nebo ne >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2017 14:18
Re: Vážně?
S 1.0 a 1.2 TSI to koncern někdy dělal podobně, ale za litr se připlácelo. Že je tomu tady naopak, je zvláštní...ale není to oficiální ceník, v něm třeba bude jen jedna varianta.
20. 1. 2017 19:25
Re: Vážně?
Připlatit si za roli betatestera nového motoru... Obě 1.4tsi jsou fajn motory a hlavně po těch letech a prů*erech odladěný. Na 1.5 jsem zvědav, ale nepřekvapily by mě problémy.
Avatar - iudex
20. 1. 2017 14:11
Spoľahlivosť zdroja?
No ja teda nechcem brať redakcii dôveru v "dobre informovaný zdroj", ale keď pozerám, že zdroj udáva motor 1,0TSI s výkonom 85 kW "rovnako ako Octavia", tak trochu pochybujem, keď oficiálna stránka VW v DE uvádza 81 kW. Mimochodom tam tiež uvádzajú len motory 1,4TSI 92 a 110 kW, 1,5TSI ešte nie je v ponuke.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - nalimer
20. 1. 2017 14:14
Re: Spoľahlivosť zdroja?
:-(
a ja som sa na tú 1,5 tak moc moc tešil...
Avatar - Honza Mička
20. 1. 2017 14:21
Re: Spoľahlivosť zdroja?
Dobrý den, s výkonem u 1.0 TSI je to moje chyba, zdroj uvádí 81 kW. Opraveno, děkuji za upozornění!
Avatar - iudex
20. 1. 2017 14:29
Re: Spoľahlivosť zdroja?
No hay problema. ;-)
Len dodám, že v DE je základným motorom 1,0TSI so 63 kW, uvidíme, či český trh bude začínať vyššie, s 81 kW ako základom.
Avatar - MDK
20. 1. 2017 14:20
ok
Tak jdem masturbovat.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
20. 1. 2017 16:44
Re: ok
Hmm, minule semeno v puse, dneska maturbace - nechceš si to řešit někde v soukromí?
Ideálně tak, aby tě nechytla máma.
20. 1. 2017 14:37
1.5 TSI - tabulka
V textu (1.5 TSI 96 kW):
Možná ještě zajímavější jsou ceny motoru 1.5 TSI Evo. Jeho slabší verze (96 kW) kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou vychází na 494.900 Kč (Comfortline)

V tabulce (1.5 TSI 110 kW):
1.5 TSI Evo/110 kW Comfortline: 494.900 Kč

Tak jak to tedy je, tech 494.900 Kč je za 96 nebo 110 kW?

Edit:
Uz je to opraveny.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2017 14:55
Dnes žádný článek o nové Octavii?
Dnes se nepíše o Octavii? Aha tak v pondělí a v úterý :-)
- třeba známe ceny Octavie RS (už je v konfigurátoru)
- nebo první video Octavia RS / Octavie Combi RS - včera zvěřejněno

:-)
Rozbalit vlákno
2
20. 1. 2017 15:03
Re: Dnes žádný článek o nové Octavii?
Ale jo, přece ty o ní píšeš, musíš vydržet a i článek bude, ty jeden nedočkavče >:D >:D
Avatar - nalimer
20. 1. 2017 18:17
Re: Dnes žádný článek o nové Octavii?
Škoda: "das vůz"!
20. 1. 2017 14:58
Posun za 4 roky
není rozhodně k lepšímu, tedy nový Golf s 4válcovým TSI v Trendline (automatická klima atd) stál 339.900,-. Dnes o dost morálně starší auto na konci životního cyklu nepořídíte pod 411.900,-. Těch 72 tis navíc nepřináší téměř nic navíc.

Jak byl pro mě Golf 7 v době uvedení jeden z nejzajímavějších vozů segmentu v kombinaci cena/výkon/výbava, tak dnes v tomto směru nemá skoro co nabídnout.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Barry Lyndon
20. 1. 2017 15:09
Re: Posun za 4 roky
Však tenkrát na ceny G7 všichni koukali jako puci (hlavně pak ti co ještě narychlo kupovali zlevněné G6). Golf byl tenkrát snad dokonce levnější než Octavia. Dnešní ceny jsou už holt nastavené pro 27 Kč/€.
20. 1. 2017 15:26
Re: Posun za 4 roky
Tak ono i dnes je asi Golf levnejsi nez Octavia, ktera je dost predrazena. Jak pise michael.snow, facelift prinasi jen vyssi cenu a uzitna hodnota se nikam extra neposunula. Za relativne starou techniku, ktera uz je hodnekrat recyklovana, by mela cena jit dolu nebo spise stagnovat, kvuli digi displeji.Ikdyz ten digi displej ma vyrobni hodnotu par korun. Cena se vysplhala na stejnou uroven jak zde nedovano predvedena novinka Civic, u ktereho se psalo ze je cena hodne prestrelena. Ve svetle techto cen a co Golf nabizi, se zda cena Civicu adekvatni. Civic je novinka nabyta bezpecnostnimi asistenty s modernim designem a spickovymi motory, velkym kufrem a cenou jen o malo vyssi nez u tohoto stareho Golfu.
Avatar - Emel
20. 1. 2017 15:47
Re: Posun za 4 roky
Litrový Civic je 470, litrový Golf 411. Civic s rádiem je za 509, za 494 je Golf s 1.5TSI v Comfortline. Hlavní problém Hondy je, že čtyřválec začíná až na 640. Pokud někdo chce auto nabýt asistenty, tak fajn...

Užitná hodnota u Golfa bude zřejmě výbava navíc, zlepšení u stávajících komponent (jako např. větší úhlopříčka infotainmentu za stejnou cenu, 1.5TSI místo 1.4TSI).
20. 1. 2017 15:48
Re: Posun za 4 roky
Novy Golf muze mit vsechny bezpecnosti asistenty na ktere si vzpomenes, ostatne stejne jako model pred faceliftem. Staci si je zaplatit. Civic ani zadne jine auto ve tride nema v tomto smeru navrch. Golf je stale trend setter. Designove je kastle stale nadcasova, nabouchaji tam LED světla a je to stále král třídy, o interiéru ani nemluvim.
A ja jako vlastni pred FL sem vlastne rad, ze auto za ty 4roky zas tak moralne nezastaralo :-)
20. 1. 2017 16:04
Re: Posun za 4 roky
Zlatá ne- změna... po Oktávce. Just saying
Avatar - Emel
20. 1. 2017 16:12
Re: Posun za 4 roky
True, true
22. 1. 2017 00:00
Re: Posun za 4 roky
Já mám problém s Golfem 7 takový, že ono je to dobré auto, dobře jezdí, základní výbava docela dobrá, nabídka motorů taky super. Ale cenově je standarně celkem drahý a cokoliv chceš navíc, tak cena letí ještě dál nahoru. Standardní Highline nebo GTI řada toho nemá o moc víc a když chceš jak ty asistenční systémy, full led světla, tak i drobnosti jako parkovací senzory, tak rychle roste cena nahoru. Je to i o stylu. Absence LED pro denní svícení pro nepříplatková světla ve všech výbavách kromě R je zbytečně laciná, občas potkám Golf GTI jak svítí těmi obyčejnými halogeny na denní svícení. To mi přijde úplně trapný.

Obyčejného Golfa 7 Comfortline jsem 2 roky měl a když jsem chtěl něco lepšího, tak jsem zjistil, že u VW nepochodím. Buď si připlatím nesmysl za stejné auto jen v lepší výbavě a motorizaci nebo půjdu jinam, kde mi nabídnou bohatší a modernější výbavu (elektronika a asistenty). Golfa za jeho vlastnosti doporučuju jak můžu, ale za tu ceníkovou cenu bych si ho aktuálně nekoupil. Vlastně nemusím bychařit, protože jsem prostě zvolil jinak >:D

Edit: tak teď koukám, že už je to i na webu VW. Comfortline a Highline má tedy konečně LED denní svícení, Comfortline multifunkční volant a Highline parkovací senzory a adaptivní tempomat. Comfortline ale přichází o lepší audio s 8 reproduktory a nově má jen 4. To snad doteď neměl ani Trendline. Takže Highline určitě lepší, Comfortline audio za volant + LED denní svícení. Zadní LED světla ani nepočítám :)
Avatar - Emel
22. 1. 2017 13:46
Re: Posun za 4 roky
4 repro se dají připlatit za 2600, to se dá.

Docela nepříjemné je, že k DCC je potřeba vzít 17"... nejlevnější pro Comfortline za 15. Když jsem si nakonfiguroval podle sebe 1.4TSI 110kW, tj. s ErgoActive a DCC a LED, ale bez asistentů apod., tak jsem s metlou na 650... to ještě nedávno bývalo teritorium GTI. Nicméně té konkurence, co by levněji nabídla adaptivní podvozek a ergo sedačky zase tolik není.
Avatar - Barry Lyndon
20. 1. 2017 16:04
Re: Posun za 4 roky
To je sice všechno pravda, ale Golf byl prostě vždycky strašně drahý (daleko nejdražší z neprémiové střední třídy) - pamatuju si jak G5 1.4 cca59kW začínal svého času na 409tis totálně bez výbavy a bez slev. G6 trochu více zlevnil až na sklonku života. Proto byly ceny G7 s automatickou klimou v základu tehdy takové překvapení. Mimochodem byly ty ceny tenkrát ve srovnání s Německem nízké fakt extrémně.
Teď se zřejmě k trendu vyšších cen zase vrací. Asi si myslí, že si to mohou dovolit...
21. 1. 2017 14:46
Re: Posun za 4 roky
Naklady VW na dieselgate jsou v soucasne dobe odhadem nejakych 400 mld. CZK. Kdo to zaplati? No to je jednoduche:

1. kupci novych VW group aut
2. subdodavatele
3. zamestnanci

Takze u VW ocekavejme za hodne penez malo muziky.
Avatar - _Karel_
21. 1. 2017 17:04
Re: Posun za 4 roky
Ač je zde nemalá část přispěvovatelů přesvědčena o opaku, kupci nových VW group aut nejsou idi.oti, takže za auto nezaplatí vyšší než odpovídající cenu.
Totéž se dá říct o zaměstnancích- v dnešní době netrpíme nezaměstnaností, spíše naopak mají firmy problém najít dstatek zaměstnanců, takže zaměstnanci nemají důvod pracovat u VW group za nižší, než odpovídající platy.I u nás, i u VW jsou silné odbory, prodeje neklesají, zaměstnanci nepřistoupí na pokles platu.
Jediní subdodavatelé mohou být ve složité situaci.
21. 1. 2017 20:16
Re: Posun za 4 roky
Ty penize, ktere bude muset VW zaplatit, si v kancelarich na tiskarnach nevytisknou, takze VW bude muset zajistit bud snizeni nakladu nebo zvyseni prijmu, nebo oboje.

Zvyseni prijmu, tedy prodeje, asi tezko udela nejak vyznamne skokove - je ted #1 a z takove pozice se tezko vyznamne roste a zvyseni cen mu nedovoli konkurence. Asi jim bude nejakou dobu prochazet zvyseni ND.

Takze bude muset vyznamne snizit naklady, coz se projevi napr. snizenim kvality, investic do vyvoje, benefitu zamestnancum atd.

Zatim to - dle cen novych Oktavek nebo Golfu - vypada tak, ze chteji zvysit ceny ale nepridavat adekvatne hodnotu, pripadne omezit entry vybavy. To urcit enejakou dobu pujde. Ale pali se tim budoucnost, takze to v konecnem dusledku hodne odnesou akcionari.
Avatar - Emel
21. 1. 2017 20:45
Re: Posun za 4 roky
Tak je vytiskne a půjčí někdo jiný. Peněz je nadbytek, pro, zdravou firmu není problém dostat se k výhodnému financování, pokud by to bylo potřeba... a jsou i jiné způsoby. Klíčové bude zůstat tou zdravou firmou.

Takhle vypadaly poslední roky, vč. vytvoření rezervy na DG.
[odkaz]
20. 1. 2017 16:39
Re: Posun za 4 roky
Ono asi jak kdo, na jaře 2012 jsem vybiral kompaktní HB pro někoho z rodiny. Nakonec to byl skladový Golf VI, 1.2 TSI 77 6st. manual, Trendline dovybaveny o par veci, metaliza a k tomu sada litych kol se zimnimi pneu - to vse za 339,-. Jeste jsem to pak na podzim porovnaval s Golfem VII, který by srovnatelny stal cca o 100k vic.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2017 23:46
Re: Posun za 4 roky
Octavia startovala o cca 5 tisíc níže, ale v holobytu. Naopak Golf Trendline byl vybavený velmi dobře.
Avatar - iudex
20. 1. 2017 16:33
Re: Posun za 4 roky
Hmm, označiť Golfa za auto na konci životného cyklu, čo nič neprináša, to chce silú dávku neobjektívnosti.
Golf má 4 verzie karosérie, 12 motorov, 3 prevodovky, 2 druhy pohonov, Full Led, digi display, ovládanie gestami, všemožné asistenčné systémy... asi je zbytočné to tu vypisovať, skrátka má všetko, čo konkurencia (ktorá to naviac vo väčšine prípadov nemá všetko naraz). Čo má Civic? Jednu karosériu, dva benzíny, jeden druh pohonu...
O cenách Ti písal Emel, najdostupnejší štvorvalec za 640t, to je teda deal. A drobnosť na záver: neporovnávaš ceny 63 kW pre-fl verzie s terajšou 81 kW, že nie? ;-)
20. 1. 2017 21:15
Re: Posun za 4 roky
No přesně tak!!!!
21. 1. 2017 01:36
Re: Posun za 4 roky
Golf 6 tu byl 4 roky. Říct o Golfu po 4,25 letech, že je na konci životního cyklu, je zcela adekvátní, když v příštím roce je tu Golf 8, který bude pravděpodobně odhalen už na konci tohoto.

Počet motorů (udivuje mě, že někdo považuje za samostatný motor jen jinak naladěnou jednotku (protože jinak se jich 12 nedopočítáme)) nemá nic společného s morálním stářím modelu. Většina těch "vymožeností" jako LED a displej místo budíků jsou dokonce lacinějšími řešeními - výrobní náklady na displej místo klasických mechanických budíků jsou dokonce násobně nižší.

Ano, porovnával jsem základní model a ne silnější ( pak by byl rozdíl cca 50 tis a ne 72 tis), ale tady platí to, že to auto za těch 340 tis bylo. kdo jezdí víc sám a nebo po městě, tak mu těch 20 koní navíc nechybí, ale těch 70 tis mu chybět bude.

Neříkám, že je Golf špatné auto, ale už to prostě není tak dobrá koupě, jako byla. Zatímco před 4 lety se jen těžko hledaly argumenty, proč nekoupit úplně nový Golf (výborná cena, výborná výbava, nové motory EA211 atd), tak dnes je to spíš o tom, hledat argumenty, proč ho koupit.
Avatar - white label
21. 1. 2017 01:45
Re: Posun za 4 roky
Nemyslím si, že to s G8 půjde až tak rychle jak píšeš.
21. 1. 2017 23:15
Re: Posun za 4 roky
Golf 8 je automobilkou už dávno ohlášen na 2018.
Avatar - twistedTSD
20. 1. 2017 23:57
Re: Posun za 4 roky
Celý trh jde cenově nahoru...Ale je paradox, že v době příchodu G VII jsem koukal na ceny Golfu někdy z roku 2007, kdy stál výběhový 3dv. Golf v základu kolem 385 tisíc a říkal jsem si, jak je dobře, že je tahle doba pryč...A vida, dnes se ceny více modelů v nižší střední znovu šponují nad 400 tisíc.
21. 1. 2017 00:31
Re: Posun za 4 roky
Podle mne jdou u nás ceny aut za posledních 20 let reálně neskutečně dolů. Tehdy stála Felda holátko v základu okolo 220tKč, dnes takové holátko koupíte za obdobnou cenu nebo i výrazně levněji (Dacia). Před 15 lety kupoval kolega Fabii za 300, obdobně základ MPi 44kW plus příplatek za airbag a posilovač, cena skoro 300. Dnes za tuto cenu máte obstojně vybavené TSičko i v kombíku.

Když zmiňujete Golfa, tak tam základ někdy v roce 2005 stál 430tKč, s 1.4 55kW. Dnes stojí 81kW 412tKč. Pokud by se u nás nabízel základ 63kW a s podobným cenovým odstupem jako v DE, tak se bavíme cca. o 375 tKč.

Takže pohledem absolutní ceny s výkyvy vzhledem k ekonomickému cyklu je to už dlouhodobě zhruba stejné. Co se ale zásadně mění, jsou příjmy.

Zatímco v roce 1996 byl průměrný plat 9.700 a i ta Felda za 200 byla pro drtivou většinu lidí naprosto nedostupná, tak dnes, kdy průměrná mzda atakuje 28.000 je situace úplně jiná.
22. 1. 2017 19:42
Re: Posun za 4 roky
Tak az take super to nie je, pretoze neberies do uvahy mnoho faktorov:

- vyvoj techniky. Kedysi stal notebook 80000 Kč, dnes kupis notebook s neporovnatelne lepsimi parametrami za 8000 Kč. Kolko stal mobil vtedy a co vedel - dnes kupis smartfon za 3000 Kč, a kolko stala navigacia kedysi? 10000? Dnes je to apka v mobile... Auta sa stavaju spotrebnou elektronikou, ktorej sa po par rokoch po skonceni zaruky chtiac/nechtiac zbavujes - spotrebna elektronika vsak nikdy nebola lacnejsia ako dnes... Parkovacia kamera - z Ciny 30 EUR, od automobilky 400 EUR, atd.
- vyvoj kurzu, ked USD/marka boli drahe a koruna slaba.
- unifikaciu - zjednocovanie platforiem a pod., ktore setri vyrobne naklady
- robotizaciu - ludia zarabaju omnoho viac, ale potrebujes ich omnoho menej.

Dalej sice stupli ludom prijmy, ale nehorazne zdrazelo byvanie, na ktore ide znacna cast prijmu, ktora potom chyba...
Avatar - Emel
22. 1. 2017 20:45
Re: Posun za 4 roky
Ale ty faktory nejsou nijak v rozporu s tím, co tesnav píše... například ten kurs Kčs, to je přece přesně ono, nízký kurs byl obrazem nízké konkurenceschopnosti ekonomiky.

Bydlení... já nevím, trh s bydlením před listopadem byl zvláštní. Já už to úplně nepamatuju, ale shodou okolností jsem teď narazil na nějaké vyjádření úřadů k tomu, jestli si teta může vyměnit byt se svou dcerou... Hodně se stavělo svépomocí, což byl prostě odraz toho, že jinak nebylo moc co dělat (ok, tohle je hodně zkratkovité, ale asi víš co chci říct).
Avatar - holden2
20. 1. 2017 15:19
tak
a prijede krmeni pro dobytek. mazejte cekat pred vydejnu
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
20. 1. 2017 19:09
Re: tak
Tak's dostal v Armádě spásy polívku, ok, ale psát nám to sem nemusíš. ;-)
Avatar - holden2
21. 1. 2017 07:13
Re: tak
ptall s te nekdo na neco blbecku?
Avatar - Dinar
22. 1. 2017 09:17
Re: tak
Vidíš tam nějakou odpověď, xindle?
Avatar - jozephko
20. 1. 2017 15:33
Tipo za 300 to istí...
Ešte že tu je Tipo za 300... :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2017 15:38
ta 1,2 tsi
bude golfu podla mna chybat.... seriozny 4 valec nejde osalit ziadnym super mega tuti 3 valcom... kultura chodu ... zvuk... uz v UPe 1.0tsi trojvalec kym sa zahreje docela "chveje" aj s volantom... to sa u 4 valcoveho pola alebo golfa nikdy nestane .... takze ked uz golfik tak urcite s 4 valcom teda v tomto pripade jedine s 1,5tsi.. ono ta 1,2 tsi mu tu podla mna bude fakt chybat ... bola s tym remenom uz docela zabehnuta overena a vychytana ... a v pohode splna euro 6 tak neviem preco sa zbavovat uz takto dotiahnuteho motora... nechapem vobec .... lebo s 1.0tsi by som rozhodne leon octavku golfik polo up nikdy nebral... a sam som velmi rad ze som stihol este to 4 valcove 1,2tsi v pole ktore ide ozaj krasne ...4 valce su proste 4 valce... vzdy budu lepsie ako 3 valce bez ohladu na velkost vozu ... uz ta 1,5tsi ale vyzera fajn... ta moze byt v golfe ozaj paradna :yes:
Rozbalit vlákno
10
20. 1. 2017 15:58
Re: ta 1,2 tsi
Jak před pár lety nad 1,2TSI všichni ohrnovali nos, tak se vlastně ukázalo, že ten motor je dost dobrý pro male auta i nižsí střední. Smůla, že si u předchozí generace podělal VW reputaci jeho nespolehlivostí. U Golfu je smůla, že 1,2 znamená torzku vzadu což dost devalvuje komfort jizdy ač se nás testeři neustále snaží přesvědčit o opaku.
Avatar - Emel
20. 1. 2017 16:10
Re: ta 1,2 tsi
No tak teď máš situaci ulehčenou - torzku nechceš, litr taky nechceš, tak si vezmeš 1.5TSI 96kW v Comfortline a máš auto s víceprvkem a motorem za půl mega ;-)
20. 1. 2017 16:13
Re: ta 1,2 tsi
Ano presne tim smerem sem uvazoval pred 4 lety, kdyz sem vzal 1,4TSI...az budu za par let vybirat znovu, doufam, ze jeste stale budu mít tu moznost koupit 4valcove auto...
20. 1. 2017 16:24
Re: ta 1,2 tsi
Jako hlavni problem bych nevidel pocet valcu, ale objem. Spouste lidi, vcetne me, je zvukovy projev trivalcu prijemnejsi.
Avatar - iudex
20. 1. 2017 16:36
Re: ta 1,2 tsi
Fíha, tak o tej veľkej tajomnej skupine ľudí, ktorí zvukovo uprednostňujú trojvalce pred štvorvalcami som netušil, Vy sa musíte schovávať ako ilumináti. ;-)
Avatar - speedfred
20. 1. 2017 18:58
Re: ta 1,2 tsi
no neviem do ktorej skupiny patrím,ale 3valec je pre mňa zvukom zaujímavejší ako 4 válec. Asi som divný...
21. 1. 2017 16:39
Re: ta 1,2 tsi
Zajímavější... proč ne, pokaždý kroutim hlavou proč tohle někdo vymyslel když slyšim nějakou malou nafukovací rychlovarku. Ale hezčí, snesitelnější... určitě ne. Ono zajímavej je i pohled do otevřený žumpy ale že by se tim někdo normální kochal...
22. 1. 2017 09:43
Re: ta 1,2 tsi
Tak treba fordi 1.0 EB zvenku nemas sanci poznat. A je to lepsi motor nez 1.6 atmosfera. Take jsem mel predsudky proti temto vysavacum a uz 4 roky je doma 1.6 EB.
22. 1. 2017 19:47
Re: ta 1,2 tsi
OK, ale ten 1.0 EB ti vo focuse jazdi za 7 litrov, cim postrada hlavny vyznam - setranie paliva a ovzdusia - rovnake CO2 a viac pevnych castic kvoli priamemu vstreku. Tiez je viac namahany, minimalne tepelne a ma viac potencialne poruchovych sucasti.
21. 1. 2017 01:39
Re: ta 1,2 tsi
No u Golfa je ta torzka aspoň jen v základu, u zázraku z Boleslavi u 2.0 TDI za 700,- :-!
20. 1. 2017 16:33
No, naštěstí tu máme
Hyundai i30 1.0 TGDI za 399k s dobrou výbavou a multilinkem. Celýho golfíka si můžou strčit ..pod slamník. :-!
Rozbalit vlákno
14
Avatar - iudex
20. 1. 2017 16:38
Re: No, naštěstí tu máme
Tak tak, 12t Kč, to je rozdiel triedy, to robí z i30 kauf roka a z Golfa predraženú plečku. Sancta simplicitas. >:D
20. 1. 2017 17:17
Re: No, naštěstí tu máme
Po dovybaveni Golfu na uroven i30 je cenovy rozdiel podstatne vyssi ako 12t Kč.
20. 1. 2017 18:26
Re: No, naštěstí tu máme
Bylo by dobry nezapominat, co za vybavu je (teda spis neni) v tom golfu.
Nektere automobilky na zacatku roku zdrazily "v tichosti" a ne zrovna malo. Jine ne.
Kazdopadne az to Rusnok "vypne" budou muset jit dolu vsichni, protoze euro dolu pujde. Mozna ne hned, urcite ne tolik, jak si nekteri mysli, ale zlevneni dovozu uz musi nastat, vzhledem ke kupni sile mame uplne neskutecne predrazene veci oproti zapadu.
20. 1. 2017 19:12
Re: No, naštěstí tu máme
Myslím, že žádné zlevnění nebude. Auta jsou u nás daleko levnější než třeba v Německu, stačí se podívat do německého ceníku tohoto Golfu a naše ceny jsou daleko nižší než Německé a i když přepočítám německé ceny na české nějakým optimistickým kurzem "až Rusnok vypne intervence" třeba 24 czk/eur, tak vychází ten Golf v Německu pořád daleko dráž, příklad 1.0 TSI Trendline i se započtením drobných rozdílů ve výbavě v DE proti CZ je při kurzu 24 czk/eur stále o cca 65 tis. czk dražší v Německu, při dnešním kurzu je ten rozdíl pochopitelně přes 100tczk.
[odkaz]
Zlevnění v ČR by znamenalo jediné, další reexporty z ČR směrem do dražších zemí jako je to Německo. A stejné poměry platí pro Ford, Opel a další hlavní hráče na trhu, prakticky všichni mají v ČR výrazně nižší ceny než na rozvinutých a velkých trzích. To, že ta auta jsou drahá v porovnání s kupní silou není problém automobilek a nebudou jej řešit nějakými dumpingovými cenami, zvláště v době hospodářského růstu.
20. 1. 2017 20:24
Re: No, naštěstí tu máme
Prepocitavat cenu v DE a v CZ primo muze opravdu jen idiot. Na to vam opravdu nemam co dalsiho napsat.
Zkuste se nekde podivat co znamena a jak se pocita kupni sila.
Jen v rychlosti: jestli v Nemecku vydelam 2000€ mesicne a v CR rekneme 25 tisic Kc (a to jsem HRUBE upravil v nas prospech, ve skutecnosti je rozdil MNOHEM vetsi), tak kdo ma drazsi auto? Nemec za 25k€, nebo ja za 20k € (ten samy model)?
Doufam, ze to na Vas nebylo moc slozite.
Zdrazovat muzou, aby to taky nekdo kupoval...
20. 1. 2017 21:05
Re: No, naštěstí tu máme
Cenu CZ vs. DE nebo jiná země si přepočítá každý normální. Nevím jak vy, ale já nedokáži ovlivnit českou paritu kupní síly vůči cizině (tzn. cenu relativní), ale nákupem v zemi s nejvýhodnější cenou dokáži ovlivnit cenu pro mne absolutní. A v těchto absolutních cenách aut je ČR v rámci okolních států jednoznačně nejlevnější.
20. 1. 2017 21:06
Re: No, naštěstí tu máme
Jenom dokonalý prosťáček může předpokládat, že ceny aut se budou řídit kupní silou v ČR. Je zde volný trh a kdyby ceny aut v ČR byly přímo úměrné kupní síle lidí v ČR, tak se sem sletí celá Evropa a bude zde kupovat Golfy, Focusy nebo Astry za 8 tisíc euro, protože to by tak zhruba byla cena odpovídajíc kupní síle lidí v ČR. Tak jako cola stojí cca to co v Německu (někdy i víc bez ohledu na kupní sílu v ČR), tak i auta kopírují evropské ceny.
20. 1. 2017 23:16
Re: No, naštěstí tu máme
Taky jen dokonaly prostacek muze upozornovat na to, ze tu jsou ceny aut nizsi nez v DE. Nikde jsem nepsal, ze by mely odpovidat aritmeticky nasi kupni sile.
Navic jak uz tu nekdo psal, pred dvema lety jste koupil slusny golf za 350. Netvrdim, ze bude nejake masivni zlevneni, ale garantuji Vam, ze slevu si verejnost vyzada, lidi ceny pohlidaji a kdo po posileni nezlevni, bude za zlodeje. A cim drazsi vec, tim spis to bude platit, uvidite :-)
Cesi jsou na tohle tema hodne citlivi uz od zavedeni intervenci.
Avatar - white label
20. 1. 2017 23:28
Re: No, naštěstí tu máme
Po "revoluci" bylo poměrně dlouhé období, kdy u nás byly nové auta naopak dražší, než v Německu, a přitom kupní síla u nás byla nesrovnatelně slabší, než dnes. Sám jsem v r. 1995 individuálně dovezl z Německa nového G3GT a ušetřil tak cca 250 tis., proti tehdejším českým cenám. Stejně tak v r. 2007 (G5GTI) se stejnou úsporou. Až v r. 2009, kdy jsme kupovali G6GTI, byly ceny mírně zajímavější tady, než tam.
Takže s tou kupní silou bych v obecné rovině argumentoval opatrně.
20. 1. 2017 23:53
Re: No, naštěstí tu máme
I dnes se najdou auta, která jsou v DE levnější než v CZ, ale už to nejsou masově prodávané modely jako Golf, ale spíše prémie, konkrétně lze takové případy nalézt čas od času třeba u Porsche. Resp. ta sleva plyne z toho, že česká cena je německá cena krát kurz ČNB, ale český dealer neumí žádnou slevu, kdežto německý určitou slevu umí (asi je to dané tím, kolik těch aut se prodá zde a kolik tam).
Avatar - white label
21. 1. 2017 01:43
Re: No, naštěstí tu máme
Ano, u některých modelů Porsche to platí, u některých zase naopak ne.
Např. Macan GTS jsme poptávali na několika místech v D, ale nakonec to bylo tady výhodnější a navíc s kratší čekačkou.
20. 1. 2017 23:46
Re: No, naštěstí tu máme
Nesmysly.
Před dvěma roky se dalo koupit absolutní holátko Golfu s nejslabším motorem 63kW za 372900 czk. Nějaká střední výbava pořád s motorem 1.2 TSI už byla za 450000czk. Stačí se podívat do ceníku 2015 a neplácat kraviny.
Česká veřejnost si vyžádá leda velký prd, protože Golfů se zde prodá z celoevropského pohledu zcela zanedbatelné množství a jeho cenu defacto určuje evropský trh, stejně jako u Astry, Meganu, Focusu nebo Octavie.
20. 1. 2017 19:39
Re: No, naštěstí tu máme
Tak si choď kúpiť nového Golfa, Hyundai, ... do Nemecka. ;-)
Avatar - Emel
20. 1. 2017 18:26
Re: No, naštěstí tu máme
Je příznačné, že jsi o tom přesvědčen nejen bez testovací jízdy, ale i bez nějakých relevantních srovnávacích testů (pokud jsem něco neprošvihl).
Avatar - zaplosak
20. 1. 2017 17:14
ovládání odmlžování + nastavování zrcátek....
Už by taky tenhe koncern mohl dát normálně na palubku a ne to furt strkat takhle blbě do dveří ;-\
Rozbalit vlákno
5
20. 1. 2017 18:00
Re: ovládání odmlžování + nastavování zrcátek....
Já myslel, že zde reagují normální lidé a né
15letí kluci
20. 1. 2017 18:35
Re: ovládání odmlžování + nastavování zrcátek....
Tak jestli ti prijde OK mit ovladani zrcatek na palubce, co takhle treba radio na strop nebo blinkr nekam ke spolujezdci? :-!
20. 1. 2017 19:44
Re: ovládání odmlžování + nastavování zrcátek....
On by si ho dal pod sedadlo, aby ho displej neoslňoval. ;-)
20. 1. 2017 19:43
Re: ovládání odmlžování + nastavování zrcátek....
zaplosak, tak daj tvoju ergonomickú ideu, kde by si to na palubovke umiestnil?
21. 1. 2017 16:44
Re: ovládání odmlžování + nastavování zrcátek....
Ono to má nějkaý auto jinde než na dveřích poblíž zrcátka ? To musí bejt radost nastavovat
Avatar - woody-alien
20. 1. 2017 18:40
Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Zatímco mnozí vyráželi kupovat auto na jih (obrazně) protože "sport, emoce,manuál a ručka", ve skutečnosti se zdá, že Martorell je místem zaslíbeným lenochům a mamlasům, co se nikdy nenaučili řadit. ;-)

DSG Leon + 45t
DSG Octavia + 50t
DSG Golf + 60t

DSG Golf Deutschland + 2.000 Euro

"Dyť je to gauner a sviňa sprosta....." >:-[]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - _Karel_
20. 1. 2017 18:51
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
A je to pokaždé stejné DSG? Nemá Golf proti oktávce mokré spojky?
Avatar - woody-alien
20. 1. 2017 21:48
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Hele, já přesně nevím a nechce se mi to hledat, to je spíš otázka na white labela nebo _MT_ , Octavia a Leon ale má taky mokré spojky u DSG 6. Každopádně tím to nebude, ten příplatek u Leona, Octavie i Golfu je vždycky stejný bez ohledu na typ DSG. A bylo to tak už když jsem Golfa kupoval před dvěma lety. Zkrátka - "španělský" automat je nejlevněší.
Avatar - Emel
20. 1. 2017 21:58
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Myslím, že je to stejné u všech, tj. 1.4TSI s 250Nm je suchá DSG7. Teď zřejmě dojde k nahrazení mokré DSG6 novou mokrou DSG7...
Avatar - woody-alien
20. 1. 2017 23:02
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Podle německýho konfigurátoru má třeba GTI pořád DSG6, zatímco GTD a R DSG7. Příplatek je pořád stejný - 2.000 Euro. Takže jak jsem psal, na zmíněný finanční rozdíl mezi toreadory, pepíky a koženokalhoťáky to nemá vliv. ;-)
Avatar - white label
20. 1. 2017 23:19
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Základnímu GGTI (169kW/350Nm) zatím nechali starší 6st. dsg, ale postupně má být i u GGTI nahrazeno 7st. dsg. Asi se potřebují zbavit skladových zásob. :-)
21. 1. 2017 14:14
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Ano, také bych řekl, že obecně vzato cena nemá tolik společného se samotnou převodovkou. Je to prostě příplatek za samočinnost. Spíš se tam promítne třída, respektive situace u konkurence.

Upřednostnění GTD dává smysl, protože ten motor dávno překročil, na co ta převodovka byla původně stavěná. GTI zatím ne. R na tom bylo podobně jako GTD.
Avatar - white label
20. 1. 2017 23:12
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Jo, je to tak, stejné dsg klidně stojí v rámci koncernu VW různě vysoké příplatky a někdy i v rámci jedné značky koncernu.
Vzpomínám si třeba, že když si Mojito objednával rocco R, tak chtěl dsg do doby, než zjistil, že zrovna u tohoto modelu chtějí příplatek 70 tis. Kč, což mu přišlo neakceptovatelné. Přitom do Golfu R to bylo méně a do Leonu CupRa ještě méně.
21. 1. 2017 14:09
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Podobné rozdíly se můžou srovnat slevou. Podle mne nemá moc smysl řešit cenu jednotlivostí. A už na holý základ se samočinnou převodovkou může být větší sleva.

Příplatky za různé samočinné převodovky mi přijdou hlavně úsměvné v porovnání s příplatkem za 8HP.
Avatar - white label
20. 1. 2017 20:27
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
Dyť je to Sviňa a Gauner... ;-)
Avatar - woody-alien
20. 1. 2017 21:36
Re: Pozoruhodná závislost lenochů na zeměpisné šířce
>:D :yes:
20. 1. 2017 21:49
Výkony
Zajímavé výkony. U Toyot nebo Mazd se tu kritizuje, že mají 1.6/2.0 atmosféru 97/88 kW. Tady jsou nejprodávanější motorizace (za vyšší cenu, pravda s lepším podvozkem) o dost horší.

Fakt, že turbo na otáčku dá více výkonu ve středních otáčkách je sice super, ale v praxi se to hodí hlavně pro přívěs. Když chci v těchto výkonech předjíždět, vždy musím do plných, kde to turbo paradoxně dost zdechne. Ale do toho jsem rýpat nechtěl. Přijde mi to tak nějak podobné. 92 kW, 97 kW..110 kW ... v reálném provozu budou pro zkušeného řidiče naprosto identické, pouze ta atmosféra se bude řídit jinak.

Ale nevidím tu právě ty stížnosti na líný motor.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
20. 1. 2017 22:01
Re: Výkony
Jen drobnost- opravdu má Golf lepší podvozek než Mazda? Nemá dokonce v nižších verzích torzku?
Avatar - Emel
20. 1. 2017 22:08
Re: Výkony
Píše Tintera, píše o Corolle... to bylo zřejmé od prvního příspěvku ;-)
Avatar - _Karel_
20. 1. 2017 22:19
Re: Výkony
Hele- vedle pod Touaregem- tvůj koment "volant Volva....je takový nějaký......velký" - mám bujnou fantazii, nebo jsi parodoval?
Avatar - Emel
20. 1. 2017 22:07
Re: Výkony
Ty jsi tu viděl nějakou kritiku Mazdího dvoulitru?

Motor, který dává v Golfu trošku radosti navíc, je 1.4TSI 110kW 250Nm. U Mazdy ho jakž takž stíhá 2.0G 121kW 210Nm, u Corolly žádný takový není.

1.4TSI 92kW 200Nm je spíš pro klidnější řidiče, kteří právě ocení silnější spodek. Její hlavní bonus u Golfa oproti 1.2TSI 81kW je víceprvek.

Osobně jsem zvědavý na 1.5TSI 96kW... s Millerem a variabilní geometrií turba by to mohla být příjemná a úsporná motorizace, na druhou stranu má pořád jen 200Nm.
20. 1. 2017 22:23
Re: Výkony
Já drobný rozdíl vidím v tom, že u Toyoty se bavíme o nejvýkonnější motorizaci a u M3 je 88kW verze úplně stejně plochá jako přeplňované motory.

Ano, stejně výkonné motory jsou pro zkušeného řidiče skutečně velmi podobné (v oblasti maxima a při požadavku na maximální dynamiku), jenže právě v tom běžném provoze, tzn. ve středních otáčkách, je pak charakter motorů kvůli průběhu výkonových křivek naprosto rozdílný a třeba srovnání 1.6-ky se 170Nm v porovnání s výkonově podobnou 1.4TSi s 250Nm znamená úplně jiný styl jízdy, nutnost práce s šaltrpákou i pružnou dynamiku.

A stížnosti na líný motor asi těžko objektivně čekat u auta, kde mám pestrou motorovou paletu 63 - 228kW v logických výkonových i cenových rozestupech.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 1. 2017 22:26
Skoda slov
:-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
20. 1. 2017 23:13
Re: Skoda slov
Vypadá to, že pomalu dostáváš (v tomto ohledu) rozum. ;-)
21. 1. 2017 09:40
Re: Skoda slov
Je to na tebe drahý viď. >:D
Avatar - Ja Prvni 123
21. 1. 2017 14:32
Re: Skoda slov
No, moje iXko stálo taky přes 400... ale je to auto s normálním motorem.
A slušnou výbavou.
21. 1. 2017 09:14
Konfigurátor
Už je funkční konfigurátor jak pro HB,tak Variant.
Rozbalit vlákno
2
21. 1. 2017 09:42
Re: Konfigurátor
Je to drahy jak sviňa.... ;-)
21. 1. 2017 21:05
Re: Konfigurátor
Předražené. Ceníkově cca 15% nad nabídkou čehokoliv na trhu.