Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Jan Mička
Diskuze (102)
Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.

Modernizovaný Volkswagen Golf sedmé generace byl oficiálně představen začátkem loňského listopadu, z hlediska designu karoserie však přišlo spíše jemné vyhlazení vrásek. Vůz dostal upravené nárazníky a lehce pozměněnou grafiku světel, to už najdeme více novinek uvnitř. Poprvé se u golfu objevil digitální přístrojový štít známý z passatu a tiguanu, vrcholný infotainment s 9,2palcovým displejem, skleněným designem a softwarovými tlačítky po stranách je však v rámci značky novinkou. A ne jedinou.

Facelift se totiž zaměřil také na nabídku pohonných jednotek. Současná generace golfu už se na některých trzích nabízela s litrovým tříválcem TSI, na český trh však tento motor přichází až s faceliftem a doplňuje jej zcela nová patnáctistovka TSI Evo. Parametry těchto motorů už známe dávno, vždyť 1.0 TSI se od poloviny loňského roku nabízí také v octavii (u VW má 81 kW) a o novém „evu“ toho bylo napsáno také dost, jejich ceny jsme však až do dnešního dne neznali. Nepocházejí z oficiálního ceníku, poskytnul nám je dobře informovaný zdroj a lze považovat za platné.

Modernizovaný Volkswagen Golf - neoficiální nabídka linií
Trendline
Comfortline
Highline
R-Line Comfortline
R-Line Highline
GTI - 2.0 TSI/169 kW
GTI Performance - 2.0 TSI/180 kW
GTD - 2.0 TDI/135 kW
R - 2.0 TSI/228 kW 4Motion

Nejlevnější verzi nabídky představuje právě litrový tříválec TSI 81 kW. Hatchback v provedení Trendline (základní) s ní vychází na 411.900 Kč, je tedy o pouhé 4000 Kč dražší než základní Škoda Octavia se stejným motorem. Linie Comfortline je dražší o 46.000 Kč, tříválec kombinovaný se sedmistupňovou převodovkou DSG pak vychází na 517.900 Kč.

Možná ještě zajímavější jsou ceny motoru 1.5 TSI Evo. Jeho slabší verze (96 kW) kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou vychází na 494.900 Kč (Comfortline) a za převodovku DSG se připlácí obligátních 60.000 Kč. Novinka je trochu paradoxně levnější než dosud používaná čtrnáctistovka TSI se 110 kilowatty (vychází na 505.900 Kč). Pro linii Comfortline je však nabízen také motor 1.4 TSI s výkonem 92 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, a ten vychází na lidovějších 475.900 Kč. Nová patnáctistovka pak bude dostupná také verzi se 110 kilowatty, podle všeho ale zatím pouze s linií Highline a nejméně za 571.900 Kč.

Modernizovaný Volkswagen Golf - neoficální ceny na českém trhu
Motor, výkon a výbavaCena
1.0 TSI/81 kW Trendline411.900 Kč
1.0 TSI/81 kW Comfortline457.900 Kč
1.0 TSI/81 kW DSG Comfortline517.900 Kč
1.4 TSI/92 kW Comfortline475.900 Kč
1.5 TSI Evo/96 kW Comfortline494.900 Kč
1.5 TSI Evo/96 kW DSG Comfortline554.900 Kč
1.4 TSI/110 kW Comfortline505.900 Kč
1.6 TDI/85 kW Comfortline513.900 Kč
1.6 TDI/85 kW DSG Comfortline573.900 Kč
2.0 TDI/110 kW Comfortline555.900 Kč
1.4 TSI/110 kW Highline558.900 Kč
1.5 TSI/110 kW Highline571.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (102)
Avatar - Emel
22. 1. 2017 20:45
Re: Posun za 4 roky
Ale ty faktory nejsou nijak v rozporu s tím, co tesnav píše... například ten kurs Kčs, to je přece přesně ono, nízký kurs byl obrazem nízké konkurenceschopnosti ekonomiky.

Bydlení... já nevím, trh s bydlením před listopadem byl zvláštní. Já už to úplně nepamatuju, ale shodou okolností jsem teď narazil na nějaké vyjádření úřadů k tomu, jestli si teta může vyměnit byt se svou dcerou... Hodně se stavělo svépomocí, což byl prostě odraz toho, že jinak nebylo moc co dělat (ok, tohle je hodně zkratkovité, ale asi víš co chci říct).
22. 1. 2017 19:47
Re: ta 1,2 tsi
OK, ale ten 1.0 EB ti vo focuse jazdi za 7 litrov, cim postrada hlavny vyznam - setranie paliva a ovzdusia - rovnake CO2 a viac pevnych castic kvoli priamemu vstreku. Tiez je viac namahany, minimalne tepelne a ma viac potencialne poruchovych sucasti.
22. 1. 2017 19:42
Re: Posun za 4 roky
Tak az take super to nie je, pretoze neberies do uvahy mnoho faktorov:

- vyvoj techniky. Kedysi stal notebook 80000 Kč, dnes kupis notebook s neporovnatelne lepsimi parametrami za 8000 Kč. Kolko stal mobil vtedy a co vedel - dnes kupis smartfon za 3000 Kč, a kolko stala navigacia kedysi? 10000? Dnes je to apka v mobile... Auta sa stavaju spotrebnou elektronikou, ktorej sa po par rokoch po skonceni zaruky chtiac/nechtiac zbavujes - spotrebna elektronika vsak nikdy nebola lacnejsia ako dnes... Parkovacia kamera - z Ciny 30 EUR, od automobilky 400 EUR, atd.
- vyvoj kurzu, ked USD/marka boli drahe a koruna slaba.
- unifikaciu - zjednocovanie platforiem a pod., ktore setri vyrobne naklady
- robotizaciu - ludia zarabaju omnoho viac, ale potrebujes ich omnoho menej.

Dalej sice stupli ludom prijmy, ale nehorazne zdrazelo byvanie, na ktore ide znacna cast prijmu, ktora potom chyba...

Avatar - Emel
22. 1. 2017 13:46
Re: Posun za 4 roky
4 repro se dají připlatit za 2600, to se dá.

Docela nepříjemné je, že k DCC je potřeba vzít 17"... nejlevnější pro Comfortline za 15. Když jsem si nakonfiguroval podle sebe 1.4TSI 110kW, tj. s ErgoActive a DCC a LED, ale bez asistentů apod., tak jsem s metlou na 650... to ještě nedávno bývalo teritorium GTI. Nicméně té konkurence, co by levněji nabídla adaptivní podvozek a ergo sedačky zase tolik není.
22. 1. 2017 09:43
Re: ta 1,2 tsi
Tak treba fordi 1.0 EB zvenku nemas sanci poznat. A je to lepsi motor nez 1.6 atmosfera. Take jsem mel predsudky proti temto vysavacum a uz 4 roky je doma 1.6 EB.