Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Hammunasakra
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 11:08
Starší atmo motor bude nahrazenej nepatrně většim zase atmo motorem. Trochu sofistikovanější konstrukce
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 11:23
Jak by mohl fungovat, když motorky mají větší a silnější motory než auta. I když to není to stejný, tak se vůbec nedivím.
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 11:40
"motorky mají větší a silnější motory než auta"

cože?
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 12:00
Asi chtěl napsat některé motorky a některá auta. Je celkem dost motorek s motory nad jeden litr, najdeš i nějaký kousek nad dva litry.
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 11:48
Sorry, to je blábol. Motorky mají sice vyšší litrový výkon, ale koukni v jakých otáčkách toho výkonu, potažmo točivého momentu dosahují. Nereálné použití v osobních autech.
Avatar - J@...
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 11:54
Přesně tak, motory v motorkách mají úplně jiný krouťák, který na těch cca. 200 kg, s jezdcem 300 kg stačí, jinde ale už by měl problémy.
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 11:57
To každopádně. Ale zase na druhou stranu.... Když to přeženu a odbočím. Na youtube jsem před časem viděl videjko, kde maníci z Polska narvali do Fiatu 126P (Maluch) motor z Yamahy R1, a to bylo zajímavé peklo >:D Drift machine :yes:
Avatar - J@...
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 12:20
Jj, nebo KTM X-bow, to jsme ale pořád hluboce pod tunu.
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 13:14
KTM asi mate tim, ze jde o "motorkovou" firmu, ale zrovna motor v X-bow z zadne motorky pokud vim neni, jde o beznou 2L TFSI konfekci puvodem z audi/golfu GTi. ;-)
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 16:02
Dvoulitr ano, ale z GTI asi ne. První verze měla 177 kW, pokud si dobře vzpomínám. Takže bych čekal, že vyšli z nějaké ze silnějších verzí. Nabízel by se rovnou motor předchozí Cupry, ale možná sáhli po ještě silnější jednotce (přeci jen to není auto na běžné jezdění a na těch nejsilnějších bylo dost úprav).
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 12:11
No a hlavně jakou mají motocyklové motory životnost a spotřebu v přepočtu na výkon...
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 13:44
a) nížší
b) většinou vyšší
Když to točí až 18.000 ot./min, se pak nedivím ;-)
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 12:14
Toyota před lety ukázala i 1,33 z téhle rodiny a Yaris ji měl, ale nevím, jestli i v EU. A 1,5 má i teď, jen ne v EU. Nevím, jestli ta 1,3 měla i kapalinou chlazené svody jako tenhle motor (měla by je snad mít i ta stará 1,5), ale oba jsou ESTEC, tedy kompresní poměr 13,5, možnost režimu s pozdním uzavřením sacích ventilů ("Atkinsonův" cyklus), špičková účinnost cca. 38 % atd.

Úsporný bude, efektivní objem pod nízkou zátěží by mohl být klidně 1-1,1 litru, ale jinak parametry nic moc. 136 Nm při 4400 otáčkách, na ten objem...

Uvidíme, co bude Toyota dělat dál, ale klidně by mohlo jít o konsolidaci. Z které těžíme. A nabízí se otázka, co bude se základním litrem. 1,33 ani není ukázkou downsizingu (Yaris měl 1,3 už v první generaci koncem 90. let; on měl tehdy i ten litr jako základ) a na tuhle třídu to nebyl špatný motor (alespoň starší kousky).
Avatar - CommonUser
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 13:37
Ja som skor cakal nejaky posun ku valvematicu. Alebo nejaky jeho upgrade.
Avatar - Hammunasakra
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 13:48
Jj obsah článku nemá s nadpisem moc společnýho :-)

Jsem zvědavej na novej benzín 2,5 = co má mít rekordní účinnost 40% :yes:
Jakej downsizing důkaz?
| 24. 1. 2017 14:27
Ano. V Austrálii bylo Echo, Yaris nabízeno i s 1.5 motorem.
Ideální motorizace
| 24. 1. 2017 11:52
konečně :yes: Tak má vypadat downsizing u aut této kategorie, palec hore Toyka ;-)
Ideální motorizace
| 24. 1. 2017 12:02
Yaris má 1,5 i teď. Jen ji samozřejmě nevozí do EU. Parametry by měla mít podobné (výkon snad o něco menší, ale moment větší a v nižších otáčkách).
Ideální motorizace
| 24. 1. 2017 13:31
Jasně. Stejný případ je třeba u i malé-velké Hondy Jazz (Fit), která má zase všude, mimo EU , taky motor 1,5 i-VTEC, téměř podobný tomu z většího HR-V. Nechápu, proč se tohle tady nevozí ;-\
Ideální motorizace
| 24. 1. 2017 16:11
Hondě bych i věřil, že to dělá kvůli spotřebě. Za rok 2015 unikla pokutě jen tak tak. Uvidíme, jak na tom byla v roce 2016. I tak si však myslím, že je to spíš sekundární důvod. Protože to dělají všechny japonské automobilky (Mazda je nadprůměrná, ale i ta to dělá - viz 2,5 v M3).
Avatar - Jaros71
Ideální motorizace
| 24. 1. 2017 13:13
...konečně dostávají rozum :yes:
Ideální motorizace
| 24. 1. 2017 13:35
že to trvalo... >:D Ještě, že ale tak. Protože by se mohlo stát, že místo jé 1,5 atmo by tu mohla být tříhrnková foukaná 0,8 ccm.
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 12:10
automobilky nie sú také hlúpe, aby až teraz prišli na to, že daunsajzing v praxi nefunguje. Bolo len divadlo pre úrady, veď s tým preto prišli. Daunsajzing = motory adaptované len na labákový cyklus, aby sa vyhli pokutám. Odniesla si to reálna spotreba a životnosť. Teraz sa norma zmení, tak menia postoje aj automobilky. Samozrejme tak rýchlo to nepôjde, keď majú prachy v v trojdecákoch.
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 12:37
Promiň, ale podle mne meleš nesmysly. Yaris měl přeci takhle malé motory dávno před nějakou snahou o snížení spotřeby pro potěšení úřadů. A bavíme se o autě primárně do města. Mimo město samozřejmě silnější motor potěší, pokud však ve 130 točí 4000, tak to na dálnici není (odhlučnění v téhle třídě také není zázrak).

Příkladem downsizingu je třeba Golf, který šel z 2,0 na 1,4. Pro automobilku bylo samozřejmě podstatné, že to funguje v testech. A konkrétně u VW tyhle motory, pokud vím, přilákaly značný zájem. Předtím byly malé zážehové motory pro VW prakticky mrtvé, nestály jim za nějakou větší investici. Tohle pro ně bylo obrození. Zvětšit motor pak není takový problém. Mnohem víc se prodraží, že máš každé cca. tři roky novou emisní normu, kterou musíš splnit.
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 13:05
bral som to všeobecne, nie len na jaris. Pri B autách to tak nevidno, ani predtým nemali dvojlitre.
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 13:42
Třeba do první fabie se dával i ten 2litr.
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 14:41
ale nebola to bežná motorizácia
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 14:47
Možná prodejně. Jinak to byl obyč 8mi ventilový spodový benzinový 4válcový 2litr.
Avatar - CommonUser
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 13:44
Golf siel z 2.0 FSI na 1,4 TSI.
Teraz je otazka, co je vacsi prepadak. Ci zranie oleja, rozsypane rozvody, podpalene ventily, rozpadnute casovanie vacky alebo ... nefungujuce vrstvenne spalovanie.
automobilky len plnia predpisy
| 24. 1. 2017 18:10
Byly to adaptované staré konstrukce. Což by tolik nevadilo, ale u VW věděli, že potřebují novou. Tohle bylo jen dočasné (překlenovací) řešení. Což už víc smrdí problémy. Jestli si dobře vzpomínám, původně měly být menší motory deriváty nového dvoulitru, na kterém pracovali u Audi, ale z toho sešlo. Nakonec jimi byly až EA211 Golfu 7. Pěkně se jim to protáhlo. Nicméně zájem vyvolaly.
Avatar - mariov8
automobilky len plnia predpisy
| 25. 1. 2017 11:45
Je to tak, nové (obvykle větší) motory jsou důsledkem příprav na WLTP a RDE, kde motory postavené na stávající cyklus měření NEDC mají problémy.
Avatar - dewill
Halelujáá
| 24. 1. 2017 12:12
...chvalme pána za ty dary.
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 12:21
a podivejte se na dynamiku - na stofce 11sec - to by byl muj zly sen
O3 s oturbenou 1.5 bude nekde kolem 8.5sec.
aby to O3 dokázala s atmosferou, musel by to byt skoro 2.5 litr a ten by tezko jezdil za 6 litru jako ta 1.5tsi bude
Avatar - wakantanka
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 12:29
A nebude ten rozdiel daný hlavne tým, že Yaris je auto určené na prevažne mestské a prímestské cesty? Teda zrýchľovanie na rýchlosti nad 90 km/h je nepodstatný údaj u podobného typu vozidiel?
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 13:07
tak to porovnej s fabii, která se stejne vykonnou uz skoro historickou 1.2tsi zrychluje na stofku o 1.5sec rychleji
atmosféra aby mela podobny zrychleni jako lehce foukanej turbomotor, tak by musela mit aspoň o polovinu vetsi objem
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 13:30
Bavime sa o zrychleni z 0 na 100, kde ma turbo jasnu vyhodu - dosahuje maximalny vykon v radovo o 1000 az 2000 otacok nizsie ako atmosfera. Pri sprinte rovnako zalezi na prevodoch apod.

Pri porovnavani pruzneho zrychlenia, ci uz 60-100 alebo 80-120 na najnizsi mozny stupen budu vysledky prakticky rovnake.
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 13:50
az na to, ze na nejvyšší stupen toci foukanej motoru o 500-1000 ot min nez atmosféra.
pak pruzny zrychleni logicky vyjde podobny
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 13:39
Jak se pozna lehce foukanej turbomotor? Pri atmo plneni je beznych (nechci to nazvat normou) cca 100Nm/litr. Ta 1.2L fabie dava 175Nm, tedy skoro o 50% vic, coz koresponduje s tim "by musela mit aspoň o polovinu vetsi objem".
Jinak moderne atmosfery dnes tlaci vicemene jedine mazda, a tam se mi nezda ze by ve spotrebe za turbomotory nejak zasadne zaostavala:
Mazda 6, Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.8
[odkaz]
Superb, Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
[odkaz]
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 13:55
souhlas

1.2 a 175Nm mi dnes uz prijde celkem OK
ale mas 1.0 a 200Nm, tedy na litr 2x tolik
nebo 1.6 a 280Nm (opel 1.6 turbo), tedy na litr o 75% vic

oct je 1.8, mazda 2.5litr, tedy skoro o polovinu vetsi objem
jo, mazde se ten motor poved
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 14:27
Samozrejme, ze Mazda v spotrebe nezaostáva, lebo dôležitá je len tepelná účinnosť motora pri typickej záťaži a vedú k tomu rôzne cesty.
Avatar - Barrichello
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 15:43
Moderní atmosféry dělaj hlavně za ocenánem.

Jinak samozřejmě tyhle prdítka jako 1,5 a 1,8 co dělá Toyota umí i ruská Lada, ovem za poněkud jiný ceny >:D
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 14:23
Tak skús nájsť test, kde to ta Fabia dá v udávanom čase. Ja som to úž pár krát skúsil ale ešte som taký test nevidel.
Avatar - wakantanka
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 20:35
Ale no tak Fabia je predsa rodinný ideál nielen na Jestěd ale aj v lete do Chorvátska. >:D
Fabia je očividne inak naprevodovaná, nedával by som vinu tomu konkrétnemu motoru. Keď zalovíme v nedávnej histórii tak Felda 1,6 mala 55 kW a rovnako mala Octa I. 1,6 Mpi? Octa bola ťažšia väčšia a zrýchľovala plus mínus rovnako ako Felda ale maximálku mala vyššiu. Proste Yaris konštruktéri zadefinovali mierne iný spôsob použitia ako zadefinovali konštruktéri Fabii.
jaris je maly auticko
| 25. 1. 2017 13:01
jen tak mimochodem, 55kW Octavia ma dle udaju zrychleni 14,4s, to jsem realne zvladl s 1.3 felici kombi... 1.6 hatchback ma oficialne 12s a maximalku totoznou s octavii... Zprevodovani dela hodne, ale zakony fyziky neobejde, ten rozdil pomeru vykon/hmotnost je moc velky
Avatar - wakantanka
jaris je maly auticko
| 25. 1. 2017 20:50
Papierové hodnoty si nepamätám a hľadať sa mi to nechce. Fakt je tn že sme to niekoľkokrát s kamošom skúšali. On svojou Octou I. lift. 1,6 55 kW a ja v mojej Felde Combi 1,6 rovnako 55 kW. Na 100 mu to vždy zrýchľovalo o čosi lepšie a na maximálke ma nechal dosť vzadu. Chipnutie jednotky na cca 84 koní síce Felde pomohlo v zrýchlení, ale výsledný prevod veľmi maximálku neposunul. >:D
jaris je maly auticko
| 26. 1. 2017 11:03
tak zalezi na kondici konkretniho kusu :-) Mel jsem moznost projet 1.6 ale nebyla v nic moc stavu, takze byla chciplejsi nez moje 1.3 >:D A to tam mam delsi prevodovku, nez v serii...
Je taky mozne, ze do Feldy ten motor jeste trochu podladili, aniz by to nekde uvedli.. Protoze s jinou vackou a cipem jde dostat na cca 70kW
Avatar - wakantanka
jaris je maly auticko
| 27. 1. 2017 08:50
No áno aj Octavie boli rôzne. Iný kamoš mal firemnú 1,6 55 kW a to auto išlo oveľa oveľa lepšie ako tá druhá kamošova súkromná. A tej firmenej dával každý pozauši skoro stále. Moja Felda aj po nachipovaní sa proste nechytala aj napriek tomu že to bolo ľahšie auto. Prevodovka a výsledný prevod tomu neprial.
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 14:01
U VAGu je zrýchlenie rovnako papierové ako spotreba. Ešte som nevidel, aby sa v teste dostali na udávané hodnoty. Preto asi aj na tomto webe vypadli v porovnávacích testoch merania z 0 na 100.
Ale napríklad na Impreze s podobnou hmotnosťou ako O3 stačilo zrýchlenie na 100 za 8,6(presne zmerané) dvojlitrová atmo. Pri zrýchlení vieš motor podržať v otáčkach a tak jediné čo sa počíta sú KW.
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 14:26
jo, a u foukanyho motoru mas maximalni vykon v urcitem rozmezi. ja mam napr mezi 4.5-6tis stejnejch 160 koni.
a u atmosfery mas maximalni vykon jen v určitých otáčkách (napr v 6tis) a při nižších otáčkách mas vykon nižší.

takze když s foukanym motorem spravne radis, po velkou část zrychlovani se dostanes do oblasti maximálního vykonu, cos s atmosferou ani nahodou.
proto dosáhnout tabulkovy zrychleni s foukanym motorem je slozitejsi nez s atmo, protože u atmo ti staci sledovat jenom maximalni otáčky a podle toho radit ale u foukaného musíš znat charakteristiku motoru a pouzit hlavu
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 15:03
Máte to celé popletené, je to přesně naopak. Přiblížit se papírovému zrychlení je složitější s atmosférou. U Turba, kde je ve velkém rozmezí otáček konstantní výkon i kroutící moment, je mnohem snazší se do tohoto spektra při přeřazení trefit, protože to rozmezí pro správné přeřazení je třeba na úseku 1000 ot. U atmosféry je to mnohem náročnější, protože ten prostor pro správné přeřazení je třeba jen 150-200 ot.

A znát charakteristiku motoru a hlavně o kolik mi klesnou otáčky mezi jednotlivými kvalty, je potřeba znát u každého auta, pro využití jeho maximálního potencionálu . U toho moderního turbomotoru s maximem kolem NM kolem 2500 ot a plochou přivkou výkonu už tolik ne.

Zkuste se nejdřív kouknout na grafy charakteristik atmosférického motoru a moderního foukaného (nějaké 1,5 TSI apod) než napíšete takovou blbost.
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 15:19
když se s foukanym motorem dostanes to oblasti maximálního vykonu, tak diky klesajícímu tocivymu momentu to pocitove prestava jet, takze mas tendenci radit další kvalt, coz je samozrejme spatne

turbomotor ma maximum tocivyho momentu často od 1500ot i niz, to ses o 1000ot seknul
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 17:46
Řekl bych, že je mnohem důležitější samotný odpich. Alespoň já jsem na něm kumulativně vydoloval nejvíc času. Tam se láme chleba. A ten může být složitější s přeplňovaným motorem, který má víc síly a navíc typicky hůře dávkovatelné. U některých aut to můžeš nechat na elektronice, protože je dostatečně dobře odladěná, u jiných si musíš dát záležet.

Že by pak typický přeplňovaný motor měl na přeřazení tisíc otáček, je akorát tak pohádka. Záleží na odstupňování převodovky. Například rozsah 4500-6000 odpovídá skoku z 2400 na 1800 (tedy poměru převodů 0,75). Přeplňované motory mají odskoky klidně pod 0,7. Ze 6000 bys spadl pod 4200, tedy pod pásmo maxima výkonu. Problém s hledáním optima je úplně stejný (jak daleko za maximum má cenu to točit, tak zní otázka v obou případech). Nemluvě o tom, že motor ve skutečnosti není tak plochý, jak ukazují brožury. Nechtěl bych vidět tvé časy, pokud máš takový přístup.
Avatar - Barrichello
jaris je maly auticko
| 24. 1. 2017 15:24
Já jezdil s 2,7 V6 atmosférou v průměru za 9 >:D

A za to samý i R4 2,4.
Avatar - mariov8
jaris je maly auticko
| 25. 1. 2017 11:51
Tak ono když se veme přeplňovaná 1,5 koeficienty (já vím, nejsme na závodní dráze a restriktory i plnící tlak se blbě zohledňuje) pro turbomotory 1,4 a 1,7 máme najednou srovnatelný atmosférický motor o objemu 2,1 a 2,55L.

Ale jak se v diskuzi objevuje, Octavia III a Yaris jsou auta určená pro úplně jiné nasazení!

Motor 1,0TSI/1,2TSI v autě velikosti Fabie není obecně úplně typický, ve světě se tyhle prdítka obvykle používají jako 2. až 4. auto do rodiny a obvykle tam ve specifikaci končí atmosférická 1,0 až v extrému, nebo pokud na trhu jsou v kurzu spíše automaty a větší objemy, 1,6L.
Avatar - vabis
1.5
| 24. 1. 2017 13:02
Yaris mivala 1.5 benzin vzdycky, akorat ne pro CR/Evropu.
Avatar - Jaros71
1.5
| 24. 1. 2017 13:15
což byla tragedie...nyní :yes:
Avatar - 3_diamanty
1.5
| 24. 1. 2017 15:08
1,5 yaris sport kedysi bol aj v eu ;-) ... este prva generacia ... aj jeho test som tu nasiel
1.5
| 24. 1. 2017 16:52
Yaris má 1,5 i ted bohužel v pouze v hybridní verzi.
Tak snad...
| 24. 1. 2017 13:49
...by se mohla do Aurisu dostat povedená benzínová "jednaosma", což by byl konečně trochu důstojnější vrchol než současná 1,6.
Avatar - Mangalica
Krouťák
| 24. 1. 2017 15:03
136Nm z 1,5 ;-\
Avatar - Barrichello
Krouťák
| 24. 1. 2017 15:40
Vidíš, Lada má 148 Nm z 1,6 >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
Japonci zabodovali
| 24. 1. 2017 15:38
82 KW z 1,5 a zaostalej rus 78 KW z 1,6. Technologický náskok prestižního výrobce tedy přinesl 5 koní navíc při 0,1 litru menším objemu. Tomu se říká rozdíl jako pr**e >:D >:D

a Zrychlení 11 s je taky špička, Vesta 1,6 to dá za 11,8 a to je poněkud větší a předpokládám i těžší autíčko jak Yaris.

A ještě lepší perlička na konec je Kalina Sport, opět motor 1,6 atmosféra, výkon 87 KW; 154 Nm krouták a zrychlení 0-10 za 9,5 s :-)
Avatar - 3_diamanty
Japonci zabodovali
| 24. 1. 2017 16:19
tak ono mozes mat aj 55kw zo stvorvalcovej 1,5-ky v zakladnej mazde 2 ale takisto mozes mat 55kw aj z trojvalcovej 1.0-ky v UPe ... zalezi jak to "nacipujes" ... dnes je to vsetko uz o softveri

ta 1.6 kalina sport ma krasne parametre... pripomina mi to nejaky ten peugeot 106 S16 ... ktory mal tiez 87kw 1,6tku.... ale kedze bol mensi tak mal este lepsie zrychlenie :yes:
Japonci zabodovali
| 24. 1. 2017 16:35
A ten samý japonec z 1,6 udělá 97 kW. A nebudu mluvit o jiném japonci, co dával do civicu 118 kW 1,6 atmo benzín asi tak 20 let zpátky.
Japonci zabodovali
| 24. 1. 2017 16:38
Neviem preco furt zakladate hodnotenie dynamiky na zrychleni 0-100. Kde take zrychlenie realne vyuzijes? Hlavne je sakra rozdiel, ci ti dvojka potiahne po 97 alebo po 102, tam stratis kludne pol se*** pri radeni.

H/K vytlaci z 1.6 az 99kw, Swift Sport dokonca 100.
Avatar - twistedTSD
Japonci zabodovali
| 24. 1. 2017 18:12
Bariku, to je asi tak na úrovni dětinského srovnávání čísel na tachomteru. Ve Fabii jsi před 15 lety mohl mít 1.4 se 74 kW, a co? Stejně ty kW byly špatně využitelné.
Avatar - Barrichello
Japonci zabodovali
| 24. 1. 2017 21:27
Čo bolo to bylo, důležitý je čo je terazky, hej

Fabia I těžko plnila EURO 6 >:D Kalina i Granta i Vesta jo >:D
Žiadny dôkaz
| 24. 1. 2017 18:10
Tá 1,3 nebola výsledkom downsizingu, bola v ponuke od začiatku Yarisu a bol to výkonnejší motor. Základný bol a je 1,0 trojvalec. A oba motory sú primerané veľkosti auta.
Zase článok postavený na popletenej myšlienke.
Chlazené svody vodou?
| 24. 1. 2017 19:23
Chlazené svody vodou? Opravdu? Proč?
Není to náhodou oddělené chlazení hlavy a bloku motoru? Nebo chlazení EGR?
Chlazené svody vodou?
| 24. 1. 2017 20:11
Pro snížení teploty spalin. Normálně se to používá u přeplňovaných motorů, kvůli turbíně (katalyzátor by měl snést vyšší teploty). Nevím, co se jim tam peče, ale něco se jim tam peče, takže pod vyšší zátěží museli používat bohatší směs, což zvedalo spotřebu. Chlazenou vnější recirkulaci má také.
Chlazené svody vodou?
| 24. 1. 2017 20:28
právě mě není jasné, co se tam peče. Katalyzátor vydrží až 1400°C a tady nepočítám s tím, že výfukové plyny půjdou nad 1000°C. A pak už tam nic není... Podle mě bohatší směs ten katalyzátor oddělá rozhodně dřív. Lodě mají chlazený svody, aby to tu loď nerozpeklo. Ale když se zapne chlazení, tak jde výkon hodně dolů, teplým plynů se moc do studených svodů nechce... Jedině to ERG..
Chlazené svody vodou?
| 25. 1. 2017 09:24
O stejném problému se mluvilo u 1,2 HTP a mluvilo se o katalyzátoru, ale také to nechápu. Leda by používali katalyzátor z ementálu. :-) Nicméně Toyota má tuhle informaci v tiskové zprávě (včetně vysvětlení v tomto duchu), takže předpokládám, že tam skutečně je. A integrované svody do hlavy měl myslím i jeho předchůdce (myslím tu současnou 1,5, kterou na jiných trzích nabízí v Yarisu), což mám spojené právě s chlazením.
Chlazené svody vodou?
| 25. 1. 2017 10:27
A není to nakonec pouze o tom, aby se dřív ohřála chladící kapalina a tedy rychleji naběhlo topení? V aurisu se jejich 1,6 totiž ohřívá docela pomalu (asi daň za vyšší účinnost?), a to s tím jezdím tak, že po startu mám topení několik kilometrů úplně vypnuté (větrák na nule, nastaveno na studený vzduch, aby teplá kapalina nešla do výměníku), abych neodebíral teplo motoru. Proti starší 1,6, co jsem měl v corolle docela rozdíl, tam jsem si zatopil o jednu vesnicu dřív než teď :-)
Chlazené svody vodou?
| 26. 1. 2017 21:56
Jak jsem napsal, vysloveně podávají tohle vysvětlení přímo ve své tiskové zprávě (vyšší zátěž, vyšší spotřeba kvůli spalování bohatší směsi pro snížení teploty spalin, proto chlazení, které umožní spalovat chudší směs). Ani slovo o tom, že by tím rychleji ohřívali chladící kapalinu nebo něco jiného.
Ta diskuze tady .. to je klasika.
| 24. 1. 2017 21:16
11,5 se*** prý noční můra... a v tom je ten problém.
;-)

O něco větší motor, s nižším měrným výkonem, bude mít v praxi nižší spotřebu i emise... a větší životnost.
To je cesta, jak šetřit planetu.
A ne elektromobily.
Downsizing funguje
| 24. 1. 2017 22:08
aspoň u Renaultu. 1,2 TCe je výkonnejšia, kultivovanejšia a má nižšiu spotrebu ako 1,6 SCe alebo predchodca 1,6 16V, 0,9 TCe je výkonnejšia, tichšia a má nižšiu spotrebu ako 1,2 16V a 1,6 dCi je taktiež úspornejšia ako 1,9 dCi alebo 2,0 dCi
Avatar - twistedTSD
Downsizing funguje
| 24. 1. 2017 23:30
Určitý pokrok ve spotřebě proti starším atmosférám jistě nastal...ale všeho s mírou. Pokud vím, větší úspornost tříválcového TSI proti čtyřválcovému předchůdci v testech zaznamenána nebyla, dvoulitrové Volvo V60 žere více než konkurenti s V6. A že by 1.6 dCi oplývalo úsporností, to jsem se myslím také nikde nedočetl, ale možná máš lepší informace.
Downsizing funguje
| 25. 1. 2017 09:41
Zážehové motory totiž tradičně mají problém při nízké zátěži. A měřící cyklus nepředstavuje vysokou zátěž. Ani moc nemůže, protože jím musí projít i příšerná plečka. Hodnoty byly relativně vysoké, protože je to režim, který motory nemají rády. Takže se automobilky zaměřily na nízkou zátěž. Jenže tak pomalu snad nikdo nejezdí. Pro cyklus se tedy vyplatí jít dál, ale od určitého bodu už přínos nezaznamenáš, respektive bude marginální a pod vyšší zátěží by klidně mohlo dojít ke zhoršení.
Avatar - jpor (RSKa)
Bravo Toyota
| 25. 1. 2017 11:25
Termodynamická účinnosť 38,5% na atmosférický benzín je špičková hodnota!
Doteraz mi nie je jasné prečo už dávno nie je Atkinson/Millerov cyklus nie je štandardom - takze každý priekopník je vítaný! Plus vysoký kompresný pomer k tomu. Ešte soft turbo by ma zaujímalo kde by posunulo účinnosť ;-)
Eu vs svet.
neregistrovaný "SR20"
| 27. 1. 2017 07:05
Yaris má mimo EU 1,5 normálne.
Takisto napr. malé Nissany, Micra a Note mali v EU trojvalec 1,2 a vo svete normálny štvorvalec 1,6.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku