Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ovládání Lady Niva: Skoro všechno je jinak! A proč má nádržku ostřikovače v kufru?

Čtyřicet let stará konstrukce je v některých ohledech hodně specifická… Čím vším nás Lada Niva nachytala?
Zpět na článek
26. 1. 2017 20:49
27. 1. 2017 08:23
27. 1. 2017 15:40
26. 1. 2017 21:10
26. 1. 2017 22:02
26. 1. 2017 22:19
26. 1. 2017 23:15
26. 1. 2017 23:50
26. 1. 2017 22:46
26. 1. 2017 23:06
26. 1. 2017 23:59
28. 1. 2017 01:43
27. 1. 2017 00:32
27. 1. 2017 20:24
Avatar - vosicky.senior
26. 1. 2017 20:02
v kufru je třeba mít vše
To víte pane Martine, v kufru musíte mít vše. Kardan, svíčky, vodní pumpu atd atd, nikdy nevíte co všechno butete potřebovat. Krásný stroj ta Lada 4x4, úplně vzpomínám na studia v Moskvě, městu všech měst. Tam jsme proháněli UAZ 69, to vám byla jiná káva. Video se mi líbilo, žádné honění za pokemonama, ale charašo stroje.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
26. 1. 2017 20:14
Nádržku ostřikovače v kufru
má třeba i Ritmo.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 21:32
Re: Nádržku ostřikovače v kufru
Vono proč taky tahat hadičky přes půl auta kor u jednoduchého stroje do terénu jako je Niva.
27. 1. 2017 08:22
Re: Nádržku ostřikovače v kufru
Přesně tak, zejména v Rusku, kde mohou být mrazy klidně i přes -30 st. není vhodné vést dlouhatánskou hadičku pod celou střechou! :-!
26. 1. 2017 22:49
Re: Nádržku ostřikovače v kufru
I Wartburg tourist :-) Je to asi fakt o jednoduchosti...netahat hadičky přes auto :-)
27. 1. 2017 00:40
Re: Nádržku ostřikovače v kufru
A co, v autě mám hned 3 >:-[] Levý podběh-čelní sklo, pravý podběh=-větla, 5. dveřě- zadní sklo. 5l kanystřík s kapalinou nestačí 8-s
Avatar - Zetti
27. 1. 2017 07:06
Re: Nádržku ostřikovače v kufru
Mitsubishi evo X ma v kufru ostrikovac pro sklo (pro svetla je u motoru) a BMW Z4 taky Me to prijde normalni :-)
Avatar - Igithegreat
26. 1. 2017 20:49
test
Jsem na test zvedavy, jedine co si redaktor mohl odpustit je jemne pohrdavy ton hlasu. Je to prece jen legenda ta Lada 4x4 (drive Niva), a kdyby testoval Defendra tak by jiste pel jen chvalu jak to tehdy vymysleli..
Rozbalit vlákno
2
27. 1. 2017 08:23
Re: test
Přesně tak, nějaký výsměch v případě Nivy rozhodně není na místě. Třeba takový Defender (kterého mám taky moc rád) v kvalitě dílenského zpracování taky nebyl žádná hitparáda!
27. 1. 2017 15:40
Re: test
A keď sa pozriem, čo v tej dobe produkovalo Suzuki, tak mi je z nich smiešno. :-)
Avatar - Petr07
26. 1. 2017 21:10
Lada NIVA
LADA NIVA to je klasika. To je pracant. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
26. 1. 2017 21:15
Je až žalostné,
jak tohle auto má už po sezóně, ale pár zamrzlíků se tu bude bít do krve, jak je to výborné auto. Jediné co ji zbylo, je schopnost něco vyjet v terénu. Ten zbytek, je totálně out.
Rozbalit vlákno
24
26. 1. 2017 21:38
Re: Je až žalostné,
Tak ono hlavně bude záležet na tom, co kdo od auta požaduje.
Nazývat někoho, kdo požaduje právě tu vynikající schopnost Nivy jezdit v terénu zamrzlíkem, je medle žalostně ubohé.

Hint: kdyby se Niva vyráběla ve Velké Británii a LR Defender v Rusku, byl by ten Defender taky totálně out?

(pokud budeme srovnávat srovnatelné)
26. 1. 2017 21:56
Re: Je až žalostné,
No az na to, ze defender mal z toho pred 40 rokmi akurat tak tvar karoserie, kdezto najvacsia zmena na nive za ten cas je, ze uz sa nevola niva. Porovnavat evoluciu tychto aut je uplne mimo.
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 22:01
Re: Je až žalostné,
Jo?

Původní niva měla motor 1,7 MPI? Já myslím že tam byl 1,6 karburátor, že. Původní Niva měla jiná zadní světla, jiné přední parkovačky a blinkry, jinou masku, jinej diferák, neměla el. okýnka, klimu, abs, bas, el. zrcátka, alarm, plastové nárazníky, imobilizér, centrál, nebyla pětidvéřová ani pickup atd
27. 1. 2017 08:25
Re: Je až žalostné,
Ještě jsi zapomněl zavedení 5st. převodovky a překonstruování (výrazné snížení) hrany zavazadlového prostoru. :-)
26. 1. 2017 22:17
Re: Je až žalostné,
Evoluce obou těchto aut je právě naprosto obdobná.

Jediné, co oba výrobci (Lada vs. LR) na svých produktech měnili, byly většinou je exteriérové drobnosti.

Naopak - Lada je v oblasti techniky v porovnání s LR učiněným inovátorem - narozdíl od Nivy v Defenderu zůstávají motory už desetiletí stejné.

Konstrukci podvozku a pohonu oba výrobci nezměnili v podstatě vůbec - a proč taky.

Očividně jsi nepochopil smysl mého původního komentu.
Oba vozy považuji za nenahraditelnou součást vozového parku pro specifickou skupinu uživatelů.
To, že si vystajlovaný modýlek z města nepomyslí ani na jedno z těchto aut nutně neznamená, že tyto vozy nemají právo na život a na respekt.
26. 1. 2017 22:45
Re: Je až žalostné,
Když o něčem nic nevím, tak raději mlčím. Zrovna ten Land Rover se změnil dost - listová pera nahradily vinuté pružiny. Part time 4x4 nahradilo Fulltime 4x4 s mezinápravovým diferenciálem. Motory se měnili minimálně jednou do dekády. Od roku 2007 byla 2,4l z Transita, od 2011 byla 2,2l z Transita, před tím 5tiválec, před tím itálský 4válec atd atd.

Zatímco ta Niva se za 40 let téměř nezměnila (jen motor se upravoval dle norem a pár věcí bylo modifikováno pro lepší funkčnost/životnost (například mezinápravový diferenciál)), tak legenda z Anglie se po technické stránce změnila výrazně a vlastně jen tvar karoserie odkazoval na první modely z roku 1948.
26. 1. 2017 23:05
Re: Je až žalostné,
Kdybych o něčem nevěděl, neměl bych problém mlčet.
Nemyslím, že bych byl na tomhle fóru za rozumbradu.

V mé reakci jsme se bavili o horizontu 40 let.

Vážně si myslíš, že Defender se oproti Nivě tak výrazně technicky změnil, jak tvrdil předřečník?
27. 1. 2017 13:35
Re: Je až žalostné,
Ano, v roce 1983 (což podle mě je v horizontu 40 let) se právě přešlo na vinuté pružiny a fulltime 4x4 s mezinápravovým difem - tedy komplet přepracování podvozku a mechanických skupin. Přejmenoval ze Series III na Land Rover 90/Ninety, 110/One Ten.

Až při dalším faceliftu v roce 1990 se přejmenoval na Land Rover Defender, ale mechanicky se již téměř nic neměnilo.

Takže zopakuji to ještě jednou, pokud něčemu nerozumím, tak raději mlčím, než tu být za hlupáka.
27. 1. 2017 05:08
Re: Je až žalostné,
LR se před 40 lety ještě nejmenoval Defender a ruské označení Lada 4x4 se rozhodně nepoužívá všude...
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 21:38
Re: Je až žalostné,
Mohli si půjčit verzi Urban, ta má navíc klimatizaci, el. ovl. zrcátka a vyhřívané sedačky. Jinak připlatit si jde za cetnrál s DO, alarm, stupačky, palstové podblatníky a plastová ochrana podvozku, nebo rádio + další repro. Vedle toho samozřejmě střešní nosči nebo tovární přestavba na LPG.

Pro srovnání s Dusterem by Urban byl asi mnohem vhodnější.
26. 1. 2017 23:14
Re: Je až žalostné,
Dovolím si tykat...máš úplnou pravdu :-) Cílovka tohodle auta v Evropě je fakt jen mezi myslivcema a podobnou havětí. Ale jim se odvděčí jednoduchostí...kvalitním topením a průchodností (i když u 5dv je to horší) .
Jasně konkurence je Jimny...ale jiná pořizovačka a jiný náklady na servis. Ale pořád je to SUV a ne offroad. Na poměry SUV užitná hodnota, náklady na provoz a průchodnost terénem super :-) Tuším,že člověk kterej tyhle 5dv Nivy dováží,vozí ještě UAZy,GAZelly,Kamazy apod. a to jen v řádech jednotek kusů. A podle toho jak vypadá zastoupení Lady v Evropě potažmo v ČR nepotřebují tolik expandovat :-) Stačí jim místní trh.Třeba v Německu nejsou lidi tolik vys*aný z minulosti...to jen tady se takřka 30 let po převratu pořád hrabeme v ho*nech :-)
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 23:21
Re: Je až žalostné,
Nejvíc to v ČR kupují lomy, geodeti, lesáci, zeměměřiči a pak až ti myslivci a nadšenci. Podobně s GAZy , kde to ještě kupují rybáři, města a vesnice. Kamazy taky koupil Czech Coal a nějaká dopravní firma z Ostravska
26. 1. 2017 23:26
Re: Je až žalostné,
no viděl jsem jak vypadají tuším UAZ dodávky (takový ty kulatý ponorky) v mosteckejch dolech....projedou všechno....ale jako kdysi Škodovka..DoDo...dodělej doma :-)
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 23:34
Re: Je až žalostné,
jojo, tomu se říká Buchanka - tady máš video od czech coal [odkaz]
27. 1. 2017 06:13
Re: Je až žalostné,
Jaký je rozdíl mezi zeměměřičem a geodetem prosím? ;-)
27. 1. 2017 20:20
Re: Je až žalostné,
Velkej, tomu prvnímu je tak o 40 roků víc >:D >:D
26. 1. 2017 23:30
Re: Je až žalostné,
Nevím, jestli jsem to pochopil správně - ale považovat Jimnyho za SUV je...3,14-čovina.

Jimny - spolu s LR Defenderem a strojům od Toyoty, Mitsubishi a Nissanu - JE offroad.
Na silnici tohle auto nenávidíš, v terénu děkuješ Bohu, že tohohle kamzíka stvořil.
26. 1. 2017 23:35
Re: Je až žalostné,
spíš jsem Jimnyho a krátkou Nivu srovnával kvůli rozvoru :-)
26. 1. 2017 23:46
Re: Je až žalostné,
Rozvor jo - ale při vší úctě - Jimny fakt není SUV...je to vyloženě dělník.
Netvrdím, že to není auto ke každodennímu ježdění - ba naopak - ale jeho silné stránky jsou úplně jinde, než vozit famílii na dovolenou na Istrii :-)

Na druhou stranu si nedovolím tvrdit, že jsem ten, kdo přesně dokáže specifikovat, co je - a co už není - SUV
26. 1. 2017 23:52
Re: Je až žalostné,
Niva se díky krátkýmu rozvoru dá použít jako slušnej offroad i když je to koncepčně SUV...poslední podobný bylo snad jen Pajero Pinin
27. 1. 2017 00:49
Re: Je až žalostné,
A co třeba LR Freelander? Stejná koncepce. Samonoska s integrovaným rámem a hnije to o dost míň než pinin ;-) A ač příznivce mitsu, musím uznat že se to i míň se.. kazí. Potom i Vitary a co já vim co ještě
27. 1. 2017 05:07
Re: Je až žalostné,
To, že Niva nemá rám a vpředu tuhou nápravu, z ní ještě nedělá SUV. Není ani sport, ani utility (až na pick-upy) a hlavně, v době premiéry auta tuhle zkratku díkybohu ještě nikdo neznal. P.S. Jimny a SUV, no to je taky slušný vtip :-)
29. 1. 2017 11:47
Re: Je až žalostné,
Psal jsem o Jimnym jako o konkurenci Nivy...zmínky o SUV patřily Nivě :-)
Avatar - JirkaV8
27. 1. 2017 00:08
Re: Je až žalostné,
Tak ono záleží jakou optikou to bereš. Jasně je to auto staré půl století, ještě k tomu z východu a pro obyčejné lidi v pusté krajině, tak co čekáš? Prkna, sekera, hřebíky. Nemůžeš to srovnávat s dnešním dojížděním do práce ve městě. Vzniklo to prostě na základě potřeby a svůj účel to víc než splnilo, ještě o mno let přežilo, takže víc než úspěšný vůz. To se jen tak nestává.

Že je to dnešním měřítkem tragické je jasné. Sice evoluce tam byla od světel přes absenci trojůhelníkovýh vyklápěných okýnek atd, ale víceméně kosmetika. Takže od pasivní bezpečnosti, přes interiér pro fakt otrlé, až že to za 3 roky prohnije. Náš soused důchodce co je myslivec a má chatu víc než v lese učil celý život automobilovou techniku na vysoké škole v Žilině. Za komanče měl Nivu, pak koupil mírně jetý Jimny a říká nebe a dudy, do Nivy už nikdy. Rusi neudělali pořádně ani jedno ozubené kolo. Takže ano, rozdíl tam je. Ale prostě Niva je klasika, dnes u ní nečekáš něco dokonalého. Chceš mít auto co je na tom technicky tak jak by ho uplácali v kovárně, baví tě to opravit jen věcma co máš doma v komoře, chceš udělat dutiny a podvozek každý rok. Chceš jít prostě ven v gumákách. Má to své kouzlo a já těm lidem rozumím. Pokud Nivu chceš a nemáš ji vnucenou tak hračka stále dobrá.

Duster je proti tomu moderní, a paradoxně stále celkem povedené auto. V reálu to vypadá slušně, použitelně to jezdí. Průjezdnost stejně jako Niva ne kdovíjaká, ale víc než většina lidí čeká. (uaz 69 to je machr). Moc se to nekazí a nějaké zřetelné negativum to nemá. Pokud nepotřebuješ styl, ale jen praktické auto do nejzapadlejší samoty, tak myslím že se Duster povedl (kupodivu) docela dobře.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2017 22:02
nadhera
ta 5 dverova niva nema chybu.... krasny kusok ( a snad som este 5dverak ani nevidel ) ... skvely partak do terenu... tam niva nikdy nesklame :yes:

uz sa tesim na zajtrajsi test ... duster neduster... niva bude v terene rozhodne o triedu dalej to bez debaty... staci sa len pozriet na obe vozy a je hned jasne kto je tu skutocny offroad a kto len radoby offroad ...

niva :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 22:16
Re: nadhera
A pickup už si viděl? [odkaz]

A dlěaj ho i z Largusu (Logan I) a Samary
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2017 22:19
Re: nadhera
pickup tiez nie...ale napriklad trojdverak s akousi natiahnutou predlzenou zastresenou korbou ano... lesnici u nas ich mavaju.... ;-)

sused ma u nas bielu nivu asi dva roky staru ... neskutocny respekt ma pri parkovani by si sa divil... nikto sa na neho nelepi... sranda ... nikto s drahym autom sa na neho netlaci na tridsat centi ... vzdy ma kopec miesta pri vystupovani aj nastupovani okolo auta ... s nivou si medzi drahymi navonanymi hrkalkami skratka king ... neskutocne auto s velkym respektom ... dodnes nema snad ani skrabanec od "nepozorneho suseda" ... docela sila vidiet ako pri parkovani jeho nivu kazdy s respektom obchadza s jasne vacsim oblukom ako ine vozy :yes: kebyze zijem na horach tak by som ju v 5 dveraku bral ... fakt je to dnes uz jeden z mala serioznych terenakov :yes:
26. 1. 2017 23:15
Re: nadhera
co šňupeš? neměl bys pár gramů na zkoušku? >:D
Avatar - Stejsn
26. 1. 2017 22:20
No, stojí to třista klacků.
Je to moc? Je to akorát? Na můj vkus je to hodně. Auto je fakt prastarý, zas ale spolehlivý. Co působí z dnešního hlediska tragicky jsou ovládací prvky. Ty páčky jsou děsný a ovládání topení, stěračů a světel je fakt ergonomický pravěk. Naopak designově se mi auto zvenčí pořád líbí, tedy v krátké verzi. Tahle prodloužená už je disproporční a taky ztrácí svojí hlavní terénní výhodu - ultrakrátký rozvor. Zajímalo by mě jak je to s protikorozní ochranou.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 22:29
Re: No, stojí to třista klacků.
Musí se udělat po koupi dutiny a nástřik podvozku. AMC to myslím dělá u aut co sem vozí a v Nemecku je to u té jejich verze Taiga myslím taky.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2017 22:32
Re: No, stojí to třista klacků.
no napriklad defender na tom v kabine tiez nebol lepsie.... ta palubovka je tam "hrozna" ..... o dynamike a jazdnych vlastnostiach mimo teren ani nevravim ..... dokonca mi pride ze niva je voci defiku este ultra moderny stroj ;-)

PS: priznavam ze mne sa viac paci niva prave ako 5 dverak :*) :yes: a pripomina mi proporcne kusok akoby toho dlheho 5 dveroveho wranglera ;-)
Avatar - Barrichello
26. 1. 2017 22:44
Re: No, stojí to třista klacků.
Defík máme v práci. Dovnitř docela dobře táhne zima škvírama, nebýt tam webasto tam vzádu zmrzneš, nárazníky a podvozek docela slušně hnije, už se to muselo přelakovávat a poloměr zatáčení to má horší jak ta Niva. A palubka teda ultramoderna faakt není.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2017 22:47
Re: No, stojí to třista klacků.
o defiku som par testov cital uz za cias sutaze camel trophy v 90 rokoch ( uz ako tinedzer zboznoval som to auto ) .... uz vtedy to bol ultimativny stroj urceny len a len do terenu... pohodlie minimalne... jazdne vlastnosti aj ovladatelnost vozu mimo teren su udajne horsie ako v nive.... niva pritom dnes uz ponukne aj nejaku tu nezbytnu vybavu o ktorej defik moze snivat... teda pardon mohol snivat... kedze uz presne pred rokom v januari skoncila jeho vyroba... ale na druhej strane je fakt ze co do terenu tu bol defik asi neoficialny kral kralov.... lepsi offroad uz asi nikto nikdy nevyrobi... a je fakt ze mi defik hrozne chyba .. nam vsetkym bude chybat ... lebo jeho terenne schopnosti nejde osalit ziadnym dusterom ani ziadnym predisplejovanym vytunenym a navonanym GLCeckom
26. 1. 2017 22:49
Re: No, stojí to třista klacků.
Od roku 2007 s novým interierem do vnitř už netáhne a klima a topení také funguje lépe (hlavně do těch starších s tou lištou s výdechy "klimy" se s koleny nevejdu >:D ) a i to tolik nehnije, ale k nějakému optimu to má daleko.
26. 1. 2017 22:51
Re: No, stojí to třista klacků.
Je to tak - pro neznalého může jízda Defenderem způsobit jedno ze stádií šoku.
Jet Nivou je v tomto srovnání jednoznačným progresem. Je to stejný rozdíl, jako mezi stopětkou a Favoritem.

I přesto budu už navždy (po mnohaletých zkušenostech s oběma auty) hlasovat pro Defendera.

Niva nemá rám.
Niva nenabízí do terénu kombinace uzávěrky diferenciálů a redukce zdaleka tolik, co Defender.
Niva nemá takovou světlou výšku, jako Defender.

Oba vozy bude trápit stejné množství závad, pramenících z často mizerné práce inženýrů a montážních dělníků, takže pokud nebudu muset řešit cenu - Defender je jednoznačně vítěz.
Niva bude na velmi pěkném a zaslouženém druhém místě.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2017 23:01
Re: No, stojí to třista klacků.
defender je v terene lepsi.. o tom zadna..... ale niva je dnes uz po odchode defendera fakt jeden z mala serioznych terenakov ktore ozaj na trhu mame ... a aj relativne lacny :yes:
26. 1. 2017 23:13
Re: No, stojí to třista klacků.
Je to tak - ale spousta lidí, kteří považují za vrchol adventure trophy přejetí silnice třetí třídy na chalupu v Jizerkách, tenhle vůz nikdy neocení.
Není se co divit - auto, jako je Niva, potřebuje dnes jen velmi úzká skupina uživatelů. Můžeme být vůbec rádi, že se to ještě vyrábí.
Až mi jednou odejde Vitara, po Tiguanu rozhodně šilhat nebudu...
26. 1. 2017 23:21
Re: No, stojí to třista klacků.
však jsi viděl to "podprahový" sdělení ve videu >:D Koroze u pantů kapoty :yes:
26. 1. 2017 22:46
Niva rulezz
Na chalupě mám po otci zelenou Nivu 1600 karbec, 4kvalt, s předním ochr. rámem, má najeto jen 46tis. a díky pedantské tátově péči (měl ji tak trochu jako koníčka i modlu) je ve vynikajícím stavu dokonce bez koroze. Předal mi ji s podmínkou, že se o ni budu starat stejně kvalitně, používám ji na příležitostné jízdy po okolí do 50 km a v zimě díky ní nemusím vláčet na polosamotu přes louku sněhem těžké nákupy. Pro manželku je tabu, ta by ji ani nenastartovala, sytič je pro ni neznámý pojem. Spotřeba 7 - 11 l, ale odolal jsem doplnění o LPG. Stejně s ní ročně najedu max. tak 3-4 tis. Je to vůz pro skutečné řidiče, kteří nepotřebují kvanta asistenčních systémů, mají rádi syrový pocit z jízdy a skutečnou vládu nad vozidlem, taktéž se o něj dokáží postarat po všech směrech, nejezdí kvůli výměně triviálních věcí, jako je olej, destičky, klínový řemen, filtry, svíčky atd. do servisu, protože nejsou zhýčkaní kancelářští leváci, co se jen vozí v klimatizovaných počítačích na 4 kolech.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2017 23:05
Re: Niva rulezz
len tisko zavidim :yes:

ja som siel s najstarsim offroadom zrejme s L200 z 90 rokov .. s nejakym 74kw dizlom to auto bolo tusim ... a ten pocit jazdy v terene s takymto poctivym autom je na nezaplatenie :yes:
26. 1. 2017 23:06
Niva je.....
adrenalin pro toho, kdo má koule a vyrazí s ní do lesa, na kopce... mi se dostala do ruky asi po druhém majiteli tedy značně jetá, klasická 1600cm. 4 kvalt... blblo se s ní parádně, opravdový parťák když se jezdili pro dřevo, i s vozíkem. Pokud necháte origo kola tak přes pařez přejedete, my ji měli s hliníkovou ochranou vany a přvodovky. Super auto, fakt, a v garáži lehce opravitelné běžným vercajgem. Jo ,a v zimě NIVA topíííííí!!!!!!! Jo a ....nasttartovat se dalala i klikou :-)
Rozbalit vlákno
1
26. 1. 2017 23:24
Re: Niva je.....
Ochrana zvláště předního diferáku je nutná, mám tam něco jako gril z trubek, páč diferák je hliníkový a při kontaktu např. s velkým šutrem může snadno prasknout a výměna to jistí. Pod motorem je pak jen plech, to stačí při výletech do lesa proti větvím či najetí na pařez, skrytý v trávě.
26. 1. 2017 23:59
Bravo, Niva!
Niva je dnes již legendární stroj a je super, se k nám konečně dostala i ta prodloužená pětidveřová verze. Jasně, je to v zásadě tu a tam mírně zmodernizovaný automobilový pravěk, ale právě to je na tom autě přitažlivé. A po stránce designu je to stále sympaťačka.
P.S. Pokud by se pan Machala někdy ráčil svézt klasickým žigulíkem, nad spoustou ovládacích prvků Nivy by se nemusel pozastavovat! :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
28. 1. 2017 01:43
Re: Bravo, Niva!
Takovej cápek zmlsanej moderníma autama by ti do žigulíku ani nevlez >:D >:D >:D
27. 1. 2017 00:32
Pár informací
Pro zajímavost, Lada Niva se již pod tímhle názvem neprodukuje, dnes je její označení v Rusku Lada 4X4. Název Niva Avtovaz prodal Chevroletu, který se také montuje v Avtovazu pod názvem Chevrolet Niva. Je výrazně konfortnejší, nemá ale takové schopnosti v terénu. Bohužel, Niva 4X4 nemá galvanicky upravenou karoserii, takže nečekejte vysokou odolnost proti korozi. Co ale poteší, je plech o síle 0,9 mm. V lisovně jsem se na to specielně ptal, jiné modely aut napr Renault Logan a jiné které v Togliatti montují jsou 0,7 mm. Bbyla radost koukat, jak se tyto odolné auta delají, je to pořád hrubá klempířina. Asi nemusím psát, že tato Lada v Rusku stojí úplně jiné peníze než tady. Ale to platí i u Lady Vesty což ale je i na naše poměry slušné auto a to je v pozinku- montují ho v Iževsku.
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2017 07:32
Falešná ikona
Lada Niva je typický příklad "ikony" která vznikla nikoli z důvodů kvalit vozu, ale díky absenci konkurence v RVHP. Na tom autě není snad nic , co by stálo za zmínku. Terénní schopnosti jistě má, ale ty měl i UAZ. Ten se ale soukromníkům v plánovaném hospodářství neprodával. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - removed
27. 1. 2017 07:50
Re: Falešná ikona
Ono tech falesnych ikon je vice. A naprosty souhlas!
27. 1. 2017 08:10
Re: Falešná ikona
No, fakt je ale ten, že ve 2. polovině 70. a částečně ještě i v 80. letech Niva neměla srovnatelného konkurenta ani na západoevropských trzích, takže se tam skvěle prodávala (např. ve Francii a v tehdejším SRN).
27. 1. 2017 08:48
Re: Falešná ikona
nevím jestli se prodávala skvěle, ale pokud ano tak hlavně proto, že srovnatelná konkurence se prodávala 3-4x dráž. Nízká cena, je také metoda, jak prodávat. :-!
27. 1. 2017 09:03
Toto je recenzia, prezentácia páčok, alebo čo to je?
Načo je dobré video, v ktorom nie je povedané, ako sa nazýva tento konkrétny model auta? Je to Standard AMC, či niečo iné?
Ale ok, treba hľadať: [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
27. 1. 2017 09:14
Re: Toto je recenzia, prezentácia páčok, alebo čo to je?
AMC, v ofiko nabídce Lady pro EU to není. Řečeno jinak, na Slovensku, Rakousku, Madarsku a Německu si u delarů Lady 5 dv. verzi nekoupíte. Stejně tak ten pickup. AMC vozí vše, přímo z Ruska.
27. 1. 2017 20:24
Páčky topení
Když jsem viděl ty páčky topení, vzpomněl jsem si na své první auto v 18. Škoda 105, měla to dost podobně. A žigul potom taky. Pro mě skoro nepochopitelný, že to používají dodnes.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - vosicky.senior
28. 1. 2017 10:01
Re: Páčky topení
vono co funguje není třeba měnit víš synu
28. 1. 2017 17:44
moja láska
k tej nadrzke v kufri. ona ani dobre netesni. ked som nalial do plna v zakrutach a hlavne mimo asfalt uzaver dobre netesni a kvapalina sa rozlievala namiesto na okne vo vanicke kufra 8-s ako tu uz bolo spominane na nive si treba nejake veci dorobit doma. vyrobil som jednoduche tesnenie pod uzaver a vsetko je ako ma byt. taktiez veko kufra ktore sa nezdviha spolu z kufrovymi dverami. montaz jednoduchych a odpojitelnych šnúr to vyriesilo. praca na par minut.
musime si uvedomit ze to auto bolo konstruovane na rozbite ruske cesty (lacnejsia verzia ako ich opravit hahah). zdvih krytu batozinoveho priestoru a podobnych zalezitosti riesit v autovaze nemalo ani vyznam, riesili podstatnejsie veci. cas ktory sa auto vyraba a jeho predajnost hovori za vsetko. ak by nebol dopyt NIVA by tu uz davno nebola. ta vyrobna linka sa im uz x-nasobne vratila. nedavno som rozbil celne sklo cena 50€ a vymena 10€ >:D to auto ma neskutocne male nahlady prirovnal by som to k favoritu alebo felicii. zazitky si clovek nekupi tie treba zazit a toto auto mi ich v plnej miere poskytuje. ja by som uz nemenil :-)
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 08:08
Testování auta na stezce?!
Pane Machalo, opravdu je nutné jezdit testovat auta na stezku mezi děti z mateřské školky? Určitě by neuškodilo vzít Ladu někam za město a trochu ji protáhnout mimo asfalt.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku