Takové opatření by umožnilo😒br />
1. snížit spotřební daně z PHM na minimum (které umožňuje legislativa EU) a stát se tak "tankovacím centrem Evropy" (minimálně do doby než by okolní země napadlo totéž)
2. Regulovat dopravu z hlediska místa, času a zejména emisní (ne)kvality vozidel (taková Tatra 815 Euro0 by pak mohla projet i centrem Prahy, ale pod 999 Kč/km bych nešel - pro kritiky: teď tam nesmí projet vůbec)
RADEK1
1
Myšlenka ne úplně špatná , ale u nás by to dopadlo asi tak... Budeš platit mýto kdekoliv kde se projedeš a daně zůstanou stejné.
Takže v čem si pomůžeš? Prozradím... Budeš každý měsíc odevzdávat více peněz našemu státu.
Barry Lyndon
0
tak to by bylo samozřejmě úplně špatně, celkové zdanění by mělo být rozhodně nižší (a to i tím mýtem)
removed
0
Proc bych mel platit myto? To mi teda vysvetli.
Barry Lyndon
0
Místo dálniční známky, místo silniční daně, místo alespoň části spotřební daně, případně i místo dalších daní (např. pár procentních bodů DPH) nebo daně z příjmu FO.
Něco stát zdanit musí a když už to daní, bylo by dobré, aby to mělo hlavu a patu. Dříve něco jako elektronické satelitní mýto nebylo možné, dnes už to technologie umožňují... Je rozhodně lepší zdanit škodlivou (jízda autem okolí škodí a ne že ne) spotřebu než danit práci a úspěch...
Plus by to umožňovalo výše zmíněnou regulaci dopravy a výnos ze zdanění phm tranzitních kamionů...
😉
removed
0
Ano, pokud by myto nahradilo spotrebni a dalsi dane, jsem pro. Ale jak psal vyse Radek, spise by to byl dalsi poplatek... A byl bys permanentne pod dozorem... A to se mi take moc nezamlouva. Nekdo uplne neznamy bude vedet, ze jsi opustil dum... Napr.
Barry Lyndon
0
že jsi opustil dům, ví teď někdo neznámý případně taky - stačí když máš v kapse mobil... (když paranoia, tak důsledně 😉 )
removed
0
😉 proste mi to nahlizeni do soukromi vadi.
Flajzi
0
Jenže mobil mohu vypnout. Satelitní mýto asi ne, že...
_MT_
0
Stačí mít doma alarm napojený na PCO. A tam je to, myslím si, pravděpodobnější.
Zneužít se dá všechno. Takový systém se dá udělat tak, aby ho zaměstnanec nemohl zneužít (systém sledující pohyby nemusí znát žádné detaily o majiteli, ani nemusí znát registrační značku, ani nemusí dlouhodobě ukládat poziční zprávy; a systém fakturující kilometry nemusí vědět, kde kdo byl). Firmu je pak třeba kontrolovat, protože by ho mohli předělat. A nic nebrání státu časem si takovou změnu vyžádat. Spousta aut je už dnes sledovaná. Ať už pro firmy, pro správu majetku a elektronické knihy jízd, nebo jako zabezpečení, typicky pro snížení nákladů na pojištění. A blíží se nám povinné nouzové volání, kde ten potenciál je a také je to otázka zabezpečení toho systému proti zneužití.
removed
0
Vse z vyjmenovaneho vsak uzivas dobrovolne. Je to tvoje rozhodnuti.
_MT_
0
Noo, nouzového volání volání bude povinné pro každé nové auto, nikdo se tě ptát nebude. A u firemních aut také nerozhoduješ ty, pokud ti ta firma nepatří, nebo alespoň nemáš flotilu na starost, kdy bys to mohl ovlivnit. Maximálně můžeš odmítnout nabídku soukromého užívání.
Brin
0
Na české straně totiž žádné normální silnice nejsou.
2. Regulovat dopravu z hlediska místa, času a zejména emisní (ne)kvality vozidel (taková Tatra 815 Euro0 by pak mohla projet i centrem Prahy, ale pod 999 Kč/km bych nešel - pro kritiky: teď tam nesmí projet vůbec)
Takže v čem si pomůžeš? Prozradím... Budeš každý měsíc odevzdávat více peněz našemu státu.
Něco stát zdanit musí a když už to daní, bylo by dobré, aby to mělo hlavu a patu. Dříve něco jako elektronické satelitní mýto nebylo možné, dnes už to technologie umožňují... Je rozhodně lepší zdanit škodlivou (jízda autem okolí škodí a ne že ne) spotřebu než danit práci a úspěch...
Plus by to umožňovalo výše zmíněnou regulaci dopravy a výnos ze zdanění phm tranzitních kamionů...
😉
Zneužít se dá všechno. Takový systém se dá udělat tak, aby ho zaměstnanec nemohl zneužít (systém sledující pohyby nemusí znát žádné detaily o majiteli, ani nemusí znát registrační značku, ani nemusí dlouhodobě ukládat poziční zprávy; a systém fakturující kilometry nemusí vědět, kde kdo byl). Firmu je pak třeba kontrolovat, protože by ho mohli předělat. A nic nebrání státu časem si takovou změnu vyžádat. Spousta aut je už dnes sledovaná. Ať už pro firmy, pro správu majetku a elektronické knihy jízd, nebo jako zabezpečení, typicky pro snížení nákladů na pojištění. A blíží se nám povinné nouzové volání, kde ten potenciál je a také je to otázka zabezpečení toho systému proti zneužití.