Novinky
Takové opatření by umožnilo😒br />
1. snížit spotřební daně z PHM na minimum (které umožňuje legislativa EU) a stát se tak "tankovacím centrem Evropy" (minimálně do doby než by okolní země napadlo totéž)
2. Regulovat dopravu z hlediska místa, času a zejména emisní (ne)kvality vozidel (taková Tatra 815 Euro0 by pak mohla projet i centrem Prahy, ale pod 999 Kč/km bych nešel - pro kritiky: teď tam nesmí projet vůbec)
2. Regulovat dopravu z hlediska místa, času a zejména emisní (ne)kvality vozidel (taková Tatra 815 Euro0 by pak mohla projet i centrem Prahy, ale pod 999 Kč/km bych nešel - pro kritiky: teď tam nesmí projet vůbec)
Noo, nouzového volání volání bude povinné pro každé nové auto, nikdo se tě ptát nebude. A u firemních aut také nerozhoduješ ty, pokud ti ta firma nepatří, nebo alespoň nemáš flotilu na starost, kdy bys to mohl ovlivnit. Maximálně můžeš odmítnout nabídku soukromého užívání.
Stačí mít doma alarm napojený na PCO. A tam je to, myslím si, pravděpodobnější.
Zneužít se dá všechno. Takový systém se dá udělat tak, aby ho zaměstnanec nemohl zneužít (systém sledující pohyby nemusí znát žádné detaily o majiteli, ani nemusí znát registrační značku, ani nemusí dlouhodobě ukládat poziční zprávy; a systém fakturující kilometry nemusí vědět, kde kdo byl). Firmu je pak třeba kontrolovat, protože by ho mohli předělat. A nic nebrání státu časem si takovou změnu vyžádat. Spousta aut je už dnes sledovaná. Ať už pro firmy, pro správu majetku a elektronické knihy jízd, nebo jako zabezpečení, typicky pro snížení nákladů na pojištění. A blíží se nám povinné nouzové volání, kde ten potenciál je a také je to otázka zabezpečení toho systému proti zneužití.
Zneužít se dá všechno. Takový systém se dá udělat tak, aby ho zaměstnanec nemohl zneužít (systém sledující pohyby nemusí znát žádné detaily o majiteli, ani nemusí znát registrační značku, ani nemusí dlouhodobě ukládat poziční zprávy; a systém fakturující kilometry nemusí vědět, kde kdo byl). Firmu je pak třeba kontrolovat, protože by ho mohli předělat. A nic nebrání státu časem si takovou změnu vyžádat. Spousta aut je už dnes sledovaná. Ať už pro firmy, pro správu majetku a elektronické knihy jízd, nebo jako zabezpečení, typicky pro snížení nákladů na pojištění. A blíží se nám povinné nouzové volání, kde ten potenciál je a také je to otázka zabezpečení toho systému proti zneužití.
že jsi opustil dům, ví teď někdo neznámý případně taky - stačí když máš v kapse mobil... (když paranoia, tak důsledně 😉 )
Ano, pokud by myto nahradilo spotrebni a dalsi dane, jsem pro. Ale jak psal vyse Radek, spise by to byl dalsi poplatek... A byl bys permanentne pod dozorem... A to se mi take moc nezamlouva. Nekdo uplne neznamy bude vedet, ze jsi opustil dum... Napr.
tak to by bylo samozřejmě úplně špatně, celkové zdanění by mělo být rozhodně nižší (a to i tím mýtem)
Místo dálniční známky, místo silniční daně, místo alespoň části spotřební daně, případně i místo dalších daní (např. pár procentních bodů DPH) nebo daně z příjmu FO.
Něco stát zdanit musí a když už to daní, bylo by dobré, aby to mělo hlavu a patu. Dříve něco jako elektronické satelitní mýto nebylo možné, dnes už to technologie umožňují... Je rozhodně lepší zdanit škodlivou (jízda autem okolí škodí a ne že ne) spotřebu než danit práci a úspěch...
Plus by to umožňovalo výše zmíněnou regulaci dopravy a výnos ze zdanění phm tranzitních kamionů...
😉
Něco stát zdanit musí a když už to daní, bylo by dobré, aby to mělo hlavu a patu. Dříve něco jako elektronické satelitní mýto nebylo možné, dnes už to technologie umožňují... Je rozhodně lepší zdanit škodlivou (jízda autem okolí škodí a ne že ne) spotřebu než danit práci a úspěch...
Plus by to umožňovalo výše zmíněnou regulaci dopravy a výnos ze zdanění phm tranzitních kamionů...
😉
Takže v čem si pomůžeš? Prozradím... Budeš každý měsíc odevzdávat více peněz našemu státu.