Ironický ano, haterský určitě ne. Je to prostě otravné. Spousta novinek se přechází bez povšímnutí.
Kde je zmínka o nových světlech pro M3, chystaném novém Nissanu Z, novém malém crossoverru Cadillacu, nástupci McL 650, špionážní fotky Supry a BMW Z5...?
Bude to asi tym, ze za jednu M3 mozes mat 2-3 Kodiaqov :-) Z hladiska distribucie prijmov, tak dostupnost Kodiaqa je niekde inde ako pri M3. M3 je podla mna auto snov, ale musim priznat, ze penazenka mi bude stacit akurat na Kodiaqa. Takze ak si mam vybrat na aky clanok kliknem, tak je to jasne, preco tu mame kazdy druhy den clanok o Skodovkach.
Odmysliac od spôsobu servírovania správ (k čomu mám rovnaké výhrady ako Ty), samotná verzia Sportline vyzerá prekvapivo dobre. Včera som pochválil Scouta, ale toto vyzerá ešte lepšie. Až sa vedľa týchto dvoch verzií obyčajný Kodiay javí ako zbytočný, nevýrazný, bezpohlavný; mali byť rovno tieto dve verzie: terénnejšia (alebo aby ma nik nechytil za slovo, tak outdoorovejšia) a športovejšia.
Inak obdobne to platí aj pre Superb, nedávno som prvýkrát videl naživo Sportline a celkom to autu dodalo šťavu.
V tomto absolutne suhlasim. Mali dat na vyber packet bud Scoutline alebo Sportline, v zaklade, alebo za prijatelnu cenu, nieco ako pri BMW. Lebo platit 2000-3000 EUR naviac za niekolko nalakovanych plastov, to si vela ludi nekupi.
Už jsem Kodiaka v běžných výbavách potkal několikrát a ano tyto dvě verze vypadají líp. To bezesporu, stejně tak souhlasím s tím, že obyč se dal v zásadě vypustit.
To tě a nás čeká tento rok sezóna. Změny budou - Citigo a Rapid čeká fejs. Přijde nový Yeti. Kodiaq očekává nástup 4 výbavových stupňů, včetně ostrého RS, no a nakonec ty pecky u toho Superba. To bude pane zase rok.
Tak běžné provedení Kodiaka je docela pěkné, ale tento červený Sportline s černými doplňky je fakt pecka! Nepochybuji o tom, že se bude velmi dobře prodávat. :-)
OK. Snad to nebue tentýž "náš dobře informovaný zdroj" který dodal o víkendu vymyšlené ceny Golfu, přičemž ty skutečné byly od soboty od rána na VW stránkách v konfigurátoru. Ale ze servačnosti se v neděli objevil famózní článek-blábol o cenách bestií z Wolfsburgu.
A ano, Kodiaq RS bude BiTDI 240PS. Jen automat 4x4. Sedmikvalt nové generace, mnohem lepší než utahaná šestka v Supovi.
Počkám si jak v reálu ale dle fotek se zdá, že má tato verze společně se scoutem konečně šťávu. Dosavadní varianty nic moc, a to co jsem viděl na silnic bylo vlastně ještě větší zklamání. Takové nijaké auto. Toto :yes: . A to suv nemám rád.
Jak muze byt Kodi hezky? Uz do kolebky dostal zadni dvere delsi, nez predni, a co ty dole umistene kliky? Dvojite svetlomety jsou take zvlastni, ale na nove Octa jsou jeste horsi.
no je to pekne, podla mna vela robi cierny ram prednej masky. to sa mozno oplati kupit to ako nahradny diel, a rovno to nahodit na standardneho kodiaqa v ramci predpredajneho servisu. lebo cena bude o dost vyssia oproti standardu, a koncovky vyfuku bohuzial nie su funkcne podla obrazkov z premiery, takze pre mna radsej nemat na aute taketo "siditko" vyfukov, ale ten predok je pekny, aj bocne prahy.
nelíbí - to ještě zlaté ty včerejší stříbrné plasty
Jakmile se na SUV nalakují prahy a spodní části nárazníků v barvě karoserie, stane se z něj komicky obézní obluda... (viz. třeba Audi Q7).
Základní provedení Kodiaqa vypadá daleko líp (protože působí odlehčeněji a má opticky větší světlou výšku)
Re: nelíbí - to ještě zlaté ty včerejší stříbrné plasty
Ja by som zobral standardneho kodiaqa, a ak by bol black packet (cierny ram masky a cierne kryty zrkadiel), alebo by som si tie 2 prvky kupil individualne a dal nahodit na auto hned pri kupe.
Inak vie niekto, ci koncovky vyfuku budu funkcne pri tejto verzii? Lebo podla fotiek z premiery, kde bol kodiaq v takej zlto-zelenej farbe, tak to je len namalovane. Pre mna je to dizajnovy fail, ak to je nefunkcne, toto sa bohuzial coraz viac rozmaha, este zostava BMW, Mazda, Audi, VW, a Seat, inak vsetci vyrobcovia robia zadky ako pre dochodcov :-)
Tak ja nevim - nemuze si vazeny pan redaktor po sobe precist co napise?
Tvrdit o SUV, ktere ma 1,4 lit. motor, vazi od 1,5 az pres 2,1 t a meri skoro 1,7 metru na vysku, ze je sportovni - trochu odvazne tvrzeni.
SUV - oproti konvencnim autum maji temer vzdy:
- vyssi spotrebu
- vyssi emise
- vyssi hmotnost, tedy i setrvacnost a horsi manevrovatelnost
- diky vyssimu tezisti tendenci se snadneji preklopit
- predstavuji vetsi nebezpeci pro ostatni ucastniky silnicniho provozu
- vice opotrebovavaji vozovku
... tedy "idealni" zaklad pro sportovni auto a to jeste nejlepe do mesta.
Aut na cestach je mnoho, lesna zver je premnozena, cesty rozbite. Takze vela ludi kupuje SUV kvoli bezpecnosti. Mam aktualne Yetiho a Leona FR, a ked porovnam subjektivnu bezpecnost s ohladom na vyssie uvedene, tak sa jednoznacne lepsie citim v 1.5 t Yetim, ako v nizkom 1.2 t Leone. Ale na druhej strane jazda v Leone je o 2 triedy zabavnejsia, a s tym istym motorom o 2 litre nizsia spotreba.
Rozumim, jiste ze v SUV se clovek muze citit bezpecneji, protoze ma kolem sebe spoustu plechu a sedi vyvysene. Ja se tedy citil vice bezpecne v Mini, nez napr. pri rizeni Alhambry nebo VX 70, ktere sedi, jak pribite, a pres volant mi posila dost presne, co se s vozem deje.
Ja se ale snazim upozornit na absurditu delat z SUV sportovni auto. Skoda da na SUV agresivni barvu, cerne prvky a jina sedadla a uz tvrdi, ze je to sportovni auto. Jo - a zakaznici jim to sezerou a budou si za to priplacet.
Mini vs. Alhambra, alebo Volvo XC70, tam je to jasne. Alhambra je uzitkove vozidlo, a na XC60 som mal moznost prejst par skoviek km, a bola to uplna nuda. Mini je super, mal som to ako nahradne vozidlo, a jazdu som si uplne uzival, to auto dovolilo ist do uplnych limitov a davalo krasny feedback. Podobne je to s Leonom FR, s nim je radost jazdit, aj ked to nie je take motokarove ako mini.
Ale ked riesime iba bezpecnost auta v situacii, ked to nezachranis bravurnou jazdou, tak tam ma SUV navrch. Ja som mal "totalku" v Citigo, v 150 km/h na dialnici zrazka s jelenom, ktory preskocil z protismeru. To bol uplny zazrak, ze sa mi nic nestalo, takze tam by vyssie a tazsie SUV malo viac sanci ochranit posadku. Policajt, ktory vtedy somnou spisoval spravu, tak hovoril, ze robi na havarkach 20 rokov, ale vzdy dopadli lepsie velke auta, bez ohladu na vysledok v NCAP.
Ono, ak SUV ma dost vykonu a da 0-100 za 6-7 sekund, ma adaptivny podvozok, tak moze mat sportovejsie naladenie, ako bezne auta. A pritom vyhody bezpecnosti vyplyvajuce z velkosti auta.
Kodi se zakladnim motorem 1,4 TSI ma celkovou min. hmotnost 2 126 kg, tudiz i s touto max. hodnotou vahy, kterou vyrobce pro dany model prpousti, se musi uvazovat pri hodnoceni, jake asi SUV bude mit dynamicke parametry. Je to preci SUV u ktereho se uvazuje prevoz 7 osob - tak je to alespon marketingove propagovano. Je absurdni delat z SUV sportvni model. Pokud by do SportLine dali alespon 4 lit. 8 valec, tak mozna ano.
Lide se nechaji zblbnout, ze kdyz si priplati nemale penize za plasty, barvu a sedacky, ale motor bude stejny, dostanou auto se sportovnimi parametry. Dostanou houby a jeste budou platit dieselgate.
Já ti nevím, jestli je problém u hloupých zákazníků nebo u tebe.
Když koupím BMW 318i 100kw s M-paketem, jaký v tom bude rozdíl?
Sportline je prostě optický paket, se kterým by auto mělo vypadat "sportovněji". Nemůžu vyloučit, že se najde taková lama, která si objedná Kodi s 1,4TSI Sportline a bude si myslet, že má sportovní auto. Taky je možný, že se najde někdo, kdo si koupí Fabii Scoutline a bude ji považovat za offroad, ale s tím se asi nedá nic dělat.
Každopádně mě nenapadá, proč by mi mělo vadit, že má SUV optický paket, který se mi může ale nemusí líbit, který si můžu ale nemusím koupit.
Nevím, proč by mělo mít v dnešní době SUV terénní ambice... těch sportovních derivátů je už na trhu spousta a Kodiaqu ve sportovním to sluší. Myslím si dokonce, že se Sportline bude prodávat lépe než Scout.
Možná sportovní kombík stylu Octavia RS má smysl.
SUV všichni v mém okolí používají na jízdy na chatu , hory , kešky a hříbky..
Tedy i po lesních cestách atd. takže verze SCOUT má smysl , někde nenechat kus podvozku.
Sportovní SUV je kravina..ale když to někdo chce , jeho věc.
Jak to bývá, tak každý mé trochu jiné okolí. V tom mém je naopak lidí, kteří si koupí SUV kvůli cestám mimo silnici. Sportovní SUV si představím spíše BMW X5 M, Audi SQ7, MB-AMG GLE, RR Sport, Audi SQ5 RSQ3... A neprodávají se vůbec špatně. Kodiaq Sportline zůstane klasickým Kodiaqem, jen se sportovnějším vzhledem, který vypadá lépe než standardní.
Inak skoda, ze nie je v plane aj RS verzia s 2.0 TSI 206 kW. Este mi napadla kacirska myslienka. Motor 2.0 TSI od Audi so 132 kW je podladeny, prevodovka DQ500 zvladne aj 600 NM, tak co poviete na to upravit vykon tohto motora na standardnych 180 kW? To by sme mohli mat RS aj tento rok :-)
presne tento motor napadol aj mna.. pripadne ten kusok slabsi z octavie RS.... ale na druhej strane uz ten 132kw benzin ktory ponuka bude delo... nic viac tu ani netreba .. a takyto sportline so 132kw by mi uplne ale uplne stacil a snad ani nejaky ten este vyssi vykon mi tu ani nedava zmysel na realne pouzite v takomto voze ... takze uz teraz s tym co kodiaq pod kapotou ponuka je do dokonalost a vyberie si doslova kazdy :yes:
Ak by si vychadzal z novej Q5 s tymto motorom a tou istou prevodovkou (Q5 je este o 100 kg tazsia), tak by si mal zrychlenie 0-100 za 6,3 s, co by bola parada :-)
V zásade nevidím ako problém čipnúť podladené 180k TSI. Či ale až na 245 koní, to si nie som istý, lebo určite v rámci katovania kostov sú aj periférie nastavené na slabší motor, takže nárast výkonu o 65 koní by nemuseli zvládnuť. Ale takých 200-220 koní, prečo nie?
Tiguan má tu klasickou verzi 162kW, u té bych se toho nebál. Ta 140kW verze není jen podladěná, je to vůbec trošku jinak postavený motor... nevím kolik toho má společného s běžným 2.0TSI.
To by malo byt nove TSI s pseudo-millerovym cyklom, ale je pravda, ze rozdiel v cene u Tiguanu je 3000 eur, medzi 132 kW a 162 kW verziou, tak to asi nebude len iny SW.
Jasně... ale co to znamená z pohledu dimenzování komponent a materiálů netuším. Miller by teoreticky neměl vadit, motor by měl být schopný běžet v millerově cyklu při nízkém zatížení a přepnout na normální při plném.
Ten rozdíl v ceně může být částečně marketing, a taky nevím, jaká se s kterým motorem pojí převodovka atd.
ved aj tigi ponuka biturbo dizel ako bude mat aj kodiaq RS .... a pritom je este mensi ako kodiaq ... na druhej strane ale uznavam ze tych 140kw v dizli a 132kw v benzine je uplne dostatocnych ... tu je to fakt v pohode to musi stacit beznym zakaznikom bohate... RS verzia teda bude skor uz len taka ceresnicka na torte... ukazka techniky ale v reale ich zase nejako moc jazdit nebude to je jasne.... najpredavanejsi bude bez debaty 2.0 tdi 110kw a 1,4tsi 110kw... tu to kodiaq ma dobre omaknute :yes:
za mna RS 185 kW 2.0 TSI, sportovy zadny naraznik s realnymi vyfukmi, cierny obklad stropu a stlpikov, pritvrdeny podvozok so sportovym modom pre haldex a ESP. som zvedavy, ako to nakoniec bude vyzerat, lebo RS je uz podla vsetkeho hotove.
nieco relevantne ku kodiaqu RS aj ked v benzine by mohol byt kludne aj nejaky ten silnejsi discovery sport .. s 2.0 turbo benzinom 177kw ;-) .. inak sranda ze takyto discovery sport nikto nenazyva sportovym autobusom pritom ponuka tiez treti rad sedaciek... niektorym tu proste skoda a jej uspechy asi nehraju do karat ... pripadne je to len zavist ... pritom skoda konecne spravila za mna poriadne a vydarene auto :yes:
dnes som si kúsal do prstov, čo to dalo.
aby som nepísal nedajbože hejt.
tak budem len slušný
verzia RS = iná atraktívna farba + motor s vyšším výkonom + drahšie prvky z opcie priamo v packu
verzia Scout = plasty navôkol + vyššie pneumatiky + len 4x4 verzie s drahšími prvkami z opcie priamo v packu
summár - ako marketing zblbne národ...
vždycky dostane "sportovnějsí SUV" a podobné ftákoviny >:-[]
I kdyby do SUV dali 16-ti vál nikdy sportovní nebude :no: od toho jsou tady jiný auta, bohužel móda je móda :no: >:-[]
stačí dát na kodiaka větší kola s menším ET a vypadá k světu. Jestli má na nárazníku černě lakovanou lištu nebo nějakou stříbrnou pseudomřížku, je jedno, jeho design má solidní základ, celkový dojem kazí divný postoj na silnici kvůli utopeným malým kolům v hranatých blatnících, což větší kola víceméně eliminují.
a verzia 4x2 so základnou farbou a "uspokojivým" benzínovým motorom nebude?
stačí manuálna klíma, jednoduché rádio, poctivé oceľové disky a švihadlá na zadných dverách.
Pokládám marketinkové postupy při uvedení kardiaqu za skvělé z těchto důvodů:
1. více sériově dodávaných a dobře vzhledově odlišených verzí osloví více kupců a přitom peníze za odlišené verze zůstanou doma;
2. jejich představení den po dni udrží pozornost obecenstva delší dobu;
3. obejde se bez trapných hlášek typu "nejlepší české auto..." a pod., tedy bez okatých primitivismů.
Tuto strategii musí každý nezaujatý pozorovatel ocenit, myslím si. RS by měla přijít na řadu příští pátek, by se taťkové mohli v klidu kochat představami, jak cestou v takovém šviháckém SUV nabírají dvě až tři krásné stopařky (jednu po druhé, samozřejmě že ne najednou).