Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq SportLine je na světě! Máme i další informace o RS

Jan Mička
Diskuze (75)

SportLine je v pořadí již druhý derivát nového SUV Kodiaq od Škodovky. Z našeho pohledu jde o zatím nejhezčí verzi celé nabídky.

Po včerejším představení verze Scout dnes Škoda Auto pokračuje v dalším odkrývání karet modelu Kodiaq. Až sedmimístné SUV se nově představuje také ve sportovněji laděné verzi SportLine, kterou už dobře známe z vlajkové lodi Superb. Novinka doplňuje linie Active, Ambition a Style, které najdeme v ceníku už nyní. Co je tedy oproti standardnímu provedení nového?

Předně je to vnější vzhled a v tomto případě můžu s čistým svědomím říci, že jde zatím o nejkrásnější verzi Škody Kodiaq, jakou jsem dosud viděl. Scout se stříbrnými vnějšími plasty je fajn, kombinace rudého laku, černých doplňků a sériově dodávaných devatenáctipalcových se však mimořádně povedla! Líbí se mi černé prvky ve spodní části předního nárazníku, decentní chromované koncovky výfuku (snad budou opravdu funkční) a plakety s nápisem SportLine, jenom ty matné lemy blatníků působí jako pěst na oko. Chceme je lesklé jako zbytek doplňků! Světlá výška se neliší od verze Scout, má 194 milimetrů, a stejně jsou na tom i nájezdové úhly – 22,0 stupňů vpředu a 23,1 stupňů vzadu.

Uvnitř Kodiaqu Sportline najdeme sportovní sedadla potažená Alcantarou, kožený potah volantu a řadicí páky nebo hliníkové pedály, novinkou je však ukazatel přetížení, plnicího tlaku turbodmychadla, aktuálně využívaného výkonu a teplot oleje a chladicí kapaliny. Ve standardu je i volba jízdního profilu, elektricky nastavitelná a sklopná vnější zpětná zrcátka, hlídání slepého úhlu a speciální dekorační lišty. Hodnocení kokpitu si však necháme až na březnový autosalon v Ženevě, kde se vůz poprvé ukáže naživo. Automobilka totiž zveřejnila pouze snímky karoserie.

Nabídka motorů se neliší od včera představeného Kodiaqu Scout. Benzinové agregáty zastupují přeplňované čtyřválce 1.4 TSI/110 kW a 2.0 TSI/132 kW, dvoulitrové turbodiesely mají výkon 110 a 140 kW. Vždy jsou hnaná všechna čtyři kola a u motorů 1.4 TSI a 2.0 TDI/110 kW můžete volit mezi manuální a automatickou převodovkou. Zbytek nabídky má pouze automat.

Kodiaq SportLine však jako nejsportovnější verze nabídky dlouho nezůstane. Jak jsme uvedli již dříve, je potvrzen i derivát RS, který dorazí na podzim příštího roku a bude mít pod kapotou dvakrát přeplňovaný dvoulitr TDI. A chcete slyšet novinku? Podle informací našeho zdroje je už vůz homologovaný pro běžný provoz!

Jan Mička
Diskuze (75)
28. 1. 2017 13:23
Re: Kardiaq skvěle využívá slapové vlny
No jo, jenže těch krásných stopařek už teď je méně jak Kodiaqů.
Avatar - _Karel_
28. 1. 2017 13:12
Re: ScoutLine ?
Já ti nevím, jestli je problém u hloupých zákazníků nebo u tebe.
Když koupím BMW 318i 100kw s M-paketem, jaký v tom bude rozdíl?
Sportline je prostě optický paket, se kterým by auto mělo vypadat "sportovněji". Nemůžu vyloučit, že se najde taková lama, která si objedná Kodi s 1,4TSI Sportline a bude si myslet, že má sportovní auto. Taky je možný, že se najde někdo, kdo si koupí Fabii Scoutline a bude ji považovat za offroad, ale s tím se asi nedá nic dělat.
Každopádně mě nenapadá, proč by mi mělo vadit, že má SUV optický paket, který se mi může ale nemusí líbit, který si můžu ale nemusím koupit.
Avatar - Bubáq
28. 1. 2017 11:58
Kardiaq skvěle využívá slapové vlny
Pokládám marketinkové postupy při uvedení kardiaqu za skvělé z těchto důvodů:
1. více sériově dodávaných a dobře vzhledově odlišených verzí osloví více kupců a přitom peníze za odlišené verze zůstanou doma;
2. jejich představení den po dni udrží pozornost obecenstva delší dobu;
3. obejde se bez trapných hlášek typu "nejlepší české auto..." a pod., tedy bez okatých primitivismů.
Tuto strategii musí každý nezaujatý pozorovatel ocenit, myslím si. RS by měla přijít na řadu příští pátek, by se taťkové mohli v klidu kochat představami, jak cestou v takovém šviháckém SUV nabírají dvě až tři krásné stopařky (jednu po druhé, samozřejmě že ne najednou).
28. 1. 2017 08:00
Re: ScoutLine ?
Kodi se zakladnim motorem 1,4 TSI ma celkovou min. hmotnost 2 126 kg, tudiz i s touto max. hodnotou vahy, kterou vyrobce pro dany model prpousti, se musi uvazovat pri hodnoceni, jake asi SUV bude mit dynamicke parametry. Je to preci SUV u ktereho se uvazuje prevoz 7 osob - tak je to alespon marketingove propagovano. Je absurdni delat z SUV sportvni model. Pokud by do SportLine dali alespon 4 lit. 8 valec, tak mozna ano.

Lide se nechaji zblbnout, ze kdyz si priplati nemale penize za plasty, barvu a sedacky, ale motor bude stejny, dostanou auto se sportovnimi parametry. Dostanou houby a jeste budou platit dieselgate.
28. 1. 2017 07:33
Re: Konečně!
Mě se to moc líbí! Jenom ty koncovky budou asi jako u Suberbu SportLine, tedy naznak, ale výfuk klasicky dolů...