Ekonomika
Modernizovaný VW Golf má technická data. Jaká je spotřeba litrového TSI? A co dynamika?
200 komentářů
inport nedodá technický data. Nu což, vedou to skvěle. Vono už když měli auto na wallpaperu svých stránek a neměli k němu 2 metry cenu byl vodvaz. 😄
JInak 1.4 jde do kopru, pravděpodobně ještě letos skončí. Je to strašná míchnice a nabízet 1.4TSI a 1.5TSI obě 110kW v Highlinu je snad fór.
A kapitola sama pro sebe - 1.6TDI. Aby bylo jasno - nevadí mi diesely ani koncern ani TDI. Naopak. Ale tenhle motor je v konkurenci už dlouho naprosto mimo. A teď, když se výkon opět vyšplhal nahoru (zoufale málo furt) zabíjejí to nadále tou NESKUTEČNĚ TRAPNOU pětikvaltovou skříní. Bože, v hatchi to ještě jde, ale třeba v naloženýým kombále nebo ve Sportsvanu, to je peklo. Ve 120ti na dálnici už nejede, ale zato řve jako tur. Dává vzpomenout na starý turbodiesely konce 80ých let. Bohužel ne se spolehlivostí. Stejne bazmek je i v oktávkách a tak. Děs běs a dvoulitr předraženej. Takže .... hodina H je tady. Benzín. Už kdysi jsem tušil, že nástupem turbobenzínu do mainstreamu se leccos změní. A to jsem netušíl, co bude za emisní předpisy, dieselgate a tak.
BTW chtěl bych technický data R, ale to se asi nedočkám...😊
JInak 1.4 jde do kopru, pravděpodobně ještě letos skončí. Je to strašná míchnice a nabízet 1.4TSI a 1.5TSI obě 110kW v Highlinu je snad fór.
A kapitola sama pro sebe - 1.6TDI. Aby bylo jasno - nevadí mi diesely ani koncern ani TDI. Naopak. Ale tenhle motor je v konkurenci už dlouho naprosto mimo. A teď, když se výkon opět vyšplhal nahoru (zoufale málo furt) zabíjejí to nadále tou NESKUTEČNĚ TRAPNOU pětikvaltovou skříní. Bože, v hatchi to ještě jde, ale třeba v naloženýým kombále nebo ve Sportsvanu, to je peklo. Ve 120ti na dálnici už nejede, ale zato řve jako tur. Dává vzpomenout na starý turbodiesely konce 80ých let. Bohužel ne se spolehlivostí. Stejne bazmek je i v oktávkách a tak. Děs běs a dvoulitr předraženej. Takže .... hodina H je tady. Benzín. Už kdysi jsem tušil, že nástupem turbobenzínu do mainstreamu se leccos změní. A to jsem netušíl, co bude za emisní předpisy, dieselgate a tak.
BTW chtěl bych technický data R, ale to se asi nedočkám...😊
Výkon 1,6TDI odpovídá základním motorům konkurence ne? Pětikvalt je ale nesmysl 😉
No odpovídá....svez se s Astrou 1.6CDTi a s tímhle....
Ten pětikvalt nechápu...proč je šestikvalt opět jen pro Tourana? Navíc samotná převodovka může za přidušený projev motoru, sotva trošku zatáhne, hned dostane přes prsty, aby z převodovky neudělal hromadu kovových pilin.
Tak hlavně proč lidi berou 1.6 TDI za větší peníze než 1.4 TSI 92 kW, když to má stejnou spotřebu. K tomu se člověk nemusí bát o DPF, není otrokem nějaké kontrolky, která řekne, že domů se ještě nejede a bude se vypalovat, auto líp jede atp. Sám mám reálnou zkušenost. OK, kdybych hodně chtěl, tak možná 0,2 litru ve spotřebě najdu. Kdy a za jakou cenu se to vrátí nevím.
těch 231 kW v GTD bude nářez >😁
No to jo....135 ve skutečnosti? Tak něco. >😁
231 kW? To vás vystřelí až na Mars, pane redaktore >😁 >😁 >😁 Mička opět boduje, a korektor asi ještě chrápe.
Dám vám dobrou radu a zcela zadarmo: Okamžitě vyhoďte korektora, a těmi ještě otevřenými dveřmi rovnou i některé redaktory Auto.cz, kandidátů máte dostatek. A pak přijměte takové odborníky z řad zdejších diskutérů jako jsou třeba nicky -MT- a kalousek a řádně je zaplaťte, aby se jim vyplatilo změnit stávající zaměstnání a přejít k vám, a přidejte k nim pana Vaculíka, pořádného speakera a erudovaného korektora a opět se stanete jedničkou na webu, jinak to nepůjde.
Dám vám dobrou radu a zcela zadarmo: Okamžitě vyhoďte korektora, a těmi ještě otevřenými dveřmi rovnou i některé redaktory Auto.cz, kandidátů máte dostatek. A pak přijměte takové odborníky z řad zdejších diskutérů jako jsou třeba nicky -MT- a kalousek a řádně je zaplaťte, aby se jim vyplatilo změnit stávající zaměstnání a přejít k vám, a přidejte k nim pana Vaculíka, pořádného speakera a erudovaného korektora a opět se stanete jedničkou na webu, jinak to nepůjde.
Nejsem si jistý, zda je popisem práce korektora znát a kontrolovat technické údaje. Ale třeba se pletu.
No twl a co ten článek vo bestiích s wolfsburgu minulou neděli? největší trapas v historii acz. Vono je to vod soboty vod rána na webu a voni maj "náš dobře informovaný zdroj" a navíc je to tam špatně!!! No ty krávo. Nasmolil to už v pátek večer vodtáhli všichni na hory nebo co a automat to vypleskl na net. To byl ale nářez.
Kdyby jsme všichni dělali svou práci takhle,žere celej národ kamení. :-!
Kdyby jsme všichni dělali svou práci takhle,žere celej národ kamení. :-!
Jakého korektora? 😄 Však žádného nemají 😄
je úplně vo něčem jiným než ta stará šestka. nejen že je prý odolnější. Je o hodně hladší, jakoby rychlejší a chytřejší. Inteligentně hází neutrály, na ťuknutí vo brzdu naopak brzdí motorem. Měl jsem možnost přímého srovnání v jiných autech a je to další pokrok pro fandy automatu.
To co popisuješ umí i DSG6. Spíš by mě zajímaly rozsahy převodů a jak se vypařádali s tím odporným podtáčením..
Ale prosímtě...vždycky se mi zdá, že to umí a pak to neudělá.
Věř mi, DSG7 je o hodně,hodně lepší. Není to jen honba za počtem kvaltů v prospektu.
Právě - DSG6 aby se ti nepodtáčela, musels dát sport - a měls po neutrálu a DSG5. 😄 No a nevím jestli všude, ale právě to uměla jen v Eco modu (ale opakuju - nevím jak všechny koncernový auta) a pak se ti podtáčela. Přesněs napsal, co já, akorát žes musel začít tím, že to DSG6 umí taky, abys ses rozepsal o průvodních jevech toho, že neumí - napsal jsem INTELIGENTNĚ hází neutrály. Nenapsal jsem, že DSG69 to neumí. Ale díky za info. Až budu potřebovat vědět něco, co znám už několik let, napíšu ti. 😄
Věř mi, DSG7 je o hodně,hodně lepší. Není to jen honba za počtem kvaltů v prospektu.
Právě - DSG6 aby se ti nepodtáčela, musels dát sport - a měls po neutrálu a DSG5. 😄 No a nevím jestli všude, ale právě to uměla jen v Eco modu (ale opakuju - nevím jak všechny koncernový auta) a pak se ti podtáčela. Přesněs napsal, co já, akorát žes musel začít tím, že to DSG6 umí taky, abys ses rozepsal o průvodních jevech toho, že neumí - napsal jsem INTELIGENTNĚ hází neutrály. Nenapsal jsem, že DSG69 to neumí. Ale díky za info. Až budu potřebovat vědět něco, co znám už několik let, napíšu ti. 😄
Achjo, nehádám se tu o výhodách nebo nevýhodách. Jen jsem napsal, že vyřazovat na neutrál a zařadit zpět při ťuknutí do brzdy umí i stará verze. Víc nic, takže zbytek keců si můžeš nechat.
Za prvé, tohle bude asi jiná převodovka, než myslíš. Předpokládám, že to bude DQ381, jako v Atece. Nikoli DQ500 z RS3 nebo třeba Passatu se 176 kW 2,0 TDI nebo Tiguanu.
A pak je tohle z velké části o softwaru, který můžou měnit z roku na rok. To se týká toho "plachtění" nebo logiky řazení. Převodovka ve výchozím režimu motor dusí, protože ji tak nastavili, aby snížili normovanou spotřebu. Ne proto, že by ji líp neuměli nastavit.
A pak je tohle z velké části o softwaru, který můžou měnit z roku na rok. To se týká toho "plachtění" nebo logiky řazení. Převodovka ve výchozím režimu motor dusí, protože ji tak nastavili, aby snížili normovanou spotřebu. Ne proto, že by ji líp neuměli nastavit.
Nevíš náhodou, jestli nové verze DSG umí takovej ten fígl, že rychlým kopnutím do plynu o cca centimetr a následným uvolněním zpět na původní rychlost převodovka podřadí a čeká. Totéž pak při pomalým povolení pedálu planu a pak zase zpět na původní polohu přeřadí nahoru.
DSG6 v R36 to uměla, pak se ale tahle funkce vytratila.
Na to auto stejně rád vzpomínám, vypínatelné ESP, objemný motor, který se uměl chovat jak v nízkých otáčkách tak zpívat ve vysokých...
Škoda, že tam již není obdoba. Vím, že současné 2,0 TSI je reálně asi rychlejší. Ale taková ta rychlá odezva daná objemem a atmo plněním tam už není. A ten zvuk byl fakt chytlavej.
DSG6 v R36 to uměla, pak se ale tahle funkce vytratila.
Na to auto stejně rád vzpomínám, vypínatelné ESP, objemný motor, který se uměl chovat jak v nízkých otáčkách tak zpívat ve vysokých...
Škoda, že tam již není obdoba. Vím, že současné 2,0 TSI je reálně asi rychlejší. Ale taková ta rychlá odezva daná objemem a atmo plněním tam už není. A ten zvuk byl fakt chytlavej.
neutral/podradovanie zvladaju DSG montovane do VW uz od roku 2013
Přesně tak!
Ano kluci, ale já napsal "Inteligentně"!
Vím to, jel jsem v předchozí generaci Passatu co to už uměla.
O tom se s vámi nehádám.
Vaše objevy mě fakt fascinujou.
Hele borci, novinka! auta maj většinou 4 kola! To je terno co! >😁 :-!
Vím to, jel jsem v předchozí generaci Passatu co to už uměla.
O tom se s vámi nehádám.
Vaše objevy mě fakt fascinujou.
Hele borci, novinka! auta maj většinou 4 kola! To je terno co! >😁 :-!
Celý Hitler Wagen je mi u zadéle Už jsem na tuhle značku alergický :no: :no:
Při místní frekvenci koncernoVWejch článků je to jedna ze 2 možností 😄
Normální nemůže zůstat nikdo >😁 >😒]
Normální nemůže zůstat nikdo >😁 >😒]
Vidím, že holden trpí schizofréniou v značne rozvinutom štádiu.
Tie ceny su official. Rozdiel medzi 2.0 150k manual a 184 automat je len 60 000 kč? Predtym to bolo 120 000 kc. tym padom kto bude kupovat 150k/manual? To nehovorim o benzine.
V DE su rozdiely vacsie adekvatne.
V DE su rozdiely vacsie adekvatne.
Nelze mít důvěru k odlehčenému tříválcovému motoru z Upu, který je navíc nafouknutý turbem jak vzduchojem na Zetoru 6711, aby měl při měření o trošku větší výkon a točivý moment, než celkem slušný čtyřválec 1.2 TSI EA 211, a aby byl důvod auto prodávat výrazně dráže než dříve, při stejných výrobních nákladech. O co více stojí ve výrobě dvohmotový setrvačník (nutný na tlumení vibrací tříválce), o to je nižší výrobní cena tříválce proti čtyřválci (a možná je ještě nižší). Zdražení jak u Škody Octavie, tedy o inflaci plus přirážku 2.000 euro na asanaci škod v aféře Diselgate. Při objemu 500 tis. prodaných golfů v Evropě jde o sumu 1 mld. euro, tedy 27 mld korun, tedy cirka o peníze na úhradu 5% nákladů v souvislosti Dieselgate v USA (odhad 550 mld. nákladů VW v USA na Dieselgate). Výrazné zdražení auta s marketingovým odkazem na skvělé výkonové parametry a s technikou, jež ve skutečnosti bude mít v reálném provozu daleko kratší životnost, nebo pro udržení v provozu při nájezdu nad 200 tis. km bude stát enormní náklady.... Navíc golf je proti Upu o 200 kg těžší a má podstatně větší jízdní odpory....
Zkoušet cenotvorbou, jak velká je loajalita zákazníků koncernu (a že je extrémně velká), mi přijde jako velmi nebezpečný tah, který může skončit katastrofou pro značku. I tady určitě existuje bod zlomu a nebude daleko....
Ale bude = jak je tu pravidelně čtu = ty maj do zlomu eště sakra daleko >😒]
4x potvrzeno :no: >😁
4x potvrzeno :no: >😁
Tak nějak. Dnes už da se řict letity golf, ktery dostal FL a s nim vlastně nic nepřišlo, krom tedy toho, že mužu mit v interieru misto klasickych budiku vlepeny displej, takže přišlo akorat zdraženi. Čekal bych, alespoň zachovani cen.
Myslíš, že české ceny položí koncern? Co mají české ceny společného s prodejem 500 000 Golfů v Evropě? Neberte ten český trh zase tak vážně. 😄
mi připomínají drahotu. Vzhledem k tomu, že si nemyslím, že si 1,0TSI vyžádali zákazníci, přeju upřímně tomuto motoru v Golfu i Oktávce velký prodejní neúspěch.
Nemám nastudované konfigurace konkurence, ale přijde mi na první pohled k smíchu pojmenovávat výbavou dělená zadní opěradlo, a od druhé výbavy 15" alu - to je vtip?
Nemám nastudované konfigurace konkurence, ale přijde mi na první pohled k smíchu pojmenovávat výbavou dělená zadní opěradlo, a od druhé výbavy 15" alu - to je vtip?
Možná sme se taky propadli v čase [odkaz] >😒]
Jo, přijde mi to jako prvky výbavy o 15 let zpátky- jestli jsi to tak myslel.
Jo přesně = seriál je o tom jak se hrdina po autonehodě ze současnosti propadne do osmdesátek = to dělený zadní sedadlo je fakt super výbava 21. století :yes: 😄
Myslíš že v příští generaci bude za příplatek? :yes: >😁
Tohle nemyslim jen na VW = vejít se do cen začínaj mít problém všichni a nejen v autech. Ad včerejší místní článek: Budou zlaté časy pokračovat? = no nebudou >😒]
Myslíš že v příští generaci bude za příplatek? :yes: >😁
Tohle nemyslim jen na VW = vejít se do cen začínaj mít problém všichni a nejen v autech. Ad včerejší místní článek: Budou zlaté časy pokračovat? = no nebudou >😒]
Jsi si jistý, že na trhu už není žádný model, který by měl nedělené opěradlo? Mám takový pocit, že podobně pořád najdeš kupé/ sedan s nesklopnými opěradly.
Že se tomu směješ zrovna ty. 😉
"Citroën C4 Cactus není pouze o stylu, ale hlavně o nízké hmotnosti. Oproti standardnímu hatchbacku C4 je přibližně o 200 kilogramů lehčí, za což vděčíme platformě karoserie, absenci rolety panoramatického skla při zachování tepelné a světelné odolnosti, ale také některým NEMILÝM ÚSTUPKŮM. Například pouze výklopná zadní okna, díky čemuž se však ušetřilo 11 kilogramů a vznikly ohromné kapsy ve dveřích, nebo třeba čistě elementární prvek, jakým je DĚLENÉ ZADNÍ OPĚRADLO."
"Citroën C4 Cactus není pouze o stylu, ale hlavně o nízké hmotnosti. Oproti standardnímu hatchbacku C4 je přibližně o 200 kilogramů lehčí, za což vděčíme platformě karoserie, absenci rolety panoramatického skla při zachování tepelné a světelné odolnosti, ale také některým NEMILÝM ÚSTUPKŮM. Například pouze výklopná zadní okna, díky čemuž se však ušetřilo 11 kilogramů a vznikly ohromné kapsy ve dveřích, nebo třeba čistě elementární prvek, jakým je DĚLENÉ ZADNÍ OPĚRADLO."
Souhlasím s tebou, 1.2TSI 4 válec lidi víceméně zkousli, 3hrnek 1.0TSI tak do CitiGo. 5ti kvalt k 1.6TDI je těžký anachronismus a 15"alu rovněž - prostě EU zákazníky holej co to jde :no:
Jedna věc je papír, druhá realita. U VW si člověk vyjedná slevu, u Opelu v podstatě nic (o jejich chování ani nemluvě, Frey ve Vysočanech), to samé Peugeot, Seat, Nissan. Škoda něco dá, ale nic moc. U VW jsou vždy nějaké akce, Maraton byl suprový, Allstar nic moc, Škoda s Fresh taky slušná, ale stejně cenově nad VW.
U Opelu nic? To je kravina. Možná máš takovou zkušenost, ale obecně to tak nebude.
Ani prd, navíc přístup "támhle to je, ceník si tady vemte a neotravujte". Frey ve Vysočanech, taková moc příjemná blonďatá paní, který to bylo úplně na háku, kolega z práce ta samá zkušenost o dva měsíce dřív. Prý už tam nepracuje, tak to je třeba lepší. K tomu hláška jako "skladovky nemáme a z výroby to budete mí tak za 6-7 měsíců", tak jsem šel o dům dál. V diskuzích se všichni diví, že je to tu samá Octávka a Astry nikdo nekupuje, ale tak jako jestli je tohle přístup i jinde, tak se nedivím. To i třeba Nissan v Kolbenově, byť prodávají pár Pulsarů, tak měli v pohodě snahu.
NEJSTRAŠNĚJŠÍ na Opelu je ten jejich permanentně akční ceník, kterej je akční vod prvního do posledního dne prodeje modelu. A taky ty akce 24 hodin Opel když se vidlákům prodávají ležáky se slevou - tj. asi o 5-10tis dráž, než za kolik tejdny smrděj na netu. :-! >😒]
BS-Auto, zkušenost přesně opačná. Přeochotní, sleva uspokojivá. Astra na dvoře za necelé 4 měsíce. V Praze pan Vartýř, v Brně pan Paseka.
Jasný, je to o lidech. Nakonec i ten Frey nemusí být špatné zastoupení, vlastní to i Toyotu na Čerňáku a tam byli fajn, byť měli 5 minut do zavíračky. Všichni pořád vymýšlejí nějaké reklamy v TV, na netu, u silnic, ale mnohem víc rozhoduje ten nejnižší v pořadí, tj. ten prodejce v autosalonu, jeho chování, ochota, snaha udělat kšeft atp.
Díky za výčet značek a akčních verzí, které znáš, nic víc jsem si z tvého příspěvku neodnesl. Bohužel. Copak ty si auto kupuješ podle toho jakou ti kdo dá slevu? No twl, tak to já mám teda úplně jiné priority, a žebrat o nějakou ušetřenou kačku by mě nikdy nenapadlo.
Kupovat auto za půl míče a nebavit se s prodávajícím o ceně- tomu říkám priorita. >😁
A nepřipadneš si jako osel, když hned po tobě někdo koupí totéž o 50t levněji? Já bych se tím nechlubil.
A nepřipadneš si jako osel, když hned po tobě někdo koupí totéž o 50t levněji? Já bych se tím nechlubil.
Tos nepohopil zcela správně. Říkám, že apriori nepůjdu k dealerovi a hned mezi dveřma nevypálím něco ve smyslu Dejte slevu, nebo jdu vedle. To je fakt pod moji úroveň. I já jsem pokaždé, když jsem kupoval auto, dostal slevu, ale nikdy jsem si o ni neřekl, dealer mi ji vždycky nabídl sám. Takže jsem pěkně poděkoval a oba jsme byli spokojeni. Je to o lidech a je to o formě.
Viděno tvojí optikou můžeme zrušit všechna dealerství a prodávat auta formou aukcí na internetu a tam licitovat cenu. Viděno mojí optikou jsem si pokaždé, když jsem kupoval auto, udělal nejprve vlastní průzkum, vše potřebné si zjistil a když jsem byl rozhodnut pro konkrétní model a výbavu, šel si auto objednat. A když jsem odešel s lepší cenou než s jakou jsem počítal, byl jsem samozřejmě rád a slušně za ni poděkoval.
Osel je v mých očích ten, kdo se snižuje k tomu z prodejce primárně ždímat slevu hned jen vstoupí do dveří, znám takových lidí spoustu a je mi z nich na blití, že jsou Češi. Ano, kultura národa s tím má totiž hodně co dělat.
Osel je v mých očích ten, kdo se snižuje k tomu z prodejce primárně ždímat slevu hned jen vstoupí do dveří, znám takových lidí spoustu a je mi z nich na blití, že jsou Češi. Ano, kultura národa s tím má totiž hodně co dělat.
Hele, on jiras v úplně prvním příspěvku mluvil něco o tom, že ve dveřích žebrá o slevu?
Když se někdo rozhodne stavět dům dodavatelsky, většinou poptá u několika firem a nechá si udělat cenové nabídky. To je taky žebrání? Pokud si vyberu televizi za 50t., pak doma sednu k internetu a kouknu, kdo mi konkrétní vybraný typ nabídne nejlevněji. Rozhodně nečekám, že vlezu do prvního obchodu a tam mi začnou vnucovat slevu.
Pokud budu kupovat auto za x set tisíc, přijde mi samozřejmé (když už mám vybráno jaké) oslovit více prodejců a poptat cenu, nebo vůbec podmínky. Nevidím na tom nic oslovského a nemyslím si, že by třeba Němci při nákupu auta jen trpně čekali, jakou slevu jim prodejce při podpisu smlouvy napíše do papírů.
Když se někdo rozhodne stavět dům dodavatelsky, většinou poptá u několika firem a nechá si udělat cenové nabídky. To je taky žebrání? Pokud si vyberu televizi za 50t., pak doma sednu k internetu a kouknu, kdo mi konkrétní vybraný typ nabídne nejlevněji. Rozhodně nečekám, že vlezu do prvního obchodu a tam mi začnou vnucovat slevu.
Pokud budu kupovat auto za x set tisíc, přijde mi samozřejmé (když už mám vybráno jaké) oslovit více prodejců a poptat cenu, nebo vůbec podmínky. Nevidím na tom nic oslovského a nemyslím si, že by třeba Němci při nákupu auta jen trpně čekali, jakou slevu jim prodejce při podpisu smlouvy napíše do papírů.
Karle, ano. Hned v druhé větě zmíněného příspěvku píše: "U VW si člověk vyjedná slevu,..." Mě z toho vyplývá, že jiras (a jemu podobně smýšlející zákazníci) je v tomto směru aktivní v získávání slevy. On si ji vyjednal, vyžebral, vydupal, vynutil, je jedno jakým slovem toto jeho jednání pojmenujeme a popíšeme, ale rozhodně mu nebyla prodejcem nabídnuta. Pokud tento "drobný" rozdíl necítíš, ponechme si každý svůj pohled na věc a dál to neřešme.
Nyní budu reagovat postupně na to co píšeš:
Když jsem rekonstruoval svůj první barák, když jsem stavěl svůj druhý barák a když jsem nedávno kupoval svůj třetí barák, přistupoval jsem k tomu trochu jinak než píšeš ty. V prvním případě jsem dal na doporučení místních, v druhém už pak na vlastní kontakty a nyní mi pomohl internet.
Když jsem kupoval svoji první LCD televizi v ceně kolem 50k, tenkrát to byla značka Philips, objel jsem dva tři krámy typu Datart a Electroworld a přivezl si ji stama, kde to bylo blíž, protože ceny byly vesměs stejné. Ani ve snu by mě nenapadlo tlačit na prodavače, aby mi ji prodal o pár tisíc levněji, jinak že ji vezmu od konkurence. Když jsem kupoval svoji druhou LCD televizi do 50k, už to byla LED a už to nebyla a nikdy nebude značka Philips, volil jsem podle uhlopříčky, parametrů, komunikace s internetem a mobily atd. Značku jsem měl jasnou a jen jsem si vybral typ podle recenzí na netu a podle svých představ, co by ta televize měla umět. No a pak jsem samozřejmě použil zase internet a našel si prodejce, který mi ji přiveze až domů a pochopitelně za ty nejlepší peníze, protože ani já nemám na rozhazování. Ale nikdy bych neoslovil jednoho prodejce s tím, že jinde mi za tu samou televizi nabízejí o iks tisíc méně a pokud on mi sleví, vezmi ji od něj. To je to podprahové jednání, které jsem kritizoval u jirasova příspěvku. Až budu kupovat další novou televizi, bude to stejná značka, to už vím teď, a patrně nějaká OLED, S-UHD atp. Opět si parametry vyberu já sám pomocí nějakého srovnávače a stejně tak si vyberu i dodavatele. Obdobně jsem nedávno postupoval, když jsem vybavoval kompletní domácnost do toho nového baráku.
No a přeneseně na auta: vždycky když jsem kupoval auto, vycházel jsem z předchozích zkušeností s daným modelem, a taky daným servisem, to dělá docela dost. I když pravda, u mě ty servisy spíš souvisely se stěhováním a pořízováním nového bydlení. Nyní už jsem ale zakotvil doufejme nadosmrti, a proto jsem volil značku i podle dostupnosti servisu, abych kvůli tomu nejezdil zbytečně daleko. Model auta jsem měl už jasně definovaný, k vybranému prodejci v místě bydliště jsem pyšně nakráčel s jasnou představou co chci, za chvilku jsme měli auto naspecifikované a teď pozor - sám prodejce mi nabídl slevu. On sám, já si o ni neřekl a protože jsem věděl, kolik to auto bude stát a s čím jsem měl počítat, samozřejmě že nejsem takový osel abych ušetřených iks desetitisíců odmítl. Pěkně jsem za ně poděkoval a odcházel s úsměvem na tváři a úlevou na duši, jak to celé hladce proběhlo.
Pokud si se dočetl až sem, chápeš už nyní, na co jsem narážel? Nesnáším ty, co druhému podlézají anebo ty, co druhého tlačí ke zdi, dokud z něj nevymáčknou slevu. Přijde mi to nedůstojné a pod úroveň nás Čechů. A je to jen a jen o výchově, nikoli o tom jak hluboko kdo z nás má do kapsy a co si může dovolit.
Nyní budu reagovat postupně na to co píšeš:
Když jsem rekonstruoval svůj první barák, když jsem stavěl svůj druhý barák a když jsem nedávno kupoval svůj třetí barák, přistupoval jsem k tomu trochu jinak než píšeš ty. V prvním případě jsem dal na doporučení místních, v druhém už pak na vlastní kontakty a nyní mi pomohl internet.
Když jsem kupoval svoji první LCD televizi v ceně kolem 50k, tenkrát to byla značka Philips, objel jsem dva tři krámy typu Datart a Electroworld a přivezl si ji stama, kde to bylo blíž, protože ceny byly vesměs stejné. Ani ve snu by mě nenapadlo tlačit na prodavače, aby mi ji prodal o pár tisíc levněji, jinak že ji vezmu od konkurence. Když jsem kupoval svoji druhou LCD televizi do 50k, už to byla LED a už to nebyla a nikdy nebude značka Philips, volil jsem podle uhlopříčky, parametrů, komunikace s internetem a mobily atd. Značku jsem měl jasnou a jen jsem si vybral typ podle recenzí na netu a podle svých představ, co by ta televize měla umět. No a pak jsem samozřejmě použil zase internet a našel si prodejce, který mi ji přiveze až domů a pochopitelně za ty nejlepší peníze, protože ani já nemám na rozhazování. Ale nikdy bych neoslovil jednoho prodejce s tím, že jinde mi za tu samou televizi nabízejí o iks tisíc méně a pokud on mi sleví, vezmi ji od něj. To je to podprahové jednání, které jsem kritizoval u jirasova příspěvku. Až budu kupovat další novou televizi, bude to stejná značka, to už vím teď, a patrně nějaká OLED, S-UHD atp. Opět si parametry vyberu já sám pomocí nějakého srovnávače a stejně tak si vyberu i dodavatele. Obdobně jsem nedávno postupoval, když jsem vybavoval kompletní domácnost do toho nového baráku.
No a přeneseně na auta: vždycky když jsem kupoval auto, vycházel jsem z předchozích zkušeností s daným modelem, a taky daným servisem, to dělá docela dost. I když pravda, u mě ty servisy spíš souvisely se stěhováním a pořízováním nového bydlení. Nyní už jsem ale zakotvil doufejme nadosmrti, a proto jsem volil značku i podle dostupnosti servisu, abych kvůli tomu nejezdil zbytečně daleko. Model auta jsem měl už jasně definovaný, k vybranému prodejci v místě bydliště jsem pyšně nakráčel s jasnou představou co chci, za chvilku jsme měli auto naspecifikované a teď pozor - sám prodejce mi nabídl slevu. On sám, já si o ni neřekl a protože jsem věděl, kolik to auto bude stát a s čím jsem měl počítat, samozřejmě že nejsem takový osel abych ušetřených iks desetitisíců odmítl. Pěkně jsem za ně poděkoval a odcházel s úsměvem na tváři a úlevou na duši, jak to celé hladce proběhlo.
Pokud si se dočetl až sem, chápeš už nyní, na co jsem narážel? Nesnáším ty, co druhému podlézají anebo ty, co druhého tlačí ke zdi, dokud z něj nevymáčknou slevu. Přijde mi to nedůstojné a pod úroveň nás Čechů. A je to jen a jen o výchově, nikoli o tom jak hluboko kdo z nás má do kapsy a co si může dovolit.
Pořád mám pocit, že jeden o koze, druhý o voze.
Pokud by někdo vybíral auto metodou vlezu do autosalonu a ve dveřích se zeptám na cenu, a auto vyberu podle největší slevy, pak s tebou asi souhlasím. Ale takhle jsem jirase rozhodně nepochopil.
Sám jsem psal (myslím, že docela jasně) že poté, co vyberu podle svých kritérií konkrétní výrobek, je čas řešit, kde ho za kolik koupím.
Když jsme se nějak zasekli u té televize, ve skutečnosti jsem ji nekoupil na netu, opravdu stála všude stejně, to nebyl dobrý příklad. Náhodou jsem vlezl i do ne moc známého obchodu, slovo dalo slovo a já u nich kromě telky koupil i pračku+sušičku, a oni mi ze svých cen (stejných jako na netu) díky utraceným 100tis. dali 10t dolů. Jako žebrák jsem si nepřipadl, oni opravdu chtěli prodat, byli rádi za kšeft (plno zrovna neměli) a já bych na netu koupil o 10t dráž. Byl jsem žebrák?
Myslím, že i jednání o ceně (a u nového auta je sakra na místě) není nic ponižujícího, pokud to dokážeš na úrovni a bez ponižování sebe nebo prodejce. Pokud budu mít ve městě 3 prodejce stejné značky (v Praze běžné) všichni budou mít kvalitní servis a nebudou mít pověst podvodníků, proč si mezi nimi nevybrat na základě nabídnuté ceny?
Pokud by někdo vybíral auto metodou vlezu do autosalonu a ve dveřích se zeptám na cenu, a auto vyberu podle největší slevy, pak s tebou asi souhlasím. Ale takhle jsem jirase rozhodně nepochopil.
Sám jsem psal (myslím, že docela jasně) že poté, co vyberu podle svých kritérií konkrétní výrobek, je čas řešit, kde ho za kolik koupím.
Když jsme se nějak zasekli u té televize, ve skutečnosti jsem ji nekoupil na netu, opravdu stála všude stejně, to nebyl dobrý příklad. Náhodou jsem vlezl i do ne moc známého obchodu, slovo dalo slovo a já u nich kromě telky koupil i pračku+sušičku, a oni mi ze svých cen (stejných jako na netu) díky utraceným 100tis. dali 10t dolů. Jako žebrák jsem si nepřipadl, oni opravdu chtěli prodat, byli rádi za kšeft (plno zrovna neměli) a já bych na netu koupil o 10t dráž. Byl jsem žebrák?
Myslím, že i jednání o ceně (a u nového auta je sakra na místě) není nic ponižujícího, pokud to dokážeš na úrovni a bez ponižování sebe nebo prodejce. Pokud budu mít ve městě 3 prodejce stejné značky (v Praze běžné) všichni budou mít kvalitní servis a nebudou mít pověst podvodníků, proč si mezi nimi nevybrat na základě nabídnuté ceny?
Zde moje koza😒br />
Já přesně tak jirase pochopil, mám s takovými "případy" totiž své zkušenosti z minulosti. To jak to máš ty jsem pochopil správně a nemám s tím žádný problém, dělám to podobně, viz moje dva poslední obsáhlejší příspěvky tobě a jirasovi.
K té televizi - nezasekli, v pohodě, jen jsem naznačil jak jsem na to šel já. Obdobně jsem to měl loni při kompletním zařizování nového baráku. Spotřebiče jsem měl vybrané pokud šlo o značku, respektive abych byl přesný a upřímný, manželka vybrala značku a já pak jen pořešil jednotlivé typy, no a jeden prodejce mi nabídl celý kuchyňský set s takovou slevou, že jsem to nemohl odmítnout a vzal to kompletně od něj. A bylo mi úplně jedno, že pojede přes půl republiky, doprava byla zadarmo, jednání a konzultace po telefonu nadmíru slušné, přijeli na čas, dali vědět mobilem v kolik přesně budou na místě, abych si nemusel brát dovolenou a čekat na ně celý den, všechno nanosili až dovnitř a dokonce do konkrétních místností, kde ty spotřebiče měly stát. Já poděkoval, řidičovi a závozníkovi jsem jako odměnu dal každému do ruky flašku Bohemky (peníze kazí) a byli jsme všichni spokojení. Jo a žebrák rozhodně nejsi.
K výběru auta jsem se dost rozepsal jirasovi, mrkni kdyžtak. Ano, s tím co píšeš nemám problém, jediný problém spatřuji v tom, že někteří rádobyvykukové (tím nikam nemířím) tlačí prodejce ke zdi. Já naopak uznávám to, že i ten prodejce potřebuje vydělat, je to jeho bysnys, čili nějaká marže tam musí být. Když bude nulová, prodejce zkrachuje, zavře showroom a mě pak nezbude nic jiného než jezdit kdovíkoli kilometrů k jinému, protože na tom původním místě se otevře úplně jiná značka, povětšinou korejská. A z vlastní zkušenosti vím, že volit mezi jednotlivými prodejci stejné značky v jednom městě ti moc užitku nepřinese, viz pasáž o marži a cenové politice dovozce.
Takže myslím že nejsme ve sporu, a na závěr (když jsme začali těma kozama, tak ať u nich taky skončíme) použiji příměř klasika Koháka: Cože, já jsem třetí? Vlasto, to si děláš kozy, nee? A přidám své tři obligátní >😁 >😁 >😁
K té televizi - nezasekli, v pohodě, jen jsem naznačil jak jsem na to šel já. Obdobně jsem to měl loni při kompletním zařizování nového baráku. Spotřebiče jsem měl vybrané pokud šlo o značku, respektive abych byl přesný a upřímný, manželka vybrala značku a já pak jen pořešil jednotlivé typy, no a jeden prodejce mi nabídl celý kuchyňský set s takovou slevou, že jsem to nemohl odmítnout a vzal to kompletně od něj. A bylo mi úplně jedno, že pojede přes půl republiky, doprava byla zadarmo, jednání a konzultace po telefonu nadmíru slušné, přijeli na čas, dali vědět mobilem v kolik přesně budou na místě, abych si nemusel brát dovolenou a čekat na ně celý den, všechno nanosili až dovnitř a dokonce do konkrétních místností, kde ty spotřebiče měly stát. Já poděkoval, řidičovi a závozníkovi jsem jako odměnu dal každému do ruky flašku Bohemky (peníze kazí) a byli jsme všichni spokojení. Jo a žebrák rozhodně nejsi.
K výběru auta jsem se dost rozepsal jirasovi, mrkni kdyžtak. Ano, s tím co píšeš nemám problém, jediný problém spatřuji v tom, že někteří rádobyvykukové (tím nikam nemířím) tlačí prodejce ke zdi. Já naopak uznávám to, že i ten prodejce potřebuje vydělat, je to jeho bysnys, čili nějaká marže tam musí být. Když bude nulová, prodejce zkrachuje, zavře showroom a mě pak nezbude nic jiného než jezdit kdovíkoli kilometrů k jinému, protože na tom původním místě se otevře úplně jiná značka, povětšinou korejská. A z vlastní zkušenosti vím, že volit mezi jednotlivými prodejci stejné značky v jednom městě ti moc užitku nepřinese, viz pasáž o marži a cenové politice dovozce.
Takže myslím že nejsme ve sporu, a na závěr (když jsme začali těma kozama, tak ať u nich taky skončíme) použiji příměř klasika Koháka: Cože, já jsem třetí? Vlasto, to si děláš kozy, nee? A přidám své tři obligátní >😁 >😁 >😁
Auto jsem kupoval tak, že jsem si rozmyslel nějaké požadavky na velikost, výbavu, výkon, záruku a max. cenu a jal se objíždět všechny aspoň trochu v dosahu (což při zaměstnání v Praze není problém a výběr je širokej). Značku jsem vybranou neměl a šel skoro všude. Jen Hyundai šlo předem z kola ven kvůli těm pomlouvačným reklamám, to je totálně mimo. Šlo mi o to dostat co chci, z čeho budu mít dobrej pocit a to samozřejmě za nejnižší cenu. Proč dát za to samé víc? Půl mega mi nevyroste za barákem na stromě. Navíc dneska jsou podle mě všechna auta dobrá a jde jen o to najít to pravé pro daného člověka za dobrou cenu.
Píšu to pro to, že to třeba někdo zužitkuje. Např. i Toyota dává super slevy za VŠ tituly, takže kdo má v rodině doktora, lékárníka atp., tak dostane bombovou cenu, skoro bych řekl bezkonkurenční. Vybral jsem co mi vyhovuje, za super cenu, byť jsem mohl mít za o dost nižší cenu taky pěkné auto, ale prostě vzhled a ergonomii jsem nedokázal překousnout.
Píšu to pro to, že to třeba někdo zužitkuje. Např. i Toyota dává super slevy za VŠ tituly, takže kdo má v rodině doktora, lékárníka atp., tak dostane bombovou cenu, skoro bych řekl bezkonkurenční. Vybral jsem co mi vyhovuje, za super cenu, byť jsem mohl mít za o dost nižší cenu taky pěkné auto, ale prostě vzhled a ergonomii jsem nedokázal překousnout.
Souhlasím s Tebou v podstatě ve všem,ale vynechat Hyundai předem z kola ven kvůli pomlouvačným reklamám........přeci nekupuješ podle toho co ti naservírejují v reklamě............už jen proto abych měl srovnání tak bych to nevyloučil
S tím co píšeš v tomto příspěvku souhlasím, jediný rozdíl máme v tom, že já ze svého výběru Hyundai nevynechal. Mě je nějakej Vošický ukradenej, ten to auto nevyrobil ani mi ho neprodal, já spíš dám na kvality vozu, na jeho parametry, a taky jak jsem teď psal v odpovědi Karlovi (viz 20😁5), na přístup prodejce. Sice jsem si Hyundai nekoupil, ale to jenom proto, že byl prodejce vykuk a chtěl mě natáhnout. Můj táta jezdil Getz a za celých sedm let co ho měl s ním neměl jediný sebemenší problém, nyní má iX20 a taky zcela bez problému. Já chtěl i30, ale pak přišla rodina a potřeba jít do většího. Po zkušenosti s tátovými zkušenostmi s H jsem zvolil Tucson, v plný palbě, ale už to jakou mi na to prodejce sám od sebe poskytl slevu v řádu stovek tisíců korun(!) mi bylo divné. Když mi pak přišla do mailu kalkukace a já ji detailně prostudoval a zjistil, k čemu všemu bych se podpisem zavázal a na kolik let dopředu a kolik ročně splácel, ale hlavně o koli bych původní cenu vozu přeplatil, řekl jsem si že nejsem osel (to abych použil Karlovo přirovnání) a šel tam kde jsem byl předtím vždycky spokojen. Čili Hyundai jsem nakonec nekoupil, ale žádná reklama v tom nehrála roli.
S tou výbavou je to přece klasika, výrobci do ní zahrnují kdejakou ptákovinu.
Výrobci jo, vím, že v seznamech výbavy je všechno, ale když tu redaktor vyjmenovává pár prvků výbavy a jmenuje dělený opěrák....
A ve druhé výbavě 15"kola, to mi přijde mimo. A nemusím to ani srovnávat se Scénikem a jeho 20".
A ve druhé výbavě 15"kola, to mi přijde mimo. A nemusím to ani srovnávat se Scénikem a jeho 20".
Však taky ty kola jak od žebřiňáku jsou vedle značky výrobce největšími chybami toho francouzskéo křápu! :no:
Výčet výbavy je u VW typicky zevrubný. Alespoň vím, že to tam skutečně je, a nemusím se jen domnívat. Někdy se to hodí, když si chceš nějakou takovou samozřejmost zkontrolovat (občas někdo nepříjemně překvapí). Něco jiného je, že si to vybere redaktor.
Kola by mohla být překlep. Hliníkové 15" snad ani nemá.
Kola by mohla být překlep. Hliníkové 15" snad ani nemá.
Motor o objemu 1 nebo 1.1, popřípadě 1.2 si může do nového auta pořídit jen retarda.
Bohužel, takových je. Ale má to výhodu, neměníš olej. Dáš tam long life a pak se mění s ním rovnou celý motor. >😁
Děkuji za diagnózu pánové. Takže od středy jsem další retard v zástupu >😁 . I když to bude litrový tříhrnek jiné značky 😄 .
snad ne ecoboost 1.0 od forda
neco bych o nem napsal, ale to by me mistni NOx fans ukamenovali >😁
neco bych o nem napsal, ale to by me mistni NOx fans ukamenovali >😁
Napíš, radi prečítame benzínový sadzomet, rakovinomet a podobné.
Redaktore, základním motorem toho vozu je 1,6TDI. Ty zážehové atrapy patří do zahradní sekačky. :-!
V tomto prípade si zásadne mimo, 1,6tdi so šialene dlhou 5 stupňovou prevodovkou je úplná tragédia (/táto kombinácia je vyskúšaná na firemných OIII) a voči tomu je, ktorákoľvek z tých benzínových atráp vstupenkou do raja. Rozdiel v spotrebe bude predpokladám relatívne nízky :-!
ale v clanku nic.
tech necelejch 5 litru to v realu asi nebude
ale do 6 litru by se to vejit melo, kdyz se nebude moc tlacit na pilu
tech necelejch 5 litru to v realu asi nebude
ale do 6 litru by se to vejit melo, kdyz se nebude moc tlacit na pilu
Toto ma tu naozaj fascinuje. Vyjde nejaky clanok o koncerne, ci malom motore a je to vzdy ako cez kopirak - okamzite kopec chytrolinov, co spustia kritiku.
To je naozaj taky problem takyto clanok odignorovat ?
Ja neviem - nuti vas niekto kupovat zakladne motorizacie ?!? Nuti vobec nejaky vyrobca nasilu niekoho nieco kupit ? Pochybujem. Sa mi nepaci - poobzeram sa inde, nie ? Resp. mi to pride, ze najviac kritizuju naopak potencialni zaujemci, ktori si ten lepsi motor s vybavou nemozu dovolit. A preto ich to vytaca, ze za svoje peniaze nedostanu uz v tom zaklade slusnejsi motor.
Su ludia, ktorym to postacovat bude (vyrobca to vie) a pokial viem, podla realnych testov to az taky vykonovy pruser nie je. Nehladiac teraz na realnu spotrebu, ktora pri dyn.jazde leti hore. Ale na to tie motory nie su urcene.
To je naozaj taky problem takyto clanok odignorovat ?
Ja neviem - nuti vas niekto kupovat zakladne motorizacie ?!? Nuti vobec nejaky vyrobca nasilu niekoho nieco kupit ? Pochybujem. Sa mi nepaci - poobzeram sa inde, nie ? Resp. mi to pride, ze najviac kritizuju naopak potencialni zaujemci, ktori si ten lepsi motor s vybavou nemozu dovolit. A preto ich to vytaca, ze za svoje peniaze nedostanu uz v tom zaklade slusnejsi motor.
Su ludia, ktorym to postacovat bude (vyrobca to vie) a pokial viem, podla realnych testov to az taky vykonovy pruser nie je. Nehladiac teraz na realnu spotrebu, ktora pri dyn.jazde leti hore. Ale na to tie motory nie su urcene.
Nemůžu mluvit za ostatní, ale mě ani tak nevadí existence takového základu, jako spíš to, že je dražší a horší, než nedávný základ. Existuje někdo, kdo by radši 1,0TSI než 1,2TSI? A u oktávky o 50t dráž.....
No právě...a ještě je ten základ mrzáček jen se třemi válci.
Ak ti ten jeden riadok v cenniku vadi - zacierni si ho a problem vyrieseny.
Mě vadí evropská automobilová pseudoekologická politika. Když člověk srovná, s čím jezdí v Austrálii a USA a co se jako běžné auto nabízí u nás. přitom kdyby se méně myslelo na testy a normy a více na řidiče, tak by to mohlo být úplně o něčem jiném...
Asi iba ten, co sa necha nalakat na papierovo lepsiu spotrebu. A este ta cena je fakt divna, ak je tam taky rozdiel - priplatok za novinku (a blbost 😄 ).
Beriem to ako rozsirenie portfolia.
Nikomu nic nebrani to ignorovat a ked Skoda robi taketo psie kusy, poobzerat sa inde. Hoci aj v ramci koncernu (aj Seat som rok dozadu zvazoval), ked uz nie v Japonsku 😄
Beriem to ako rozsirenie portfolia.
Nikomu nic nebrani to ignorovat a ked Skoda robi taketo psie kusy, poobzerat sa inde. Hoci aj v ramci koncernu (aj Seat som rok dozadu zvazoval), ked uz nie v Japonsku 😄
tady mas porovnani trivalec vs ctyrvalec u oct a to samy u golfa
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
rozdil není nepodstatnej
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
https😐/www.spritmonitor.de/en/overvie… />
rozdil není nepodstatnej
Ja problem nemam s 3valcom ani so 4valcom - kazdy ma svojho kupcu.
Co som mal moznost ist parkrat s relativne slabym 1.2TSI tusim 82kW, to je uplne v pohode usporny motor. Len treba prisposobit jazdny styl kazdemu typu motora.
Co som mal moznost ist parkrat s relativne slabym 1.2TSI tusim 82kW, to je uplne v pohode usporny motor. Len treba prisposobit jazdny styl kazdemu typu motora.
odkazy po uprave nefungijou, tak zkusim znovu😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
rozdil cca 0.8 litru ve prispech trivalce, coz není uplne malo
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
rozdil cca 0.8 litru ve prispech trivalce, coz není uplne malo
3 oktávky s litrovými odstupy ale nejsou zrovna nejvhodnějším statistickým vzorkem.
No to je docela směšné. Na to, že je dražší a jeho výdrž je ve hvězdách. Za 0,8 litru zkryplit motor. Pokud člověk počítá každou desetinku, je lepší koupit diesel.
je to +-zakladni motorizace
jede 200 a na stofku zrychli za 10sec
nez dyzl, tak daleko lepsi volba je 1.4.
jede 200 a na stofku zrychli za 10sec
nez dyzl, tak daleko lepsi volba je 1.4.
0,8 je relatívne dosť a už nie si ďaleko k tomu dízlu plus nemusíš riešiť časticový filter (zatiaľ >😁 ) a kultúra chodu spolu s užívateľskou prívetivosťou (normálne odstupňovaný 6 kvalt) bude o galaxiu lepšia ako u 1,6 tdi.
me tohle vzdycky pobavi.. kolik DPF si "musel resit"? Jestli ano, byla to o statisice km stocena ojetina. Ja mam Sup 2 1.6 TDI a DPF zacalo zlobit, ze ho musim casteji protahnout, az ted. Auto ma 310 tis km a je to taxik v Praze. Mmch.spojka porad puvodni a tlumice vydrzely pres 200 tis km. Jo, brzdy se meni co 30 tis 😉 Miluju tyhle story o tom, jak dnesni auta nic nevydrzi.. Ctvrt mega je pro ne jako nic a obecne tech 250-300 tis km se udava jako mez kdy uz budou treba nejake investice. A ted mi, ty smoulo rekni, kdyz si koupis nove auto, ne stocenou ojetinu (auta jsou totiz tak kvalitni, ze rozdil mezi tim ktere ma 100 a 300 tis nepoznas a nepozna to ani lecktery mechanik ) za jak flouho najedes 300 tis km. Ja bych rekl, ze nikdy.
Vsichni co maji nejakou vetsi zkusenost s realnym provozem aut, hlavne koncernu - napada me treba Webpaja vyvraci svymi zkusenostmi tyhle myty.. ale nestaci to. Auta jsou spolehliva a pokud nemas smulu na vafny kus, nic neresis. Resit u noveho auta nejakou spolehlivost mi prijde smesne. Tech 200 tis km. ktere bezny clovek nikdy nenajede auto, bez ohledu na znacku, ujede bez problemu. Nejvic me bavi kdyz se z duvodu spolehlivosti doporucuji atmosfery 😄
btw. servisuje mi to clovek, ktery servisuje taxiky a divil se, ze DPF odchazi tak brzo a motory at uz 1.6tdi nebo 2.0tdi dle jeho zkusenosti vydrzi bez problemu ( samo ne bez vymeny sem tam nejake pumpy, vyrazeni egr a v podstate par tisicovych oprav ) pul milionu km bezne. A znovu, bavime se o autech, ktera dostavaji stokrat vic zabrat nez to, co mas doma.
Vsichni co maji nejakou vetsi zkusenost s realnym provozem aut, hlavne koncernu - napada me treba Webpaja vyvraci svymi zkusenostmi tyhle myty.. ale nestaci to. Auta jsou spolehliva a pokud nemas smulu na vafny kus, nic neresis. Resit u noveho auta nejakou spolehlivost mi prijde smesne. Tech 200 tis km. ktere bezny clovek nikdy nenajede auto, bez ohledu na znacku, ujede bez problemu. Nejvic me bavi kdyz se z duvodu spolehlivosti doporucuji atmosfery 😄
btw. servisuje mi to clovek, ktery servisuje taxiky a divil se, ze DPF odchazi tak brzo a motory at uz 1.6tdi nebo 2.0tdi dle jeho zkusenosti vydrzi bez problemu ( samo ne bez vymeny sem tam nejake pumpy, vyrazeni egr a v podstate par tisicovych oprav ) pul milionu km bezne. A znovu, bavime se o autech, ktera dostavaji stokrat vic zabrat nez to, co mas doma.
So súkromným autom žiaden 😉 , v zamestnaní máme pár kusov, ktoré jazdia len krátke trasy po meste a pri 100k km je už zopár hore kopytami :-! :-! . Ale to sme v extréme, kde auto má za 4-5 rokov 100k km a jazdí v drvivej väčšine len krátke trasy
Predpokladám , že ako taxík nejazdíš len pár km hore a dole a že ho nenaštartuješ 3 x za deň, aby si prešiel pár km okolo komína 😉
Predpokladám , že ako taxík nejazdíš len pár km hore a dole a že ho nenaštartuješ 3 x za deň, aby si prešiel pár km okolo komína 😉
u není nahodou u te 1.0tsi podstatne vetsi vybava v zakladu nez u te 1.2tsi?
chápu automobilku, ze dnes holatko je vic vybaveny nez drivejsi. nejspis se tech holatek tolik neprodávalo, takze se tim jen komplikovala vyroba
chápu automobilku, ze dnes holatko je vic vybaveny nez drivejsi. nejspis se tech holatek tolik neprodávalo, takze se tim jen komplikovala vyroba
Pokud si správně pamatuji, chvíli koexistovali oba motory vedle sebe a 1,0TSI byl dražší. I když ne o pade, ano, dali mu teď víc výbavy.
když koukam na cenik stary O3, tak rozdil skutecne 50tis(40tis) při stejne vybave
jen ta 1.2 je 63kW místo 85kW v 1.0
u novy je ty vybavy asi vic
jen ta 1.2 je 63kW místo 85kW v 1.0
u novy je ty vybavy asi vic
Pro pořádek...U Octavie nikdy nekoexistovaly 1.2 TSI a 1.0 TSI o stejném výkonu. Ale u koncernových sourozenců se skutečně i v takovém případě za litřík připlácelo, tuším 5-10 tis. kč. Každopádně Octavia po FL začíná s vyšším výkonem a podstatně lepší výbavou, takže příplatek 50 tisíc skutečně není za odebrání válce.
Ale také se mi nelíbí, že jsme se opět vrátili do dob, kdy nižší střední běžně začíná na 400 tis.
Ale také se mi nelíbí, že jsme se opět vrátili do dob, kdy nižší střední běžně začíná na 400 tis.
Pokud říkáš o 50 dráž, tak asi srovnáváš 1.2TSI 63kW 5MT s 1.0TSI 85kW 6MT. To bych bezpochyby radši ten litr.
Kdybys srovnával 1.2TSI 77kW (nebo v jiné inkarnaci 81kW) proti 1.0TSI 85kW), bylo by to jiné... ale pokud bych to projel a ten litr jel líp... asi bych s tím principiální problém neměl. Takhle od stolu při stejné ceně radši tu 1.2.
Kdybys srovnával 1.2TSI 77kW (nebo v jiné inkarnaci 81kW) proti 1.0TSI 85kW), bylo by to jiné... ale pokud bych to projel a ten litr jel líp... asi bych s tím principiální problém neměl. Takhle od stolu při stejné ceně radši tu 1.2.
Nevěděl jsem, že 1,2TSI 63kw měla jen 5-ti kvalt. Já bych si ten litr možná dovedl představit ve fabce, v oktávce ne. Kilowaty jsou ok, s tím problém nemám. S objemem mám problém psychologický a s třemi válci asi i fyzický.
Jednu dobu se dal šestikvalt připlatit i k téhle verzi, ale už je to poměrně dávno. 63kW verze je prostě ten základ, který momentálně chybí, ale nepochybně se brzy objeví ve formě slabšího litru (cca. 66kW).
Nějak nechápu proč se v nadpisu inzeruje spotřeba?
V článku je jen okrajově zmíněna ta papírová o které stejně všichni víme, že je nesmysl.
V článku je jen okrajově zmíněna ta papírová o které stejně všichni víme, že je nesmysl.
[odkaz]
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁
Autobible? Nejsem z oboru, neorientuji se v něm příliš, ale není to náhodou ten samý Dalibor co působil v AutoRevue? Tzn. že šéfredaktor Červenka s celou redakcí nepřešel pod jho Mr. Křetínského? No tak to asi panu velkosparťanovi jeho nákup moc nevyšel >😁
Omg, ten stary clanok teraz budes pchat vsade ? Taketo modely najdes u kazdej automobilky. Ubohy trolling, co nema nic spolocne s clankom.
Němci těd nepovedených modelů a motorů maj tolik, že by se ti to nevešlo na holešovické výstavisště pomalu >😁 >😁 >😁 Tohle bylo jen SUV.
K tomu ty probírané 1,8 a 2,0 TFSI, BMW 4,4 V8 ; 2,5 V6 TDI vačky a problémy s chlazením, 1,2 TSI přeskakující rozvodák, 2,5 TDI - konstučkní chyba, vydírání motoru a ztráta komprese, nekvlaitní Multitronic, praskající žárovky a zátékání Fabie I a II, hniloba zadních dveří Felicia, skřípající palubky Passat CC dašlí spousty věcí které ted nemam čas hledat a vypisovat tady
K tomu ty probírané 1,8 a 2,0 TFSI, BMW 4,4 V8 ; 2,5 V6 TDI vačky a problémy s chlazením, 1,2 TSI přeskakující rozvodák, 2,5 TDI - konstučkní chyba, vydírání motoru a ztráta komprese, nekvlaitní Multitronic, praskající žárovky a zátékání Fabie I a II, hniloba zadních dveří Felicia, skřípající palubky Passat CC dašlí spousty věcí které ted nemam čas hledat a vypisovat tady
To je nekonečnej příběh = tohle je dnešní pokračování [odkaz]
A co pamatuju nikdy to nebylo jinak [odkaz] 😐
A co pamatuju nikdy to nebylo jinak [odkaz] 😐
[odkaz]
nekdy mam pocit, ze je lepsi nic nedělat, protože kdo nic nedela, nic nezkazi ...
tim to nechci zlehčovat.
když to vezmu podle sebe, tak par slepejch ulicek sem taky objevil.
tim to nechci zlehčovat.
když to vezmu podle sebe, tak par slepejch ulicek sem taky objevil.
To sem ve škole dělával taky = ale u našich to moc nefungovalo 😄
Tvuj odkaz je 6 let starej = můj dnešní 😉
Tvuj odkaz je 6 let starej = můj dnešní 😉
Argumentovat svolávací akcí je pitomost, s kvalitou to má máloco dělat. Ke svolávačkám skrz riziko (opakuji riziko, ne stovky mrtvých) nesprávné funkce airbagů nebo požáru dochází každoročně u více automobilek.
To je fakt = výmluvnější je třeba jak se která automobilka staví k zákazníkum = když tu svolávačku třeba zloďuje 😉
Myslim že téma serióznosti ani poruchovosti v případě těch svolávaček nebo přístupu k zákazníkum v případě spornejch problémů, myslim třeba rozvody TSI atd. = v případě Toyota Lexus vs VW Audi rozebírat fakt netřeba
Jak to je víme všichni = i když někteří maj tendeci to nechtít vidět 😄
Myslim že téma serióznosti ani poruchovosti v případě těch svolávaček nebo přístupu k zákazníkum v případě spornejch problémů, myslim třeba rozvody TSI atd. = v případě Toyota Lexus vs VW Audi rozebírat fakt netřeba
Jak to je víme všichni = i když někteří maj tendeci to nechtít vidět 😄
Mam taky dojem, ze VW ma nejaky problem s novym 1,5TSI evo. Mal byt uz v predaji koncom roka. Stale jeho uvedenie odkladaju. Je to ako s Yetim tym ozajstnym. Kazdy o nom pocul, ale nikto ho nevidel. >😒] :-!
Píše se tu o kdejaké 3,14-čovině, ale podstatné věci vám unikají, páni redaktoři. Třeba tradiční víkendové setkání Elefantentreffen, z toho mohla být reportáž jako řemen. Vlastní a neopsaná. Ale to by pro to musel Machala & Co. něco udělat. Takže novinářsky zase velká 0. :no: :no: :no:
Kde jsou ty časy, kdy VW dělalo ještě starou dobrou atmosférickou VR6. To byly ještě zajímavý auta a měly své kouzlo. Dnes? Ani už nevím kolikátá generace Golfa teď je, vypadají pořád stejně, motory taky nuda, jsou to jen hekající, oturbené bufíky s převodovkou. Žádná radost ani požitek.
Nicmene po zkusenosti s 1.0 EB (ta silnejsi) jsem bzl velice velice prijemne prekvapeny, jak ta mala potvora jede a v niysi stredni naprosto pohodove auto. Samoyrejme neni urcene na lamani dalnicnich rekordu, ale jako rodine auto plne vyhovujici.
Bylo by zajímavé je postavit vedle sebe. Připomenout si ho. Protože ho mám zařazený jako nic moc. Možná by si proti němu litr, který je samozřejmě slabší, nevedl tak špatně.
Pokud menis za 1.6 EB, pak si pomuzes, to ano.
Prodlevu jsem u EB nazaznamena zatim u zadneho motoru.
Inak pozreal som sa do cennika na parametre tej 1.6 atmosferickej a vobec si nemyslim, ze si polepsis.
1.0 EB 100k jsem jezdil v Tourneu, tam je to úlet, na to auto prostě nestačí. 125k verze ve Focusu ale jezdila příjemně. Takže jo, dynamicky si určitě polepšíte na jinej level, ale to hrabání se z (a do) Recar a celkově nepříjemná tvrdost si s městem moc nerozuměj.
U toho tříválce to jde, když člověk jede sám. Ale i tak proč - levný není a zázračnou spotřebu taky nemá. Jak do toho sednou tři lidi, tak to nejede. Chybí válec i objem. Kdybych nato šlapal, tak si myslím, že moc nevydrží. Navíc je tam pojistka - nepříjemné kvílení ve vyšších otáčkách. Na druhé straně jsou to řidičsky příjemná autíčka.
Hraješ v kapele s kytarou naladěnou nebo rozlazenou ? Nebo hraješ na triangl ? 😉
... ale co by za takovy emise neftaky daly >😁
při smogu v pze minuly tyden se mluvilo hlavne o tom, ze jde o smog z aut.
zregulovaly se asi 4 velky podniky v pze a okoli a vic nebylo co regulovat.
staci se podivat na mereni emisi NOx a PM kolem tunelu blanka a je videt jasna souvislost znecisteni s provozem.
ale v prorovnani s většinou dyzlu je ten katastrofalni benzinovej 1.0eb paradni
[odkaz] :no:
nejlepší dyzl - v golfu - je na tom hur nez ten katastrofalni benzin 1.0eb v mondeu.
a to pominme nesmyslnost dat 1.0eb do mondea