Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný VW Golf má technická data. Jaká je spotřeba litrového TSI? A co dynamika?

Jan Mička
Diskuze (200)
Ceník modernizovaného Volkswagenu Golf je již pár dnů k dispozici, technická data však dorazila o něco později. Bude základní litrový motor stačit?

Ceny modernizovaného Volkswagenu Golf pro český trh známe již od minulého týdne, s technickými údaji dostupných motorů si ale Němci dali trochu načas. Přitom je rozhodně důvod se o ně zajímat – vůz se totiž bude na našem trhu nabízet s litrovým tříválcem namísto dříve používané dvanáctistovky a novou patnáctistovkou Evo, pochopitelně nás tedy zajímá spotřeba a dynamika.

Zatímco v Německu je modernizovaný Volkswagen Golf nabízen i se slabší verzí litrového tříválce (63 kW), u nás má rovnou 81 kilowattů. Základní cena hatchbacku činí 411.900 Kč a verze Variant (kombi) stojí o 30.000 Kč více, přičemž dynamika vůbec nevypadá zle. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 9,9 sekundy a je schopen se rozjet až na 196 km/h, přičemž údaje platí jak pro standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovku, tak pro sedmistupňové DSG. To vychází na 60.000 Kč, objednat si jej však můžete až od druhé výbavy Comfortline.

Volkswagen Golf - technická data a české ceny benzinových verzí
Motor1.0 TSI1.4 TSI1.4 TSI
Zdvihový objem [cm3]99913951395
Válce/ventily3/44/44/4
Převodovka6M(7A)6M(7A)6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1]81/5000-550092/5000-6000110/5000-6000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]200/2000--3500200/1400-4000250/1500-3500
Max. rychlost [km/h]196204216
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,99,18,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,8(4,7)5,2(5,0)5,2(5,0)
Cena Trendline [Kč]411.900--
Cena Comfortline [Kč]-475.900505.900
Cena Highline [Kč]--558.900
Cena R-Line CL [Kč]-500.900530.900
Cena R-Line HL [Kč]--568.900
*příplatek za automat činí 60.000 Kč, kombi je o 30.000 Kč dražší

S motorem 1.5 TSI Evo je trochu problém – známe jeho ceny pro jednotlivé výbavové linie, technická data jsme však u importéra vyptávali marně. Slabší verze (96 kW) bude nabízena pouze s linií Comfortline za 494.900 Kč, případně v kombinaci s automatem o 60.000 Kč dráž, tu silnější (110 kW) zase pořídíte pouze s liniemi Highline (571.900 Kč) a R-Line Highline (581.900 Kč). I zde je v nabídce dvouspojková automatická převodovka.

Základní cena 411.900 Kč za výkonově nejslabší Volkswagen Golf není na první pohled nejpřitažlivější, vždyť Opel Astra 1.4 (74 kW) stojí 329.900 Kč a 1.0 Turbo (77 kW) je jenom o 25.000 Kč dražší, výbava však rozhodně není špatná. V základu je šest airbagů, automatická klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektronická parkovací brzda, rádio s 6,5palcovým dotykovým displejem, dojezdová rezerva, diodové zadní svítilny nebo dělené zadní opěradlo. Comfortline má navíc například litá 15palcová kola, multifunkční volant, hezčí potahy a komfortní přední sedadla, a u linie Highline dostanete třeba adaptivní tempomat, osmipalcový dotykový displej nebo sportovní komfortní sedadla.

Volkswagen Golf - technická data a české ceny vznětových verzí
Motor1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI 4Motion
Zdvihový objem [cm3]159819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka5M(7A)6M(7A)6M
Největší výkon [kW/min-1]85/3250-4000110/3500-4000110/3500
Největší toč. mom. [N.m/min-1]250/1500-3200340/1750-3000340/1750-3000
Max. rychlost [km/h]198216(214)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,2(10,5)8,68,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,1(3,9)4,2(4,4)4,8
Cena Comfortline [Kč]513.900555.900-
Cena Highline [Kč]566.900608.900668.900
Cena R-Line CL [Kč]538.900580.900-
Cena R-Line HL [Kč]576.900618.900678.900
*příplatek za DSG je 60.000 Kč, kombi je o 30.000 Kč dražší, pro 2.0 TDI je DSG možné s Highline a R-Line Highline

Verze R-Line jsou hlavně o drobných změnách vzhledu. Máme na mysli například rozšířený přední nárazník, plakety R-Line v masce chladiče a na volantu, ve standardu jsou také sedmnáctipalcová litá kola, zatmavená zadní okna a podobně. Zkrátka takový SportLine v podání Volkswagenu.

Volkswagen Golf - technická data a české ceny sportovních derivátů
MotorGTI 2.0 TSIR 2.0 TSIGTD 2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]198419841968
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka6M(6A)6M(7A)6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1]169/4700-6200228/5500-6500135(3500-4000)
Největší toč. mom. [N.m/min-1]350/1500-4600380 (400)/2000-5400380/1750-3250
Max. rychlost [km/h]250(248)250231(231)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,45,1(4,6)7,5(7,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,4(6,3)7,9(7,0)4,4(4,6)
Základní cena [Kč]692.900989.900687.900

Chybět samozřejmě nemohou ani deriváty GTI, R, GTD a Alltrack, přičemž největší novinky najdete u prvních dvou jmenovaných. Ikonické GTI se dočkalo zvýšení výkonu ze 162 na 169 kilowattů a vychází na 692.900 Kč, verze Performance posílila na 180 kilowattů, avšak zatím nemá technická data (stojí 745.900 Kč). „Erko“ také posílilo, nyní má 228 kW místo dřívějších 221 kW, hlavně ale dostalo bytelnější sedmistupňové DSG (základem je stále šestistupňový manuál), se kterým má rovných 400 newtonmetrů (o 20 N.m více než u manuálu).

U verze Alltrack, která se tradičně nabízí pouze jako kombi, je zdánlivě všechno při starém, také on však dostal v nejsilnější vznětové verzi (135 kW) DSG se sedmi stupni. Výkony dostupných motorů zůstaly zachovány.

Volkswagen Golf Alltrack - technická data a české ceny
Motor1.8 TSI 4Motion2.0 TDI 4Motion2.0 TDI 4Motion
Zdvihový objem [cm3]179819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka6A6M7A
Největší výkon [kW/min-1]132/4500-6200110/3500-4000135/3500-4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]280/1350-4500340/1750-3000380/1750-3250
Max. rychlost [km/h]217207219
Zrychlení 0-100 km/h [s]-8,97,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,75,15,2
Základní cena [Kč]782.900742.900802.900

Jan Mička
Diskuze (200)
Avatar - pallas
4. 2. 2017 12:40
Re: Ceny
to máš nejaké staré info, delené zadné operadlo je v C4-Cactus sériovo bez príplatku aj v úplne najlacnejšej verzii.
Avatar - pallas
4. 2. 2017 12:03
Re: Jo, bude
"my máme v C5 taky 81kW a má to skoro 2 tuny, i přes to jezdí svižně" - lenže vy máte tých 81 kW v 1.6 HDI
31. 1. 2017 11:15
Re: Jo, bude
A porovnával jsi to se čtyřválcem o porovnatelném objemu a výkonu? Tedy jablka s jablky?
Avatar - Stephen
30. 1. 2017 18:50
Re: Golf
Ne, Ford to není. Je to nová i30 třetí generace. Mám to na kratší trasy pro sebe, max 2 osoby. Dálnice ani dálky či plné vytížení nejsou v plánu.
Avatar - CHerokee
30. 1. 2017 17:37
Re: Jo, bude
Neházejme to na EU. Hoďme to na sebe...to my Evropané jsme volili do Evropského parlamantu a volíme doma strany, které tam pak posílají své zástupce. A když je to tam teď samá rudo zelená levice, tak se není čemu divit.