Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tipo Kombi konečně odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan!

Nejpraktičtější varianta kompaktního modelu Fiatu Tipo je nabízena s pěti motory. V základu je vůz vybaven klimatizací nebo elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu.
Zpět na článek
30. 1. 2017 15:04
30. 1. 2017 15:30
30. 1. 2017 15:37
30. 1. 2017 16:29
30. 1. 2017 19:16
30. 1. 2017 19:15
30. 1. 2017 16:29
30. 1. 2017 16:43
30. 1. 2017 16:59
31. 1. 2017 12:45
31. 1. 2017 13:33
1. 2. 2017 06:21
1. 2. 2017 06:50
30. 1. 2017 15:46
30. 1. 2017 15:49
30. 1. 2017 15:54
30. 1. 2017 19:18
30. 1. 2017 20:16
30. 1. 2017 20:34
31. 1. 2017 08:40
30. 1. 2017 16:14
31. 1. 2017 00:57
30. 1. 2017 16:16
30. 1. 2017 16:28
30. 1. 2017 16:47
30. 1. 2017 17:10
30. 1. 2017 17:18
30. 1. 2017 20:21
31. 1. 2017 07:10
31. 1. 2017 09:19
31. 1. 2017 12:27
31. 1. 2017 12:50
30. 1. 2017 17:29
30. 1. 2017 20:35
30. 1. 2017 20:47
30. 1. 2017 17:01
30. 1. 2017 17:17
30. 1. 2017 17:23
30. 1. 2017 17:36
30. 1. 2017 18:08
30. 1. 2017 19:05
30. 1. 2017 19:26
30. 1. 2017 20:33
31. 1. 2017 08:29
31. 1. 2017 08:55
31. 1. 2017 09:05
31. 1. 2017 09:12
31. 1. 2017 10:27
31. 1. 2017 14:09
31. 1. 2017 21:25
31. 1. 2017 23:03
30. 1. 2017 18:00
30. 1. 2017 19:22
30. 1. 2017 17:29
30. 1. 2017 20:32
30. 1. 2017 20:37
30. 1. 2017 15:04
Ceny
Ceny OK, trh si to přebere.
Zdá se mi to nebo je Tipo kombi (stejně jako Favorit/Felicia) pouze prodloužený hatch, tzn. obě varianty mají stejné 5. dvěře?
Rozbalit vlákno
15
30. 1. 2017 15:30
Re: Ceny
Nezdá, ale to, pokud vím, už je známo už asi půl roku ;-)
Avatar - Stejsn
30. 1. 2017 15:37
Re: Ceny
Naštěstí to tak není, druhý pár dveří je jiný.
30. 1. 2017 16:29
Re: Ceny
Myslím páte dveře (víko kufru), nikoli druhý pár dveří :-)
Avatar - Stejsn
30. 1. 2017 19:16
Re: Ceny
Já vím, ale ptal ses jestli je to jen prodloužený hatchback jako fávo/felda. Není.
Re: Ceny
Našťastie? Je to nejaká chyba? Čím univerzálnejší diel, tým lacnejší, dostupnejší a kvalitnejší.
Avatar - Stejsn
30. 1. 2017 19:15
Re: Ceny
Měl jsem Tempru sedana a kombi. Kombi mělo druhý pár dveří shodný se sedanem. A kvůli tomu mělo šikmý C-sloupek. Nejen že to bylo designově neskutečně hnusné, ale hlavně při nakládání dítěte do sedačky vzadu jsem mu o ten dementní sloupek nejednou otloukl hlavu. Takže za mě je super, že nové Tipo to tak nemá.
Re: Ceny
Nemá, čo tiež nemusí byť záruka, že sa tam nastupuje lepšie.
Avatar - Jenik3
30. 1. 2017 16:29
Re: Ceny
Trh si to vždy přebere. Jde o to, kdo se bude smát víc, protože z principu se musejí smát obě strany (jinak by nemělo smysl obchod uzavírat).
Pátrám po tom, co je za tím, že češi milují kombíky. Jestli to vymyslel někdo v AZMP, tak to byl výtečný marketingový tah.
My tedy jedno kombi máme a vozíme v něm převážně vzduch :-)
30. 1. 2017 16:43
Re: Ceny
Já dost často psa, občas složím sedačky a kolo.
Jasně, dalo by se i do HB, ale kombi funguje líp.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 16:59
Re: Ceny
Celá Evropa miluje kombíky. Kompaktní kombík je pro mě takové optimum rodinného auta... běžný HB je malý a střední třída už zase zbytečně velká.
Re: Ceny
A čo má česká láska ku kombíku spoločné s tým, že vy v ňom vozíte iba vzduch?
31. 1. 2017 12:45
Re: Ceny
že to tak robí väčšina
31. 1. 2017 13:33
Re: Ceny
Stejně tak se většina vozí v 5místných autech. Jeden řidič a na 4 zbylých místech...vzduch. Proč ta obliba 5místných aut? Proč zde nejezdí jenom roadstry a smarty?
1. 2. 2017 06:21
Re: Ceny
pretože ľudia zvyknú mať partnerku/partnera, a to sú hneď dve sedačky obsadené - a už by neodviezli kamaráta, svokru, deti, psa, atď. A množstvo áut je 5-miestnych iba papierovo, chcel by som vidieť napr. v BMW 1-er cestovať 5 dospelých chlapov.
1. 2. 2017 06:50
Re: Ceny
No ale jak často lidi obsadí ve svých autech všech 5 míst? Řekl bych, že podstatně méně často, než kombíkáři naplní kufr :-! Takže zbytečně na nich vozí vzduch (to je spíš pro t.e.s.l.u.).
Avatar - Anonym
30. 1. 2017 15:09
Opět dramatický nadpis k pousmání
"Je o hodně dražší než sedan!" .....a cca o 100 000,- levnější!!!! než základ Octavie Combi, která mi jaksi v tabulce chybí >:D
Rozbalit vlákno
50
30. 1. 2017 15:30
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Já stále tvrdím že vozy od Škoda-auto jsou tou nejhorší nabídkou na trhu. Octavie a hlavně Rapid, který je autem s nejužším interiérem ve své třídě ! Uváděné Tipo je uvnitř o 11 cm širší ! Je to hodně co ? Ale je to tak. Uvnitř Rapidu mám pocit že jsem prostorově vytlačován ven k bočnímu okénku ....
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 15:38
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Tak Rapid radši nekomentovat a pokud jde o zbytek Škodovek, tak je součástí ceny prostě i vlastenecký příplatek (stejný jaký platí třeba Němci v ceně VW nebo Švédové v ceně Volva). Je věcí každého, jestli na tu hru přistoupí nebo ne.
30. 1. 2017 15:52
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Rapid lifback - bych řekl - má hlavní chybu v jízních vlastnostech: v zatáčce má snahu zvedat vnitřní zadní kolo ("kroutí zadkem") a to se projevuje v manévrech volantem a v zatáčkovitých tratích. Hatchback to díky kratšímu zadnímu převisu nedělá. Kdyby ovšem doladili ve Škodovce zadní náravu lifbacku, pak bych proti němu i co do ladnosti karoserie (zvenku i uvnitř) a vtnitřnímu prosotru nic neměl. On má třeba - narozdíl od jiných z koncernu - docela dlouhé zadní dveře (vznikal od základu ve Škodovce).

Fiat Tipo je ovšem prostorově velmi zdařilý a tak říkajíc fiaťácky vycizelovaný. Tolik námi evropsky nepřijímaný sedan má nad konkurenčními i většími vozy navrch ve vlezu do kufru - ten otvor je na sedan překvapivě využitelný.
I když - podle mne - není až tak italsky nápaditý a poutavý, jako to bývalo třeba u Bravy a Marey, přesto dnes patří k těm stylistycky nejčistším a nejhezčím.
30. 1. 2017 18:42
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Nechápu proč jsou sedany tolik opomíjené. Zavazadelník je většinou dost velký a na běžné užívání (nákupy apod) úplně v pohodě.Plusem je tepelná pohoda v zimě při otevřeném kufru. Ale je to o přístupu lidí...co kdybych někdy vezl ledničku..kolo..televizi..vezmu kombi :-) Většina lidí se cuká než aby si nechalo nadměrné zboží dovézt,radši si huntuje kombíka >:D
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 19:20
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ještě by ses mohl divit, na co kupovat rychlá auta např. Porsche, když máme rychlostní limity 50/90/130. Nebo proč se nabízí tolik barev kastle, stačila by jedna, bylo by to i levnější.
30. 1. 2017 20:26
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
ne je to o tom přístupu "co kdyby". Ruku na srdce kolik lidí využije přepravní kapacitu kombíků každý den? >:D Co je lepší..připlatit si za kombi "co kdyby" a nebo mít levnější karosářskou variantu a tu ledničku si za tři stovky nechat domů dovézt bez toho aniž bych si zničil interiér auta? >:D
Avatar - Emel
30. 1. 2017 20:28
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
A jako když ji nevyužiju každý den, ale jen jednou do měsíce, tak je to zbytečné? Teď v zimě je kufr plný každou chvíli.
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 20:33
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Jak to víš? Já v autě ledničku snad nikdy nevezl, a zavazadlový prostor využívám pravidelně. A určitě se do kombíku na dovolenou vejdeme coby 2+2 líp, než do sedanu.
Pokud ti vyhovuje sedan, nic proti. Ale určitě nemáš úplně stejné potřeby jako jiní.
Dodnes pamatuju, jak mi tu kdosi vysvětlil, jakej jsem pitomec, když v autě rád sedím nízko (a proto mi nesedí i-cockpit Peugeot), že v autě musím sedět vysoko, abych všude dobře viděl. Tohle (kombi/sedan) mi přijde podobné. Každý má jiné potřeby. Obojí má výhody i nevýhody.
Avatar - woody-alien
31. 1. 2017 00:07
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Shrnovačka (to už tady dlouho nebylo ;-) )

Kupci aut jsou všeobecně pitomci. Pár příkladů....

1. Koupíš SUV. Taháš zbytečný železo a k čemu ? Když už tam vůbec máš AWD, stejně vjedeš tak maximálně na polňačku, což zvládne každej vehikl.
2. Koupíš MPV. Akorát na silnici dobře rozrážíš vzduch těm za tebou, jezdí to na prd a proč ? Aby sis vozil vzduch nad hlavou, kombík v pohodě stačí.
3. Koupíš crossover. No tak to je kombinace od všeho zlého trochu, trochu SUV, trochu MPV, ale hlavně je to vysavač na peníze pro ňoumy, co musej bejt in.
4. Koupíš kombík. Využiješ ho tak dvakrát za rok, ale hlavně že máš vzadu jámu. Místo elegance jenom škatule na boty.
5. Koupíš sedan. Jasný, 500 litrů kufru, jenom bys tam ten náklad musel nalejt hadicí.
6. Koupíš liftback. Pitomec,co chce přístup do kufru ale zároveň si hrát na pána v limuzíně. V první zatáčce se mu to zkroutí jak paragraf.
7. Koupíš automat. Nj, pána v autoškole nenaučili řadit, případně je to líné hovádko, jež by se vůbec nemělo nazývat řidičem.
8. Koupíš nafťák. Nejen že nám, ty *, chceš zničit planetu, ale navíc jsi ubohej škudlil. A pro ten tvůj zátah vodspoda neváháš jít přes mrtvolky ještě nenarozených dětí.
9. Koupíš malé auto. Neumíš počítat. Jednak si za skoro stejný peníze mohl mít větší, mnohem větší. A druhak s tím svým kufírkem pojedeš na nákup třikrát, zatímco nám stačí jednou do tejdne.
10.Koupíš nové auto. No to zas chytili hejla. Za roční voňavku jsi mohl dát o třetinu míň. Navíc jsi levák, co na autě neumí vyměnit ani kolo, protože jinak bys za ty prachy pořídil mnohem lepší, lehce jetou osmiletou káru z doby, kdy motor byl ještě motor a ne pohon na stěrače.
11.Koupíš auto. To jsi ale pitomec. Vem rozum do hrsti, jestli teda máš co, a začni počítat. Pořizovací cena, provozní náklady, pojistka, dálniční známka, servis, parkování, residentní karta, mytí, leštění...a pořád nemáš žádnou jistotu, že to bude jezdit. Naopak že přijdeš během pár let o většinu hodnoty toho křápu, to je tutovka. Si moh v klídku jezdit tágem a vyšlo by tě to levnějc.

;-)
Avatar - Sumi2000
31. 1. 2017 00:54
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
>:D
Avatar - _Karel_
31. 1. 2017 06:08
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
>:-[] :yes: fakt dobrý!
31. 1. 2017 08:36
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
>:D >:D k bodu 1-3 len toľko, že si neekologické prasa, lebo máš vyššiu spotrebu a mal by si byť extra zdanený
31. 1. 2017 10:47
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Víš vůbec, co je to ekologie? A na dani zaplatíš víc, už jen díky vyšší spotřebě paliva.
31. 1. 2017 08:48
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
>:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
31. 1. 2017 08:51
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
>:D

Zapomněl jsi třeba na honiče, kteří zaplatí nekřesťanský peníze za silnej motor, ačkoli na dálnici je maximálka 130.
A pak taky na dobytek, co auta fasuje ;-)
31. 1. 2017 10:50
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
>:D
Avatar - Riceeater
31. 1. 2017 12:33
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Z toho jasně plyne, že nejlepší investicí je kůň :yes:
31. 1. 2017 13:42
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ad. 1, vždy mě zajímalo, jak vypadá internetový kritik kupců SUV a už jsem si udělal představu: to je normálně borec, co dopíše příspěvek, vypne komp, sedne na horáka, nejlíp celopéro, 2,3" pláště a jde jezdi po cyklostezce...vyasfaltované :-!
A jinak moc povedená shrnovačka :-)
31. 1. 2017 15:54
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
jsem rád,že jsem rozpoutal malej flame >:D Ale nikde reakce proč jsou sedany v našich končinách opomíjený :-)
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
1. Lebo nie sme Turci
2. Lebo za socíku skoro nič iné nebolo a máme ich plné zuby

Kto ešte vymyslí nejaký pekný dôvod?
31. 1. 2017 21:16
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Tak jinak...stojí těch 60tisíc u Tipa za kombíka? >:D
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ja chcem radšej teleport... Nepredá niekto nejaký zánovný za dobrú cenu?
31. 1. 2017 08:33
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ja síce nevyužijem prepravnú kapacitu kombi každý deň, ale prepravnú kapacitu mpv využívam každý druhý deň a k tomu si užívam pár vymožeností, ktoré v hb, sedane,alebo kombi nenájdem. A čo to znamená? Nič, koľko ľudí, toľko chutí ;-)
31. 1. 2017 13:36
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Kolik míst svého 5místného vozu využiješ každý den?
Avatar - Stejsn
30. 1. 2017 20:26
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Kočárek? ;-)
30. 1. 2017 21:33
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ten se vejde i do sedanu/ kupé.
31. 1. 2017 02:56
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Jenže když už vyrazím s rodinou a dám do kufru sedanu kočárek kam dám ostatní věci? Možná s jedním dítětem to ještě jde, ale se dvěma plus manželka v autě a do interiéru se skoro nic nedá.
31. 1. 2017 08:51
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Do 3dv hb jseme se vesli prave v teto kombinaci naprosto v pohode. Jen musis chtit a ne hledat vymluvy. Samozrejme chapu, ze pokud mas kombi/mpv, tak je zivot v tomto ohledu podstatne jednodussi.
1. 2. 2017 01:58
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Tak to před vámi smekám. Možná je to tím, že mám kombíka střední třídy a tak jsem se nijak zásadně neomezoval a hleděl hlavně na bezpečnost a komfort dětí. Když mě nabourali, tak jsem třeba zjistil, že fabia co má tchýně je tak malá, že se do ní nevejde dozadu protisměrná sedačka a dopředu člověk vysoký 180cm. Dostat kočárek do kufru znamenalo pokaždé sundávat všechna 4 kolečka. Ale protože bydlíme na venkově a děti se nám narodili v květnu a červnu volili jsme takový kočárek, aby v něm přežili zimu a i teď v něm 18-ti měsíční synek když usne v pohodě může ležet a zároveň jeho podvozek má dost velká kola a robustní konstrukci, že zvládne cestu lesem a nebo k rybníku atd. Jinak jsem měl dříve také sedan, ale na rozdíl od dnešních aut měl kromě opěradel sklopné i sedáky, takže třeba když jsem jako svobodný chtěl vyrazit na kole nebyl problém vytvořit sklopením sedáků prostor a dát tam kolo, věci do kufru a vyrazit. Dnešní sedany jsou v tomto ohledu většinou mnohem méně praktické. Ale to mě netrápí, protože já si ho v dohledné době nekoupím.
30. 1. 2017 16:50
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
A ten vlastenecky priplatek ti vrati dalsi vlastenec pri prodeji ojetiny, treba uz jenom tim, ze hned prvni den v inzerci ti bude volat krom 3A-ESA jeste 5 dalsich zajemcu or super cool wagen.
31. 1. 2017 13:35
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Škoda je tady nejprodávanější auto napříč třidami. Nemusí se cenou vůbec podbízet. Dělal bych to stejně. A ty taky. Když je zakázník ochotný zaplatit za auto nějakou sumu, dáš mu to jen tak o 100 tis. levněji, aby o tobě nemluvili špatně internetoví diskutéři?
30. 1. 2017 15:32
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Tak to by nebyli zdejší redaktoři, pokud by neudělali drámo u fiatu! :-!
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 15:34
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Fiat s tím sedanem udělal chybu, že ho vůbec uváděl na český trh (a to ještě jako první verzi modelové řady). Stejně tu nic moc neprodají a akorát zařadili Tipo do kategorie hyperlowcostových sedanů (Peugeot 301, Citroen C-Elysée, Škoda Rapid). Teď už se tak kouká i na hatchback a kombi a ano, příplatek 60tis je vysoký (přípatek za hatchback je pak pro mnohé nepochopitelný). To že jsou ta auta trochu jiná se marketingově těžko prodává. To Renault byl kdysi chytřejší a Fluence za 249tis neprodával jako Megane sedan...
Avatar - Emel
30. 1. 2017 15:50
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
301 a C-Elysée jsou nepochybně o stupínek níž než Tipo sedan... stačí se podívat na motorizace.
31. 1. 2017 12:47
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
že im chýba silnejší diesel?
Avatar - Emel
31. 1. 2017 12:59
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Top benzín je taky jen atmo 1.6, v manuálu jsou jen pětistupně, automat je pouze k té benzínové 1.6... pouze manuální klima, pouze 4 bagy... atd.
31. 1. 2017 14:34
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
tak on Citroen vyrába sedan aj z C4, tam nájdeš aj to.
Avatar - Emel
31. 1. 2017 14:56
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ale my se bavíme o C-Elyseé, ne?

Když už jsme u C4, ten teda taky balancuje na hraně... nejsilnější motor 1.2 130k, buď 5MT nebo 6AT... stačí srovnat s 308 aby bylo jasné, jak slabá nabídka to je.
1. 2. 2017 06:31
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
najsilnejší je 1.6 benzín 155k alebo 2.0 diesel 150k. Ale neviem či sa vozí aj do ČR.

****** oprava - fakt máš pravdu, asi už vôbec nerobia C4 s 1.6 THP. Ja som s ním nejakú dobu jazdil, ale je to už asi 3 alebo 4 roky dozadu. Neviem čo je za tým, keď do P308 ju dávajú. V Rusku predávajú C4L (sedan) s 1,6 THP 170k.
PSA zabíja C4 tým , že z nej nerobia kombi. Xsara bola 3d - 5d - kombi a ešte MPV, dnes je z C4 v EU len 5dverák a dve varianty MPV. Ťažko povedať, že prečo.
30. 1. 2017 16:24
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
tohle ale fakt neni konkurence pro octavii ani pro bětšinu aut zmíněných v tabulce. Toto je něco jako sveho času fluence, akorát v kombíku - větší auto ale low cost. Výrazně sociálnější produkt než octavia. Mimochodem - 100 000 rozdíl je u verze "fiat bez motoru". 127 Nm je do auta těchto rozměrů fakt žalostně málo.
Avatar - Anonym
30. 1. 2017 18:26
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
1) Ty už jsi v tom seděl a jezdil, že víš, že to není konkurence pro Octavii, nebo si to odvodil ze zdejších testů? P.S. Když je něco levnější, neznamená to hned nekvalitnější a naopak !!!
2) Kdo potřebuje Nm, koupí silný motor (JTD nebo T-Jet), kdo chce jezdit po městě a okolí za rozumnou spotřebu, koupí nesmrtelný a spolehlivý Fire 1.4!!!
A takových lidí je dle mého názoru nejvíc, jen jsou hloupí a kupují si předražené turbobenzíny nebo turbonafty do města a pak se diví v servise >:D
Avatar - Riceeater
31. 1. 2017 12:35
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Ochtáfka je nejlepší na planetě, to nevíš? S ní se nemůže měřit opravdu nikdo. To si zapamatuj ;-)
30. 1. 2017 17:16
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Naivni pohled. Podivejte se na jakakoliv media, novinarina uz neni co byvala (ne ze by byvala neco skveleho). ZADNE medium na svete nehlasa pravdu a ZADNE medium nepotrebuje mit super obsazne, vystizne nadpisy....ktere si pak nikdo neprecte nebo z nadpisu bude vse zcela jasne. Tak penize neziskaji.

Nemuzete (resp. samozrejme muzete) zkratka vycitat auto.cz a zadnemu jinemu (nejen) zpravodajskemu serveru, ze ma lakave nadpisy - pri dnesnim poctu zprav na internetu mate v zasade jedinou moznost, a to lakave osloveni na prvni pokus s aspon trosku normalnim obsahem, aby si to lidi precetli a "neodesli". Takovata dlouhodoba konzistence, super kvalitni temata a budovani sveho renome "bez ohledu na okolni svet" uz bohuzel nefunguje - lidstvo hloupne, zajima se o "celebrity" a jine osobnosti namisto sebe sama a ma prilis informaci, ve kterych se nevyzna.

Pokud chces v tomto medialnim svete prezit, musis se chovat trochu (nekdo vic a nekdo mene) jako bulvar, zkratka rychle a vystizne zaujmout masy. Nelibi se mi to, na druhou stranu to je pro media nutnost jak prezit...
Avatar - Riceeater
31. 1. 2017 12:37
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Tesat do kamene :yes: (zejména první odstavec...)
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 17:17
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Co je na tom k pousmání? Když je o 60tis. dražší, než sedan, tak to JE o hodně.
I tak není drahý, ale je o dost dražší než sedan.
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
Neriešil by som, o koľko je drahší. Skôr by ma zaujímalo, čo je na ňom, okrem tvaru karosérie, iné alebo lepšie, že má o toľko vyššiu cenu.
30. 1. 2017 17:21
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
A jeste jedna, uz vice konkretni vec k Tvemu textu:

Clanek nesrovnava cenu Tipa a dalsich aut, ale Tipa Kombi a jinych verzi Tipa a zde je rozdil oproti ostatnim automobilkam (mezi sedanem a kombi) opravdu velky.

Nevim tedy proc sem tedy tahat Octavii nebo jakekoliv jine auto, o tom ten clanek neni. Koneckoncu zakladni BMW 1 je jeste mensi a drazsi nez Skoda - a co tim chtel basnik rict? Nekdo se potrebuje obouvat do Skodovky nebo....?
Avatar - Anonym
30. 1. 2017 18:28
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
"Clanek nesrovnava cenu Tipa a dalsich aut" ...A proč je tam ta první tabulka???? Nekdo se potrebuje zastavat ACZ nebo....? >:D >:D >:D
30. 1. 2017 20:15
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
cena skodovky te nemusi trapit. skodovka se nekupuje ale dobytek ji vyfasuje v praci
31. 1. 2017 22:48
Re: Opět dramatický nadpis k pousmání
A okolo 150 000,- dražší jak Logan MCV. :-)
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 15:22
1.4 T-Jet LPG
Spotřeba 11,4 l lpg na 100 km je teda docela dost, to už je spíš pro ekonadšence, protože ekonomický smysl se nějak vytrácí...
Rozbalit vlákno
3
30. 1. 2017 15:46
Re: 1.4 T-Jet LPG
Zvláštní, buď tam mají chybu, nebo je to podle nové normy. Jinačí vysvětlení snad ani není možné.

Ekonomický smysl to určitě má, když v reálu stejný benzín vezme 7 a plyn bych typl 9l/100km.

Spíš jsem zvědavý, jak velká nádrž na plyn tam bude, jestli to zabijí jako Dacia s 32l, tak to bude škoda...

edit: přímo stránky výrobce
1.4 T-Jet 120 k (LPG/benzin)
Zdvihový objem 1368 cm3
Výkon 88 kW (120 k) při 5000 ot./min
6stupňová manuální převodovka
Kombinovaná spotřeba 6,3 l / 8,3 l (LPG) / 100 km

1.4 T-Jet 120 k (benzin)
Zdvihový objem 1368 cm3
Výkon 88 kW (120 k) při 5000 ot./min
6stupňová manuální převodovka
Kombinovaná spotřeba 6,0 l/100 km
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 15:53
Re: 1.4 T-Jet LPG
Takže chyba. I když ona různá auta reagují na lpg různě a poměr 7l/10l už tak výjimečný není. Ovšem toto by byl vážně úlet...
30. 1. 2017 16:33
Re: 1.4 T-Jet LPG
o 6l u benzinu pochybuji. mam ten samy motor v bravu. po praze bere tak 8-8.5l. ted jsem ovsem jel do flachau a zpatlky a prumer 6.5l. takze ten prumer realny bude nekde kolem 7-7.5l, dle kombinace cest.
Avatar - JohnST
30. 1. 2017 15:49
Fiat
Mal som jeden. Nie dakujem. Vsetko co je na F je na prd!!! >:D :-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Stejsn
30. 1. 2017 19:18
Re: Fiat
Jj. Fiat, Ford, francouzi a folcvágen ;-)
30. 1. 2017 20:16
Re: Fiat
Jaká je nejmenší součástka u fiatu? Mozek jeho majitele.
>:D
31. 1. 2017 08:40
Re: Fiat
ja som mal jeden firemný a nebyť v tej dobe retardovaného servisu, tak by som žiadnu ťažkú výčitku nemal. V tej dobe sme ich v práci mali zopár a problémy sa nám vyhýbali...
31. 1. 2017 20:11
Re: Fiat
zas jeden inteligent z hospody....

Ferrari bys taky nechtěl..že
Avatar - wladyk
30. 1. 2017 16:14
Hezký.
Je to hezký. Italský design prostě na jedničku.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Sumi2000
31. 1. 2017 00:57
Re: Hezký.
Kombík Fiatu několik let chyběl a tento je moc hezký :yes:
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 16:16
Gut.
Je fajn, že je stále na trhu někdo, kdo se nesnaží ceny agresivně šponovat nahoru a nabízí plnohodnotné kombi v dobré výbavě a zejména se skvělou motorizací za 400 tisíc (zatímco jiní na stejné ceně začínají s tříválcem a někteří z nich dokonce nejsou schopní nabídnout normální motor pod 600 litrů, zdravím Hondu). :yes:

Jen aby měli tureckou výrobu pořádně pošéfovanou.
Rozbalit vlákno
31
30. 1. 2017 16:28
Re: Gut.
No za mne je to neskutecně předražený auto. Toto totiž není žádný konkurent pro golfa astru atd. Ale auto porovnatelné tak s rapidem. Ten ale neni v kombiku. Takže vyplňují mezeru na trhu, potud OK. Ale za tu cenu? A tvářit se že to jde proti mainstreamu? Ani ve snu.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 16:47
Re: Gut.
Už při představení sedanu jsem psal, že se ta argumentace lowendem opírá o jednodušší vnitřek sedanu a omezené motorizace. Tyhle věci jsou teď vyřešené, 1.4T je nadprůměrný motor.

Zbývají třeba oranžové figuríny v nárazovém testu, ale za mě je Tipo mainstream.

Já tam teda vidím i ten Rapid... zase s jinými kompromisy (třeba šířka, velikost kol).
30. 1. 2017 17:10
Re: Gut.
no to ne. auto, které se zadrhlo u jednozónové klimatizace, obyč interiéru, a parkovacích senzorů jako max. prvků výbavy do mainstreamu rozhodně nepatří. Jediný vyspělejší asistent je adaptivní tempomatr :no: A kde je hlídání mrtvého úhlu, automatické parkování, multikolizní brzda, LED adaptivní světla? A co multilink a adaptivní podvozek?

V mainstreamu, ale tady trozhodně ne. Šetřilo se, tedy low cost.
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 17:18
Re: Gut.
Tak je pravda, že toto všechno lze mít třeba u O3 za příplatek, ale cena auta je pak zase poněkud nesmyslná (ona i O3 má své kompromisy, aby nelezla Golfu do zelí), takže je otázka, kolik třeba těch O3 má výbavu právě tak na úrovni onoho Fiatu (řekl bych, že většina, vždyť většina nemá ani xenony...).

Celkově vzato je Tipo asi někde napůl cesty mezi Rapidem a Octavií. Ovšem jestli se vyrábí v Turecku, tak to je těžký hendikep....
30. 1. 2017 20:21
Re: Gut.
"..Ovšem jestli se vyrábí v Turecku, tak to je těžký hendikep.... "
Ne jestli, ono se to tam *opravdu* vyrabi.
KIA Ceed SW je proti tomuto tureckemu slepenci o jednu kvalitativni tridu vys.
31. 1. 2017 07:10
Re: Gut.
Kde je problém s Tureckem? vyrábí tam všechny generace Dobla a to bych rozhodně nenazval poruchovým vozem.
Avatar - Emel
31. 1. 2017 09:19
Re: Gut.
Soused dělá servisáka ve Fiat / Iveco a mají tam Dobla pro Českou Poštu... diplomaticky řečeno to moc nechválí. Ale jak se k těm autům chovají je asi věc jiná.
Avatar - woody-alien
31. 1. 2017 12:27
Re: Gut.
Tam se ale k autům ani slušně chovat nedá. Příklad z České Kamenice. Pošta v rámci úspor zrušila tři pěší doručovatelky, co měli přímo v Kamenici, a začala to objíždět autem z Děčína. Motorizovaný doručovatel (řidič) + 1 pěší doručovatelka. Ta vystoupí v centru a obíhá to tam, zatímco řidič objíždí zbytek. Auto nesmí nechat nastartované nebo nezamčené. Takže tisíckrát (přeháním ale ne zas tak moc) nastartuje, popojede 20 metrů a chcípne to. Dobře, už je z toho unavenej a porušuje předpisy, takže to neudělá tisíckrát, občas riskne zaběhnout ke schránce a nechá auto blafat, tak je to dejme tomu osmsetkrát. Ale i tak tisíckrát zatáhne ručku, dvoutisíckrát otevře a zavře dveře, konkrétně v té Kamenici to auto pořád rve do kopců...no prostě šílenost. Jistě, balíkáři jsou na tom líp, těch zastávek je o dost míň, ale v tomhle listovním doručovacím režimu jsem viděl jezdit Fabie, Partnery, Dobla. Takový auto má po 50.000 km na hrbu prakticky desetkrát tolik.

A pointa ? Po pár měsících režimu doručování z Děčína se zjistilo, že to jeden řidič + jedna pěší v Kamenici nezvládají. Že by znovu najmuli ty tři pěší přímo v Kamenici ? Ale kdež, s tím řidičem začly jezdit dvě pěší z Děčína. >:D 8-s Nechceme přece úspory zadarmo.

Based on true story.
31. 1. 2017 12:50
Re: Gut.
No nám prošlo podnikem všechny generace Dobla od 1,9D po nejnovější 1,6 JTD II a žádně neumřelo na nějaký fatální problém. Většinou je dáváme pryč po nějakých 10 letech na celkové opotřebení s nájezdem kolem 270t Km. Trvale provozujeme nějakých 6ks které postupně nahrazujeme. Prodeje těchto dodávek jsou velmi slušné a myslím si, že firmy nejsou blbé a pokud by se kazily tak je kupovat nebudou.
Avatar - Emel
30. 1. 2017 17:29
Re: Gut.
Já se nehádám, pár věcí chybí. Můžeme diskutovat, nakolik je relevantní automatické parkování nebo kolik konkurentů má adaptivní podvozek (moc jich není). Třeba lepší světla ale beru, to je škoda.

Je zjevné, že Tipo nestíhá špičku mainstreamu v její plné šíři, ale na základ mainstreamu to podle mě tak nějak stačí.

Nakonec je to hra se slovy, zákazník se zorientuje sám, bez ohledu na nějaké třídy.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2017 20:35
Re: Gut.
K čemu adaptivní podvozek, když výrobce umí udělat dobrý klasický? K čemu multibrzda a podobné vycpávky ceníku od jednoho konkrétního výrobce, který ti zjevně dělá dobře u srdíčka?
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 20:47
Re: Gut.
K čemu nový Megane, když starý nebyl špatný? ;-)
K čemu xenony, když výrobce umí dobrý halogeny?
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 17:01
Re: Gut.
Jaké rodinné auto (ideálně kombi, aby trochu jelo a nebylo totální sociál edition) do 400tis. ceníkových bys bral ty? V úvahu přicházejí výprodejoví Korejci, ale jinak nevím.
30. 1. 2017 17:17
Re: Gut.
no to nevím. Ale 400 t. Kč (11 000 €) rozhodně není rozpočet na mainstreamové kombi nižší střední. To je rozpočet na ten lowcost o kterém tady píšu.
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 17:23
Re: Gut.
však ona taky ČR není úplně mainstreamová země, aby lidé platili za rodinné kombi nižší střední třídy 700tis a více. ČR je holt lowcostová země a většina lidí očekává, že rodinné auto nižší střední třídy za těch cca 400tis pořídí...
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 17:36
Re: Gut.
No vidíš, a Fiat ti téměř mainstreamové kombi za tu cenu nabídne. Na mainstream asi nejvíce ztrácí úplnou absencí modernějších/luxusnějších prvků výbavy typu LED, vícezónová klimatizace a podobně, ale na ty můžeš v základních (i nezákladních) výbavách konkurence zapomenout. A útočit na Octavii RS/L&K, Golf Highline/Alltrack a podobně nabušené modely s cenovkou hodně nad 600k, takové ambice Tipo nemá. Je to prostě solidní rodinné auto pokrývající dolní část svého segmentu, nic víc, nic míň. Podle mě je zacíleno velice dobře.

A třeba multilink, o kterém píšeš výše, rozhodně není pravidlem ani v mainstreamu.
30. 1. 2017 18:08
Re: Gut.
No takový mainstream entry auto. Což si myslím, že rapid je taky. Nicméně mně líp pasuje jako konkurent rapidu než octavii. Prostorem a vším. Teda ten HB, kombi rapidu chybí. Možná až moc. Nechápu proč když rapid stojí stejný peníze jako fabia dělají kombi (tj. prostornáý auto) z menší fabie. To nedává smysl. Jinak test rapid-tipo by mohl být zajímavý. Každý to auto je postavený trochu jinak, ale směřují na stejnou peněženku.
30. 1. 2017 19:05
Re: Gut.
Škodovka to má moc dobře odstupňovaný...Chceš malý auto a tažný? U Citigo máš smůlu.."musíš" do Fabie (přitom VW pro UP schválí tažný). Je ti Fabie malá a Octavia 3 zase moc drahá? Máš Rapida. Nechceš aby si tvoji drahou vofci pletli s Rapidem? Máš Superb >:D >:D
Avatar - Emel
30. 1. 2017 19:26
Re: Gut.
CitiGo a tažný? Jestli tohle je největší problém...
30. 1. 2017 20:33
Re: Gut.
pobavilo mě to nedávno :-) Dvě identický auta.. VW zapíše tažný a zastoupení Škodovky odkáže zájemce o Citigo a kouli na Fabii :-) Přitom motor shodnej. Proč to nejde u cíga? Nebude to dáno konstrukcí...jen přístupem automobilky...
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 08:29
Re: Gut.
No... jeden známý od nás z města si objednal Ferarri 488 a s vážnou tváří se byl zeptat, zdali mu namontují tažné (Z hecu jsem mu ještě vygooglil nějakého brita, který si ho nechal přidělat na 360tku >:D ). Nakonec si k tomu ještě objednal Maserati Levante a problém vyřešil >:D
Avatar - Emel
31. 1. 2017 08:55
Re: Gut.
Najdu ti fotku, jak za RX- 7 táhneme druhou RX-7 na plaťáku... normálka :-) .
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 09:05
Re: Gut.
>:-[] To bych rád viděl, na toho známého prý koukali jak na uplného magora >:D On má tedy zvláštní styl, jezdí s tim třeba do lesa na houby.... no někdy ti povyprávím >:D
Avatar - Emel
31. 1. 2017 09:12
Re: Gut.
To máš dobré známosti... jasně, proč ne, taky bych tím klidně na houby jel, pokud zaparkuješ někde na kraji.

BTW, 488 by mě fakt zajímalo - 458 je moje srdcovka, 488 teoreticky míň, ale nikdy jsem v tom neseděl...
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 10:27
Re: Gut.
Já se také ještě nesvezl, ale až ho odzimuje, asi přijdu s prosíkem >:-[]
31. 1. 2017 21:25
Re: Gut.
Kazachstán nebo Čechistán? >:D
31. 1. 2017 23:03
Re: Gut.
Takový VW Golf vícezónovou klimatizaci i v základní výbavě na našem trhu nabízí. S dolní částí svého segmentu souhlasím, proto mi připadá jako Škoda Rapid.
Avatar - miromen
30. 1. 2017 18:00
Re: Gut.
To je přece uplně jedno, kdo by co koupil do 400tkč, ale Tipo je prostě lowend a ty tu vzpominaš např. Hondu, tedy běžny mainstream. To by bylo docela mimo, ze strany Fiatu, kdyby nasadili stejne ceny. Ceny se snad musi brat takove jake jsou a ne ty ktere tu byly či snad budou.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 19:22
Re: Gut.
To bylo jen rýpnutí (Civic je v tomhle docela unikát i v rámci "supermainstreamu"). Ale je nespornou výhodou Tipa, že u něj nemusíš dělat tříválcové kompromisy, protože hned po atmozákladu nabídne za pár korun 1.4 turbo.

A je sice třídní low-cost, ale zase z něj nedělej Logan.
30. 1. 2017 17:29
Re: Gut.
Agresivne ceny nahoru??? Lide rychle zapominaji....

Podivej se co se dalo koupit za 300 / 500 / 800 tis. atd. pred 10 a 20 lety a srovnej s dneskem. Ja si spis myslim, ze je naopak prilisny tlak na nizkou cenu, lidi chteji od "krize" v 2009 vsechno se slevou, ale zaroven at to umi million veci....takze automobilky se prizpusobuji (stejne jako vyrobci cehokoliv) a vyrabi vetsi, lepe vybavena auta za nizsi ceny, ktera se logicky vice a vice kazi a mene a mene vydrzi.

A tento trend je uplne vsude - opravdu kvalitni vec, ktera vydrzi dlouho, se v nekterych oblastech uz neda sehnat za jakekoliv penize. V jinych oblastech zase stoji extremne moc, aby tu kvalitu firmy zaplatily, rozumej aby si mohly dovolit dlouhy zivotni cyklus vyrobku. Ale I ten nelevnejsi smejd ma 27 funkci, ktere k nicemu beztak nejsou.
Lidstvo bohuzel se svym premyslenim speje do zahuby a o vyvoji uz se take neda mluvit, vymysleji se z 90% nesmysly, ktere nikdo nepotrebuje....a to zdaleka neplati jen o autech nebo vecech obecne.
Avatar - leone
30. 1. 2017 16:34
naprostý úlet !!!
nejprve zaspí více jak deset let a pak přijdou s tímto >:D >:D Hodně štěstí kluci italští !
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 17:33
Tak hrozný to neni
Mě to zas tak hrozný nepřijde. Dostanu-li lepší karoserii Kombi, motor 1.4T-Jet s 88kW ve verzi Plus pod 400tis? Za ty prachy se prodává podobně vybavená Fabie Combi nebo oholený Rapid s 1.2TSi 81Kw >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
30. 1. 2017 17:39
Re: Tak hrozný to neni
Na druhou stranu, jak je vidět v tabulce, tak za 339 je tu Focus Combi - s 1.6, s víceprvkem a s 5* v EuroNCAP. Ta základní 1.4 už pak nevypadá tak lákavě.
30. 1. 2017 17:45
Re: Tak hrozný to neni
Jo s tím asi souhlas, jediný použitelný motor je ten T-Jet. S Focusem mám roční zkušenost a stačilo, to auto je i ve verzi kombi uvnitř miniaturní, ikdyž má velmi dobrý podvozek i řízení, tak domu bych ho nechtěl ;-)
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 17:54
Re: Tak hrozný to neni
Základní 1.4 ne, ale největším plusem Tipa je T-Jet. Na ten zase Focus při rozumné ceně odpověď nemá.

EDIT: Trochu jsem se zamotal v tom jejich konfigurátoru...Focus vychází překvapivě dobře, nicméně stále je to 1.4 R4 vs 1.0 R3. :-)
30. 1. 2017 21:53
Re: Tak hrozný to neni
ne že bych chtěl obhajovat rapid, ale s 1,2 81kw je v nejvyšší výbavě určitě pod 400tis (v čr ve fresh tuším kolem 350tis ceník) a kolem 8-10 procent furt usmlouváš, ale to je jiná
31. 1. 2017 08:36
Re: Tak hrozný to neni
Jo to dostaneš, ale je to liftback a ve výbavě style, tedy nejvyšší toho zas až tak moc není a se silnější 1.2 je za 390 tis. Tj raději větsí objem+výkon+kombi ;-)
Prosím, naučte konečne redaktorov...písať.
"To znamená, že základní cena kombi je o 30.000 korun dražší..."

Mňa v škole učili, že cena môže byť vyššia či nižšia, drahšie je snáď to auto, nie? Nekupujeme predsa ceny, kupujeme autá.
Niečo podobné tu bolo prednedávnom, keď autor jedného článku tvrdil, že zdraželi pokuty...
A to sú profesionáli, ktorí by mali tieto veci ovládať lepšie ako hociktorý bežný čitateľ...

:-!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dzakobo
30. 1. 2017 17:58
Re: Prosím, naučte konečne redaktorov...písať.
Taky "Renault Grandtour", asi myslel Megane, ale to by se nesmělo s*át na korekturu...
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:29
Re: Prosím, naučte konečne redaktorov...písať.
Ono nejen na blesk.cz. jsou délky aut dlouhé případně krátké, šířky aut široké případně úzké a ceny aut drahé případně levné...
31. 1. 2017 10:16
Re: Prosím, naučte konečne redaktorov...písať.
Dobré jsou také záporné slevy. A to to klidně obchody lepí na výlohy. Pro mne je tedy -20 % ekvivalent slevy 20 % a slevu -20 % bych chápal jako zdražení o 20 %, kdybych nevěděl, co se snaží říct. :-)
Re: Prosím, naučte konečne redaktorov...písať.
A to si ešte nebol v Dunajskej Strede, tam je napríklad celý výklad po maďarsky a uprostred veľký nápis SALE -20%...
30. 1. 2017 20:30
Re: Prosím, naučte konečne redaktorov...písať.
Z clanku:
"Druhý stupeň Plus přidává 16palcová kola, diody pro denní svícení, multifunkční volant s koženým věncem
nebo
rádio ovládané prostřednictvím pětipalcové dotykové obrazovky."

To je pekne blbe - bud mam volant a jedu bez radia
nebo
sedim na parkovisti a ovladam radio dotykovou obrazovkou. Bez volantu.

Mozna to pisatel myslel jako v tom prisne logickem stylu:
Hostitel: "Chcete caj nebo kavu"?
Host: "Ano."

:-!
30. 1. 2017 20:47