Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Tipo Kombi konečně odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan!

David Bureš
Diskuze (179)
Nejpraktičtější varianta kompaktního modelu Fiatu Tipo je nabízena s pěti motory. V základu je vůz vybaven klimatizací nebo elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu.

Fiat postupně odhaluje české ceny svého nového zástupce v nižší střední třídě, modelu Tipo. Ceník sedanu známe už od konce roku 2015, loni v létě byly odhaleny i ceny hatchbacku. Nyní konečně došlo i na napjatě očekávaný kombík, které se základní benzinovou čtrnáctistovkou přijde na 329.900 korun.

To znamená, že základní cena kombi je o 30.000 korun dražší než hatchback a zároveň o výrazných 60.000 korun dražší než jednodušeji (a levněji) řešený sedan. Ve všech případech je výchozím motorem atmosférický zážehový čtyřválec o výkonu 70 kW, který je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou. I přes tyto příplatky však Fiat Kombi patří mezi nejlevnější kombíky nižší střední třídy.

Fiat Tipo Kombi - srovnání základních cen s vybranými konkurenty
ModelMotorZákladní cena [Kč]
Fiat Tipo Kombi1.4 (70 kW)329.900
Dacia Logan MCV1.0 Sce (54 kW)189.900
Ford Focus Kombi1.6 Ti-VCT (77 kW)339.990
Kia Cee'd SW1.4 CVVT (73 kW)339.980
Opel Astra ST1.4 (74 kW)354.900
Renault Grandtour1.6 Sce (84 kW)369.900
Seat Leon ST1.2 TSI (63 kW)369.900

V základu je Tipo Kombi vybaveno 15palcovými ocelovými koly, střešními ližinami v černém provedení, dálkovým ovládáním centrálního zamykání, výškově nastavitelným volantem i sedadlem řidiče nebo manuální klimatizací. Dále nechybí ani šest airbagů, lepicí sada na opravu pneumatik, autorádio, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka nebo elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu.

Druhý stupeň Plus přidává 16palcová kola, diody pro denní svícení, multifunkční volant s koženým věncem nebo rádio ovládané prostřednictvím pětipalcové dotykové obrazovky.

Vrcholem je Lounge s 16palcovými litými koly, předními mlhovkami, 12V zásuvkou v zavazadelníku, automatickou klimatizací, tempomatem nebo přední loketní opěrkou. Rádio pak má sedmipalcovou obrazovku.

Příplatková výbava zaujme lákavými cenami. Zadní parkovací senzory přijdou na 4.000 korun, vyhřívaná přední sedadla na 4.400 Kč, zatímco zadní loketní opěrka na 2.300 Kč. K dispozici jsou i různé zvýhodněné pakety, třeba součástí Smart Lounge pro nejvyšší stupeň Lounge je za 14.400 Kč navigace a zadní parkovací kamera.

Fiat Tipo Kombi je možné pořídit s pěti nabízenými motory. Z těch zážehových je to vedle základní čtrnáctistovky ještě oturbený 1.4 T-Jet (88 kW), který je možné pořídit i ve verzi na LPG, a 1.6 E-TorQ (81 kW), který je standardně spárován s šestistupňovým automatem. Turbodiesely zahrnuje 1.3 MultiJet (70 kW) a 1.6 MultiJet (88 kW), který je za příplatek 56.000 Kč možné pořídit i se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Fiat Tipo Kombi – ceny na českém trhu
Motor1.41.4 T-Jet1.4 T-Jet LPG1.6 E-TorQ1.3 MultiJet1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]136813681368159812481598
Největší výkon [kW/min]70/600088/500088/500081/550070/375088/3750
Točivý moment [N.m/min]127/4500215/2500215/2500152/4500200/1500320/1750
Převodovka6M6M6M6A5M6M (6DS)*
Max. rychlost [km/h]185200200192180200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,39,810,311,712,310,1 (10,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,011,46,33,73,7 (3,9)
Cena Tipo [Kč]329.900-393.900-393.900421.900
Cena Plus [Kč]356.900393.900421.900405.900421.900449.900
Cena Lounge [Kč]-421.900-433.900-477.900
*Za dvouspojkovou převodovku DDCT se připlácí 56.000 Kč

David Bureš
Diskuze (179)
8. 2. 2017 14:51
Re: Čechům na míru!
Jenze rapid se da koupit za uplne stejnou sumu (byt je ve vsem vyjma vzhledu - ne kvality - interieru horsi). A sedel... pripoustim, ze na fotkach to vypada hur, nez v realu, ale zadna hitparada to samozrejme neni. Astra 1.4T stoji po sleve doslova o par korun vic a to je proste spatne. Je znatelne vetsi na zadnich sedadlech a ma podstatne hodnotnejsi interier a modernejsi motor (byt jsou s nim ted problemy, ale to nechme stranou). Takze ne, nemotam nic. JE to rpesne tak, jak jsem popsal.
Tohle auto ma cenu, pokud pri presne stejne konfiguraci bude MINIMALNE o 1000€ levnejsi. A to je tak nejak sotva (oproti H/K neni vubec). Samozrejme najdou se i znacky, kde to spleno bude, ale bude jich spis mene, nez vice ;)
Avatar - Ja Prvni 123
3. 2. 2017 22:41
Re: Čechům na míru!
Motáš do sebe argumenty... přes 400 je Tipo už fakt dost dobře vybavený... a pořád ještě do něj můžeš doobjednat věci, který v praxi vůbec nedávají smysl... ale na omračování v hospodě můžeš.

Tys v tom ještě neseděl, viď.
:-)
Dveře nejsou o nic horší, než ty v Rapidu... jen motor vydrží asi to o 250 tis km víc... a přitom to celé stojí asi tak o 50 tisíc míň.
A to pořád Rapid není kombi...
3. 2. 2017 10:23
Re: Čechům na míru!
Cena neni spatna, ale podle me proste neni dost dobra. Vzdy kdyz vidim ty plasty v horni casti dveri, zmocni se me hruza (treba jsou stejne tvrde jak u konkurence, to nevim, ale vypadaji hrozne).
Problem je, ze spousta beznych konkurentu za cenu neco pres 400 tisic nabidne temer to same. Tzn. nebizi se argument, proc neprihodit 10-20 tisic a nekoupit neco jineho (kde dostanu vic volitelne vybavy, nebo moznost jeste lepsiho motoru, pokud budu chtit). V zahranici je tohle auto opravdu o 2-4 tis € levnejsi. Ale u nas? Me to moc smysl nedava.
Zakladni cena od je super, ale ty vyssi vybavy uz proste ne. Davat za auto s 3 hvezdami NCAP a horsim interierem o 15 tisic vic pri cene +- 400 tis. by me ani nenapadlo. Samozrejme netusim, jake budou ochotni dat slevy.
Ponechme ted stranou, kdo je kde mensi o par cm, kdo ma nebo nema to a tamto.
Namatkou Focus 1.0T, Astra 1.4T, Megane 1.2T, H/K 1.6GDI.
1. 2. 2017 23:07
Čechům na míru!
Nový Fiat Tipo SW je přímo ideální kombík pro typickou českou rodinu, která potřebuje robustní jednoduché auto s hodně prostornou kabinou a výborně přístupným a variabilním kufrem a to vše za příznivou cenu. Šance na úspěch tohoto sympatického Itala s tureckým pasem jsou o to větší, že přímá konkurence (zejména Škoda Rapid) karoserií typu kombi prostě nenabízí. :-!
1. 2. 2017 18:53
objektivní srovnání
redaktore,kde máš srovnání s Fabii nebo Octavií (která je konkurence pro I30 x nebo je konkurence pro Passat? ) prostě jak se hodí,že?