Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konec vznětových motorů se blíží. Ve kterých městech chtějí zakázat diesely?

Se stále přísnějšími emisními normami se podle všeho blíží konec aut s dieselovými motory. Některá města dokonce chtějí tento konec urychlit.
Zpět na článek
30. 1. 2017 18:08
30. 1. 2017 18:46
30. 1. 2017 20:09
31. 1. 2017 06:35
30. 1. 2017 20:02
30. 1. 2017 21:20
31. 1. 2017 01:48
31. 1. 2017 11:11
31. 1. 2017 20:54
31. 1. 2017 01:50
31. 1. 2017 12:35
31. 1. 2017 17:54
30. 1. 2017 18:09
30. 1. 2017 19:40
30. 1. 2017 18:38
30. 1. 2017 22:23
30. 1. 2017 19:59
30. 1. 2017 20:04
30. 1. 2017 20:08
30. 1. 2017 21:08
30. 1. 2017 23:12
31. 1. 2017 08:22
30. 1. 2017 21:01
30. 1. 2017 21:15
31. 1. 2017 08:20
30. 1. 2017 20:12
30. 1. 2017 20:34
30. 1. 2017 21:00
30. 1. 2017 20:47
30. 1. 2017 20:51
30. 1. 2017 21:00
31. 1. 2017 08:56
30. 1. 2017 21:43
30. 1. 2017 21:50
30. 1. 2017 22:02
30. 1. 2017 22:17
31. 1. 2017 09:39
30. 1. 2017 22:49
31. 1. 2017 01:36
30. 1. 2017 22:22
31. 1. 2017 01:43
30. 1. 2017 22:45
30. 1. 2017 22:49
31. 1. 2017 06:51
31. 1. 2017 09:01
31. 1. 2017 08:58
30. 1. 2017 23:50
31. 1. 2017 04:34
31. 1. 2017 06:51
31. 1. 2017 10:32
31. 1. 2017 11:11
31. 1. 2017 14:43
Avatar - MDK
30. 1. 2017 18:08
....
Sláva, jupí, aleluja do (_._) s váma smrdutí sazometi.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:46
Re: ....
Předevčírem bylo pozdě. K masivním rozšíření dieselů do 3,5t nemělo v Evropě nikdy dojít...
30. 1. 2017 20:09
Re: ....
Souhlasím, teď jsem jel po Brně, takovej smrad, puch a hnus, nechtěl bych tam bydlet a nechat svoje děcka to čuchat. Fuj diesel. Rakopower
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 06:35
Re: ....
Za to jak to smrdí v Brně dieselové auta nemůžu >:-[] sorry, já musel >:D
30. 1. 2017 20:02
Re: ....
Až se zjistí, že se s ovzduším nic nestalo tak jako v Německu a zakáže i všechny zbývající spalovací motory tak se zase budu radovat a smát já >:D
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:48
Re: ....
vítr tom nehraje žádnou roli, taková blbost ....
Avatar - Googlit
31. 1. 2017 11:11
Re: ....
To není mapa větrů ale mapa kvality ovzduší podle míry znečištění. Vrať se na základku, tam to v angličtině berou. >:-[]
31. 1. 2017 20:54
Re: ....
Je potřeba delší období, a nejde o samotné měření, ale o nižší výskyt rakoviny plic apod.
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:50
Re: ....
mimořádně hloupý příspěvek, takový výkřik člověka s IQ pokojové teploty
Avatar - MDK
31. 1. 2017 12:35
Re: ....
Někdo s velmi inteligentním nickem WinDiesel si žádá o hodnotu mého IQ. Rád se pochlubím. Je mimořádně nadprůměrné, mám IQ 136.

Mé další parametry, které by tě mohli zajímat jsou následující.

Věk: 33 let
Výška: 183cm
Hmotnost: 93kg
Délka penisu: 17cm
Avatar - JohnST
31. 1. 2017 17:54
Re: ....
No niekto si tu fandi. Ked si mal potrebu spomenut aj dlzku tvojho cervicka, tak asi budes mat maleho vtaka. >:-[] :-!
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 18:09
Calm down
Paříž už neberu vážně, paní starostka je vyloženě ujetá a padá z ní jedno vysoce inteligentní a odborné moudro za druhým.
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 18:12
Konec vznětových motorů se blíží
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 18:22
Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
A to že se jedná o osobní auta, užitková a nákladní jinou volbu při rozumných ekonomických nákladech nemají ;-)
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:44
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Za to ovšem může stát a jeho nesmyslná daňová politika. Kdyby tak málo nedanil naftu, vyplatila by se dodávka na cng spíše. Kdyby tak moc nedanil benzin, mohly by si rodiny s dětmi dovolit benzinové auto (a nemusely své děti navzájem trávit dieselovým smradem a jedem)
30. 1. 2017 18:59
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Jo to je otázka druhá, stát zvýhodňuje naftu kvuli nákladní dopravě ;-)

Já doma naftu už nechci, přecejen rozdíl v ceně u nového auta - stejně výkoného turbo benzinu a nafty je už dost velký, aby se benzin v pohodě vyplatil ;-)
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 19:06
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Ale proč ji zvýhodňuje kvůli nákladní dopravě (kterou jinak kasíruje jak může (mýto, silniční daň a pod.))? Protože si státy v případě nafty daňově konkurují.
V případě benzinu si nekonkurují, tak to lidem napálí, co to jen jde... Na tomto by měla naše slavná EU ještě zapracovat. Už reguluje a unifikuje pomalu i záchodová prkénka, ale aby udělala pořádek ve spotřebních daních, to ne...
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 21:13
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Takže při nájezdu 50 tis ročně se mi vyplatí benzín ve střední (nikoliv octavie, ta je střední nižší) třídě??? Srandisto.
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 21:18
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
ericn psal o sobě. Ne o tvých 50tkm ročně.
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 21:20
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Tak to jooo
31. 1. 2017 08:33
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Přesně, píšu o sobě, naše rodinné auto najede cca 15 tis ročně, tj nic moc a v práci kde ujedu cca 40tis ročně mám CNG a světe div se, je to lepší jak nafta. Žere to míň, dynamika podobná, je to o dost tišší, jen to častné tankování je otravné ;-)
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 09:05
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Dynamika nižší a životnost jakbysmet. To ví i malé dítě.
31. 1. 2017 12:41
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Kolikpak mas s OIII s Cng najeto? Ja uz 55tis km za rok a ctvrt a po turbodieselech - nekolik OII a Focus III TDCi, nepocituju s dynamikou zadny problem, jede to paradne ;-)
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 23:02
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Samozřejmě, že se vyplatí. Každej večer si můžeš říct, to je super, že nejsem taky takovej dieselovej pičus jako ostatní. Pocit k nezaplacení.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 06:37
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Já si zas večer neřeknu nic a mám klid , protože tohle řeší jen nekdo, kdo rád vnucuje svůj názor ostatním :-)
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 08:19
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Tebe by mali za barakom postavit skladku jadroveho odpadu. Tiez by si mal minoritny nazor ...
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 08:36
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
To je trochu rozdíl ne? Mám nejradši, když někdo řeší ekologii jen jako špičku ledovce, tomu se říká pozérství :-) A to přesně se tady projevuje....
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 08:50
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
To jim nevymyslíš, když je někdo posedlý, vyřeší to už jen vymítač pseudoekologie.
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 09:09
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
hittmane, zelenych nemam rad. To su len znami populisti, tak ma k nim netlac.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 09:15
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Ale tvé argumenty o jaderné skládce se jejich myšlení podobají :-)
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 09:06
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
A ako chces zacat ? Zasa dvojite emisne normy, ktore boli dovodom rozvoja nafty v osobakoch ? Preco vobec vznikli dvojite normy ??? Ty to schvalujes ?
Moderny naftak je stale radovo horsi ako benzin a to este v tych tabulkach realnych merani bohuzial nenajdes bezninove motory bez priameho vstreku, ktore nemaju problem ani s casticami.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 09:14
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Ako? Já na ekologii nejsem nikterak zatížený, ale třeba začít tím, že by se měla doprava v městech zařídit plynulejší, než aby se stály zácpy, kde auto tvoří několikanásobně více emisí a je jedno na co jezdí. Dále to, že vystrčíš auta na venkov jen přesuneš globální problém. Ale to je jen kapka v moři, větší problém jsou spalovny, uhelné elektrárny, nebo lodní doprava.. tam by se asi mělo začít, než buzerovat lidi, co jezdí v naftových autech. Pak pokuty za nelegální skládky, třídění odpadu a podobně... A jestli ti jde o zdraví člověka a né planety, tak začít hlavně od stravy...

P.s. problém všech těchto ekologů je ten, že veškeré ekostudie se dělají na lokální úrovni, ale málokomu dochází, že planeta je jeden celek, na který se musí vše dopočítávat..
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 09:23
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Odporucam navstevu Londyna, Pariza alebo blizsieho Stuttgartu, ked bude emisny alarm. Zmenis nazor tak, ako keby si mal ten jadrovy odpad na zahrade, to mi ver.

Lodna doprava sa zacina riesit (bol tu o tom clanok), uhloelektrarne potrebujes na vyrobu cistej nafty (pozri - odsirovaci proces pri vyrobe nafty). :-!
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 10:26
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Emisny alarm jsem nezažil, ale stojím za tím, že přesouvání problému nic nevyřeší, naopak Londyn je město plné omezení, takže se tvoří zácpy .... stejně tak se děje v Praze a to je pak podýcháníčko, místo toho, aby se zprůjezdnily obchvaty a silnice :-)
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 11:25
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Obchvaty, silnice ... ty nezijes v 3D casopriestore ? To su take naivne predstavy, ze to vsetko tym poriesis. Urcite to ma dopad, ako funguje riadenie mesta (alebo skor spolocnosti), ale nie vsade su toho pricinou len tvoje obchvaty ... ked to nasroubujes na dnesnu statistiku, tak ti vyskoci nieco ine. Odporucam odbor - optimalizacia dopravy (anayltecke metody, heuristika). Najviac kricia ti, co o tom vedia ...
Avatar - Ozzman
31. 1. 2017 12:49
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Ty naivko >:D I kdyby na tom tvém odboru optimalizace dopravy vše teoreticky vyřešili k blahu obyvatel, tak prosazení a zájmy lidí, kteří na to mají vliv se dost často neslučují >:D Věř mi, že vím o čem mluvím, mám s tím dost zkušeností, kde se ta teorie střetává s praxí politickou, lobbistickou a vůbec se všemi zájmovými skupinami a ekologie, či blaho voličů je jen a jen na posledním místě >:D
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 15:46
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Ozzmane, problem so Slovencinou ?
"Urcite to ma dopad, ako funguje riadenie mesta (alebo skor spolocnosti)"
Tym som myslel na fuserinu a lobizmus vo vedeni mesta a potazmo v politike. Ja si iluzie nerobim. Ani o cistote nafty v osobaku.
31. 1. 2017 15:11
Re: Pokud někdo napíše "A", měl by napsat i "B"
Opet - nauc se gramatiku, delas priserne hrubky. To ti to minule nedocvaklo?
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2017 18:26
zívám
Internetová stránka snese všechno :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
30. 1. 2017 18:36
Hrůza článek
V první řadě je třeba rozlišovat mezi moderními diesely a předpotopními nebo "upravenými" sazomety. O tom v článku ani zmínka. Škoda. ;-\
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:52
Re: Hrůza článek
Podobně argumentovali dieselfilové už před dvaceti lety v době TDI 1.9 Euro 3...
Avatar - praděda7
30. 1. 2017 19:02
Re: Hrůza článek
??????? No a co? To jako není argument? Je to podobný rozdíl jako benzíny před a po katalizátoru!
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 19:09
Re: Hrůza článek
Před dvaceti lety jste psali, že "tyhle moderní diesely už neškodí". Dneska na ulicích jiné nejsou a výsledek je, jaký je...
30. 1. 2017 19:24
Re: Hrůza článek
A čo sa opýtaš prvé kapitána pri vstupe do lietadla ?
Avatar - praděda7
30. 1. 2017 20:12
Re: Hrůza článek
Tobě neříká nic výraz technologický pokrok?

[odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 23:00
Re: Hrůza článek
O pokroku si můžeme povídat za 10 let, až budeme zpětně hodnotit diesely Euro 5 a 6...
(Euro 5 se tedy právě v USA shromažďují na šrotištích)
Avatar - praděda7
30. 1. 2017 23:16
Re: Hrůza článek
Naopak v Praze se zatím o zákazu vznětových aut nemluví. Město sice chtělo zavést nízkoemisní zónu, známou třeba z německých měst, zakazující vjezd vozidlům staršího data, po postupném oddalování jejího zavedení (poslední plány hovořily o 1. lednu 2017) ale byla myšlenka opuštěna. Tedy jen načas, magistrát plánuje zavést nízkoemisní zóny po dokončení Pražského okruhu. K tomu ale ještě pár let (možná desetiletí) nedojde, a tak si snad na takovou zónu ještě počkáme. Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou navíc rozporuplné, v některých městech ke zlepšení ovzduší vůbec nedošlo, a tak by selský rozum naznačoval je vůbec nezavádět.

Máš tam ještě něco?
Avatar - praděda7
30. 1. 2017 23:32
Re: Hrůza článek
Nemáš. Já to věděl!
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2017 00:37
Re: Hrůza článek
Pražskej magistrát a příslušnýho náměstka Krndy = Dolínka [odkaz] snad radši nerozebírat ;-)

Fakt nevim koho mám radši. Jestli Dolínka nebo slovenu co šéfuje Praze [odkaz] >:D
Avatar - Barrichello
31. 1. 2017 09:16
Re: Hrůza článek
každej dehet škodí
Avatar - praděda7
31. 1. 2017 12:17
Re: Hrůza článek
Ichtiolová mast je s dehtu a je dobrá na pokožku... ;-)
Avatar - wladyk
30. 1. 2017 18:38
Máš hlad...
Máš hlad poslanče nebo ministře? Nic nedostaneš. Obchody jsou prázdné, protože naftová auta do města nesmí. Skoč na svoji koloběžku a běž se nažrat za město. >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
13
30. 1. 2017 19:07
Re: Máš hlad...
V Japonsku nebo v USA mají obchody plné, aniž by tam dodávky jezdily na naftu.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:11
Re: Máš hlad...
A na to jsi přišel jak ty rozumbrado? Ježiš takovou pitomost už jsem dlouho neslyšel. :-) >:D >:-[]
30. 1. 2017 20:59
Re: Máš hlad...
Když vezmeš typické americké dodávky, třeba Ford E-series Cargo, Chevrolet Express Cargo nebo i nový Transit, tak diesely jsou v menšině. Samozřejmě, že nějaké diesely jsou.
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 21:14
Re: Máš hlad...
A že prý budou nasazovat diesely právě kvůli emisím do větších aut a pick-upů, to jsi věděl?
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:37
Re: Máš hlad...
A proč blábolíš o Japonsku?
A v USA je trend diesely používat, Ford Transit v minulé generaci BYL bez dieselu, nyní jej má.
Avatar - Barrichello
31. 1. 2017 09:18
Re: Máš hlad...
v USA má diesly tak 25% dodávek, víc ani omylem >:D
31. 1. 2017 11:16
Re: Máš hlad...
V kategorii ""light duty", což je zhruba do 6 tun, je diesel stále jasná minorita. Samozřejmě, že třeba Mercedes se snaží protlačit dieselové Sprintery, ale to je tím, že nemá žádný solidní zážehový motor. Na trhu ale vládnou Ford a GM a u nich převažují zážehové verze.
Diesely vládnou až ve třídě "medium duty", ale zážehové verze ještě z trhu vytlačeny nebyly.
Japonské malé dodávky jsou většinou v benzínu. Střední benzín i diesel. Malé náklaďáky převažuje diesel, ale právě v Japonsku se prodávají i v benzínu. Japonsko samozřejmě nejde s USA srovnat, už jen kvůli tomu, že auta jsou tam všeobecně menší.
30. 1. 2017 20:22
Re: Máš hlad...
..este daj info aj o platoch v Japonsku, cenach a daniach.
30. 1. 2017 22:23
Re: Máš hlad...
V USA je dph na palivo okolo 7 percent. Naftu preto nikto neriesi.
30. 1. 2017 20:42
Re: Máš hlad...
to je samozrejme nesmysl, tam kde je poptavka, najdou se i dopravci co zbozi dovezou alternativne, nikde na svete kde existuje zakaz fosilnich aut se nestalo ze by meli prazdne obchody, proste si ty firmy bud poridili EV, nebo ty firmy nahradili jine firmy co se chopili prilezitosti a rozvazej to take EV

mimochodem jedna takova ctvrt funguje i v mece ropy, do MasdarCity v Emiratech maj fosilni auta vjezd zakazan, a vidis, dnes je to jedna z nejdrazsich a nejvyhledavanejsich ctvrti AbuDhabi i presto ze je v sousedstvi letiste ;-)
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 21:16
Re: Máš hlad...
Nevím jak jinde, u nás centra po zavedení pěších zón a vykázání automobilové dopravy vymírají, prostě kdo jede do města nakupovat, nebude běhat s taškami a děckem po hromadě, kde navíc řádí žloutenka (Brno) či chřipka a v takové klemře.
Avatar - Barrichello
31. 1. 2017 09:17
Re: Máš hlad...
si musí hoši nakoupit dodávky na CNG, LPG nebo benzín. Sou normálně v prodeji.
Avatar - CHerokee
30. 1. 2017 18:40
Další dílek svobody je skoro pryč
Je naprosto zarážející, že někdo tady oslavuje, že nám bude omezena svoboda. Co to bude příště benzín a pak nám bude zakázáno řídit. A to vše, pokud stále bude vládnout zelenorudá levice - ekofašisté. Nezakážou spalovat uhlí, zakážou jádro, které nesmrdí. Neomezí lodě, neregulují leteckou dopravu, šikanují bohaté automobilky. Zvláště u nás v Evropě.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:50
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
Pokud je pro někoho svoboda zlomyslné trávení spoluobčanů dieselovým smradem a jedem, pak je to těžké. Takový jedinec by totiž přinejmenším neměl mít volební právo.
30. 1. 2017 19:56
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
A benzínem mě trávit můžeš??!! Když zakazovat tak pořádně a všechno! :-!
30. 1. 2017 20:26
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
... napr. cigarety, elektro cigarety, vodne fajky, chlast, chemikalie, umelinu a farbiva v obleceni, e-cka v potravinach, ktore kazdy povinne zerie kazdy den a ine? tak to ano >:D
30. 1. 2017 20:41
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
Ona některá potravina je horší než nafťák Euro 0 natož něco novějšího, takže ano. Otázka co pak budeme jíst >:D
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 22:58
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
Co člověk jí, si ovšem může vybrat.... Je to marný, je to marný, je to marný....
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 22:56
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
Diskuze jak noha...
Neboli "Když soused uhlí, já pneumatiky". Když zakazovat, tak všechno....
30. 1. 2017 19:59
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
Já to vidím trochu jinak. Zelený mozky nejdřív fanaticky prosazují diesel jak je supereko podle jejich nesmyslného testu, pak najednou ne, tak hned zakázat. Ne fakt tohle ode zdi ke zdi je mi proti srsti a to diesely nemusím. Ne fakt, dodnes si na západě myslí, že je diesel ekologický, na služebkách z toho kroutím hlavou. To samé s biopalivy, biosložkami a podobným sajrajtem. Už to nikdo neokecá a stejně se to nezruší, holt je v tom ulitejch moc prachů. Kdyby aspoň trocha sebekritiky, ale ne, bude se to tlačit pořád a staré ovečky prostě setneme ve jménu získání nových a páchání dobra. Teď na zkoušku direktivně zakáží diesel, za chvíli to bude benzín, co pak? Trochu zakombinují se "zklidňováním" dopravy a cyklobuzerdobrem a zelený ráj je na světě.
Avatar - CHerokee
30. 1. 2017 20:27
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
Vidím to stejně. Taky jezdím jen na benzín, ale proti dieselům nic nemám. Pokud nemají vykuchaný filtr. A proti novým dieselům už vůbec ne. Na fanatiky typu Hal 9000, ač mám A.C. Clarka rád, reagovat nebudu. Chce to mnohem méně úředníků a mnohem více svobody v rozhodování.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:34
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
já bych byl pro zákaz tomuto individuu používat název počítače který vytvořil ac clarke
když už tak miluje zákazy
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 21:17
Re: Další dílek svobody je skoro pryč
No, když už ti mohou vlézt do baráku, myslím, že svoboda skončila před lety...
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:41
" Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou navíc r
Ano, když se podíváme, jak starý je v průměru německý vozový park a jak měkká ta pravidla jsou, tak je jasné, že se to prakticky nemůže projevit (zvlášť když diesely ta pravidla v reálu ještě navíc ani neplní)
V ČR je vozový park dvakrát starší, takže by zavedení přiměřeně tvrdých zón (nemá smysl uvažovat jiné než zelené, resp. v době zavádění fialové) pomoci mohlo.

Jinak není nadto napřed vyloženě debilně nastavit daňovou politiku (rozuměj nízkou daň z nafty a vysokou z benzinu) a potom vymýšlet, jak vyřešit vzniklý průšvih, kterýžto desítky milionů Evropanů odnášejí svým zdravím...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:14
Re: " Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou nav
a ty jsi si hodně přičichnul koukám
a jestlipak víš jaký rozdíl je mezi uzavřením na 15 minut do garáže s benzínem a do garáže s dieselem? Oba 2 Tě spolehlivě zabijí ale benzín dřív protože generuje řádově víc oxidu uhelnatého.
Avatar - Beefcake
30. 1. 2017 21:13
Re: " Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou nav
No vidis, aj v tomto je benzin lepsi a uspornejsi, staci ho menej.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:38
Re: " Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou nav
vo tom není žádná Smrťáku
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 22:54
Re: " Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou nav
množství CO je u dnešních zážehových motorů prakticky neměřitelné. Viz. má poslední STK - v jednom režimu na desetině normy, v druhém režimu naměřeno 0,00.
Na rozdíl od NOx se CO testuje každou STK. Tady je to dnes mimořádně marné....
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:31
Re: " Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou nav
Mi naměřili kouřivost 0,00 na STK. Fakt dobrý. Mimořádně marný jsi ty >:D >:-[]
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 08:30
Re: " Zkušenosti z těchto zón ze sousedního Německa jsou nav
Co ma kourivost s NOx ? Silne reci chemika.
Avatar - teoretikus
30. 1. 2017 18:48
Benzinový náklad'ák
Měšt'any budou zásobovat nákladní auta na benzín předělaná na CNG, jako to má pošta v Ivecu. To by mohlo u zelených projít ne? >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 18:56
Re: Benzinový náklad'ák
Zážehový motor na cng je bezpochyby lepší alternativa. Úplná katastrofa není ani kamion s dieselem Euro6, kde má zařízení na redukci emisí rozměry poloviny osobního auta... Katastrofa jsou miliony osobních dieselů a dodávek...
30. 1. 2017 19:03
Re: Benzinový náklad'ák
už sa teším na Iveco 1,2 triturbo benzín , a či X5 v 1.5 trojvalčeku ......
30. 1. 2017 19:09
Re: Benzinový náklad'ák
Uvidíme, co tam bude. Ale třeba v USA se do užitkových aut montují větší motory, například Ford F-350 má v nabídce 6,2 V8 a 6,8 V10.
30. 1. 2017 19:13
Re: Benzinový náklad'ák
Iste pri cene benzínu 1,2 až 1.6 eur / liter v EU , budú u nás rozšírene len tieto 8 a 10 valce a možno aj 12 valec pridajú pre SR a ČR trh....
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 19:15
Re: Benzinový náklad'ák
Ono s cenami PHM USA/EU je to ošemetné. Když se totiž vezmou do úvahy i vzdálenosti, které je potřeba ujet, už to zase tak extrémní rozdíl není (ne že není, ale není tak extrémní).
30. 1. 2017 19:29
Re: Benzinový náklad'ák
Ty jsi dal extrém, já jsem dal extrém. Realita bude tak od 2 do 3 litrů objemu, tak jak to bylo zvykem v dobách, kdy se zážehové motory v evropských dodávkách běžně používaly.
Je samozřejmě otázkou, jaké palivo se v nich bude spalovat. CNG, LPG, ethanol, benzín ... variant je více než dost.
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 19:13
Re: Benzinový náklad'ák
V Evropě leda něco na plyn a navíc možná hybrid... Je potřeba být realista.
Avatar - Beefcake
30. 1. 2017 20:38
Re: Benzinový náklad'ák
Kedze sa tesis, predpokladam, ze si ho rovno budes kupovat.
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 22:51
Re: Benzinový náklad'ák
X5 1,4 TDI = tvá úroveň diskuze...
30. 1. 2017 20:49
Re: Benzinový náklad'ák
JJ, Euro 6 náklaďák vždy škodí míň jak moderní diesely u osobáků.

Vznětový motor se na CNG docela hodí. CNG ma oktanové číslo 130, takže má výborné antidetonační vlastnosti. Všechny CNG městské busy apod. jsou vznětové. Akorát je potřeba nižší kompresní poměr a na naftu to po přestavbě už nejede.

Každopádně by měl stát, potažmo regiony, obce a státní firmy jít příkladem. Tudíž žádné diesely u osobních aut, vyjma offroadu. Min 80% flotily hybridy, CNG nebo elektromobily. Elektromobilů třeba jen 15%. Žádné dieselové busy pro MHD. U ŘSD zas nepovolit připojení žádné čerpačky na komunikaci pokud nebude mít CNG.
Stačilo by zrušit ty zamýšlené dotace na pořízení elektromobilu pro firmy. To je úplně zbytečné vyhazování pěněz a pokřivování trhu. Ušetřené prachy narvat do výše zmíněného a efekt by byl násobně větší.
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 23:17
Re: Benzinový náklad'ák
Tak diesel ve státní správě (policii a pod.) je už úplná pitomost, vezmeme-li v úvahu, že bez daní stojí litr benzinu asi 12 Kč a nafty asi 13 Kč. Tam je návratnost dieselu doslova v nekonečnu - takže katastrofa ekologická i ekonomická.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 18:52
REDAKČNÍ PORADA
Tak co tam zítra dáme hošani?
Tak o Škodovce - to je jasný 1 článek denně to je daný - vyhrábněte nějaký render nebo něco obšlehněte upravte a je to
No a samozřejmě - jim už to neuškodí - o tom maléru VW napiš Honzo - to se snese 1x za 2 dny tak to vidím
No a nezapomeň Bobe na to jak se blíží konec dieselů - to se dá skvěle vytěžit - ta Bobina z Paříže nám posílá spoustu materiálu, čmoudíci z Indie taky zakázali čmoudy no a ti Mexičani začouzený - to je jasný, ti mají určitě větší problémy s diesely než s Trumpem a obchodem s drogami a kriminalitou
Taky Pepane nezapomeň nějak vytěžit to Norsko, tam je docela dobrej matroš - trochu to zpřeházej aby to vypadalo jako nový, nakonec vždyť víš vo-co-gou - děláme to s diesely a Volkswagenem a samo že se Škodovkou - když je novinek málo, vyrobíme si je ...
Takže parto víme co dělat ne? Tak buďte chásko kreativní ........... a když Vám dojdou nápady tak nezapomeňte že v sesterské redakci pracuje ten Vaculík a Frej - je to sice jiná liga a ukazuje to naši nahotu ale když musíš tak musíš - občas ....
Rozbalit vlákno
3
31. 1. 2017 08:23
Re: REDAKČNÍ PORADA
Docela s tebou souhlasím, protože 17.1.-článek "Mazda SkyAciv G; benzin poprvé bez svíček". Vzápětí pak článek o tom, co by ještě, eventuelně, mohlo zachránit benzinové motory před vymřením(23.1.-"Tato technika má zachránit benzinové motory před vymřením") :-( (tam se mi líbila hlavně část - Stejně k tomu dojde).
A teď zase, pro změnu :-) je tu článek jak jsou diesely na tom špatně. Ještě, že aspoň ty pravé koňské síly (míněno skuteční koně+povoz) tohle všechno snad přežijí. Asi by se o tom dal taky nějaký článek napsat. >:D
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 10:41
Re: REDAKČNÍ PORADA
tažní koně vymlátili už dávno
ale dají se zase namnožit .........
ale vypadá to spíš na velbloudy a osly s přílivem islammigrantů
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 19:59
Spasitel?
A Ježíš topten nikde? :-O
Rozbalit vlákno
19
30. 1. 2017 20:04
Re: Spasitel?
Možná kolem něj projelo TDI a teď leží v nemocnici nebo rakvi >:D
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 20:08
Re: Spasitel?
>:-[] Jestli kolem něj projelo nějaké TDI, tak se to brzy dozvíme. Málokdy tu o takové významné události, jako je setkání se smradlavým nafťákem, neporeferuje.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 20:24
Re: Spasitel?
No...děláte si srandu, ale dnes mě jak na potvoru předjelo smradlavé Polo (patrně Euro 2 TDI/SDI) a připravilo mě snad o 5 let života. Drtil to tak, že se ani předjet nedal a na recirkulaci bylo pozdě. >:D
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:56
Re: Spasitel?
Mne na procházce se psem vydusil startující benzín, a dost dobře nešlo zapnout recirkulaci >:D
Avatar - Beefcake
30. 1. 2017 21:08
Re: Spasitel?
Mal si na neho pouzit mocovinu zo psa.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:38
Re: Spasitel?
to na benzín nejde >:D
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:40
Re: Spasitel?
z benzínu jsou především nespálené uhlovodíky, CO, rozhodně při startu nevznikají NOx na které se používá močovina, víme vašnosto ?
Avatar - Beefcake
30. 1. 2017 23:12
Re: Spasitel?
Keby som vopred vedel, ze to budes doslovne analyzovat, tak napisem, ze to mas brat s rezervou :-)
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:34
Re: Spasitel?
Ale smajlík tam je tam je rezerva tam je ... Holt chemika nezapřu. Su jak ten Kalousek, taky vopruz, taky chemik. >:D >:D >:D
Hele máte v SVK nějaké podobné slovo jako máme my "vopruz"? >:D
31. 1. 2017 08:22
Re: Spasitel?
Karel_ si srandu nerobí, drtivá väčšina toptenovych príspevkov začína: Išiel som po ceste (je to divné, ale najmä tam jazdia autá), keď som zrazu dobehol kolenovrta s dízlom a hneď som prepínal klímu na vnútorný okruh >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2017 20:49
Re: Spasitel?
Souhlas že v tomhle je topten Ježíš = co si ty :-)
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:56
Re: Spasitel?
Otázka je kde je Jidáš >:D
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2017 21:10
Re: Spasitel?
Správná otázka :-)
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 21:01
Re: Spasitel?
Jsem v tomhle totéž, co tvoje tetka Kylie s brumlou. Ještě něco?
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2017 21:10
Re: Spasitel?
Taky už roky jezdíš hybridem? Dobrý :yes: >:-[]

A tetka je hnusný :-|
Avatar - _Karel_
30. 1. 2017 21:15
Re: Spasitel?
To je odpověď hodná tebe. Je to pár let, co spokojeně jezdila naftovým šestiválcem. Já zase v té době jezdil s benzínem. Jaký je v tom rozdíl? Žádný.
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2017 21:26
Re: Spasitel?
To je odpověď hodná tebe :-)

Otázka je když dneska víš co a jak = proč ti vadí Ježíšova slova ;-)
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:41
Re: Spasitel?
on si nad tím umyl ruce jako Pilatus Pontius >:D
31. 1. 2017 08:20
Re: Spasitel?
Práve si montuje dpf na svoje auto, zistil že on bude to najväčšie prase s jedometom, sadzometom a rakovinometom potom ako z ciest vykopú dízle. A to by on ekológ z dediny s čistým vzduchom nedal :-!
Avatar - Stejsn
30. 1. 2017 20:12
Celý blbě.
Přestože preferuju jednounačně benzíňáky, jsem proti ***ským zákazům. Dorovnejte daně u nafty s benzínem a nechte to na zákaznících.
Rozbalit vlákno
8
30. 1. 2017 20:19
Re: Celý blbě.
Však oni zákazníci mimo města budou mít radost, protože dramaticky spadnou ceny ojetých nafťáků a na vesnici by dostal starosta na budku, kdyby to chtěl zakázat. Jenom nevím jak si pak ve městě poradí s větrem >:D
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:21
Re: Celý blbě.
Málokdy je tady slyšet takový rozumný příspěvek.
Avatar - CHerokee
30. 1. 2017 20:31
Re: Celý blbě.
Přesně tak, méně direktiv a více svobody. Ať si o tom trh (my - zákazníci) sami rozhodneme.
30. 1. 2017 20:34
Re: Celý blbě.
a proc rovnou nezrusit i dalsi prikazy a zakazy, treba veskery zakony ohledne nasili, sak oni si to lidi mezi sebou vyrikaj po staru a prezijou jen ty nejsilnejsi :-! tam kde zacina svoboda jednoho, tam muze koncit svoboda druheho, a co kdys ja nechci dychat splodiny z dieselu? a co kdys ty splodiny nechce dychat dalsich milion lidi? a co kdys..... ;-)

zakazu dieselu na statni nebo i "kolonialni" urovni se nedivim, lidi jsou totiz veskrze inteligentni, ale jak dojde na penize, jsou schopny prodat i vlastni "ledvinu", a kdys muzou usetrit par susni za naftu, tak jim je uplne fuk co sami dychaj, natos co pak dychaj ti ostatni ktere ani neznaj ;-) nejblbejsi je ze my lidi resime zdravotni problemy az kdys nastanou, temer nas nezajima jak tem zdravotnim problemum predchazet, proste dokud toho raka nemam ja nebo nekdo v rodine, tak se me prece netyka :-!
30. 1. 2017 20:49
Re: Celý blbě.
A co když nechci dýchat splodiny z benzínu? Nebo to už zase omezuje tvoji svobodu pohybu? Jinak, kdyby platil zákon, že přežijí nejsilnější tak by svět vypadal jinak a měl tak polovinu obyvatel, což by ovšem ničemu nevadilo a v Africe by byla krásná nedotčená příroda ;-)
30. 1. 2017 21:00
Re: Celý blbě.
neboj, i benzin to za par let ceka a taky ho zakazou, ostatne se predpoklada ze to zariznou sami automobilky, do 20-25 let

a je ti doufam jasne ze bys mozna nebyl na svete? zrejme vetsina z nas by vubec nebyla
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:00
Re: Celý blbě.
šamane šamane, zcela zbytečný příspěvek, omíláš 100x omílané .........
30. 1. 2017 22:23
Re: Celý blbě.
Mas recht kamo, tady to vsechno je: [odkaz]
Avatar - Beefcake
30. 1. 2017 20:47
Prvy krok
Prvy krok by mohol byt jednoduchy - povinne SCR v kazdom novom naftovom aute. To by vyrobcovia v pohode zvladli.
Rozbalit vlákno
7
30. 1. 2017 20:51
Re: Prvy krok
Souhlas, ale zároveň bych nařídil, aby místo pro doplňování muselo být dostupné a ne u rezervy v kufru :-! Klidně by stačilo u motoru vedle nádržky na kapalinu do ostřikovačů
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 20:58
Re: Prvy krok
ono to tak dopadne
Avatar - Beefcake
30. 1. 2017 21:00
Re: Prvy krok
Pokial to tak dopadne, bude to jedno z mala rozumnych nariadeni.
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:42
Re: Prvy krok
fór je v tom že na spoustu věcí nepotřebuješ nařízení, na katy apod. Pokud vím, DPF zavedl koncern Peugeot Societe Automobiles sám od sebe a bez jakéhokoli nařízení ......
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 08:37
Re: Prvy krok
Pretoze im padali predaje a potrebovali "zelenu" kartu, co by ich vytiahla z hnoja.
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2017 22:37
Re: Prvy krok
Ale jo. A povinný DPF v každém novém benzínovém autě. I když za pár let už žádné zážehové motory v autech nebudou. Diesel zvítězí na celé čáře. Ten dusivý smrad z benzínového motoru ci už vyčucháš jen u sekačky na trávu. :-!
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 08:56
Re: Prvy krok
No, sekačky už také pomalu zakazují, kdesi jsem se dočetl, že mají vysoké emise i hluk, takže brzo další zákaz a kupovat kosu.
30. 1. 2017 21:22
R.I.P. Smraďochovia!
:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:44
Re: R.I.P. Smraďochovia!
blázni se radují ............ >:D >:D >:D konec světa se blíží
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2017 22:39
Re: R.I.P. Smraďochovia!
Souhlasím. Ten smrad z těch benzínových motorů je skutečně hrozný!
31. 1. 2017 13:06
Re: R.I.P. Smraďochovia!
Hlavně, že Tvoje (_!_) voní po fialkách!
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2017 21:32
Kdo by čekal...
...že svobodu automobilismu u nás bude zachraňovat neschopnost dostavět základ silniční sítě??

Francouzi jsou každopádně naprosté paka. Leta vehementně podporují diesely a cpou je i do malých městských vozů, vymýšlejí diesel-hybridy atp., aby nakonec sama jejich vláda poslala diesely pryč ze silnic??

Jsou chvíle, kdy jsem opravdu rád, že máme k západním demokraciím daleko. Jedna z těch chvil je při pravidelné modlitbě allah akbar, a druhá při pravidelném tankování řepky >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:46
Re: Kdo by čekal...
to není o Francouzské vládě, to je o pařížské radnici
ovšem současná francouzská vláda je rudo-zelená a na to taky dojede

líbí se mi Trumpovo nařízení - za každou regulaci provést deregulaci - pitomá regulační nařízení přestanou přibývat
30. 1. 2017 22:25
Re: Kdo by čekal...
Frantici jsou lina levicacka chamrad.
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 08:58
Re: Kdo by čekal...
A kdo to jsou dnes Fratnici? Ty islámská geta v Paříži a jinde? Řekl bych, že původní obyvatelstvo (Frankové) už jsou v menšině...
31. 1. 2017 12:00
Re: Kdo by čekal...
A co hovoria fakty?
Vo FR zije podla odhadov cca 3mil moslimov.
[odkaz]
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 21:43
Další
kravina asi jako ta, že Německo skončí s elektřinou z atomu. Možná zruší elektrárny, ale budou energii dovážet z okolních států, kteří ji z atomu vyrábí... absurdita >:-[]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 21:50
Re: Další
No ocelová a betonová lobby v Německu nemůže vyrábět pro atomové elektrárny tak vyrábí větrníky - a cizí atom a uhlí bude doplňovat chybějící energii když bude slunce za mrakem a vítr nebude foukat
kontrolní otázka vojíne - kolik si myslíte že Dánsko zavřelo uhelných elektráren poté co spustilo 7000 větrníků?
nevíte? jak to že nevíte? tak kolik soudruzi anarchisté? nikdo neví? no dobře tak já vám to tedy řeknu ........ žádnou, ani jednu
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 22:02
Re: Další
Je to jasný, uhlý a atom je stabilní zdroj nezávislý na počasí. Ono jak jednou odstavíš atom, jeho nahození zpět stojí pěkný hrachy... Já bych těm ekoteroristům vyčlenil třeba Austrálii a tam se můžou v klidu pást a ostatní většinu populace nechat v klidu žít...
Avatar - WinDiesel
30. 1. 2017 22:17
Re: Další
klokanům to nemůžeš udělat ...................... >:D něco pustýho odlehlýho, a přídat tam pár šamanů a můžou tam křepčit
31. 1. 2017 09:39
Re: Další
ty ses fakt *, atom coby zdroj elektriny neodsuzuju, a pokuid jiz atomka stoji afunguje, tak vych ji nechal fungovat dal, ale ty musis hned nekoho urazet a psat ze ja nekde neco pisu nebo mam nejaky naroz ikdys to vubec neni pravda, jses ubohej ;-) tvoje narazky na pravopis tvoji demenci jen dokresluji
30. 1. 2017 22:49
Re: Další
Co to je "UHLÝ"???? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:36
Re: Další
na to se zeptej Šamana, ten ovládá češtinu jako když bičem mrská ........ >:D
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2017 22:22
Re: Další
Německo jde ještě dál. V zájmu ekologie spouští nové uhelné elektrárny.
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:43
Re: Další
Jo jo mutti Merkel a bratrstvo kočičí pracky socdem v Německu perlí. A to už vůbec nemluvím o zelených a rudých v Berlíně, kteří prosadili hajzlíky společné pro všechny, genderově vyvážené.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2017 22:37
Ano STOP dieselům
Ale čistou cestou. Nechceme diesely? Tak ať se konečně někdo začne věnovat jejich technickému stavu a všechny čipnuté prasata a vykuchané DPF pošle pryč ze silnic. Pak nastavme normální lidem životní úroveň tak, aby si mohli dovolit pořídit nový vůz.

Pak podpořme osvětu týkající se nevýhod dieselových vozů. A lidi si sami rádi koupí nový, benzinový vůz :-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2017 22:41
Re: Ano STOP dieselům
Pán asi spadl z višně. :no:
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:44
Re: Ano STOP dieselům
Osvěta, to zní tak krásně, komunisticky, budovatelsky, poručíme větru, dešti, kupředu levá ZPÁTKY NI KROK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… :no:
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 08:40
Re: Ano STOP dieselům
A co je asi tak klamliva reklama ? Dieselgate ?
Avatar - Hittman
30. 1. 2017 22:43
Re: Ano STOP dieselům
Spíš bych udělal osvětu lidstva proti určitým organizacím dotovaných z našich peněz / daních, jako je Greenpeace a podobné politické nátlakové pseudoekoorganizace...
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 23:06
Re: Ano STOP dieselům
jj, tak dlouho prudili s CO2, až máme ulice plné dieselového smradu...
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:37
Re: Ano STOP dieselům
Ty smrdíš taky a řeší to někdo? >:D
31. 1. 2017 16:55
Re: Ano STOP dieselům
Tak minimálně v jednom máš pravdu, těm co vykuchali DPF nebo mají "home made" chip sebrat techničák, dokud si to nenachají opravit nebo vrakáč
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 22:45
dieselové smrady a jedy jsou adorovány výše...
...teď bychom mohli ještě rozebrat dieselový hluk. Nemyslím vnitřní (to je osobní záležitost každého dieselofila ), nýbrž vnější. Ten ve městech také všichni milují?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 09:00
Re: dieselové smrady a jedy jsou adorovány výše...
Jsem prý blázen jen, jsem prý blázen jen,...
30. 1. 2017 22:45
re
Že se nikdo ale nepozastaví nad tím kolik sazí a popela vypustí zaoceánské parníky, nákladní lodě a hlavně letadla, ty nejvíc narušují naše ovzduší,to si nikdo neuvědomuje, jenže malej člověk s osobáčkem je snadnější kořist ;-\ ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 22:49
Re: re
jj, zaoceánské lodě = zhouba vnitřní Prahy
Avatar - Zappa
31. 1. 2017 06:51
Re: re
neverím,že si až tak nechápavy!
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 08:58
Re: re
To uz sa riesi ! Len to treba sledovat, clanok najdes aj tu.
Avatar - 1975ak
30. 1. 2017 22:48
Bezemisní elektromobily?
A kolik energie stojí kilowata energie potažmo spalovaná z černého uhlí? KOlik stojí likvidace baterií z elektromobilů?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
30. 1. 2017 23:10
Re: Bezemisní elektromobily?
Kolik stojí kilowata (asi myslíš kilowatthodinu) vidíš na účtu za elektřinu. Mimochodem elektromobil se většinou dobíjí v noci (se všemi z toho plynoucími pozitivními ekonomickými a ekologickými dopady). Recyklace je otázka. H3da prý jsou recyklovatelné stoprocentně...
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:38
Re: Bezemisní elektromobily?
čoveče tys vůl jak kráva nestačím zírat ekofanatik a megacvok
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 09:03
Re: Bezemisní elektromobily?
jj, bohužel takových přibývá, hustí to do mladých ve školách, v televizi, propaganda EU a ekologických organizacích dotovaných z našich daní jedou na plné obrátky. No a kdo si prostě k tomu A neumí dát i to B a číst mezi řádky, dopadne jak HAL 9000 ...
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 11:48
Re: Bezemisní elektromobily?
"Pro hloupého každý hloupý"
30. 1. 2017 23:12
Ekoteroriste maji pre
Ekosocialisté si mnou ruce, zdravý rozum už neexistuje.

Napřed toho naflákat miliony a pak to zakazovat? To je ta jejich trvalá udržitelnost, šetrnost, či jakými falešnými žblepty se ohánějí?

Jako by nestačilo, že s příchodem 2.0 TDI se na místo synonyma pro spolehlivost a nesmrtelnost stal z TDI postrach, ale co si jako představují?
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2017 23:50
emisni zony
ok 2015 bylo vyrobeno nejvice dieselu v roce 2022 se zakazi,duvod? vyroba stale musi frcet a budou se prodavat hlavne benziny a prijde r.2030 zakazi bezinaky a budou se prodavat elektroauta a v roce 2040 zjisti ze elektrarny skodi vic nez diesl a benzin a zase se vse obmeni a kolotoc zacne na novo. Cim to asi je? musi se vydelavat stale dokola, zakonem se da delat vse takze i povina obmena vozoveho parku. staci se podivat na prumerne stari aut v CR. tim ze sem dovazi stara auta (10L) se nic nezmeni ale prikazujici zakon utne stara auta 15 let ktera nebudou smet do provozu a kdyz budou lidi chtit jezdit ..musi kupovat novejsi a novejsi" tim se zajisti prodej novych aut a prodej 4 až 6 letych aut v bazarech, stara auta se budou muset povinne srotovat ne jako ted, kdy se stale opravuji aby byly v provozu.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2017 01:40
Re: emisni zony
V jednom máš pravdu, zákazy by vytvořily prostor pro megavýrobu a megaprodej a na to kapitáni průmyslu slyší. Dnes je dobře živí (německé) diesely, ale zítra budou klidně vyrábět elektromobily KDYŽ NĚKDO DONUTÍ LIDI aby si ty krámy s mizerným dojezdem a předražené kupovali.
31. 1. 2017 10:52
Re: emisni zony
Tím, že se jim zakáže používat Felicie se jim na účtu žádným zázrakem peníze na nový elektromobil neobjeví. Takže nebude mít jak jezdit do práce a co se stane z ekonomikou? Pojede pěkně z kopce, pak bývá většinou válka nebo revoluce a jelikož se zde nachází spousta lidí, které by další spousta lidí nejraději vykopala zpět do Afriky tak bude pěkně krvavá :-!
31. 1. 2017 13:36
Re: emisni zony
nazenou lidi do dluhovích pasti. valka nebude kvuli autum ta bude kvuli dvema rozdilnym kulturam co po tisicileti spolu valci a NIKDY se nespojili. A tohle babizna vypatlana Merkelova nechape.
31. 1. 2017 13:28
Re: emisni zony
ono se to uz pomalu deje, takze pocitam ze pablbove v bruselu uz to maji v konceptu a prevedou to jen do praxe do par let. preci vime jaci tam sedi idiiloti.
Avatar - maxi!
31. 1. 2017 04:34
heheh....
vsetko je to len biznis
prachy a prachy.....
mozeme tu riesit, hadat sa a nadavat si do debilov! :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2017 06:18
V dodávce mám diesel s močovinou
Výfuk je čistý a nesmrdí to po naftě ani když to startnu v garáži.
Rozbalit vlákno
4
31. 1. 2017 08:18
Re: V dodávce mám diesel s močovinou
a o chvíľu máš na krku toptena, aj keď on nepochopí, že jeho téesíčko smrdí a dymí viac ako tá dodávka >:D >:D
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 09:01
Re: V dodávce mám diesel s močovinou
Po nafte nie, je to skor kysly zapach (skoro ako cpavok)
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2017 11:29
Re: V dodávce mám diesel s močovinou
Ten kyslý zápach tam není.
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 11:38
Re: V dodávce mám diesel s močovinou
Na volnobeh to mas ciste. Super, bomba, pecka ! :yes: :yes: :yes:
31. 1. 2017 10:32
Zaujimave...
Emisna norma Euro6 udava limit pevnych castic na km rovnaky pre benzinove aj naftove motory: 6e11. Ibaze pre benzinove motory plati 3-rocna vynimka, ktora im zvysuje povoleny limit desatnasobne!

Alebo CO (monoxid uhlika, co je toxicka substancia): benzinove motory maju limit 2x vyssi, ako naftove. Tak teraz neviem Kefalin, som z toho volajaky zmateny. Akosi mi to nesedi s predstavou cisteho benzinoveho motoru, a dieseloveho rakovinometu...

A len tak na okraj: nedavno tu bol odkaz na clanok (nechce sa mi ho hladat) v ktorom sa pisalo, ze sadze z vyfukov aut su len nepatrny zlomok z toho bordelu, co sa siri vo vzduchu.
Rozbalit vlákno
5
31. 1. 2017 11:12
Re: Zaujimave...
ono všetko je produkt lobbingu. V Bruseli pripadá na 20.000 úradníkov ca. 60.000 lobistov. To je oficiálne číslo z jednej reportáže..
31. 1. 2017 11:35
Re: Zaujimave...
Tak ono je potřeba se na to dívat komplexně. CO patří mezi nejméně toxické/škodlivé látka z těch toxických látek, co z výfuku jdou. Rakovinu nezpůsobuje. Když se podíváme na limity, tak ano, diesely mají limit 0,5 g/km a zážehové motory 1,0 g/km. Ale většina zážehových motorů se bez problémů dostane i pod přísnější limit. Kupříkladu Škoda Octavia 1.8T 110 kW Euro 4 má emise CO kolem 0,2 g/km, Škoda Fabia 1.2 HTP 47 kW Euro 4 kolem 0,4 g/km. (BTW Oktávka by s prstem v nose ve všech parametrech splnila i nynější Euro 6, Fabia by na tom byla hůř, ale asi by se také vlezla).
NOx jsou toxičtější a navíc způsobují smog. Pevné částice jsou rakovinotvorné. Proto se na ně musí upírat větší pozornost.
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 13:55
Re: Zaujimave...
Jedna věc jsou normy a druhá potom ta, že zážehové motory je plní bez problému a zpravidla s opravdu velkou rezervou, diesely často ani podvodem...

Už aby byly konečně i filtry na TSI (které na rozdíl od dieselových budou bezproblémové a funkční), aby se se kolenovrtské chamradi konečně zatnul tipec i v tomto...
31. 1. 2017 14:40
Re: Zaujimave...
Ehm, to ze CO je "najmenej toxicke", to urcite nemyslis vazne, vsak?

Pomocka: CO (oxid uholnaty, resp. monoxid uhlika) nie je to iste, co CO2 (oxid uhlicity).
31. 1. 2017 17:47
Re: Zaujimave...
Ano, myslím to vážně. Chápu, že pro laika je těžké to přijmout jako fakt.
Nejlépe bude, když uvedu IDLH hodnoty (koncentrace bezprostředně nebezpečné pro zdraví):
CO2: 72000 mg/m3
CO: 1380 mg/m3
Kyanovodík: 55 mg/m3 (tzv. Cyclon B, používali jej nacisté v plynových komorách)
NO2: 37 mg/m3
Z čísel je snad jasné, že CO nepatří mezi nejvíce toxické plyny. Ano, otravy CO jsou velmi časté, ale nikoliv kvůli moderním autům s katalyzátorem, ale kvůli domácním topeništím, karmám atp. NO2, kterého se týká kauza dieselgate, je daleko toxičtější.
31. 1. 2017 11:11
Ekologia
Autá vyprodukujú len zlomok nečistôt ako lietadlá! Stále letí v momente ca. 1500 lietadiel nad Zemou, ktoré spalujú a spalujú... Takže ekológia by sa mala pohnúť ďalej a prikázať len elektrické, solárne lietadlá :-) to by nestíhali potom bruseláci presadzovať lobystické požiadavky..
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CommonUser
31. 1. 2017 11:39
Re: Ekologia
Ano, lietadlo je najvacsia svina >:-[]
31. 1. 2017 14:43
Re: Ekologia
No ak zostaneme len u dopravnych prostriedkov, tak lode su na tom este horsie (myslim velke dopravne, kontajnerove, tankery, atd). Spaluju ako palivo to najvacsie svinstvo ake si len vies predstavit. Oproti tomu je nafta alebo letecky petrolej priam ekologicke palivo...
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 11:44
Re: Ekologia
Tady v článku a diskuzi se přece neřeší globální znečištění planety, nýbrž lokální znečištění měst, čtvrtí a ulic... Argumenty typu zaoceánské lodě a letadla jsou tak úplně mimo...

Ještě jsem neviděl loď nebo letadlo, které by emise svého motoru foukalo ze dvou metrů přímo do dětského kočárku. Ve městech realita všedního dne...
1. 2. 2017 02:00
konec-vznetovych-motoru-se-blizi - ?
JE NĚJAKÉ ŘEŠENÍ ? ANO ....

.... a Vaše "následné akademické diskuze" ....
.... a co takhle, už NĚCO KONKRÉTNÍHO ....

.... ANO - 4ROKY !!! Je tu aditivum "NOVE", které můžete použít pro všechny nejčastěji používané spalovací motory na tekutá uhlovodíková paliva, jako je motorová nafta, benzín nebo LPG, včetně povinně přimíchávaných složek. Dokonce je možné "NOVE" použít i do tzv. čistých metylesterů (B100, FAME) nebo ethanol. Pro znalce aditiv na bázi minerálních olejů (to jsou téměř všechna běžně dostupná aditiva na trhu) je to téměř nepředstavitelné. Vysvětlení je jednoduché. "NOVE" neobsahuje žádný minerální olej ani látky, které musí být kompatibilní s daným druhem paliva. "NOVE" neovlivňuje molekulární strukturu paliva jako ostatní aditiva, ale působí až při procesu hoření paliva, který kladně ovlivňuje. Proto může efektivně působit v různých typech tekutých paliv. Použití "NOVE" se neomezuje jen na osobní automobily, ale úspěšně ho můžete použít také u těžké lesní techniky, nákladních automobilů, autobusů, kamionů, menších soukromých či komerčních lodí a pro domácí pracovní či profesionální techniku včetně dieselelektrických generátorů. Zkrátka všude, kde je použitý spalovací motor na tekutá uhlovodíková paliva.

A to by mohlo zajímat všechny "běžné" řidiče a majitele a provozovatele
všech spalovacích motorů na tekutá uhlovodíková paliva.

Je to tak "snadné"!
Toho může být dosaženo, "IHNED" - doporučením, výrobcům a dodavatelům pohonných hmot, jen začít do pohonných hmot, přidávat tekuté "NOVE".

Ověřený je:
Výrazné snížení emisí výfukových plynů,
všech spalovacích motorů na tekutá uhlovodíková paliva.
(Osobní, nákladní automobily, lokomotivy, lodě....)

U vybraných měření
CO - oxid uhelnatý - snížení až o 80%,
HC - uhlovodíků - až o 90%,
NOx - oxidy dusíku - až o 40%,
polétavého prachu a sazí - až o 90%
a garantované úspory paliva - 5% až 15% !!!

A mnoho dalších, pouze pozitivních účinků, pro motory i jejich majitele!
A mnohem méně emisí do atmosféry !!!
Ne! Až do roku 2020, 2030 nebo 2050! Ne!
Ale teď !!! Už na začátku 2 0 1 7 !!!

A to by snížilo, časté vyhlašování smogových stavů a znečištění ovzduší,
hlavně ve velkých městech v ČR, ale i v celém Světě !

V čem je PROBLÉM ? Jak se říká, momentálně - "NENÍ POLITICKÁ VŮLE" !

.... NAJDE SE "SÍLA", KTERÁ S TÍM "POHNE" ? ....
Rozbalit vlákno
0