Novinky
Hittman
7
lépe, než fábia. Prostě malý Leon.
Přejít do diskuze
Pekny je ten novy Leon, ehm teda vlastne Ibiza... Nie je to zle, ale na moj vkus az prilis rovnake. Doba ked Seat vyrabal niekolko takmer rovnakych modelov tu uz bola a takmer ho polozila. Trochu svojbytnosti by nebolo na skodu.
...čakal som, že takýto kľúčový model sa nebude iba doťahovať na dizajn súčasného Leona, ale že trochu ho aj predbehne. Leon je veľmi podarený, no od premiéry ubehlo už päť rokov. Takže čisto z pohľadu nástupcu Ibizy je to úplne v poriadku, ale ak to vezmeme celkovo za Seat, tak to vnímam ako určitú stagnáciu. Dobrým príkladom je Renault, ktorý v čase Leonu prišiel s Cliom, ale o tri roky neskôr predstavený Mégane už opäť predstavoval určitý dizajnový posun a to mi tu akosi chýba.
No a ešte som zvedavý na zadné svetlá, ktoré dobre nevidno. Snáď sú dostatočne veľké, lebo inak to bude pôsobiť nevyvážene.
No a ešte som zvedavý na zadné svetlá, ktoré dobre nevidno. Snáď sú dostatočne veľké, lebo inak to bude pôsobiť nevyvážene.
Uniformní design včetně palubní desky. A konec třídveřové verze. Mám Ibizu SC z roku 2011 a už tenkrát jsem pochyboval o tom, že design příští Ibizy překoná ten současný. Nepřekonal – tohle je designový soupeř pro Fabii, která je synonymem pro tuctové auto. Ale nakonec jsem rád, protože vlastním zatím nejkrásnější Ibizu. Tahle nová není pro mne už proto, že nebude existovat verze se třemi dveřmi. Takže když to shrnu, nová Ibiza je další důvod, proč si ještě dlouho nechat tu starou…
V zásadě jen dopilovali úspěšný recept. Tak nějak bez překvapení, ale přesto hezké auto. Jen bych možná byl za menší mlhovky v nárazníku, celkově však proč ne.
Domnívám se, že v nižších výbavách Ibiza dokáže zapadnout stejně jako Leon, když nemá LED a výbavu FR.
Interiér je vybydlený a nezajímavý.
Domnívám se, že v nižších výbavách Ibiza dokáže zapadnout stejně jako Leon, když nemá LED a výbavu FR.
Interiér je vybydlený a nezajímavý.
Tak zas nepreháňaj, ktorý Renault takto dôsledne skopíroval iný starší model?
Ibiza vyzerá dobre, ale neprináša nič nové a neokukané, podľa mňa veľmi rýchle zapadne do priemeru. Trochu viac invencie mohli prejaviť.
Ibiza vyzerá dobre, ale neprináša nič nové a neokukané, podľa mňa veľmi rýchle zapadne do priemeru. Trochu viac invencie mohli prejaviť.
Když vezmete fotku LEONu a budete jí v PC různě deformovat, můžete získat všechny budoucí modely SEATu. 😉
Bohužel musím konstatovat, že Fabia vypadá vedle téhle Ibizy jak nudná tetka. Ale žádné překvapení, trojková Fabia mi už od svého uvedení připadá "nijaká". Mluvím čistě o designu, funkčnost nezpochybňuji.
A? Majú spoločný dizajnový jazyk, takže ich výrazové markanty sa opakujú. Ale tie autá každý rozlíši jednoznačne, tieto Seaty laik od seba ani naživo nerozozná, kým si ich mená neprečíta na zadkoch... V tom je rozdiel.
Rendliky sa podobaju, aj mercedesy ci audiny, ale nie az takto extremne. Keby si tu prvu fotku videl vcera, co povies ze vidis? To ze nejde o Leon by podla mna nezaregistrovala ani vacsina jeho predajcov. Je to ako decentny facelift (samozrejme nazivo to bude ine vdaka velkosti).
Si si istý?
Seatu to so šokom vyšlo, keď Silva vytvoril Alteu. Pokašlali to až potom, keď ten istý dizajn pajcli aj na Toledo a Leon, a to už bola, myslím si, práca Nemcov, že to tak dopadlo. Takže je to naopak - šokovať niečím novým vyšlo, opakovať to isté na všetky modely nevyšlo.
Seatu to so šokom vyšlo, keď Silva vytvoril Alteu. Pokašlali to až potom, keď ten istý dizajn pajcli aj na Toledo a Leon, a to už bola, myslím si, práca Nemcov, že to tak dopadlo. Takže je to naopak - šokovať niečím novým vyšlo, opakovať to isté na všetky modely nevyšlo.
Kdyby vypadala Ibiza takhle, bude oproti současné, v půli zlomené, o dvě třídy krásnější. Akorát ty seatí čumáky fakt nemusím...
Veď aj nová fabia je len facelift už dosluhujúceho pola, koncern vw už nový model nevie vyrobiť, už robia len facelifty ale cenu si dajú jak keby do toho investovali neviem čo pritom len odr..ávajú ľudí o peniaze. Ale šak v pohode kupujte si to 😁. Rapid je tiež len facelift octavie ale jednotkovej.
Ty nerozeznáš atecu od ibizy?
Poznat od sebe zepředu talisman a megane, resp. zezadu, pokud jsou v kombíku, je vořech nejen pro laika, jinými slovy, naprosto stejná story jako u seatu, MB a dalších.
Poznat od sebe zepředu talisman a megane, resp. zezadu, pokud jsou v kombíku, je vořech nejen pro laika, jinými slovy, naprosto stejná story jako u seatu, MB a dalších.
Dynamika z této karosérie přímo čpí.
Líbí se mi, že sice mírně, ale přeci natočili středovou konzolu k řidiči. Hrany na přístrojovce v okolí středového displeje ale opravdu nevypadají vhodně, tady by se ostrost charakteru měla projevit s poněkud menší razancí.
Líbí se mi, že sice mírně, ale přeci natočili středovou konzolu k řidiči. Hrany na přístrojovce v okolí středového displeje ale opravdu nevypadají vhodně, tady by se ostrost charakteru měla projevit s poněkud menší razancí.
Co se ti zdá, je mi fuk, pargi zmínil renaulty, ty říkáš, že to je něco jiného. Není, pokud si myslíš, že tebou zmíněný laik rozezná na první dobrou od sebe třeba kadjar a scenic, což jsou navíc, na rozdíl od leonu a ibizy, jiné modelové koncepce, pak doporučuju si to vyzkoušet, vsadím se, že nerozezná. O megane a talismanu ani nemluvě, takže je to min. stejné, ne-li horší s tou podobností než u seatu. K očnímu tě neposílám, nemyslím, že tvůj problém je ve zraku. :-!
Po kliknuti na tento članek, jsem nabyl dojmu, že se jedna o nějakou reklamu na součastnou Ibizu. Sice pořad pěkne, ale stejne. To ani u seatu nemaji vice invence ?
Nové auto s dizajnom väčšieho auta možno trochu image pridá, ale ten dizajn je už pár rokov starý, takže neviem. Drahý sveter po staršom bratovi tiež znie lákavo, ale baby, ktoré naň leteli, sú už mamy...
Prodej aut nemuze rust donekonecna. prijde nejaka krize a tahle sterilni unifikace pujde do kopru. Co bude delat Seat za cca 2,3 roky s Leonem? Vzdyt neni schopny prijit po 5 letech s necim novym zajimavym, co ho posune vpred. Stejne ale stale doufam, ze ma Seat na vic a predvede opravdu posun, novy design a tahle skica je vtip.
Tak ja Seatu držím palce, aby mu to vyšlo, aj keď na mieste asi bude aj kúsok skepsy. Po Altea-ošiali mi toto príde ako ďalší extrém, akoby Seat bol pokusným králikom v skúške, čo zákazník znesie.
Divné je, že verejnosť reaguje okamžite na každý počin automobilky, ale vývoj akoby žil v inom svete a nebral mienku verejnosti v úvahu.
Divné je, že verejnosť reaguje okamžite na každý počin automobilky, ale vývoj akoby žil v inom svete a nebral mienku verejnosti v úvahu.
Áno, je to pekné autíčko, ale vzhľadom na to, že nič nové na ňom nevymysleli, tak tuctovka, ktorú si zakrátko nikto ani nevšimne. Takto mala vyzerať dosluhujúca generácia, a bola by to bomba. teraz už nejak nemá čím nadchnúť. Hranatá palubovka by pred pár rokmi mala šmrnc, na dnešok má už príliš jednoduché, až primitívne tvary, ktoré nemajú čím zaujať. Koncepčne mi príde sotva na úrovni Fabie.
Take me prijde interier dost "hranaty" (Fabia ho ma pohlednejsi), ale i tak je to velky skok k lepsimu, preci jen interiery v poslednich dvou generacich Ibizi byly mnohem horsi. Exterier vypada velmi dobre!
4,1 m ? Vypada to, ze "male" vozy prostornosti a velikosti brzy dozenou napr. takovy Golf IV :😉
4,1 m ? Vypada to, ze "male" vozy prostornosti a velikosti brzy dozenou napr. takovy Golf IV :😉
Zase treba vziať do úvahy fakt, že toto je úplne nový model, kdežto Leon je model z r. 2012, ktorý tu až tak dlho nebude, tipujem koncom 2018 príde nástupca a ten zrejme ten dizajn posunie ďalej.
A za mňa osobne je len dobre, že Ibiza vyzerá ako malý Leon, jednak sa ten dizajn vydaril a jednak to malému autu prinesie trochu image väčšieho auta (viď Mercedes C, ktorý si bez uvedomenia rozmerov pomýliš s väčšími modelmi, čo majiteľovi iste len lichotí).
A za mňa osobne je len dobre, že Ibiza vyzerá ako malý Leon, jednak sa ten dizajn vydaril a jednak to malému autu prinesie trochu image väčšieho auta (viď Mercedes C, ktorý si bez uvedomenia rozmerov pomýliš s väčšími modelmi, čo majiteľovi iste len lichotí).
Koukni se na Captur, Scenic, Grandscenic, Kadjar, Espace. Jeden nápad (velice povedený) několikkrát reinkarnovaný.
Je to klasika, jakmile se nějaká značka trefí, tak se toho drží... i Renault, kde se svého času bili do prsou jací jsou inovátoři 😄
Taky mi to přijde možná až trošku moc, ale SEAT to bude asi nějakou dobu hrát na jistotu... ale tak proč ne.
Taky mi to přijde možná až trošku moc, ale SEAT to bude asi nějakou dobu hrát na jistotu... ale tak proč ne.
No ale s obhajobou renaultu jsi začal ty. Přitom renault to dělá stejně, našel povedený dizajnový jazyk, který zákazníci akceptují a drží se ho. Nic na tom není, ale tvrdit, že každý jeden model je svébytný a jiný, je...nepravda. Všechny ty renalty mají stejné dizajnové markanty.
1,8 tam celkem jistě nezůstane, protože ji Audi přestane vyrábět. Bylo by zajímavé, kdyby šli cestou Leonu a dali jí silnější motor, tedy dvoulitr, řekněme 160-170 kW.
Máš nějaké konkrétní příklady? Kolikrát toho i karosářské varianty jednoho modelu moc nesdílí, natož dva různé modely. Na pohled sice pár centimetrů nemusíš poznat a může to vypadat stejně, ale je to sakra rozdíl, kdyby ses tam snažil napasovat stejný díl.
Jaký názor měli vzít v úvahu? Jinak přijetí nějakých větších změn si typicky testují na konceptech. Roky dopředu.
Skôr sa mi zdá, že máš len potrebu rýpať.
Samozrejme, že sú menej rovnaké. Ak si slepý, bež k očnému.
Samozrejme, že sú menej rovnaké. Ak si slepý, bež k očnému.
Kdepak, ty je omlouváš, ale já myslím, že to byl cílený komplot - darovaný trumf do rukou manuálům. 8-s >😒] 😉
Reaguju na to, co je v tomto vlákně, pokud ti ta auta vyjmenovaná pargim a mnou dodaní mégane s talismanem přijdou míň stejná než leon s ibizou, pak je to jen přání otcem myšlenky.
Tak vyber si. Buď mohli inovovať málo, a novú Ibizu by si si plietol so starou, alebo veľa, a pletieme si ju s Leonom.
Škoda, že neprišli na tretiu možnosť...
Škoda, že neprišli na tretiu možnosť...
Kruté..., protože zavádět tam mokré dsg by bylo příliš nákladné pro těch "pár" kousků.
To jo (co třeba Ateca?), ale zrovna současný Leon rozhodně není tím modelem (v rámci Seatu), který může za celkový propad Seatu na trhu. 😄
S jedným modelom sa celkové čísla nezlepšujú ľahko, aj keď je to bestseller. Tento rok by ale do predajov mala prehovoriť Ateca a Ibiza, tie by mali potiahnuť výraznejšie.
Jj, 320 Nm, to už si pomaly pýta samosvor. Uvidíme, či ho nová Cupra dostane, najostrejšia Corsa ho napr. má. Ale keď to bude 1,5ka, tam sa prebytku Nm asi báť netreba. 8-s
Ako už písal wl, to, prečo Cupra či PGTI neboli dostatočne hot, nespočívalo v motore, naopak ten bol vydarený, skôr bol problém v celkovom naladení podvozku, riadenia atp., kde sa asi zázraky oproti predface verzii robiť nedali (resp. problém to bol skôr v prípade Ibizy, Polo - tak ako GGTI - nebolo ako ostrý HH ladené cielene).
Ale keďže bude nová Ibiza stáť na MQB (ako ostatné koncernové HH, len skrátenej), verím, že nastane aj posun čo do jazdných vlastností.
Ale keďže bude nová Ibiza stáť na MQB (ako ostatné koncernové HH, len skrátenej), verím, že nastane aj posun čo do jazdných vlastností.
No a tady je to to samý, poznat Ibizu od Leona bude rébus. Tak nějak mi přijde, že Ibiza přišla o hravost minulé generace, podle mě nuda.
Tohle bylo lepší😒br />
[odkaz]
Tohle bylo lepší😒br />
[odkaz]
Jj, přesně tak. S dovětkem, že občas byly ve vztahu ke krouťáku zmíněny potíže s trakcí. Na druhou stranu to oříznutí u DSG je docela kruté řešení. 😉
Jako facelift Leonu je to velmi pěkné. Ale obávám se, že podoba Ibizy to není. Ty proporce k autu velikosti Ibizy naprosto nesedí. Pokud by opravdu byla takto široká a vysoká, bude se blížit spíše Mazdě MX-5 než Fábii a Polu. I velmi sportovně střižená Fiesta, je mnohem krabicovitější.
Auto samozřejmě není jen o motoru, navíc rozdíl objemu 1,8 vs 1,6 není zásadní. Každopádně ta motorizace, mimochodem s hodně slušnou porcí Nm (s manuálem), byla jejich silnou stránkou, viz i závěry testů.
Když to má vpředu takové průduchy a je to protiaerodynamické?
Vždyť to protiaerodynamické auto bude bojovat s protivítrem a spotřeba bude šílená.
Vždyť to protiaerodynamické auto bude bojovat s protivítrem a spotřeba bude šílená.
To (že 1.5 je pořád víc než 1.4) je jedna věc. Druhou věcí je fakt, že ani ta 1.8 TSI (aspoň co jsem četl) neposunula dvojičku Ibiza/Polo na vrchol subkompaktních H-H. Ano, dotáhli se, ale svojí 1.6-kovou konkurenci (FieSTa, 208 GTi, C-RS) rozhodně nijak nezválcovali.
Tak pokud se ti seaty líbí, určitě tě zaujme i Ibiza. Mě bohužel současná tvář Seatu spíš odpuzuje.
Lepšejšia nebude (a ani nie je treba, toto je dobré), skôr bude horšia, keďže toto je vrcholná verzia FR a nižšie verzie budú pôsobiť o niečo umiernenejšie.
Len varím z vody, ale tipujem, že aktuálna 1,8 tam nezostane. Bodaj by som sa mýlil a dali ju tam opäť (ideálne ešte trochu výkonnejšiu), ale bolo by to veľké prekvapenie.Reálnejšia bude tá 1,5ka. To je síce downsizing oproti aktuálnej Cupre, ale stále upsizing oproti predfaceliftovej verzii s 1,4TSI.
Tam když se udrží nový model trochu v mantinelech toho předchozího, tak můžem bouchat šampus >😁
Vyčkaj času, škoda variť z vody.
Na týchto obrázkoch, či už sú to fotky alebo maľovánky, nie je to pravé orechové, čo by mohlo byť. počkajme na realitu, hádam bude lepšejšia.
Na týchto obrázkoch, či už sú to fotky alebo maľovánky, nie je to pravé orechové, čo by mohlo byť. počkajme na realitu, hádam bude lepšejšia.
V tomto prípade je to porekadlo opačne, lebo premiéra je o 20:00. >😁
Retuš to nebude, večer po premiére sa objaví kompletná sada záberov.
Retuš to nebude, večer po premiére sa objaví kompletná sada záberov.
v niektorých detailoch som si nie istý, či sa len nepozeráme na skicu, než finálne auto
- pri predstavení minulej Ibizy sa neukazovala od začiaku verzia FR (čo však teraz môže byť)
- niektoré tvary na obrázku mi prídu len ako retuš dnešného leonu (proporcia auta, výkroj dverí, ...)
Nepopieram, že budú spoločné prvky a námet od Leonu. Uvidíme. Za seba to nepovažujem za relevantnú snímku.
- pri predstavení minulej Ibizy sa neukazovala od začiaku verzia FR (čo však teraz môže byť)
- niektoré tvary na obrázku mi prídu len ako retuš dnešného leonu (proporcia auta, výkroj dverí, ...)
Nepopieram, že budú spoločné prvky a námet od Leonu. Uvidíme. Za seba to nepovažujem za relevantnú snímku.
Pridávam sa, pekná zmenšenina vs. originálna šereda to vystihuje.
Ja som úplne spokojný, Ibiza pôsobí dospelejšie, s tými zväčšenými rozmermi zrejme aj bude, doťahujúc sa na nižšiu strednú triedu spred dvoch desaťročí.
Som zvedavý na Cupru, tento ostrý dizajn si vyslovene pýta nadupaný hotheč. Otázny je motor, ako sa teraz v koncerne v rámci racionalizácie prechádza na zostavu 1,0 -1,5 -2,0, tak mi to vychádza len na ten 1,5TSI, výkonovo tipujem rovných 200 koní, aby topli aktuálny 1,8TSI 191k.
Ja som úplne spokojný, Ibiza pôsobí dospelejšie, s tými zväčšenými rozmermi zrejme aj bude, doťahujúc sa na nižšiu strednú triedu spred dvoch desaťročí.
Som zvedavý na Cupru, tento ostrý dizajn si vyslovene pýta nadupaný hotheč. Otázny je motor, ako sa teraz v koncerne v rámci racionalizácie prechádza na zostavu 1,0 -1,5 -2,0, tak mi to vychádza len na ten 1,5TSI, výkonovo tipujem rovných 200 koní, aby topli aktuálny 1,8TSI 191k.
zpívával Jiří Dědeček. No a já, pokud jde o Ibizu, si broukám s ním. Jasně, slovo inspirace (Leonem) je v tomhle případě spíš eufemismus. Já přesto raději volím celkem hezkou zmenšeninu než originální šeredu. Interiér žádná sláva, ale tak ten pro mě není nějak extra slavný ani u většího bratříčka.
Aspoň to vtedy ale vychrlili takmer naraz a nie ako teraz, že s rovnakým dizajnom prídu po piatich rokoch.
Jo, s Leonem si to lze (na první pohled) poměrně snadno splést, ale se současnou Ibizou leda bez těch brejlí. 😄
To jo, ale právě Leon rozhodně není tím modelem (v rámci Seatu), který může za celkový propad Seatu na trhu. 😄
Aj v športe platí, že víťazná zostava sa nemení. Bol to práve Leon, ktorý svojím vydareným dizajnom zachránil Seat, keď po nešťastnej ére MPV-dizajnu bol Seat v červených číslach na pokraji krachu. Práve Leon znovu naštartoval Seat, Leon Cupra fantasticky zdvihol image Seatu. Je preto logické pokračovať v nastolenom trende a neriskovať, to si Seat nemôže dovoliť a musí ísť na istotu. Takže internetoví dizajnoví fajnšmekri síce môžu namietať nedostatok originality, ale čísla hovoria jasne, že toto zákazníci chcú a kupujú.
Ano, je to klon, ale vydařený, designově tomu není co vytknout, motorizace taky ok, ibiza má dobře našlápnuto. :yes:
2 svety - jedni chcú furt niečo nové, druhí chápu, že ak sa vydarí model, treba ho vyžmýkať. Automobilka si myslí to druhé a ja tiež.
korporátna identita.
bežný človek nerozozná na prvý pohľad Rapid Sportback od Fábie Kombi.
tých podobností je žiaľ viac.
je to smutné, ale automobilky šetria na spoločných dieloch už nielen v interiéri.
bežný človek nerozozná na prvý pohľad Rapid Sportback od Fábie Kombi.
tých podobností je žiaľ viac.
je to smutné, ale automobilky šetria na spoločných dieloch už nielen v interiéri.
Súhlasím s prvou vetou, ten zlomený dizajn trochu kazil bočný pohľad na súčasnú Ibizu, kdežto táto novinka je už bez výhrad. Naopak ten čumák považujem za veľmi vydarený, najmä v prezentvanej verzii FR.
Dizajnéri od Seatu konečne našli zaujímavý a pekný dizajnový jazyk pre svoje modely. Táto Ibiza sa fakt páči - hlavne v porovnaní s inými malými autami, ktoré nie sú súčasťou koncernu VW. Žiadne extravagantné a rádoby drsné tvary. Pekná je aj vo vnútri. Táto Ibiza bude dobre vyzerať aj o 10 rokov.
A čo sa mi mimoriadne na Ibize páči, je to, že zmizlo to malé okienko pred vodičom. Dúfam, že sa aj u ostatných značiek bude čoskoro minulosťou...
A čo sa mi mimoriadne na Ibize páči, je to, že zmizlo to malé okienko pred vodičom. Dúfam, že sa aj u ostatných značiek bude čoskoro minulosťou...
Tohle opravdu není Ibiza a nebude, jen upravený render Leonu, nic víc.
Stačí se podívat na fotky testovacích modelů (naskované jako Hyundai 😊)
[odkaz]
[odkaz]
Stačí se podívat na fotky testovacích modelů (naskované jako Hyundai 😊)
[odkaz]
[odkaz]
Mne se tedy hodně líbí, jen doufám, že trochu poupravili i interiér, protože býval z koncernové trojice nejslabší (tedy minimálně v modelech od 2003). Doufám, že si podrží i karoserii kombi 😄
To chceš říct, že jen VW koncern nic nemění? >😁 Naivko.... A proč by předělávali totálně koncepci, když ta stávající funguje, stačí vylepšovat pod kapotou. Všímáš si, že ti, co prodávají nejvíce vlastně jen faceliftují a ti, kterým se nedaří naopak pořád vše mění od základu, aby se našel ten líbivý ideál? 😄 A to fakt koncern nekupuju 😄
perfektné, krásne zvonka, vnútri trošku sterilné a la koncern, ale elegantné. Klobúk dole za to, že nepodľahli krivkám ako pri poslednej, že vypilovali leon, ibiza má krajšie predné svetlá. Urobili to najlepšie, čo mohli, potiahli leon bez potreby šokovať niečím novým (to robili v minulosti a nevyšlo, tak asi dostali rozum). Fakt dobrá práca.
Nemyslim si, ze je to Ibiza. Je to pocitacova predelavka Leona dobra jen pro clanek. Je treba udelat humbuk s provalenim pred premierou.
Pokud je to nahodou skutecne Ibiza, tak proc si u koncernu nesezenou nejake designery? To je jako cilem udelat jedno auto a pak ho prifukovat a ufukovat a delat ho jen v jinem meritku???
Jakym designem ma tohle auto zaujmout???
Kolik let ze je to stary design? 5let?
Pokud je to nahodou skutecne Ibiza, tak proc si u koncernu nesezenou nejake designery? To je jako cilem udelat jedno auto a pak ho prifukovat a ufukovat a delat ho jen v jinem meritku???
Jakym designem ma tohle auto zaujmout???
Kolik let ze je to stary design? 5let?