hned mi je lepsie....
dakujem! :-!
necham auto doma, nasadnem do busu a nejaky postarsi, dufam ze zdravy vodic ma uplne bezpecne prepravuje do Viedne v bezpecnom sedadle autobusu???
fakt lepsie?
este raz vdaka! :-!
No jo no. Zkuste si schválně někdo sáhnout do archivu pro automobilový časopis z 60., 70. let. Udiví vás míra technické erudice tehdejších redaktorů a jak zajímavě dokázali články psát o vlastně daleko méně technicky zajímavých autech.
Většina dnešních automobilových redaktorů dokáže akorát pindat o designu (a to většinou ještě hloupě, bez vkusu a bez hlubší erudice v oblasti uměleckoprůmyslového designu), případně o tom, jak moc jsou plasty v interiéru tvrdé a jak se s vozem driftuje. "Nejlepší" je Fokt, jehož poslední recenze na Toyotu oplývala tak neuvěřitelnou mírou debility, že mě to i u něj překvapilo.
Tento redaktor si myslí, že je vtipný, ve skutečnosti je jen trapný. Zkrátka nemá co by erudovaného řekl, tak dělá debilní vtipy.
Zaplaťbůh, že ještě pár těch erudovaných redaktorů existuje a občas se dá něco od nich se zájmem přečíst. A také díky bohu existujou lidi, jako ten kluk z YT kanálu Engineering Explained, bez kterého by čeští auto redaktoři taky asi nepřežili. Až on udělá video o tom, jak jezdit na ledu, tak to od něj okopčíte, co.. Ale sami asi nic nevymyslíte, na to většina z vás nemá.
Ještě, že se můžete obrátit na externího instruktora, ten vám snad nějaký obsah nadiktuje.
Je to tak.
Dnešní motoristický novinář - pravděpodobně absolvent nějakého humanitního oboru na UJAKu - nesahá novinářům ze 70. - 80. let předešlého milénia ani po kotník.
Rozhodně nejsem milovník tehdejších pořádků - a za řeči typu "zlatý komunisti" bych vraždil. Ale ne všechno lze brát jen z pohledu ideologie a pak je nutno uznat, že tehdejší odborníci byli většinou skutečnými odborníky. Odborná (vědecká) novinařina a publikování jest toho důkazem.
Dneska se motoristický novinář - možná v záchvatu frustrace z dlouhodobého zapírání své sexuální orientace - maximálně tak rozplývá nad měkčenými plasty, s kterými je radost se polaskat. A pak ho samozřejmě zajímá kufr. Protože kufr - to je to, oč tu hlavně jde...
Technická stránka automobilu jde úplně stranou.
A nejen ta - rada z komentovaného článku to jen potvrzuje.
Ale možná se pletu.
Možná jsem jen už starej a jen pindám, jak to dneska stojí za starou pí... belu.
Tak samozřejmě, tu dobu bych zpátky taky nechtěl. Ale nedávno jsem četl dobový článek o Škodě 1000 MB a ta úroveň se fakt nedá absolutně srovnat. Samozřejmě tam musely být povinné kecy o skvělém socialistickém průmyslu, apod. Ale po technické stránce erudice nesmírná a hrubky v tom taky nebyly ;-)
Na sousedním webu Blesk.cz jsem právě dočetl článek o domněle těhotné Agátě včetně diskuze, kde se píše o IQ 25, a pak překliknu sem a tady Mička se zjevně stejným rozoumkem, myšleno úplně malým rozumem. Pane redaktore, mělo-li být vaše vystoupení ve videu rádoby vtipné, tak to se tedy nepovedlo a je pouze neskutečně trapné. Pro mě jste článek vydal moc pozdě, já naopak vyrazil hned ráno v pět, prohrnoval si stopu zavátými silnicemi, užíval si chování své čtyřkolky, a na prázdném parkovišti pak zkoušel její limity. A led pod sněhem mi přitom ani trochu nevadil, naopak. Domů jsem se vrátil v deset úplně nadšený, bezpečně a s rozumem. Čili ono to bude hlavně o mezikuse, víme? >:D Což sám ukazujete svojí nemohoucností ve videu. Už se těším na další článek >:D
Re: Pánové z redakce... fakt dosahuje dokonalosti - nechcete
Kde je v článku napsáno, že se auta sunou PO LEDU sedmdesátkou? Není drzost napsat, to co je správné. Tohle je rada s ohledem na bezpečnost provozu! Ale asi jsi jeden z těch frajerů, kterým nedělá problém jezdit po jakémkoliv povrchu.
Že si jízdu na ledu vyzkoušíš na parkovišti, je fajn, v reálném provozu ale nikdy nebudeš mít ty stejné podmínky.
Re: Pánové z redakce... fakt dosahuje dokonalosti - nechcete
Hned na začátku:
Pokud jste dneska ráno přišli ke svému automobilu a byl pokrytý vrstvou ledu, muselo vám dojít, že se cesta do práce poněkud prodlouží. Auta se po dálnicích sunula maximálně sedmdesátkou, rádia hlásila uzavírky a dopravní nehody, chodníky připomínaly ledovou dráhu pro Martinu Sáblíkovou, a do toho všeho nás bičoval mrazivý vítr. Pro motoristy jsou takové podmínky zkrátka peklo.
Nevím, jestli jsem frajer... ale tvrdím, že dobrej řidič se pozná podle toho, že vždycky dojede... ne podle toho, jak rychle dokáže jet pod dálnici.
S tím parkovištěm máš pravdu - ale je to lepší, než nic.
A nemyslím si to jednou zkusit... prostě klouzat se třeba hodinu, aby sis vyzkoušel, jak se pozná na volantu, že se blíží smyk, co auto udělá při brždění, co udělá po přidání plynu, kolik času potřebuješ na změnu směru ve sněhu nebo ledu... je to prostě lepší, než nic.
Re: Pánové z redakce... fakt dosahuje dokonalosti - nechcete
Ano, je tam napsáno, že byla auta pokryta vrstvou ledu a cesta do práce se prodlouží. TEČKA. Z odstavce nevyplývá, že auta jela po ledové dálnici sedmdesátkou. Led je v tomto odstavci zmíněný pouze na chodnících - ty po nich jezdíš sedmdesátkou?
Ano, že vždycky dojede. Jenže vedle toho je tady sposta řidičů, kteří si jenom myslí, že jsou dobří řidiči, protože den před tím trénovali na ledové ploše někde v kasárnách.
Re: Pánové z redakce... fakt dosahuje dokonalosti - nechcete
Myslím, že byses měl za první polovinu svého prvního příspěvku v tomto vlákně redakci/redaktorovi omluvit.
Z článku v odkazu jsem se dozvěděl, jak zvládnout smyk (který nemusíš dostat jenom na ledu), že si máš udržovat větší odsup (což děláš už když zaprší nebo je mlha) a že fyzika funguje neustále. Tohle se učí v autoškole, na to se nikdo nemusí ohánět tím, že je dopravní expert.
Re: Pánové z redakce... fakt dosahuje dokonalosti - nechcete
Celý článek je jedna velká tupost a ubohost a jen odhaluje malost a limity redaktora Mičky. Přitom se takové téma dalo tak nádherně uchopit a rozvinout. Doufám, že příští video článek v tomto směru nezklame. Podobně jako Ikarlos, ten taky nezklame. Nikdy >:D
Hele, nic ve zlým, ale to fakt nemáte na víc? Za takovou pitomost by vás ve škole vyrazili od zkoušky. A vy s tím lezete na veřejnost a ještě si myslíte že jak jste vtipní. Nejste, ani náhodou.
Re: Pánové z redakce... fakt dosahuje dokonalosti - nechcete
Myslím, že lidi jako ty- kteří neumějí ani číst, by neměli sedat za volat ani v létě. je tam jasně napsané : "Auta se po dálnicích sunula maximálně sedmdesátkou, "
Jizda na ledu je krajne riskantni. V takovym pripade taky nikam nevyjizdim ac se jinak na snehu s autem klouzu rad. Jenze na ledu je auto strasne tezce ovladatelny i pro zkusenyho ridice. Nejde o to jak rychle jedete protoze na ledu i z malyho kopecka se vam auto utrhne a nejde s tim nic delat a i kdyz vy budete super ridici tak si muzete byt jisti ze ti kolem nejsou tak hrozba ze vas nekdo sejme je obrovska. Fakt je lepsi v takovy situaci nedelat hrdinu a nevyjizdet.
To mě pobavilo a nemůžu říct že bych s tím nesouhlasil. >:D Ovšem i v autě plným elektronických nesmyslů může sedět nešťastnej, ale dobrej řidič, kterej se prostě jen stal obětí doby a je nucenej v takovým šrotu jezdit ;-)
Jo to je pravda, s tím souhlasím, ale zkus si vybrat teď nové auto, aby bylo vypínatelné esp, asr a jiné obludné systémy. Když z nějakou takovou obludností jedu na sněhu, tak jsem z té elektroniky tak vytočený, že bych to auto hodil nejraději ze skály. Tady to zašlo už daleko, nechápu jak mi úředník z bruselu může nakazovat co musím v autě mít, já to tam kua nechci, já s tím jezdit neumím a pro mě je to daleko horší, než holé auto bez asistence. V mém případě jsou asistenty kontraproduktivní, protože když se mi to utrhne, kontruju volantem atd, v ten moment začne škubat volant, esp a jiné chujoviny a já bojuju s autem a ještě s povrchem.
Když čtu tvůj příspěvek, tak mi to připadá jako kdybych to psal já >:D Mluvíš mi přímo z duše, ale ono je to asi řešitelný. Jen to chce sehnat správnýho odborníka. U nových aut koncernu VW jde zařídit vypínatelný ESP. Jde jen o to odblokovat si volbu vypínání ESP přes diagnostiku a pak to funguje normálně přes rádio. Nechápu, že to do těch aut nedávají už přímo ve fabrice. Jak je to u jiných aut nevím. Až si budu kupovat nový auto, tak nejdřív budu řešit jestli na tom jde nějakým násilným způsobem vypnout tyhle prokluzovací a stabilizační elektronický nesmysly a koupím si ho teprve až si budu 100% jistej, že to jde ;-) Přijde mi úsměvný jak různí odborníci tvrdí, že ESP reaguje mnohem rychleji než řidič. Zkusil sis někdy na takovým šrotu s ESP rozhodit auto přes ručku? Než elektronika začne reagovat, tak uběhne asi vteřina. To je fakt fofr. >:D
Já to rozhazuju co to jde, ale má výhoda je, že mám 2 svoje starší auta, které tyto fičury nemají a pak ještě bratr má 1 oktávku s haldexem taky bez el. nesmyslů, takže i s tím haldexem se dá krásně řádit a nezasahuje do toho žádná elektronika, jen se nesmí člověk bát to podržet - pak to funguje >:D. Ty další dvě jsou předohraby, takže tam je to klasika. Manželka má teď novou i30 v kombi a s tím se prostě nedá blbnout, jediné co tam jde vypnout je asr, ale esp ne, takže to škube v každé zatáčce, když to pošleš dveřma napřed a já pak vidím rudě a odmítám s tím jezdit - její volba . Dobré jsem to měl třeba v civicu (UFO) tam jsem pět minut seděl, než jsem to všechno povypínal a pak byl klid. Já se fakt v takových autech necítím dobře, protože jsem asi ze staré školy a chci auto řídit, ne aby auto řídilo mne...
Líbí se mi Cryo Crystal od Nokianu... když už jsou u nás hřebíky zakázaný.
Je fakt, že klasický hřebíky celou zimu by obtěžovaly.. a ledovka může přijít najednou.
Proto mi Hakkapeliitta R2 přijde jako ideální řešení. Je trochu dražší... ale asi to budou moje příští zimáky. ;-)
Už se mi několikrát v životě stalo, že jsem volal do práce, že nepřijedu protože nám cestu neprotáhnul pluh a nemám šanci vyjet autem, takže přijedu, až to protáhnou. Ještě jsem teda nezažil takovou ledovku, aby to klouzalo i na hlavních silnicích po městě a nejel jsem kvůli tomu do práce, ale dovedu si představit, že pokud by to nastalo tak bych taky volal do práce a řekl, že přijedu až počasí dovolí :-)
Kamarád má na Oktávce hřebíky obutý, ale přijde mi to v našich podmínkách jako nesmysl. Užije to pár dní v roce a zbytek zimy jezdí druhým autem, protože se s tím po asfaltu nedá jet. Fakt je že ledovka pro něj ale není žádná překážka ;-)
jj pamatuješ si to dobře. Oficiálně zakázaný jsou, ale koupit se dají. Co ti na to mám říct? Kašle na to. Už takhle jezdí asi 10 let. Kdybych jezdil většinu času na sněhu a panovaly tu fakt drsný podmínky, tak se na nějaký zákaz taky vykašlu, ale copak má cenu držet auto na hřebech, když je to většinu času rozsolený?
Dobry den, jsem v tomto foru novacek ale dovolim si reagovat. Pred nekolika dny jsem se vratil ze sluzbeni cesty z Moskvy - moje prvni navsteva. Byl jsem tam nekolik dnu a celou dobu jsem jezdil po Moskve i mimo ni taxikem. Zvlaste mimo Moskvu (100km a vice) se osvedcila asi jedina vec, ktera na ledu funguje na jakemkoli aute = PNEU S HREBY. Je to tam standardni zimni vybava a musim rict ze kolikrat jsem byl vazne rad ze to Ti mistni "maji" vzhledem k jejich ridicskym eskapadam ktere pachaji klidne i se zakaznikem ve voze. Jiny kraj jiny mrav
Pokud opravdu nemusíte, nevyjíždějte. Jízda na skutečné ledové ploše typu ledovky je často nemožná a auto je neovladatelné, ať děláte cokoliv. A můžete být skvělým řidičem, když pojedete bokem do příkopu, nic nenaděláte.
tímto "instruktážním videem" nám redaktor právě dokázal,že je úplné pako a ani s moderním autem,plném elektronických serepetiček není schopen zatočit.
A ta rada,nikam nejezděte zaměstnavatel jistě pochopí..
Důležité je, že jste otevřeli web, klikli na článek, kde se vám zobrazí reklamy. Neustále otravné reklamy. Nabyl jsem již takového dojmu, že pro redaktory není podstatné napsat odborně erudovaný článek. Ten si můžete vyhledat a přečíst jinde. Důležité je podat něco až primitivního formou, na kterou se chytí hodně čtenářů. To sype na účet. Mnohdy je vidět, že svou práci dělají dobře.
Máš naprostou pravdu, bohužel pro nás čtenáře. D o konce si myslím, že se snad v té honbě za kliky předhánějí. Ona ryba vždycky smrdí od hlavy, a tady už teda ale pořádně páchne. :no::no::no: