Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Seat Ibiza oficiálně: S novou platformou a revolučními motory míří do Ženevy!

Seat konečně oficiálně představil pátou generaci modelu Ibiza. Jako první koncernový model stojí na platformě MQB A0 a nabídne zajímavou motorovou paletu.
Zpět na článek
31. 1. 2017 19:32
31. 1. 2017 19:39
31. 1. 2017 19:41
31. 1. 2017 19:52
31. 1. 2017 19:54
31. 1. 2017 19:55
31. 1. 2017 19:57
31. 1. 2017 20:01
31. 1. 2017 20:02
31. 1. 2017 20:09
31. 1. 2017 20:21
31. 1. 2017 20:24
31. 1. 2017 22:06
31. 1. 2017 22:11
31. 1. 2017 22:16
31. 1. 2017 22:22
31. 1. 2017 22:30
31. 1. 2017 22:45
31. 1. 2017 20:01
31. 1. 2017 20:06
1. 2. 2017 05:28
1. 2. 2017 14:01
1. 2. 2017 18:11
2. 2. 2017 09:09
31. 1. 2017 20:49
31. 1. 2017 19:52
31. 1. 2017 20:06
31. 1. 2017 20:13
1. 2. 2017 00:29
1. 2. 2017 01:52
1. 2. 2017 11:25
1. 2. 2017 09:27
1. 2. 2017 10:10
31. 1. 2017 19:42
31. 1. 2017 20:26
31. 1. 2017 20:34
31. 1. 2017 21:00
1. 2. 2017 11:27
31. 1. 2017 21:04
31. 1. 2017 20:49
31. 1. 2017 21:12
1. 2. 2017 01:55
31. 1. 2017 21:14
31. 1. 2017 21:22
31. 1. 2017 21:53
1. 2. 2017 11:30
31. 1. 2017 21:28
1. 2. 2017 07:46
1. 2. 2017 18:25
31. 1. 2017 22:04
1. 2. 2017 00:47
1. 2. 2017 05:32
31. 1. 2017 22:09
1. 2. 2017 13:05
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 19:32
neviem
ale na foto posobi hodne "rozplacnuto" ... som toho nazoru ze sirkou to uz kusok prepiskli... nic v zlom... ale 4m dlhe auto aby bolo siroke ako ceed alebo golfik to uz zacina byt vizualne disproporcne a sirkou aj mimo malu triedu aut... ono sucasna ibiza je podla mna proporcne ovela krajsia... a vyvazenejsia .... na novu ibizu som bol ozaj zvedavy ale ze bude tak rozplacnuta a sirkou ako auta o triedu vacsie som fakt necakal.... ku krase jej to teda rozhodne nepomohlo

naopak..... kludne mohla byt o 2-3 centi dlhsia a zachovat si pritom sirku okolo 1,7m .... narast razvoru je samozrejme ok.. tu problem nevidim ... skoda len toho nepomeru sirky k dlzke...
Rozbalit vlákno
32
31. 1. 2017 19:39
Re: neviem
Já si zase myslím, že tohle je po dlouhé době konečně velmi pěkná Ibiza. Sám víš, že fotky silně matou, v reálu ty predikované disproporce mohou vymizet. Véřím, že naživo a třeba v paketu FR tohle bude krasavec (přitom Seaty až tak moc nemusím). No a hlavně.... konečně i vcelku koukatelný interiér.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 19:41
Re: neviem
1780mm je sirka ako ma ceed.. dokonca je to sirsie ako auris.... fakt neviem ale male auto by malo ostat malym autom podla mna... ak je sirkou uz kdesi na urovni nizsej strednej tak mi to pride divne.... predsa len 4m dlhe auto aby malo sirku takmer 1,8m je uz kusok "disproporcne" ..... mozno som staromodny ale tuto rozplacnutost a hru na co najvacsie a najsirsie auto nemusim.. zvlast ked zvazime ze seat ma na to predsa leon.... ibiza nema byt leonu centimeter za chrbtom .... a rovnako ho nema ani sirkou nahanat....

uprimne? za mna proporcne sklamanie... cakal som podstatne vacsi razvor to je ok ... tam ibiza mala rezervy.... ale zase nie ze to bude sirsie ako polovica aut posadenych o triedu vyssie... ale ano.. je to krasne... siroke masivne rozplacnute... moda a hra na dospelaka nepusti.... inak musi sa s tym v stiesnenych parkoviskach super parkovat... no proste idealne male auto no jo ... ;-) :yes:
Avatar - removed
31. 1. 2017 19:52
Re: neviem
Ja si naopak myslim, ze bude diky svym proporcim velmi svizna a stabilni pri takovem tom hovezim jezdeni po orlickych silnickach. Mne se to libi. I interier. Volba fabia vs ibiza? Asi ibiza.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 19:54
Re: neviem
a keby mala este o 3centi vacsiu sirku tak bude este stabilnejsia.... no nie? ;-)

ja len ze sirkou to uz nie je male auto...
Avatar - removed
31. 1. 2017 19:55
Re: neviem
Neni. Ale to neni spatně. Navic ji to sekne...
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 19:57
Re: neviem
proporcne mi sucasna ibiza pride krajsia... pomer dlzky k sirke hlavne.... rovnako nove rio ma tento pomer hodne dobry...

tato nova ibiza bude samozrejme velkym krokom vpred.. ale proporcne mi voci predoslej krajsia nepride... navyse uz to sirkou tazko aj nazvat ako male a sikovne auto .... kedze je to docela placka
Avatar - removed
31. 1. 2017 20:01
Re: neviem
Tak to uz je subjektivni. Soucasna ibiza mne popravde nicim nenadchla. Ale vis jak to je... Proti gustu...
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:02
Re: neviem
nebavim sa o technike samozrejme..... narazam hlavne na tvarove proporcie a sikovnost maleho auta ako takeho

uz sucasna ibiza pritom nie je uzke auto .. ale ok

zadne partie ma podla mna fakt pekne.... tie predne uz ale tak nejak neprekvapili aj ked voci leonu tu uz kusok pokrok vidim ( konecne ) ;-)
Avatar - removed
31. 1. 2017 20:09
Re: neviem
Rozumim... Presto mi tahle novinka prijde "genderove" neutralnejsi. Je sportovneji strizena a jak pise dole Jopi, koncernove promyslena.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:21
Re: neviem
no ok... asi to tak ma byt ok....

kadopadne s fabiou sa bude parkovat lahsie v stiesnenych priestoroch....
Avatar - removed
31. 1. 2017 20:24
Re: neviem
Fabii jsem konecne vyzkousel v nedeli... Svete div se, nicim me neurazila. Oproti mondeu nebo Ma6 opravdu luxusni parkovani ;-) :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 22:06
Re: neviem
fabiu som neskusal.... iba v nej sedel.... ale ver mi... v pole este k tomu aj s parkovacimi senzormi .... ( celkom sa mi uz zapacili a aj na to pipanie si uz zvykam :-) ) sa parkuje fakt vyborne .... ma podla mna asi najprehladnejsiu karoseriu v celom malom segmente .... k tomu docela aj maly razvor ( zhodny s fabiou ) takze sa s tym vytocis aj na pathalierniku ... napriek tomu je polo uz o dalsich 9cm dlhsim vozom od feldy a aj o 5cm sirsim....
Avatar - removed
31. 1. 2017 22:11
Re: neviem
Verim. Polo je fajn auticko.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 22:16
Re: neviem
a mne sa prave preto paci ze je take ake je... fabia naopak uz posobi kusok nafuknuto kedze je sirsia aj dlhsia od pola pritom ale ma ten isty rozchod kol aj razvor ako polo...

inak priatelke sa moc paci.... ta sice nema vodicak ale na jazdu v nom sa tesi snad viac ako ja >:D
Avatar - removed
31. 1. 2017 22:22
Re: neviem
Polo je original Volkswagen ;-)
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 22:30
Re: neviem
aj to jasne... ako mas kopec malych dobrych vozov dnes ... uz nova ibiza bude dalej... aj nova fiesta... nove rio.... nova micra..... fakt je to dnes uz poriadne nabite v tomto segmente.... ale tak to v autach chodi... vzdy su novsie a novsie ... ;-) ...

podstatne je hlavne to aby bol clovek spokojny s tym co ma ...

PS: ( s tou priatelkou ...... tou jazdou som mal na mysli zvezenie sa v pole ... teda ako spolujazdkyna )
Avatar - removed
31. 1. 2017 22:45
Re: neviem
Hele, slo to i v tridverovem Peugeotu 205 ;-)
31. 1. 2017 20:01
Re: neviem
Vís, ono se na to můžeme dívat z více úhlů, ale trh a zákazníci rozhodnou za nás. Právě tím případným nataženým rozvorem a prodloužením karoserie by si Seat mohl kaninalizovat Leona. Takhle si myslím, že zvolili dobrou cestu. A šířku neřeš, tohle se na parking vleze, SUV a crossovery jsou na tom hůř :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:06
Re: neviem
ono velakrat uz problem praveze pri parkovani nemas ani tak s dlzkou vozu ale sirkou parkovacieho miesta .... neraz sa stane totiz ze miesto na dlzku aj mas... ale sirkou tam nevlezes ( zvlast ked niektori parkuju ako kingovia )... ( treba si uvedomit ze tato nova ibiza je uz siroka ako ceed ktory ma o 30 centi do dlzky viac... v kombiku az o 50centi )

zober si sirku leonu.... ibiza nema byt predsa len skratenym leonom ... mala by byt aj patricne uzsia aby bola ako male auto aj po tejto stranke praktickejsia a jasne zaraditelna .... pritom nove rio sa rozsirilo len o 5mm... a ma sirku 1725mm ... a pride mi to na male auto daleko sikovnejsie proporcne aj vzhladom k dlzke a vyuzitiu pri parkovani v meste
1. 2. 2017 05:28
Re: neviem
Nedělal bych z toho takové drama... Mám obě auta o skoro 20cm širší a parkuju. Nové Rio se nijak extra nepovedlo.
Avatar - wakantanka
1. 2. 2017 14:01
Re: neviem
...počítam, ale že neparkuješ pravidelne večer na sídlisku, kde sa každý centimeter počíta >:D
1. 2. 2017 18:11
Re: neviem
Parkuju i na veřejných parkovištích do normovaných rozměrů a taky se vejdu ;-)
Avatar - wakantanka
2. 2. 2017 09:09
Re: neviem
To je taká kulantná odpoveď >:D Ja tiež jazdím o dosť dlhším, širším, vyšším a ťažším autom ako je táto trieda a tiež sa väčšinou vojdem >:D Ale zase keď sadnem do manželkinej nákupnej tašky, tak sa mi parkuje kade tade po meste ďaleko ľahšie a jednoduchšie. >:D Ale beriem, že v našich končinách táto Ibiza bude plniť aj úlohu rodinného auta a tam sa šírka určite počíta.
31. 1. 2017 20:49
Re: neviem
H/K_svwet, autá sú svojimi rozmermi a "kúsok/kus" ďalej. ;-) ;-)
31. 1. 2017 20:06
Re: neviem
Jj, pěkný "prcek". Hlavně, když se zapracovalo na palubní desce, ty předchozi mě doslova odpuzovaly, fakt. Stejný "problém" mám u Atecy, sympatické auto zvenčí, než otevřu dveře a zakoukám se na palubku, hlavně kolem multicentra. Škoda.
Avatar - removed
31. 1. 2017 20:13
Re: neviem
Mame to stejne. Seaty jsou pekna auta, ale interierove mi nesednou. Tady mi prijde interier konecne v pohode.
Avatar - vabis
1. 2. 2017 00:29
Re: neviem
toper, neboj sa, já myslím že tá Ibiza je pekná, veľmi pekná ;-)
Avatar - Sumi2000
1. 2. 2017 01:52
Re: neviem
Další krásný SEAT.. :yes:
Po Leonovi a Atece.
Šířka navíc je fajn , víc místa pro všechny.
Že má Ceed podobnou šířku? To není moc dobrá vizitka..pro korejce >:D
Ibiza vypadá SUPER !
Avatar - Jaros71
1. 2. 2017 11:25
Re: neviem
Nová Ibiza vypadá skvěle! :yes: :yes: :yes:
Avatar - wakantanka
1. 2. 2017 09:27
Re: neviem
Nebude ta vonkašia šírka včetne spätných zrkadiel? Niekedy stačí trošku iný tvar, iné umiestnenie a na papieri sú hneď krásne marketingové hodnoty. Veľmi tomu neverím, že Ibizu by až takto rozšírili. Pokiaľ sa nemýlim, tak niektorí výrobcovia uvádzajú šírku včetne spätných zrkadiel, niektorí nie, podľa toho ako im to kedy vyhovuje.
1. 2. 2017 10:10
Re: neviem
Normálně se uvádí obě šířky. Jen si nejsem jistý, jestli ta menší má být bez zrcátek, nebo se sklopenými zrcátky. Je to samozřejmě jedno, pokud sklopená nepřečuhují.
31. 1. 2017 19:35
Revolucne motory???
O com toci redakcia? O akych revolucnych motoroch? Si robite uz vazne * z tunajsich citatelov? Nazvat oturbeny jednolitrik revolucnym motorom, tak to si uz vyzaduje vaznu davku nejakych halucinogenov!!! 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
23
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 19:39
Re: Revolucne motory???
inak v clanku sa pise ze sa dlzka ibizy zmensila o 2mm ale v tabulke je rozdiel 1mm... tak neviem.. alebo mozno len zle vidim ;-) ... tu sa obcas deju veci by si sa divil
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2017 19:55
Re: Revolucne motory???
Přesně na tohle jsem se sem přišel zeptat - jsem rád, že to nemusím psát.
;-)
31. 1. 2017 20:05
Re: Revolucne motory???
Nepřijde ti 1.0 TSI na CNG revoluční? Pokud vím, nikdo to zatím nemá. Nebo 1.5 TSI v malém autě, navíc ještě dříve než Leon a Octavia? Ale no taaak...
31. 1. 2017 20:19
Re: Revolucne motory???
Ale no taaaaaak. Ked bude mat ten ich "revolucny" motor tepelnu ucinnost aspon 40% ako nove toyotacke motory namiesto terajsich 37,5% (1.5 TSI), potom nech zacnu opatrne pouzivat slovo revolucny ;-)
1. 2. 2017 10:25
Re: Revolucne motory???
Nepřijde. Když můžou mít R4 1,4 TGI, proč ne R3 1,0 TGI. Na té 1,5 se najdou zajímavosti, ale revoluční je těžko. Končící Ibiza měla i 1,8, stejně tak Polo a A1. S1 má dvoulitr. Pokud do nižší střední půjde letos, tak tam moc velký rozdíl nebude - než se Ibiza dostane k zákazníkům, bude nějakou dobu trvat a obměnu dělají zhruba v polovině roku.
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2017 20:04
Re: Revolucne motory???
Že tam dají 1.5, sis nevšiml?
31. 1. 2017 20:30
Re: Revolucne motory???
A co je revolucne na tej 1.5-ke? Ze ma 1.5 litra a nie 1.4 ako predchodca? To mi teda ako revolucia nepride. Hoci mas ciastocne pravdu. Zvacsenie objemu aj ked len o jedno deci by sa mohlo chapat ako revolucia v dnesnej dobe. Ale len mohlo. Ked tam daju nieco fakt revolucneho typu motor bez vaciek, alebo HCCI motor, potom dam palec hore za revoluciu ;-)
31. 1. 2017 21:30
Re: Revolucne motory???
Třeba to, že je to jediný přeplňovaný benzínový motor v této třídě aut,
který má proměnlivou geometrii lopatek turbodmychadla (kterou umí jedině Porsche u velmi drahých modelů),
který umí přepínat mezi Ottovým a Millerovým spalovacím cyklem,
který má vysoký kompresní poměr 12,5:1 (na poměry turbomotorů),
který má vstřikovací tlaky 350 bar,
a který má díky tomu maximum točivého momentu již od 1 300 otáček
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2017 21:53
Re: Revolucne motory???
Revoluce je náhlá změna... skokově jiné uspořádání.

Tohle je evoluce. A ještě k tomu, podle mě, nezdravá... ale to už je subjektivní názor. Vypadá to hezky, ale za cenu prodražení servisu a snížení životnosti.

Ale abych jen nebrlal: je fakt, že tohle zpracování Fabie je na "koncern" docela hezké... na pohled.

Ale revoluce se FAKT nekoná.
31. 1. 2017 21:55
Re: Revolucne motory???
Millera pouzivala Mazda uz v 90. rokoch. VTG tiez nie je nove. Pouzit ho mozu prave vdaka Millerovmu cyklu, s pomocou ktoreho znizuju teplotu spalovania a vyfukovych plynov, pretoze inak by to VTG bolo drahe pre take male auto. Vstrekovacie tlaky 350 barov - OK ale ziadna revolucia, iba evolucia. Kompresia 12,5:1 - v turbe OK. Zratane dohromady: so vsetkymi tymito rieseniami sa dostali na tepelnu ucinnost "iba" 37,5%. Sorry, ale nic revolucneho mi z toho v tomto pripade nevychadza.
Avatar - removed
31. 1. 2017 22:04
Re: Revolucne motory???
Hmmm...Xedos 9...
31. 1. 2017 22:12
Re: Revolucne motory???
VGT je v benzínech nové, kdo kromě 911 za 3,5 mega jej používá?
Miller v Mazdě byl použit s kompresorem, zcela jiné řešení.
Pokud všechno smázneš máchnutím ruky, že zde již bylo, tak nás ve spalovacích motorech žádný vývoj už nikdy nečeká, proměnná komprese už zde byla (Saab), homogenní spalování už zde bylo (Mercedes), motor bez vaček zde už byl (Koenigsegg). Takže jediná revoluce bude přechod na elektromotor, což ovšem také není revoluce, protože ten tu byl před 120 roky také.

Tepelná účinnost je marketingové číslo, které nikoho nezajímá, podstatné je chování motoru v praxi (průběhy výkonu/momentů) a praktická spotřeba, jestli výrobce udává tepelnou účinnost 30, 40 nebo 50% je celkem šumák, protože to je laboratorní číslo navíc vztažené k nějakému úzkému pásmu otáček.
31. 1. 2017 22:27
Re: Revolucne motory???
Tepelna ucinnost je marketingove cislo? A co myslis, ze zaruci, aby mal motor nizku spotrebu? Hmmm? Alebo si myslis, ze ak bude mat motor ucinnost len 30% tak bude rovnako usporny ako ten co na napr. 40 a viac %? Prave tie nove technologie maju zarucit vyssie ucinnosti. Takze s tym marketingom opatrne, pretoze tam je najvacsim majstrom a oblbovacom mas prave koncern VW, ktory dokaze ludom predat aj h...o s tym, ze je to vlastne kus zlata. A ze sa im to dari...
31. 1. 2017 22:41
Re: Revolucne motory???
Ano, je. Když bude mít motor tepelnou účinnost 30% v celém spektru otáček, tak to bude ve výsledku úsporný motor. Daleko úspornější než tento 1.5 EVO o kterém tvrdíš, že má 37,5%, čemuž mohu věřit a nemusím, muže to číslo dosáhnou, ale jenom v nějakém poměrně úzkém optimu otáček, ale nic to nevypovídá o spotřebě při běžné používání celého spektra otáček. Na měření tepelné účinnost není žádná jednotná metodika, jediná metodika je měření normované spotřeby (také dost nedůvěryhodné) a jediné čemu lze věřit jsou reálné spotřeby v praxi.
1. 2. 2017 10:40
Re: Revolucne motory???
Dnes má VGT i Cayman/ Boxster S.
1. 2. 2017 11:48
Re: Revolucne motory???
Ano, na ty jsem zapomněl, nicméně to jsme pořád v autech za 3 nebo 4 násobek ceny malé Ibizy, ve třídě malých aut je použití VGT dost výjimečný krok, který nikdo jiný než tato Ibiza neumí.
1. 2. 2017 13:25
Re: Revolucne motory???
To bezesporu. A uvidíme, jestli se jim to nevymstí.
1. 2. 2017 16:32
Re: Revolucne motory???
Riziko u takového kroku je nesporně velké, něco jiného je starat se o pár poršáků a při jejich ceně ev. měnit turba když se podělají a něco jiného je masovka jako je Ibiza.
1. 2. 2017 10:34
Re: Revolucne motory???
Jenže Miller funguje jen při nižším zatížení (kdy jsou teploty spalin nižší tak jako tak). Při vyšším přejde na klasický Ottův a turbína se bude opékat.

Po pravdě, ani to, co jsi napsal ty, by nebyla revoluce. Bylo by to blíž revoluci než tohle, ale jsou to koncepty známé hodně dlouho, pracují na nich a jen se čeká, kdy už to konečně někdo zvládne vyrobit dostatečně levně dostatečně spolehlivé. Může nastat nějaká dílčí revoluce, která to umožní, ale spíš je to evoluce. Skok v účinnosti by také nebyl tak velký. Jo, kdyby někdo teď přišel s autem s palivovým článkem na benzín/ naftu, tak bych asi neváhal.
1. 2. 2017 05:29
Re: Revolucne motory???
Oproti OIII nebo Golfu je ten motor nějak revoluční? Je to opět jen bulvární nápis, nic víc nic míň.
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2017 22:10
Re: Revolucne motory???
Jo všim = a který teda sou ty revoluční motory? :-)
Avatar - removed
31. 1. 2017 20:11
Re: Revolucne motory???
Tak ne kazda revoluce znamena pozitivum ;-) takovych motorovych revoluci uz bylo ( a bude )
1. 2. 2017 18:22
Re: Revolucne motory???
Dobrý dotaz a že se k tomu ta redakce nevyjadřuje >:D Taky žádnou revoluci nevidím ;-)
Avatar - Avanti
31. 1. 2017 19:42
Nová Ibiza?
Rozhodne ma zaujala!

Na 8 minút.

Kam sa to rúti? Tie interiéry sú zo dňa na deň horšie!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
31. 1. 2017 19:42
Tu sme už všetko videli
Pojdme o dum dal, soudruzi :*)
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2017 19:44
Protiaerodynamický humus.
Vždyť to má protiaerodynamické žebrování,
tedy ve vyšších rychlostech velký odpor vzduchu, velká spotřeba a plachtění na silnici.

Všiml jsem si, že polovina horního žebrování je zaslepena, takže tu aerodynamiku podělali trochu méně.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2017 20:05
Väčšia šírka
To je presne to, čo auto tejto kategórie, teda auto skôr do mesta, potrebuje. Ale tak čo by sme nespravili pre bragging rights, že naše auto má viac priestoru ako konkurencia. A novinári samozrejme na to hneď skočia.
Rozbalit vlákno
9
31. 1. 2017 20:06
Re: Väčšia šírka
Ano, my se budeme uvnitř raději mačkat, ale hlavně že s tím holky lépe zaparkují!
31. 1. 2017 20:08
Re: Väčšia šírka
Dobrý >:D :yes: :yes: :yes: V SUV jim to "prý" půjde líp :-)
31. 1. 2017 20:32
Re: Väčšia šírka
V tom se dneska nevejdou ani na parkovací místo před Pandorou >:D
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:14
Re: Väčšia šírka
a jej nastupca za x rokov by uz mohol mat sirku cez 1,8metra ako nejaka 15 rocna S klada... no nie je ta ibiza uzasna? ;-) ... nic praktickejsie do mesta dnes asi fakt clovek nezozenie... ;-) :yes:
31. 1. 2017 20:25
Re: Väčšia šírka
Teď bez urážky.... Neříkej mi, že bys u Tvého Pola cca 5 cm na šířku neuvítal? :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:28
Re: Väčšia šírka
vobec nie... ja som ho kupoval prave ako male auto.... nehladal som co najsirsie ani najdlhsie ani s najvacsim kufrom... a take ake je teraz je podla mna moc sikovne... male auto je male auto... jazdime v nom dvaja... priatelka ma snad nie viac ako 50kg... ja nemam viac ako 75 .... takze ozaj mi netreba do mesta ani na dialnicu caravelle aby som sa citil pohodlne ;-)

chapem trend sirky... ale aj tu plati ze donekonecna sa auta rozsirovat nebudu a nemozu... obzvlast male vozy kde sa ocakava aj ista dobra manevrovatlnost v stiesnenych priestoroch
31. 1. 2017 20:34
Re: Väčšia šírka
Žertoval jsem, o.k. :yes: Tak jinak... koukni třeba na Mii, Up, CityGo... Poměr délka vs. šířka taky může působit (někomu) disproporčně, přesto je to pro spousty zákazníků o.k.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:34
Re: Väčšia šírka
inak up je v kabine sirsi ako polo .... je to aj na papieri.... akurat kasnou je up jasne ze uzsi.... tu je polo uz sirsie....

up/citigo maju skratka uzsie ( tensie ) dvere ... a maju aj kabinu akusi pomerne sirsiu k celkovej sirke vozu ... kym v pole sa kabina uz viac zuzuje smerom hore

ono by to chcelo aby sucasny up bol aspon o 30 centi dlhsi a mal aspon o 30 litrov vacsi kufor a bol by to doslova uz stahovak .. taka minidodavka >:D

PS: mimo dosluhujucu micru je sucasne polo s sirkou 1682mm dnes uz vlastne kasnou najuzsie male auto ( ak teda este aj ladu vestu neratam ) .. .pritom v kabine je ale jasne sirsie ( az o nejakych 6-7cm ) ako 1695mm siroka mazda 2 .... mam to vyskusane
1. 2. 2017 07:33
Re: Väčšia šírka
něco málo o rozměrech Ibizy z "konkurenčního webu":

výsledkem je především prostornější kabina. Vzadu mají cestující o 35 milimetrů více místa pro nohy, prostor pro hlavu pak narostl o 17 mm, respektive o 24 mm vpředu. Kromě toho mohla být o 42 milimetrů rozšířena sedadla, změn ovšem doznal také zavazadelník. Standardně pobere 355 litrů, tedy o 63 více než dříve, což jej činí největším v dané třídě. Seat navíc i snížil nákladovou hranu a tím vším jako by hrál na stejnou strunu, co Škoda se svými modely - na poměry své třídy je pozoruhodně prostorná a praktická.
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2017 20:15
NOVÝ KONCERNOVÝ ETALON
Tak...a máme tu první malý koncern nové generace, upoutávku na další Polo. Nabídku motorů vzhledem k době vnímám spíše pozitivně (zajména 1.5 Evo je milé překvapení, dieselový upsizing také potěší) a proti designu navazujícímu na předchůdce nemohu říct půl slova. Krásně dravý, dynamický a také dospělý.

Interiér...jednoduchý, pěkný...ale obávám se, že to bude 50 odstínů plastu tvrdého jak šutr.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:23
Re: NOVÝ KONCERNOVÝ ETALON
ale ved tvrde plasty zase v malom aute dnes uz tak nevadia.... aj ked je fakt ze koncern si aj v malych vozoch na makcene plasty donedavna este dost potrpel ;-)

ja si spominam ze aj moje predosle polo este z r 96 malo uz aj vtedy makcenu palubovku .... sice to neboli take tie makcene plasty ako dnes.. ale uplne tvrda uz vtedy nebola.... bola uz kusocek akoby poddajna
Avatar - MichalSVK
31. 1. 2017 20:26
Ibiza
Najšportovejší malý hatchback. Nechápem tie náreky nad zväčšenou šírkou. Prínos pre cestujúcich, väčšia stabilita a zároveň dizajnová stránka. Dĺžku si zachovalo čo je dobré pre pozdĺžne parkovanie a na priečnych parkoviskách nie je problém zaparkovať s SUV nieto ešte s Ibizou.

Myslím, že nová Fiesta má zarobené na problém.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Verny_2013
31. 1. 2017 20:34
Re: Ibiza
Vidím to podobně. Ibiza bude první malé auto ( délkou ) vhodné na plnohodnotné cestování pro dva na úrovni nižší střední třídy. To co Seat udělal je podle mě krok správným směrem. Pokud to nepohnojí zbytečně vysokou cenou bude to bestseller napříč Evropou. Za mě palec nahoru a už se těším až se s ní svezu.
Re: Ibiza
Ale práveže to niekedy je problém, autá sa stále rozširujú, parkovacie miesta nie.
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2017 21:00
Re: Ibiza
A tak jezdí u nás i horší přerostlé zrůdy než Ibiza. :-) Co by mě u malého auta naštvalo, by byl nárůst délky.
Avatar - Jaros71
1. 2. 2017 11:27
Re: Ibiza
Víc prostoru v interieru je i u malého auta plusem !
Navíc se design povedl i v interieru. :yes:

Mínusujte Ti , kdo chtějí úzké auto typu Fabia II. >:-[]
Avatar - MichalSVK
31. 1. 2017 21:04
Re: Ibiza
Osobne som nikdy ešte nemal problém sa niekam zmestiť do parkovacieho miesta a jazdím na aute širšom ako 1,8 metra. Samozrejme len v prípade, že ostatní okolo stoja ako ľudia a to je už iná pesnička. Vtedy by som sa nezmestil ani so Smartom. Dôležité je, že je možnosť voľby. Ak niekomu príde priširoká stále má viac ako dosť možností na výber. Ja ale tvrdím, že to prospeje celkovému dospelejšiemu charakteru auta v zmysle lepšej stability a jazdným vlastnostiam a priestore pre posádku a to je pre mňa dôležitejšie ako parkovanie pred nákupným centrom.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 20:49
Re: Ibiza
fiesta sa ibizy rozhodne bat nemusi ;-) .... uz dlhodobo je fiesta medzi trojicou najpredavanejsch malych au v eu... ibiza tam kde je fiesta nebude asi nikdy ... pritom jej fandim ale na fiestu nema predajne ziadnu sancu bez urazky ... fiesta je hodne silna na nemeckom trhu ale aj v britanii.... a to su najvacsie europske trhy.... rovnako je fiesta hodne uspesna aj u vas v cz... kde iste opat ibizu polozi na lopatky

nemam pochyb o tom ze tato nova ibiza bude megauspesna... ale seat forda v celoeuropskom meradle fakt ohrozit moc nemoze ;-)
Avatar - MichalSVK
31. 1. 2017 21:12
Re: Ibiza
Všetko bude záležať od cien. Ako vieme nová Fiesta má byť o niečo drahšia ako doteraz a má sa z nej stať viac štýlovka čo pravdepodobne môže znamenať pokles predajov. Ako ukazuje Leon, súčasná filozofia Seatu sa ľuďom páči a Ibiza prináša do svojej triedy túto filozofiu a ako bonus prináša doteraz nevídanú dospelosť proti konkurencii. Ak bude dobre nacenená môže si odhrýznuť z koláča veľa.
Avatar - Sumi2000
1. 2. 2017 01:55
Re: Ibiza
VIDÍM TO ZCELA PODOBNĚ :yes:
Avatar - Joky
31. 1. 2017 20:36
revoluční motory
já si tedy pod pojmem revoluční motor představoval třeba vodíkový apod. Redakce by měla ty svoje výkřiky do tmy trochu krotit ... Chápu, že prémie jsou prémie, ale....
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2017 20:36
Odprásknutá Fabia
Toto je na rozdíl od Fabie prostorné a na nové platformě. Tedy úplně jiná třída.

Redaktor Autobildu 185 cm se tam pohodlně vešel, dopředu i do zadu, to by se mu u Fabie nepodařilo.
I kufr má Ibiza větší než Fabia.
Rozbalit vlákno
11
Re: Odprásknutá Fabia
Väčšie ešte neznamená lepšie. Ono je to veľké aj zvonka a parkovať s tým pred obchodným domom sa bude zas o kúsok horšie ako s Fabiou.
31. 1. 2017 20:56
Re: Odprásknutá Fabia
Opravuji, ten redaktor na tom videu v Autobildu má 195 cm.
Vůbec nechápu, že v Ibize nemá problém.

Tak na parkování je to pořád malé auto, ve srovnání s Oktávkou.
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 21:07
Re: Odprásknutá Fabia
presne tak.... male auto nema byt co najvacsie a najsirsie -- to uz je mimo misu a v rozpore s tym o com su male vozy .... tu som toho nazoru ze male auto je najkrajsie a najsikovnejsie prave vtedy ak je malym autom a nehra sa na auto o triedu vacsie....

takisto sportiak nema byt co najvacsi a najtazsi.....

ja som sedel v mnohych malych vozoch kym som si vybral to skutocne male ktore sa mi paci a je tak akurat .... a poviem ti pravdu... niektore mi prisli uz rozmermi hodne prerastene a aj kasnou maximalne neprehladne ... k tomu vnutri ani neboli vacsie ako neraz kasnou mensie polo... tak potom o com su taketo velke male vozy ked kupujes "co najvacsie" male auto v ktorom si ale stejne stiesneny .... zvlast mazda 2 je vzhladom k svojim rozmerom kabinou az mizerne mala ... a nejaky 2m vysoky holandan do nej mozno ani nevojde
31. 1. 2017 21:41
Re: Odprásknutá Fabia
Ale prosimtě >:D horšie to bude s Vianem, ale ne s autem, které má o pár cm víc.
Re: Odprásknutá Fabia
Z tvojho pohľadu, ale čo na to tvoja drahá? Nie každý je supermajstrom volantu a mnohí ocenia každý centimeter, o ktorý je ich autíčko menšie a tým pádom šikovnejšie v stiesnenejších priestoroch mestských ulíc, parkovacích domov a parkovísk pred marketmi...
1. 2. 2017 07:12
Re: Odprásknutá Fabia
Možná tě překvapím, ale Fabia Combi III má šířku 1732. Nová Ibiza (1780) je tedy o zdrcujících 48 mm širší. Jestli tohle při parkování poznáš, nekupuj si v žádném případě Octavii, s jejími 1814 mm bys měl problém s parkováním u Kauflandu nejspíš i na Štěpána.
Re: Odprásknutá Fabia
Tak preto niektorí vodiči Octavie parkujú cez dva fleky... >:D

Inak Octavia je odkedy mini na úrovni Ibizy? Bavíme sa snáď o tejto triede, nie? Poznám napríklad dosť žien, ktoré auto veľkosti Octavie najmä kvôli parkovaniu už jednoducho nechcú.

Ibiza je zástupcom konkrétneho segmentu, a ak prerastá jeho rozmery, nemusí to byť každému k prospechu. Áno, tých skoro 5 cm je na šírku auta teda dosť. keby 5 cm chýbalo, budeš kričať, aký je to rozdiel. Píšeš, že to pri parkovaní nepoznáš, tak vedľa teba by som teda v meste parkovať nechcel...

Mimochodom, jazdím Renaultom Kangoo, ten má šírku bez zrkadiel 1830 mm, a áno, na parkovisku je poznať, že je to pomerne široké auto.
Avatar - wakantanka
1. 2. 2017 12:10
Re: Odprásknutá Fabia
Parkovanie pred obchodným domom by ma netrápilo, to skôr parkovanie na sídliskách kde sa počíta každý centimeter >:D
Re: Odprásknutá Fabia
Ako kde, niekde sú aj pred obchoďákom také úzke miesta, že to snáď robili pre žiguláky a škody 120... O podzemných garážach a parkovacích domoch, ktoré aspoň tu v Bratislave stále pribúdajú, už ani nehovorím.
31. 1. 2017 20:54
Re: Odprásknutá Fabia
185 cm vysoký redaktor Bildu by se určitě do Fabie za sebe nevešel, ale vypasený 190 cm vysoký redaktor ACZ se tam vešel v pohodě:

[odkaz]
31. 1. 2017 21:01
Re: Odprásknutá Fabia
Odkaz na video na Autobildu
[odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 21:14
koncernová klasika
Ve srovnání s předchůdcem je auto o 87 milimetrů širší, ale rozchod kol se zvětšil jen o 60 milimetrů vpředu a o pouhých 48 milimetrů vzadu. Snad to bude lepší než u Škodovek, kde to u O3 nyní hasí v rámci faceliftu alespoň na zadní nápravě...

Jinak souhlasím s H/K, že taková šířka je na malé auto už trochu nesmysl. Kdo kupuje malé auto, chce malé auto a to nejen na délku. Silničky a uličky se nerozšiřují...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 21:27
Re: koncernová klasika
no aspon ja to tak vidim ze kriterium na male auto nespociva len v dlzke a razvore ale aj sirka ma co do toho povedat no nie? ... zrovna sirka je dost dolezitym faktorom dnes uz pri roznom tom manevrovani v meste a kde kade v uzkych ulickach.... co z toho ze auto je kratke ked je siroke ako o triedu vacsi voz... moc praktickejsi teda asi nebude ani pri parkovani darmo je kratsi.... male auto je male auto.... nema podla mna byt len kratsim bracekom o triedu vcsieho auta ale ma mat aj patricne proporcie maleho vozu... 1780mm je uz docela sila... to sme uz kdesi o triedu inde... to aj velky 4,6m dlhy lancer je uzsi... ako v aute do mesta nechapem na co taka extrasirka... ved golfik od tejto ibizy je sirsi len o 1,9cm... to je nic... defakto nic..... praktickost maleho vozu je tym padom razom v pr... este ze som to sucasne polo stihol :yes: kedze to nove uz asi bude sirocizne ako golfik >:D
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 21:33
Re: koncernová klasika
třeba se to takto koncernu lépe vyrábí - od Pola po Passat to naseká všechno stejné - jako točený salám >:D
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 21:36
Re: koncernová klasika
celkovo mi pride ze auta su cim dalej tym viac podobne.... nemas ten pocit?

kym doteraz sa polo od golfa pekne lisilo.... v nasledujucej genereacii ho uz dost mozno zacne nahanat.. ako ibiza leona....

1780mm sirka v 4m aute? to je disproporca jak bejk ... uz len do WRC s tym rovno... a netreba uz ani moc rozsirovat blatniky
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 21:45
Re: koncernová klasika
souhlas :yes:
1. 2. 2017 09:01
Re: koncernová klasika
Za me design exterieru Ibizy na jednicku. Od skveleho Leonu pokrok vpred, ne ukrok stranou jako Ateca.
Vetsi sirku taky vitam. Jednak proto, ze kdyz se bezny kupujici ma moznost rozhodnout jestli vetsi nebo mensi auto za stejne penize, tak se obvykle rozhodne pro vetsi. Druhy duvod se nabizi VW chce mit Seat "sportovni" a dobre toho docili napr. tim, ze se priblizi motokarovym proporcim. Takze zvetseny rozvor jde ruku v ruce s vetsi sirkou.
Ibiza mi dava velky smysl prave jako auto pro dva lidi, kteri budou mit dostatek prostoru na delku i sirku, to kdyz se spoji se silnym motorem 1.5TSI tak vznikne "ultimatni" warm-hatch. Pokud Seat zachova svoji cenovou politiku, kdy u nas vzdy vychazi levneji nez VW a Skoda, tak Ibiza muze byt prodejni trhak nikoliv soucasny otloukanek. Nemit rodinu a vybirat male auto se vybornym pomerem cena/vykon, tak by byla Ibiza urcite v nejuzsim vyberu.

P.S. H/K... myslim, ze nejsi vubec objektivni, vybral si Polo ok, nic proti tomu. Ale kdyby si mohl tak by sis koupil auto vetsi, ale nemel si penize na neco vic nez vyprodejovy Civic nebo Ceed se slabounkou 1.4 , tak si to tady sam uz mockrat priznal.
Avatar - aproximus
31. 1. 2017 21:14
ibiza
nová ibiza :yes: fabia vedle ní bude vypadat jak chudý příbuzný.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
31. 1. 2017 21:22
Re: ibiza
s těmi falešnými výfuky možná tak v očích předškolních člověků...
Avatar - 3_diamanty
31. 1. 2017 21:53
Re: ibiza
uz teraz je pritom jasne ze ako male auto do mesta bude fabia praktickejsia ;-) .. rovnako pri parkovani v stiesnenych parkoviskach medzi autami bude fabia voci ibize vo vyhode ...
Avatar - Jaros71
1. 2. 2017 11:30
Re: ibiza
Topper...těch několik cm na šířku v praxi při parkování fakt nepoznáš!
Problémem by byla větší délka a ta nepřišla.
Za mne Ibiza NUMBER 1
>:D :yes:
Avatar - Hittman
31. 1. 2017 21:28
Kde
je 1,4 TDI?
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2017 18:25
Re: Kde
Snad v propadlišti dějin, byl to naprosto děsný motor :no:
31. 1. 2017 21:33
Revoluční motory
Revoluční motory to je vtip roku. To myslí jako ty moturky do sekaček >:D :no: :no:
Rozbalit vlákno
6
31. 1. 2017 21:43
Re: Revoluční motory
Co bys chtěl v Ibize? Dvoulitr?
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2017 21:56
Re: Revoluční motory
Řešíme to nahoře: není na tom nic revolučního.

A ne - v autě týhle velikosti by mi úplně stačila poctivá atmosferická 1.4.
Avatar - removed
31. 1. 2017 22:47
Re: Revoluční motory
Klidne bych 2deci pridal...
Avatar - white label
1. 2. 2017 00:20
Re: Revoluční motory
Já klidně i 6deci. ;-)
Re: Revoluční motory
Do Fabie sa kedysi nejaký dvojliter tuším dával...?
1. 2. 2017 18:26
Re: Revoluční motory
Jo, do F1 2.0 85kW ;-)
Avatar - TeeJay
31. 1. 2017 22:04
Leon
Leon je pěkné auto. Ale kdy budou fotky té Ibizy? >:D
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2017 00:47
Re: Leon
ja davam :yes:

ten narast do sirky je super, FR podvozok, 150k motor, bude to pekne zvezenie, navyse ak za tuto kombinaciu nebude pravdepodobne treba viac ako 15000 eur.

Leon sa im podaril, tak je rozumne pouzit tento dizajn aj na Atece, aj na Ibize. Inak co sa tyka dizajnu, tak Ateca je rozhodne krajsie auto, ako bude Yeti.

Takisto moznost zvolit si medzi 2 top vybavami je super rozhodnutie, resp., ze zostala zachovana vybava FR, aj ked sa vytratilo z ich marketingu heslo Auto Emocion.
1. 2. 2017 05:32
Re: Leon
Designová kontinuita některým značkám moc neříká, pravda >:-[]
Avatar - blowik
31. 1. 2017 22:09
Šířka
Tak tedy šířka 1780 mm zní opravdu zajímavě... Jsem zvědavý, jestli se to nějak radikálně projeví v nabídce příčného prostoru uvnitř, pokud ano tak :yes: .
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2017 05:23
Revoluční vykřičníky!!!
Honza se musel evidentně zbláznit. Vykřičníků v článku víc než na celé stránce Blesku a o žádné motorové revoluci jsem se nedočetl.

Chtělo by to studený hadry, ne? ;-)
Rozbalit vlákno
4
1. 2. 2017 06:58
Re: Revoluční vykřičníky!!!
Tobě snad nepřipadá motor 1.6TDI jako naprosto revoluční? Nic podobného (tedy podobně hrozného) konkurence prostě a jednoduše nemá.
Ne, vážně, pokud chce koncern dát jasně najevo, že diesely jsou v menších autech nesmysl, zvolil tu nejlepší cestu.
1. 2. 2017 08:51
Re: Revoluční vykřičníky!!!
No nevím, ale já bych si tedy 1.6 TDI vybral raději než oba dva nabízené benzíny, na rozdíl od prvního má 4 válce a na rozdíl od druhého má asi tak o polovinu méně potenciálně problémových součástek...
1. 2. 2017 09:18
Re: Revoluční vykřičníky!!!
Popravdě raději 1.0TSI s šestikvaltem než 1.6TDi s pěti. Vzhledem k reálné spotřebě toho naftového zázraku a předpokládanému cenovému rozdílu přes 60.000 je to skutečně nabídka jen pro dieselmaniaky.
Ale je škoda, že musel skončit tak dobrý motor, jako byla poslední verze 1.2TSI 81kW.
Re: Revoluční vykřičníky!!!
V tom prípade je možno najlepšie vybrať si auto iného výrobcu...
1. 2. 2017 10:13
Moc pěkné jen ten interiér
Nová Ibiza je povedenější než stávající Fábie, jen bych konečně přidal měkčené plasty do interíéru jako má Polo :-) I tak chyb9 trochu hravost jako má nový Citroen C3 nebo Peugeot 208 :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
1. 2. 2017 11:32
Re: Moc pěkné jen ten interiér
Interier vypadá skvěle..
Plasty z fotky nejde hodnotit ne? :-)
1. 2. 2017 13:02
Re: Moc pěkné jen ten interiér
Video z nemeckeho Autobildu jasne dokazuje, ze plasty su tvrde ako preglejka... ale suhlas, palubka inac vyzera vyborne :yes:
1. 2. 2017 13:05
moda?
1. preco ma ibiza FR len antrapy koncoviek vyfuku a normalny vyfuk konci 10 cm pred tou atrapou (na lavej strane)...co to je za nova moda?
2. preco ma zas len jedno cuvacie svetlo (na pravej strane) - to az tak setria na tej jednej ziarovke? :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
1. 2. 2017 14:56
Re: moda?
1. protože je to levnější a někomu se to asi i líbí - třeba na Passat si tuto "designovou perlu" přikupuje docela dost lidí
2. místo couvacích světel používám u VW zadní mlhovky - svítí podstatně líp

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku