Nový Seat Ibiza oficiálně: S novou platformou a revolučními motory míří do Ženevy!
Je tomu teprve pár hodin, co do světa utekly první snímky nové generace Seatu Ibiza, a nyní už jej tady máme oficiálně. Ke slavnostnímu odhalení vozu došlo dnes večer v Barceloně, přičemž Auto.cz má přímo na místě svého zástupce, než se ale s vámi podělíme o první dojmy ze živého setkání, pojďme si říci něco k použité technice. Budete překvapeni!
Ibiza je prvním modelem koncernu Volkswagen, který stojí na zbrusu nové platformě MQB A0 určené pro malé vozy. Brzy ji dostane také nová generace Volkswagenu Polo, třetí generace Fabie však vyjíždí na o něco starším základu. Nová platforma stojí za třicetiprocentním zvýšením torzní tuhosti ve srovnání s předchozí generací a umožňuje zástavbu motoru 1.0 TSI (66 kW) spalujícího benzin a zemní plyn, což bylo zatím u koncernových modelů možné pouze u motorů 1.4 TSI a 1.0 MPI. Tím ale novinky pod kapotou nekončí.
Litrový tříválec TSI má už současná generace ibizy a ta nová jej bude mít ve variantách se 70 a 85 kilowatty, vůbec poprvé se ale u seatu objeví motor 1.5 TSI Evo se 110 kilowatty, který má aktuálně pouze modernizovaný golf a brzy dorazí i do octavie. Prodej vozu bude zahájen už v červnu a nová jednotka se v nabídce ukáže až koncem roku, na 150 koní se však vyplatí počkat.
Vznětové agregáty zastupuje šestnáctistovka TDI ve třech výkonových variantách (60, 70 a 85 kW), bez ohledu na palivo však platí, že všechny motory s výkonem 70 kW a nižším budou v základu párovány s pětistupňovými manuály. Výkonnější motory dostanou o stupeň více, chybět samozřejmě nebude ani sedmistupňové DSG.
Nabídka zahrnuje čtyři výbavové linie – Reference, Style, FR a XCellence. Poslední dvě budou nabízeny za naprosto stejnou cenu, to aby byly zajištěny stejné podmínky pro sportovně i komfortně založené řidiče. Vůz dostane kompletní diodové osvětlení (světlomety, svítilny, interiér), asistenční systémy a konektivita pocházejí z modelů Leon a Ateca.
Na mysli máme například systém Front Assist, asistent pro jízdu v kolonách, adaptivním tempomat, bezklíčové odemykání a zamykání, novou generaci parkovacích senzorů a zadní kameru s kvalitnějším obrazem přenášeným na 8palcový dotykový displej se skleněným designem. Propojení automobilu a mobilního telefonu zajistí služby Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link, vrcholný audiosystém se sedmi reproduktory a zesilovačem dodává BeatsAudio.
A nyní to, čeho jste si možná už všimli na fotografiích – nový Seat Ibiza narostl, avšak ne do délky, ale do šířky! Ve srovnání s předchůdcem je vůz o neuvěřitelných 87 milimetrů širší, rozvor náprav narostl o 95 milimetrů (má 2564 mm) a rozchod kol se zvětšil o 60 milimetrů vpředu a 48 milimetrů vzadu. Celková délka se zmenšila o dva milimetry a z výšky ubyl milimetr, nepochybně se tedy díváme na nejrozkročenější evropský malý vůz. V plánu je pouze pětidveřové provedení, což trochu zamrzí, Seat ale není jediná značka, která od třídveřové koncepce ustupuje.
Zvětšení půdorysu se podepsalo na bohatším vnitřním prostoru. Zadní cestující by měli mít o 35 milimetrů více místa před koleny a 17 milimetrů jim přibylo nad hlavou, to vítáme! Očekávat samozřejmě lze i větší prostor v loktech a ramenou. Ani na bagáž se ale nezapomnělo – Ibiza má kufr o základním objemu 355 litrů, což je o 65 litrů více než u předchůdce.
Seat Ibiza V - srovnání rozměrů s předchůdcem | ||
Generace | V. | IV. |
Délka [mm] | 4059 | 4061 |
Šířka [mm] | 1780 | 1693 |
Výška [mm] | 1455 | 1454 |
Rozvor [mm] | 2564 | 2469 |
Rozchod vpředu [mm] | 1525 | 1465 |
Rozchod vzadu [mm] | 1505 | 1457 |