Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vypsalo nové výběrové řízení na dodávku systémů pro úsekové měření rychlosti. Jde o celkem pět sad za odhadovaných 25 milionů korun.
"Můj" článek mluví o období od 1.6. do 31.10. a přímo srovnává rok 2015 (uzavírka bez úsekovky) s rokem 2016 (uzavírka s úsekovkou) v tomto období, kde to vychází v obou případech stejně na 12 nehod. S tím, že se zřejmě nedá moc předpokládat, že by v roce 2016 byl slabší provoz, než v roce 2015, ale konkrétní čísla nemám, takže zůstanu jen u předpokladu.
Tisková zpráva ministerstva říká, že "Zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení měření rychlosti bylo ve sledovaném období 22 nehod, což je o třetinu méně." Problém je to sledované období. Zjevně nejde o přímé srovnání, jako v článku z Garáže, protože měření funguje až od června 2016, takže nemohli porovnat březen-květen 2015 a 2016 s úsekovkou a bez ní a samozřejmě ani březen-květen 2017. Takže co vlastně srovnávali? Jestli se shodneme, že "období před úsekovým měřením rychlosti" od března do května znamená březen-květen 2016, tak ho mohli vzhledem k datu zveřejnění zprávy srovnat jen s nějakým obdobím zhruba od začátku června do srpna 2016, kdy už úsekovka fungovala. Z toho mi vychází, že porovnali období březen-květen 2016 s obdobím červen-srpen 2016 (pokud tedy rovnou druhé období nezkrátili, aby to pěkně vyšlo). Ale i kdyby ne a byly to férově 3 měsíce vs. 3 měsíce, tak je evidentní, že se srovnával standardní a "prázdninový" provoz. A je zřejmé, že ten prázdninový ani přes turnusy na jih většinou není celkově silnější, než ten normální po zbytek roku. Takže tu máme srovnání, které je v horším případě vyloženě lež, v tom lepším pak silně zavádějící, i kdyby samotná čísla byla OK.
Takže je to podobné zvěrstvo, jako vytvořit statistiku nejvíc bourajících značek aut na základě dat z havarijního pojištění, kde samozřejmě nejhůř vyjdou luxusní auta (protože na levná auta je havarijních pojistek tak nějak logicky méně a taky mívají tyhle lidovky daleko menší nájezdy, než v naprosté většině případů pojištěné luxusní limuzíny) a pak to prezentovat tak, že nejnebezpečnější jsou řidiči právě drahých aut. Ale vykazovat úspěchy je nejen v boji s piráty silnic holt potřeba a tohle se zrovna tak hodí... :-)
"Zatímco v období před úsekovým měřením rychlosti se stalo v obou směrech od března do května dohromady 34 nehod, po zavedení měření rychlosti bylo ve sledovaném období 22 nehod, což je o třetinu méně."
Asi je na čase objíždět dé jedničku po okreskách. Tak za prvé nemusíte platit dalníční známku, za další nemusíte jezdit po katastrofálních silnicích, no a nakonec nebudete hlídaný velkým Andrejem, pardon bratrem >:D
Dík za ten link. použiju jako argument. V naší městské části, se totiž pár aktivistů z řad radních rozhodlo, že by nejraději dalu úsekové měření úplně všude. Sice nejsou opravené ani chodníky, chybí náměstí, park atp. ale radary především...asi jsou taky "ťoknutí" tihle zas*aní levičáci, co vše chtějí hlídat a buzerovat.
Kolik by za tyhle peníze asi bylo patníků nebo nově nalajnovaných kilometrů krajnic a kolika lidem by to mohlo zachránit zdraví nebo život? Ale ono je to s tou bezpečností tak nějak vocamcaď pocamcaď, že ANO? Jak z toho nejsou prachy, a to nejlíp okamžitě, opakovaně a hlavně hodně, tak to nikoho nezajímá. "Civilní" policejní auta vydělávají, takže to jó, zrovna tak radary, zvlášť v kombinaci s dalšími omezeními, takže to PROSTĚ ZAŘÍDÍME (a ono se navíc najde dost kastrátů býka, co tomu ještě zatleskají). Zatímco s přestavbou statisticky nebezpečných míst, s doplněním svodidel, patníků nebo čar (s výjimkou plných) je moc práce a nevydělá se nic nebo málo, takže to prrr, to to radši "vyřešíme" dalším omezením a PROSTĚ UŠETŘÍME...
Teď mě napadl ďábelský plán. Co takhle sehnat dvě stejná auta, zbastlit stejné přední SPZ a načasovat to tak, aby první auto projelo vstupním úsekem asi tak o půl sekundy dříve než to druhé výstupním úsekem >:D Výsledná rychlost by zcela jistě překonala rychlost Gripenů. >:-[] >:-[]
Úsekové měření způsobuje nehody. Je to už prokázáno výzkumem a minule o tom v TGT mluvil i Clarkson. Když sleduješ rychloměr a hledáš kamery, nevěnuješ tolik pozornosti tomu před sebou..
Represe není řešení, jen omezování svobody. Kdyby se zaměřil na autškoly a zvýhodnění řidičů bez nehod a porušení pravidel, udělal by vstřícný krok. To ale neplní kasu, že?
Ale úsekové měření? Ano, světe div se, český řidič zvysoka kašle na omezení v úsecích a jsou zde při zúženích neustálé nehody způsobené arogancí českých řidičů. Úsekové měření je jediný možným řešením.
Navíc je zcela transparentní a ani ignoranti se nemůžou vymlouvat na to, jak jde jen o vybírání poplatků za pokuty za skrytý dohled. Dohled je naopak veřejně přiznaný a předem známý :-!:-!
Všichni, kdo mají rádi auta, by neměli volit Babiše. Jinak tam tenhle pitomec bude sedět furt...dálnice budou rozkopané, bude se krást, furt budem lepit drahé nálepky a hlavně se prachy budou vyhazovat za represiivní opatření. Kdyby za to raději opravil kus cesty nebo rekonstrovali nemocnici nebo děcák..ale to je furt 50 octavií s radary sem, luxusní bmw motorky tam, audi S8, úsekovky....sem tam se zašmelí miliardy s Kapschem a Euroviou....a jde to dál. To nepočítám nesmysly kolem STK a dopravních předpisů.....Ťok nás řidiče opravdu nemá rád, jsme pro něj jen krávy, které je třeba podojit.
Rekonstrukce vázne, prodražuje se (viz nález NKÚ).
Dálnice na Drážďany se votevře a hned zase skoro zavře.
tendr na mýto - v každý normální zemi na kriminál.
na kamiony v týhle zemi není metr - chybí něco jako německý BAG...
Rumuni se prohánějí po D1 s vozejkama, na nich passaty a táhnou to za Golfama (asi 1100kg na tažný má v TP) a policejní Passaty jezdí bohorovně okolo...
takže co budeme dělat?
Buzerovat!!!
I ten jantar sobotka to už pochopil a chtěl tohohle vohnouta vylejt, ale nejde to... je to Andrejův kůň!!!!