Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Potvrzeno: Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI!

Motor 1.0 TSI aktuálně najdeme ve Škodě Octavia a dalších koncernových sourozencích. Máme potvrzeno, že se brzy objeví i ve fabii a rapidu.
Zpět na článek
5. 2. 2017 08:43
5. 2. 2017 09:24
5. 2. 2017 10:09
5. 2. 2017 13:58
5. 2. 2017 10:23
5. 2. 2017 10:29
5. 2. 2017 10:57
5. 2. 2017 09:47
5. 2. 2017 09:53
5. 2. 2017 10:29
5. 2. 2017 13:02
5. 2. 2017 10:46
5. 2. 2017 12:16
5. 2. 2017 12:47
5. 2. 2017 15:59
5. 2. 2017 20:24
6. 2. 2017 08:37
5. 2. 2017 22:08
5. 2. 2017 22:28
5. 2. 2017 19:58
5. 2. 2017 21:08
neregistrovaný "SR20"
5. 2. 2017 21:51
neregistrovaný "SR20"
6. 2. 2017 09:48
Avatar - Jenik3
5. 2. 2017 08:16
litr sem litr tam
"V octavii si vede nad ocekavani dobre". Kdo mel to puvodni ocekavani?
Ano, i litrovy motor udrzi octavii pri konstantni rychlosti 90kmh. Hlavne ji nesmite nalozit 3 osobami, pak se z ni stane cosi neurciteho.
Rozbalit vlákno
15
5. 2. 2017 10:38
Re: litr sem litr tam
Tak na tuto zprávu jsem čekal měsíc. Super to nemá chybu. Motor že sekačky na trávu.
5. 2. 2017 10:53
Re: litr sem litr tam
jasně, stručně. takhle si představuju dobře napsaný porovnání.
Avatar - Beefcake
5. 2. 2017 12:18
Re: litr sem litr tam
Vyborna demagogia.
Autor clanku a aj ludia tu objavili, ze existuje nieco ako fyzika.
Daj odkaz, kde sa testuje povedzme ta 1.2TSI pri prazdnom vs nalozenom aute. Alebo iny motor.

Napr. [odkaz]
Aj ked to porovnavaju s 77kW 1.2TSI, ale o to tam nejde.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 2. 2017 19:36
Re: litr sem litr tam
Ne, to právě není demagogie... to je srovnání.

Velmi zdvořilé... a použitelné v praxi.
Avatar - Emel
5. 2. 2017 19:54
Re: litr sem litr tam
Je to zajímavé srovnání... ale v tom srovnání jediné auto. Nevyplývá z toho, že je ten litr špatný, respektive... nevyplývá z toho, že by byl horší, než třeba nějaká atmo 1.6 nebo jiný srovnatelný motor, SkyG 1.5 nebo cokoli.
6. 2. 2017 01:06
Re: litr sem litr tam
No zajímavé asi potud, že autor testu dokázal, že platí Newtonovská fyzika,
ze vztahu v=a*t plyne, že Octavia s řidičem, která zrychlila za 11,2 s má průměrné zrychlení 2,48 m/s2,
ze vztahu F=m*a plyne, že na tuto Octavii s hmotností řekněme 1350 kg musela působit průměrná síla 3348 N
ze vztahu F=m*a plyne, že naložená Octavia s hmotností 1850 kg mohla zrychlovat jenom 1,81 m/s2 (předpokládám, že síla vyvinutá motorem je stejná)
a ze vztahu v=a*t plyne, že zrychlení Octavie s hmotností 1850 kg by mělo být někde kolem 15,3 sec (je to samozřejmě zjednodušení, protože síla vyvinutá motorem se mění v závislosti na otáčkách a převodech, ale pro základní orientaci vlivu hmotnosti na zrychlení bohatě postačuje).
6. 2. 2017 08:53
Re: litr sem litr tam
Možná by stálo za to provést test i na jiném autě. Bylo by zajímavé zjistit, jestli když ho naložím, tak se také zhorší jeho dynamické vlastnosti a nebo jestli je to apriori pouze vlastnost škodováckého motoru a má to přímou souvislost s litrovým obsahem ... >:D
6. 2. 2017 10:12
Re: litr sem litr tam
No podle toho jak je z výsledků redaktor udivený, tak je jasné, že očekával, že s rostoucí hmotností auta logicky roste jeho schopnost zrychlovat tak jako u všech jiných aut. >:-[]
Avatar - Jaros71
5. 2. 2017 10:58
Re: litr sem litr tam
Děsivý pidimotor... 8-s :no:
Redakce PR opět chválí a měla by kritizovat.
Do Fabie možná dostačující..jinak ničemu.
Klasická 1.3 by byla lepší..např nové Rio má atmosferické motory , Škoda ne.
Asi si nechá zákazníky přeběhnou ke korejcům a japoncům?
5. 2. 2017 11:29
Re: litr sem litr tam
Kdybych si musel vybrat mezi atmo 1.3 a 1.0TSI tak beru TSI, protože ta atmo pojede ještě hůř
Avatar - Barrichello
5. 2. 2017 20:34
Re: litr sem litr tam
akorát vydrží 2x tolik co ten oturbený vysavač >:D
5. 2. 2017 23:24
Re: litr sem litr tam
Co porad mate s tou vydrzi, spousta lidi najede rocne jen 10-15.000 km a po 5ti letech auto proda a koupi novy model ...tak o co jde? :-)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2017 01:02
Re: litr sem litr tam
po nich si to ještě někdo koupí většinou a rád by s tím najel víc jak 30 000 km >:D
6. 2. 2017 07:51
Re: litr sem litr tam
Prepokladám, že to máš nejako podložené :-!
5. 2. 2017 08:25
Výborný litr
dle testů je 1 l nesrovnatelně lepší než 1,2 l.

Myslím, že si VW pohlídal i tu životnost.
Rozbalit vlákno
23
5. 2. 2017 09:31
Re: Výborný litr
Mozna se to nerozsype na 40 tis ale az na 100 >:D
Avatar - Barrichello
5. 2. 2017 20:35
Re: Výborný litr
tak 60 to možná dá, když budou mít Hasan a Erdogan den >:D
5. 2. 2017 08:37
Re: Výborný litr
Životnost a kvality toho motoru bych si dovolil zhodnotit po 3-4 letech!!! 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI mluví za vše. Už jenom ty vibrace by mi vadily.
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2017 08:43
Re: Výborný litr
Vypad ti tam 2.0 TSI [odkaz]
5. 2. 2017 09:30
Re: Výborný litr
Presne tak az s tim nekdo najezdi 3 kila a bude to fungovat tak muzeme mluvit o nejaky spolehlivosti.
5. 2. 2017 10:56
Re: Výborný litr
Druhá generace TSI (řada EA211) funguje ty 3-4 roky celkem bez problémů.
Avatar - CHerokee
5. 2. 2017 08:43
Re: Výborný litr
Určitě. A já myslím, že to je pro fabii zbytečně moc. 0,5 litru 2 válce a dvě turba .... a na papíře zachráníme ledního medvěda!
5. 2. 2017 09:13
Re: Výborný litr
Je to takova vyvojova vlna motoru - od 1 valce pres 12 val. zpet k 1 valci.
5. 2. 2017 10:49
Re: Výborný litr
...jen aby to nebylo až k parnímu válci... ;-)
Avatar - chetoos
5. 2. 2017 11:06
Re: Výborný litr
To snad není pravda, koupit si drahou škodovku a navíc s tímto motorem. To že je 1 litr lepší než 1.2 je blbost, 1.0 ti má problém udržet octavii a tak se trápí že po 60 000 km začne se udýchávat a jeho životnost je na úrovni starého motoru ze škody 1000Mb tedy nějakých 100 tis km. V Citigu bych to pochopil ale ve fabii a Rapidu mi to přijde jako špatná motorizace. Slabý motor se trápí a jeho životnost se zkracuje.
5. 2. 2017 12:09
Re: Výborný litr
1,0tsi je vykonnejsi nes 1.2tsi.Proc by Octavka s nim mela problem?Uvedom te si,co tento motor nahrazuje.Nahrazuje starou 1.6mpi a zde je 1.0tsi ve vsem lepsi(spotreba,kroutak,hluk).A dle meho 1.0tsi,ktery toci ve 130km neco pres 3000ot se urcite netrapi vic jak urvana 1.6,ktera pri 130 toci pres 4000ot.
5. 2. 2017 15:36
Re: Výborný litr
Trihrnky jsou zkratka k nicemu - vibrace, hluk, celkovy projev motoru. Ja mel BMW trihrnek - chvili - ale fakt to stalo za prd. 1,6 skutecne nebyla zadna slava, ale nejak se chovala jako predvidatleny 4 taktni motor.
5. 2. 2017 18:39
Re: Výborný litr
Vidíš a já mám tříválce rád. Radši než čtyřválce. Právě pro zvuk a celkový projev. :-) Pravda, v motorkách, ale pořád jsou to řadové tříválce.
Avatar - white label
5. 2. 2017 19:17
Re: Výborný litr
Řadové "liché" více válce mají takový "sexy", zvuk, viz třeba R6 vs R5.
5. 2. 2017 22:10
Re: Výborný litr
Pokud více znamená více než čtyř, tak ani jiný než pětiválec v osobním autě neseženeš. Sedmi- i devítiválce jsou, ale nevím ani o jednom v osobním autě. R3 pak připomíná R6 a také V12 (s V6 je to složitější), to je pochopitelné. Těžko se však zobecňuje, protože nerozhoduje jen počet válců.
Avatar - Barrichello
5. 2. 2017 20:36
Re: Výborný litr
Z 1,6 MPI atmo dnes není problém dostat výkon 110-150 HP. Že to VW neumí je věc druhá, jiní to umí >:D
5. 2. 2017 09:07
Re: Výborný litr
Ako je zvykom tak u 2 az 3. generacii toho 1,0 TSI ;-)
5. 2. 2017 09:16
Re: Výborný litr
Zivotnost si pohlida - 120 000 km, aby se stihl operak, a pak slus.
5. 2. 2017 09:50
Re: Výborný litr
Životnost??? Aby to nebylo stejné jako kdysi s novinkou 1.2 HTP, potom HTP ladili soudruzi od VW 10 let, než to bylo trochu spolehlivé, 1.2 TSI EA111 už ani nedoladili......
Re: Výborný litr
Myslíš to tak, že ten motor má už 10 rokov, teraz dokončili dlhodobé skúšky, doladili ho a idú ho konečne niekam montovať?
Avatar - Anonym
5. 2. 2017 08:26
Vážená redakce,
opravdu neumíte napsat titulek bez ! nebo ?. Staci se podívat na titulní stranu. Tyto znaky používá především bulvár, kam se zřejmě chcete zjevně zařadit :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5459430
5. 2. 2017 09:17
Re: Vážená redakce,
www.auto.cz je součástí rodiny webů kam patří také Blesk, AHA, ..... . Tak mějte prosím pochopení.
Avatar - Jaros71
5. 2. 2017 10:59
Re: Vážená redakce,
což je dost smutné ;-\
5. 2. 2017 08:43
Retro ?
Co kdyby v Boleslavi oprášili původní motor z MB 1000 ? :-) >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5459430
5. 2. 2017 09:18
Re: Retro ?
Má moc válců. To by v EU neprošlo.
5. 2. 2017 09:09
3 valce - neni to prilis?
Lancia ma 2 valce a taky jezdi, dokonce sekacka na travu ma obvykle jen jeden valec a taky jezdi. A ted si predstavte, ze na ni date turbo a poradne natlakujete. To bude jizda !

Skoda tvrdi, ze 1 lit. 3 valec rozpohybuje Oct na 100 km/h za 9,9 sec - mohla by redakce ACZ prestat uvadet subjektivne - pocitove nazory a napr. tento jednoduse zmeritelny zakladni udaj overit? Stejne tak skutecne stopkami zmerit pruzna zrychleni?

Skoda tvrdi, ze Oct s 1l. ma max. 202 km/h. Mohla by i toto redakce AZC overit merenim?
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Uživatel_5459430
5. 2. 2017 09:20
Re: 3 valce - neni to prilis?
Zde to udělali:
Zrychlení prázdného auta (s řidičem): 11,2s
Zrychlení naloženého auta: 14.8s
Zdroj: [odkaz]

Je docela možné, že Škodovka testuje zrychlení bez řidiče a proto těch 9,9s.
5. 2. 2017 09:27
Re: 3 valce - neni to prilis?
Zajimavy test - takze z rodinneho auta se stava auto max. pro 1 osobu, pokd mozno ne prilis telnatou. To pak ale znamena, ze pokdu do nej nalozim rodinu + zavazadla, tak to bude ale bude jizda sakra vo usta a navic pekne draha.

Mne tedy ten 1 lit. 3 valec smysl nedava vubec.
Avatar - Uživatel_5459430
5. 2. 2017 09:59
Re: 3 valce - neni to prilis?
Škoda 136 (což byla poslední verze legendární 120cítky před nástupem Favoritu) zrychlí na stovku za 14s s maximálkou 150Km/h.

Ale berme to spíše tak, že zrychlení ani maximálka nedefinuje užitkovost auta pro jednotlivé zákazníky.
Ti to chtějí jezdit rychle koupí RS.
Ti co chtějí jako_vždy_škodovku koupí tříválcový litr.
Firemní zákazníci koupí naftu.
A ti co chtějí ušetři koupí něco jiného.

Dnes je na trhu tolik možností, že si vybere každý. :-!
5. 2. 2017 10:00
Re: 3 valce - neni to prilis?
Jasne ze O3 1,0 TSI nie je rodinne auto.............. Pokial sa chce niekto vratit do sial Skody 105 a 120 L................... Nalozis rodinu, kufor a hajde do alp s 1,0 TSI to bude jazda...........................

Mne stacilo ako ide 0,9 TCE a 4 chlapi v aute - zazitok, skoro ako slapacie...........
5. 2. 2017 12:00
Re: 3 valce - neni to prilis?
Ježiš pochopte uz ze je to preplnovany motor s turbem,takže silu ma dost i na plne nalozenou Octavku.1.6mpi,ktertou tento motor nahrazuje je o dost linejsi a pomalejsi a jak si s nima tady panecku jezdite :-) Druha stranka je zivotnost,ale dle meho si tech 200tis odkrouti jako ta 1.6 atmo.Jinak tu 0.9Tce nelze primo rovnat k 1.0tsi pac ta 0.9 nema prime vstriky je to v podstate mpi s turbem,takze vykonove je to na urovni 1.4 nebo 1.6 atmo od Renaultu.Osobne tu 0.9Tce mam v dacii MCV a jezdi to pekne i plne nalozene.
5. 2. 2017 13:15
Re: 3 valce - neni to prilis?
Tak ti nevím, 1.0TSi jsem ještě nejel, ale 0.9TCe jsem jezdil týden v Cliu Grantour a musím říct, že to byla slušná mrtvola. V obsazenosti 2 dospělých lidí auto nedokázalo na tempomat udržet na dálnici do mírného kopečka 110km/h a vůbec kopce byli pro tohle auto nad jeho síly, tj o dynamice se nedá vůbec mluvit.

Do Fabie by asi litrový 3hrnek byl akceptovatelný, do Octávky nikoliv. Mám doma v malém autě atmo 1.4VTI se 70kw a je to tak akorát. Když se mu šlápne na krk a otáčky se dostanou nad 4tis jede parádně a to i se zajímavým zvukem ;-)
5. 2. 2017 13:28
Re: 3 valce - neni to prilis?
Já taky nevím,s tím Loganem MCV 0,9Tce a při plně naloženém autě(dva dospělí,dvě děti a plný kufr) cesta Praha-Poprad pořád tempomat na 135km/h a nebyl úsek,kde by auto mělo nějaké limity..Spotřeba pod 6l.(počítáno průměr těch 400km).
5. 2. 2017 14:49
Re: 3 valce - neni to prilis?
Tomu se po téhle zkušenosti těžko věří, hmotnosti budou podobné, motor stejný, manuál v Cliu může mít jiné zpřevodování. Nicméně je fakt, že to bylo auto z půjčovny a nemělo ještě moc najeto, kolem 6000tis km. Spotřeba se horko těžko dostala pod 7,5 litru v mixu a odspodu se to zbíralo dost neochotné, tady byli 3 hrnky a malý obsah dost znát, dokud neseplo turbo. Předpokládám, že máš najeto daleko víc a motor si už trochu sedl, takže se může projevovat lépe, ikdyž spotřeba na dálnici pod 6l u maloobjemového 3 hrnku zní jako sci-fi ;-)
5. 2. 2017 15:59
Re: 3 valce - neni to prilis?
Já také psal,že to byla průměrná spotřeba za celou dobu jízdy.V těch 135km to žere tak do 7l.Jinak ano,je pravda,že na tu 0.9 musi foukat turbo aby to jelo.To znamená,že když se rozjiždím,chce to více citu než to foukne.Ale celkově za mě veliká spokojenost.Od těch 1500 tlačí turbo a opravdu necítím na dálnici spomalování.Je pravda,že pokud bych chtěl ve 130km plně naložený do kopce zrychlovat,tak už mi ten motor moc nedá.Míra hluku do kabiny je minimální a v podstatě je to první motor,který v Dacii není moc slyšet.Avšak malé Tce nemá přímý vstřiky oproti 1,0tsi je to v podstatě mpi s turbem a od toho se také odvíjí menší výkon a krouťák,který je u tohoto Tce snad 140Nm/66Kw.Ale pořád je to 100x lepší než Renaulťácká 1,4/1,6 60Kw,kterou nahrazuje.
5. 2. 2017 16:08
Re: 3 valce - neni to prilis?
jinak tady mám video při asi 128km-h [odkaz]
6. 2. 2017 12:29
Re: 3 valce - neni to prilis?
renault ma tlacitko ECO, ak je stlacene, chodi to jak zdochlina >:D - treba vypnut to tlacitko
Avatar - Uživatel_5459430
5. 2. 2017 19:29
Re: 3 valce - neni to prilis?
1,6MPI v Oktávce ..... zrychlení 12,4s. Maximálka 188Km/h.
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 2. 2017 12:54
Re: 3 valce - neni to prilis?
Mě vždycky fascinuje, jak někdo objevně zjistí, že základní motorizace je při maximálním zatížení auta letargická. Můžeš si koupit 240 koňové RS, když chceš instantní předjížděcí dynamiku vždy a všude.

Jinak předpokládám, že prapůvodní 1.4 16V 75k, 1.6 MPI 102k a světe drž se, dokonce i 1.9 TDI ve variantách 90 a 100k byly taky zcela nesmyslné motory - měly totiž parametry ještě horší.
5. 2. 2017 15:06
Re: 3 valce - neni to prilis?
Nejdrive k parametrum - ono nejde jen o jedno cislo, jde take o prubeh parametru, zprevodovani, vaha vozu, motormanagement ale i ruzne katalyzatory a filtry atd. Motor 1,9 TDI byl vyborny tahoun a pracant - to jen tak na okraj - i kdyz papirove byl nekde hodne hluboko dole oproti dnesnim downsizingum. Ale 1,6 TDI v jakekoliv variante na nej proste nema, to jsem si na vlastni kuzi vyzkousel v ruznych Octach.

Ale ja si myslim, ze tato debata je o necem jinem:
Predstavme si vetsi paradox - A8L s 1 lit. 3 valcem. Take to bude jezdit, je to take entry model, ale take si muzu koupit 4 l. 8 valec. Je to o tom, jak automobilky nastavuji entry model jako chciple mrchy - ale cena ja OK - nicmene clovek si musi poridit pouzitelny motor za ne nepodstatny priplatek. Tim si VW zvysuje profit protoze musi sanovat zejmena dieselaget. A marketingem zpitomely zakaznik plati, plati a plati. To je ted Octa s 1 l. 3 hrnkem, tedy 3 malymi pivy. Kdyz si to vyzkousi jen samotny ridic - tak asi OK, tak si to koupi. Jenze ouha - rodinny vuz, coz Octa urcite je, nalozi rodinou - a je v *. Takze o tomto je tato debata.
5. 2. 2017 16:08
Re: 3 valce - neni to prilis?
Což není jen výsadou VW, ale spousty dalších automobilek, kdy v této třídě jak tu línou entry mrchu často tvoří atmosféra 1.4 - 1.6, proti kterým pojede TSi líp. A na rozdíl od jiných automobilek (extrém Mazda) jsou pak ty příplatky za další motory rozumné.
5. 2. 2017 16:34
Re: 3 valce - neni to prilis?
1.6 TDI neni zas takova hruza. Jde jen o to se s nim a spise s jeho prevodovanim u O 3 szit. Ted ho mam v S 2, tam je zprevodovany jinak a jezdi se ni s nim lip nez s 2.0TDI 103kw posledni verze CR. Ten vykon nekam do 120 km/h pri obsazeni jen ridicem neni vubec spatny, jen to chce radit. Horsi je spotreba, ktera je stejna jako u 2.0TDI. Ta 1.6 je prijemnejsi v nizsich otackach, ve meste je proste lepsi a dynamicky nezaostava, mimo mesto ztraci dech.

Co se podvozku starsich O3 s 1.6 TDI tyce, nejake reci o nebezoecnosti jsou prehnane. Na dobrem povrchu je urcite lepsi nezbu O2, na hrbolech odskakuje ale ze by to bylo nepredvidatelne nebo nebezpecne, to ne. Najel jsem s tim asi 70 tis km a opravdu se s tim nemazal. Novejsi auta to maji mit vylepsene a vyssi motorizace a vyb.stupne takrka eliminovane - viz testya i prispevky tech co maji srovnani tady na foru. Spis to proste mlatilo a bylo neprijemne, jizdni vlastnosti to auto ma jinak vyborne.Mysleno z hlediska nedotacivosti a agility.
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 2. 2017 19:22
Re: 3 valce - neni to prilis?
Můžeš mi prosím uvést příklad základní motorizace obyčejného mainstreamového auta, která bude při plném zatížení dynamicky suverénní?

Je to ZÁKLADNÍ motorizace. Pro nenáročného řidiče. Že se za dynamiku připlácí je úplně normální přece. Mimoto, kilo pod 15s mi při autu narvaném po střechu rozhodně nepřijde nijak hrozné. Doporučuji se tím autem projet. Já z 1.0 TSI taky nehykam blahem, protože u ní postrádám racionální význam v porovnání s odcházející 1.2. Ale dynamiku rozhodně kritizovat nemohu.
5. 2. 2017 12:55
Re: 3 valce - neni to prilis?
Ten test probihal v plnem zatizeni. Mezi tim a prazdnym autem pouze s ridicem je dost prostoru.
5. 2. 2017 15:08
Re: 3 valce - neni to prilis?
U 1 lit. 3 valci je ten rozdil dost vyznamny, u 1,9 TDI 77kW ten rozdil v zatizeni vozu byl nepodstatny. Automobilky zcela evidentne blbnou zakazniky.
5. 2. 2017 15:55
Re: 3 valce - neni to prilis?
Viděl bych to podobně ;-)
5. 2. 2017 19:06
Re: 3 valce - neni to prilis?
To chceš říct, že s 1,9 TDI popírali fyzikální zákony, nebo co? V podstatě jde o poměr celkové a pohotovostní hmotnosti. Když do 1200 kg auta dáš 600 kg nákladu, tak to holt poznat je. Nemluvě o tom, že v tom testu auto podle mne přetížili - protože produkční kus nebude vážit tolik, co na papíře (a policii tahle výmluva skutečně zajímat nebude; máš dodržovat nejvyšší přípustnou). Mohli tedy být klidně sto kilo přes. Ani nezmiňují, jak užitečné zatížení brali; někteří lidé si myslí, že je to navíc k řidiči, ale ono je pro prázdné auto s 90 % paliva (takovou chybu bych normálně nečekal, ale pak normálně ani nečekám, že někdo publikující články o autech neví, jaký má vliv zatížení).

Článek tedy spíš ukázal, že má autor problém s fyzikou na úrovni základní školy.
Avatar - MDK
5. 2. 2017 09:28
Re: 3 valce - neni to prilis?
A co zrychlení auta bez auta?
5. 2. 2017 19:34
Re: 3 valce - neni to prilis?
Ani bych se nedivil, kdyby to dnes ani nezkoušeli, ale prostě spočítali/ nasimulovali (přesné to bude více než dostatečně). A pak lze počítat s tím, že to číslo bude platit pro auto o udávané provozní hmotnosti. Záleží, jak budou chtít být konzervativní. Zhruba sto kilo nadváha není nic neobvyklého a u takhle lehkého a pomalého auta to udělá pomalu vteřinu.
5. 2. 2017 12:52
Re: 3 valce - neni to prilis?
Tady mas vsechna myslitelna mereni: [odkaz] [odkaz]
5. 2. 2017 18:55
Re: 3 valce - neni to prilis?
Jednoduše? To je podle mne přeceňuješ. Nebo podceňuješ náročnost optimálního rozjezdu. Tady mívají podivné i brzdné dráhy a to je mnohem jednodušší.
Avatar - MDK
5. 2. 2017 09:24
....
Ale já chci půválec půllitr QuadroTurbo s alespoň 90kW, jinak do té škody prostě nepůjdu, jsem totiž velmi ekologicky založený, mám rád přírodu a kundičky a i jiná zvířátka.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - JiRkA997CZ
5. 2. 2017 10:09
Re: ....
Taky se těším že až dodělám VŠ tak si m
Koupím nějakou plastovou škodovku s dvouválcem triturbo s 5V na válec a za víčkem od nádrže škrabku na *.
Sakra vždyť i tyhle nový škodovky predjizdim se svým favoritem do kopce jak prd... Zlatá Honda skyactiv nebo subarácký boxery, i když chlastaj olej.
Avatar - Dinar
5. 2. 2017 13:58
Re: ....
Tak hlavně ta Honda skyactiv, to jsou ňáký motory. >:D :-!
Avatar - twistedTSD
5. 2. 2017 10:23
Re: ....
Se škodovkou to moc nevypadá, ale dávám tomu rok, maximálně dva než BMW představí "quadroturbo" tříválec. Do té doby si budete muset vystačit s tříválcovou Fiestou s vypínáním válce. ;-\
Avatar - JiRkA997CZ
5. 2. 2017 10:29
Re: ....
Ta 3 válcová Fiesta nezní až tak špatně :-) hlavně když si představím že poběží na dva :D
By mě zajímalo jestli v rámci módy uberou i sekačkám ten jejich jeden válec.
Každopádně jestli BMW představí quadro turbo s tříhrnkem a nějakými SWAG prvky, tak si počkám na blinker edition. Mohli by už konečně vyrobit auto ve kterém fungují blinkry.
... Nebo to je řidičema?? :o
5. 2. 2017 10:57
Re: ....
Ano, i to je v plánu! Po vypnutí posledního válce se pohon vozu nebo sekačky plynule přepne na zkroucenou gumu.... ;-)
5. 2. 2017 09:34
Z Honzy vykřičníkový král!!!
Honzo, opravdu jsou vykřičníky potřeba, když samo VW přiznává, že downsizing končí? Vykřičníky jsou povinné a součástí redakčního SM kodexu?
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Hammunasakra
5. 2. 2017 09:42
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Viz Petr07 09:17 :-)
5. 2. 2017 09:47
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Ale ano, ať si redakce uvědomí, že nejsme cílová skupina Blesku.

Nestojím o to, aby si kterýkoliv pisálek myslel, jak tu tupou bandu čtenářů ovládá. Uráží mě to a ukazuje na občasnou bezcennost zdejších článků a přibližování k tupanskému autoforu.
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 2. 2017 12:57
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Bohužel, drtivá většina internetových čtenářů tupani jsou a ideální je tedy bulvární nadpis s hromadou interpunkce a pár řádek "senzačního" textu.

Doba nepřeje...
Avatar - Emel
5. 2. 2017 09:58
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
!!

Takhle přemýšleli holubi v Pratchettovi :-)

K tématu - downsizing možná končí, ale litrové turbo v subkompaktu bude asi ještě dlouho realita.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2017 10:41
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
do vyvoja tychto litrovych trojvalcovych motorov investovali mnohi vyrobcovia neskutocne prachy.... takze aj ked si to nepriznaju ze to nebola genialna investicia skoncit hned nebudu moct... a musia asi pockat kym sa im tie naklady vratia... takze nejaky ten cas tie litre asi este budu v ponuke ( 5-6 rokov ) ... a potom sa zrejme automobilky opat vratia k vacsim objemom aj 4 valcom.... pod 4 valce ale nevidim dovod ist ked 4 valec bude kulturou chodu vzdy lepsi.... vid ten novy 1.0tsi v Upe ... kde za studena doslova chveje s volantom... to sa ti pri ziadnom 4 valci nestane

ja verim ze vyhra zdravy rozum a nejake tie vacsie objemy sa opat vratia... zvlast u vacsich vozov .... lebo octavka s litrom a 3 valcami mi fakt zmysel nedava ;-\ nic v zlom... aj ked chapem ze ten vykon v sebe ma... a na papieri posobi vyborne... lenze v reale clovek nenahana tabulky ale potrebuje skutocne pouzitelny a blbuvzdorny motor ktory pojde pekne uz odspodu ... ktory bude v kabine topit hned ... a ktory nebude vibrovat a ani jazdit pod zatazou spotrebou ako 6 valec
5. 2. 2017 23:55
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Na 1 litr a 3 valce si zvykejme. Usetreny valec znamena pro vyrobce nizsi naklady a pokud v roce 2017 z nej dostanou 80kW, tak po par letech vyvoje to bude zase vice. Zivotnost je nastavena na zarucni lhuty, ty jsou dnes (za mirny priplatek) 4 roky a po tu dobu to musi vydrzet trapeni ve firemnich flotilach, jinak by vyrobce zaplakal. A to ze auto nevyjede kopec? Mam tu slabsi 77kW v Golfu a v lete z Vrchlabi pres Prahu do Ostravy ve dvou na tempomat - to auto nezpomalilo ani o km. Do kopce nebyl problem pridat. Proste nevidim duvod, proc by vyrobci couvli ...
Avatar - Sumi2000
5. 2. 2017 10:43
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Proč malé motůrky už nikdo nechce..?
Nejede to ..a když na to šlápneš žere to !!
Spotřeba i výkon jim šlapou jev v laboratoři... 8-s
Návrat k atmosférám 1.2 a 1.3 by byl ideální !
Zlatá Mazda a SKYACTIVE!!
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2017 10:52
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
mazda to vyhrala to bez debaty... najsikovnejsia automobilka vzdy to vravim :yes:

len skoda ze 2ka je tak draha a fakt malicka a v tom uz drahom zaklade dokonca aj bez delenych sedaciek ... inak by som ju zobral... mala posedom a pocitom vnimanej kvality k polu rozhodne najlblizsie spmedzi vsetkych konkurentov .. a aj som o nej fakt rozmyslal... ale je uzka vpredu... a aj tych 55kw nie je v ziadne delo... to teba priznat.. a bohuzial za silnejsiu verziu 15 litrov by som nedal ani som nemal .. skoda... aj ked zase v tej cene by som uz mohol mat rovno ASX a nie malicku 2ku ... mazdy su fakt dnes uz neskutocne drahe... pride mi ze kedysi tomu tak nebolo... neviem
Avatar - Jaros71
5. 2. 2017 11:03
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Mazda si za kvalitu nechá zaplatit.
I když naše druhé firemní auto je už půl roku Mazda CX5 a cena se dala usmlouvat o skoro 200 tis..
Jenže je to dražší auto.
Jinak Rio a Toyota s malými atmosferickými motory to vyhrály.
Polo je fajn volba , jen pozor na to turbo..sám uvidíš.
S 1.4 TSI jsme měli děsivou zkušennost , už máme zase 2.0 TDI.
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2017 11:23
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
nejazdim toho moc... a mam zaruky.... ak sa nieco pokasle nejde o zivot... uvidime vynemine..... neriesim to ... kamarat kupoval spolahlivu toyotu a nakoniec ju stejne kdesi nabural ... takze to mas tak... moze sa stat cokolvek ... neriesim co bude... ale tesim sa z toho ze mam co mam a co je dnes .... a mne sa to polo hrozne paci... a doslova svieti v tej bielej na parkovisku... hned vedla neho vidim fabiu bielu este II generaciu.. ale ta je kusok akoby kremovejsia .... lebo to polo je normalne biele ako sneh ... uplne pure
5. 2. 2017 12:27
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
mazda je cenovo vyhodna - v rozpati od tych 17000 - 30000 EUR tazko kupis lepsie auto a spada sem mazda3, mazda6 a cx5. Trojka je lacnejsia ako golf a sestka je v strednej triede, ked na to clovek ma, velmi vyhodna kupa.

Mensie modely ako mazda2 a cx3 su ale jednoducho pridrahe. CX3 si zakaznikov najde, aj ked je to preplastovana predrazena dvojka s dvojlitrom, ale dvojka je u nas bez sance - tu sa male auta kupuju okolo 10000 EUR, mozno s vyssou vybavou a lepsim motorom za 12000, za tych 15000 EUR tu su uplne ine auta...
5. 2. 2017 12:34
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
co kdyz chces auto, ktere ma slusny vykon. dej mi priklad takove Mazdy 3 - a ne jen papirovy udaj o KW, ale i NM a dynamicke hodnoty. Dale konfigurace vybavy.. Mazda je auto, ktery kazdy chce.. Do doby nez nenavstivi autosalon a nesveze se, nezjisti realnou cenu.. Nakonec penize skonci na uctu dealera koncernu VW ;)
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 2. 2017 13:01
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Jak je na tom Mazda hrozně dokazuje třeba to, že na ni získáš pouze miniaturní slevu a nestíhá dodávat.
Avatar - Emel
5. 2. 2017 19:08
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Hm... na druhou stranu, pokud se podíváš třeba na evropské prodeje dvojky, tak je ve své třídě fakticky poslední. Za ní jsou už jen exoti jako Zoe nebo MG3 (ať už to je cokoli). Nestíhat dodávky není samo o sobě znak úspěchu.
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 2. 2017 19:25
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Dvojku bych z toho vynechal, ta je skutečně propadák kvůli ceně a konfuguracím.
Avatar - Emel
5. 2. 2017 19:35
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Dobře, ale ani ta 3 není nějaký bestseller... samozřejmě chybí kombík, tak se to těžko hodnotí, ale Auris je na 129t a Ma3 na 46t, to je spíš třikrát než dvakrát.

Jsou to dva pohledy na jednu věc - Mazda dělá super auta, ale nenechá tě moc vybrat a naopak si to nechá zaplatit. Z mého pohledu je to ok, nemusí být každý mainstream v tom absolutním slova smyslu :-)
Avatar - Emel
5. 2. 2017 19:13
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Za mě když už, tak už - 557900 za 2.0G 121kW Revolution. Ta 88kW verze v Attraction je za půl mega, fajn... ale to už by mi bylo líto těch 58 neschrastit.
Avatar - Lojza11
6. 2. 2017 10:26
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
kolik cinila % sleva na tu CX5, jestli se te mohu zeptat?
5. 2. 2017 11:04
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
ASX! Rozumím, měl jsem ASX 2 týdny půjčenou a spokojenost velká. Velikostně ideál, motoricky bez chyby a navíc pohledná... :yes:
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2017 11:07
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
vzdy to bude moj nesplneny sen... ale nevadi.... stejne by som ho nevyuzil ;-) ... kedze pre dvoch mladych ludi a na nejake tie bezne nakupy a potreby ako cesta do prace a nejake tie vylety nam takyto "nakladak" ani netreba ;-) ( samozrejme ten nakladak ber s nadhladom.. lebo ASX je idealne velkostou posadene to mas pravdu ) ... ale pre mna je male auto idealne... uz s nim sa da dnes ist kde len chces... casy ked male auto bolo slabe... malo vybavene a vhodne len na mestske ulicky su prec.. lebo s dnesnym malym autom uz nie je problem prejst svizne aj 400km na druhu stranu republiky vystupit a byt uplne fit ;-) ... male vozy uz dnes neskutocne dospeli v tomto smere... a uz prva fabia s ktorou som toho najazdil vcelku dost mi prisla pouzitelna takmer na vsetko ... nielen do mesta :yes:
5. 2. 2017 11:21
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Nechápy, proč by to měl být pro tebe nesplněný sen? Pokud má člověk stálou práci a chuť pracovat, tak si může na sen vždy půjčit. Já si na všechna moje auta půjčoval a poctivě splácel. A že jich bylo a ne zrovna levná. Je daleko lepší sen prožívat než ho jen snít! Život je příliš krátký na to, abychom ho jen snili.... :-!
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2017 11:34
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
popravde nejde ani tak o samotne peniaze ... ale fakt by som ho nevyuzil... uz ine by bolo keby som mal 2 deti to je jasne... ved nevylucujem ze za nejakych 10 rokov sa moje priority na 4 kolesoveho milacika zmenia... zatial ale male auto uplne postacuje... dokonca aj mnohe rodiny u nas ese stale jazdia v malych vozpch ( fabie, fiesty, corsy a podobne ) .... a my sme mali feldu este docela nedavno ( do roku 2010 ) ako rodinne auto .. boze co ta vsetko zvladla... bajky na streche.. a hura 4 ludia na vylety do tatier.... kufor na prasknutie.... ale vzdy vsetko zvladla... stacilo sa len kusok uskromnit a neobl problem... mozno nebola pohodlna ako passat ale spravila nam roky rokuce nenahraditelnu sluzbu... a ano dnes ked ju tak vidim vedla pola... tak mi pride uz aj docela mala ... pritom kedysi felda v case prichodu bola rozmerovo pomaly na hrane nizsej strednej .. takze aj tie dnesne male vozy uz fakt nie su zas az tak male ( teda aspon vonkajsou kasnou ) ... vid nova ibiza ved to je uz docela obor ;-)
5. 2. 2017 11:15
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Ty ASX jsou fakt na těch silnicích vidět, je vidět že ta cena cca 369000 fakt zabrala.
5. 2. 2017 12:26
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
jen skoda, ze to vubec nejede :-)
Avatar - Emel
5. 2. 2017 19:20
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Litr v Mondeu, to je fakt jen pro ty oblasti, kde vlastně nevyjedeš z města... třeba místy Holandsko. Ale litrové turbo v subkompaktu, klidně s nějakým konzervativním laděním kolem těch 100k... to je nakonec asi motor na svém místě.

1.3 atmosféra... jo, proč ne, pro převážně městský provoz bych tomu dal taky přednost. Ale když se občas se Swiftem vydám na dálnici, tak jsou limity takové motorizace dost jasné.
Avatar - Beefcake
5. 2. 2017 19:58
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Tak to chcem vidiet tu realnu dialnicnu spotrebu 1.2/1.3 atmosfery pri tych odhadom minimalne 4000 otackach . Par ludi by asi potom precitlo.
5. 2. 2017 21:33
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
1.2/1.3 Atmosféry nejsou auta primárně na dálniční provoz. To jsou motory do města a na okresky - už jen kvuli tomu, že jsou většinou v malých městských vozech - a tam porovnávej reálnou spotřebu. Je spousta lidí, kteří na dálnicích nejezdí vůbec, a pokud ano, tak na to maj další větší, než malé, auto. :-)
Avatar - Barrichello
5. 2. 2017 20:40
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Kdepak, přístí oktávka bude 5,5 V8 >:D >:D A Fabie 3,0 V6 >:D >:D >:D
5. 2. 2017 22:34
Re: Z Honzy vykřičníkový král!!!
Tak to budou "miliónový" auta >:D >:D :yes:
5. 2. 2017 09:47
Fabia 1,0 TSI
Som zvedavy co urobia s cenou, ci tradicne ako u O3, alebo ako s Golfom u nas.

[odkaz]

Budem sa opakovat............... Budu mat odvahu novinari na auto.cz urobit porovnavaci test Fabia 1,2 TSI vs. 1,0 TSI , mesto, mimo mesto, kopce , dialnica, prazdne, plne porovnat dynamiku a spotrebu.................

Odporucam ist na skusobnu jazdu a nie sam, ale viacero ludi................

Co som uz kritozoval u 1,2 TSI ze, napr kruhac dojazd k nemu, alebo z nizsich otacok akceleracia v kopceku je to 1,0 TSI este tragickejsia ............ jednoducho kym tomu nefukne turbo t.j 1800 - 2000 ot. je to bieda a ide to ako 1,0 atmo s tazkymi prevodmi .......... take HTP je zivsie............... toto su veci, ktore ziaden test neukaze, ale az realna premavka a skusenosti.

Jednoducho prechod z 1,2 TSI na 1,0 TSI vyhodny pre vyrobcu a EU papierovo. Realne pre uzivatela nie........................

Mam jednoduche pravidlo v aute musia byt 4 valce a kto ponukne ten u mna preda ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
5. 2. 2017 11:01
Re: Fabia 1,0 TSI
objem ani pocet valcov skratka nenahradis.. 1,2tsi uz od 1400 taha krasne ... liter sa bude samozrejme rozbiehat uz tazsie odspodu ... a hoci ma vo vysledku lepsie parametre nechcel by som ho a som rad ze som este stihol tu 1,2ku ;-) .. inak neviem preco konci... lebo euro 6 v pohode plni... takze zbavovat sa relativne uz omaknuteho motora je kusok divne ... ale co je dnes normalne ze jo
5. 2. 2017 20:08
Re: Fabia 1,0 TSI
Netestovali už náhodou tyhle motory? Nebyla to tedy Fabie proti Fabii, ale proti Ibize. Close enough, řekl bych.

Test to neukáže a radíš zkušební jízdu? Testuje se jen na polygonu? Zrychlování chápu, ale jaký máš problém při dojezdu ke kruhovému objezdu?
Avatar - Joky
5. 2. 2017 09:53
Hurá
tak už se konečně můžu jít v klidu v....t .
Rozbalit vlákno
0
Alternatíva
A nevošli by sa pod kapotu tie motorčeky dva? Dvojliter šesťvalec s dvomi turbami, to neznie už tak zle... A 170 kW v rodinnom aute je podľa niektorých tunajších ideál... ;-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - JiRkA997CZ
5. 2. 2017 10:13
Re: Alternatíva
Kdyby od každýho motoru šel sólo vejfuk a měřili by emise na každým vejfuku jako by to bylo sólo auto, možná :D
Nebo rovnou jeden motor na jedno kolo a nějakej jednoválec 50ccm na stěrače :P
Avatar - Ada je zase tady
5. 2. 2017 10:14
Re: Nic nového pod Sluncem
Do auta patří diesel! :yes:
Avatar - JiRkA997CZ
5. 2. 2017 10:38
Re: Nic nového pod Sluncem
Do osobáku bych nechtěl diesel ani omylem
5. 2. 2017 11:50
Re: Nic nového pod Sluncem
Protože jsem se zařekl že nový auto už nikdy nekoupím diesel !!!
5. 2. 2017 12:15
Re: Nic nového pod Sluncem
Tak diesely v osobních autech skončí tak rychle, že bude spousta lidí jen koukat - nové vozy s diesely budou pro zákazníky absolutně nezajímavé (složité a proto příslušně drahé tak, že ani nižší spotřeba jim nepomůže) a současné osobní vozy s diesely se stanou velmi brzo zcela neprodejným zbožím díky svým vysokým servisním nákladům. Paradoxně nejdéle budou přežívat na silnicích staré jednoduché komůrkové diesely, protož ty lze ještě celkem jednoduše udržovat a opravovat a budóu se na ně vztahovat ještě EURO normy. Trvalé vyřazení těchto aut přijde až s omezeními vjezdu do určitých oblastí.
5. 2. 2017 12:38