Potvrzeno: Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI!
Už už se zdálo, že je vlna downsizingu za námi, avšak případů, kdy se výrobci rozhodli v rámci průběžné nebo mezigenerační obměny svých modelů pro větší motory, zatím moc není. Můžeme se bavit například o patnáctistovce TSI Evo koncernu Volkswagen, která v budoucnu nahradí v současnosti stále používanou čtrnáctistovku TSI, dvoulitru TSI od Audi, který nahrazuje osmnáctistovku s přímým a nepřímým vstřikováním, nebo nové atmosférické patnáctistovce Toyota, kterou už brzy najdeme v městském modelu Yaris.
Právě u malých a „nižších středních“ modelů se ale downsizingu stále dobře daří, což je vidět například u Volkswagenu Golf. Ten sice dostal nové TSI Evo, jako protiváhu však u nás nabídne také litrové TSI se třemi válci. Jinými slovy tentýž motor, který od loňska najdeme v octavii, kde nahradil silnější dvanáctistovku TSI s jednaosmdesáti kilowatty. A právě tento agregát se brzy dostane také do fabie a rapidu, jenom se o tom ještě nemluví moc nahlas.
Informaci nám sdělil náš dobře informovaný zdroj a potvrdili ji někteří čeští prodejci Škodovek. Motor by měl být v nabídce od dvaadvacátého kalendářního týdne letošního roku, tedy od přelomu května a června, a stejně jako v případě dosud používané dvanáctistovky TSI by měl být dostupný ve dvou výkonových provedeních. V zákulisí se hovoří o 66 a 85 kilowattech. Dávalo by to ostatně smysl - základníi verze by nabídla stejný výkon jako slabší 1.2 TSI a silnější by se dostala na úroveň litrové octavie. A v té si vede litrový motor nad očekávání dobře!