Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Škody Fabia a Rapid ještě letos dostanou motor 1.0 TSI!

Jan Mička
Diskuze (190)
Motor 1.0 TSI aktuálně najdeme ve Škodě Octavia a dalších koncernových sourozencích. Máme potvrzeno, že se brzy objeví i ve fabii a rapidu.

Už už se zdálo, že je vlna downsizingu za námi, avšak případů, kdy se výrobci rozhodli v rámci průběžné nebo mezigenerační obměny svých modelů pro větší motory, zatím moc není. Můžeme se bavit například o patnáctistovce TSI Evo koncernu Volkswagen, která v budoucnu nahradí v současnosti stále používanou čtrnáctistovku TSI, dvoulitru TSI od Audi, který nahrazuje osmnáctistovku s přímým a nepřímým vstřikováním, nebo nové atmosférické patnáctistovce Toyota, kterou už brzy najdeme v městském modelu Yaris.

Právě u malých a „nižších středních“ modelů se ale downsizingu stále dobře daří, což je vidět například u Volkswagenu Golf. Ten sice dostal nové TSI Evo, jako protiváhu však u nás nabídne také litrové TSI se třemi válci. Jinými slovy tentýž motor, který od loňska najdeme v octavii, kde nahradil silnější dvanáctistovku TSI s jednaosmdesáti kilowatty. A právě tento agregát se brzy dostane také do fabie a rapidu, jenom se o tom ještě nemluví moc nahlas.

Informaci nám sdělil náš dobře informovaný zdroj a potvrdili ji někteří čeští prodejci Škodovek. Motor by měl být v nabídce od dvaadvacátého kalendářního týdne letošního roku, tedy od přelomu května a června, a stejně jako v případě dosud používané dvanáctistovky TSI by měl být dostupný ve dvou výkonových provedeních. V zákulisí se hovoří o 66 a 85 kilowattech. Dávalo by to ostatně smysl - základníi verze by nabídla stejný výkon jako slabší 1.2 TSI a silnější by se dostala na úroveň litrové octavie. A v té si vede litrový motor nad očekávání dobře!

Jan Mička
Diskuze (190)
7. 2. 2017 10:51
3-válce v malých autech třepou jak ratlík
Chtěl jsem jen napsat, že jinak příjemný motor od Fordu 1.0 Ecoboost, který je dobře odhlučněn ve Focusu, třepe na volnoběh s Fiestou jak ratlík, obávám se, že s Fábií a Rapidem 1.0 TSI to bude to samé :-)
Avatar - twistedTSD
6. 2. 2017 15:58
Re: Tříválec... tak to se nějaký válce vypínají, ne?
Opisovač v čem? Tuhle fičůru VW nenabízí a není známo, že by ji nabízet plánoval. Což bych zrovna u člověka jako ty očekával, že spíše oceníš. Podobně jako to, že v době příchodu Ecoboostu VW zůstal u čtyřválců a na litrový tříválec přechází až ve chvíli, kdy se z něj stal standard.
6. 2. 2017 12:29
Re: 3 valce - neni to prilis?
renault ma tlacitko ECO, ak je stlacene, chodi to jak zdochlina >:D - treba vypnut to tlacitko
6. 2. 2017 11:42
Re: Fabia x Rio
Ahoj, ještě před rokem bych s tebou souhlasil, ale tohle se stalo mému kamarádovi. V roce 2012 koupil Kia Rio 1.25 VVT, auto opravdu příjmené, motor mnohem lepší než tehdy můj HTP 51kw ve Fábii II. V roce 2016 ale motor začal zničeho nic brát olej, ale hodně. Auto má 7 let záruku, takže reklamováno. Výsledek - poškozený motor a katalyzátor, cena opravy 70000kč, záruka neuznána, protože pří jedné pravidelnéí servisní prohlídce (výměna oleje atd )příjel kamarád o měsíc pozdějí.
Tohle je KIA a proto ikdyž je Rio pěkné, NEBRAT :) alespoň ne motor 1.25 ale 1.4, který naopak vypadá , že je držák.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 2. 2017 11:39
Re: litrove turbo
No vidíš... a když jsem tady před nějakou dobou psal, že jsem jel 500 s Twinairem a ten motor je vlastně na řízení příjemnej, právě pro tu vibraci... tak jsem dostal nálepku blázna, co za každou cenu hájí Fiata.

Choval se přesně tak - dole trochu třepal a moc nejel, ale jak se začal točit, tak jel parádně a i dobře zněl.
:-)