Po stylové Insignii Grand Sport vypustila automobilka Opel do světa první oficiální snímky provedení Sports Tourer. Je výrazně lehčí než předchůdce a nabídne až 1640 litrů prostoru pro zavazadla.
ale ten kufor je na 5m kombik velkosti S klady akysi mizerne maly nie? ved aj ceed ma vacsi.... neviem... ako unika my zmysel takehoto obrovskeho 5m kombi auta s takymto kufrom pod uroven nizsej strednej... vo co go? alebo uz zacinam byt staromodny? :*) ;-\ ako chapem ze toto nema byt stahovak a praktickost sa dnes uz nenosti ale aj tak... na tak velke auto je to kusok bida .... osobne sa mi viac paci optima v kombiku v GT verzii so 180kw ... je mensia a ma zaroven aj vacsi kufor .... ktory tiez nie je stahovak ale uz aspon odpoveda rozmerom vozu... inak ta chromovana linka po boku cez kasnu je podla mna v optime aj vskusnejsie zakomponovana do kasne ... u insignii mi pride kusok "nasilu" dorobena
Kufr vypadá náramě dobře. Pravidelný tvar, nakládací hrana rovná s podlahou a dle fotky i po sklopení sedaček vznikne rovná plocha. I výška po roletku se zdá fajn. Tohle se mi líbí.
Tak jsem se schválně podíval na web Opelu pro novináře na původní zprávu (znáte to, důvěřuj, ale prověřuj) a já v ní základní objem zavazadlového prostoru nevidím. Takže nevím, odkud to novináři vzali. Jen říká, že se kufr zvětšil na 1,640 litrů, nárůst o více než 100 litrů. Nebo že délka kufru narostla na 2,005 mm, o 97 mm víc než u předchůdce. >:D Očividně pro pěkná čísla udělali z Insignie dvoumístnou dodávku.
ceed 528L optima 552L .... nie je to sice velky rozdiel ale inak optima ho ma tiez pekne vyuzitelny.... a tvarovo velmi prakticky .... pritom uz optima nie je stahovak a ani robena na maximalny kufor .... ved vieme ze voci superbu nema sancu... a je to uz skor stylovka... inak preco je insignia uz tak velka? ved to ma byt stredna trieda nie? pride mi ze je totiz rozmerovo vacsia ako drviva vacsina aut uz vyssej strednej triedy .. ved ona je defakto uz pomaly rozmerovo kdesi na urovni luxusnych aut... vo co tu vlastne go? ma to byt auto strednej triedy nie? nie 5m lod... ako toto mi nie je jasne kam insigniu dnes uz zaradit... podla mna by mala byt minimalne uz o triedu vyssie zaradena ... teda kdesi na urovni E klasse alebo XF..... cadenzy, maximy a podobne
Třídy... Opel prostě udělal téměř 5metrové auto a ty máš problém, že ti nepasuje do nějaké domnělé třídní tabulky. Copak je to bible? Nebo uznávaná světová norma, že každý výrobce musí udělat auto každé třídy a tabulkou stanovených rozměrů? Nepasuje tvým standardům střední třídy, tak ho prostě ignoruj, ať ti neudělá bordel ve tvém uklizeném H/K svwětě :-!
Hlavně i starší Insignia měla skoro 5 metrů a můžeme se podívat třeba na Mondeo či Superba kombi, kteří se této hranici také blíží. Holt se střední mainstreamová třída trochu protahuje no :-) A která třída ne? >:D
uz to ale nie je stredna trieda... ja insigniu vidim uz kdesi po boku cadenzy.... a maximy ... a to je vyssia stredna ... tym ale netvrdim ze je to zle auto.. je krasne.. len je proste o triedu uz vyssie posadene ako kedysi ... opel sa vytiahol ;-):yes:
presne cislo nemas nikde... insignia sa proste posunula o triedu vyssie uz .... ved opel kedysi mal signum aj omegu vo vyssej strednej .... a takyto vacsi model mu len a len prospeje .. aj imidzom ;-):yes:
zase nemusis az tak slusne :-) ... chapem ok.. ale vazne je toto uz o triedu vyssie posadene auto ... toto je uz klasicky zastupca vyssej strednej a uplne krasne by to slo porovnat s cadenzou alebo maximou... skus to sam a uvidis :yes:
a je dost mozne ze GM z toho v amerike spravi nejaky ten svoj buick a ten zaradi tam kde je prave cadezna a maxima .. a nie optima ci fusion ;-) .. potom si spomenies co som tu pisal
ako razvor je ako tak este v pohode ( optima 2805mm )... ale celkova dlzka sa uz vymyka triede..... pritom som si isty ze nova insignia mohla byt aj o 15cm kratsia a zaroven aj s vacsim kufrom... ale asi opel planuje jeden velky voz na vsetko... kedze nema uz nad astrou nic ine.. len prave insigniu
PS: optima kombi je kratsia od tejto insignie kombi o citelnych 131mm a navzdory tomu ma vacsi kufor ... pritom litre tiez nenahana ... skutocne insignia je uz tam kde cadenza... maxima.. skus si ich omrknut a uvidis ze nesalim.. proste uz to skor zrovnas s nimi ako s passatom alebo optimou
s tym 1,6T ( povedzme zo ceedu GT ) na urovni talismanu suhlas... to optime hodne chyba... kedze tych 180KW v 2.0 GT verzii su kupi v eu ozaj uz len par skalnych a bohatych fandov .. je to bohuzial tak :-)
ale inak optima u nas ma aj 2 litrovy benzin GDI so 120kw... lenze je to klasicka atmo no.... a fakt 9 z 10 predanych optim u nas su proste dizle.. bez napisu crdi na kufri optimu ozaj len tak lahko nestretnem.... ako nechapem.. pricom ten benzinovy GDI motor je podla mna ideal...
Drobne upresnenie len, 2.0 je CVVLko, z inej rady motorov a naozaj skoda, ze nie je na slovensku predavana 1,6T-GDi, ktora je na inych trhoch ponukana. a co sa objemov kufrov tyka, niekedy je to len velka hra a polovica litrov je poskryvana v miestach, ktore sa nikdy nevyuziju, je vela prikladov, najhorsie pri autach s posuvnou lavicou. v realnom zivote zohrava vacsiu ulohu dlzka kufra, je rozdiel ulozit kocik na dlzku alebo siroku, pre dalsiu vyuzitelnost. V tomto je Ceedka realtivne slava. A ak uz clovek potrebuje napakovat plne auto, dovolenka a podobne, velku ulohu hra to co sa da dat na roletku a v tomto je neskutocny rozdiel oproti autam spred 10 rokov a viac. Priestor pod a nad roletkou bol skoro rovnocenny (okt.1, peugeot 307, ...). V dnesnej dobe je to tak na dve bundy, vsetko hned nad hranou agresivne skosene. Preto asi najlepsie litre nebrat az tak vazne a hodnotit kazde auto osobne a osobitne :-):-)
Samozřejmě, že mohla. Ty centimetry však musíš odněkud vzít. Objem stejně není snadno uchopitelný. Neřekne mi moc o tom, co se do toho kufru vejde a jak.
A takovych jako H/K_svwet je tu vice. A počkej, až se zjisti, že prostorově bude nova Insignia na tom stejně, ne li huře než takovy Passat či Superb. Pak to bude pro některe špatně, pač to nema koncernove parametry a standardy.
!!!To, že Volvo rezignovalo na prestižnější motory spíš dehonestuje V90 než povyšuje Insignii!!! !!!Domnívám se, že debata nad pár centimetry je zbytečná!!! ;-)
nemozes to takto pausalizovat... superb napriklad ale aj E klasse maju obrovske kufre a niekto ich prave vyhladava .... mne tiez velky kufor netreba len pisem ze na 5m auto je 520L proste slaba hodnota ( aspon na papieri no ).... neviem ci mi rozumies... ak ano tak parada ... mne osobne sa tato insignia samozrejme paci kasnou moc... je krasna... a sam nie som z tych co nahanaju litre...ale kto hlada velky kombik s tym ze chce velky kufor tak tu to vedia niektori konkurenti podla mna este o dost lepsie a to aj napriek tomu ze su aj kasnou mensi... ale ano viem... insignia je stylovka ... nie stahovak ... niet pochyb ze bude velmi uspesna.... :yes:
520 l je v pohode údaj, len sme tu rozhýčkaní litrami v kufroch v autách o jedno až dve triedy nižšie, pričom tento trend započalo Toledo I. zdarne rozvinula Octa I. atď. keď si v malom aute dostal 500 + l batožinový priestor.
Mezitřídně pak normálně kufry moc nerostou. Asi si nemyslí, že je to potřeba. Je to tak spíš otázka proporcí. Takže to máš pár cm tady, pár cm támhle a vyleze ti z toho +50 litrů.
Ano prave si odhalil, preco sa to vola Sports Tourer a nie Tourer, Wagon, Combi,...
Presne ako aj Astra, zadna cast sa zuzuje, co posobi elegantne, eurodynamicky a nebalikovsky, ale je jasne, ze Volvu V70 konkurovat nemoze.
Este nevies ako to merali a uz trepes nezmysly.Keby mal 560 litrov, tak si myslis ze tych 40 litrov pocitis? 500 litrovy kufor je akurat pre rodinu, viac ti netreba. Vravim to ako otec 2 deti, ktory beha momentalne po lyzovackach s kombikom od konkurencie a velkostou 500 litrov. Lebo ma optima o par desiatok litrov viac ma neprinuti si ju kupit, lebo sa mi proste nepaci a tcy par desiatok litrov je mi uplne jedno. Passat- super-mondeo - insignia - 508, vsetko to ma dost velke kufre a je to ta psoledna vec, ktoru treba riesit pri tychto autach, priority pri vybere su uplne inde ako litre.
V USA si bez benzínového v6 valca v tejto triede neškrtneš, v EU sú tieto motorizácie v rámci mainstreamu na okraji záujmu zákazníkov. Chlieb sa láme u prémie a tu by si niečo mohol Opel utrhnúť z koláča. Otázka je či sa im to oplatí. Za všetkým hľadaj peniaze. >:D
Té myšlence s prémií úplně nerozumím. I prémie ve střední třídě od benzínových šestiválců upouští, třeba u BMW je to už výsada top verze (mimo M), u Audi je šestiválec jen v S4... a to už zase není cenová rovina, ve které by Opel mohl nějak výrazně zabodovat.
Downsizing je prokleti EU automobilismu - viz. obrovsky Talisman s minimoturky, ale Mazda se stale drzi. Kde jsou ty casy, kdy se daly do mainstreamovych znacek poridit poradne motory - Renault, Citroen ... Kdyz ted automobilky pracuji s objemy motorou mezi 1 a 2 litry, tak uz vice nez 4 valce nepotrebuji.
No bohužiaľ je to taký trend poslednej minimálne dekády, ale nedeje sa to len v EU. Aj keď v EU je to vidno najviac. Oni aj v NA postupne padajú objemy, 8 valce nahradzujú 6 valce, pridávajú sa turbá, kompresory, priamy vstrek. Je to proste ponuka ktorá ide po ruke legislatíve a tomu za čo je zákazník ešte ochotný dané peniaze zaplatiť.
Ono je to spíš o tom, že se to tu už pomalu bojí nabízet protože by si to zákazník nekoupil, protože mámo šetiválec, to musí hodně žrát přeci. Dyt tenhle oturbený vysavač má na papíře tak krásnou spotřebu a ten výkon.
V 90. letech se tu kupovaly Xedosy, Rovery, Stratusy, Sonaty atd a všechno mělo V6. A pak najednou bum a konec.
!!!Buďme trochu soudní...šestihrnky v mainstreamu zmizely proto, že to byly okrajové motorizace. Přes všechny cancy na diskuzích si je jako nové kupoval málokdo. Proto v současné nabídce chybí!!! ;-)
Optimalizace nakladu / optimalizace zisku - viz. BMW 316 d - 325 d - dnes stejny motor, drive to byly motory 1,6, 1,8, 2,0 a 2,5, dokonce mam pocit, ze BMW 320i byl drive 6 valec.
Ale kto ho kupoval? Štátne úrady, štátom kontrolované firmy, krajské úrady, primátori a starostovia. Do tzv. súkromnej sféry ich išlo naprosté minimum.
Myslené ako možnosť voľby a ochota zákazníka si za šesťvalec aj priplatiť. Aj v prémii sa už ukazuje, že zákazník je ochotný si priplatiť len v určitých verziách. Preto (a vzhľadom k obľube dieslov) v mainstreame vymreli benzínové 6 valce. Nehovoriac o tom, že výkony tých atmosférických dnes ľahko dosahujú ďaleko menšie oturbené motory.
To až uvidíš nový Jaguar, budeš psát, že Tata design pořád umí? >:D
Insignia je produkt Opel Europe Design Centre, vychází z konceptu Monza. Ano, GM vlastní Opel a pro prodej v USA a Číně na insignii nalepí znáček Buick (Regal) jako obvykle, ale to neznamená, že umí design.
California mi prijde jako typicke GT, ale FF bych se po pohledu na parametry mezi supersporty zaradit urcite nebal. Supersport snad neni jen o motoru uprostred, alespon ja je tak nevidim.
!!!Opticky nízká a štíhlá přední část dokáže smáznout divnou hokejku táhnoucí se po střešní linii, ta sice vypadá líp než u astry, ale bez ní by to bylo podle mě lepší!!!
!!!Zadní část je taková unisex, ale celkově tvary a detaily souzní do příjemné kompozice!!!
!!!Insignia bude prodávaná už kvůli hezkému exteriéru, i když u fleetu právě ten není tak rozhodujícíc, jako u menších nebo exkluzivnějších aut!!! ;-)
!!!Celkově tedy povedená a doufám, že bude i skvěle jezdit!!!
je krasna... ale ak ma byt konkurentom passatu tak samozrejme je to uz mimo misu.... ved je uz vacsia ako E klasse ... ako podla mna je uz skor teda konkurentom nepremiovej vyssej strednej ako je maxima... S90... camry.. cadenza.. a podobne :yes:
ako fakt s nejakym avensisom to uz zrovnavat nejde.. ani s optimou ci passatom...
Vykricniky dobre! Ale nezapominas to prohodit sem tam otazkou? Zapominas! Chce to jeste na sobe zapracovat, vis jak!?
Btw. nekdo treba britskych pomeru znaly, je bezne vykricnikovat v bulvaru i tam? Nebo se to sem tahne jako smrad z Nemecka kde vykricnikovat je takovy folklor i v bezne konverzaci?
tak zase na druhu stranu... jakoze ano, bylo... ale aj nebylo... je to kazdeho vec jak pise :yes: a sice mi ty vykricniky vadi... ale otazniky zase tak moc nevadi, a vlastne... ani vykricniky nevadi.. nevim... ale je to kazdeho vec. :yes:
Jako celek super, rozhodně jedno z nejhezčích aut ve třídě.
Úplně nemusím tu sekyru v zadních dveřích, ale ono to v reálu nebude tolik vidět. Nejlepší je čumák, ale i zadek je fajn. Ta chromová linka zakončená ve světle... zajímavý detail, ale asi bych se bez ní i obešel.
Hezký, přesně to slovo si řeknu taky, ale že by se konaly vánoce v únoru, to asi uplně né :-) Rozhodně bych to auto řadil k tomu nejzhezčímu, co se v kombíku ve středním mainstreamu asi dnes vyskytuje, jen bych byl opatrný označit za nejhzečí zrovna toto jedno auto a opomenout třeba Mazdu 6, Superba, nebo mne se prostě líbí i Mondeo >:-[]
Jsem strašně zvědav na interiér a prostornost, protože první Insignia mi přišla unvitř prostorem na úrovni o třídu menšího auta :-)
Tak Passat kombik není ošklivý a nestyděl bych se rozhodně v takovém autě jezdit, ale pokud se bavíme o eleganci a kráse, tak sesterský Superb je dle mne o kousek dál a ještě jsem zapoměl dodat Renault Talisman, ten bych také řadil k tomu nejhezčímu ve středním mainstreamu, hlavně v kombiku.
DS 5 ? To není kombík ne? Jo, není to ošklivé, jen pro mne je to takový kočkopes, ani hatchback, ani coupé. C5 se mi docela líbí, vadí mi volant (to už jsem psal mockrát), ale už je to auto dost přesluhující.
DS 5 je vlastne takovy kombik, ale spis shooting brake jako ma Mercedes nebo neco podobneho. Objem zavazadloveho prostoru ma nejakych 470 lit. Myslim, ze designove se hodne povedl, bohuzel ale uz nema Hydractive.
Na to, jak je C5 uz letite, ma porad smrnc, ale hlavne ma Hydractive III+ a to je posusnanicko. Pevny stred volantu - to je diskutabilni, ale ma to jednu vyhodu - ovladaci tlacitka jsou stale na stejnem miste.
Shooting brake? No s tím teda moc nesouhlasím, shooting brake mám zafixované jako auta se sportovním střihem, to DS5 určitě není. Je to spíš někde mezi MPV a hb, něco jako Pulsar, jen samozřejmě víc vymazlené.
V cele Citroenu stoji jakasi podivna bytost z UK, ktera dle vseho vi uplny kulovy o technologiich a historii znacky ji asi zatim taji, takze DS 5 i Citroen, coz byl leader konstrukci aut, zazdila. C5 nema pokracovatele, C6 mozna v Cine, DS5 chybi poradna technika.
Nevěřím, že v čele značky může stát někdo, kdo by neměl aspoň elementární povědomí o značce... elementární myslím takové, jako mají třeba diskutéři tady - tj. zná auta jako CX a DS, zná něco ze sportovní historie značky, aspoň té novodobé (cca. od Xsary dál), ví co je Hydractive. K tomu předpokládám, že se byl v muzeu značky podívat na auta jako Metropolis, DS E-Tense, CXperience apod.
Jejich současná modelová nabídka... já to vidím spíš jako účetní rozhodnutí než jako chybějící osobnost v čele. Rezignovat na kompaktní kombík je ale skoro zločin :-)
PS: ale jestli je to Angličan, tak vysvětlení v podobě dávné rivality UK x FR je zajímavé :-)
V cele neni chlap, ale zenska ... a ucetni rozhodnuti to bezesporu je. Citroen si lide kupovali kvuli technologickym libustkam, pripadne kvuli netradicnimu designu.
Ozzman to celkem jasne popsal - Citroen nema v podstate nic extra noveho a zajimaveho. Ma zatim jeste svuj design, ale to se rade lidi nemusi libit.
Klasicka rada C uz neni nijak zvalst zajimava, DS je tak trochu technicy podvod na vylepseni profitu, C6 je v nedohlednu. A C5 bylo posledni poradne a poctive auto a nema nasledovnika. Hydractive vyhynul.
Ale celému PSA šéfuje bývalý Ghosnov zástupca nie? Tam sa láme chlieb, tam sa určuje ktorá značka sa bude orientovať na aké trhy, na akého zákazníka atď. To že rodina Peugeotov bude tlačiť Peugeot do popredia ako tú lepšiu značku koncernu je logické. Nelogické je tak ako píšeš urobiť z mena DS to čím je teraz.
A to je právě ten problém. Podívej se na portfolio Citroenu, oni vlastně nemají už moc co nabídnout.
Třídy A,B, dejme tomu,
Ale v nižší střední je letitá C4, která ničím nevybočuje, snad vyjma cenou a to je ještě jen jedna karosářská varianta.
C5tka - uznávám její kvality, ale kupovat si skoro desetileté auto jako novinku?
Pak řada DS - sice zajímavé, jenže pro reálného většinového zákazníka buď předražené, nebo nepraktické.
Citroenu chybí silný zástupce v nižší střední - hb + kombik, nástupce C5 sedan + kombi a možná by neuškodil nějaký crossover, který by se dal sehnat pod půl milionu. C4 Aircross se startovací cenou 609 tisíc a 115 koňovou 1.6tkou HDI, to je docela masakr. Kaktus to nevytrhne, to je spíš stylovka.
Cactus je zajímavé auto. Sice taky technicky odrbané (jen 5MT pokud se nepletu), ale pro městskou mládež to nemusí vadit... hlavně že nemá mezeru mezi předníma sedačkama >:-[]
Mne se na tom líbí akorát ty fešné plasty.. teda líbí, nelíbí, ale jsou praktické >:-[] Hlavně v Praze, mezi blonďatými řidičkami SUV, které nečumí a otvírají dveře >:D
Mně se to líbí celé... je to prostě jiné. Ta přední maska je zajímavá... jako u Picassa, což je vlastně další zajímavé auto od Citrona.
Když jsem se díval naposledy tak nebyl úplně levný, asi bych měl mentální problém koupit to jen kvůli designu... ale jako auto do města se mi to prostě líbí.
JJ - design je zajimavy - Picasso v obou variantach se mi libi hodne, ale co vyber motoru a hlavne - konec Hydractivu a do Picassa by se naramne hodil, protoze je urceno pro pohodlne rodinne cestovani. Cactus - taky zajimavy kousek, ale opet - co ty motory.
Řekl bych, že Picasso je malé a levné na to, aby mohlo mít Hydractive. Respektive málokdo by si připlatil dost v takové třídě, aby se jim ho vyplatilo vyvíjet :-) Jinak souhlas. S motory je to prapodivné, vždyť PSA má solindí dvoulitry a dokonce i větší motory....
Hydractive - ono to neni az tak uplne s naklady / cenou jasne. Technologie uz je to hodne vychytana a vyvoj zaplaceny, ted uz jen probihaly modifikace. Cena koule jako nahradni dil je 700 - 3 000,- a skutecne bez problemu 200 000 vydrzi, normalni tlumic je do 1 000 ,- Sveho casu byly ceny za Hydractive a kov stejne, nyni se priplaci 30 000, ale to mi prjde spis marketingove, nez realne.
Ja si myslim, ze prave Hydractive by byl dost padny argument jak podporit prodej Picassa, odlisit od konkurence atd. to je to co vycitam madame Linde v cele Citroenu.
Nebo dalsi technologicka vychytavka - malo kdo vi, ze C5 s HDI ma nadrzku s aditivem, ktere se vstrikuje do nafty a diky tomu muze probihat regeneracni proces filtru pri teplotach okolo 400 C, tedy vyznamne nizsisch, nez u jinych aut. A to ma dost zasadni dopad na zivonost filtru, oleje a motoru. Vymena stoji 3 000,- a vydrzi to kolem 60 000 km.
A to je dalsi odlisnost, kterou Citroen vubec neumi prodat.
Teď je otázka, jak by to fungovalo se vzpěrou vpředu a příčkou vzadu. Auta s HA měla dvojité lichoběžníky, pokud si dobře vzpomínám. A zástavba toho systému tak jako tak něco stojí.
Třeba Audi má to tvé aditivum (kde je aktivní látkou, tedy katalyzátorem, oxid ceričitý) přímo ve filtru. Matně si vzpomínám, že by měly fungovat snad od 350 °C. Filtr to prodraží, ale nic se nemusí doplňovat. Jinak se to myslím celkem ví, jmenuje se to Eolys, nebo tak nějak.
Super - tak o tomhle by meli na ACZ psat, to jsou zajimave veci s realnym dopadem na kvalitu a zivotnost, a ne psat o cernych teckach na skle. Ja jsem se o tom aditivu dozvedel nahodne az pri prebirani klicku, a to je tedy ze strany Citroenu hodne spatne. Zrovna ta vypalovaci procedura filtru mi pripada v dnesni dobe docela dulezita. A bylo by zajimave, kdyby to nekdo z redaktoru vice propatral.
Ten Hydractive je o lichobeznikach vsude, to ano, vsak je take C5 jednim z poslednich "poctivych" aut, ale taky dost vazi.
Mondeo potřebuje větší kola a pokud se budeme bavit o top fešácích v plné polní (ostatně jako tahle Insignie), tak třeba Vignale umí vypadat fešácky :-) Passat - já ti nevím, není ošklivý, ale takový obyčejný :-) Superb v top výbavě vypadá elegantněji :-) Je to jen můj názor :-)
Na mňe působí spíš decentně než obyčejně. Ale nakonec mazda 6 je vysloveně šmrcovní a interiér mému oku lahodí taky víc. Pohon je jasný, 2,5 l benzín :-!
Talisman v kombíku je podle mě designově slabší než sedan. Ten mě fakt uhranul, tak krásnou záď nemá žádný konkurent. Passat vypadá v kombíku velmi slušně, Sup samozřejmě také.
suhlas.. ta rozsirujuca sa chromovana linka zakoncena tak nejak nijak z niektorych uhlov posobi kusok zvlastne ... neviem... ale tazko sudit z fotiek... je mozne ze nazivo to asi bude ok.... ale asi by nechybala ... naopak optime v kombiku ta jej chromovana linka cez kasnu sedi daleko viac... a posobi na mna akoby prirodzenejsie...
ale ako celok parada fakt... krasne auto... sice uz kusok obrovske a nie moc kufrom velke ale isto sa mu uspech nevyhne ;-):yes:
asi jsem v menšině, ale zvenku to Volvu V90, Talismanu, Mazdě 6, Passatu ani Mondeu nesahá po kotníky. Uvnitř je to jiná písnička, to je nejlepší interiér Opelu snad dokonce všech dob.
mne paradoxne interier pride vcelku "klasicky" mozno som cakal uz kusok viac wow efektu ale ako ano je krasny... stihly.. neposobi v kabine prerastene ... naopak vonkajsi dizajn je fakt pecka.. krasny .. masivny... majestatny.. len sam seba sa pytam... ci je toto este vobec auto strednej triedy..... lebo podla mna rozmerovo uz ani nahodou... a som toho nazoru ze tato obrovska insignia uz kludne moze konkurovat cadenze alebo nissanu maxima co su auta o triedu vyssie posadene ako povedzme optima alebo passat
Podle mne je to velice povedený Opel :yes:
Vypadá v kombíku mnohem lépe než Astra kombi.
Design karoserie na němce super , a interier parádní :yes:
Snad na 5 m auto mohl být ten kufr větší , ale každý má nějaké požadavky , někdo zavazadelník neřeší.
Myslím, že rozhodující bude hlavně dojem naživo nějaké civilní verze. Takhle v top výbavě na velkých kolech působí dynamicky a hezky, jenže ukáže se až naživo, jak dizajn působí a jak moc je třeba zbytečně překombinovaný, nebo také ne :-)
Jsi v menšině.
- V90 ok, to je trošku jiná třída
- Mazda 6 - pro mě srovnatelné... a ač to říkám nerad, tak zadek u šestkového kombíku je taky s odstupem času relativně slabší místo.
- Passat je záměrně konzervativní auto... mně se líbí víc Insi
- Talisman - tam to pro mě trošku vyprchalo. BTW, jak se mi třeba na začátku dost líbila ta světla... teď jsem jel v noci za Meganem Grandtour (vím, trošku off-topic) a říkal si, že ten světelný podpis přes celé auto vypadá divně.
Proč je v90 jiná třída? Naopak bych řekl, že vzhledem k rozměrům je to konkurent nejbližší, koncepce mainstreamová, insignia navíc možná dostane šestiválec.
Každopádně opel je v rozměrovém postrkování střední třídy směrem k prémiové vyšší střední na špici, pět metrů měly před pár lety jen lux sedany.
Auto je to pohledné, osobně mám ale raději ostřejší tvary, proto z hlediska designu v kombících předokolkové/motor napříč konstrukce u mně pořád vedou V90 a Superb.
Pozn. Jen jsem zvědav, až zas bude nějaký troubelín brojit proti velkým suv, že zabírají místo a jak je kombík stř třídy lepší, jak si v tom lkaní poradí s rozměry insignie kombi.
Vzhledem k rozměrům jo, ale pořád mám V90 zapsanou spíš jako prémiovou vyšší střední než jako mainstreamovou střední. V technice to třeba neplatí, ale v designu jo...
V90 a Superb beru, ale jak víš, já snesu i ty oblinky u Mazdy (nejlépe v sedanu).
Beru to čistě z hlediska designu, je přirozené srovnávat povedenost designu podle koncepce auta, pětimetrová koncepčně předokolka s motorem napříč musí nutně vypadat jinak (základní linka), než koncepčně zadokolka s motorem podél stejné délky. ;-)
Ano, tie rozmery sú problém. Tvarovo ma nová Insignia veľmi oslovuje, oproti Superbu naviac vyzerá byť hodnotnejší interiér. Ale skoro 5 metrov je veľa, moje Mondeo je tiež cvalík a v garáži je pomerne natesno, 20 čísel navyše už možno spraví rozdiel medzi vojde a nevojde.
Jo, je to legrace, můj zlý range sport, obludné suv připravující sušný vobčany o jejich životní prostor, je o 15 cm kratší než tenhle hodný lidový kombík. :-);-)
!!!Přesně, V90 bude zajímavé sledovat ve srovnávacích testech!!!
!!!Jsem zvědav na nastavení podvozku Insignie, zdá se mi, že u mainstreamu po přešlapování zostření reakcí a vyhození vaty na řízení začíná být trendem, který bohužel nezachytilo Mondeo!!! ;-)
!!!Ale reči Fordu pri avizovaní budúceho FOcusu naznačujú, že sú si toho vedomí a idú na tom popracovať!!!
!!!Tak snáď aktuálna generácia Mondea bude len prechodné štádium!!!
P.S. Tie výkričníky máš ako záväzok na tento deň, alebo na dlhšie? !!!Lebo je to celkom nanervylezúce!!! >:-[]
!!!Nevím jestli budu schopen vytrvat déle než redakce!!! >:D
!!!Připadám si jako Kyliin klon!!! ;-)
!!!Ano, když jsem četl o novém Focusu, vypadá to, že strategie OneFord fungovala jen v hlavě pár cifršpionů a zbytek si uvědomil jaká je to hloupost!!!
6-tka ma krajsie linie aj zadne partie v sedane suhlas... :yes:
PS: ale inak aj talisman sa mi paci viac ako sedan... proste posobi elegantne a ako noblesna limuzina.. kdezto v kombiku je to "len" nejake to dalsie megakombi
A už jsi za tím jel v noci? Jak se mi to původně líbilo, tak teď mi to přišlo takové... jak se ta světla uprostřed skoro dotýkají, tak se mi to moc nezdá.
A mimochodem, když jsme u těch reálných dojmů - prohlížel jsem Superb Sportline Combi v té zlaté a taky nic extra, ten black paket se mi na tom nelíbí a tu zlatou bych asi taky neobjednal... je sice výrazná, ale taková lehounce do zelena...
Jo, megane i večer a pořád líbí.
Ze Superba jsem byl při představení téměř nadšen, z kombi úplně nadšen, a reálně se mi nakonec nijak zvlášť nelíbí. Zlatýho jsem ještě neviděl, to je obecně moje docela oblíbená barva, prozatím mi přijde zdaleka nejlepší (z reálných dojmů) bílá.
Jak normálně moc nemusím černou, tak u slušně specifikovaného Superbu to má něco do sebe. Jelikož ale zvláštní lakování je jen myslím 6000 oproti metle, tak bych vybral něco originálního a barevného... asi nějakou modrou... nebo je tam zajímavá fialová...
Co čech to úchyl. Buď to olizuje a ohmatává plasty v interiéru, nebo masturbuje nad velikostí kufru. Tento sOPEL vypadá náramně, kufroví masturbači budou mít žně.
Samozřejmě pouze do představení etalonu obou (olizovači + masturbátoři) skupin Škody Superb, která počtem litrů zavazadlového prostoru s elegancí sobě vlastní trumfne nejen tenhle pekáč, ale i skříňovou Avii.
Možná ti to přijde divné, možná že je to pro tebe dokonce sci-fi, ale existují lidé, co kombi využijí a pro ně je to docela důležité, zdalí je kufr pravidelný, dobře přístupný a variabilní.... a litry si poměřují leda tak diskusní kovbojové, realita je většinou dost odlišná :-)
Stejně tak všichni nevyužijí 5míst svých 5místných aut. Úchylové. A taky nejedou celý čas na plný výkon, trapáci. A rádio taky nikomu nehraje na plné. Pozéři.
Tak nejlepsi jsou ti, kteri vsechno vidi ze sveho pohledu a i pres jakykoliv argument maji jasno a hotovo.
Dam ti malou vyzvu-najdi auto mimo kombi kam (do kufru) pohodlne nacpes nase dva psy (42 kg jeden a prislusna velikost) a k tomu dve deti treba....ale ti psi budou uplne stacit. Nenajdes...
Rumun by měl jasno. Pokud by byl superhonorace, tak černý Range Rover, cikán bílou Q7. Trochu níže je MB S a X6 (vše černé). Pokud pracuje na vyšším postu u mezinárodní firmy, tak Passat sedan černý .... pak dlouho dlouho nic a pak možná nějaká Dacie, ale to je teda fakt nic moc. Největší utrpení je pak jezdil "brek" čili kombík, to je silně pod úroveň.
Insignia síce znížila svoju hmotnosť, ale typické americké plytvanie priestorom jej zostalo. Pretože to je doslova umenie plytvať, keď takmer 5-metrový kombík má kufor len 520 litrov.
A čo sa týka karosérie, na mňa zbytočne komplikovaná zadná časť.
Pre mňa stále zostáva etalónom technickej krásy a funkčnosti súčasný kombík od Passatu.
ono to nema byt stahovak.... ale aj mne tych 520L teda aspon na papieri v zaklade pride ako slabe cislo .. len si pozri debatu pod kiou optimou v kombiku ako tych jej 552L kazdy kritizoval ze je to male a bla bla.... a bum... pride insignia s 520L a zrazu je uzasna kufrom a megaprakticka... toto fakt nechapem.. niektori tu proste pisu jak im to vyhovuje... nikto z nich ale neprizna ze 520L je cislo ktore ich urcite sklamalo.. ale chapem... ale inak jasne aj to je uz riadny kufrisko na bezne pouzitie parada .. to bez debaty ;-):yes:
Neco jineho je libit a neco jineho je vydavat to za etalon. Z hlediska designu povazuji Passaty dlouhodobe za velmi nezajimave, dobre leda tak pro nemeckou naturu.
Souhlas. Na americké/australské poměry to holt není nějak extrémně velké auto, takže to asi tolik neřeší... My v Evropě to prostě vidíme jinak - plýtvání místem. Není to přece nějaká prémiová stylovka, nýbrž mainstreamový dělník...
Ja taky. Minula Insignia sa mi pacila, ale len do tej chvile kym som sa s nou neviezol. To bolo skutocne "velke male auto": obrovske zvonku, ale stiesneny pocit vnutri.
Pevne verim ze Opel tuto disproporciu spravil, a interier je koncne trosku "vzdusnejsi". Ale ako vravim, najprv vyskusam, potom si spravim nazor.
Ked potrebujes pocit prazdnoty, skvelo doporucujem super-B embečko. Tam mas kopec priestoru a nehrozi hlavne pocit, ze sedis v premiovom aute. Skor premyslas ci si v Octavke, Rapidečke alebo v superB... Ako hovoris, 5X som skusal super - B cca som v kuse daval 600-700km streky, a 5X som sa presvedcil, ze je to fakt dobre auto tak pre TAXI sluzby :-( Nie vsak na pruzne a komfortne cestovanie...
Ještě že tak, už jsem se lekl že to bude nějaká pětimetrová kráva..
Tedy nevím, ale zdá se mi že střední třída nabobtnává až moc - moje auto má 478 cm (a 282 cm rozvor) a už tak to mám občas s parkováním horší..
Asi je levnější auto zvětšit než lépe promyslet a vyrobit z lepších materiálů... Připadá mi, že Opel v tomto jaksi cca o generaci zaostává. Když ostatní už začali hmotnost snižovat, Opel tenkrát vyrukoval s ultraobézní Astrou a Insignií. Stejně tak současný nárůst rozměrů už je tak trochu out...
Jinak proti Opelu vůbec nic nemám, právě naopak, podle mě jsou to často lepší auta než jaká je jejich pověst (a v řadě aspektů i lepší než konkurence od vw).
opel na to ide dobre co sa tyka hmotnosti aj dizajnu ... hmotnosti aut uz opat znizuje ( jak astry tak insignie ) ... len nerozumiem preco teraz zase tie svoje vozy tak neskutocne zvacsuje .. ved astra v kombiku ma uz vyse 4,7m? na co je to dobre? ak raz ma byt kompaktny kombik kompaktnym kombikom tak nespravim z neho jachtu velkosti strednej triedy nie? takisto ak robim auto strednej triedy tak ho nespravim velke ako S klada .... ako o co tu ide .... alebo som uz fakt trdlo? :*);-)
insignia je defakto uz vacsia ako E klasse cadenza maxima stinger bmw 5 ... vlastne je rozmerovo najvacsia aj z pohladu vyssej strednej >:D .. takze zda sa ze optima s passatom uz budu mat co robit aby ju porazili :yes:
mne to pride uz proste moc velke .. kde su tie casy ked si mal pekne posadenu astru vectru omegu... ale asi je jednoduchcsie ( a hlavne lacnejsie ) dnes spravit jedno 5m auto " na vsetko" a tvarit sa ze je to akoze stara dobra stredna trieda hoci je to auto podorysom uz na urovni pomaly luxusnej S klady... asi som uz staromodny neviem... priznavam ze uz ani nemam taku radost z dnesnych mnohych novych aut ako kedysi. .. cele sa to dnes uz nejak no... proste asi je dnes uz aj v autach vsetko jedno... skoda.. ale ved aj gulas je tiez fajny ... nemusi byt vzdy len svieckova ok... ved hej
Prostě si to posuň o třídu. Na spodním konci ti naskakujou miniauta typu Adam, na horním ti mizí Omega, místo Vectry si koupíš za půlku Astru a jsi na svém ;-)
ach jo... ale uz to neni co bejvalo.... mne to moc chyba... tie 605ky omegy safrane XM-ka kdejake alfy 166... a pod nimi pekne posadena 406tka vectra laguna xantia 156tka... nebolo to lepsie aj pre zakaznika? teraz ked uz chces nieco nad kompaktnym hatchom tak mas ( u mnohych znaciek.. paradoxne zrovna u masovejsich nepremioviek... neviem preco ) len jedinu moznost a to rovno uz len nejaku 5m dlhu lod....
len si zober aky je fakt rozdiel medzi hatchom astrou a insiginou sedan/kombi... to je rozdiel fakt uz vacsi ako len jedna trieda ... nejaky ten 4,7m sedan tu proste dnes uz chyba ;-\
Z pohledu francouzských značek je tu nějaký ústup ze slávy, to jo.
Pro zákazníka to podle mě lepší nebylo... ten platil za ty Omegy a XMka těžké peníze (a to ani neřeším to, kolik lidí tenkrát ty peníze mělo v ČR). Dneska dostaneš za méně peněz větší (a lepší a silnější) auto, zákazník si podle mě nemá na co stěžovat.
Jaký rozdíl je mezi Insi kombi a Astrou kombi? Právě ta jedna třída. Ok, samozřejmě je tu ta věc, že v kompaktech se moc nenosí sedany ani lifty, takže pokud chceš takové auto, tak máš menší výběr než dřív z těch Xantií apod.
ked ja ti neviem..... ty to vzdy nejak obkecas :-) ... ale mne tu nieco medzi astrou a insigniou proste chyba.... vznika tam uz docela velka fuga... a to aj v razvore astra vs insignia .. ale ok nechajme to uz.... proste opel postravil mega auto.. mega krasne mega velke... a ozaj verim ze bude aj mega uspesne ... :yes:
Mazdu možná trošku... ale u Mazdy jsou výrazné ty klenuté blatníky, ty tady nejsou, takže podobnost těch dvou aut pro mě je spíš menší.
Možná ti tam chybí ten lift nebo sedan... já jsem na ty kombíky, takže mě 4,7m dlouhá Astra přijde ok a 30cm odskok k Insignii taky. Jak už jsem psal jinde... pro běžnou rodinu 2+2 by dnešní kompaktní kombík měl být prostorově bez kompromisů, jde spíš o jiné věci.
tak potom oplu zase chyba 4,4-4,5m kombi ;-) .. kedze ano 4,7m dlha astra je uz docela blaznovstvo... ceed kombi ma pritom len 4,5m .. i30 v kombiku bola este kratsia... uvidime kam sa posunie tato nova i30 ale snad narastie len len o par cm dufam ( ale ta ma rezervu kedze bola najkratsim kombikom triedy )
obecne proste vidim problem v tom ze auta sa uz neumerne zvacsuju.... pritom parkovacie miesta aj cesty su tak nejak stale rovnake uz 30 rokov aspon ... dokonca ani ludia z generacie na generaciu sa nezvacsuju o 10cm-15cm... a niektori su dokonca aj mensi ako ich rodicia... ja sam som otca neprerastol ... a netuzim po kompakte ktory ma uz 4,7m ale chcem kompakt ktory ma 4m ako tomu bolo kedysi ... chapes.. ale jasne mas pravdu.... aj kvoli bezpecnosti vybave kdejakemu pocitu luxusu sa to vzdy zvacsuje no ... az raz nezaparkujeme nikde ani s malym ( velkym ) vozom... to len bude sranda
Problém je, že posun o třídu se koná pouze rozměrově, nikoliv pocitově. Dnešní nižší střední stále působí jako nižší střední a nikoliv jako starší střední, na kterou se rozměrově dotáhla... Jako pro lidi, co chtějí za své peníze co možná největší auto, je zvětšovací trend samozřejmě v pořádku a automobilky mají zřejmě spočítáno, že je takových většina a proto to dělají....
Já nevím, je to samozřejmě kus od kusu, ale pokud z nového kompaktu přesedám do nějaké starší střední (namátkou třeba Laguna II, Vectra B, Accord 7), tak žádnou nirvánu nezažívám.
Pro mě je zásadní technika - dnešní kompakty mají běžně šestikvalty (ještě třeba před 5-7 roky to byl problém), můžou mít xenony (totéž, dnešní situace v kompaktech je situace ve střední před těmi 5-7 roky), silné motory.
V jiných věcech jako odhlučnění třeba jo, ale já za sebe bych neměl problém nahradit desetiletý střední kombík novým kompaktním.
Jste už tak zblblí, že jste si nevšimli, že v dnešní době litrová hodnota neudává velikost kufru. Mi se do Mazdy vleze koberec ze Superba, naopak to nejde.
Podle ADACu (který jako jeden z mála měří reálný objem kufru) má Superb 0,490 m3 (testovali jakousi verzi 1.6 Greenline bez dvojité podlahy, s dvojitou podlahou je to 0,475), Mazda 6 0,425, Pašík 0,475, nahoře zmíněný kombík Cee'd 0,385. Kupodivu Octavia Combi má dokonce 0,545.
Uvidíme, jak na tom bude reálně nová Insignia, stará na tom byla více než špatně - 0,365.
Máš na jednej strane pravdu, keď sa na tie kufre pozrieš sám, vidíš, že kufor s 500 l môže byť reálne využiteľnejší, než kufor iného auta so 600 l. Keď som mal Focus kombi, ten mal papierovo biedny, 482 litrový kufor, oproti kufrovému etalónu Octavii to bolo o cca. 100 litrov menej. Teda na papieri úplný debakel, rozdiel triedy. Ale v praxi sa ukázalo, že do tej Octavie veľký balík nevošiel, lebo šírka kufra bola asi o 12 cm menšia, ako u toho Focusu. Čiže darmo sa tam dalo nasypať/naliať 585 litrov, keď malá šírka obmedzovala využiteľnosť pri reálnych predmetoch.
Problém je ale, že veľa záujemcov o autá len číta testy a podľa nich si volí favoritov a tie autá s "malým kufrom" ani nejde pozrieť.
v tomto ano suhlas... kedze obecne totiz clovek v kufri nepranasa tekutiny ;-) ale plasticky tvarovo nemenny material
PS: inak dam ruku do ohna ze felda ma na pohlad predsa len kusok vacsi kufor ako polo... musim ich zmerat... este som to nestihol :-) ... pritom na paperi je polo kufrom o 8L vacsie... tak som zvedavy jak to meraju tie litre ked vzdy vsade je to inak ... ako v tych kufroch je neskutocny bordel jak sa to meria bez ohladu na segment aut ... pritom by to mala byt technicky malina...
Taky záleží, jestli je to jedna velká věc nebo hodně malých. Mě se obvykle týká spíš ta druhá varianta a naopak mi celkem vyhovují různé kapsičky a přihrádky, kam se dá třeba foťák nebo taška s notebookem tak, aby nebyly na očích a byly trošku chráněné.
Z velkých věcí mě zajímá snowboard, je fajn pokud se vejde položit na dno kufru :-)
to aj mne ta druha moznost .. suhlas... zvacsa hodim ruksak.. nejake turisticke topanky v taske ( napr. v lanceri sportback ich das aj do plastovnej malej vanicky/priehradky po boku kufru za blatnikom ako zvyknu mat nejake kombiky ) ... potom nejaky ten dazdnik.... sem tam nosim v kufri aj destilovanu vodu v bandaske aj nejaku lopatku a taketo veci... v pole sice mas len holy kufor s hacikmi .... ale je super ze napriklad je tam uz tiez to dvojite dno.. takze nejake tie zaspinene turisticke polovicky topanky tam vojdu ... a na vrchnu cast dam ruksak ktory mam po ruke .. parada.. to dvojite dno je v tomto uzasne .. alebo tam "skryjes" aj notebook jasne ;-)
inak ja mam aj nejake sufliky vpredu pod prednymi sedadlami ( len teraz ani neviem ci pod obidvoma .. to este kuknem )... tiez super vec .... skratka je neraz lepsie mat 20 mensich priehradok ako len jednu velku to je jasne ;-)
Vacsinou prevazame v kufry len vzduch... Raz za cas nieco, OK ale vsetko okolo 500 L je v pohode...A pocitam ze hospodsky ma na zajizdku do Makra nej tu dodavku ... >:D
Felicia měla kufr o dost větší než Fabia II..děda ji prodal a do Fabie si nechal gumu z kufru.
Museli jsme ji o 12 cm uříznout!
Polo je menší než Fabia...kufr má fakt celkem malej..ale do města to stačí.
na papierovo ma polo 280 litrov... felda 272 litrov.... ale bohvie ako sa to meria... ja uz som z toho docela jelen.... napriklad 270L ma aj znameho stara SX4ka ... a tiez vyzera tych 272 vo felde skratka jasne vacsich
Pekné, ale príde mi to akési mazdovité...
Jediné, čo prekáža, je tá nezmyselná strieborná lišta nad oknami siahajúca až dozadu - to za každú cenu chcú mať na kombíku podobne nechutný zadok ak má kombi Astra? Toho chlapa, čo vymýšľa tieto vtákoviny, by mali s jeho nápadmi poslať niekam. Zadok je dosť dlhý a opticky dosť ťažký, a tá lišta a ešte pomerne hrubá masa plechu nad ňou ten blbý pocit ešte prikrmuje. Tak trochu to vyzerá, akoby kombík pôvodne spravili vyšší, ale potom ho veľkou žehličkou zmačkli dolu a ostal nažehlený puk...
Pre Mazdu určite. Od Opla som očakával viac invencie aj keď výsledok ako taký nie je zlý. Interiér sa vcelku vydaril, má príjemné tvary, a zvonka sa tiež dá - až na tú strašnú lištu...
Něco tak hodně subjektivního napsat do nadpisu a navíc tak křiklavě? To chtělo asi hoooodně velkej rozpočet od opelu co? Jeslti ne, tak jste pěkný kafky.
Ja Vam neviem ludia...fakt je ten kufor tak dolezity ze by to malo byt viac ako 5% rozhodovacie kriterium pri kupe auta za 30000 euro? Je to rovnaky PR nezmysel ako ta kamera na C3ke :-)
Súdim, podľa 4-piestikových brembo brzdičov vpredu že Insignia s Opel znakom nesie pod kapotou určite V6stku! A nasvedčuje tomu aj posledný update diagnostiky Opel MDI kde je uvedená už aj nová "Insignia B V6". Design bezkonkurenčne najkrajší v triede a smelo šľape na päty aj drahšej prémii. Pre mňa má dosť osobitých a nápaditých designových prvkov ktoré ju robia dostatočne originálnou. Kufor bude každému priemernému človeku určite stačiť. :yes:
To se ovšem nijak nevylučuje. Všimni si v tom tvém videu nápisu Cadillac na brzdových třmenech. Pro mimoevropské trhy jako je USA, Austrálie nebo Čína jistě GM počítá s V6 tak jako konkurence má V6 v americkém Fusionu nebo americkém Passatu, ale v Evropě máme kulové. Podobný postup je pravděpodobný i u GM/Opelu.
Všechny velké automobilky mají k dispozici víceválcové motory o tom není sporu. Problém je, že je používají jenom pro mimoevropské trhy a v Evropě v mainstreamové střední třídě nasazují maximálně čtyřválce.
Jen pár věcí:
Postranní prolis vedoucí úhledně odzadu přes kliky dveří končí pak někde do ztracena, boční blinkr před ním je vůči němu níž a přední světlo s ním už nesouvisí vůbec.
Dokonce jsou kvůli tomu kliky zadních a předních dveří nestejně vysoko vůči dolnímu okraji dveřních oken.
Maska chladiče pak nesouvisí vůbec s ničím. Nota bene bude nejspíš vadit při čelním nárazu s chodcem.
Jak říkal Werichův Čochtan: „Když byla mlha, a vona stála po kolena ve vodě, mohli jste tušit, že tam někde je krásná ženská.“
Tak na rozdíl od současné Astry ST se zadek nové Insignie ST skvěle povedl. Brovo, Opele! Zdá se, že zejména otylému Mondeu nyní bude v Evropě sakra horko! :-O R Talisman bude schopen mimo Francii pořádné konkurence jen v případě, že přidá i dvoulitrové motory. No a taková 508 SW je už z hlediska nějakých větších prodejů v podstatně odepsaná... :-! Hlavním konkurentem pro novou Insignii je ovšem bezesporu Superb (samozřejmě i Passat, ale ten nenabízí karoserii typu liftback). :-!
Jo, jo, od délkové střední třídy výš se délkové třídy pořád zvětšují. To, co dřív byla vyšší střední třída, je dneska už střední třída a dokonce ji převyšuje atd. Kam to půjde? A nemyslím, že by to bylo pošťuchováno jen zájmem vyšší bezpečnosti, a tedy "svalnatostí". Přitom hustota provozu neustále roste, a tak kratší auto bude čím dál tím důležitější parametr. Parametr "využití obestavěného prostrou" se dost vytrácí. Dřívější cizelování vnitřního prostoru je opomíjené. Jo, je to kumšt a každý to neumí, ale o to je to cennější. A zrovna Opel v tomhle parametru desítky let vynikal.
V nové Insignii jsem ještě neseděl, tak jsem zvědavý. V nové Astře ano a mohu potvrdit už dříve popisované přednosti.