Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia Sports Tourer oficiálně: Je to nejkrásnější kombi své třídy!

Jan Mička Jan Mička 6. 2. 2017 • 06:28
20
233
Zobrazit náhledy (20)
opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida opel video zeneva2017 strednitrida
Po stylové Insignii Grand Sport vypustila automobilka Opel do světa první oficiální snímky provedení Sports Tourer. Je výrazně lehčí než předchůdce a nabídne až 1640 litrů prostoru pro zavazadla.

Německá automobilka Opel představila druhou generaci modelu Insignia už na začátku prosince, skládačka by však nebyla kompletní bez praktičtější varianty Sports Tourer (kombi). Není to poprvé, co se s vozem setkáváme. Ještě před velkým odhalením vozu utekly na internet špionážní snímky pořízené během focení v Los Angeles, a už tehdy jsme vůz považovali za jeden z nejkrásnějších modelů střední třídy současnosti. Posuďte sami, zda to tak platí i nyní.

Shrneme si základní fakta: ve srovnání s předchůdcem vůz shodil až 200 kilogramů hmotnosti (v závislosti na výbavě), na délku měří 4986 milimetrů, je 1483 milimetrů vysoký, rozvor byl zvětšen o 92 milimetrů na 2829 milimetrů a zadní převis byl zkrácen o 30 milimetrů. Právě zadní části se podle opelu nejvíce inspirovala konceptem Monza, a je třeba mu dát za pravdu. Svůj názor jsem zatím nezměnil – tohle je skutečně jeden z nejkrásnějších kombíků současnosti!

Zavazadlový prostor se oproti verzi Grand Sport moc nezvětšil, nyní má 520 litrů namísto 490 litrů, 1640 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 už zní ale přece jenom lépe. Obzvláště když se ve srovnání s předchůdcem jedná o nárůst o 110 litrů. Ostatně v galerii se můžete podívat, co se do zavazadelníku všechno vejde. Rozhodně toho není málo!

Vůz si odbude premiéru už za pár týdnů na autosalonu v Ženevě, a tam nám snad dá automobilka více informací o motorech. V aktuální tiskové zprávě o nich není ani slovo, zatím si tedy musíme vystačit pouze s tím, co víme z dřívějška. Pod kapotou se objeví nový motor 1.5 Turbo (121 kW) a 2.0 Turbo, dorazit by měla i šestiválcová verze s výkonem 230 kW, avšak kdo ví, zda i na náš trh. Standardem bude pohon předních kol a manuální převodovka, vyšší verze dostanou nový osmistupňový automat a pohon se dvěma vícelamelovými spojkami mezi zadními koly.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - JAROS F1
....
| 8. 2. 2017
Kombi je ideální..ale větší MPV či SUV by to taky zvládlo.
....
| 7. 2. 2017
Tak nejlepsi jsou ti, kteri vsechno vidi ze sveho pohledu a i pres jakykoliv argument maji jasno a hotovo.
Dam ti malou vyzvu-najdi auto mimo kombi kam (do kufru) pohodlne nacpes nase dva psy (42 kg jeden a prislusna velikost) a k tomu dve deti treba....ale ti psi budou uplne stacit. Nenajdes...
Gratulace KODIA-Q!
| 7. 2. 2017
auto ještě pomalu nevyjelo a už je auto roku, s podobnými anketami se můžou jít vycpat
Rozmery
| 7. 2. 2017
Děkuji za zdokumentovaný postřeh.

Jo, jo, od délkové střední třídy výš se délkové třídy pořád zvětšují. To, co dřív byla vyšší střední třída, je dneska už střední třída a dokonce ji převyšuje atd. Kam to půjde? A nemyslím, že by to bylo pošťuchováno jen zájmem vyšší bezpečnosti, a tedy "svalnatostí". Přitom hustota provozu neustále roste, a tak kratší auto bude čím dál tím důležitější parametr. Parametr "využití obestavěného prostrou" se dost vytrácí. Dřívější cizelování vnitřního prostoru je opomíjené. Jo, je to kumšt a každý to neumí, ale o to je to cennější. A zrovna Opel v tomhle parametru desítky let vynikal.

V nové Insignii jsem ještě neseděl, tak jsem zvědavý. V nové Astře ano a mohu potvrdit už dříve popisované přednosti.
Rozmery
| 7. 2. 2017
Zaujímavé rozmerové porovnanie s konkurentmi ale aj s prémiou kam Insignia určite mierená nebola.

Nová Insignia Sports Tourer je dlhšia/väčšia ako:
- Audi A6 Avant (+6cm)
- Volvo V90 "combi" (+5cm)
- Mercedes E-klasse "combi" (+5cm)
- Škoda Superb combi (+13cm)
- BMW 5 touring (+8cm)
- Ford Mondeo combi (+12cm)
- Kia Optima SW (+13cm)
- Mazda 6 Wagon (+18cm)
- Renault Talisman GrandTour (+12,5cm)
- Mercedes CLS Shooting Brake (+3cm)
- VW PASSAT variant (+22cm!)

Neviem teraz či nejde náhodou o najdlhšie/najväčšie Combi súčastnosti. :-O
(o objem kufra ani rázvor kolies teraz nejde)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku