Bariku, ty bys měl pracovat ve statni zprávě jako nějaký tajemník pro přidělování státních zakázek. Vždycky postupně naohýbáš kritéria tak, aby seděla tomu pravému koni >:D
Hele, já bych fakt chtěl, aby sis tu Kalinu nebo Vestu koupil. Třeba budeš za automobilového labužníka, který našel perlu schovanou pod mohutným proudem jednotného mainstreamu. Auto, které bude mít lepší motot a podvozek než Mazda, bude spolehlivější než Yaris a uživatelsky přívětivější než Polo. :-) A protože se Lady prodá málo, bude z ní nakonec ještě ceněný youngtimer :-)
Empathise s tebou i tvým problémem. V minulosti bylo rádio první věc, kterou jsem z auta vyhodil a koupil pořádný Sony nebo Pioneer systém s equlizerem. Ale to už je tak dávno, že to už není ani pravda. Krásný na tom bylo to, že v Austrálii byla kupa specialistů, kteří se takovými věcmi zabývaly a nic nebylo pro ně problémem. A výběr car audio systemů byl nekonečný.... :-! Ale taky pamatuji dobu, kdy car radio bylo optional extra a zrovna tak vnější zrcátka... :-!
Aha, ve srovnatelné cenové kategorii, o tom jsi se předtím nějak zapomněl zmínit :-) .
Co jsem hledal Kalinu, jsou k dispozici německé ceníky... a navigace tam není. [odkaz] Vlastně tam není ani podélně stavitelný volant. U Vesty taky není.
Jen tak pro inspiraci, něco z výbavy Pola:
Adaptivní tempomat
Systém aktivního brzdění
Zpětná kamera
Hlavové airbagy vpředu i vzadu
Hlasové ovládání a BT handsfree, napojení na anténu, mirrorlink
Sportovní sedačky Alcantara
Panoramatické střešní okno
LED světlomety potkávací i dálkové
z osobnej skusenosti
Yaris 2010 1,33 + manual - tak to auto malo krasny zvuk pri vytacani, v lete ked bolo stiahnute okienko
ale na dialnici take fakt ze na hrane, pri obiehani a zaradovani sa
Yaris 2014 1,33 + CVT - to vytacanie uz nie je ako predtym, skor to huci, na dialnici obiehanie a zaradovanie sa - nedostatocne
dialnica - hovorim o beznom dennom case, kedy rano ludia idu do prace, kazdy sa na dialnici nahli a je tazsie najst medzeru aby clovek nezavadzal autam, co idu rychlejsie ako 130
pri vikendovych cestach, ta dialnica sa da v pohode
v meste obe auta super - parkovanie, pri CVT o stupen lepsie
Za pět a něco jezdila i předchozí generace s 1,33. Nazývat 1,5 velkou je pak úsměvné. Mně osobně přišlo, že starší 1,33, ještě Euro4, jezdila lépe než ty novější. S trochou štěstí tahle 1,5 dožene, co 1,33 za ty roky ztratila.
skor keby nieco urobili s tym radiom
mp3 z USB sa nedaju v adresaroch prehladavat, len podla mp3 tag-ov
takze ak na USB stiahnete z CD nejake rozpravky ci pesnicky pre deti, tak je utrpenie nieco najst a prehrat
a tento katastrofalny system davaju do vsetkych svojich aut, aj do Rav4
za tie prachy FAIL!
Kalina i Granta maj normálně navigaci, ESP i ABS či BAS je ve standartu, xenony či LED nemá ve srovantelné cenové kategorii nikdo leda jako LED denní svícení, to má Lada taky.
Z komfortu běžné věci jako deštový senzor, el. ovl. zrácátka, vyhřívaný sedačky, el. ovládaná okna, centrál s DO atd. Jediný co nemaj je automatická klima a takové ty voloviny jako asistent jízdy v pruzích, automatické parkování atd což bývá u evrop a japonců stejně až u nejdražších výbav.
Kdy je to tvé nedávno? 1,4 nebyla nic moc ani za dob první Fabie. Nebyl to žádný výkřik techniky, ale ani v 8. generaci Civicu (ufo) nebyla 1,4 nic extra - i ta 1,8 mohla být ještě o něco potentnější, i když stačila.
Do města to samozřejmě stačilo - tam stačilo i HTP. Tahle diskuze u podobných aut tedy není moc na místě.
Křivka skutečného přeplňovaného motoru také nebude tak dokonalá. A máš samozřejmě pravdu, i atmosféra může mít v polovičních otáčkách, než je maximum, řekněme 90 % maxima, to vůbec není špatné. Jen by ta atmosféra pro porovnatelnou dynamiku ve středních otáčkách musela mít mnohem větší objem. To je to, co vnímáme, když prošlápneme akcelerátor.
No možná i za delší dobu, než 4 roky ... Mému poskakovadlu bude letos už 8 a teprve se blížím k 100 tis km. Vyměnil jsem 3 žárovky, baterku v ovladači a jinak jen filtry a olej. Kolíček a červené digitálky jsem měl i v předchozím služebním Subaru, takže jsem se nemusel přeučovat na nějakou novotu ;-)
Tohle je podle mě jeden z příkladů, kdy parametr 0-100 zcela nevystihuje, jak ten motor skutečně jezdí. Jak píšeš, už 1.33 byla (ovšem s manuálem) docela svižná. Věřím tomu, že tahle 1.5 bude s Yarisem v pohodě slušně hýbat. A ano, řadit se musí. Zvláštní je, že to říkám zrovna já. >:-[]
A jen tak na okraj. Na základě pár srovnávaček mám o věrohodnosti uváděných údajů některé "fúkanej konkurencie" jisté pochyby.
To je tedy řádný nesmysl. Pětistupňové převodovky se dnes moc nepoužívají. Spíš je najdeš u nějaké základní motorizace, nebo v provedení honícím normovanou spotřebu (protože se v testu používá jen prvních pět stupňů). Představ si, že pětistupňovou převodovku strčí i k malému dieselu, který na tom z hlediska využitelných otáček lépe ani náhodou nebude. A můžeš nějak rozvést tu tvou hysterezi?
Přímé vstřikování nemá, pokud se nepletu, takže by měl projít. A předpokládám, že je to ta 1,6 z Aurisu/ Corolly (koně bych nechal povozům, přežitá jednotka). Takže se tu prodává.
To je pravda. Já nicméně od auta pro denní poskakování od baráku do města a občas trochu dál vyžaduju především bezproblémovou službu. Sázka na motor, který snáší krátké jízdy, spoustu startů, v létě i v zimě, nevyžaduje regeneraci, vyvažování třema hřídelema, napojení na olejovou infuzi, bublinkový koupele a čtení pohádek na dobrou noc, to není na škodu. ;-)
Pokud za čtyři roky takového provozu i s relativně skromným nájezdem kolem 1000 km/měsíc nemusíš dělat nic jiného než dolejvání kapaliny do ostřikovačů, vznikne mezi tebou a autem vztah, kterému nemůže uškodit ani ruka zapletená do volantu při ovládání PC. >:-[]
Můžeme diskutovat o Vestě, to je víceméně moderní auto, ale Kalina je něco, co by z bran japonské nebo evropské automobilky mohlo vyjet tak před 15-20 lety... včetně těch motorů.
Stejně výkonné motory, to je fakt sranda... evropské supermini jsou dneska někde kolem 200k (Clio, Polo atd.).
A totéž výbava... asistenční systémy, navigace, xenony nebo LED? Vždyť tam jsou vrcholem pokroku parkovací senzory :-)
To s tou prevodovkou je mimo, ale nelineárny priebeh pri turbe je proste fakt. Kým sa turbo neroztočí, tak je to len špunt vo výfuku. Pri rozbehoch sa 1,4TSI(s tou jedinou som jazdieval) správa horšie ako hladká 1,4. Menej plynu a hneď to chce zdochnúť. Okolo 1000 otáčok je ten motor úplne hluchý, napríklad pomalý príjazd na dvojke ku križovatke a snaha vyraziť v momente keď mám výhľad je všetko len nie svižná. Pri 1400-1500 kde by podľa papierov mal byť už kruťák na vrchole sa preberá, aby potom razantne potiahol niekde okolo 1800-2000.
136Nm / 4400 otáček je maximálně průměrná hodnota, běžně mají atmosféry 100Nm z litru, Mazda má i víc (210Nm z dvoulitru). Takže... výkonově to prostě není žádný odvaz, ale na malé auto to musí stačit.
To mi je už len porovnanie. Toyota ma už 8 rokov v predaji 1,6 so 132HP, ktorý značne ťažšie auto ako Kalina rozhýbe z 0 na 100 za 10s. Priority sa menia. Výkon je pri vývoji menej dôležitý ako palivová efektivita a emisie.
Na tom neco bude. Je fakt, ze v honbe za vykonem se zapomina na spolehlivost. No tdy se bavime o novem malem aute - koho zajima, jestli ujede 300 tisic, nebo milion bez poruchy? Vetsina tech, co si ho koupi jako nove, s nim najezdi s bisou 150 tisic a daji ho pryc, na to nepotrebujes nadpozemsky spolehlivy agregat...
Doba je dnes jinde. Se 130Nm prostě žádnou slávu neuděláš a výkon musíš honit v otáčkách. A dynamiku sice můžeš lehce nahnat zpřevodováním (viz. Fabia 1.4 16V 55 vs. 74Kw), ale to podobně jako ty otáčky má dopad do spotřeby a zvukové pohody.
Neviem, preco je tu tolko polemizovania o novej motorizacii - bude skvela, lebo:
- vysoka tepelna ucinnost znamena nizsiu spotrebu nie len na papieri, cize realne 5,nieco
- velky objem bez turba znamena, ze bude vladat aj pri zatazenom aute a bude spolahliva
- na dialnici nebude chladena benzinom = nizsia spotreba
Najvacsim problemom yarisu je aj tak svojsky dizajn...
Vy jste se zasekli, v 70 letech a u nesmyslů, které už 30 let neplatí a u kecu typu JPP. Jak to není Evropské a japonské, může to být papírově 10x lepší a být s tím i milion pozitivních zkušeností ale vždycky to bude špatný. A je fuk jestli je to amerika, ruský nebo nevím odkud. Prostě vždycky špatný.
Některým z Vás by neškodilo ten kalendář ze stěny s letopočtem 1978 sundat >:D >:D
No je sranda že posmívaný rusák, co neumí vyrobit matičku udělá lepší motor jak japonec co má být na technologické špici a ještě to umí o 100 táců levněji >:D >:D
Ešte nedávno boli všetci blažení, keď mali 1,4 a 16V si dokonca lepili na kapotu. A zrazu, čo nemá 200 Nm je herka? Tak potom nerozumiem, prečo tie ódy na Civica s 1,4 a vzápätí zatracovanie?
Máme Yarise od roku 2012 s CVT a čekal jsem na FL a doufal, že něco udělají s tou šílenou maskou chladiče (Doufám, že toho, kdo design masky podepsal, chodí ta maska každou noc strašit). No neudělali, věčná škoda, budeme muset vyzkoušet CH-R.... ;-)
Přijde mi to už trochu obehrané. Model, který zažije víc jak 2 FL, obvykle má nějaký problém. Čest výjimkám jako Mégane 3...
No, Yaris je tak na půli cesty. Z jedné strany FL opět posunul design kousek dál a hlavně zadní část je velmi zdařilá a drží trend s horizontálními světly dělenými. Z druhé strany nemyslím, že by FL byl třeba.
Toyota to měří nevím jak, ale ty motory jsou na silnici mnohem pružnější, než na papíře. Klidně se vsadím že po zajetí tu stovku dá pod 10s. 111 koní na tak malé auto, to musí lítat jak drak a že to nemá turbo je pro mně velké plus, budu v létě kupovat nové auto a tohle se mi líbí moc.
Moderní auta jsou tlustí hrošíci, takže jasně turbo je fajn, ale třeba základní 1.2 TSI 63kW jelo ve Fabii dost podobně jako Yaris s 1.3. Tady mě docela potěšili chlapci z autowebu : "Japonské značky se v testech spolehlivosti pravidelně objevují na předních příčkách (třeba Lancer s čtyřválci 4A9 z let 2005-2008 doslovně exceluje), pokud však jde čistě o pohonné jednotky, podle nedávných studií a průzkumů mapujících auta za posledních patnáct let, pak si skvěle vedla hlavně Honda s benzínovými agregáty VTEC."
a Prvni 123:
proč asi mají turbobenzíny všechny šestistupňovou převodovku?
Protože se nevystačí s pěti stupni, na rozdíl od atmosféry...
Odpoved:
Jasne dokazujes, ze si v zivote s turbo benzinom nesiel......................
Predstav si ze aj TSI EA 111 v F2 malo iba 5 stupnovu prevodovku..........
Vies ono je to vzdy o poskladani prevodov pre motor...................
Turbo benzin si moze dovolit tocit 2500-2700 ot. na dialnici lebo to v stupani udrzi, zatial co atmo nie a preto musi byt roztocena niekde okolo 4000 ot. aby nespomalovala..................
Chlape viem to pekne porovnat ........... mam doma atmo aj turbo benzin........
lina herka je spatny pojem, ake myslim, ze oba vime, o cem mluvim. nutnost motor vytacet a podrazovat u nic moc vykonu neni nic. po cem by vetsina lidi touzila. me ridit i radit bavi, z automatu, ktery navic zabije i vyssi vykon proste protoze dela chyby a nema ten spravny instinkt nejsem nijak nadseny, presto turba od malych po velka dnes uz atmosfery absolutne deklasovaly. i 3.0 nebo V10 s turbem bude vzdy jina kava, nez samotna atmosfera. atmosfera je dnes anachronismus a jen levne zakladni reseni. recem o vyssi spolehlivosti neverim.
Pokud někdo není líný řadit, tak se žádná líná herka nekoná. Se současnou 1.33 je třeba pro mě Yaris takové sympaticky živé a zábavné svezení. Samo, při normální jízdě mají turbomotory výhodu snadnější dostupnosti výkonů.
Souhlas. 1.5 jakožto náhrada 1.3 si snad udrží podobné ceny. Nástřel někam vysoko přes 300 snad nenastane. Uvidíme. Jako největší výhodu bych však viděl komfort - tím se Yaris neztratí ani o třídu výše. A taky mi byl sympatický tím, že to bylo snad jediné supermini, ze kterého jsem měl pocit opravdu kvalitně vyrobené a smontované věci.
Pokud za to dostanu vyšší spolehlivost a životnost, tak tu výměnu klidně vezmu.
Pořád říkám, že dvoulitrový diesel s 55kW by měl emise úplně v pohodě... a životnost zase klidně milion kilometrů, jako za starých časů.
Akorát, že by ho, ke své škodě, nikdo nekoupil... rozhodně ne v Evropě.
Zatím. ;-)
No, a mně se s nima zas tak příjemně nejezdí.
Závislost není přímá = při stejných otáčkách a "zatížení" se chovají různě - podle toho, co tomu přecházelo...
Kromě toho mají užší využitelné pole otáček... proč asi mají turbobenzíny všechny šestistupňovou převodovku?
Protože se nevystačí s pěti stupni, na rozdíl od atmosféry...
No ja nevim... Design je horsi, nez drive, ten cumak.mi pripomina knir. Je to ble. A motor 1,5 asi bude staveny spis na nizsi otacky, ale dat prachy za 1,5 a dostat dynsmiku 1,3 mi neprijde jakp vyhra...
Neni treba rozumet. Staci se s par motory s nizkym krouticim momentem svezt a tady je pak zkusenost za tisic slov. Proc se s turbodiesels a turbo benziny jezdi tak prijemne a neni treba je nikam tocit. No, staci kouknout na nm a jeho prubeh. Auto s nizkym kroutakem bude vzdy lina herka.
Tak tak, plochá otáčková charakteristika momentu dělá lineární vzrůst výkonu s otáčkami. A proto jde motor - když je potřeba - vytáčet k většímu výkonu.
Takhle to Jeník3 určitě myslel.
Na prvý pohľad sa to javí skutočne ako biedne zrýchlenie, obdobne výkonná (dnes už väčšinou fúkaná) konkurencia to dáva pod 10s.
Napriek tomu myslím, že to bude živé autíčko, už tá 1,3ka bola pomerne svižná. Len to asi bude treba držať trochu pod krkom, resp. častejšie radiť, čo nie úplne korešponduje s určením auta (mesto) a typickej klientele Yarisu (ženy). Každopádne treba oceniť, že v dobe ekoterorizmu a downsizingu ide Yaris trochu proti prúdu a objem zväčšuje a motor vidím ako najväčšie pozitívum auta. Otázna je cena, či to s tou 1,5kou už nebude v revíri nižšej strednej triedy, ako to malí Japonci zvyknú.
Za väčší problém považujem ten dizajn, síce faceliftom odstránili najväčší problém (extrémne, až vulgárne chrómovanie zvýrazňujúce masku úplne nevhodnú na principiálne malé milé autíčko), ale stále to nie je zrovna etalón krásy a elegancie, skrátka akoby dosekané samurajským mečom. Každopádne ten odpudivý dizajn facelift výrazne zlepšil (inak sa ani nedalo, horšie to už byť nemohlo).
Baron Prášil by sa normálne hanbil. Tvrdiť, že Felda s tým OHaVným motorom mala spotrebu 5,5 je naozaj mimo.
P.S. Mám zjazdené dve Feldy a takáto dlhodobá priemerná spotreba nehrozila.
Pritom jazdím klíďo-píďo a motor je tzv. blbovzdorný. ;-)
Nm jsou potřeba, aby auto mělo zátah. A tyhle točivé motory většinou kolem 2000 rpm mají velmi malou sílu. Musí se vytočit ke 4000 rpm, aby byla k dispozici síla pro zrychlení. Zároveň jsou pro otáčky 2-6 rpm konstruované. Na udržení rychlosti stačí točit cca 2000.
Nevím, jaký je průběh křivky t.m. u tohoto motoru, ale usuzuji, že tento se nebude lišit od podobných motorů astra 1.4, kia 1.4, mazda 1.5, honda 1.4. Vše bez foukání, ale točivé.
Takhle to vypadá, když lidi nerozumí tomu, co ty Nm ve skutečnosti jsou. To není jako s výkonem. Motor nevytáčíte proto, abyste dosáhl nějaké hodnoty Nm.
Ona je otázka co udělali z převodovkou a na jaký stupeň té 100km/h rychlosti dosaženo. U některých na 2. u některých na 3. kvalt a hned je tu rozdíl 1s ;-)
Důležité je že to pojede ještě lépe než doposud a ještě úsporněji, co víc si přát při Toyoťácké spolehlivosti ;-)
Tenhle starý škodovácký celohliníkový OHV 1,3 motor - už tehdy dědeček - měl k tomu níže posazenému maximu momentu krásně plochou jeho otáčkovou charakteristiku, jejíž koncové body měly stejnou hodnotu momentu, jako nepovedená a těžká 1,6 VW, která se tehdy do Feldy také dávala.
Údajně tehdy měla tahle 1,3 (50kW) nejepší tepelnou účinnost z celého VW. (Jezdil jsem s ní s krátkou Feldou kolem 5,5 l/100km s malým rozptylem spotřeby - tak +-0,5 l/100km).
No, prcek! Na ten motor ano. Ale jinak nám narostl - už je to v této generaci 4-metrová třída! A tak se prostorově nabízí srovnání s dnešními dobrými, jako je např. Peugeot 208, Renault Clio, Hyundai i20, či starý, stále pozoruhodný a krásný Fiat Punto, anebo vyjímečně zdařilá Honda Jazz.