Lada VFTS Sport patřila v osmdesátých letech k hvězdám závodních tratí v tehdejším východním bloku. Ve Spojených státech amerických se i proto jedná o raritu, za níž si její majitel nechá pořádně zaplatit.
100 000,- Kčs bez daně pro jezdce I. výkonnostní třídy a pro ZO AMK Svazarmu, když dostali povolení. Jinak nebyla na prodej.
Někdy kolem roku 1980, Lada 1600 MTX A2-1600. Postavena podle homologace 21015. Karoserie 21011 + motor 2106.
Jo a nic se nepřevrtávalo, jiná převodovka je také nesmysl. Ta homologace ze SSSR byla závazná. U okruhových vozů Lada docházelo pří otáčkách nad 8000 k roztržení litinového setrvačníku, ale homologace neumožňovala použití jiného materiálu.
kde by se v Zemích míru a přátelství vzal soutěžní vůz světového formátu, když po silnících jezdilo to co jezdilo? Žigul byl v podstatě vrchol všeho snažení, ale ani jeho úprava nebyla bez problémů. Na spoustu dílů byly potřeba valuty/devizy a s těmi byl problém.
Navíc v ČSSR se veškeré dění na okruzích odehrávalo ve třídách od 1000 do 1600. V soutěžích od 600. To na žádné výkony nebylo.
Ten 500 konový špičkový speciál stál hádám asi tak 10x tolik. Tady v Metalexu vzali sériovej žigul, sundali s z toho nárazníky, vyházeli vnitřek, dali tam klec a nutné vybavení pro závod, rozšířily blatníky, převrtali motor, dali jinou převodovku, zavšení a brzdy a hurá.