naprosto souhlasim. kaban nezvladl ani upravu Upu na citygo. ale zaplatbanbuh za tohle.
a to si myslim, ze u tohoto auta si mohli dovolit divocit daleko vic nez u octavie...
Tam sa nedalo robit vela ineho, je to spolocna platforma pre NSF, takmer vsetko je spolocne s Up-om vratane karosarskych dielov, a VW musi z toho vyjst najlepsie. A aj to tak dopadlo. Up po facelifte vyzera fakt dobre, to sa podarilo. A pre Citigo ani Mii je uz rozhodnute, ze pokracovat nebudu (nemusi sa budovat zakaznicka zakladna), takze tam sa urobil len akoze facelift, aby sa mohla pouzit nova verzia infotainmentu, a LED DRL.
Jo, prokouklo to. Prolisy na kapotě, širší spodní maska... to auto vypadá hned víc propracovaně a méně "užitkově".
Výraz vyděšeného morčete je nahrazen výrazem naštvaného morčete, navázání masky na světla pořád není úplně super, ale dá se to. Uvidíme co základ, v tom byl vždycky ten hlavní problém.
Facelift drobátko pomohol, široký otvor v prednom nárazníku auto mierne opticky rozšíril. Inak sa ale na danom základe veľmi pracovať nedá, je to príliš stavané na úžitok, rozumej maximalizáciu priestoru na malom pôdoryse, čo je funkčne super (ten priestor tam naozaj je), ale vizuálne to moc nefunguje. Netvrdím, že každé malé auto má vyzerať ako detská hračka, to nie, ale určitá miera hravosti, roztomilosti by v mestskom mini, kde budú jazdiť prevažne ženy, byť mala. A tu je len hranatá krabička, ktorú moc ani veselé farby nevytrhnú.
S tím úplně nesouhlasím. To auto má zajímavé proporce, kraťoučké převisy... stačí se podívat na Up!, který se mi líbí čím dál víc... a klidně i v bílé na plecháčích.
Citigo má u mě největší problém v té masce, zbytek by byl asi ok... i když jsou i další detaily, jako třeba přechod těsnění okna u 3dv, to je u Citigo odfláknuté a u Up! je to udělané pořádně. Ty černé zadní dveře bych si asi klidně i odpustil.
Lenže pri súčasnom dizajne Škody ani nič iné než ostrú hranatú tvár auto mať nemôže, čo nie je principiálne moc vhodné na mini. Ten Up je o triedu lepší, v tom sa zhodneme.
Otázka co architektura přídě vůbec umožňuje. Výrazně jiná světla se tam zřejmě nevejdou, maska pro nasávání vzduchu také nemůže změnit pozici, takže zbývá jen nárazník a nějaké drobné tvarové retuše.
Nevypadá to špatně, ale v zásadě je to zklamání, jelikož jediné Citigo vůbec nepasuje do Kabaňovského stylu posledních let. Je fakt, že mohli zkusit ta světla alespoň trochu zhranatit.
Vzhledem k tomu, že už v rámci modelové péče dostalo před rokem např. přepracované světlomety, se nedalo čekat, že přijde nějaký výrazný FL. Za mě dobré, nový nárazník a další detaily jej sblížily s posledními modely a více změn nebylo třeba. Škoda, že Škoda nevolí obdobný přístup i u ostatních faceliftů. :-)
Tiež som si to pôvodne povedal, že TSI by malo byť, ale potom si človek uvedomí tie ceny a minimálne odstupy od Fabie a akosi výkonné (rozumej drahé) Citigo stráca zmysel. V základe je medzi nimi rozdiel len 700 eur (bez dorovnania výbavy), takže je otázne, či by si niekto kúpil mini za odhadom 11-12000 eur (keďže top motorizácia by asi nebola v základnej výbave).
To je principiálne ale problém celého Citiga, ktoré mi v daných cenách vedľa Fabie proste nedáva zmysel. O vizuálnej superiorite Fabie ani nehovoriac. Zmysel Citiga vidím jednak v nižších výbavách a motorizáciách (a tiež prítomnosti 3dv verzie), príp. bez ohľadu na cenu jeho miesto vidím v európskych veľkomestách, kde sa žiadajú minimálne rozmery.
Fabia TSI jde sehnat nejméně za nějakých 280 tis., v rozumné specifikaci od 300-310 tis. Up TSI stojí 274 tis., takže Citigo TSI by zřejmě stálo kolem 260 tis. ve střední výbavě. A to už při koupi městského auta stojí za zvážení...Na Slovenskou jsou nicméně ceny Citigo vyšší.
Je to tak, na značku Skoda je uplne iny pohlad ako na značku VW. Pri VW nie je problem dat za mini 12.000 EUR, lebo sa podobne vybavene Polo, hlavne na zapadnych trhoch je potrebne vydat 17.000-18.000 EUR. A vnutri su obidve auta rovnako velke, takisto male auta mali na zapade vzdy vacsiu popularitu, a niekde je to aj uplna nutnost.
Pri Skode by to nikto nedal, lebo to radsej kazdy zoberie Fabiu, ktora pre nase trhy dava vacsi zmysel za takmer rovnake peniaze. Realne, u nas rozdiel 1000 eur pri kupe noveho auta nerozhoduje. U nas je historicky najmensie akceptovatelne auto vo velkosti Favorita, preto Citigo nemalo nikdy u nas uspech (aj ked ja som sa to znazil zlepsit, a kupil som pred par rokmi 2ks :-) ) Ja som potreboval auto s automatom do 10.500 eur, takze mne vtedy z toho vyslo Citigo. Up, ktory bol aj vtedy krajsi, stal o 1.000 eur viac, a to by sa uz oplatilo riesit Polo DSG, alebo este prihodit trochu penazi, a zobrat Leona... ved to poznate :-)
Tak u Octavie III, jejíž příď stále působila velmi dobře, ji totálně překopali (bohužel s katastrofálními následky) a v případě Citiga, které by opravdu razantní facelift potřebovalo jako sůl, se jedná v podstatě jen o kosmetiku... :-O ;-\ :'-(
P.S: Jsou už zadní podběhy v kufru konečně kryté koberci a nákladová hrana plastem? 8-s
Trio rodiny New Small Family z dílny koncernu VW Group je s námi už od roku 2011, a tak nastává příhodná doba na jeho modernizaci.....a človek by čakal po takej dobe už generačnú výmenu.
a co má smysl, pověz?! motor se sekačky :-):-) ...a co by tam mělo jako být? 3.0 V6 ? 1.0 Mpi je dle mého tvrzení výborný motor, do auta važícího 850 kg plně dostačující (avšak je pravda, že absence 1.0 TSi je pro mě překvapením).
hoši, číst si tady ty vaše moudra je k pobavení, všechno od Š. je hnusné, Kabáň byl taky marnej....atd.
Jinak můj názor, auto má smysl větší než ty "modní" pseudo krabice SUV, které brázdí ulice našich měst a makretových parkovišť. Kolik z Vás jezdí poměrově více mimo město (pominuli firemní flotilu)?
Ked 3-valec, tak jedine do tohto segmentu, tam je to uplne v poriadku. Ved za chvilu bude 3-valec aj v 3er BMW.
Male auta celkovo nejdu v Europe, preto sa nedari ani Twingu, New Small Family boli auta vymyslene do krizy po 2008, cakalo sa, ze sa budu kupovat viac male auta, ale realita bola uplne ina, nestihali sa vyrabat Q7 a Cayenny :-)
Mě se drobný facelift CitiGo celkem líbí, ale stále nemá použitelný motor. Sem se 3hrnek TSI 66kW hodí a hlavně dává smysl. Proč ho tam zase nedali? Pořád Škodovka skučí, že prodeje Šítíčka nejsou, co by si představovali, ale nic proto neudělají... 66kW je už dostatečný výkon na tohle mini ;-)
Citigo je pre mňa po dizajnovej stránke najnudnejšie auto v danom segmente. Od faceliftu som nemal veľké očakávania, takže ho vnímam vlastne pozitívne. Stále mi tam žalostne chýbajú nejaké možnosti individualizácie. Tie sú len pre Up! a tak Citigo aj Mii zámerne ostávajú také šedé myšky, vhodné hlavne na rozvoz jedla.
Už po představení se tu říkalo, že to vypadá jako Daewoo Tacuma, díky té masce. Vypadat jako Kia se tu občas používá jako nadávka, ale málokterá mainstreamová automobilka má dneska tak povedený designový jazyk, který dobře snáší i základní verze.
Kija? Nechápu :-O
Edit: Aha, z kontextu dalšího příspěvku vyplývá, že pán chtěl být zřejmě ftipný a myslej Kia. Pokud ano, tak 100 palců dolů za komolení názvu automobilky.