Brouk má kořeny v Tatře (prototyp V570 z 1933) a "zlí" jazykové tvrdí, že 411/412 měla až hodně společného s Traplanem (údajně i v detailech), který se už u nás tehdy nevyráběl (smutná historie pokrokového a bohatě exportovaného čs. automobilu).
Po 411/12 měl přijít u VW znovu typ s boxerem za zadní, ale už úhlovou, nápravou, která měla omezit přetáčivost. Ale tehdejší šéf VWu pan Hahn razantně rozhodl a již připravený vůz zakázal - doslova řekl: "Bude to vůz s motorem vepředu a předním náhonem." Jak je možné, že vyjel tak překotně rychle zadřilý Passat, když nikdy VW takovou koncepci nedělal? Inu, VW koupil NSU i se zkušenými vývojáři, kteří s takovým pohonem měli zažité progresivní zkušenosti.
A Passat (byť tehdy ještě s motorem podélně před přední nápravou) byl opravdu povedný. Vzpomínám si, jak pod obrázkem v podrobném technickém popisu v časopisu Automobil napsal Ing. Milan Jozíf doslova: "Jak může být to prostorné auto tak malé". Byl to pohled na otevřenou záď se stojícími lidmi u ní, jejichž postavy vyčnívaly nad střechu vozu. Výška byla - jak se tenktát dělalo - cca 1400 mm.
Jestli si dobre pamatuji vyklad z navstevy v Ingolstadtu, tak je tam cerveny model predchdce Golfu - tusim prototyp Audi 50? Golf vzniklu v NSU a po akvizici ho prevzal VW jako vice mene hotovy. Stejne tak Passat.
On vube VW nic moc co se tyce vyvoje aut a je paradoxni, ze technicky mnohem vyspelejsi Audi muselo poslouchat bafunare z VW. Jedno z mala aut, ktere skutecne vzniklo ve VW byl Phaeton - naprosty ekonomicky a technicky (v dobe vzniku realny dojezd 400 km) nesmysl. A vzniknul jen pro to, ze vlkohradi vorstand nechtel jezdit Audinach.
Počítalo se s Wankelem...spolupráce s NSU...následně VW NSU koupil a prototypy včetně dokumentace se záhadně ztratily... Náhoda? Nebo dokonalá příležitost mít hotovou "mulu" pro designéra Giugara? To už se dneska nikdo nedozví...ale následné využití kapacit motorárny v Karl-Marx-Stadt pro výrobu motorů 1.1 a 1.3 pro VW ... žeby takovej malej dík?
Cožeto? 411/12 už úhlovou nápravu měl. Tak jako předchozí Typ3. A brouk ji pro některé verze dostal také už koncem 70. let. A nevím o tom, že by měl Tatraplán macphersona. 411 ano.. Takže Tatraplán má s tímto společný jen boxer za zadní nápravou.
Jo, jo, díky, omlouvám se, mrzí mě to, že jsem to tak uspěchal, spletl jsem to s předchozím typem. Už si uvědomuji, že 411,12 měly opravdu vepředu McPhersona a vzadu šikmé osy kývání a dokonce pružinu nad kolem - jestli to byl taky modifikovaný McPherson, to ale nevím.
Za Hahnem přišli konstrutéři s dalším typem, který měl mít další vylepšené potlačením přetáčivosti a tam to skončilo.
A Brouk - ano, ten byl z gruntu předělán: McPherson / šikmé osy kývání. Bylo to nápadné už od pohledu. (Navíc měl rozměrnější a ploché čelní sklo).
Nikoliv, nástupce Brouka neměl mít moto za zadní, ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami a jeho chladicí žábry byly na blatnících před zadními koly. Opět to mělo jen jeden pár dveří. Naštěstí si Hahn včas uvědomil stupiditu tohoto řešení a už víceméně hotový prototyp nepustil do výroby. Myslím, že je možné jej vidět v muzeu VW ve Volfsburgu.
"...ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami..."
Zadní sedačky před přední nápravou? To bylo hodně odvážné... >:-[] ;-)
Po 411/12 měl přijít u VW znovu typ s boxerem za zadní, ale už úhlovou, nápravou, která měla omezit přetáčivost. Ale tehdejší šéf VWu pan Hahn razantně rozhodl a již připravený vůz zakázal - doslova řekl: "Bude to vůz s motorem vepředu a předním náhonem." Jak je možné, že vyjel tak překotně rychle zadřilý Passat, když nikdy VW takovou koncepci nedělal? Inu, VW koupil NSU i se zkušenými vývojáři, kteří s takovým pohonem měli zažité progresivní zkušenosti.
On vube VW nic moc co se tyce vyvoje aut a je paradoxni, ze technicky mnohem vyspelejsi Audi muselo poslouchat bafunare z VW. Jedno z mala aut, ktere skutecne vzniklo ve VW byl Phaeton - naprosty ekonomicky a technicky (v dobe vzniku realny dojezd 400 km) nesmysl. A vzniknul jen pro to, ze vlkohradi vorstand nechtel jezdit Audinach.
Počítalo se s Wankelem...spolupráce s NSU...následně VW NSU koupil a prototypy včetně dokumentace se záhadně ztratily... Náhoda? Nebo dokonalá příležitost mít hotovou "mulu" pro designéra Giugara? To už se dneska nikdo nedozví...ale následné využití kapacit motorárny v Karl-Marx-Stadt pro výrobu motorů 1.1 a 1.3 pro VW ... žeby takovej malej dík?
Za Hahnem přišli konstrutéři s dalším typem, který měl mít další vylepšené potlačením přetáčivosti a tam to skončilo.
A Brouk - ano, ten byl z gruntu předělán: McPherson / šikmé osy kývání. Bylo to nápadné už od pohledu. (Navíc měl rozměrnější a ploché čelní sklo).
Zadní sedačky před přední nápravou? To bylo hodně odvážné... >:-[] ;-)