Brouk má kořeny v Tatře (prototyp V570 z 1933) a "zlí" jazykové tvrdí, že 411/412 měla až hodně společného s Traplanem (údajně i v detailech), který se už u nás tehdy nevyráběl (smutná historie pokrokového a bohatě e😜ortovaného čs. automobilu).
Po 411/12 měl přijít u VW znovu typ s boxerem za zadní, ale už úhlovou, nápravou, která měla omezit přetáčivost. Ale tehdejší šéf VWu pan Hahn razantně rozhodl a již připravený vůz zakázal - doslova řekl: "Bude to vůz s motorem vepředu a předním náhonem." Jak je možné, že vyjel tak překotně rychle zadřilý Passat, když nikdy VW takovou koncepci nedělal? Inu, VW koupil NSU i se zkušenými vývojáři, kteří s takovým pohonem měli zažité progresivní zkušenosti.
Ted
1
taky mohl dostat dva pary svetel, ale nastesti to schovali pro fl O3
starý_kluk
0
A Passat (byť tehdy ještě s motorem podélně před přední nápravou) byl opravdu povedný. Vzpomínám si, jak pod obrázkem v podrobném technickém popisu v časopisu Automobil napsal Ing. Milan Jozíf doslova: "Jak může být to prostorné auto tak malé". Byl to pohled na otevřenou záď se stojícími lidmi u ní, jejichž postavy vyčnívaly nad střechu vozu. Výška byla - jak se tenktát dělalo - cca 1400 mm.
eLzyx
0
412 má dva páry světel ...
KubikCv
0
proč se tak rychle objevil Golf? Třeba proto,že použili už hotový prototyp jiného výrobce jako mulu a základ pro Giugarův design :yes:
Blatouch
0
Jestli si dobre pamatuji vyklad z navstevy v Ingolstadtu, tak je tam cerveny model predchdce Golfu - tusim prototyp Audi 50? Golf vzniklu v NSU a po akvizici ho prevzal VW jako vice mene hotovy. Stejne tak Passat.
On vube VW nic moc co se tyce vyvoje aut a je paradoxni, ze technicky mnohem vyspelejsi Audi muselo poslouchat bafunare z VW. Jedno z mala aut, ktere skutecne vzniklo ve VW byl Phaeton - naprosty ekonomicky a technicky (v dobe vzniku realny dojezd 400 km) nesmysl. A vzniknul jen pro to, ze vlkohradi vorstand nechtel jezdit Audinach.
BaracudaJ
1
Pokud si dobře pamatuju, pak Audi 50 bylo VW Polo. To však zůstalo dál ve výrobě. Audi se vyrobilo jen pár kusu, nebyl zájem kvůli vyšší ceně.
KubikCv
0
P603 v roce 1967 [odkaz]
Počítalo se s Wankelem...spolupráce s NSU...následně VW NSU koupil a prototypy včetně dokumentace se záhadně ztratily... Náhoda? Nebo dokonalá příležitost mít hotovou "mulu" pro designéra Giugara? To už se dneska nikdo nedozví...ale následné využití kapacit motorárny v Karl-Marx-Stadt pro výrobu motorů 1.1 a 1.3 pro VW ... žeby takovej malej dík?
Arese
0
Ten "jiný výrobce" byl Fiat a jeho 127... 😲
KubikCv
0
ne..prototyp P603
Papezja
1
Cožeto? 411/12 už úhlovou nápravu měl. Tak jako předchozí Typ3. A brouk ji pro některé verze dostal také už koncem 70. let. A nevím o tom, že by měl Tatraplán macphersona. 411 ano.. Takže Tatraplán má s tímto společný jen boxer za zadní nápravou.
starý_kluk
0
Jo, jo, díky, omlouvám se, mrzí mě to, že jsem to tak uspěchal, spletl jsem to s předchozím typem. Už si uvědomuji, že 411,12 měly opravdu vepředu McPhersona a vzadu šikmé osy kývání a dokonce pružinu nad kolem - jestli to byl taky modifikovaný McPherson, to ale nevím.
Za Hahnem přišli konstrutéři s dalším typem, který měl mít další vylepšené potlačením přetáčivosti a tam to skončilo.
A Brouk - ano, ten byl z gruntu předělán: McPherson / šikmé osy kývání. Bylo to nápadné už od pohledu. (Navíc měl rozměrnější a ploché čelní sklo).
Arese
0
Nikoliv, nástupce Brouka neměl mít moto za zadní, ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami a jeho chladicí žábry byly na blatnících před zadními koly. Opět to mělo jen jeden pár dveří. Naštěstí si Hahn včas uvědomil stupiditu tohoto řešení a už víceméně hotový prototyp nepustil do výroby. Myslím, že je možné jej vidět v muzeu VW ve Volfsburgu.
white label
0
"...ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami..."
Zadní sedačky před přední nápravou? To bylo hodně odvážné... >😒] 😉
KubikCv
0
Tak si říkám,proč na ACZ ještě lezu.... aspoň jste mohli přeložit článek z jalopniku [odkaz]
traveldrive
0
Neospravedlňuj sa za zlozvyk...všetci nejaký máme, a možno nie len tento jeden. 😉
KubikCv
1
to je fakt...to je stejný jako když lezu do ledničky i když vím,že tam nic dobrýho není >😁
Po 411/12 měl přijít u VW znovu typ s boxerem za zadní, ale už úhlovou, nápravou, která měla omezit přetáčivost. Ale tehdejší šéf VWu pan Hahn razantně rozhodl a již připravený vůz zakázal - doslova řekl: "Bude to vůz s motorem vepředu a předním náhonem." Jak je možné, že vyjel tak překotně rychle zadřilý Passat, když nikdy VW takovou koncepci nedělal? Inu, VW koupil NSU i se zkušenými vývojáři, kteří s takovým pohonem měli zažité progresivní zkušenosti.
On vube VW nic moc co se tyce vyvoje aut a je paradoxni, ze technicky mnohem vyspelejsi Audi muselo poslouchat bafunare z VW. Jedno z mala aut, ktere skutecne vzniklo ve VW byl Phaeton - naprosty ekonomicky a technicky (v dobe vzniku realny dojezd 400 km) nesmysl. A vzniknul jen pro to, ze vlkohradi vorstand nechtel jezdit Audinach.
Počítalo se s Wankelem...spolupráce s NSU...následně VW NSU koupil a prototypy včetně dokumentace se záhadně ztratily... Náhoda? Nebo dokonalá příležitost mít hotovou "mulu" pro designéra Giugara? To už se dneska nikdo nedozví...ale následné využití kapacit motorárny v Karl-Marx-Stadt pro výrobu motorů 1.1 a 1.3 pro VW ... žeby takovej malej dík?
Za Hahnem přišli konstrutéři s dalším typem, který měl mít další vylepšené potlačením přetáčivosti a tam to skončilo.
A Brouk - ano, ten byl z gruntu předělán: McPherson / šikmé osy kývání. Bylo to nápadné už od pohledu. (Navíc měl rozměrnější a ploché čelní sklo).
Zadní sedačky před přední nápravou? To bylo hodně odvážné... >😒] 😉