Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

VW Brouk měl dostat dva páry dveří. Pak ale přišel Golf

17 komentářů

starý_kluk
Brouk má kořeny v Tatře (prototyp V570 z 1933) a "zlí" jazykové tvrdí, že 411/412 měla až hodně společného s Traplanem (údajně i v detailech), který se už u nás tehdy nevyráběl (smutná historie pokrokového a bohatě exportovaného čs. automobilu).

Po 411/12 měl přijít u VW znovu typ s boxerem za zadní, ale už úhlovou, nápravou, která měla omezit přetáčivost. Ale tehdejší šéf VWu pan Hahn razantně rozhodl a již připravený vůz zakázal - doslova řekl: "Bude to vůz s motorem vepředu a předním náhonem." Jak je možné, že vyjel tak překotně rychle zadřilý Passat, když nikdy VW takovou koncepci nedělal? Inu, VW koupil NSU i se zkušenými vývojáři, kteří s takovým pohonem měli zažité progresivní zkušenosti.
Ted
taky mohl dostat dva pary svetel, ale nastesti to schovali pro fl O3
starý_kluk
A Passat (byť tehdy ještě s motorem podélně před přední nápravou) byl opravdu povedný. Vzpomínám si, jak pod obrázkem v podrobném technickém popisu v časopisu Automobil napsal Ing. Milan Jozíf doslova: "Jak může být to prostorné auto tak malé". Byl to pohled na otevřenou záď se stojícími lidmi u ní, jejichž postavy vyčnívaly nad střechu vozu. Výška byla - jak se tenktát dělalo - cca 1400 mm.
Avatar - eLzyx
eLzyx
412 má dva páry světel ...
Avatar - KubikCv
KubikCv
proč se tak rychle objevil Golf? Třeba proto,že použili už hotový prototyp jiného výrobce jako mulu a základ pro Giugarův design :yes:
Blatouch
Jestli si dobre pamatuji vyklad z navstevy v Ingolstadtu, tak je tam cerveny model predchdce Golfu - tusim prototyp Audi 50? Golf vzniklu v NSU a po akvizici ho prevzal VW jako vice mene hotovy. Stejne tak Passat.

On vube VW nic moc co se tyce vyvoje aut a je paradoxni, ze technicky mnohem vyspelejsi Audi muselo poslouchat bafunare z VW. Jedno z mala aut, ktere skutecne vzniklo ve VW byl Phaeton - naprosty ekonomicky a technicky (v dobe vzniku realny dojezd 400 km) nesmysl. A vzniknul jen pro to, ze vlkohradi vorstand nechtel jezdit Audinach.
baracudaj
Pokud si dobře pamatuju, pak Audi 50 bylo VW Polo. To však zůstalo dál ve výrobě. Audi se vyrobilo jen pár kusu, nebyl zájem kvůli vyšší ceně.
Avatar - KubikCv
KubikCv
P603 v roce 1967 [odkaz]

Počítalo se s Wankelem...spolupráce s NSU...následně VW NSU koupil a prototypy včetně dokumentace se záhadně ztratily... Náhoda? Nebo dokonalá příležitost mít hotovou "mulu" pro designéra Giugara? To už se dneska nikdo nedozví...ale následné využití kapacit motorárny v Karl-Marx-Stadt pro výrobu motorů 1.1 a 1.3 pro VW ... žeby takovej malej dík?
Arese
Ten "jiný výrobce" byl Fiat a jeho 127... :-O
Avatar - KubikCv
KubikCv
ne..prototyp P603
Papezja
Cožeto? 411/12 už úhlovou nápravu měl. Tak jako předchozí Typ3. A brouk ji pro některé verze dostal také už koncem 70. let. A nevím o tom, že by měl Tatraplán macphersona. 411 ano.. Takže Tatraplán má s tímto společný jen boxer za zadní nápravou.
starý_kluk
Jo, jo, díky, omlouvám se, mrzí mě to, že jsem to tak uspěchal, spletl jsem to s předchozím typem. Už si uvědomuji, že 411,12 měly opravdu vepředu McPhersona a vzadu šikmé osy kývání a dokonce pružinu nad kolem - jestli to byl taky modifikovaný McPherson, to ale nevím.

Za Hahnem přišli konstrutéři s dalším typem, který měl mít další vylepšené potlačením přetáčivosti a tam to skončilo.

A Brouk - ano, ten byl z gruntu předělán: McPherson / šikmé osy kývání. Bylo to nápadné už od pohledu. (Navíc měl rozměrnější a ploché čelní sklo).
Arese
Nikoliv, nástupce Brouka neměl mít moto za zadní, ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami a jeho chladicí žábry byly na blatnících před zadními koly. Opět to mělo jen jeden pár dveří. Naštěstí si Hahn včas uvědomil stupiditu tohoto řešení a už víceméně hotový prototyp nepustil do výroby. Myslím, že je možné jej vidět v muzeu VW ve Volfsburgu.
Avatar - white label
white label
"...ale PŘED přední nápravou - ležatý boxer byl našlapaný pod zadními sedačkami..."
Zadní sedačky před přední nápravou? To bylo hodně odvážné... >:-[] ;-)
Avatar - KubikCv
KubikCv
Tak si říkám,proč na ACZ ještě lezu.... aspoň jste mohli přeložit článek z jalopniku [odkaz]
traveldrive
Neospravedlňuj sa za zlozvyk...všetci nejaký máme, a možno nie len tento jeden. ;-)
Avatar - KubikCv
KubikCv
to je fakt...to je stejný jako když lezu do ledničky i když vím,že tam nic dobrýho není >:D