Škoda, že v titulku nestojí, že Karosa postupně zvyšuje dodávky autobusů na Slovensko. To přejmenování na Iveco Czech Republik je přímo uražející a pohrdající 110 letou historií Karoserie Sodomky respektive Karosy. To samé jako kdyby VW přejmenoval Škodu na VW Tschechische Republik😒
acALIEN
0
Dulezite je, ze porad zijou 😉
Klaudius
0
Dôležité je, že neumriem od hladu, je úplne jedno, čo jem, že? Paninaro má úplnú pravdu. V prípade Škodovky bola nepríputné, aby aj s novým majiteľom nevyrábala jedine so značkou Škoda. U Karosy je to už úplne fuk?
Nehľadiac na to, čo poznám šoférov autobusov jazdiacich s Ivecom, zrovna tie vozy nechvália...každý povie, že Karosy boli 2x lepšie.
Beekey
0
No hej, kolko ludi hovori, ze za komancov bolo 2x lepsie? Sak teraz treba pracovat, vtedy stacilo chodit do prace. To 2x lepsie v pripade Karosy a Iveca, je viacmenej nostalgia. Ale jak ja viem, tak aj tie novsie karosy ktore zacali jazdit tak pred 6-7 rokmi este, po troch rokoch boli uplne rezave skoro vsade, no siece na problematickych mieastahc, ale aj tak. Takze premenovanie je marketing, predat sracku pod menom Karosa, alebo Iveco, tak s tym Ivecom to pojde asi lahsie...
Klaudius
0
Netušíš, čo hovoríš, chlapče.
T613
0
protože můj otec jezdí na karosách, irisbusech a solarisech, tak opravdu nevíš o čem mluvíš.
Beekey
0
Mozno, ze netusim, ale ja to vnimam tak, a i marketingivi 'magovia' v Karose, khm v Ivecu to mysleli tak ako ja. Ja tuto situaciu viem hodnotit, ako tak iba z pohladu pasaziera, trebars v takych karosach cestovanie moc pohodlne neni, to, ze trabars v karosach bola pohodlnejsia sedacka, ci cokolvek lepsie z pohladu vodica, ma predsa zaujimat nemusi, tak isto ako cestujucich, totiz na autobusi je iba jeden vodic, ale tych cestujucich urcite viac. Ako to vystihol i mcAlien, aspon ze nieco je, neni predsa lepsie mat Iveco ako nemat Karosu?
ub
0
Jakou Karosu máš na mysli, ve které se ti tak pohodlně necestovalo? A co bylo důvodem? Sedačky? To nemůžeš myslet vážně, tam se můžou nasadit klidně masážní křesla když na to přijde. Komfort jízdy není určitě špatný, ne u dálkových Karos. Také porovnávej Karosy, které se ještě skutečně jmenovaly Karosa s autobusy ze stejných let. Třebaže v mém městě je teď přebytek Solarisů, o komfortu jízdy nemůže být vzhledem k nízkopodlažáku vůbec řeč, podobně tak pokud jde o rozvržení sedaček, ještě horší než v Karosách, ale to už se nebavíme o busech samotných. Pokud je o spolehlivost nebo poruchovost, marketing a prodejnost daného jména, to bych nechal na jiných, ale přejmenování nemusí být vždy nutně dobrým krokem a v případě Karosy jsem 100% přesvědčen o tom, že to bylo minimálně diskutabilní rozhodnutí. Ale stalo se. Hlavně vždy porovnávej srovnatelné...
Beekey
0
Tak trebars karosy MHD v prahe a renaulty, skoro ten isty rok vyroby. Karosy su hlusnejsie, a vylozene smrdia, benzin olej atd.
Dialkove autobusy radsej nechajme, tam uz tie karosy fakt nikde nie su. Volvo, Scania, Mercedes, Ksetra, Neoplan, alebo trebars taky Hyundai...
Nehovorim, Karosa je celkom slusny autobus na stredoeuropske pomery, ale neak nic extra v tych autobusoch nevidim...
Klaudius
0
Hodnotíš to príliš povrchne a len s ohľadom na súčasnoť. My pamätníci (starnem, dokelu), čo sme sa vozili aj na RTO, môžeme povedať, že nič pohodlnejšie ako ŠD11 nebolo, ani dnes bežne nie je. Tomu autobusu nseiahali Mercedesy, Volvá alebo čokoľvek iné ani po kotníky, aj keby mali sebelepšiu výbavu. Diaľková jazda Renaultom bola pre mňa utrpením, ani so svojou priemernou výškou 180 cm som sa nemohol pohodlne usadiť, hluk bol, trúfam si povedať, väčší ako u kritizovanej Karosy. Či budeme hovoriť o ŠD11, LC735 alebo 736. A v dobe, keď prišiel sedmičkový rad, ešte neboli až tak bežné autobusy, ktoré mohli jazdiť po diaľnici trvale 130 km/h....Karosa s tým nemala najmení problém. S pôvodným motorom Liaz.
0
Sice jsem s nimi nejezdil (jen na akcích), ale mohu říct, že modely 706 RTO či ŠM 11 si díky svému nezaměnitelnému stylu získaly kultovní status. Sedmistovky (přesdívané "Dodoše") už vznikly za účelem co největšího šetření, stejně tak jako trolejbusy Škoda 14 Tr, jehož první vývoj probíhal v obdobnou dobu.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
0
Asi tak 😉
I když přejmenováním firmy zahodilo slavné jméno.
PavelK_
0
Aspoň k článku mohla redakce přiřadit fotku busu, který se v režii Iveco Czech Republic vyrábí.
Nehľadiac na to, čo poznám šoférov autobusov jazdiacich s Ivecom, zrovna tie vozy nechvália...každý povie, že Karosy boli 2x lepšie.
Dialkove autobusy radsej nechajme, tam uz tie karosy fakt nikde nie su. Volvo, Scania, Mercedes, Ksetra, Neoplan, alebo trebars taky Hyundai...
Nehovorim, Karosa je celkom slusny autobus na stredoeuropske pomery, ale neak nic extra v tych autobusoch nevidim...
I když přejmenováním firmy zahodilo slavné jméno.