Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco postupně zvyšuje dodávky autobusů na Slovensko

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
Pro společnost Iveco Czech Republic se stávají slovenští odběratelé čím dál významnější. Letos chce výrobce export do sousední země proti loňsku zdvojnásobit na více než 400 autobusů. ČTK o tom informoval mluvčí firmy Jindřich Lněnička.

Iveco letos plánuje, že letos vyrobí asi 3000 autobusů, na Slovensko tak připadne zhruba 13 procent produkce. Již vloni firma podepsala smlouvy, že letos postupně dodá 400 linkových autobusů do Žiliny, Trenčína a Martina. Dopravní podnik v Košicích odebere 40 autobusů řady Citelis, z toho polovina z nich bude s pohonem na CNG. Autobusy na stlačený zemní plyn mají podle firmy perspektivu.

"Rovněž na trhu Slovenské republiky se výrazně projevují snahy dopravců a majitelů dopravních společností vymanit se ze závislosti na stále zdražujících ropných pohonných médiích a plynofikovat nejen městskou, ale i meziměstskou dopravu," uvádí zástupci firmy v loňské výroční zprávě.

Iveco je dynamicky se rozvíjející firma, což je patrné na produkci i hospodářských výsledcích. Na rok 2009 plánuje výrobu 3350 vozů, vloni jich vyrobila zhruba 2700. Firma loni meziročně zvýšila obrat o 33 procent na 11,3 miliardy korun. Zdaněný zisk dosáhl přibližně 1,56 miliardy korun, což je téměř o 100 procent více než v předchozím roce.

Iveco Czech Republic má po celé Evropě více než 400 zákazníků, hlavní klientelu má ve Francii a Itálii. Je možné, že některé z nich postihne finanční krize. Generální ředitel firmy Daniel Patka neumí nyní vyhodnotit, jak se světová finanční krize vyvine. V současnosti negativně firmu ovlivňuje cena železa a posilující koruna.

"Pro nás je to v tuhle chvíli těžké vyhodnotit. Pokud ta krize dopadne na některého z našich zákazníků, tak dopadá i nás. Máme jich tolik, že je evidentní, že na některé z nich krize dopadne," řekl ČTK Patka.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (14)
28. 9. 2008 22:31
Re: KAROSA :-(
Hodnotíš to príliš povrchne a len s ohľadom na súčasnoť. My pamätníci (starnem, dokelu), čo sme sa vozili aj na RTO, môžeme povedať, že nič pohodlnejšie ako ŠD11 nebolo, ani dnes bežne nie je. Tomu autobusu nseiahali Mercedesy, Volvá alebo čokoľvek iné ani po kotníky, aj keby mali sebelepšiu výbavu. Diaľková jazda Renaultom bola pre mňa utrpením, ani so svojou priemernou výškou 180 cm som sa nemohol pohodlne usadiť, hluk bol, trúfam si povedať, väčší ako u kritizovanej Karosy. Či budeme hovoriť o ŠD11, LC735 alebo 736. A v dobe, keď prišiel sedmičkový rad, ešte neboli až tak bežné autobusy, ktoré mohli jazdiť po diaľnici trvale 130 km/h....Karosa s tým nemala najmení problém. S pôvodným motorom Liaz.
28. 9. 2008 17:47
Re: KAROSA :-(
Tak trebars karosy MHD v prahe a renaulty, skoro ten isty rok vyroby. Karosy su hlusnejsie, a vylozene smrdia, benzin olej atd.
Dialkove autobusy radsej nechajme, tam uz tie karosy fakt nikde nie su. Volvo, Scania, Mercedes, Ksetra, Neoplan, alebo trebars taky Hyundai...
Nehovorim, Karosa je celkom slusny autobus na stredoeuropske pomery, ale neak nic extra v tych autobusoch nevidim...
28. 9. 2008 17:33
Fotka
Aspoň k článku mohla redakce přiřadit fotku busu, který se v režii Iveco Czech Republic vyrábí.
28. 9. 2008 16:49
Re: KAROSA :-(
Jakou Karosu máš na mysli, ve které se ti tak pohodlně necestovalo? A co bylo důvodem? Sedačky? To nemůžeš myslet vážně, tam se můžou nasadit klidně masážní křesla když na to přijde. Komfort jízdy není určitě špatný, ne u dálkových Karos. Také porovnávej Karosy, které se ještě skutečně jmenovaly Karosa s autobusy ze stejných let. Třebaže v mém městě je teď přebytek Solarisů, o komfortu jízdy nemůže být vzhledem k nízkopodlažáku vůbec řeč, podobně tak pokud jde o rozvržení sedaček, ještě horší než v Karosách, ale to už se nebavíme o busech samotných. Pokud je o spolehlivost nebo poruchovost, marketing a prodejnost daného jména, to bych nechal na jiných, ale přejmenování nemusí být vždy nutně dobrým krokem a v případě Karosy jsem 100% přesvědčen o tom, že to bylo minimálně diskutabilní rozhodnutí. Ale stalo se. Hlavně vždy porovnávej srovnatelné...
28. 9. 2008 14:23
Re: KAROSA :-(
Mozno, ze netusim, ale ja to vnimam tak, a i marketingivi 'magovia' v Karose, khm v Ivecu to mysleli tak ako ja. Ja tuto situaciu viem hodnotit, ako tak iba z pohladu pasaziera, trebars v takych karosach cestovanie moc pohodlne neni, to, ze trabars v karosach bola pohodlnejsia sedacka, ci cokolvek lepsie z pohladu vodica, ma predsa zaujimat nemusi, tak isto ako cestujucich, totiz na autobusi je iba jeden vodic, ale tych cestujucich urcite viac. Ako to vystihol i mcAlien, aspon ze nieco je, neni predsa lepsie mat Iveco ako nemat Karosu?