Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tatra a její osmnáctiválec o objemu 22 litrů! Co měl pohánět? A proč nakonec vzniklo jen pár kusů?

14 komentářů

PavelK_
Proč ta ironie vůči mé osobě, já ten důvod znám (trochu jiný od tvé pravdy), ale uveď pasáž článku, kde to autor v souladu s nadpisem vysvětluje. Mimochodem, poslední T111 byla vyrobena 17.3.1963. Ale to jsi mezi řádky jistě vyčetl.
PavelK_
A zase, nadpis klade otázku, na kterou článek neodpovídá. Tohle zajímavé monstrum by si zasloužilo víc, než jen bulvární sloupek
Mpower
Spíš bych řekl, že Němci neměli tou dobou už ropu-naftu v takovém množství, jako by bylo potřeba. Jejich hlavní zdroj byl syntetický benzín a proto v tam zůstaly ty motory Maybach
Avatar - praděda7
praděda7
Tak ten Maybach byl super motor. Ale jak už je zmíněno výše, byl to benzin a určitě žral jak blázen, a benzinu nebylo, tah na Kavkazké naftové pole jim nevyšel a v Africe se jim též nevedlo, proto Němci u Tatry v tu dobu hledali náhradu.
Avatar - MDK
MDK
Sakra to byl byl enžin do nové Oktávei, krouťák jak Titanic, za károu čoud jak Prunéřov v mlze. Za*raná EU!
rtomas
Bolo by pekne, keby si napravil nedbalost autora a napisal ten dovod, ked ho poznas. "Viem ale nepoviem" je dost infantilne.
DeTomaso
Protoze Cesi uspesne celou valecnou vyrobu sabotovali. V hutich a slevarnach schvalne plytvaly manganem, tanky mely krehke pancire a po zasahu implodovaly, dela a kulomety na ponorkach po kontaktu se slanou vodou v mziku zarezla.

Tak i tento motor byl schvalne navrzen tak, aby byl spatny. Jak vykonem, tak spotrebou. Nemci si ho vyzkouseli a panove z vyssiho veleni kteri brali provize za armadni zakazky byli jenom radi, ze muzou zakazku priklepnout kamaradum od Maybachu a tak si ani nikdo nestezoval.
xmedan
Davat do tanku dva osmnactivalce je samozrejme prachpusty nesmysl. Tam patri velky osmi nebo dvanactivalec. Kdo by proboha v polnich podminkach resil servis takove silenosti... Dokazu si to predstavit v lokomotive nebo tahaci, ale 2x v tanku s mimoradne obtiznym pristupem fakt ne.Nikdy by to nemohlo projit pres schvalovaci proces. A to nehlede na ruzne jine slozite veci, co nemci pouzivali..
rtomas
starý_kluk
A to měla Tatra i přeplňované diesely se dvěma řadami válců, pro každou řadu bylo jedno turbodmýchadlo - od 1.brněnské strojírny!! Motor je vystaven v muzeu Tatry v Kopřivnici.
Anonym
No, kdybys přemýšlel, asi by sis přečetl mezi řádky, že když vznikaly prototypy v roce 43, asi už to do těch německých tanků, pro které byly vyvíjeny, nebylo čas zapracovat. Oblast, kde leží Kopřivnice byla za rok a něco osvobozená. Stačí ti tohle vysvětlení, nebo máš nějakou další jalovou otázku? :-!
Avatar - Hittman
Hittman
Byl jsem teď v sobotu v muzeu Tatra a opravdu doporučuji, i když e😜ozice není zas tak moc velká, hodinu dvě tam strávíte, prostě paráda.
Avatar - mariov8
mariov8
To byl asi nejzásadnější důvod, výroba syntetického benzínu (byť nízké kvality) už tehdy taky byla docela zvládnutá. Nafty bylo prostě málo.
Avatar - MDK
MDK
Němci neměli pro výrobu nafty výrobní kapacity, nemluvě o logistice a technickém zázemí. Spotřeba se u tanků pohybovala i nad 700 litrů na 100km, byl to prů*er a všichni to věděli, ale dělat se už nedalo nic.