Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Tatra a její osmnáctiválec o objemu 22 litrů! Co měl pohánět? A proč nakonec vzniklo jen pár kusů?

14 komentářů

PavelK_
A zase, nadpis klade otázku, na kterou článek neodpovídá. Tohle zajímavé monstrum by si zasloužilo víc, než jen bulvární sloupek
Anonym
No, kdybys přemýšlel, asi by sis přečetl mezi řádky, že když vznikaly prototypy v roce 43, asi už to do těch německých tanků, pro které byly vyvíjeny, nebylo čas zapracovat. Oblast, kde leží Kopřivnice byla za rok a něco osvobozená. Stačí ti tohle vysvětlení, nebo máš nějakou další jalovou otázku? :-!
PavelK_
Proč ta ironie vůči mé osobě, já ten důvod znám (trochu jiný od tvé pravdy), ale uveď pasáž článku, kde to autor v souladu s nadpisem vysvětluje. Mimochodem, poslední T111 byla vyrobena 17.3.1963. Ale to jsi mezi řádky jistě vyčetl.
rtomas
Bolo by pekne, keby si napravil nedbalost autora a napisal ten dovod, ked ho poznas. "Viem ale nepoviem" je dost infantilne.
rtomas
Mpower
Spíš bych řekl, že Němci neměli tou dobou už ropu-naftu v takovém množství, jako by bylo potřeba. Jejich hlavní zdroj byl syntetický benzín a proto v tam zůstaly ty motory Maybach
Avatar - mariov8
mariov8
To byl asi nejzásadnější důvod, výroba syntetického benzínu (byť nízké kvality) už tehdy taky byla docela zvládnutá. Nafty bylo prostě málo.
Avatar - praděda7
praděda7
Tak ten Maybach byl super motor. Ale jak už je zmíněno výše, byl to benzin a určitě žral jak blázen, a benzinu nebylo, tah na Kavkazké naftové pole jim nevyšel a v Africe se jim též nevedlo, proto Němci u Tatry v tu dobu hledali náhradu.
Avatar - MDK
MDK
Němci neměli pro výrobu nafty výrobní kapacity, nemluvě o logistice a technickém zázemí. Spotřeba se u tanků pohybovala i nad 700 litrů na 100km, byl to prů*er a všichni to věděli, ale dělat se už nedalo nic.
Avatar - MDK
MDK
Sakra to byl byl enžin do nové Oktávei, krouťák jak Titanic, za károu čoud jak Prunéřov v mlze. Za*raná EU!
DeTomaso
Protoze Cesi uspesne celou valecnou vyrobu sabotovali. V hutich a slevarnach schvalne plytvaly manganem, tanky mely krehke pancire a po zasahu implodovaly, dela a kulomety na ponorkach po kontaktu se slanou vodou v mziku zarezla.

Tak i tento motor byl schvalne navrzen tak, aby byl spatny. Jak vykonem, tak spotrebou. Nemci si ho vyzkouseli a panove z vyssiho veleni kteri brali provize za armadni zakazky byli jenom radi, ze muzou zakazku priklepnout kamaradum od Maybachu a tak si ani nikdo nestezoval.
starý_kluk
A to měla Tatra i přeplňované diesely se dvěma řadami válců, pro každou řadu bylo jedno turbodmýchadlo - od 1.brněnské strojírny!! Motor je vystaven v muzeu Tatry v Kopřivnici.
Avatar - Hittman
Hittman
Byl jsem teď v sobotu v muzeu Tatra a opravdu doporučuji, i když e😜ozice není zas tak moc velká, hodinu dvě tam strávíte, prostě paráda.
xmedan
Davat do tanku dva osmnactivalce je samozrejme prachpusty nesmysl. Tam patri velky osmi nebo dvanactivalec. Kdo by proboha v polnich podminkach resil servis takove silenosti... Dokazu si to predstavit v lokomotive nebo tahaci, ale 2x v tanku s mimoradne obtiznym pristupem fakt ne.Nikdy by to nemohlo projit pres schvalovaci proces. A to nehlede na ruzne jine slozite veci, co nemci pouzivali..