a to navíc pomíjím, že litr nafty není totéž jako litr benzinu (stejně jako litr benzinu není totéž jako litr lpg), takže spotřeba Priusu vyšší není, nýbrž právě naopak...
Proč? Ukazuje to nesmyslnost hybridů. Na co vozit další motor a kupu baterek z těžkých kovů a ubývajícího lithia, když stačí konvenční dieselový motor. Těžké, složité, drahé a zbytečné. A ještě v případě Priusu ohavné.
Jak "stačí konvenční dieselový motor"? To jako vážně? Dieselový motor možná stačí příslušnému dieselovému sociopatovi, co si ho pořídil, ale rozhodně to není celospolečensky přijatelný způsob dopravy (zvláště ve městech, kam míří většina hybridů).
Pane, co máte rád A.C. Clarka jako já, já mám v garáži jen benzínové stroje. Nicméně společensky nepřijatelné jsou hybridní vozy a elektrické vozy. Naše rozvodové sítě a ani zdroje elektrické energie na to nestačí. Kromě toho, čím více těchto vozů bude, tím dražší bude lithium, kterého není mnoho.
A co se měst a znečištění ovzdsuší týká, nenechte se vysmát. Dopravou to skutečně není. Ta je konstantní a pořád stejná, v létě, v zimě a šikanovaná ekofašisty. Při hledání znečištění zaměřte svou pozornost jinam - průmysl a způsoby topení. Jsem z Ostravy, tak o tom něco vím.
mrkni na tohle - mereni emeisi u tunelu blanka
[odkaz]
hlavne ten treti graf
mas tam namerene koncentrace PM a NOx a na pozadi (sede) je intenzita dopravy.
emise kopiruji intenzitu dopravy, tedy většina emisi na tom miste je z dopravy
u prostredni casti grafu koncentrace emisi doprave neodpovidaji, ale to protože foukal vitr - viz graf nad tim ...
To si ale objevil Ameriku ze u vyjezdu z tunelu. Navic takhle dlouhyho a frekventovanyho jsou meritelny vyssi emise nez jinde. A kam by se asi tak mely ztratit? Nikdo netvrdi ze auta maji nulovy emise. Pokud jejich vyron na povrch soustredis jen do par vyjezdu tak je to o cem tu pises naprosto prirozeny.
Souhlas. Zajimavy ze v ostrave mate tak spatny vzduch ve srovnani se zbytkem republiky. Podle mistni ekofasisticky galerky v cele s topten vam tam zrejme jezdi nasobne vic smradlavych modernich dyzlu nez v Praze. >:D
souhlas na Ostravsku se nejhorsi ovzdusi z cele republiky, je to dano uhelnyma elektrarnama a tovarnama v hlavne v Polsku, to ale Mr Topten a Hal 900 nechteji slyset, porad jenom melou dokola svou pisnicku o dieselech.
V poslední době (několik dní) v zásadě bezvětří. Takže z které uhelné elektrárny sem tolik polétavého prachu ten proměnlivý mírný vítr (snad 1,0 m/s v "nárazech") ty stovky km dopravil, zastavil, zkoncetroval a neodvál dál?
mrknis se nejvetsi znecistovatele ovzdusi, nejsou to samozrejme jen uhelny elektrarny, ale i prumyslove podniky, tovarny. Arcel itttal, Unipetrol apod. Cisla znecisteni maji jen o neco nizsi nez uhelne elektrarny. A mrkni se na cisla, ktere vypousteji tyto podniky do ovzdusi.Jinak Brno napriklad spalovna odpadu, Teplarna Brno, Ceskomoravsky cement jen tyto tri podniky za metan, oxid dusny, co2 pres 800 tisic tun sragor. A podobnych podniku, byt o neco s nizsima cisly jsou desitky v Brne.
No, ČHMÚ má měřících stanic několik (link zde: [odkaz] ). Nejhorší je situace s komplikovanou, rušnou dopravou (konkrétně Zvonařka, Úvoz; stupeň 5 - špatná situace). V Mokré (tam co je cementárna), stupeň 3 - uspokojivá situace, Líšeň (nad spalovnou), stupeň 3 (nejlepší situace v kraji je na jediné stanici, 2. stupeň, Znojmo). Jo, bude záležet na převládajícím směru větru. Nicméně není pravda, že by doprava byla zcela marginálním zdrojem polétavého prachu a za všechno můžou komíny.
o to se nikdo nepre, samozrejme jsou auta jednim ze znecistovatelu. Ja jen rikam, ze je blbost se vymezovat pouze vuci dieselum ,ktere splnuji normy, kdyz tady mame stovky podniku, vypousteji co2, Nox, metan po stovkach tisic tun rocne, nektere i po milionech tun a to vam nevadi?A k pomeru co tyto podniky vypusti z kominu jsou cisla o dost vyssi nez emise dieselu vsech dohromady v CR.
Opäť blbosť. Väčšina hybridov nemá ako zaťažiť rozvodnú sieť a Toyota využíva dominantne NiMH batérie. Ale aj pri využití Li batérie sa bavíme asi 2% kapacity zmysluplného elektromobilu.
Citam tu zanietene nazory az nenavystne na naftovy motor. V cechach je myslim 48% aut na naftu. A to si dovolim tvrdit, ze su to auta vacsinou strednej triedy a vyssej strednej triedy. Vy nazyvate ludi, ktori si ich kupili pomaly vrahmi. Pytam sa. Ma to auto vsetky certifikacie vcetne emisnych noriem splnene? Ano ma. To, ze v praxi sa pred nedavnom ukazalo, ze niektore dizle to v praxi nesplnaju je chyba kupcu? Nie nie je. Cize ten co si kupil diesel v dobrej viere, ze ma napr. nizsie CO2 ako benzin, co sa donedavna preferovalo rozhodne nie je sociopat pane. Vas nazor na hybridy iba svedci o tom, ze uplne tapete aky sposob pohonu je idealny. >:-[]:-!
Rozdiel v priemernej spotrebe cca 30% ukazuje ako je to zbytočne. Nehovoriac o tom, že diesel minul viac energie(145,5MJ Prius a 158,4MJ Cruze) a vyprodukoval viac emisii aj na diaľnici. Ale jasne demagógii sa medze nekladú.
Okrem toho Toyotacky hybridný systém navyšuje hmotnosť oproti podobne výkonnému dieslu asi o 50kg a tie neležia na prednej náprave. A mechanicky je to celé oveľa jednoduchšie ako automatická prevodovka.
tech 4.5 naftových odpovida 4.9 benzinovym, takze ten prius je uspornejsi i na dalnici.
a to neresime emise, hybridy mají cca 5-10mg NOx / km, ty nejlepší naftaky snad 50mg NOx / km, standard u nas je 500mg NOx / km
Na veskery automobilovy provoz v CR by bylo potreba postavit dva nove Temeliny + masivne rozsirit prenosovou soustavu - a stejne by to nebylo technicky funkcni, protoze nabijeni aku trva o nekolik radu dele, nez doliti paliva do nadrze. Cesta Praha - Brno by byla vyletem na 2 dny, do Ostravy na ctyri.
koukáš na to dnesnim pohledem, kdy EM mají standardni dojezd 200km a nabiti na 80% pri rychlodobijeni za hodinu
za par let budes mit standardni dojezd 500km a rychlodobiti na 80% do 30 min, coz uz tak omezujici nebude.
dostaveny temelin = 2 soucasny (nedostaveny) temeliny a ten (dostaveny) automobilovy provoz v CR s prehledem utahne.
přenosova soustava se bude muset hlavne zinteligentnit - tedy dobijeni přes noc a v dobach mimo spicky
Standardni dojezd 200 km v reklame je realny dojezd pres 100 km - pokud chci v zime topit nebo v lete chladit + poslouchat radio + v noci svitit. Pripoustim, ze to pro mesto staci. Jen ze to auto je vyrazne drazsi nez se spalovacim motorem a na delsi cesty musim mit druhe - na naftu nebo benzin. Abych totiz do akumulatoru dostal energii jedne nadrze, musely by akumulatory vazit 1,5 - 2,5 tuny.
Hybrid je slepa cesta.
Temelin vyrobi rocne cca. 40 PJ, v CR se loni natankovalo 5,4 mld. litru nafty a 2 mld. litru benzinu, nafta ma 36 MJ/lit. a benzin ma 32 MJ/lit = 260 PJ, takze 2 Temeliny - cele.
Smart Grid - ano, to funguje, ale jen do 0,4 kV, tedy napr. v ramci maleho satelitu, paterni site na to nejsou stavene. Takze Nemci maji problem, kdyz vyrabeji na severu ale hlavni spotreba je na jihu.
Jo holt marketingove prezentace jsou jedno a realita je neco jineho.
muj vypocet:
cca 7mld litru benzinu a nafty, pro jednoduchost po 36MJ/litr, tedy 10kWh
7mld litru x 10kWh = 70TWh
účinnost spalovacího motoru 25% = 17TWh na motoru za rok
stavajici temelin 15TWh za rok, dostaveny temelin 30TWh za rok
13TWh na ztraty tedy cca 40%, to by snad dat mohlo
tedy dostaveny temelin staci.
inteligentni site neznamena jen lokalne omezeny maly uzemi
10Wh li-on aku vazi 50g, 100kWh pro dojezd 500km 500kg.
jak jsi prisel na 2.5 tuny??
Naopak, hybrid je v těžkých autech budoucnost. Už první auta na trhu (XC90T8, GLE 500e, X5 40e) ukazují, že to celé dokáže jezdit s přesvědčivou dynamikou za stejnou spotřebu jako diesely. Které nejsou ani podstatně levnější. Vyšší hmotnost a podstatně složitější koncepce se v téhle cenové kategorii ztratí. Náklady na servis budou v porovnání s vysokovýkonnými dieselovými motorizacemi (50d, 4,0 V8 TDI) nakonec podobné.
Fakt je, že XC90 je taková specifická malým motorem a nicmoc dojezdem na baterky. To auto ještě není dotažený no.
Jakou spotřebu při jaký jízdě si s tím měl ty?
Co já vím, tak to při normálním dobíjení umí tak 8. Dálniční provoz pak 12. Příměstský dojíždění lze i za méně než 6. I kdyby to v celku bylo s započtením ceny elektřiny 10l, tak pořád lepší než R4 diesel v tom stejným, kterej bude taky jezdit za 10 a v tom autě se šíleně trápit.
GLE jezdí reálně 10, ale zase to jede. Škoda malý baterky.
Já teda stát před volbou, jestli si vzít GLE 350d nebo 500e tak nad tím ani nepřemýšlím..
Volvo XC90 není můj šálek kávy po stránce technické, ale v jiné konfiguraci než T8 bych to určitě nechtěl.
Jediné auto kde byhc váhal je X5, 40d vychází jen o cca 50 tis levnějc než 40e. Ale zase tam je jen 4 válec no.
Nejvíc by se mi líbila zástavba benzínovýho motoru do Q7 Etron, má suveréně největší dojezd na baterky a je to narvaný technikou jako je tepelný čerpadlo pro vytápění. Třeba se toho dočkám v Touaregu...
Jezdil jsem v průměru za 12. Velmi pohodová a defenzivní jízda. Naopak jakýkoliv naftový motor z jejich spektra nejenže funguje stále jako AWD, ale jezdí výrazně za méně a s nijak horší zvukovou kulisou, protože neznalý by do té prťavé nádrže díky akustice benzínu klidně tankoval naftu.
A jak jsi to nabíjel? Kolik km si s tím najel? Docela zajímavá zkušenost..
Jak říkám, nejsem fandou toho auta, vadí mi hlavně mrňavá nádrž. Taky bych si představoval, že za cenu Cayenne SE hybrid v tom bude trošku jinej motor a hlavně podvozek..
Fajn az to bude na trhu v rozumny podobe a za rozumnou cenu tak to koupim. Do ty doby prosimte ty respektuj v jaky zijes dobe a tomu prizpusob svoje predstavy o podobe vozovyho parku v Evrope. A nediv se ze se u nas jezdi auty ktery ti nevoni. Pripadas mi nekdy jako ze ses sem teleporoval z budoucnosti a divis se svetu kolem sebe.
Tyvole... kdyby lidi byli jako ty, dodnes jezdíme maximálně koňským povozem a voláme leda tak z okna... Prý "respektuj, v jaký žiješ době"... a že se tím všichni ti vynálezci řídili.
Ani ten vlak by nebyl, protože podobní "eksperti" říkali, že při rychlosti nad 30 km/h to lidi zabije...
Já jsem někde psal, že jsem proti pokroku? Že jsem si nějak nevšiml. Jen se nedivím tomu, že všude kolem nejezdí bezemisní auta a neprudím každýho kdo jezdí autem co má vzadu výfuk. O tom to je.
takze si projdem zakladni udaje, i podle clanku zde na auto CZ prumerny cesky ridic najede za rok 10-12 tisic kilometru, budeme tedy pocitat ze prumerny ridic najede 15 tisic kilometru, to je 15000km, prumernou spotrebu elektromobilu stanovyme na 20kWh na 100km, majitekle Tesle uvadi 20-22, u mensich BEV ruzne lidi uvadi od 12 do 20kWh na 100km, v Ceske republice je registrovana asi 5 milionu osobnich aut, z tohoto cisla se i vypocitava onen prumerny najezd 10-12 tisic kilometru rocne, takze kdys si ty cisla vsechny spocitas, tak se dostanes na cifru 15 000 000 000 kWh (15 miliard kWh ktere by projezdilo 5 milionu elektromobilu za rok kdybu kazdy z nich ujel zminenych 15 tisic kilometru pri spotrebe 20kWh na 100km), a ted perlicka na zaver, Temelin za minulej rok, tedy rok 2016 vyrobil 14 230 000 000kWh elektriny, cista dostavba 2 bloku ktere jsou pro Temelin planovane s vyssim vykonem 2x 1100MWe nez ty soucasne (2× 1055 MWe) by tedy scela spolehlive vyrobili zhruba tolik elektriny kolik by sporadali vsechny osobni auta ktere jsou v CR registrovana pokud by to byla vsechno BEV
navic ikdyby se dnes zacali prodavat jen elektromobily a fosilni se nemohli prodavat, tak ikdyby nijak nepolevila soucasna poptavka po autech, tak podil blizici se 100% elektromobilu by jsme se dockali nejdrive za 25-26 let ;-)
myslim ze v CEZ jsou celkem v klidu, jiz asi 2 roky v dokumentech uvadi ze ceska energeticka soustava je jiz dnes pripravena na zhruba milion elektromobilu, takze soucasnych zhruba tisic BEV ktere v CR jezdi asi moc sit neovlivnej a jijich celorocni spotrebu v Temeline vyrobej asi za necele 2 vyrobni hodiny >:D
Masivně rozšířit přenosovou soustavu kvůli elektromobilům? By mě zajímalo proč. Kdyby všecka osobní auta prodaná ode dneška byla na elektřinu, znamenalo by to 0,8% elektřiny ročně navíc. Přitom ale spotřeba elektřiny v ČR z dlouhodobého hlediska klesá. Jenže, všecka nová na elektřinu rozhodně nebudou, takže v reálu elektromobily znamenají nárůsty spotřeby elektřiny v řádech setin procenta. V Norsku, kde elektrická auta tvoří 30% prodejů, tvoří všecka doposud prodaná auta na elektřinu + pluginy 0,1% jejich výroby elektřiny. Kvůli tomu chceš masivně rozšiřovat přenosovou soustavu? Proč bys to dělal?
Praha-Ostrava za čtyři dny? Nabití Leafu zabere rychlonabíječkou něco přes půl hodiny (50kW Chademo). Do Ostravy tak budeš muset zastavit dvakrát.
Aha a proto polovina vyroby elektriny mame z uhelnych elektraren-) porovnej si emise elektraren a dieselu. Zamer se na tyto elekrarny, aby se odstavily a nespamuj neustale svyma recma o skodlivosti dieselu. at si kazdy koupi co chce, pokud to splnuje normy. Kupovat podobne hnusnou kraksnu - prius si koupi naprosty blazen nebo zaslepenec do ekologie, ekonomicky koupe hybridu nedava smysl uz vubec. Rad si auto podotykam auto na elektrinu koupim vetsi sedan nebo SUV s dojezdem min 600km a vykonem alespon 300koni a shodnou cenu, prip. nepatrne vyssi- jinak si koupim radeji vzdy diesel. Zatim jsou na trhu radoby auta s minimalnim dojezdem za nehoraznou cenu a vykonem motoru ze sekacky na travu. Teslu do toho netaham, to je uz uplne jiny cenovy level.
no, je jasny, ze jedna uhelna elektrárna (třeba melnik III s vykonem 500MW) vypusti vic emisi nez jeden dyzl s tema tvejma 300 konma, o tom není sporu.
ale zajed nekdy do melnika a predstav si, ze kolem toho elektrarenskyho komina jezdi nejakych 50tis dyzlu a jak by to tam asi smrdelo.
ja cas od casu do ty elektrarny jedu a zadnej smrad ekvivalentu 50tis dyzlu necejtim, a to tam je ještě melnik I a melnik II, které spolu s melnikem III mají cca 1GW vykonu
hele ja z Melnicka pochazim, tak mi nemusis rikat. Vim jak to tam smrdi a hlavne jak to smrdelo drive. i kdyby tam jezdilo 50 000 tisic dieselu od rana do vecera, porad budou emise vyrazne nizsi nez co vypusti tato elektrarna do ovzdusi.O tom se bavim jsi uzce zamereny na diesely, ale dalsi velke znecistovatele ti jaksi nevadi. Mne zrovna vadi daleko vice elektrarny, tovarny. Protoze se ve meste nepohybuji a take porad nepisi pri kazde prilezitosti jak znecistuji uhelne elekrarny ovzdusi. |Uz jsi otravnej s neustalym tlacenim sveho nazoru na emise. Klasickej ekofasista, jak psal nekdo vyse. Ja to necchci dychat, tak at zakazou diesely. Diesely tady budou jeste dlouho s tim se smir nebo se odstehuj jinam, kde frci benzin
dyzlum davaj 8 roku nez definitivne chcipnou
[odkaz]
odstranovaneni emisi v elektrárnách na jednotku vykonu je mnohem dokonalejsi nez v osobakach
dokonce ani nakladak nevypousti tolik jedu jako klasickej osobní naftak
opakovani matka moudrosti - pro tebe to plati tuplovane
jde o celkove mnozstvi vypoustenych emisi. Vse ostatni jsou tve vymluvy. Cisla jsou naprosto jasna a z verejnych zdroju se daji cisla velice rychle overit, ale to ty jaksi nechces slyset. Radeji se nebavim o dalsich elektrarnach nebo tovarnach, Prunerov, Unipetrol, ArceMittal apod,ktere maji podobna cisla byt o neco nizsi.
rakovinu muzes dostat i z fabriky, ktera vypousti ty same svinstva v mnohonasobne vyssim mnozstvi. Nikde nejsou zadne overena fakta, kolik lidi zemrelo na rakovinu od dieselu.Nikde se tyto data nepisi napr. v umrtnim listu, radeji nez tyto nesmysly res kolik lidi umre hlady ve sveet odhad je 10-15 000lidi denne a tyto cisla se daji rozumne overit, na rozdil od tve rakoviny. V zadnem state na svete se neeviduje zemrel na rakovinu od dieselu, vse jsou jen odhady, ktere si cucaji z prstu ekofasiste. Raka muzes dostat i kdyz budes bydlet v pralese na strome a budes jit vyhonky a chytat ryby na mori.
jeste dodam v roce 2013 vyprodukovala Melnicka elekrarna 5 399 226 tun emisi, pote byla rekonstruovana, kde emise klesly o 50%.Alespon na papire. A ted to srovnej s temi 50 000 vozidly na diesel. 50 000aut je zlomek emisi oproti teto elekrarne a takovych znecistovatelu je v Cesku mraky, uz chapes svou logiku nebo tady budes obhajovat a plodit tady ty tve eko nesmysly?
tezko mohly ty tvoje emise klesnou z 5mil tun na polovinu, když naprosta většina tech "emisi" je neskodny CO2.
to jedine ze by polovinu ty elektrárny vypnuli.
co skodi a kde je hlavni problém o modernich dyzlu - to jsou jedy NOx.
a pocitas doufam v rovnici i s tim faktem, ze rafinace potrebu elektrinu, takze kdys se zrafinuje ropa, tak na kazdy litr benzinu nebo nafty pripada zhruba 1.6kWh ktera se musela nekde v elektrarne vyrobit, emiste tak ty auta maj stejne jako elektromobili i v te eletrarne, neb bez te elektrarny bu jsi zadnou naftu nebo benzin vubec nemel ;-)
ropa se netezi v CR, ale kdesi daleko a vetsinou v politicky dost haprujicich zemich, spocti si kolik energii se spotrebuje aby se zrafinovanej benzin a nafra vubec dostali na benzinku ;) to budou panecku cisla >:D (ta trocha ropy co se tu v CR tezi nestoji ani za rec)
prechod na elektrinu v co nejvetsi mire je v zajmu statu, pokud si ho ji umi vyrobit dostatecne mnozstvi je to totiz komodita kde stat neni primo zavislej na jinem statu a jeho vuly, a tedy neni v tomto zajmu vydiratelnej ;-) ostatne jista kryze s plynem co frcel prez Ukrainu to nebyla ani tak davno ;-) a to ikdys se kuprikladu jaderne palivo do Ceskych jaderek dovazi z Ruska
U Priusu je energia uchovávaná pri brzdení. Žiadne dobíjanie zo siete. Fakt nechápem prečo si niekto nepozrie fakty a radšej sa bude opakovane strápňovať v diskusii.
no Kotas to je dotaz !!!!!!!!!!!! on to GM dělá jen pro srandu králíkům. rozhodne poptávka trhu, motor Opelu je výrobně levnější jak hybrid. a upřímně řečeno, Prius je opravdu hnusné auto, vždycky bylo.
tak nastesti hybridy jiz neprodava jen Toyota, v CR prodeje hybridu rostou, za 2015 se v CR prodalo 1024 hybridu, v 2016 tahle meta poctu 1024 byl aprolomena jiz v zari a na konci zari jiz bylo prodano 1080 hybridnich aut, cisla pro celej rok 2016 jsem nenasel, jen predpoklad ze prodeje hybridu stoupnou o zhruba 40-50%, celkem zajimave prodeje by mohl letos ukazat treba Ioniq
to cemu se v CR nedari jsou plug-in hybridy, a to hlavne diky prestrelenym cenam
neusetri ani na provozu, nafta je ve vetsine statu USA drazsi nez benzin, levnejsi je tusim jen ve 3 statech usa, tazke rozdil 30-40 centu za galon ty rozdily na deckach spotreby smazne
keď sa vytrepem na ulicu v meste, tak autá sú všade a výfukové plyny fetujem nonstop. Jasné, že sú tam fabriky a iné svinstvá, ale rovno do nosa sa mi pchajú práve tie výfuky, preto som rád, že ľudia, ktorí na to majú kupujú hybridy. Akurát toť pred pár minútami štartovalo nejaké suv na elektriku a bola to paráda, žiadny rachot dízlu, žiadny smrad, odišiel potichu a bez smradu od bytovky. Zatiaľ nevidím lepšie riešenie aspoň akútneho mestského vzduchu. Nie cez ekoterorizmus, ale dobrovoľným kupovaním hybridov. Ovzdušie to neporieši, ale pomôže. Ak sa niekto rozhodne kúpiť dízel, jeho vec.
To by mne zajimalo, kde bydlis? Jaky vozovy park jezdi po tvem meste.
Po mem meste, coz je Praha, jezdi uz vetsinou soucasna auta, do centra nakladaky nesmeji, cistota centra se vyrazne zlepsila a smrad je tady hlavne v obdobi inverze.
v bratislave, nie je to praha, ale tam, kde sa pohybujem, je áut jak maku. Nehovorím, že sa nemôžem nadýchnuť alebo že to inde nie je ešte horšie, ale zakaždým cítim, že fetujem výfukový matroš plnými dávkami.
dokud praha neomezi vjezd dyzlum, at uz primym zakazem, nebo vyraznym zpoplatnenim, tak zadny zlepseni ovzdusi necekejme.
kazdopadne by nas na to měli zacit pripravovat, třeba tim, ze na každý výpadovce bude bilbord, ze 1 dyzl vypusti tolik jedu jako 10 benzinaku a ten kdo dal bude jezdit dyzlem, tak se do města nedostane, nebo bude po vzoru londyna platit 2-3x vetsi parkovny co benzinak
Tak k jádru věci. Nařídil bych všem být veganem a zrušil chov veškerého skotu, aby nám celosvětově klesl skleníkový metan. Něco takového z tebe padá dnes a denně, my normální to rovnou splachujeme .... >:-[]
Proč sou odpůrci nafty je jasný = nejsem si jistej proč jí někdo intenzivně hájí :-|
Smůla že zrovna my žijem na jedinym kontinentu kde se masově rozšířila = což bude určitě tim že všude jinde sou pitomí a zaostalí = a radši používaj benzín s většim objemem = my moudří a progresivní radši naftu a pidimotůrky turbo ;-)
Vidíš? Už mám zase jinej názor než ty = teda než většina >:-[]
Už i Číňani vedle Japonců a Američanů pochopili, že do os.aut a hlavně do města diesel nepatří! Jen Evropanům nafta zachutnala, kterým sazemi už i zatemnila mozek, že jsou nepokrokový zabědněnci, co budou po městě chrochtat se svými ropáky. Hlavně Češi jsou troubové, co si neumí spočítat náklady na provoz auta, tak si koupí nafťáka s tím, že Franta u piva říkal, že "dýzl" je lepší, protože míň žere :-)
Kup si co chceš, nikdo ti nebrání, já si koupím zase naftu, pak zase naftu, atd. Doufám, že se nenajde dost idiotů, co by mi možnost svobodného výběru okleštili..
já si rovněž koupím další a další diesel :yes: Nesnáším ten hnusnej smrad z benzínových křápů a vím, že oteplování z důvodu nadměrné produkce CO2 z benzínových motorů může tuhle civilizaci zabít. Každý ekologicky myslící člověk si kupuje auto s dieselem, protože to je nejmenší zlo z těch různých variant pohonů, které jsou dostupné. No a navíc se ještě s dieselem mnohem lépe jezdí než s cukavým zážehovým motorem! :-)
Tak buď Ti z těch sazí, ke kterým sis v garáži čichnul hráblo nebo jen provokuješ. Bych Tě přivázal za výfuk TDI a teď z hluboka dýchej ty ekologu! CO2 má logicky benzín víc když má vyšší spotřebu. S dieselem se jezdí nejlíp za studena že, to jedeš jako posránek aby ti neselhalo turbo :-)
Jen reakce na článek:
Cruze 2017: 52 MPG on the highway u manuálu. V automatu je to: 47 MPG.
Prius: 50MPG HWY s automatem.
Ostatní nekomentuju.
Jinak to je ale v případě emisí, kde škodlivé emise jsou u naftového motoru mnohem větší než u benzínu.
Další věc je, že Prius potřebuje baterky...... .
Cruze je o nějakejch 3 000 USD levnější. Výbavu jsem neporovnával.
K elektřině:
Podle Evropské sítě provozovatelů přenosových soustav elektřiny se v roce 2014 řadilo objemem exportované elektrické energie (22 TWh) na třetí místo v Evropě za Francii a Německo.
Pravidelně se zařazujeme mezi deset největších vývozců elektřiny na světě v absolutních číslech, tedy bez přepočtu na obyvatele.
Vše bez přepočtu na velikost České republiky (obyvatele).
Jaderné elektrárny vyrobily v roce 2015 cca 26TWh. Uhelné 44TWh.
Tesla S má spostřebu 250 Wh/km. Jen na temelín by najela 104 000 000 000km.
Aut máme cca 5 000 000ks.
V případ kdyby všechna auta byla elektrická a měla spotřebu jako Tesla S tak by na jedno auto připadlo 20 800km a byla by energie z jaderných elektráren využita.
Rychlej orientační výpočet, tak snad jsem to spočítal dobře.
Tesla Model S P85+ Výkon 310 kW/420HP, hmotnost 2145 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h papírově za 4 vteřiny, max. rychlost 217 km/h.
A pak dojedu k plnící stanici, kde přede mnou stojí 4 elektrické plečky ke každému šlauchu, každá tam stráví čas přes hodinu. Tedy cesta Ostrava - Praha bude trvat kolik hodin? ;-)
Není to tak jednoduchý výpočet, jak píšeš, neboť energie se nedá skladovat. Nehledě na to, co s baterkama a jaderným dopadem. Největší problém jsou pak elektrické sítě a rychle rostoucí cena lithia.
Rozhodně to není tak jednoduché. To byl výpočet zfouknutej za 5 minut. Nepočítal jsem, že nabíjení nemá 100% účinnost, není možné el. energii skladovat, atd... .
Pro hrubou orientaci asi OK.
Překvapilo mne, že 5 miliónů TESLA S aut by mohlo na naše jaderné elektrárny najezdit 20 800km ročně.
Naštěstí už jen pár milovníků dieselů z posledních křečí kope, ale je to marný... :-)
Vždycky si vzpomenu na kamaráda, jak se chlubil, že jeho naftová oktávka má stejnou spotřebu jako můj Prius. Jo, a na konci roku ho stál servis přes třicet tisíc. Tomu se říká úspora. U osmi Priusů jsem zatím měnil jen olej a 3 žárovky... ;-)
Děláš si legraci? Asi ne... pokud jezdíš ve voze, co vypadá jako Prius. Kolik se prodá u nás hybridů a kolik dieselů? A ve světě? Takže, co se evidentně nechytlo....hybridy a tedy zůstávají i po letech okrajovou alternativou.
A proto nyní skoro všechny velké automobilky zvažují, že diesely vymění právě za hybridy. A to vše jen díky tomu, že toyota v této technologii prošlapala za 20 let ostatním cestu.
podle vseho procentualne prodeje hybridu v EU rostou o zhruba 30% rocne, tedy o mnoho vyce nez diesely, takze co se jak neuchytilo? prvni hybrid se zacal prodavat pred 20 lety a z toho asi 12-15 let vpodstate jen od jedne "znacky" s ne prilis "pohlednym" a reklativne drahym modelem, takze pokud ma dnes na Evropskem trhu v prodeji novych aut hybrid podil zhruba 3.5% tak je to dost uspech a urcite ne neuchyceni
podobne nesmysly jako ty by mohli psat treba v Japonsku, USA nebo Jizni Americe kde jezdi problizne jen 1-3% aut s diesely, takze tamni diskuteri by mohli podle tve metodiky napsat ze diesel se evidentne nechytnul >:D
podle statistik i v EU zacinaji na ukor dieselu posilovat benzinove motorizace, a nejvetsi procentualni zmeny maji hybridy a elektromobily, ano z malych cisel, ale uplne stejne to pred 25-30 lety meli diesely kdys se zacinali prosazovat v osobni doprave ;-)
mimochodem o spropagovani dieselu v Evrope se nejvic postara koncern VW, ten koncern ktery v minulich letech zacina obrazet smerem k elektromobilite, co myslis ze se stane az podobnou reklamni masirku jakou pousteli pro podporu dieselu spusti ohledne elektromobilu? no jasne ze ti co je nezajima co je pod haubnou a ze jich je vetsina proste pujdou za silou markjetingu ;-)
Tipuju, že tím chtěl říct, že jezdí (zcela objektivně!) mimořádně spolehlivým modelem auta, a proto mu nevadí, jak to auto vypadá a jak jezdí. Jeho volba. A asi aby tuto volbu obhájil, musí tu plácat cosi o křeči.
Povíte mi, jak jste došel k závěru, že v americe objevili ameriku?
Celý tento zcela zbytečný článek jsem dvakrát důkladně přečetl, a nepochopil jsem, v čem spočívá v objevení ameriky, pokud si tedy pod tímto úslovím nepředstavujeme oba něco úplně jiného.
Budu nesmírně vděčný za odpověď! :-)
Kolega má na C5 2.2 HDI najeto skoro 200 t. km = furt je to docela příjemný auto. Poslední diesel s kterym sem jel bylo ML 350 BlueTEC = neni to špatný auto. I tak musim říct: Ta absurdita obhajoby umírajících dieslů je neskutečná ;-)
Co je realita, papoušku? Kolik lidí zabila tvoje Kylie se svým "brumlou"?
Já nikoho nezabíjím a zatím ještě pořád se můžu prndům o konci dieselů smát.
Takových proroctví už tu bylo.
K opačným závěrům než ty dochází většina inteligentních diskutujících tady. A velmi často i ti, jejichž názory se oháníš, tvrdí opak toho, co ty. Ale když pánbů dá i motyka vystřelí a i ty občas náhodně plácneš něco normálního.
jo tak kdyz to pisi odbornici z banky USB, tak to bude asi pravda :no: Tato banka dostava jednu pokutu za druhou v miliardach dolaru a vy tomu verite?Nestiti se manipulovat se sazbou LIBOR, pere spinave penize, podili se na fin. podvodech to vas lituji. Jejich informace ma hodnotu absolutni nuly
spiknuti -nespiknuti s temadla podobnyma radoby manazerama bank chodim obcas na pivo, tak vim jak se chovaji. |Zamestnanci co musi soupat nohama,aby splatili hypo kdyz videli dum sveho sefa. Tak se mu musi prizpusobit, byt inn a koupit jeste vetsi byt nebo dum,aby byl hrdina v zamestnani. A potom kdyz se poradne opijem, tak mi reknou, ze jediny ceho se boji,aby neprisli o takto dobre placenou praci, protoze jinou by tezce hledali kdyz pred sebou tahnou hypo 10mega. Chtel jsem tim rici, ze tito lide napisi cokoliv co je po nich pozadovano, je jim to vcelku jedno, cest vyjimkam.A temito lidmi se fakt neridim, mam svuj rozum. PS. drive jsem mezi ne take patril. :-)
Najskor sa priznam, ze nie som uplne nestranny ohladne tohoto clanku. Jednak pracujem pre tu firmu a tiez sa velka cast kalibracie SCR robi u nas v budove.
Rad by som pripomenul par faktov:
1. splnenie NOx limitov v USA za kazdych klimatickych pomerov nie je jednoduche (staci prelustrovat internet a ked automobilka nepodvadza, casto ma co robit aby vsetko a vzdy fungovalo ako ma)
2. nezabudajte na nakupnu cenu toho auta. Vacsina firiem neponuka diesle v autach ked nestoja aspon 2x tolko.
3. limity na priemernu spotrebu co sa nemera cez krystalovu gulu ako v EU treba splnit a BEV a PHEV nevyhovuju ludom co dochadzaju na dlhe vzdialenosti. Cruze diesel alternativou k Malibu hybrid v mensom baleni pre ludi co chcu manual, hatchback a mechanicku rucnu brzdu
4. 1.6tdi s 9at (nie ZF) pohana aj Equinox (nieco ako Tiguan). Je to jedine auto v kategorii co ponuka tak vysoku uzitkovu hodnotu pri nizkej spotrebe
Mimochodom, je zaujimave ako su prezentovane napr. novinky v automobilizme v roznych kutoch sveta. VAG vzdy zaplni stranky vsetkych novin v CZ a SR, casto uplne banalnymi vecami. A. noviny zase neodolaju muscle cars a test "praktickeho auta" by namichnul kazdeho stredoeuropskeho chalupara.
Pozrite si posledne vydanie GT na Amazone tam vytiahli nove BMW elektromobil a dali si dlhsiu trasu porovnavali dojazd atd. s Golfom Gti celkom zabavne...