Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Americe objevili Ameriku: Naftový Chevrolet Cruze je na dálnici úspornější než Toyota Prius

Nové generace Chevroletu Cruze už se Evropa nedočkala. Naftová verze má lepší oficiální normovanou dálniční spotřebu než hybridní Prius od Toyoty.
Zpět na článek
14. 2. 2017 16:10
14. 2. 2017 17:08
14. 2. 2017 19:12
14. 2. 2017 20:27
14. 2. 2017 20:31
15. 2. 2017 06:46
15. 2. 2017 08:02
15. 2. 2017 09:42
17. 2. 2017 04:50
14. 2. 2017 16:39
14. 2. 2017 19:16
14. 2. 2017 20:19
15. 2. 2017 08:03
15. 2. 2017 08:43
14. 2. 2017 18:11
14. 2. 2017 18:22
14. 2. 2017 18:59
14. 2. 2017 20:06
15. 2. 2017 06:59
15. 2. 2017 08:15
15. 2. 2017 08:16
15. 2. 2017 09:08
14. 2. 2017 19:42
14. 2. 2017 20:08
15. 2. 2017 09:44
14. 2. 2017 20:10
14. 2. 2017 20:13
14. 2. 2017 20:17
14. 2. 2017 20:23
14. 2. 2017 18:40
14. 2. 2017 19:46
14. 2. 2017 19:57
14. 2. 2017 20:04
14. 2. 2017 20:23
14. 2. 2017 20:15
14. 2. 2017 20:21
14. 2. 2017 20:30
14. 2. 2017 20:25
14. 2. 2017 20:34
14. 2. 2017 20:43
14. 2. 2017 20:50
14. 2. 2017 20:56
14. 2. 2017 20:24
15. 2. 2017 04:58
15. 2. 2017 13:20
14. 2. 2017 21:17
14. 2. 2017 21:21
15. 2. 2017 15:26
15. 2. 2017 08:34
15. 2. 2017 18:44
14. 2. 2017 21:00
15. 2. 2017 01:46
Avatar - Barry Lyndon
14. 2. 2017 15:55
srovnávání nesrovnatelného
a to navíc pomíjím, že litr nafty není totéž jako litr benzinu (stejně jako litr benzinu není totéž jako litr lpg), takže spotřeba Priusu vyšší není, nýbrž právě naopak...
Rozbalit vlákno
69
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 15:59
Re: srovnávání nesrovnatelného
Proč? Ukazuje to nesmyslnost hybridů. Na co vozit další motor a kupu baterek z těžkých kovů a ubývajícího lithia, když stačí konvenční dieselový motor. Těžké, složité, drahé a zbytečné. A ještě v případě Priusu ohavné.
Avatar - Barry Lyndon
14. 2. 2017 16:04
Re: srovnávání nesrovnatelného
Jak "stačí konvenční dieselový motor"? To jako vážně? Dieselový motor možná stačí příslušnému dieselovému sociopatovi, co si ho pořídil, ale rozhodně to není celospolečensky přijatelný způsob dopravy (zvláště ve městech, kam míří většina hybridů).
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 16:48
Re: srovnávání nesrovnatelného
Pane, co máte rád A.C. Clarka jako já, já mám v garáži jen benzínové stroje. Nicméně společensky nepřijatelné jsou hybridní vozy a elektrické vozy. Naše rozvodové sítě a ani zdroje elektrické energie na to nestačí. Kromě toho, čím více těchto vozů bude, tím dražší bude lithium, kterého není mnoho.

A co se měst a znečištění ovzdsuší týká, nenechte se vysmát. Dopravou to skutečně není. Ta je konstantní a pořád stejná, v létě, v zimě a šikanovaná ekofašisty. Při hledání znečištění zaměřte svou pozornost jinam - průmysl a způsoby topení. Jsem z Ostravy, tak o tom něco vím.
14. 2. 2017 17:11
Re: srovnávání nesrovnatelného
mrkni na tohle - mereni emeisi u tunelu blanka
[odkaz]

hlavne ten treti graf
mas tam namerene koncentrace PM a NOx a na pozadi (sede) je intenzita dopravy.
emise kopiruji intenzitu dopravy, tedy většina emisi na tom miste je z dopravy
u prostredni casti grafu koncentrace emisi doprave neodpovidaji, ale to protože foukal vitr - viz graf nad tim ...
14. 2. 2017 19:10
Re: srovnávání nesrovnatelného
Díky, dobrej odkaz!
Co to jasně ukazuje je fakt, že podstatným problémem jsou dusičnany, takže převážně emise dieselů..
14. 2. 2017 22:01
Re: srovnávání nesrovnatelného
To si ale objevil Ameriku ze u vyjezdu z tunelu. Navic takhle dlouhyho a frekventovanyho jsou meritelny vyssi emise nez jinde. A kam by se asi tak mely ztratit? Nikdo netvrdi ze auta maji nulovy emise. Pokud jejich vyron na povrch soustredis jen do par vyjezdu tak je to o cem tu pises naprosto prirozeny.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 2. 2017 17:24
Re: srovnávání nesrovnatelného
Rad si necham vysvetlit, cim muj Prius ovlivnuje elektricke site nebo zdroje elektricke energie...
14. 2. 2017 21:57
Re: srovnávání nesrovnatelného
Souhlas. Zajimavy ze v ostrave mate tak spatny vzduch ve srovnani se zbytkem republiky. Podle mistni ekofasisticky galerky v cele s topten vam tam zrejme jezdi nasobne vic smradlavych modernich dyzlu nez v Praze. >:D
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 04:45
Re: srovnávání nesrovnatelného
souhlas na Ostravsku se nejhorsi ovzdusi z cele republiky, je to dano uhelnyma elektrarnama a tovarnama v hlavne v Polsku, to ale Mr Topten a Hal 900 nechteji slyset, porad jenom melou dokola svou pisnicku o dieselech.
15. 2. 2017 06:38
Re: srovnávání nesrovnatelného
Teď je třeba špatná smogová situace v Brně. Kterou uhelnou elektrárnou je daná?
Avatar - mariov8
15. 2. 2017 08:45
Re: srovnávání nesrovnatelného
Podívej se na přetrvávající směr větru v poslední době. :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:54
Re: srovnávání nesrovnatelného
Tak třeba špatná smogová situace v Praze = včetně včerejší = velmi slabej vítr 0 až 5 km/h :-)

[odkaz]
15. 2. 2017 09:00
Re: srovnávání nesrovnatelného
V poslední době (několik dní) v zásadě bezvětří. Takže z které uhelné elektrárny sem tolik polétavého prachu ten proměnlivý mírný vítr (snad 1,0 m/s v "nárazech") ty stovky km dopravil, zastavil, zkoncetroval a neodvál dál?
Avatar - Ada je zase tady
16. 2. 2017 09:36
Re: srovnávání nesrovnatelného
to je smrad z těch benzínových křápů!
16. 2. 2017 09:42
Re: srovnávání nesrovnatelného
To je smrad z benzínových renaultů Ádo >:-[]
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 12:51
Re: srovnávání nesrovnatelného
mrknis se nejvetsi znecistovatele ovzdusi, nejsou to samozrejme jen uhelny elektrarny, ale i prumyslove podniky, tovarny. Arcel itttal, Unipetrol apod. Cisla znecisteni maji jen o neco nizsi nez uhelne elektrarny. A mrkni se na cisla, ktere vypousteji tyto podniky do ovzdusi.Jinak Brno napriklad spalovna odpadu, Teplarna Brno, Ceskomoravsky cement jen tyto tri podniky za metan, oxid dusny, co2 pres 800 tisic tun sragor. A podobnych podniku, byt o neco s nizsima cisly jsou desitky v Brne.
15. 2. 2017 13:00
Re: srovnávání nesrovnatelného
No, ČHMÚ má měřících stanic několik (link zde: [odkaz] ). Nejhorší je situace s komplikovanou, rušnou dopravou (konkrétně Zvonařka, Úvoz; stupeň 5 - špatná situace). V Mokré (tam co je cementárna), stupeň 3 - uspokojivá situace, Líšeň (nad spalovnou), stupeň 3 (nejlepší situace v kraji je na jediné stanici, 2. stupeň, Znojmo). Jo, bude záležet na převládajícím směru větru. Nicméně není pravda, že by doprava byla zcela marginálním zdrojem polétavého prachu a za všechno můžou komíny.
16. 2. 2017 14:11
Re: srovnávání nesrovnatelného
No rozhodně to nebude tím, že tam jezdí víc aut než jinde v ČR
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 07:53
Re: srovnávání nesrovnatelného
To fakt nedovedeš pochopit že to je vždycky z víc zdrojů = a auta sou prostě jeden z nich? ;-)

Včera byla smogová situace v Praze = co s tim tvoje moudrá hlava? :-)
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 12:57
Re: srovnávání nesrovnatelného
o to se nikdo nepre, samozrejme jsou auta jednim ze znecistovatelu. Ja jen rikam, ze je blbost se vymezovat pouze vuci dieselum ,ktere splnuji normy, kdyz tady mame stovky podniku, vypousteji co2, Nox, metan po stovkach tisic tun rocne, nektere i po milionech tun a to vam nevadi?A k pomeru co tyto podniky vypusti z kominu jsou cisla o dost vyssi nez emise dieselu vsech dohromady v CR.
15. 2. 2017 06:48
Re: srovnávání nesrovnatelného
Opäť blbosť. Väčšina hybridov nemá ako zaťažiť rozvodnú sieť a Toyota využíva dominantne NiMH batérie. Ale aj pri využití Li batérie sa bavíme asi 2% kapacity zmysluplného elektromobilu.
Avatar - JohnST
14. 2. 2017 21:21
Re: srovnávání nesrovnatelného
Citam tu zanietene nazory az nenavystne na naftovy motor. V cechach je myslim 48% aut na naftu. A to si dovolim tvrdit, ze su to auta vacsinou strednej triedy a vyssej strednej triedy. Vy nazyvate ludi, ktori si ich kupili pomaly vrahmi. Pytam sa. Ma to auto vsetky certifikacie vcetne emisnych noriem splnene? Ano ma. To, ze v praxi sa pred nedavnom ukazalo, ze niektore dizle to v praxi nesplnaju je chyba kupcu? Nie nie je. Cize ten co si kupil diesel v dobrej viere, ze ma napr. nizsie CO2 ako benzin, co sa donedavna preferovalo rozhodne nie je sociopat pane. Vas nazor na hybridy iba svedci o tom, ze uplne tapete aky sposob pohonu je idealny. >:-[] :-!
Avatar - Barry Lyndon
14. 2. 2017 21:54
Re: srovnávání nesrovnatelného
Tak tomuto se říká "lhát si do kapsy"...
14. 2. 2017 22:02
Re: srovnávání nesrovnatelného
:yes: ;-)
15. 2. 2017 06:43
Re: srovnávání nesrovnatelného
Rozdiel v priemernej spotrebe cca 30% ukazuje ako je to zbytočne. Nehovoriac o tom, že diesel minul viac energie(145,5MJ Prius a 158,4MJ Cruze) a vyprodukoval viac emisii aj na diaľnici. Ale jasne demagógii sa medze nekladú.
Okrem toho Toyotacky hybridný systém navyšuje hmotnosť oproti podobne výkonnému dieslu asi o 50kg a tie neležia na prednej náprave. A mechanicky je to celé oveľa jednoduchšie ako automatická prevodovka.
14. 2. 2017 16:18
Re: srovnávání nesrovnatelného
presne tak, je to typicka demagogie

tech 4.5 naftových odpovida 4.9 benzinovym, takze ten prius je uspornejsi i na dalnici.
a to neresime emise, hybridy mají cca 5-10mg NOx / km, ty nejlepší naftaky snad 50mg NOx / km, standard u nas je 500mg NOx / km
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 16:51
Re: srovnávání nesrovnatelného
A z čeho myslíš, že je ta elektřina? ;-) Je to stejný sazomet jako diesel.
14. 2. 2017 17:16
Re: srovnávání nesrovnatelného
ja elektriku beru ze zasufky ;-)

veskery automobilovy provoz v CR by utah dostaveny temelin
a emise tedy smrad a jedy = nula.
navíc vyrazne min hluku
14. 2. 2017 17:42
Re: srovnávání nesrovnatelného
Na veskery automobilovy provoz v CR by bylo potreba postavit dva nove Temeliny + masivne rozsirit prenosovou soustavu - a stejne by to nebylo technicky funkcni, protoze nabijeni aku trva o nekolik radu dele, nez doliti paliva do nadrze. Cesta Praha - Brno by byla vyletem na 2 dny, do Ostravy na ctyri.

Emise a jedy samozdrejme budou take, jen jine.
14. 2. 2017 17:48
Re: srovnávání nesrovnatelného
koukáš na to dnesnim pohledem, kdy EM mají standardni dojezd 200km a nabiti na 80% pri rychlodobijeni za hodinu
za par let budes mit standardni dojezd 500km a rychlodobiti na 80% do 30 min, coz uz tak omezujici nebude.

dostaveny temelin = 2 soucasny (nedostaveny) temeliny a ten (dostaveny) automobilovy provoz v CR s prehledem utahne.

přenosova soustava se bude muset hlavne zinteligentnit - tedy dobijeni přes noc a v dobach mimo spicky
14. 2. 2017 18:20
Re: srovnávání nesrovnatelného
Standardni dojezd 200 km v reklame je realny dojezd pres 100 km - pokud chci v zime topit nebo v lete chladit + poslouchat radio + v noci svitit. Pripoustim, ze to pro mesto staci. Jen ze to auto je vyrazne drazsi nez se spalovacim motorem a na delsi cesty musim mit druhe - na naftu nebo benzin. Abych totiz do akumulatoru dostal energii jedne nadrze, musely by akumulatory vazit 1,5 - 2,5 tuny.

Hybrid je slepa cesta.

Temelin vyrobi rocne cca. 40 PJ, v CR se loni natankovalo 5,4 mld. litru nafty a 2 mld. litru benzinu, nafta ma 36 MJ/lit. a benzin ma 32 MJ/lit = 260 PJ, takze 2 Temeliny - cele.

Smart Grid - ano, to funguje, ale jen do 0,4 kV, tedy napr. v ramci maleho satelitu, paterni site na to nejsou stavene. Takze Nemci maji problem, kdyz vyrabeji na severu ale hlavni spotreba je na jihu.

Jo holt marketingove prezentace jsou jedno a realita je neco jineho.
14. 2. 2017 18:36
Re: srovnávání nesrovnatelného
muj vypocet:
cca 7mld litru benzinu a nafty, pro jednoduchost po 36MJ/litr, tedy 10kWh
7mld litru x 10kWh = 70TWh
účinnost spalovacího motoru 25% = 17TWh na motoru za rok

stavajici temelin 15TWh za rok, dostaveny temelin 30TWh za rok
13TWh na ztraty tedy cca 40%, to by snad dat mohlo

tedy dostaveny temelin staci.

inteligentni site neznamena jen lokalne omezeny maly uzemi

10Wh li-on aku vazi 50g, 100kWh pro dojezd 500km 500kg.
jak jsi prisel na 2.5 tuny??
14. 2. 2017 19:01
Re: srovnávání nesrovnatelného
Naopak, hybrid je v těžkých autech budoucnost. Už první auta na trhu (XC90T8, GLE 500e, X5 40e) ukazují, že to celé dokáže jezdit s přesvědčivou dynamikou za stejnou spotřebu jako diesely. Které nejsou ani podstatně levnější. Vyšší hmotnost a podstatně složitější koncepce se v téhle cenové kategorii ztratí. Náklady na servis budou v porovnání s vysokovýkonnými dieselovými motorizacemi (50d, 4,0 V8 TDI) nakonec podobné.
14. 2. 2017 19:06
Re: srovnávání nesrovnatelného
Sorry, ale z vlastní zkušeosti vím, že spec T8 absolutně nedokáže jezdit s přesvědčivou dynamikou za stejnou spotřebu jako diesel.
14. 2. 2017 19:44
Re: srovnávání nesrovnatelného
Fakt je, že XC90 je taková specifická malým motorem a nicmoc dojezdem na baterky. To auto ještě není dotažený no.
Jakou spotřebu při jaký jízdě si s tím měl ty?
Co já vím, tak to při normálním dobíjení umí tak 8. Dálniční provoz pak 12. Příměstský dojíždění lze i za méně než 6. I kdyby to v celku bylo s započtením ceny elektřiny 10l, tak pořád lepší než R4 diesel v tom stejným, kterej bude taky jezdit za 10 a v tom autě se šíleně trápit.
GLE jezdí reálně 10, ale zase to jede. Škoda malý baterky.
Já teda stát před volbou, jestli si vzít GLE 350d nebo 500e tak nad tím ani nepřemýšlím..
Volvo XC90 není můj šálek kávy po stránce technické, ale v jiné konfiguraci než T8 bych to určitě nechtěl.
Jediné auto kde byhc váhal je X5, 40d vychází jen o cca 50 tis levnějc než 40e. Ale zase tam je jen 4 válec no.
Nejvíc by se mi líbila zástavba benzínovýho motoru do Q7 Etron, má suveréně největší dojezd na baterky a je to narvaný technikou jako je tepelný čerpadlo pro vytápění. Třeba se toho dočkám v Touaregu...
15. 2. 2017 12:35
Re: srovnávání nesrovnatelného
Jezdil jsem v průměru za 12. Velmi pohodová a defenzivní jízda. Naopak jakýkoliv naftový motor z jejich spektra nejenže funguje stále jako AWD, ale jezdí výrazně za méně a s nijak horší zvukovou kulisou, protože neznalý by do té prťavé nádrže díky akustice benzínu klidně tankoval naftu.
15. 2. 2017 16:19
Re: srovnávání nesrovnatelného
A jak jsi to nabíjel? Kolik km si s tím najel? Docela zajímavá zkušenost..
Jak říkám, nejsem fandou toho auta, vadí mi hlavně mrňavá nádrž. Taky bych si představoval, že za cenu Cayenne SE hybrid v tom bude trošku jinej motor a hlavně podvozek..
14. 2. 2017 22:07
Re: srovnávání nesrovnatelného
Fajn az to bude na trhu v rozumny podobe a za rozumnou cenu tak to koupim. Do ty doby prosimte ty respektuj v jaky zijes dobe a tomu prizpusob svoje predstavy o podobe vozovyho parku v Evrope. A nediv se ze se u nas jezdi auty ktery ti nevoni. Pripadas mi nekdy jako ze ses sem teleporoval z budoucnosti a divis se svetu kolem sebe.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 07:57
Re: srovnávání nesrovnatelného
Bacha těch z budoucnosti je tu daleko víc >:-[]
16. 2. 2017 14:14
Re: srovnávání nesrovnatelného
No já tenhle fenomén už nějakou dobu pozoruju. >:D
Avatar - Blue Sun
15. 2. 2017 08:27
Re: srovnávání nesrovnatelného
Tyvole... kdyby lidi byli jako ty, dodnes jezdíme maximálně koňským povozem a voláme leda tak z okna... Prý "respektuj, v jaký žiješ době"... a že se tím všichni ti vynálezci řídili.
Ani ten vlak by nebyl, protože podobní "eksperti" říkali, že při rychlosti nad 30 km/h to lidi zabije...
16. 2. 2017 14:17
Re: srovnávání nesrovnatelného
Já jsem někde psal, že jsem proti pokroku? Že jsem si nějak nevšiml. Jen se nedivím tomu, že všude kolem nejezdí bezemisní auta a neprudím každýho kdo jezdí autem co má vzadu výfuk. O tom to je.
14. 2. 2017 19:07
Re: srovnávání nesrovnatelného
och ty jsi ale priblblej jedinec >:D

takze si projdem zakladni udaje, i podle clanku zde na auto CZ prumerny cesky ridic najede za rok 10-12 tisic kilometru, budeme tedy pocitat ze prumerny ridic najede 15 tisic kilometru, to je 15000km, prumernou spotrebu elektromobilu stanovyme na 20kWh na 100km, majitekle Tesle uvadi 20-22, u mensich BEV ruzne lidi uvadi od 12 do 20kWh na 100km, v Ceske republice je registrovana asi 5 milionu osobnich aut, z tohoto cisla se i vypocitava onen prumerny najezd 10-12 tisic kilometru rocne, takze kdys si ty cisla vsechny spocitas, tak se dostanes na cifru 15 000 000 000 kWh (15 miliard kWh ktere by projezdilo 5 milionu elektromobilu za rok kdybu kazdy z nich ujel zminenych 15 tisic kilometru pri spotrebe 20kWh na 100km), a ted perlicka na zaver, Temelin za minulej rok, tedy rok 2016 vyrobil 14 230 000 000kWh elektriny, cista dostavba 2 bloku ktere jsou pro Temelin planovane s vyssim vykonem 2x 1100MWe nez ty soucasne (2× 1055 MWe) by tedy scela spolehlive vyrobili zhruba tolik elektriny kolik by sporadali vsechny osobni auta ktere jsou v CR registrovana pokud by to byla vsechno BEV

navic ikdyby se dnes zacali prodavat jen elektromobily a fosilni se nemohli prodavat, tak ikdyby nijak nepolevila soucasna poptavka po autech, tak podil blizici se 100% elektromobilu by jsme se dockali nejdrive za 25-26 let ;-)

myslim ze v CEZ jsou celkem v klidu, jiz asi 2 roky v dokumentech uvadi ze ceska energeticka soustava je jiz dnes pripravena na zhruba milion elektromobilu, takze soucasnych zhruba tisic BEV ktere v CR jezdi asi moc sit neovlivnej a jijich celorocni spotrebu v Temeline vyrobej asi za necele 2 vyrobni hodiny >:D
15. 2. 2017 07:01
Re: srovnávání nesrovnatelného
Na všetok ano, lebo 70% energie v doprave padne na kamiónovú prepravu a ťažké stroje. Pre osobne auta by stačil Český export elektriky.
15. 2. 2017 11:44
Re: srovnávání nesrovnatelného
Masivně rozšířit přenosovou soustavu kvůli elektromobilům? By mě zajímalo proč. Kdyby všecka osobní auta prodaná ode dneška byla na elektřinu, znamenalo by to 0,8% elektřiny ročně navíc. Přitom ale spotřeba elektřiny v ČR z dlouhodobého hlediska klesá. Jenže, všecka nová na elektřinu rozhodně nebudou, takže v reálu elektromobily znamenají nárůsty spotřeby elektřiny v řádech setin procenta. V Norsku, kde elektrická auta tvoří 30% prodejů, tvoří všecka doposud prodaná auta na elektřinu + pluginy 0,1% jejich výroby elektřiny. Kvůli tomu chceš masivně rozšiřovat přenosovou soustavu? Proč bys to dělal?

Praha-Ostrava za čtyři dny? Nabití Leafu zabere rychlonabíječkou něco přes půl hodiny (50kW Chademo). Do Ostravy tak budeš muset zastavit dvakrát.
Avatar - Lojza11
14. 2. 2017 18:10
Re: srovnávání nesrovnatelného
Aha a proto polovina vyroby elektriny mame z uhelnych elektraren-) porovnej si emise elektraren a dieselu. Zamer se na tyto elekrarny, aby se odstavily a nespamuj neustale svyma recma o skodlivosti dieselu. at si kazdy koupi co chce, pokud to splnuje normy. Kupovat podobne hnusnou kraksnu - prius si koupi naprosty blazen nebo zaslepenec do ekologie, ekonomicky koupe hybridu nedava smysl uz vubec. Rad si auto podotykam auto na elektrinu koupim vetsi sedan nebo SUV s dojezdem min 600km a vykonem alespon 300koni a shodnou cenu, prip. nepatrne vyssi- jinak si koupim radeji vzdy diesel. Zatim jsou na trhu radoby auta s minimalnim dojezdem za nehoraznou cenu a vykonem motoru ze sekacky na travu. Teslu do toho netaham, to je uz uplne jiny cenovy level.
14. 2. 2017 18:25
Re: srovnávání nesrovnatelného
no, je jasny, ze jedna uhelna elektrárna (třeba melnik III s vykonem 500MW) vypusti vic emisi nez jeden dyzl s tema tvejma 300 konma, o tom není sporu.

ale zajed nekdy do melnika a predstav si, ze kolem toho elektrarenskyho komina jezdi nejakych 50tis dyzlu a jak by to tam asi smrdelo.
ja cas od casu do ty elektrarny jedu a zadnej smrad ekvivalentu 50tis dyzlu necejtim, a to tam je ještě melnik I a melnik II, které spolu s melnikem III mají cca 1GW vykonu
Avatar - Lojza11
14. 2. 2017 18:40
Re: srovnávání nesrovnatelného
hele ja z Melnicka pochazim, tak mi nemusis rikat. Vim jak to tam smrdi a hlavne jak to smrdelo drive. i kdyby tam jezdilo 50 000 tisic dieselu od rana do vecera, porad budou emise vyrazne nizsi nez co vypusti tato elektrarna do ovzdusi.O tom se bavim jsi uzce zamereny na diesely, ale dalsi velke znecistovatele ti jaksi nevadi. Mne zrovna vadi daleko vice elektrarny, tovarny. Protoze se ve meste nepohybuji a take porad nepisi pri kazde prilezitosti jak znecistuji uhelne elekrarny ovzdusi. |Uz jsi otravnej s neustalym tlacenim sveho nazoru na emise. Klasickej ekofasista, jak psal nekdo vyse. Ja to necchci dychat, tak at zakazou diesely. Diesely tady budou jeste dlouho s tim se smir nebo se odstehuj jinam, kde frci benzin
14. 2. 2017 18:50
Re: srovnávání nesrovnatelného
dyzlum davaj 8 roku nez definitivne chcipnou
[odkaz]

odstranovaneni emisi v elektrárnách na jednotku vykonu je mnohem dokonalejsi nez v osobakach
dokonce ani nakladak nevypousti tolik jedu jako klasickej osobní naftak

opakovani matka moudrosti - pro tebe to plati tuplovane
Avatar - Lojza11
14. 2. 2017 19:11
Re: srovnávání nesrovnatelného
jde o celkove mnozstvi vypoustenych emisi. Vse ostatni jsou tve vymluvy. Cisla jsou naprosto jasna a z verejnych zdroju se daji cisla velice rychle overit, ale to ty jaksi nechces slyset. Radeji se nebavim o dalsich elektrarnach nebo tovarnach, Prunerov, Unipetrol, ArceMittal apod,ktere maji podobna cisla byt o neco nizsi.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 07:59
Re: srovnávání nesrovnatelného
Ale to nikdo nezpochybňuje = jen ty že z TDI co před tebou stojí nemůžeš ale fakt nemůžeš dostat raka

No můžeš >:-[]
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 13:11
Re: srovnávání nesrovnatelného
rakovinu muzes dostat i z fabriky, ktera vypousti ty same svinstva v mnohonasobne vyssim mnozstvi. Nikde nejsou zadne overena fakta, kolik lidi zemrelo na rakovinu od dieselu.Nikde se tyto data nepisi napr. v umrtnim listu, radeji nez tyto nesmysly res kolik lidi umre hlady ve sveet odhad je 10-15 000lidi denne a tyto cisla se daji rozumne overit, na rozdil od tve rakoviny. V zadnem state na svete se neeviduje zemrel na rakovinu od dieselu, vse jsou jen odhady, ktere si cucaji z prstu ekofasiste. Raka muzes dostat i kdyz budes bydlet v pralese na strome a budes jit vyhonky a chytat ryby na mori.
Avatar - Lojza11
14. 2. 2017 18:51
Re: srovnávání nesrovnatelného
jeste dodam v roce 2013 vyprodukovala Melnicka elekrarna 5 399 226 tun emisi, pote byla rekonstruovana, kde emise klesly o 50%.Alespon na papire. A ted to srovnej s temi 50 000 vozidly na diesel. 50 000aut je zlomek emisi oproti teto elekrarne a takovych znecistovatelu je v Cesku mraky, uz chapes svou logiku nebo tady budes obhajovat a plodit tady ty tve eko nesmysly?
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 18:56
Re: srovnávání nesrovnatelného
To je argument jako že * po malejch psech netřeba sbírat = protože existujou i velký rasy >:D
14. 2. 2017 19:00
Re: srovnávání nesrovnatelného
tezko mohly ty tvoje emise klesnou z 5mil tun na polovinu, když naprosta většina tech "emisi" je neskodny CO2.
to jedine ze by polovinu ty elektrárny vypnuli.
co skodi a kde je hlavni problém o modernich dyzlu - to jsou jedy NOx.

pletes 2 věci dohromady
tak znovu a lepe ;-)
Avatar - Lojza11
14. 2. 2017 19:04
Re: srovnávání nesrovnatelného
jo tak se podivej kolik vyprodukje NOx tato elektrarna.Zase jsi vedle, jako vzdy
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 21:41
Re: srovnávání nesrovnatelného
Ty jsi neuvěřitelně zpracovaný. Měl by ses odstěhovat do deštného pralesa, ať nedostaneš rakovinu.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:00
Re: srovnávání nesrovnatelného
Myslels že je o trochu víc sečtělej než hodně dalších v týhle diskuzi ;-)
14. 2. 2017 19:10
Re: srovnávání nesrovnatelného
a pocitas doufam v rovnici i s tim faktem, ze rafinace potrebu elektrinu, takze kdys se zrafinuje ropa, tak na kazdy litr benzinu nebo nafty pripada zhruba 1.6kWh ktera se musela nekde v elektrarne vyrobit, emiste tak ty auta maj stejne jako elektromobili i v te eletrarne, neb bez te elektrarny bu jsi zadnou naftu nebo benzin vubec nemel ;-)
Avatar - Dylan McKay
15. 2. 2017 08:20
Re: srovnávání nesrovnatelného
SamanAR, tímhle vždycky končí diskuse s přáteli, kdy řeknou třeba "A jó vlastně!"
Od anonymů to ale nečej, ty mají svojí pravdu... ;-)
Avatar - Blue Sun
15. 2. 2017 08:29
Re: srovnávání nesrovnatelného
I když jim předložíš velmi odborně zpracovanou analýzu, stejně to neuznají. To by znamenalo přiznat porážku...
Avatar - mariov8
15. 2. 2017 08:53
Re: srovnávání nesrovnatelného
Distribuce elektřiny z elektrárny ke spotřebitelům také znamená ztráty, takže tam jsou také náklady typu "jó vlastně".
15. 2. 2017 09:23
Re: srovnávání nesrovnatelného
ropa se netezi v CR, ale kdesi daleko a vetsinou v politicky dost haprujicich zemich, spocti si kolik energii se spotrebuje aby se zrafinovanej benzin a nafra vubec dostali na benzinku ;) to budou panecku cisla >:D (ta trocha ropy co se tu v CR tezi nestoji ani za rec)

prechod na elektrinu v co nejvetsi mire je v zajmu statu, pokud si ho ji umi vyrobit dostatecne mnozstvi je to totiz komodita kde stat neni primo zavislej na jinem statu a jeho vuly, a tedy neni v tomto zajmu vydiratelnej ;-) ostatne jista kryze s plynem co frcel prez Ukrainu to nebyla ani tak davno ;-) a to ikdys se kuprikladu jaderne palivo do Ceskych jaderek dovazi z Ruska
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 09:24
Re: srovnávání nesrovnatelného
Ale nesrovnatelně menší než provoz rafinerie a zavážení na pumpy žejo :-)
14. 2. 2017 18:47
Re: srovnávání nesrovnatelného
u Priusu? no asi z rekuperace?
15. 2. 2017 06:42
Re: srovnávání nesrovnatelného
Je to hybrid ne plug-in hybrid nebo elektromobil. Elektřinu si vyrábí sám.
15. 2. 2017 06:59
Re: srovnávání nesrovnatelného
U Priusu je energia uchovávaná pri brzdení. Žiadne dobíjanie zo siete. Fakt nechápem prečo si niekto nepozrie fakty a radšej sa bude opakovane strápňovať v diskusii.
14. 2. 2017 18:55
Re: srovnávání nesrovnatelného
přesně tak, perfektní výsledek pro Prius. Škoda, že je to tak hnusný..
14. 2. 2017 16:40
Re: srovnávání nesrovnatelného
Přesně tak. Klobouk dolů před Priusem, že jeho motor má i na dálnici vyšší účinnost než diesel.
14. 2. 2017 16:10
Uff
"mimochodem, dálniční spotřeba verze s automatem je přesně pětilitrová" - takže s automatom, aj na diaľnici je Prius úspornejší.

A kto si kúpi v Amerike tento manuál diesel aby ušetril 0.2L na diaľnici. Síce v kombinovanom bude jazdiť o 2L viac čo tam po tom? :-) :yes: :yes:

Obzvlášť keď v USA (po správnosti) je diesel drahší oproti benzínu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2017 17:08
Re: Uff
no Kotas to je dotaz !!!!!!!!!!!! on to GM dělá jen pro srandu králíkům. rozhodne poptávka trhu, motor Opelu je výrobně levnější jak hybrid. a upřímně řečeno, Prius je opravdu hnusné auto, vždycky bylo.
14. 2. 2017 19:12
Re: Uff
"Loni se ovšem prodalo za celý rok v USA jen 256 kusů naftového Cruze," " rozhodne poptávka trhu"

jj to je doslova dechberouci poptavka trhu >:D
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:27
Re: Uff
Kolik se u nás prodalo Priusů? >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:31
Re: Uff
Bacha musíš počítat i hybridní Auris a C-HR = jen těch se loni prodalo přes 200 :-)
15. 2. 2017 06:46
Re: Uff
A taky klidně yaris hybrid a rav4 hybrid.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:02
Re: Uff
Jasně! Já bral jen stejnej rsp. velmi podobnej pohon = Prius, Auris, C-HR :-)
15. 2. 2017 09:42
Re: Uff
tak nastesti hybridy jiz neprodava jen Toyota, v CR prodeje hybridu rostou, za 2015 se v CR prodalo 1024 hybridu, v 2016 tahle meta poctu 1024 byl aprolomena jiz v zari a na konci zari jiz bylo prodano 1080 hybridnich aut, cisla pro celej rok 2016 jsem nenasel, jen predpoklad ze prodeje hybridu stoupnou o zhruba 40-50%, celkem zajimave prodeje by mohl letos ukazat treba Ioniq

to cemu se v CR nedari jsou plug-in hybridy, a to hlavne diky prestrelenym cenam
Avatar - Lojza11
17. 2. 2017 04:50
Re: Uff
ono stacilo kdyz v USA stal galon benzinu misto ca 2 usd - 4usd a hned byla poptavka amiku po mnesich objemech nebo nafte. Vse je o penezich.
Avatar - MDK
14. 2. 2017 16:39
.....
Jo to jistě ušetřim, hmmmmm, možná, ale jen do první návštěvy servisu. A ta vůně a libozvuk linoucí se ze sazové roury :-!
Rozbalit vlákno
4
14. 2. 2017 19:16
Re: .....
neusetri ani na provozu, nafta je ve vetsine statu USA drazsi nez benzin, levnejsi je tusim jen ve 3 statech usa, tazke rozdil 30-40 centu za galon ty rozdily na deckach spotreby smazne
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:19
Re: .....
Už u euro5 je roura čistá jak dětská ***ka, na rozdíl od benzínku, rozume >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:03
Re: .....
Jak vypadá je vlastně jedno ;-)
15. 2. 2017 08:43
Re: .....
I detska ***ka dokaze byt pekne zesrata :-)
Avatar - MDK
14. 2. 2017 16:43
Správnou odpověď na monitoru zakroužkujte.
Nový naftový Chevrolet Cruze je za:

a) odporný
b) toporný
c) úsporný
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 16:50
Re: Správnou odpověď na monitoru zakroužkujte.
Ve srovnání s Priusem je to opravdu krásné auto. ;-) Ale to skoro vše.
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2017 17:10
Re: Správnou odpověď na monitoru zakroužkujte.
objektivitu od lidí jako je špičkový desítkář nebo cvok používající nick šíleného počítače nečekej. Ti mají jedinou pravdu - tu svoji.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 17:24
Re: Správnou odpověď na monitoru zakroužkujte.
Hele to hraješ nebo si to fakt nepochopil? ;-)
Avatar - MDK
14. 2. 2017 18:19
Re: Správnou odpověď na monitoru zakroužkujte.
VinNafta :*)
14. 2. 2017 17:19
ja som za hybridy
keď sa vytrepem na ulicu v meste, tak autá sú všade a výfukové plyny fetujem nonstop. Jasné, že sú tam fabriky a iné svinstvá, ale rovno do nosa sa mi pchajú práve tie výfuky, preto som rád, že ľudia, ktorí na to majú kupujú hybridy. Akurát toť pred pár minútami štartovalo nejaké suv na elektriku a bola to paráda, žiadny rachot dízlu, žiadny smrad, odišiel potichu a bez smradu od bytovky. Zatiaľ nevidím lepšie riešenie aspoň akútneho mestského vzduchu. Nie cez ekoterorizmus, ale dobrovoľným kupovaním hybridov. Ovzdušie to neporieši, ale pomôže. Ak sa niekto rozhodne kúpiť dízel, jeho vec.
Rozbalit vlákno
25
14. 2. 2017 17:48
Re: ja som za hybridy
To by mne zajimalo, kde bydlis? Jaky vozovy park jezdi po tvem meste.

Po mem meste, coz je Praha, jezdi uz vetsinou soucasna auta, do centra nakladaky nesmeji, cistota centra se vyrazne zlepsila a smrad je tady hlavne v obdobi inverze.
14. 2. 2017 17:57
Re: ja som za hybridy
v bratislave, nie je to praha, ale tam, kde sa pohybujem, je áut jak maku. Nehovorím, že sa nemôžem nadýchnuť alebo že to inde nie je ešte horšie, ale zakaždým cítim, že fetujem výfukový matroš plnými dávkami.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 18:02
Re: ja som za hybridy
Já bydlim taky v Praze = v tý co zrovna dneska dopoledne zase vyhlásili smogovou situaci [odkaz]

V který Praze bydlíš ty? :-)
14. 2. 2017 18:17
Re: ja som za hybridy
dokud praha neomezi vjezd dyzlum, at uz primym zakazem, nebo vyraznym zpoplatnenim, tak zadny zlepseni ovzdusi necekejme.

kazdopadne by nas na to měli zacit pripravovat, třeba tim, ze na každý výpadovce bude bilbord, ze 1 dyzl vypusti tolik jedu jako 10 benzinaku a ten kdo dal bude jezdit dyzlem, tak se do města nedostane, nebo bude po vzoru londyna platit 2-3x vetsi parkovny co benzinak
14. 2. 2017 18:24
Re: ja som za hybridy
V Zitne 38 - mnoho let.
14. 2. 2017 18:29
Re: ja som za hybridy
tak to bys mel znat hospodu U Pravdu

bydlet v zitny, to je za trest?
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:18
Re: ja som za hybridy
Proč myslíš, že je to jen vina dieselů? Co ostatní?
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:21
Re: ja som za hybridy
Je to vina dieslů + dalšího = to snad víme všichni.

Nebo ty ne? :-)
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:33
Re: ja som za hybridy
Tak k jádru věci. Nařídil bych všem být veganem a zrušil chov veškerého skotu, aby nám celosvětově klesl skleníkový metan. Něco takového z tebe padá dnes a denně, my normální to rovnou splachujeme .... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:44
Re: ja som za hybridy
Tak k jádru věci = nic takovýho sem nikdy nenapsal = otázka je proč sis to vymyslel = došly argumenty? :-)

To s tou normálností je dobrý = nezklamals :yes: >:-[]

Tak co je normální? Denně nebo jednou za.. [odkaz] myslim pro tebe ;-)
14. 2. 2017 21:34
Re: ja som za hybridy
Doufám že odpůrci hybridů nepoužívají mobily,notebooky,tablety a další zařízení které vyžaduje baterie. >:-[] .
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 21:41
Re: ja som za hybridy
Odpůrci hybridů? A to je kdo? Já tu vidím jen odpůrce nafty a pak lidi, co si nechtějí koupit hybrid.
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:08
Re: ja som za hybridy
Proč sou odpůrci nafty je jasný = nejsem si jistej proč jí někdo intenzivně hájí :-|

Smůla že zrovna my žijem na jedinym kontinentu kde se masově rozšířila = což bude určitě tim že všude jinde sou pitomí a zaostalí = a radši používaj benzín s většim objemem = my moudří a progresivní radši naftu a pidimotůrky turbo ;-)

Vidíš? Už mám zase jinej názor než ty = teda než většina >:-[]
20. 3. 2017 10:23
Re: ja som za hybridy
Už i Číňani vedle Japonců a Američanů pochopili, že do os.aut a hlavně do města diesel nepatří! Jen Evropanům nafta zachutnala, kterým sazemi už i zatemnila mozek, že jsou nepokrokový zabědněnci, co budou po městě chrochtat se svými ropáky. Hlavně Češi jsou troubové, co si neumí spočítat náklady na provoz auta, tak si koupí nafťáka s tím, že Franta u piva říkal, že "dýzl" je lepší, protože míň žere :-)
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:13
Re: ja som za hybridy
Kup si co chceš, nikdo ti nebrání, já si koupím zase naftu, pak zase naftu, atd. Doufám, že se nenajde dost idiotů, co by mi možnost svobodného výběru okleštili..
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:18
Re: ja som za hybridy
Rád zabíjíš lidi? >:D

Po kolika letech tak tu novou a pak zase novou naftu plánuješ = já abych se moh pořádně zasmát >:-[]
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:21
Re: ja som za hybridy
Lidi víc zabíjí chlast, kouření, stres v práci, atd než nějaký diesel, a pozor, i debilita, na to buď opatrný ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:24
Re: ja som za hybridy
Máš pravdu = na chlast tu umírá asi 6 tisíc lidí ročně, na blbej vzduch jen 5 tisíc >:D
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:25
Re: ja som za hybridy
Tvoje vycucaný údaje jsou dechberoucí ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:38
Re: ja som za hybridy
Tvoje reakce na celkem známý dostupný data taky :yes: >:-[]

Nebo si nemůžeš srovnat v hlavě že to si plácnul je pravda? >:D

No fakt je = na chlast prostě fakt umírá víc lidí než na blbej vzduch >:-[]
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 04:51
Re: ja som za hybridy
hod jsem odkaz ze znecisteni dieselu zabilo 5 tisic lidi,ne naky odhady. Eko propaganda funguje.Predem dekuji
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:12
Re: ja som za hybridy
Neděkuj = takovou blbost ti nehodim = ale zakřečování se ve svý pozici a odmítání celkem dostupnejch faktů = to je normální = zdravim Karla >:-[]

Nejsou to žádný tajný data = těch cca 5 a 6 tisíc mrtvolek ročně = tak to prostě je :-)

Jinak viz pargi dnes 06.53 ;-)
15. 2. 2017 06:53
Re: ja som za hybridy
Chlast, kouření, stres v práci...za to si ovšem může každý nepřeživší sám. Za blbý vzduch, který někoho zabije, můžeš ty.
Avatar - Ada je zase tady
16. 2. 2017 09:58
Re: ja som za hybridy
já si rovněž koupím další a další diesel :yes: Nesnáším ten hnusnej smrad z benzínových křápů a vím, že oteplování z důvodu nadměrné produkce CO2 z benzínových motorů může tuhle civilizaci zabít. Každý ekologicky myslící člověk si kupuje auto s dieselem, protože to je nejmenší zlo z těch různých variant pohonů, které jsou dostupné. No a navíc se ještě s dieselem mnohem lépe jezdí než s cukavým zážehovým motorem! :-)
20. 3. 2017 10:18
Re: ja som za hybridy
Tak buď Ti z těch sazí, ke kterým sis v garáži čichnul hráblo nebo jen provokuješ. Bych Tě přivázal za výfuk TDI a teď z hluboka dýchej ty ekologu! CO2 má logicky benzín víc když má vyšší spotřebu. S dieselem se jezdí nejlíp za studena že, to jedeš jako posránek aby ti neselhalo turbo :-)
Avatar - Pepa_007
14. 2. 2017 18:11
Porovnání?
Jen reakce na článek:
Cruze 2017: 52 MPG on the highway u manuálu. V automatu je to: 47 MPG.
Prius: 50MPG HWY s automatem.
Ostatní nekomentuju.

Jinak to je ale v případě emisí, kde škodlivé emise jsou u naftového motoru mnohem větší než u benzínu.
Další věc je, že Prius potřebuje baterky...... .
Cruze je o nějakejch 3 000 USD levnější. Výbavu jsem neporovnával.

K elektřině:
Podle Evropské sítě provozovatelů přenosových soustav elektřiny se v roce 2014 řadilo objemem exportované elektrické energie (22 TWh) na třetí místo v Evropě za Francii a Německo.
Pravidelně se zařazujeme mezi deset největších vývozců elektřiny na světě v absolutních číslech, tedy bez přepočtu na obyvatele.
Vše bez přepočtu na velikost České republiky (obyvatele).
Jaderné elektrárny vyrobily v roce 2015 cca 26TWh. Uhelné 44TWh.

Tesla S má spostřebu 250 Wh/km. Jen na temelín by najela 104 000 000 000km.
Aut máme cca 5 000 000ks.
V případ kdyby všechna auta byla elektrická a měla spotřebu jako Tesla S tak by na jedno auto připadlo 20 800km a byla by energie z jaderných elektráren využita.
Rychlej orientační výpočet, tak snad jsem to spočítal dobře.

Tesla Model S P85+ Výkon 310 kW/420HP, hmotnost 2145 kg, zrychlení z 0 na 100 km/h papírově za 4 vteřiny, max. rychlost 217 km/h.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 18:56
Re: Porovnání?
A pak dojedu k plnící stanici, kde přede mnou stojí 4 elektrické plečky ke každému šlauchu, každá tam stráví čas přes hodinu. Tedy cesta Ostrava - Praha bude trvat kolik hodin? ;-)

Není to tak jednoduchý výpočet, jak píšeš, neboť energie se nedá skladovat. Nehledě na to, co s baterkama a jaderným dopadem. Největší problém jsou pak elektrické sítě a rychle rostoucí cena lithia.
Avatar - holden2
14. 2. 2017 20:05
Re: Porovnání?
tak jed pendolinem
Avatar - Pepa_007
14. 2. 2017 20:32
Re: Porovnání?
Rozhodně to není tak jednoduché. To byl výpočet zfouknutej za 5 minut. Nepočítal jsem, že nabíjení nemá 100% účinnost, není možné el. energii skladovat, atd... .
Pro hrubou orientaci asi OK.
Překvapilo mne, že 5 miliónů TESLA S aut by mohlo na naše jaderné elektrárny najezdit 20 800km ročně.
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:11
Re: Porovnání?
Ještě že více jak 60% energie jde u nás (a nejen u nás) z uhlí, že? >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:14
Re: Porovnání?
No a někde už jen 30% a dál klesá = myslíš že u nás i ve světě bude podíl uhlí růst nebo třeba..? Mysli = to dáš :yes: :-)
Avatar - Dylan McKay
14. 2. 2017 18:22
No...
Naštěstí už jen pár milovníků dieselů z posledních křečí kope, ale je to marný... :-)

Vždycky si vzpomenu na kamaráda, jak se chlubil, že jeho naftová oktávka má stejnou spotřebu jako můj Prius. Jo, a na konci roku ho stál servis přes třicet tisíc. Tomu se říká úspora. U osmi Priusů jsem zatím měnil jen olej a 3 žárovky... ;-)
Rozbalit vlákno
16
Avatar - CHerokee
14. 2. 2017 18:59
Re: No...
Děláš si legraci? Asi ne... pokud jezdíš ve voze, co vypadá jako Prius. Kolik se prodá u nás hybridů a kolik dieselů? A ve světě? Takže, co se evidentně nechytlo....hybridy a tedy zůstávají i po letech okrajovou alternativou.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 2. 2017 19:28
Re: No...
A proto nyní skoro všechny velké automobilky zvažují, že diesely vymění právě za hybridy. A to vše jen díky tomu, že toyota v této technologii prošlapala za 20 let ostatním cestu.
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:06
Re: No...
Bohužel jen díky tomu, že je k tomu nutí stupidní EU legislativa, nic víc za tím není.
15. 2. 2017 06:59
Re: No...
Já jsem naopak rád, že po letech stupidní podpory dieslů se karta obrací.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 2. 2017 07:55
Re: No...
Toyota začínala v době, kdy je legislativa vůbec nepodporovala, nebo nebyla.
15. 2. 2017 09:08
Re: No...
Zase nedělám si iluze, legislativní lobby funguje i v autobrandži ;-)
14. 2. 2017 19:42
Re: No...
podle vseho procentualne prodeje hybridu v EU rostou o zhruba 30% rocne, tedy o mnoho vyce nez diesely, takze co se jak neuchytilo? prvni hybrid se zacal prodavat pred 20 lety a z toho asi 12-15 let vpodstate jen od jedne "znacky" s ne prilis "pohlednym" a reklativne drahym modelem, takze pokud ma dnes na Evropskem trhu v prodeji novych aut hybrid podil zhruba 3.5% tak je to dost uspech a urcite ne neuchyceni

podobne nesmysly jako ty by mohli psat treba v Japonsku, USA nebo Jizni Americe kde jezdi problizne jen 1-3% aut s diesely, takze tamni diskuteri by mohli podle tve metodiky napsat ze diesel se evidentne nechytnul >:D
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:08
Re: No...
Když prodám 2 exoty místo jednoho, je to taky posun prodeje o 50%. Srovnáváš nesrovnatelné. Porovnej počet dieselových aut a počet hybridů a uvidíme.
15. 2. 2017 09:44
Re: No...
podle statistik i v EU zacinaji na ukor dieselu posilovat benzinove motorizace, a nejvetsi procentualni zmeny maji hybridy a elektromobily, ano z malych cisel, ale uplne stejne to pred 25-30 lety meli diesely kdys se zacinali prosazovat v osobni doprave ;-)

mimochodem o spropagovani dieselu v Evrope se nejvic postara koncern VW, ten koncern ktery v minulich letech zacina obrazet smerem k elektromobilite, co myslis ze se stane az podobnou reklamni masirku jakou pousteli pro podporu dieselu spusti ohledne elektromobilu? no jasne ze ti co je nezajima co je pod haubnou a ze jich je vetsina proste pujdou za silou markjetingu ;-)
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:10
Re: No...
Jiný má za život 8 škodovek a taky vyměnil třeba jen žárovky, nevím, co tím chtěl básník říci? Že máš štěstí na dobré kusy?
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:17
Re: No...
Tipuju, že tím chtěl říct, že jezdí (zcela objektivně!) mimořádně spolehlivým modelem auta, a proto mu nevadí, jak to auto vypadá a jak jezdí. Jeho volba. A asi aby tuto volbu obhájil, musí tu plácat cosi o křeči.
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:23
Re: No...
Taky jsem zažil spolehlivá a nespolehlivá auta od různých značek a vědu z toho nedělám.
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 18:40
WTF autore?
Povíte mi, jak jste došel k závěru, že v americe objevili ameriku?
Celý tento zcela zbytečný článek jsem dvakrát důkladně přečetl, a nepochopil jsem, v čem spočívá v objevení ameriky, pokud si tedy pod tímto úslovím nepředstavujeme oba něco úplně jiného.
Budu nesmírně vděčný za odpověď! :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
14. 2. 2017 19:46
Smích
Směju se dieselovým křečím... strašně moc. Ta absurdita obhajoby umírajících dieselů je neskutečná...
Rozbalit vlákno
32
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 19:57
Re: Smích
Kdyby ses svezl v pořádné "dieselové křeči" v pořádném autě, zjistil bys, že jsi k smíchu sám.
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:04
Re: Smích
"Sluníčkářům" toho moc vysvětlit nelze ...
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:15
Re: Smích
To už tak bejvá když ten s míň znalostma snaží ukecat toho s víc :-)
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:23
Re: Smích
Jsem rád, že jsi to pochopil >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:18
Re: Smích
Jsem nerad že ty zatim furt ne ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:09
Re: Smích
Kolega má na C5 2.2 HDI najeto skoro 200 t. km = furt je to docela příjemný auto. Poslední diesel s kterym sem jel bylo ML 350 BlueTEC = neni to špatný auto. I tak musim říct: Ta absurdita obhajoby umírajících dieslů je neskutečná ;-)
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:15
Re: Smích
Já vím, že musíš. I kdybys nechtěl. Takovej seš ty. Tak buď dál svůj.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:17
Re: Smích
Já nevim cos zase vymyslel = řekneš? ;-)

Budu = ty určitě taky ne? :-)

Hele vážně: Vysvětlíš co tim myslíš? >:D
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:21
Re: Smích
Hele, tak jo, co bych kamarádovi nevysvětli.
Myslel jsem tím, žes vždycky byl [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:22
Re: Smích
Takže ani tobě to zatim nedošlo nebo se jen nechceš smířit s realitou = a kopeš kolem sebe? >:-[]
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:30
Re: Smích
Co je realita, papoušku? Kolik lidí zabila tvoje Kylie se svým "brumlou"?
Já nikoho nezabíjím a zatím ještě pořád se můžu prndům o konci dieselů smát.
Takových proroctví už tu bylo.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:32
Re: Smích
V čem z toho vidíš proroctví? >:-[]

Konkrétně prosím ;-)

Když já sem [odkaz] jakej pták si ty? >:D
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:25
Re: Smích
Já bych počkal, až proleze základní školu, pak s ním bude lepší řeč .... ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:39
Re: Smích
Musíš uznat že na nedodělanou základní školu mám slušný znalosti ;-)

Tuhle sme tu s CommonUserem probírali postgraduální ekonomii = že ses nepřidal >:-[]
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:43
Re: Smích
Jo, to musím uznat i já- na nedodělanou základku slušný. Na dospělýho člověka ale dost bída, hlavně v interpretaci vyčteného, tam je to zoufalý.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:46
Re: Smích
Nojo často docházíme k výrazně jinejm závěrum = i opačnejm = neměli bysme se zase o něco vsadit? ;-)
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:50
Re: Smích
K opačným závěrům než ty dochází většina inteligentních diskutujících tady. A velmi často i ti, jejichž názory se oháníš, tvrdí opak toho, co ty. Ale když pánbů dá i motyka vystřelí a i ty občas náhodně plácneš něco normálního.
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:54
Re: Smích
Jj chce to se zase vsadit :-)
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 20:56
Re: Smích
Běž si psát domácí úkoly, ať nemáš zítra průšvih a zaracha. :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:59
Re: Smích
Víš že domácí úkoly sou mimo česko docela výjímka? Je to náš výplod a pěkně blbej! >:D
Avatar - Hittman
14. 2. 2017 20:24
Re: Smích
Kdes to četl, že diesel vymírá? U Bursíka? :-(
Avatar - Hammunasakra
14. 2. 2017 20:26
Re: Smích
Bursík for prezident >:-[]

[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 04:58
Re: Smích
jo tak kdyz to pisi odbornici z banky USB, tak to bude asi pravda :no: Tato banka dostava jednu pokutu za druhou v miliardach dolaru a vy tomu verite?Nestiti se manipulovat se sazbou LIBOR, pere spinave penize, podili se na fin. podvodech to vas lituji. Jejich informace ma hodnotu absolutni nuly
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2017 08:20
Re: Smích
A dál? :-)

Další odkazy? ;-)

Další odborníci? >:-[]

Je to spiknutí = proti Lojzum >:D
Avatar - Lojza11
15. 2. 2017 13:20
Re: Smích
spiknuti -nespiknuti s temadla podobnyma radoby manazerama bank chodim obcas na pivo, tak vim jak se chovaji. |Zamestnanci co musi soupat nohama,aby splatili hypo kdyz videli dum sveho sefa. Tak se mu musi prizpusobit, byt inn a koupit jeste vetsi byt nebo dum,aby byl hrdina v zamestnani. A potom kdyz se poradne opijem, tak mi reknou, ze jediny ceho se boji,aby neprisli o takto dobre placenou praci, protoze jinou by tezce hledali kdyz pred sebou tahnou hypo 10mega. Chtel jsem tim rici, ze tito lide napisi cokoliv co je po nich pozadovano, je jim to vcelku jedno, cest vyjimkam.A temito lidmi se fakt neridim, mam svuj rozum. PS. drive jsem mezi ne take patril. :-)
Avatar - Barrichello
14. 2. 2017 21:17
Re: Smích
Diesel je mrtvá technologie a od vývoje nových dieslů upouští jedna automobilka za druhou >:D >:D
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 21:21
Re: Smích
Aktuálně třeba MB, viď, trumbero.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2017 15:26
Re: Smích
Diesly budou trumbero, ale v autěch od cca 500-900 tis nahoru. Zatím se přesně neví odkdy se to vyplatí. Pro levnější vozy je to mrtvé.
Avatar - Blue Sun
15. 2. 2017 08:34
Re: Smích
Karlíku, a to by mě jako mělo přesvědčit? A čím, řekni mi?
Ne, nevěřím, že řekneš... protože nemáš co. Jen jsi plácl blbost.
Avatar - _Karel_
15. 2. 2017 18:44
Re: Smích
Nemýlím-li se, jezdíš v Dacii. Kdyby ses svezl v pořádným autě s pořádným motorem, možná bys pochopil co na něm někdo může vidět. Ale jen možná, Míšo.
Avatar - _Karel_
14. 2. 2017 21:00
Děkuji
autorovi článku (nebo jen titulku?), že opravil tu idiocii v názvu článku. Sleeper nebo Machala? K smíchu nebo k pláči?
Rozbalit vlákno
1
15. 2. 2017 01:46
nazor
Najskor sa priznam, ze nie som uplne nestranny ohladne tohoto clanku. Jednak pracujem pre tu firmu a tiez sa velka cast kalibracie SCR robi u nas v budove.

Rad by som pripomenul par faktov:
1. splnenie NOx limitov v USA za kazdych klimatickych pomerov nie je jednoduche (staci prelustrovat internet a ked automobilka nepodvadza, casto ma co robit aby vsetko a vzdy fungovalo ako ma)
2. nezabudajte na nakupnu cenu toho auta. Vacsina firiem neponuka diesle v autach ked nestoja aspon 2x tolko.
3. limity na priemernu spotrebu co sa nemera cez krystalovu gulu ako v EU treba splnit a BEV a PHEV nevyhovuju ludom co dochadzaju na dlhe vzdialenosti. Cruze diesel alternativou k Malibu hybrid v mensom baleni pre ludi co chcu manual, hatchback a mechanicku rucnu brzdu
4. 1.6tdi s 9at (nie ZF) pohana aj Equinox (nieco ako Tiguan). Je to jedine auto v kategorii co ponuka tak vysoku uzitkovu hodnotu pri nizkej spotrebe

Mimochodom, je zaujimave ako su prezentovane napr. novinky v automobilizme v roznych kutoch sveta. VAG vzdy zaplni stranky vsetkych novin v CZ a SR, casto uplne banalnymi vecami. A. noviny zase neodolaju muscle cars a test "praktickeho auta" by namichnul kazdeho stredoeuropskeho chalupara.

Pekny den
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
15. 2. 2017 09:08
Já bych to nechal na lidech, diesly ať plní euro 6 i v reálu
takže DPF a močovina. Do Fabie už to bude možná drahá technologie, ale do velkého SUV to bude jasná volba.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Londonbridge
15. 2. 2017 09:54
Green cars
Pozrite si posledne vydanie GT na Amazone tam vytiahli nove BMW elektromobil a dali si dlhsiu trasu porovnavali dojazd atd. s Golfom Gti celkom zabavne...
Rozbalit vlákno
0