V Americe objevili Ameriku: Naftový Chevrolet Cruze je na dálnici úspornější než Toyota Prius

Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
Chevrolet Cruze
34 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (177)
Nové generace Chevroletu Cruze už se Evropa nedočkala. Naftová verze má lepší oficiální normovanou dálniční spotřebu než hybridní Prius od Toyoty.

Současná generace Cruze se vyrábí od loňska, vzhledem ke konci Chevroletu v Evropě už si ji však koupit nemůžeme. Prodává se hlavně v Severní i Latinské Americe a v Asii. Americká EPA (Environmental Protection Agency) zveřejnila oficiální údaje o spotřebě naftové varianty. Jistě, jde o papírový údaj, ale měření zámořské agentury pro ochranu životního prostředí jsou rozhodně reálnější než dosud používaný evropský standard NEDC.

Auto s karoserií sedan (prodává se také coby hatchback) vybavené šestistupňovou manuální převodovkou a turbodieselem 1,6 l/102 kW spotřebuje na dálnici 4,5 l nafty. To znamená, že na plnou nádrž teoreticky ujede zhruba 1130 km. Je to ještě lepší než původní odhady, které hovořily o dosažení hranice 4,7 l. Prius, samozřejmě poháněný kombinací zážehového spalovacího agregátu a elektrické jednotky, je v tomto ohledu právě o 0,2 l žíznivější. Motor v chevroletu dává 325 N.m.

Otázkou je, co s úspornými naftovými motory udělá skandál s podvodným měřením emisí u Volkswagenu, tedy aféra Dieselgate, General Motors se však netýká. Loni se ovšem prodalo za celý rok v USA jen 256 kusů naftového Cruze, šlo ještě o předchozí generaci. To samozřejmě není žádný zázrak, Američanům nafta pranic nevoní.

Kombinovaný cyklus samozřejmě znamená výhru pro Toyotu s údajem 4,5 l/100 km, zatímco Cruze Diesel s manuální i samočinnou převodovkou spálí na stejnou vzdálenost podstatně více: 6,4 l. Mimochodem, dálniční spotřeba verze s automatem je přesně pětilitrová. Základní sedan přijde na 24.670 dolarů (zhruba 628.200 Kč). Hatchback dostane naftový čtyřválec ještě letos, ale později coby model 2018. Navíc má Chevrolet v záloze elektromobil Bolt.

Vstoupit do diskuze (177)