V Americe objevili Ameriku: Naftový Chevrolet Cruze je na dálnici úspornější než Toyota Prius
Současná generace Cruze se vyrábí od loňska, vzhledem ke konci Chevroletu v Evropě už si ji však koupit nemůžeme. Prodává se hlavně v Severní i Latinské Americe a v Asii. Americká EPA (Environmental Protection Agency) zveřejnila oficiální údaje o spotřebě naftové varianty. Jistě, jde o papírový údaj, ale měření zámořské agentury pro ochranu životního prostředí jsou rozhodně reálnější než dosud používaný evropský standard NEDC.
Auto s karoserií sedan (prodává se také coby hatchback) vybavené šestistupňovou manuální převodovkou a turbodieselem 1,6 l/102 kW spotřebuje na dálnici 4,5 l nafty. To znamená, že na plnou nádrž teoreticky ujede zhruba 1130 km. Je to ještě lepší než původní odhady, které hovořily o dosažení hranice 4,7 l. Prius, samozřejmě poháněný kombinací zážehového spalovacího agregátu a elektrické jednotky, je v tomto ohledu právě o 0,2 l žíznivější. Motor v chevroletu dává 325 N.m.
Otázkou je, co s úspornými naftovými motory udělá skandál s podvodným měřením emisí u Volkswagenu, tedy aféra Dieselgate, General Motors se však netýká. Loni se ovšem prodalo za celý rok v USA jen 256 kusů naftového Cruze, šlo ještě o předchozí generaci. To samozřejmě není žádný zázrak, Američanům nafta pranic nevoní.
Kombinovaný cyklus samozřejmě znamená výhru pro Toyotu s údajem 4,5 l/100 km, zatímco Cruze Diesel s manuální i samočinnou převodovkou spálí na stejnou vzdálenost podstatně více: 6,4 l. Mimochodem, dálniční spotřeba verze s automatem je přesně pětilitrová. Základní sedan přijde na 24.670 dolarů (zhruba 628.200 Kč). Hatchback dostane naftový čtyřválec ještě letos, ale později coby model 2018. Navíc má Chevrolet v záloze elektromobil Bolt.