Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Americe objevili Ameriku: Naftový Chevrolet Cruze je na dálnici úspornější než Toyota Prius

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 2. 2017
34
177
Zobrazit náhledy (34)
Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze Chevrolet Cruze
Nové generace Chevroletu Cruze už se Evropa nedočkala. Naftová verze má lepší oficiální normovanou dálniční spotřebu než hybridní Prius od Toyoty.

Současná generace Cruze se vyrábí od loňska, vzhledem ke konci Chevroletu v Evropě už si ji však koupit nemůžeme. Prodává se hlavně v Severní i Latinské Americe a v Asii. Americká EPA (Environmental Protection Agency) zveřejnila oficiální údaje o spotřebě naftové varianty. Jistě, jde o papírový údaj, ale měření zámořské agentury pro ochranu životního prostředí jsou rozhodně reálnější než dosud používaný evropský standard NEDC.

Auto s karoserií sedan (prodává se také coby hatchback) vybavené šestistupňovou manuální převodovkou a turbodieselem 1,6 l/102 kW spotřebuje na dálnici 4,5 l nafty. To znamená, že na plnou nádrž teoreticky ujede zhruba 1130 km. Je to ještě lepší než původní odhady, které hovořily o dosažení hranice 4,7 l. Prius, samozřejmě poháněný kombinací zážehového spalovacího agregátu a elektrické jednotky, je v tomto ohledu právě o 0,2 l žíznivější. Motor v chevroletu dává 325 N.m.

Otázkou je, co s úspornými naftovými motory udělá skandál s podvodným měřením emisí u Volkswagenu, tedy aféra Dieselgate, General Motors se však netýká. Loni se ovšem prodalo za celý rok v USA jen 256 kusů naftového Cruze, šlo ještě o předchozí generaci. To samozřejmě není žádný zázrak, Američanům nafta pranic nevoní.

Kombinovaný cyklus samozřejmě znamená výhru pro Toyotu s údajem 4,5 l/100 km, zatímco Cruze Diesel s manuální i samočinnou převodovkou spálí na stejnou vzdálenost podstatně více: 6,4 l. Mimochodem, dálniční spotřeba verze s automatem je přesně pětilitrová. Základní sedan přijde na 24.670 dolarů (zhruba 628.200 Kč). Hatchback dostane naftový čtyřválec ještě letos, ale později coby model 2018. Navíc má Chevrolet v záloze elektromobil Bolt.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ja som za hybridy
| 20. 3. 2017
Už i Číňani vedle Japonců a Američanů pochopili, že do os.aut a hlavně do města diesel nepatří! Jen Evropanům nafta zachutnala, kterým sazemi už i zatemnila mozek, že jsou nepokrokový zabědněnci, co budou po městě chrochtat se svými ropáky. Hlavně Češi jsou troubové, co si neumí spočítat náklady na provoz auta, tak si koupí nafťáka s tím, že Franta u piva říkal, že "dýzl" je lepší, protože míň žere :-)
ja som za hybridy
| 20. 3. 2017
Tak buď Ti z těch sazí, ke kterým sis v garáži čichnul hráblo nebo jen provokuješ. Bych Tě přivázal za výfuk TDI a teď z hluboka dýchej ty ekologu! CO2 má logicky benzín víc když má vyšší spotřebu. S dieselem se jezdí nejlíp za studena že, to jedeš jako posránek aby ti neselhalo turbo :-)
Avatar - Lojza11
Uff
| 17. 2. 2017
ono stacilo kdyz v USA stal galon benzinu misto ca 2 usd - 4usd a hned byla poptavka amiku po mnesich objemech nebo nafte. Vse je o penezich.
srovnávání nesrovnatelného
| 16. 2. 2017
Já jsem někde psal, že jsem proti pokroku? Že jsem si nějak nevšiml. Jen se nedivím tomu, že všude kolem nejezdí bezemisní auta a neprudím každýho kdo jezdí autem co má vzadu výfuk. O tom to je.
srovnávání nesrovnatelného
| 16. 2. 2017
No já tenhle fenomén už nějakou dobu pozoruju. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku