Za produkčními kusy desáté generace Hondy Civic jsme se vypravili do Barcelony. V rámci prezentace jsme vyzkoušeli zcela nové přeplňované agregáty i adaptivní podvozek.
"Vyzkoušel jsem jej v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou... na dálnici, kde motor na šestku točí 3000 otáček za minutu". Na akej šestke, keď autor údajne skúšal 5st. manuál? ;-)
P.S: Je mi jasné, že je tam 6st. manuál, každopádne trocha pozornosti pri písaní článku by nezaškodila.
Mně to přijde jako stávající průměr... Žádný zázrak v tom nevidím a k tomu to vrže teď v zimě... Jo chce to vidět věci tak jak jsou, ne přes růžové brýle.
Nechci rýpat, ale jel jsi s nějakou současnou Hondou? Jednu mám, kolegové v práci mají dvě (najeto od 10.000 do 90.000 km a nikde nic nevrže ani na kočičích hlavách, natož teď v zimě. Sorry, ale tohle vypadá na pěkný blábol.
Ne, dívám se na to jinak. Nemám sl tímto "problémem" u Hond zkušenost. Auta kolem, předváděčky.. nic, s čím jsem jel, zatím netrpělo na špatnou kvalitu zpracování. Věř, že nejsem zarputilý diskutér a zastánce Hondy za každou cenu, ale tvrdit obecně, že vržou je fakt blábol. S tímto se trápí v současnosti jiné značky, počti fóra Škody a Suzuki, například..
Turba připomínající zlatou dobu atmosfér, >:D plus pod článkem podepsaný Mička, na fotkách za volantem nástěnkář Honda klubu. K tomu tradiční novinářský šlendrián, nepřesnosti typu tebou zmíněné šestky u pětikvaltu... Nejspíš o civicu přečtu raději jinde. ;-)
Jen s tím, že přestali šetřit na podvozku a jestli ho ladili na britských cestách, mohlo by se to projevit. Nesedí mi design, ale nad zbytkem bych hůl nelámal. Včetně motorů ;-)
Není proč lámat hůl, je to technicky i projevem čistý mainstream, jen exteriér téhle generace bude Civic v Evropě stát další ztrátu prodejních pozic. ;-)
Je dobré si uvedomiť, že civic je svojim zaradením lacné auto pre mladých, prípadne menej solventných kupcov. A keďže je to globálny model, dizajn a motory musia fungovať v každej krajine. V amerike je civic predajne úspešný a to sa počíta. Len pre zaujímavosť, priemerná cena nového auta kupovaného američanmi v roku 2016 bola 33 tisíc USD, takže civic svojou cenou patrí skôr k lacnejším autám. Človek v čechách či na slovensku pozerá na túto triedu a cenovú hladinu ako na rodinné auto, v USA civic ale rodinným autom rozhodne nieje, ani veľkosťou ani cenovo.
Najviac ma zaujala poznámka autora o tvrdom plaste v mieste kde sa dotýka vodičovo koleno, osobne som jazdil novým golfom GTI aj Alltrackom minulý týždeň a ten plast tam bol tvrdý ako doska a dosť nepríjemne ma tlačil do kolena, a vzhľadom na málo priestoru na nohy som ani nemal inú možnosť ako nohu o ten hnus oprieť. Na dlhšej trase dosť nepríjemné a to je ako sa hovorí etalón triedy.
Musím říct, že jako příslušník mladší generace s Civicem problém nemám, spíše naopak. Konečně něco zajímavého v segmentu C, a přitom žádné "dáme tomu tři páry světel a 150 nenavazujících oblinek, to se bude mladým líbit!," jako obvykle.
Ovšem v mém případě zůstane u bychaření. I kdybych v dalších 5 letech nějak zchrastil zbytečných půl mega, za ty peníze se dá u konkurence sehnat důstojnější motorizace než litrový tříválec.
Zatím se stále najdou se takoví, kteří se drží cenami při zemi. Tipo, Mégane, snad i i30 a pár dalších. Pokud to bude pokračovat, tak se těším, až zas bude SDA brečet v ČT nad stářím vozového parku.
Tipo je dost jinak zaměřený. Megan GT sem loni zkoušel = za ty peníze dobrý
Civic je novinka a chce bejt špička ve třídě = i tak bude za rok asi taky levnější
Stáří vozovýho parku je daný malejma platama = 80% novejch aut kupujou firmy = to lepší hned tak nebude
Psal jsi to tu několikrát. Sice nejsem sadomasochista, abych ten brak dobrovolně četl , ale ...každá nová generace začíná na vyšších penězích než končící, je to pravidlo fungující leta letoucí. Relně jsou auta levnější než bývala.
Ajaj, prumer s malym kufrem je Golf, ten sem vubec netahej. Tady, jak je na pomery auto.cz divne, se Civic az moc chvali. Z toho plyne, ze je tato nova generace dost nadprumer, podvozkove, materialy, zpracovani, motory. Urcite snese srovnani i s takovou A3 s mainstreamovymi motory a premiovymi cenami ;-)
Která prémie nemá i mainstreamové motory? To si rád počtu.Já měl dokonce pocit, že některé prémiové značky mají už JEN mainstreamové (čti:čtyřválcové) motory, a Audi to ani zdaleka není. Jestli Honda snese srovnání s A3, pak snad jen jízdně a to - řekl bych- není pro Audi ostuda.
"Takhle po svezení, do značné míry odtrženém od naší české reality nejsem schopen říci, jaká je, co je jízdních vlastností týče, jeho pozice v rámci současných nejsilnějších hráčů v podobě Astry, Mazdy 3 a Leonu, ale naprosto jistě vím, že žádné z nich nedokáže současně nabídnout tak komfortní svezení. V jedné karoserii tak dostanete téměř sportovní auto s jízdním komfortem limuzíny střední třídy. Vůbec se nedivím, že je potřeba si za to trošku připlatit…"
Takže je to pravda ? Honda konečně dokonala svou evoluci a udělala transformera? Je to limuzína, ale vlastně i sporťák, i když je to hatchback >:D Super ! Zezadu to teda fakt jako transormer vypadá >:D
Nejak si moc nedokazu predstavit, ze se dotykam ovladani klimy.
[odkaz]
Kor kdyz se to nedelo u 9G a ta mela ovladace nize nez tato nova generace.
Predpokladam, ze drahy budou jako vzdy kratke a presne. Neni duvod je delat jinak, kdyz to za ty leta skoro dotahli k dokonalosti u vsech svych modelu.
Nemám zkušenost ;-) Do současných báwek, jsem se krom 118D s automatem (nevím co v tom bylo, jestli planeta, nebo dvojspojka), ještě za volant nedostal. Nevím, jestli to bylo tím, že šlo o 3 roky staré auto se 160.000 km, ale na můj vkus to docela cukalo. Manuály jsou jaké?
Momentálně sedlám M140i v manuálu a před tím jsem měl 2x MPS a Integra VTiR a Type R vše v manuálu. BMW by se mohlo od Hondy a Mazdy manuály učit... :-!
Takže máš de facto strop v jedničkové řadě, tam bych to čekal TOPové. Smekám před otevřenou kritikou, to se zde až tak nevidí :yes: Já měl také VTI, ale v C6G, neskutečně fajn auto (za 629.000 Kč aby ne :-) ). Na Integru jsem tenkrát už nedosáhl. Mazdy jsou fajn, moc fajn, jen se u nich bojím té rezavé potvory :-| Jinak ale řidičská špička.
Ležel jsem pod devět let starou M6 a byla to katastrofa. Podvozek jak liška, načlé zadní lemy a podběhy. Ale je to deset let staré auto....
Díky za info.
Jj, vím, bavili jsme se posledně :yes: Tahle zánovní auta jezdí v okolí ještě stále do značkového servisu, takže jsem neměl zatím možnost kouknout, jak vypadá cca 3 roky stará Mazda. Ta devítiletá, téměř desetiletá, mě fakt zaskočila. Skoro jako Jimny, co hrkal po horách a na šutrových cestách.
Ochranu podvozku Ti kvituji :yes: Malá ukázka dodatečného nástřiku podběhu u mého japončíka (Bohu žel nemám fotku před, ale moc tam toho nebylo).
[odkaz]
To je hezké, bohužel to nic negarantuje (tam se klidně můžeš setkat s názorem, že je to zbytečné). A není to myslím ani zahrnuto v servisním balíčku. Problém samozřejmě mohl být jinde, ale takhle se projevuje právě stará náplň.
Ale ano, já se nepřu. Auto bylo od kolegovy manželky, celou dobu servis v ostravském CarTecu. Jestli nemění náplně v rámci běžného servisního plánu netuším, ale osobně bych na tom u svého auta trval. Vždy měním nejpozději po 60.000 km, ať se děje, co se děje.
Těžko říct, jestli se na stavu převodovky, potažmo kývání hlavy dopředu a dozadu, při každé změně RS, nepodepsal způsob provozování auta - krom předlouhých jízd po Evropě i docela dost jízd po ucpaných městech... Nevím, ale čekal jsem sametovější přeřazování - u auta v této cenové relaci. Po ukončení záruky šlo to auto pryč a brala X3 ;-) Ještě jedna věc mě pak zarazila. Než šlo auto z domu, tak jsem jim měnil komplet brzdy a ta 1er měla v zadních kotoučích schované malé čelisti, které třením o kotouč zevnitř působily coby ruční brzda. Peklo to nastavit stejně na obou stranách nápravy 8-s
Ani jsem to nebral tak, že by ses přel. Kývání hlavy? Volič je elektronický, pokud vím. Neměl by být mechanicky spojený s převodovkou. Takže mi není jasné, proč by se měl hýbat. Psal jsi současných, takže předpokládám, že se píšeš o druhé generaci.
Tzv. drum-in-hat. Nic neobvyklého, ne? U BMW myslím klasika.
Kývání hlavy osádky vozidla, jsem měl na mysli, ne voliče :-) Docela výrazné.
Já ten systém viděl prvně na vlastní oči (v BMW se moc nehrabu nehrabu), vzadu spíše vídávám "složitější" systém s vnitřním šnekem a la TRW.
Myslíš integrální, tedy přímo v třmenu, kdy se chytne kotouče? Respektive je to jedno z integrálních řešení. DIH by mělo mít dost aut, není to výsada BMW.
V Civicu RS s tímhle motorem jsem najezdil během měsíce něco přes 3000 km a rozhodně se s redaktory neshodnu. Motor je tak na úrovni 1.4 TSI, cokoliv jiného tomu ujede o parník. CVT je v Hondí implementaci tristní, po městě to jezdí dobře, ale v režimu "Sport" to jen řve a zmatkuje.
Abych jen nenadával, podvozek je opravdu fajn a komfortní, místa je v tom plno, řízení na elektriku celkem přesné a agilní a kabina příjemná.
V krátkém sledu jsem zhltnul hned dva články o 10G, chtěl jsem prolinkovat, ale vidím, že už se stalo. Oba materiály de facto identické, na fandovském i nezávislém webu - a vidím, že už se některých diskutérů začíná zmocňovat panika, >:D:yes: viď, Dinare? Tohle bylo nedůstojné i tvé aktuální nevalné kecálkovské úrovně.
Ano, prosím, běž si to přečíst někam jinam. Ideálně někam, kde bude hodnocení bližší tvým představám o tom, jak by to mělo dopadnout. :yes:
Panika se co nevidět začne zmocňovat prodejců, honda troubelíni tvého typu si tohle auto nové nekoupí a reální kupci kompakt třídy v tom uvidí jen to, co to je, průměrné auto s tuzerským exterierem, prodejní ústup cicicu v Evropě se jen zvětší. Ale klidně se na honda klubu plácejte po ramenou, jakou že to honda udělala turboatmosféru. >:D >:D
Tys ve 13:57 psal o autě? Aha... Tak to pak jo :-! Mě to přišlo jako křišťálový hejt na autora článku, jasně demonstrující tu zmíněnou morální degradaci. Jak se mi to jen mohlo stát, taková minela :-O
Panika se zmocňuje lidí obvykle, když čtou o supersportu a limuzíně v jednom >:D
Angláni si třeba nad řazením libují, tady si nijak lichotivé hodnocení nevysloužilo. To, že to není univerzální krasavec se asi shodneme všichni, byť 9G stejně jako 7G byly vyloženě ošklivé.
Na druhou stranu asi tady není nikdo, kdo by Hondě nepřál úspěch, klid v klubu kluci ;-)
Já bych řekl, že i někdo méně inteligentní, než ty, pochopí, jak je poslední věta nějaké sumarizace myšlena, však i Mička píše, že je Civic v zatáčkách jako hot-hatch, což rozhodně neznamená, že se tu v březnu objeví srovnávák s Cuprou. >:-[] A mimochodem dotáhnout se komfortem na takového Passata, to by si Civic snad oproti současnosti ještě pohoršil. ;-)
Kdo odsud Hondě přeje nebo nepřeje úspěch až tak neřeším, to jen příspěvky Dinara mě vždycky dojmou až k slzám. Možná proto, že jsem byl v přímém přenosu svědkem té postupné morální degradace. Chápu, že je to kámoš a jsem si téměř jistý, že "live" to bude úplně normální fanda do aut. Ale holt se projevuje, jak se projevuje. Takže to pls nevztahuj na sebe. :-)
Jen si poplač. >:D >:D
Mmch ty věty o "morální degradaci" (vím, že nechápeš pojmy, které používáš, takže netušíš, jak deb.ilní taková věta je v souvislosti s hodnocením aut), vypovídají o tvé mentální degradaci, resp. spíše o mentální nedostatečnosti, nemám pocit, že by u tebe kdy bylo z čeho degradovat. ;-)
Vážně? Tak to jsem rád. Jsem totiž tím pádem módní už více, než čtvrtstoletí. Současně mě těší, že sis z mého příspěvku vzal to podstatné. Zjevně jsem tě přecenil, promiň, já tady ty místní poměry nemám moc zmáklé, jak sem chodím zřídka. :-(
Hondí ublíženec. Nechápu, že zrovna váš klub musí růžové brýle mít od rána do večera. Testovat Civica Fokingem je stejně relevantní jako nechat Sakru recenzovat Lexus či C5 nebo Toppera Kiu.
Jistě, je klubová povinnost přijít zapařit pod články velitele a trochu poplivat konkurenci ;-)
Taky v tom nevidím problém, spíš je vtipné jak ohebny dokáže být něčí názor :-) Mě osobně ten civic ani nepřijde tak osklivej, ale abych na něj priplacel jako na Audi či BMW , to zas takovém blázen nejsem :-)
Mne přijde samoúčelný zadek, ale jinak mi to extra nevadí, alespoň to má už trochu tvary auta a né létajícího talíře, víš jak >:D Přemluvila by mne pro něj příznivá cena a solidní motorizace. Takže solidně vybavená 1.5 T za 400 - Ano, ale za půl míče s 3válcem? To fakt ne >:-[] >:D To je ve třídě výběr jak motoricky, tak hlavně i kopa jiných a dokonce pěkných aut ze všech úhlů pohledu, než jen zepředu >:D:-)
Z objektivniho pohledu trhu určitě, ale z mého subjektivniho pohledu by musela Honda vykoupit ne úplně libivy vzhled právě silným motorem a dobrou cenou, abych za to byl ochoten utratit penize >:D dejme prostě tomu, že si ten osklivej zadek cením na 100 tisíc z ceny dolů >:D
Vždyť co koupiš u audi nebo bmw kolem 600tkč ? A kdybych si měl vsadit na to jestli lepe pojede audi nebo honda, tak vsadim na tu hondu. Audi jezdi jako golf a při přimem srovnani co jsem viděl, tak se jim jizdně vic zamlouval pravě ten golf. BMW to už je jina, ale stejně jako to audi i finančně.
Ja bych počkal, až se začne civic oficialně prodavat. Jinak neznam ceniky BMW, ale že by jednička při plus minus stejne konfiguraci stala stejně jako civic...hm
Pak je tu dalši věc a to, že novy civic je prostě velky v ramci třidy, což se na ceně určitě taky odraži. A oškubanec jako škodovka to asi nebude.
Tebe to ani po letech Kylie nenaučila a teď to dokonce házíš na mě? >:D
Nevim v kolika verzích se dělala ale C5 byla zajímavá kdysi ve dvou verzích = obě měla
Já sem s Lexusem taky opatrnej = sice trochu pochválim skoro všechno jako ty VW Audi Škodu ;-) ale za opravdu zajímavý a ke koupi považuju míň verzí než prstů na jedný ruce = to ty o sobě a koncernu říct asi nemůžeš >:-[]
Ale prosím tě...jediný koncern ke kterému jsem upřímně nekritický je JLR. To, že apriori nehaním produkci VAG jako se tady běžně dělá znamená jediné. Snažím se o trochu objetivního náhledu. ;-)
Btw...jedny z tabulkově nejnespolehlivějších aut. Hádej co si po koupi zatím tří aut od nich myslím? >:-[]
A hádej, jestli bych kvůli tabulce k JLR ani nešel... >:D
Takhle to brát nemůžeš. Jednak se bájná nespolehlivost zlepšila a já mám teda měl sem v příbuzenstvu 2 Voyagery který dohromady najely já nevim půl milionu km a bez větších problémů
Ale rozdíl v poruchovosti 5% a 50% prostě obří je a ne že ne. Zrovnatak sou gigantický rozdíly v nákladech na servis = na 10 let nebo třeba 100 t. km
No a statisticky naprostá většina lidí vybírá auto podle barvy a vzhledu = fakt >:D
Když mi Honda nabídne to samé jako Jag nebo LR, klidně ji koupím. Nemám vůbec v tomhle nikterak přehnané předsudky. Upřímně, líbit se mi GS450h zvenku, neváhal bych nad ním.
A chtít teď auto za cca 1mio, stojím před Kiou a čekám kdy dovezou prvního Stingera s V6.
Jak vidíš, je to stejně relevantní jako testovat Civica Mičkou, v obou případech zmíněné klady a zápory jsou prakticky identické, takže nechápu v čem je problém, tedy kromě toho ve tvé hlavě. Jediným rozdílem je styl psaní, který je pro fandovský web jiný, než pro mainstreamový portál, což mi přijde vcelku logické, obzvlášt s přihlédnutím na obvyklý květnatý literární styl Fokta. Teď, když ti tvá teorie o relevanci úplně nevyšla, zbývá vymyslet nějakou konspirační teorii, jak se to mohlo stát. Jako třeba že tam Mička vůbec nebyl a je to celé nastrčené. >:D
Zatím je vše teorie, budu moc rád, když ve finále po projetí řeknu: ano, to auto sice není zvenku hezké, ale při mrštnosti HB nabídne komfort limuzíny, jak bylo psáno v oběžníku ;-)
Zní to velice dobře, držím Hondě palce, hlavně, aby se vzpamatovali s cenou.
Nic z testu nezpochybňuji, ale doufám, že všichni Hammunasakrové teď pořádně H.Mičku sjedou za litrový tříválec "vhodný na řádění na okreskách". Oktávce a spol by to neprošlo. :-)
Vidím to stejně. Na podzim za to budou chtít o nějakých padesát míň, a to už tak do ksychtu bít nebude. Každá Honda, potažmo téměř kazdý asijec stál po uvedení na trh "podivnou" cenu. Jsem zvědavý, jak tohle bude vypadat v reálu.
Tak třeba Mazda zrovna ne. Ta ceny nastavila na začátku dost rozumně a s drobným navýšením je víceméně drží. Honda se spletla ( a to už po několikáté - HRV, Jazz ) asi tak o 100000 Kč. U civicu je to spíš 150. Navíc nepochopili že evropani nemají tak krátké nožičky jako asiati, ty jejich aktuální sedačky napříč celým portoliem jsou prostě tragické.
Částečně souhlasím. Ale... Koukni do ceníku, kolik stojí třeba teď (třeba na sautu.cz) Mazda 3 G165... V době uvedení na trh, jsi ji za 560.000 Kč určitě nekoupil. To samé třeba HR-V. V době uvedení na trh stála základní verze 489.000 Kč a nyní není problém koupit tohle auto za 439.000 Kč. V podstatě nabušené auto výbavou (stupeň Elegance) teď koupíš do půl milionu i s metalízou, kdežto před tím to nešlo pod 539.000 Kč, bez metly. Jazz to samé, startuje teď na 339.000 Kč, což už taky tak nebije do tváře.
Se sedačkama souhlasím, delším lidem mohou vadit kratší sedáky, to bez debat.
Tak to se pleteš, 121 kW M3 začínala v době uvedení na 515 (dle ceníku). To byla výbava Revolution. Nemyslím si, že za celou dobu šli s cenou dolu. Možná jsou slevy větší, ale v ceníku bych neřekl (leda pro skladovky předchozího modelového roku).
Vím, že máš v hlavě Ottův slovník naučný ( ;-) ), ale těch 515 se mi moc nezdá- G120 v Revo stála jen o malý chlup míň. Že by tam byl vážně tak malý rozdíl?
Někdy si říkám, že jsem si měl ceníky schovávat, právě pro pozdější referenci. Nedávno jsme tu přesně tohle řešili a to jsem se podíval na staré testy. Tentokrát jsem šel o krok dál a vyhrabal jsem článek s cenami z doby uvedení. ;-)
Hoši... Já ten ceník budu muset vykopat, i kdyby z pekel ;-) V té době jsem nad tím autem dost uvažoval, ale zlomila to cena a mám fakt tucha, že to tehdy bylo téměř šestikilo. Ale nepřu se ;-)
Jen by mě zajímalo, co jsi to chtěl, že jsi koukal na Top a ne na Revolution. V hlavě mám Top shrnutý jako kožené čalounění + asistenty, tedy nechci ani zadarmo a nestojí mi to za to. :-)
Jj, Revolution Top u Mazdy mi z hlediska mých priorit připomíná NTAK (Nohavicova teorie alkoholického kopce). Jdeš nahoru (Challenge, Attraction), jdeš nahoru (Revolution)......a už jdeš dolů (Revolution Top). >:-[]
Díky. Takže, jak koukám, jsem to zřejmě pomýlil s Revolution Top. Co jsem to psal o tom popelu? :-)
Nejlevnější verze modelu 349.900 Kč (Emotion 1.5 Sky-G/74 kW)
Základ s testovaným motorem 514.900 Kč (Revolution 2.0 Sky-G/121 kW)
Testovaný vůz s výbavou 616.800 Kč (Revolution Top 2.0 Sky-G/121 kW)
Pripada mi to ako PR clanok. Ta Honda nie je nic moc. Vacsi motor sa do 2000ot zbiera len tazko. Honda si mysli, ze vsetci ten motor budu tocit ako v motorke, ale tak sa uz dnes nejazdi bezne. Pre mna nezaujimave auto. A ta cena je uletena. :-!
Obávám se, že oturbený 3válec si koupí mnoho lidí podstatně levněji u konkurence. Ten prodej je ale dosti optimistický vzhledem k základní motorizaci a startovní ceně vozu.
A proč by ne? Atmosférickou 1,33 používá Toyota. Honda má 1,4 74 kW, což jako základní motor pro takové auto bohatě stačí. Nakonec, i Opel má atmosféru 1,4 jako základ pro Astru.
Do města by to stačilo. Jenže tyhle slabé motůrky dneska už skoro nikdo nekupuje a to ani v levnějších korejských autech jako je Ceed a i30, natož v Civicu za půl milionu.
vůbec tvůj názor nerozporuju, ale vyzní to úsměvně. pod litrovým tsi v oktávce jsou stovky příspěvků jak je to nedostatečný motor, a jak tak tak stačí jako solidní základ 1.4tsi. Tady je základ 1.0 super a 1,4 bomba, a klidně by mohli dát jako solidní základ atmo 1.4.
Stížnosti na nedostatečnost 1.0 TSI tu být mohou, ale řekl bych, že u hondího 1.0, jakožto základního motoru, k nim nebude důvod. Byť se 10 kW navíc oproti 1.0 TSI nezdá moc, těch 95 kW jej staví ještě o chloupek výš nad 92 kW koncernové 1.4 TSI , při stejném krouťáku. A řekl bych, že ten litřík nebude díky těm 200 Nm zaostávat ani za nyní končícím 104 kW 1.8 iVTEC se 174 Nm dostupnými až ve vyšších otáčkách. To není zas tak špatné – posadit základní motorizaci na úroveň v podstatě nejvýkonnější motorizace předcházející generace civicu (type-R sem samozřejmě nemíchám).
Co ho stavi vys oproti 1.4 TSI? Papirove hodnoty? Na ty ale auto nejezdi a realne je 1.4TSI srovnane s tou 1.5 turbo. zakladni 1.0 - byt papirove supervykonna je proste jen zakladni motor, ktery se bude realne rovnat jen zakladnim motorizacim konkurence.
Ať se Ti to líbí nebo ne, ten „papírový“ rozdíl 3 kW si určitě nikdo nevycucal jen tak z prstu, byť nepochybuju, že reálně se výkony budou pohybovat v určité toleranci. Neříkám, že bych dal tříválci přednost před o 3 kW slabším čtyřválcem… jen bych v tomto případě nemluvil o nějaké výkonové nedostatečnosti.
Nvim, jestli ma cenu rozjizdet tuhle debatu, ale ani papirove nachlup stejne vykonne motory s rozdilnym objemem nepojedou ve stejnem aute stejne. Zalezi na prevodech a dalsich vecech, ale obecne ctyri deci objemu proste nijak nenazenes, ta 1.4 pojede obecne v realu lepe, bude to na jizdu prijemnejsi motor. To je samozrejme muj odhad, zpackany ctyrvalec muze byt klidne horsi, nez vymakany trivalec, ale v pripade 1,0 turbo od Hondy a 1.4 TSI bych si zatim vsadil na mirne lepsi 1,4 TSI.
Jasne, to je to, o cem pisu - vsadil bych si spis na ctyrhrnek, no nevylucuju, ze nekdo muze zabodovat i s trihrnkem. BMW je 1.5 a je to BMW, snad se po par nepovedenych motorech trochu poucili. Priznam se, ze s tim trihrnkem v 1 nebo 3er jsem jeste nejel, tak nemuzu hodnotit.
Co je tedy vlastně u turbomotoru "lepší" a co "horší"? Abychom si to ujasnili. On je třeba motor v Cupře nebo FRS "lepší turbomotor", než ten v Civicu Type R, ale nesvezeš se s nimi tak pěkně. ;-)
A na základě čeho by sis vsadil na 1.4 TSI? Co recenze, to nadšení z toho litru, to se ještě tady ta drží docela zpátky. :-)
Tak pro tebe je to v pohode a jednoduche - pokud je motor od Hondy, tak je vzdy a zasadne nejlepsi, a nikdy jinak, tak se toho drz, bude ti porad tak fajn, jako ted ;-)
Ale no tak... Honda udelala po letech neco, co uz veskera konkurence davno ma - mensi foukane motory. To, ze je nafoukala na trosku vyssi vykon, aby byla v tabulkach nej, zpusobuje sice mrakoty clenum Hondaklubu, ale normalni clovek si to projede, srovna s konkurenci a pak vyrkne ortel. Kdezto ty a TroubaJednoduchy v tom mate jasno na zaklade cistych domnenek (ty) a nekritickeho nadseni (TJ). To je mi k smichu. Az to projedes, tak mi poreferuj, v cem je ten hondi engine o tolik lepsi, nez konkurence, odkazovani testu me nezajima.
Kde jinde, než v testech, by se to mělo ukázat? Myslíš, že to posoudíš lépe, než profesionál v oboru? To bys mě pobavil. :yes: Nebo že bys nebral v potaz jen některé testy?
Asi tě to šokuje, ale rozdíly v technice dnes jsou malé. Rozhodují drobnosti a jednotlivosti. Jinak moje (nekritické?) nadšení vychází z dostupných informací. Na druhou stranu ty své "sázky" dáváš na základě nějakého neuchopitelného vnitřního pocitu, založeného na zdeformovaných předpokladech.
Problem, ktery evidentne nechapes, je v tom, ze zatimco tester - at uz na fanouskovskem, nebo na nezavislem webu (byt je to jeden a ten samy tester a nastenkar honda klubu, ze >:D ) - ma auto na den, na dva, mozna na tyden, a najezdi s nim jen par kilometru, behem kterych auto obvykle nesetri, tak realny kupec musi hledet na to, jak mu souziti s autem bude fungovat dlouhodobe. O tom ti zadny tester nerekne, jezto proste z principu testovani nemuze mit data.
Dozvim se tedy konecne v cem je ten hondi trihrnek o tolik lepsi, nez konkurence? Co jsou ty jeho drobnosti a jednotlivosti, ktere delaji ten brutalni rozdil vesmiru oproti zbytku sveta..?
Řekl bych, že u litrových turbosekaček lidem vadí kombinace malého motoru s vysokým výkonem. V tom je ta "nedostatečnost" a sám jsem jedním z těch, kdo by to nechtěl, protože té kombinaci zkrátka nevěřím. Navíc než se nafouká turbo, tak je to právě "jen" litr... jako každý litr. A je jedno, kdo ho dělá. I tady je vidět, že jede, až když se drží v otáčkách a žádné kouzlení s čísly momentu "již od" s tím nic neudělá.
Navíc nezapomínej, že Octa je mohutnější auto s obřím batohem na zádech. Navíc je to nejlepší sporťák a terénní vůz na našich silnicích... takže tam samozřejmě základ musí být úplně jinde, ne?
Vždyť novy Civic bude největši třidni HB s delkou 4.5m a sedan ma 4.7m, takže se ani nedivim, že honda upustila od zakladni atmo 1.4 natož aby tam davali polomrtvolu v podobě atmo 1.3l.
Blue Sun, presne. Chcel som mu poradiť, že nech si kúpi Astru 1,4 atmo a fertig.
Odkedy Astru výrazne odľahčili, tak to auto naše cesty stíha. A ešte mu ostane fúra peňazí.
Co to meleš? Tvoje malost a komunistická zapšklost je až dojemně hloupá. Jezdím vším co se mi namane, což u tebe očekávat nemůžu...jen plná pusa keců bez argumentů.
Motor 1,33 od Toyoty je super do Yarisu ne do Aurisu.
To je možné. Tu jednatrojku jsem kupoval na drandění do firmy po městě. Na to ten motor špatný nebyl, na delší cesty už to byl ofuk. To asi není potřeba studovat. 1,6 byla lepší, ale chyběla síla.
Hybrid = papírově je to jen jemně poladěná minulá generace ale fakt mě to dostalo. Navíc výborně odhlučněný. V česku to asi nebude takovej hit je to dost drahý ale líbilo se mi :yes:
Do města by stačil i dvouválcový půllitr na 50km/h by se to taky někdy rozjelo a na poskakování v zácpě přece 2l nepotřebuješ >:D
Kdyby chtěl někdo ten motor navrhnout do O3 tak už měl tak 50 mínusů >:D
Je docela podivný, že jí tu nikdo neřeší. Všechny zajímavější verze mají prosklenou střechu, na kterou nelze upnout střešní nosič a u verze sport nelze ani tažné, takže kola, lyže atd. jedině poslat vlakem napřed. To mne osobně štve nejvíc. Jinak ta cena se moc od konkurentů moc neliší, zkuste si dorovnat výbavu.
Tohle je honda, takže je jen dobře, že konzervatismus a unilost jde stranou. Samozřejmě zaleži jak bude v reale vypadat, ale naděje tu za mě rozhodně je.
Údaj o točivém momentu 220 Nm 1700-5500 ot./min se striktně vylučuje s hodnotou max.výkonu 134 kW/5500 ot./min.
A dost podivná je i formulace z článku:
"..., jenže co když musí přední náprava na silnici přenést 134 kW a 240 N.m?..."
Tato situace totiž nemůže nikdy nastat
Nemáš pravdu, nezáleží kolik Nm má motor, řeč je tady o momentu na přední nápravě.
Ten není stejný jako moment motoru, Takže uvedená kombinace 134 kW a 240 N.m sice může být na motoru, ale na přední nápravě nenastane nikdy
není moc jasné co myslíš tím "může", ale při 134 kW hnací náprava přenáší několikásobně větší moment než těch 240 Nm.
Kombinace 134 kW a 240 N.m na nápravě nenastane nikdy. Není to rýpání, jde o korekci zjevných nesmyslů
Mě připadá, že si v tom libuješ, není to poprvé, co jsem si toho všiml. Formulace jako "výkon roztáčí kola" apod jsou všeobecně vžité, jakkoli technicky ne zrovna přesné, ale tady nešprtáme poučky, ale čteme a diskutujeme o autech. Rozumíš tomu trošičku? ;-)
Že diskutujeme o autech neznamená, že bychom měli bez protestu polykat nesmysly, kterými nás tady občas krmí. A do seznamu bludů plně zapadá i tohle mylné tvrzení z článku že pro hnací nápravu je kritická hodnota momentu motoru. Skoro mám pocit že ani autor textu neví co vlastně napsal. Možná to přijde malicherné, ale to pak zůstáváme někde na úrovni Blesku
Honda se vyplati, spicka v kazdem detailu.
Jedna z největších takových pojišťoven se jmenuje Warranty Direct (WD) a za deset let působení pojistila statisíce aut do maximálního stáří 12 let a 190 tisíc najetých km. Všechny své záznamy o proplacených servisních úkonech pak přetavuje v jedinečné tabulky, které sama nazývá „žebříčky spolehlivosti“, a nabádá motoristy, aby k nim přihlíželi při výběru vozu.
ednou z velkých výhod oproti například průzkumům spokojenosti zákazníků J. D. Power je, že tabulky pojišťovny nejsou ovlivněny lidským faktorem. Prostě jen bez emocí - na rozdíl od nadšených či naštvaných uživatelů - ukazují, v čem jsou slabiny konkrétních modelů.
[odkaz]
Všimli jste si, že nejvíc, až nekriticky se, chválená auta v diskuzích (Honda, Mazda, Subaru...) se pak prd prodávají, zatímco auta, na kterých vadí úplně vše, i to chválené u první kategorie, patří mezi nejprodávanější? :-) Náš trh je takové prdnutí v moři, obzvlášť pro tu Hondu, ale je to zajímavé. Že by se diskutovalo srdcem, zatímco prachy se utrácí rozumem? >:D
Já mám vlny kdy tu sem docela dost a pak chvíle kdy jen mrknu = sem na cestách. Před 14 dnama sem byl v Terstu = Itálie ale město je vlastně obklíčený slovinskem, kus na jih začíná Chorvatsko. Ráno zapnu mobil a vyskočí ne italskej ne slovinskej ale chorvatskej signál >:D
Topper šel chladným kalkulem, které auto mu na jeho předpokládaný proběh kilometrů udělá jakou službu, jaká je výbava a jak jede. A voilá, je z toho foukaná jednotka a auto od nevelebeného producenta.
Itálie je pěkná všude, ale bída speciálně od Říma dolů je skličující. I domy jsou tam te'd za hubičku, ale infrastruktura v rozkladu je jasný mínus. ;-)
No, ano, tak to končívá, diskusní chytrystika, "tohle nikdy, jedině xy", miliony slov, ale když dojde na reálný nákup a chytrák má klopit, je z toho vw. Nic nového pod sluncem. :-);-)
Tady je ale potřeba rozlišovat. Chválit nějaké auto a nemít na něj nebo nebýt ochoten za něj dát potřebné peníze....tím pádem koupit něco jiného, to je v pořádku. Zřejmě všichni tady máme nějaký finanční limity. Jenom by to chtělo nesnažit se pak ostatní přesvědčit, že i30 1.6 GDI je vlastně skoro Cupra, ovšem za 40% ceny. ;-)
Druhý případ je pro velebiče složitější. Když ti za +- cenu tvé diskusní modly někdo nabídne "odříkaný chléb" (výrobce, turbo atd.) a ty po něm skočíš, je třeba provést lehkou názorovou korekci. :-) A holt to zřetelně vypovídá o tom, které auto považuješ celkově za lepší.
Zajímalo by mne, kdyby nabízeli diesel, kolik by asi stál ... jako nový Superb >:D .
Se stávající cenovou politikou Civicu mám obavy, že postupně zmizí z našeho trhu. Upřímně na silnici jsem Civic neviděl ani nepamatuji (Liberecko). Přestože jsem fanda značky Hondy, tak i na mne článek působí fakt, jak chodící reklama.
Cenovka a design, dva notoricke problemy znacky Honda. A to rikam jako fanaticky hondar. Snizte cenovku o 50000,- a udelejte kombika (bez tech prisernejch plastvi vpredu i vzadu) a pujdu nakupovat... Oproti minule generaci ten design ale uz preci jen vypada trochu stravitelneji, i kdyz stale asi maji v tymu dost velke slovo nejaci vesnicti tuzeri.
Souhlas. Jenže v ceně tohohle [odkaz] si kombíkáři v pohodě najdou kombík, který Civica v něčem předčí. Ať už motorem nebo třeba AWD. Cupra ST, Focus ST kombi, Levorg...jen tak namátkou. Nemluvě o levnějších variantách typu MegGT kombi. Zkrátka, není to tak jednoduché.
Vždycky najdeš auto, které je v něčem lepší. Ale třeba je to zbytečný kostitřas... nebo má jen CVT. Samozřejmě to value for money tu není nic extra, ale je to podobná situace jako u Octavie - vzít to s litrem za půl mega nepřipadá v úvahu, nějaká aspoň 1.4TSI sice stojí ještě o kus víc, ale aspoň je tam něco pro radost navíc.
Já mám vůči Hondě neutrální vztah, ale řekl bych, že ten současný design má v sobě jistou japonskou ryzost. Ne, že by se mi vyloženě líbil, ale má něco do sebe. S cenovkou souhlas.
Posed v aute je elementárna záležitosť. Ja osobne využívam viac pozícií za volantom. Na bežné presúvanie sedím vyššie kvôli rozhľadu, odhadu rozmerov v meste, nastupovaniu, vystupovaniu atď. Ak si idem zajazdiť, ide sedačka dole, volant tiež a skoro v každom aute na doraz vytiahnuť. V novej Honde som sa neviezol, preto sa pýtam.
Já pořád nechápu, proč tam cpou ta turba?
Mají úžasně úspornou 1,3ku 75kW, charakterní i úspornou 1,5ku 96kW, pohodový a dostatečně silný dvoulitr 114kW, famózní, velmi charakterní a na svůj výkon i velmi úspornou 2,4ku 148kW a oni cpou prachy do vývoje nového motoru, o který stejně nikdo zvlášť nestojí...
Mají tam nacpat 1,3ku pro důchodce a do města, 1,5ku pro běžné řidiče, verzi GT (ideálně i pro sedan) s dvoulitrem a verzi S s 2,4kou. Máme tu parádní paletu motorů, všechny vyvinuté, všechny odzkoušené, spolehlivé, velmi dobré a cena mohla být o dost nižší, protože by necpali miliardy do vývoje...
Já se ptám: Proč???
Naprostý souhlas 2litrová atmosféra jako v USA nebo jako v Asii nabízená 1,8ka by byli zlaté oproti přeplňovanému 3hrnku. Jsou to jenom vyhozený peníze na vývoj ;-) , který pak musíme zaplatit v ceně všech Civiců.