Ekonomika
Dr.Tacr
1
Opravte si tabulku s údaji. Hodnoty maximální rychlosti a zrychlení 0-100 km/h jsou v tabulce přehozeny.
V6last imil
0
Taková drzost!!!
Hammunasakra
0
To místní množství chyb v tabulkách i textech? Tomu se řiká jinak než drzost >😒]
Floyd
1
Blbost, nebo slepota? >😁
webpaja
1
😉 :yes:
Dinar
1
Na ACZ už snad nevyjde článek, aby v něm nebyly faktické chyby, nepřesnosti, o stylistické bídě ani nemluvě. 😢
Když v budoucnu vyrobí i s /klasickou/ pevnou skládací střechou, nevidím smysl targy.
Taky je škoda smutné palety barev nabízených laků. Červená a padesát odstínů šedi.
Taky je škoda smutné palety barev nabízených laků. Červená a padesát odstínů šedi.
Jak ceny tak hodnoty žádná sláva...
Zlatá Octavia
Co má tohle společného s Octavií? Trapas... ale v každé diskuzi se najde někdo kdo prostě musí plácnout o škodě >😁
Ironie. Mx5 stojí za každou korunu, hnidopichu
780 za něco co se doplouží 0-100 za cca 9s, to už je nějaký sporťák
Auto je to skvělý a zajímavý, ale co za to chce importer v čechách, to skoro hraničí s drzostí. Když budu hledat auto na zábavu u uvidím že golf gti stojí v základu necelých 700 zatímco tahle základní mazda o 70 tis víc a přitom golf má o 75% (!) vyšší výkon.
A samozřejmě vím, že každý z těch aut je o něčem jiném, ale prostě je mazda brutálně předražená.
Sorry jako. :😉
A samozřejmě vím, že každý z těch aut je o něčem jiném, ale prostě je mazda brutálně předražená.
Sorry jako. :😉
Golfů jezdí 3*, toto třeba měsíc nepotkas
Klasicka koncepcia (motor vpredu a RWD) je drahsia ako koncepcia "vsetkovpredu" (predohrab). MX-5 je vyrabana v Japonsku - dovozne cla zvysuju jej cenu.
Cely vyvoj mx-5 sa musi zaplatit z jeho predaja, kdezto Golf je masovo predavane auto a vyvoj karoserie, podvozku, prevodovky a pod sa zaplati aj z predaja "beznych motorizacii"
Cely vyvoj mx-5 sa musi zaplatit z jeho predaja, kdezto Golf je masovo predavane auto a vyvoj karoserie, podvozku, prevodovky a pod sa zaplati aj z predaja "beznych motorizacii"
....a zrovna v té červené je to jak malé Ferrari....chybí tomu jen nějaký ten zoom zoom motor.... 😉
No, nevím.. ten dvoulitr asi docela zoom zoom pojede.
😉
😉
Mi ND s dvoulitrem přišla na technické okresce jako první skutečně dostatečně výkoná Miata a poprvé jsem neměl pocit, že by to potřebovalo přičarovat stáda koní. Bly bych s tím spokojen 😄 Každopádně Skyactiv motory jsou velmi dobře laditelné, takže po skončení záruky klidně šup na 190k.
Mimochodem, zoom zoom je minulost, teď už fiči jinba ittai! >😒]
Mimochodem, zoom zoom je minulost, teď už fiči jinba ittai! >😒]
Otázka je, aký vplyv budú mať pridané kilogramy (naviac vysoko umiestnené) na pocitovú dynamiku. Myslím, že je pomerne veľké množstvo potenciálnych záujemcov o MX-5, ktorý by nejakú výkonnejšiu verziu privítali, napr. s kompresorom.
Jaké přidané a vysoko umístěné kilogramy máš na mysli? Jako já si fakt myslím, že ND 2.0 nijak extra další výkonnostní variantu nepotřebuje. Oproti NC 2.0 je to navzdory papírovým údajům dynamický skok. Alespoň pocitově. Vůbec jsem neměl pocit podmotorovanosti jako v Toyobaru.
No nevím nevím, pravdu máš v tom, že Zoom Zoom kampaň již skončila. V juesej ji ale v roce 2016 nahradili sloganem Driving Matters. Já hádám, že Jinba Ittai filozofii Mazda používala ještě před kampaní Zoom Zoom a právě ve spojitosti s MX-5. Zoom Zoom pak s MPSama, které v roce 2015 skončily bez následovníků. Nedivil bych se, kdyby se Zoom Zoom znovu vynořilo s novýma MPSama, jestli ještě vůbec kdy nějaké budou. ;-\ Mazda, jak jsem již psal jinde, na tom není finančně zrovna nejlépe.
Já si tedy v EU zoom zoom nevšiml už hodně, hodně dlouho. Řekl bych, že to skončilo s předchozí generací modelů.
Skončilo to s MPS v roce 2014...
Takže chceš říct, že u současné generace 3 a 6 ještě zoom zoom používali?
MPS skončila v roce 2014.
No a? To už jsi psal. 3 a 6 šly na trh v roce 2013, u 6 to bylo možná dokonce koncem 2012. CX-5 byla 2012. Tak se ptám, jestli používali zoom zoom, když píšeš o MPS a 2014 a zřejmě nesouhlasíš s tím, co jsem napsal - že zoom zoom skončil s předchozí generací modelů (a u MPS šlo o předchozí generaci 3).
Zoom zoom byla kampaň pro celé portfolio od roku 2002 - přišlo s první šestkou. Jinba ittai je nová čerstvá kampaň, opět pro celé portfolio. Běží krásná reklama zrvona teď i v našich TV 😄
Ale ano...ale zoom zoom mělo opravdu smysl, protože v tu dobu šly do prodeje MPSy. Jinba Ittai je spojena zásadně s MX-5.
Také nevidím problém v motoru. Příjemné svezení. Problém mám s výbavami. Proč nemůže být nějaká výbava pro nadšence se všemi těmi "go fast" hračkami bez nesmyslů, které jen zvedají cenu a určitě i hmotnost?
:yes: Amen.
Dvoulitr až od Revolution a k nejlepším sedačkám aby ses prokousával přes start/stopy a asistenty utírání nosu. Motor je v pohodě.
Dvoulitr až od Revolution a k nejlepším sedačkám aby ses prokousával přes start/stopy a asistenty utírání nosu. Motor je v pohodě.
V USA ji myslím mají. Měla by to být Club, druhá ze tří výbav. Má Bilsteiny, svorný diferenciál, látkové čalounění a neměla by mít asistenty. Za příplatek pak BBS a Bremba (i do tohoto balíčku propašovali pitomost - bezklíčový přístup, ale tam to končí; ještě je tam nějaký aeropack, tak snad není ošklivý). Chybí jí jen Recara, ty tam snad vůbec nenabízí; alespoň že čalounění není kožené. A dvoulitr je samozřejmě základ, tedy jediný motor v nabídce.
Tohle platí pro manuální převodovku, s automatickou myslím o něco přijdeš.
Tohle platí pro manuální převodovku, s automatickou myslím o něco přijdeš.
Proč to má o 1 vteřinu na 100 horší zrychlení s automatem?
... no, protože to má automat...
Ano, protože to má automat, ale ne dvojspojku...
To taky není dogma...je to automat kde se spousta výkonu "ztrácí" v měniči.
Minimálně je to pravidlem, nevím o případu, kdy je dvojspojka (z 0 na 100) pomalejší, než manuál ve stejném autě se shodnou motorizací.
U dvojspojky se (mimo jiné) právě v měniči nic neztrácí, ale u zrychlení 0-100 není až tak podstatné co se ztrácí v měniči (hdm), jako rychlost řazení + počet a délka jednotlivých převodů. Proto někdy může být i hdm rychlejší, než manuál, viz třeba vzpomínaná M140i/M240i.
U dvojspojky se (mimo jiné) právě v měniči nic neztrácí, ale u zrychlení 0-100 není až tak podstatné co se ztrácí v měniči (hdm), jako rychlost řazení + počet a délka jednotlivých převodů. Proto někdy může být i hdm rychlejší, než manuál, viz třeba vzpomínaná M140i/M240i.
U měničů záleží, jak agresivně jsou uzamykané (i tam je spojka). Samozřejmě záleží i na rychlosti přeřazení, obzvláště u aut dávajících 100 na trojku. 8HP se myslím může dostat na nějakých 200 ms, což je skvělá hodnota. Dvouspojky jsou ještě rychlejší, ale jen pokud správně předpoví další stupeň a samozřejmě jen mezi sudými a lichými.
Táto odpoveď by obstála pred dekádou, ale dnes, keď sú špičkové automaty rovnako rýchle, ako manuály, niekedy i rýchlejšie, je taký výrazný pokles dynamiky zarážajúci a naznačuje, že ten automat zrovna prvá liga nebude.
0-100 muze byt hodne zavadejici udaj. Staci aby u manualu byla dvojka presne po 100kmph a u automatu byla jen do 98kmph a uz je rozdil (nerikam ze zrovna vterinovy) na svete. Zrovnatak start muze mit automat vlaznejsi, co rozdilu jen prida a pritom tohle bude v realnem svete a pri realnem pouzivani trapit jen malokoho.
Takze ikdyz mi do mx5 nic jineho nez manual ideove nesedi, hul bych nad automatem kvuli 0-100 udaju nelamal. Chce to projet. 😉
Takze ikdyz mi do mx5 nic jineho nez manual ideove nesedi, hul bych nad automatem kvuli 0-100 udaju nelamal. Chce to projet. 😉
Tak to jsi zřejmě zapomněl, že tohle už není diskuse pod M140i, protože opravdu rychlé hdm automaty, které nabízí v největší míře právě prémiové BMW, se zatím do mainstreamu nedostaly.
Naposledy jsem jel s (hdm) automatem od Mazdy v CX5 a CX3 a rychlostí řazení neoplývaly. Takže pokud chceš rychlý ("stupňový") automat v mainstreamu, musíš jít do dvouspojky.
Naposledy jsem jel s (hdm) automatem od Mazdy v CX5 a CX3 a rychlostí řazení neoplývaly. Takže pokud chceš rychlý ("stupňový") automat v mainstreamu, musíš jít do dvouspojky.
Pokiaľ chceš rýchly automat, tak nemôžeš ísť do dvojspojky, lebo to za prvé nie je automat, ale skôr robotizovaná prevodovka a za druhé je rýchla iba pri akcelerácii hore, kdežto v akomkoľvek inom režime je pomalá až strach. Najmä keď má nachystaný iný stupeň, než sa od nej chce. Dvojspojka je iba lacná alternatíva pre užívateľov lacných krabičiek a nie skutočná alternatíva pre vodiča. Že to dáva porsche do áut, to vôbec nechápem.
Tak nějak nevím, jestli jsou diskutující při smyslech. Auto je prostě nádherné a v podstatě bez konkurence. Ano, můžeš koupit Beetle Cabrio, ale s přihlédnutím k tomu, že v ceně je vstupenka na gay pride, si to nejspíš rozmyslíš. Koncern jinak totiž nic (slovy NIC) ani vzdáleně podobného v nabídce nemá.
Co se týče barev - rozhodně to není 50 stupňů šedi, to si diskutující asi spletl s oblíbeným čtením své družky. Barev není sice moc, ale jedna lepší než druhá. Jasně, červená by byla první volba, ale co ta černá, ale i v té safírové vypadá nádherně. A v šedé nebo bílé, hmm...
Automat je klasický měničový, fakt se někdo diví, že je zrychlení o vteřinu horší?
Takže přátelé, jmenujte mi pár cenově srovnatelných aut, které nabízejí za stejný peníz podobný požitek z jízdy, navíc v otevřeném autě. Žádné? Ano, to je správná odpověď.
Co se týče barev - rozhodně to není 50 stupňů šedi, to si diskutující asi spletl s oblíbeným čtením své družky. Barev není sice moc, ale jedna lepší než druhá. Jasně, červená by byla první volba, ale co ta černá, ale i v té safírové vypadá nádherně. A v šedé nebo bílé, hmm...
Automat je klasický měničový, fakt se někdo diví, že je zrychlení o vteřinu horší?
Takže přátelé, jmenujte mi pár cenově srovnatelných aut, které nabízejí za stejný peníz podobný požitek z jízdy, navíc v otevřeném autě. Žádné? Ano, to je správná odpověď.
Beetle je auto pro holky ne pro gaye. Za to Miata to je pravý GAY symbol. Můžeš to obkecávat jak chceš. Pokud se ti MX5 líbí tak si gay, to je celé, nic víc v tom nehledej.
Když ten folcvágen má prostě těch 180kW proti 118 Mazdy...
Co na tom, že moc nezatáčí... na dálnici bude fakt rychlejší!
A pak, tyhle klasický auta se musejí moc řídit, a na to už dneska není nikdo zvědavej.
Skoro nikdo.
😉
Co na tom, že moc nezatáčí... na dálnici bude fakt rychlejší!
A pak, tyhle klasický auta se musejí moc řídit, a na to už dneska není nikdo zvědavej.
Skoro nikdo.
😉
chytráci co říkají, že 7,5 na sto je málo a že produkt koncernu je vlastně lepší, tak mám pro vás jednu radu: "Hoďte ty prospekty a tabulky do kanálu, a aspoň jednou v životě se s MX5, nebo RX8 svezte"!
Jinak do té doby nepochopíte, co to znamená adekvátně využívat svůj výkon, co to v praxi znamená váha/výkon, a co to znamená mít k tomu kvalitní a schopný podvozek. 😉
Jinak do té doby nepochopíte, co to znamená adekvátně využívat svůj výkon, co to v praxi znamená váha/výkon, a co to znamená mít k tomu kvalitní a schopný podvozek. 😉
Súhlas, niet nad osobnú skúsenosť. Na druhej strane nikto z nás zatiaľ nemá skúsenosť s touto targou a nevieme, do akej miery ovplyvní dynamiku a jazdné vlastnosti kovová strecha, ktorá pridáva nie malé kilogramy (naviac zvyšuje ťažisko). Filozofia MX-5 je o nízkej hmotnosti a z toho vyplývajúcej obratnosti, takže kovová skladacia strecha ide proti tomu a už čísla naznačujú, že ten vplyv vyššej hmotnosti nie je zanedbateľný. Osobne si myslím, že FR s 1,5kou bude akurát na také to plážové korzovanie; dvojliter bude iste dostatočný. Každopádne práve ťažšia RF by silnejšiu, fúkanú (kompresorovú) motorizáciu zužitkovala.
S RF jsem nejezdil, osobní zkušenost mám s normální ND. A musím říci, že 1,5 bych také nechtěl, i když nejede špatně. Zato dvoulitr je perfektní, ND se vyznačuje tím, že přestože jak ulitmátně sedí, je neskutečně komfortní, až má člověk pocit, jestli není oproti NC trochu podvozkově "vydechlá", ale je to fakt jen pocit.
Tím že šlo skoro cca. 200 kg dolů, tak dobře jede. Jenomže to je ten marketingový problém, který mě napadl hned u uvedení ND - motor je furt ten stejný 118 Kw, takže každý nový zákazník co nemá zkušenost s předešlými generacemi, si vezme prospekt, mrkne do tabulky a řekne si, že je to vlastně staré auto.
Už se trochu opakuju, jezdím pracovně hodně s koncernovými auty, mám je i celkem rád, jezdí dobře, ale jak prefektně mechanicky a podvozkově fungují mazdy, na to nemají.
Tím že šlo skoro cca. 200 kg dolů, tak dobře jede. Jenomže to je ten marketingový problém, který mě napadl hned u uvedení ND - motor je furt ten stejný 118 Kw, takže každý nový zákazník co nemá zkušenost s předešlými generacemi, si vezme prospekt, mrkne do tabulky a řekne si, že je to vlastně staré auto.
Už se trochu opakuju, jezdím pracovně hodně s koncernovými auty, mám je i celkem rád, jezdí dobře, ale jak prefektně mechanicky a podvozkově fungují mazdy, na to nemají.
Jak někdo může porovnávat tohle auto s golfem :no: to je středověk. Běžte už s tím VW do zadele němčouři.
take si myslim. Golf by tenle sportak roznesl na kopytech kdekoli a kdykoli vcetne zatacek. Prodejni uspechy budou nekde na urovni GT 86. Btw. kolik stoji Audi TT v zakladu?
Andy, je to jako se sexem. Chceš si ho užít, nebo být co nejrychleji v cíli? Prožitek, chlapče, to je to slovo!
... a pokud chceš něco rychlého, pak je tu spousta lepších možností ve stejné cenové hladině. Třeba zánovní 335i.
... a pokud chceš něco rychlého, pak je tu spousta lepších možností ve stejné cenové hladině. Třeba zánovní 335i.
Já upřímně moc nechápu tu dnešní honičku za koněma. Provoz je hustý, média tlačí na bezpečnost na cestách a měření za každým bukem a přitom se pomalu každý pohoršuje nad auty, která nepřekonají trojnásobně okreskový limit... Přitom aby v nich měl řidič pocit, že se děje nějaká akce, musí se pohybovat v rychlostech, které jsou na okamžitý řidičák pryč.
No ono to není tak moc o vysoké rychlosti jako spíš o akceleraci. A k tomu potřebuješ koně. A krouťák. A to ti dnešní zemisovaný dvoulitr bez turba už nedá. Jo, ještě nedávno, i taková 1.8 v Hondě s VTECem, když jsi hezky podřadil před zatáčkou a udržel ji nad 6000ot/min, akcelerovala výtečně... 😄
Jak jsem psal výš - ND 2.0 je první Miata, která jede. Předchozí nezemisované generace jsou proti současnému zemisovanému dvoulitru jak astmatičtí osli (snad s výjimkou NC 2.0). Zkoušeli jsme i duel ND 2.0 proti 1.8 NBFL s kompresorem a ND ztrácelo tak nepatrně, že to ani nestojí za řeč.
Hondí motory jsou kapitola sama pro sebe, na ty se bohužel bezprostřesnotí reakce a charakterem nechytalo skoro nic ani kdysi, natož teď. Ale ten skyactiv dvoulitr má takový velmi hutný střed a fakt Miatě sluší. I kdžy nějaká K20 to pořád není 😄
Hondí motory jsou kapitola sama pro sebe, na ty se bohužel bezprostřesnotí reakce a charakterem nechytalo skoro nic ani kdysi, natož teď. Ale ten skyactiv dvoulitr má takový velmi hutný střed a fakt Miatě sluší. I kdžy nějaká K20 to pořád není 😄
Nevsim jsem si ze by to auto nekdo srovnával s golfem. Ani ja ne. Zato vidím, ze je tu několik sotva pologramotnych diskutérů, kteří by potřebovali zpět na zakladku.Takze Srovnával jsem pouze cenu tech dvou aut, která je v cr u Mazdy nastavena brutálně vysoko. Golf gti ma svy přednosti a mx5 zase jiny.
Klasický sporťák byl, je a bude vždycky dražší. To není o přednostech, ale o vývoji, unikátní platformě, počtu vyrobených kusů... Cena je +- stejná jako u předchozích generací a souhlasím, že trochu sundat by to mohli. Už jen s ohledem na ceny v DE.
S výkonem poštovní dodávky a navíc mě serou MAZDA - náckové co pochválí i upadlý nápis mazda. 8-s
Už jsem to psal výše, zkus si někdy do nějaké mazdy sednout, jak umí sladit pedál spojky s řazením jednotlivých kvaltů, jak jim chodí řadičky, jak umí naladit podvozky, jak umí konstruovat benzínové motory. A takhle jim to chodí i po 5-7mi letech.