Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5 RF má české ceny. Novou targu můžete mít i s automatem

Jan Mička Jan Mička 15. 2. 2017
19
77
Zobrazit náhledy (19)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5
Příplatek oproti verzi s plátěnou střechou činí 70.000 korun. Dvoulitrový atmosférický čtyřválec lze navíc kombinovat s automatickou převodovkou.

Mazda sice novou MX-5 RF (Retractable Fastback) poprvé ukázala už loni v březnu, oficiální český ceník se však na stránkách výrobce objevil až nedávno. Nehledejme v něm žádné složitosti – jde pouze o novou karosářskou variantu, složení jednotlivých výbavových linií se proto od soft topu neliší.

Zatímco klasický roadster pořídíte už od 629.900 korun, RF stojí nejméně 779.900 Kč, avšak nikoliv kvůli tak velkému příplatku za střechu ve stylu Porsche 911 Targa. RF totiž nekoupíte s nižší než prostřední výbavou Attraction, se kterou soft top začíná na 709.900 korunách. K nejnižší ceně se váže motor 1.5 Skyactiv-G130 o výkonu 96 kW a točivém momentu 150 N.m, se kterým RF zrychlí z 0-100 km/h za 8,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 203. To je ve srovnání se soft topem o 0,3 sekundy více a 1 km/h méně.

Nejlevnější RF vyjíždí na šestnáctipalcových litých kolech, má automatickou klimatizaci, kožená sedadla s vyhříváním, tempomat, infotainment Mazda Connect se sedmipalcovým displejem, šest reproduktorů nebo startování tlačítkem. Na malý sporťák je tedy výbavy tak akorát. K této linii se váže pouze zmíněná patnáctistovka kombinovaná s manuální šestistupňovou převodovkou, o linii výše (Revolution) je však situace výrazně jiná.

Jednak si u ní můžete vybrat mezi patnáctistovkou a dvoulitrem (118 kW), ale u silnějšího motoru také mezi manuální a automatickou převodovkou. Za motor 1.5 Skyactiv-G zaplatíte 819.900 Kč, dvoultr stojí nejméně 853.900 Kč, a za dvoulitr s automatem necháte u prodejce přinejmenším 907.900 Kč. Vůz v každém případě stojí na sedmnáctipalcových kolech, nechybí mu navigace, audio Bose s devíti reproduktory, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, hlídání slepého úhlu a u dvoulitru ani kýžený diferenciál s omezenou svorností.

Vrcholná výbava Revolution Top se pak váže pouze k dvoulitrovému motoru a manuální převodovce (začíná na 912.900 Kč). Ve srovnání s Revolution dostanete tlumiče Bilstein a sportovní sedadla Recaro.

Mazda MX-5 RF - technická data a české ceny
Motor1.5 Skyactiv-G1302.0 Skyactiv-G1602.0 Skyactiv-G160
Zdvihový objem [cm3]149619981998
Válce/ventily4/44/44/4
Převodovka6M6M6A
Největší výkon [kW/min]96/7000118/6000118/6000
Točivý moment [N.m/min]150/4800200/4600200/4600
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,67,58,5
Max. rychlost [km/h]203215194
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,66,4
Cena Emotion [Kč]---
Cena Challenge [Kč]---
Cena Attraction [Kč]779.900--
Cena Revolution [Kč]819.900853.900907.900
Cena Revolution TOP [Kč]-912.900-

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
zrychlení s automatem
white label
| 18. 2. 2017
>:D
zrychlení s automatem
parafine
| 17. 2. 2017
Pokiaľ chceš rýchly automat, tak nemôžeš ísť do dvojspojky, lebo to za prvé nie je automat, ale skôr robotizovaná prevodovka a za druhé je rýchla iba pri akcelerácii hore, kdežto v akomkoľvek inom režime je pomalá až strach. Najmä keď má nachystaný iný stupeň, než sa od nej chce. Dvojspojka je iba lacná alternatíva pre užívateľov lacných krabičiek a nie skutočná alternatíva pre vodiča. Že to dáva porsche do áut, to vôbec nechápem.
zrychlení s automatem
_MT_
| 17. 2. 2017
U měničů záleží, jak agresivně jsou uzamykané (i tam je spojka). Samozřejmě záleží i na rychlosti přeřazení, obzvláště u aut dávajících 100 na trojku. 8HP se myslím může dostat na nějakých 200 ms, což je skvělá hodnota. Dvouspojky jsou ještě rychlejší, ale jen pokud správně předpoví další stupeň a samozřejmě jen mezi sudými a lichými.
: Re: Pěkné
_MT_
| 17. 2. 2017
V USA ji myslím mají. Měla by to být Club, druhá ze tří výbav. Má Bilsteiny, svorný diferenciál, látkové čalounění a neměla by mít asistenty. Za příplatek pak BBS a Bremba (i do tohoto balíčku propašovali pitomost - bezklíčový přístup, ale tam to končí; ještě je tam nějaký aeropack, tak snad není ošklivý). Chybí jí jen Recara, ty tam snad vůbec nenabízí; alespoň že čalounění není kožené. A dvoulitr je samozřejmě základ, tedy jediný motor v nabídce.

Tohle platí pro manuální převodovku, s automatickou myslím o něco přijdeš.
: Re: Pěkné
praděda7
| 17. 2. 2017
Dočetl jsem se zde:
[odkaz]
a zde:
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku