a to sympatické vnější i vnitřní rozměry ala O1 (+ více místa vzadu).Tím ovšem výčet plusů končí a největší průšvih je potom cena na úrovni relevantních aut nižší střední.
proc prusvih?
auto se vesel prodava, ze nestihaj vyrábět, tak proc by sli s cenou dolu??
ja spis nechapu, proc ten motor ma 81kW, když v oct je 85kW, to je uz asi 4. specifikace tohodle motoru..
tak jasně, jak se to vezme, průšvih byl myšlený z pohledu potenciálního kupujícího. Z pohledu Škody auto a.s. je to samozřejmě naopak, Škodovka umí a není nejziskovější mainstreamovou automobilkou (alespoň myslím, že jí je) náhodou.
Těch 81 kW bude čistě marketingová záležitost (odlišení se od Octavie ve všech ohledech).
To je právě to nešťastné daňové a pojistné zatřiďování (kategorizace) aut podle výkonu motoru v jiných zemích Evropy, které se nás ještě tak moc, nebo téměř vůbec nedotýká. Co je pro nás nepochopitelné je třeba jinde logické.
Možno má a možno nemá, u nás vo firme je pár spacebakov s dízlovou 1,4 (fakt peklo) v kombinácií s dsg s kopou príplatkou a cena kľudne oblizuje so spodu miernejšie poskladanú OIII s dsg. Dokonca ani ten dízel nie je úplne povinná voľba a o to je menej pochopiteľné, že si niekto nezoberie 1,4tsi s dsg, ktorá je o galaxiu lepšia. Lenže pre danú pozíciu je strop rapid ;-)
Je to decentne ale urcite prospesne. Len mam trosku obavu ako to bude vyzerat v normalnej verzii, nie v plnke, ktora je na fotkach, a ktoru si cielova skupina tohto auta asi casto kupovat nebude.
No ony jsou teď automobilky opatrné. Spousta lidí řadit neumí a garanční opravy jsou pro ně drahá záležitost. Raději si nechají zaplatit za automat a mají po starostech... :-!
Blah, to je výmluva... tenhle motor se všude dává normálně s manuálem, jen v Rapidu je s DSG only... zrovna v Rapidu, kde příplatek za DSG docela omezuje šance jich pár prodat.
Taky možné. No, automobilka má určitě nějakou servisní statistiku která jim dává indikace, kterým směrem jít. A ano, marketing v tom bude mít důležité slovo a to nejen škodovácký ale i koncernový.
Hm, ten červený hb na pěkných kolech, vybavený, s 1,4dsg bych si tak za 400k uměl představit, víc asi ne, ale nevím, co stojí třeba golf nebo astra s podobným motorem a AT. ;-)
ta chromovana linka dole v narazniku je len pre spaceback? ale inak vyzera presne ako ta na mojom malom auticku akurat ze na spacebacku je zrkadlovo obratena... ale je to fajn detail.. vizualne dost narazniku rapida pomaha :yes:
rapid ma rozhodne vyvazenejsie a sikovnejsie tvary ako octavia... je krajsi... ma podla mna krajsi kukuc ako octavka ( aj ta pred faceliftom ) ...
Docela by mne zajímal průběh točivých momentů u obou výkonových verzí pro porovnání s charakteristikou v základní Octávce. Nikde tyto údaje nemohu najít.
Za mě lepší FL než u Octavie. Možná těch změn není tolik, ale auto vypadá celkem dobře. Kdyby i u Octy udělali decentní FL, bylo by to lepší než ten pidlooký kukuč. Ale holt se to muselo více odlišit....
nikdo taky neříká, že je facelift POTŘEBA...... chce ho jen samotná škodofka... proto logicky, méně je u povodeného designu od prvovýroby, logicky více.....
Fl je potřeba snad vždy. Ať už je viditelný více či méně a nebo jde hlavně o techniku. Implementovat novou techniku, model odlišit, aby bylo na čem stavět a prodeje se držely, nebo zvedly. Bez FL si to může dovolit nějaká exclusivita, ale ne normální auta. Byly by sami proti sobě. To, jak to nakonec dopadne je už věc druhá.
edit - no, prepokladal sem, ze plnotucny xenony maj jako další podminku ostrikovace, ale koukam, ze ostrikovace jsou i na neplnotučných xenonech, i když tam podle me byt nemusi...
takze podle fotky to nepoznam
a ještě jednou edit:
koukam na realny nabizeny rapidy s xenonama, a ty ostrikovace nemaj. ale v katalozích u dosavadni verze jsou. nejspis jako volitelna vybava.
rapid dospěl, je dotažený. Jednoduchý moderní design s pěknými detaily, technika žádný lowend, čistý mainstream, jako ideový pokračovatel 1. gen Octavie je to důstojné auto. :yes:
Z hlediska designu takové normální auto, ale tento typ vozidla by měl oplývat plavným pérováním, takže doufám, že došlo k úpravám i tam, byla to uskákaná koza.
Pro mě třeba nemyslitelné a velká škoda, že to nechytili už od počátku.
Rovnako nemám s Rapidom, hlavne SB žiaden problém. Ale ako čistý mainstream by som ho neoznačoval, predsalen je tam šetrenie na viacerých miestach, či už technike, alebo výbave. Zober si napr. svetlá: v dobe predstavenia, keď boli u mainstreamovej konkurencie bežné bixenóny, mal Rapid len halogény, až dodatočne boli uvedené tie lowend neplnohodnotné xenóny. Dnes, keď je sa v triede nosia full LED, tí najlepší matrix LED, príde Rapid s bixenónmi. Skrátka o generáciu pozadu za plnohodnotným mainstreamom. Detto motorizácie (92 kW ako vrchol, keď väčšina konkurencie má hot verzie so 147 až 228 kW), pohony (len predok) atď. Skrátka nie čistý lowend ako Dacia, ale ani nie čistý mainstream ako Golf, Astra či Focus. Tým nehovorím, že je to chyba, naopak popri Octavii operujúcej na hornom okraji nižšej strednej to má zmysel, ale práve preto nemôže konkurovať autám, ktorým konkuruje Octavia, resp. konkurovať môže v tej spodnej časti ponuky.
On Rapid nepatri mezi golfy.
Je to na podvozku fabie/pola, takze Polo -> Rapid je stejny jako Golf -> Octavia.
Proto nemas pravdu s tim, ze "konkurencie má hot verzie so 147 až 228 k". Vetsina konkurence (Clio, Polo, Fiesta atd.) ma podobny motory. Fiesta ma verzi ST, polo GTI atd. ale Rapid zadnou ostrou verzi nema. On by to stejne nikdo nekupoval...
A kdybys uplne nutne trval na tom, ze mas pravdu, muzes ji mit. Stale tu jsou veci jako Audi S1 2.0 TFSI Quattro s temi 228k... ale uznej, ze primi konkurenti to nejsou :-)
Si mimo, prečítaj si nižšie príspevok MT. Rapid nie je na podvozku Fabie, je na podvozku starej Octavie (aj to natiahnutom). Skrátka rozmerovo je to typický kompakt nižšej strednej triedy a aj priestorovo sa ničím nevymyká (sadni si do Meganu dozadu a potom hovor) a porovnávať ho s Polom a spol. je mimo. Lacnejšia technika neznamená, že auto veľkostne patrí o triedu nižšie.
Na tu platformu se teda jdu podivat.
Nicmene ja jsem v Rapidu jezdil, je to parani auto, jezdi super kdyz tam das siroky kola, ale s Golfem nebo Focusem to srovnavat nejde. A pokud ano, tak mozna kufre, jinak nema Rapid sanci a prohraje celkem ve vsech ohledech. Coz ale vubec nevadi, zase ma v porovnani s nimi hezkou cenovku.
update: Tak jsem si to precetl a mas pravdu. Je to vlastne hodne podobny slepenec jako byl Roomster. Platforma Octavia 1 a wiki rika "Přední náprava pochází z Volkswagenu Polo 6R (A05, vyráběného od roku 2009)".
Presto si za tim nahore stojim. Konec koncu se bavime o vic nez 20 let stare platforme nekde z roku 1995. Vzhledem k tomu ze auta kazdou generaci rostou, nelze velikostne srovnavat soucasny golf 7 s golfem 4... tedy sronavat lze, ale 4 je o dost mensi a o dve generace starsi (facelift 5->6 nepocitam).
Pro me to proste patri mezi Polo a Golf a je to tak OK a je to chytry reseni. Ale na urovni golfa nebo focuse to proste neni.
PS: mam najeto pres 100k v golfu 6, pres 30k ve focusu 3, pres 20k v rapidu (obe verze, SB je podle me lepsi), tak si myslim, ze to muzu rict...
Rapid - dobra cena/uzitna hodnota, jinak takova fabie - maly, uzky, materialy vevnitr atd.
Golf - golf je golf, proste jezdi paradne
Focus - vevnitr na nic, ale ty motory (1.5/1.6 EcoBoost), ten podvozek, golf se muze zahrabat (ovsem golf je mnohem pohodlnejsi a v 80% pripadu tudiz lepsi, tim myslim klidnou jizdu mimo mesto / dalnici). V zatackach mu golf nebude stacit.
Rapid je lowend hlavně tím, že používá nataženou platformu ze segmentu B - tzn. maličká kola a velmi úzká stavba. Třeba Tipo je v interiéru o 6 cm širší! :-!
Nikoliv, používá platformu z Roomstera (i se stejným rozvorem 2,6 m), jen s odlišným zadním převisem. Na rozdíl od něj má ale Rapid širší přední nápravu z Ibizy IV. Z Octavie I pochází u obou aut jen zadní náprava. :-!
Však Roomster má také PQ34 (respektive její derivát), stejně jako Octavia I (ne ta historická ;-) ). Yeti PQ35, stejně jako Octavia II.
Pokud vím, 34 použili proto, že chtěli klikovou nápravu a 35 byla postavena s tím, že se bude používat výhradně multilink. Tak to Škoda vyřešila úpravou staré 34 (mimo jiné prodloužili rozvor a vyměnili přední nápravu - jestli si dobře vzpomínám, ta z Fabie měla být novější). VW se dostal do podobné situace u Jetty, protože pro USA jim přišel multilink zbytečný, a tam snad vyšli z 35.
Klidně mohli změnit rozchod. Jen by to zřejmě bylo dražší. Tak udělali kočkopsa. Rozvor měl však ještě větší než OII, o OI nemluvě.
Přemýšlím o pořízení Fabie III a zaregistroval jsem zprávu o budoucím nahrazení motoru 1.2 TSI za tříválec 1.0 TSI. Moje otázka zní – je lepší pospíšit a například během března/dubna koupit 1.2 TSI (66 nebo 81 kW), i když jsem ji původně chtěl objednávat až někdy v červnu, nebo raději počkat na 1.0 TSI 70 nebo 81kW, kde jsem četl, že by měla dorazit někdy během přelomu května/června? Co se týká mého ročního nájezdu, měl by být okolo 15 až 20 tisíc km. Prostě hledáme nové cenově atraktivní auto pro mladou rodinu a Fabie se nám líbí.
Taková podotázka pak zní, jak je na tom 1.2 TSI případně klidně i v porovnání s 1.0 TSI ?
srdce říká koupit kazdopadne 4-valec
rozum je zmateny, hlavne po te chvale na trihrnek, který parametrama i reálnou spotrebou vychazi lip.
nevim, jestli dat na srdce nebo na rozum.
tezka volba
tady mas porovnani spotřebu u golfu
1.0tsi vs. 1.2tsi:
[odkaz]
to porovnání spotřeby je zajímavé... :yes: . Každopádně v lehčí Fabii by mohl být rozdíl o něco menší, takže se o bavíme o nějakých cca 3tis Kč ročně... Volil bych dnes už osvědčený čtyřválec.
Pod kapotu Škody fabia benzínový tříválec 1.0 TSI, tento motor nahrazuje výkonnější variantu čtyřválce 1.2 TSI, který nabízel maximálně 81 kW a 175 Nm. Nový tříválec má stejné výkon 81 kW a nejvyšší točivý moment 200 Nm?
přepokládám, ze ten tocivej moment bude k tem 200Nm, jen to bude dřív oriznuty nez u verze 85kW.
stejne se většinou budes pohybovat mezi 2-3tis otackama, tedy v oblasti maximálního tocivyho momentu a 200Nm vs. 175Nm znat bude, jestli to teda nepohnojej prevodama.
maximalni vykon bude az kolem 5tis otáček, a tam se dostanes jen když budes vyhánět pavouky
Maximální točivý moment 200 je k dispozici ve 2000-3500 ot./min. V 1500 otáčkách je auto příliš líné a nemá žádnou sílu? Šestistupňová převodovka pak znamená, že motor točí na 2500 otáček při 130 km/h. Tohle je vážně vynikající dálniční auto.
trojvalec u maleho auta moze kusok vibrovat... pozri si test UPu... s 1.0tsi.... kde ma az citelne vibracie od volantu.... to s 4 valcom nezazijes ...
papierovo ma sice trojvalec vacsi kroutak aj lepsiu dynamiku ale co je podstatne tazsie sa odspodu zbera... kdezto 1,2tsi uz pri 1400t ta pekne potiahne a ide za plynom ... to 1.0tsi nedokaze... ja som si schvalne svihol a stihol este tu 1,2tsi v pole... lebo o polroka uz tiez nebude... ide krasne... co ti budem hovorit.. uz s tymi 66kw je to zihadlo.... v malom aute snad ani viac netreba... a nahanat sa pre dve deci na papieri je fakt nezmysel... ja som rad ze pekne zabera odspodu... ze je tichy ... nic v aute nevibruje ani pri -20 rano za studena .. v tomto je to parada ( fakt sme tu mali aj taku kosu rano v januari ) ... nechapem inak preco konci lebo po tych kdejakych vylepseniach sa javi ako uz docela vychytany takze nevidim dovod na jeho koniec ... ale zrejme biznis je biznis... ale este sa naspat vratia 4 valce jak som to uz davno tvrdil... uvidis .. takze za mna 4 valec.. nie je o com.. skus jazdu s oboma a uvidis... a daj vediet ;-)
Za sebe, pokud si mám vybrat mezi tím, že se mi motor sbírá o 100-200 ot. dříve a nebo mám větší krouťák a lepší pružnou dynamiku v těch nejčastěji používaných otáčkách, tak B je správně. Protože podtáčet jakýkoliv motor je zvěrstvo a turbo stejně nezabere pořádně dřív než okolo 1.700 ot., do té doby je to trápenka, motor nejede, nevyužívá výhodu přeplňování a žere.
Se 4válcem (s řetězem) mám zkušenost více jak 200.000km. Motor výborný, kultivovaný, spolehlivý, s tahem odspodu, bez spotřeby oleje, nutnosti vytáčení, ale taky extrémně náchylný na nešetrné zacházení. Se 3-válcem jsem nejel, ale pravdou je, že jej všichni chválí o 100šest. Nicméně, když už turbo, osobně bych domů spíše zvolil ten 4-válec (s řemenem). Je odzkoušený, mouchy už má vychytané. Ten 3válec je rok stará novinka, sice povedená, ale pořád novinka, která teprve čeká na to, co jí bude bolet . Navíc si i myslím, že ten 3-válec bude mnohem méně příjemný např. při popojíždění v koloně, což by někomu mohlo činit trochu problémy - to si ale fakt jen myslím, po zkušenostech s HTPéčkem. Nicméně, závěrem bych konstatoval, že domů bych si rozhodně koupil spíše nějakou osvědčenou atmosféru - např. Fiat Punto, Tipo, nebo atmo-výprodej od Korejců.
Ani srdce, ani rozum, ale peňaženka.
Ani s jedným motorom nespravíš chybu, ani jeden nejak nechytí za srdce. Oba motory pôjdu porovnateľne, rozdiely, ak vôbec, sú v desatinkách. Na rozdiel od Octavie by sa v menšej Fabii ten trojvalec nemal tak trápiť. Spotrebou vyzerá byť ten liter o niečo lepší. Spoľahlivosť je otázna, 1,0 je novinka proti už vychytanej 1,2ke. Kultivovanosť a chod bez debaty štvorvalec.
Takže by som pozrel, ako vyjdú ceny, je možné, že ten liter ako novinka bude o niečo drahší, naopak na výbehový model môže byť zaujímavejšia zľava. Preto sa mi 1,2 javí ako potenciálne lepšia kúpa.
Pytas sa ci 1,0 TSI alebo 1,2 TSI ................. Hm moja odpoved je 1,2 TSI ........... Preco ?
Napriek tomu, ze som priaznivec koncernu, co si budeme hovorit by som 1,0 TSI nechcel.
Staci sa pozriet napriec ich motorizaciami do minulosti co stvarali.....................
Tuto 1,2 TSI EA 211 (remen), uz ako tak vychytali a funguje........... Kupit si teraz dobrovolne 1,0 TSI ( ked sa da este 1,2 TSI ), nech si robi kto chce co chce. Tento 1,0 TSI motor je novy a vie niekto co im zase uslo v ramci optimalizacie ( setrenia ), co podcenili a nepoucili sa, lebo vidina zisku je silnejsia .................
Kup si co chces ................................ za mna 1,2 TSI z tohto dovodu vid minulost.
Jezdim obema, a 1.2tsi i mam, vzhledem k tomu ze to muzu porovnat ( prevodovky sou stejne, alespon ve 130 toci stejne ) ber 1.2 tsi. Na brzde maji stejny vykon i kroutak, jen 1.2 je dokonale plocha ( je silne priskrcena ) 1.0 citis zvlast kdyz ve stejnem aute presednes z jednoho do druheho, spotreba je +-0.5 litru stejna.
Mam s 1,0TSI 85kW v Octavii najeto cca 8tis.km a už jsem se s tím motorem tak sžil, že bych 1,2TSI 77kW (předchozí auto) nebral zpět :-) 3 hrnek poznám jen při nastartování, jinak o něm vůbec nevím....spotřeba cca 0,5 - 1l menší než u 1,2TSI, ale 1,0TSI je živější. Denně jezdím 75km do práce a zpět. Tahle cesta na po okreskách je mezi 5,5-6,2 l/100km. Zhruba jednou za týden služebně do Prahy (cca 300km tam a zpět). na dálnici jezdím 140 tempomat, občas předjedu rychleji. Spotřeba cca 6,5l. Nejlepší je, že když občas někoho v autě svezu, nikdo nevěří, že tam je 3 hrnek a musí pod kapotu....
Fakt je, že když jsem auto objednával, tak 1,2TSI už nebylo a 1,0TSI ještě nebylo na svezení, nicméně objednat jsem muset. Měl jsem smíšené pocity, ale říkal jsem si, že 85kW je víc než 77 :-) . A vyplatilo se.
Pro info, většinu času jezdím sám, ale když jsme o víkendu s rodinou vyrazili do Prahy (2 dospělí, 2 děti) nepoznal jsem rozdíl v dynamice.
Najezdil jsem dost 1.2 TSI 77kW, tim prvnim s retezem. Vyborny motor (na to co to je za drobecek), ja menim olej po 15 tisicich (coz zminuji proto, ze si myslim, ze je to hodne dulezite), s retezem ani s nicim jinym jsem nikdy zadny problem nemel, pro jistotu jsem v 70 tisicich retez vymenil, ale nemusel jsem, nic tomu nebylo.
Ta novejsi 1.2TSI s remenem je jeste lepsi. Ne kvuli remenu, ale kvuli tomu, ze nema chlazene svody vyfuku benzinem, takze ma o malicko mensi spotrebu, jinak to jede vice mene stejne.
1.0 TSI je mozna jen trivalec, ale kdybych si dnes mel vybrat 1.0 3valec vs 1.2 4valec, jdu asi do 1.0, pokud by mi nevadil jeho zvuk (jeste jsem v nem nejel a nevim jaky zvuky to dela, nektere trivalce bych kvuli zvukovemu projevu neaceptoval).
1.0: vic vykonu, nizsi spotreba, tiche to udajne je, co chces vic. V hospode se ti za trivalec mozna zasmeji, ale za par let, az ho prodas, s nim budou jezdit taky a pak jim to najednou bude dobrej motor. Stejne jako to bylo/je s 1.2 TSI. To bylo reci ze retezy a ze to nic nevydrzi atd. a nakonec je to motor, ktery je v ojetinach vyhledavany, protoze celkem jede, nezere a je to drzak.
A podle me to s 1.0 TSI trivalcem bude hodne podobne, nemluve o tom, ze ten motor je asi opravdu o dalsi kus uspornejsi. O spolehlivosti neni co mluvit, 1.0 se teprve ukaze, ale je to nove auto, mas zaruku, staci si pohlidat vcasny servis (jinak je se zarukou amen).
Byt tebou, dam si tu praci a jdu si projet oba, nekteri tu pisou, ze 1.0 odspodu tolik netaha a to je prave na 1.2 TSI docela prijemna vlastnost...
Škoda jen, že také nedostal 1.4TSi s manuálem, pak by byl benzín v Rapidu použitelný. 3hrnek moc jistoty nedává, ikdyž ten silnější by mohl při troše sebezapření stačit...
Preco trojvalce? lebo su lacnejsie ako 4 valce, a predavaju sa za taku istu cenu :-) to je od..rbk.avanie v priamom prenose za pomoci medii.. ono media su pri vsetkom co ofajcieva ludi...