Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
Škoda Rapid
16 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (106)
Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.

Není tomu tak dávno, co jsem jednomu z pracovníků Škody Auto pokládal otázku ohledně premiér na blížícím se autosalonu v Ženevě. Odpověď byla prostá: facelifty. Mladoboleslavská značka nedávno představila modernizované citigo, čtyřoká octavia si celkem netradičně odbyla premiéru na lednovém autosalonu ve Vídni, a řada už zbývá pouze na Rapid a Rapid Spaceback. Liftback jsme si poprvé osahali už v roce 2012 a spaceback přišel nedlouho poté, s faceliftem tedy nebylo nač čekat.

S vnějšími tvary neměli designéři příliš práce. Přední světlomety dostaly diodové denní svícení ve stylu konceptu Rapid Sport, dosavadní vrchol v podobě xenonových světlometů nahrazují bixenony s automatickým přepínáním dálkového a potkávacího režimu. Lehce pozměněný je i tvar spodní části předního nárazníku. Chromovaná lišta táhnoucí se vlastně po celé jeho šířce bude standardem od výbavové verze Style, a pokud byste se pídili po radaru přednárazového systému, vězte, že jej nemají pouze vozy na snímcích. Vzadu najdeme zatmavená krycí skla svítilen a objevuje se i diodová technika (pouze u rapidu). Zapracovalo se také na litých kolech – v nabídce bude hned šest nových designů.

Také uvnitř najde me pár změn. Přepravována byla horizontální lišta táhnoucí se po celé šířce přístrojové desky, jiné jsou středové výdechy ventilace a ukazatele v kapličce přístrojů dostaly bílé obroučky. Podle informací automobilky je nové také ovládání manuální klimatizace, vozy na snímcích však mají klimatizaci automatickou.

Vůbec největší novinku však najdeme pod kapotou. Vůz totiž v rámci faceliftu upustil od čtyřválcové dvanáctistovky TSI (66 a 81 kW) a vsadil na litrový tříválec ve dvou výkonových variantách. Ta základní má 70 kW a rozhoupe rapid z 0-100 km/h za rovných jedenáct sekund, silnější provedení s 81 kilowatty zdolá stejnou metu o 1,2 sekundy rychleji. Nabídku benzinových motorů doplňuje čtrnáctistovka TSI s 92 kilowatty a kombinovanou spotřebou do 5 l/100 km. Zájemci o turbodiesel mají na výběr mezi tříválcovou čtrnáctistovkou TDI (66 kW) a šestnáctistovkou TDI (85 kW). Jejich výkony se v rámci faceliftu nezměnily.

Škoda Rapid - sestava motorů a základní technická data
MotorMaximální rychlost [km/h]Zrychlení 0-100 km/h [s]Průměrná spotřeba [l/100 km]
1.0 TSI/70 kW18711,04,4
1.0 TSI/81 kW2009,84,5
1.4 TSI/92 kW2089,04,8
1.4 TDI/66 kW18511,73,9
1.6 TDI/85 kW20110,04,1

Škoda se tradičně zaměřila na chytrá řešení, která nově doplňuje dvojice USB vstupů v zadní části vozu, myslelo se však také na spojení s virtuálním světem. K přepracovanému infotainmentu Amundsen s navigací se váže WLAN hotspot pro připojení externích zařízení a nechybí ani služby Care Connect známé z modernizované octavie a kodiaqu.

Stiskem jediného tlačítka si při poruše zavoláte pomoc, v případě nehody se vůz automaticky spojí s tísňovou linkou, a díky aplikaci Škoda Connect App si můžete v chytrém telefonu prohlížet vybrané informace o vozidle. Na dálku zjistíte stav pohonných hmot, zkontrolujete zavření oken, zobrazíte aktuální parkovací polohu nebo pošlete data do navigace.

Škodu Rapid a Rapid Spaceback u nás bude možné objednávat od dubna a první vozy k zákazníkům dorazí v průběhu června. Ceny zatím nebyly zveřejněny, neměly by se však výrazně lišit od těch současných. Základní rapid s litrovým motorem TSI (70 kW) by mohl stát okolo 315.000 Kč, spaceback by měl být o pár tisícovek levnější.

Škoda Rapid Spaceback - sestava motorů a základní technická data
MotorMaximální rychlost [km/h]Zrychlení 0-100 km/h [s]Průměrná spotřeba [l/100 km]
1.0 TSI/70 kW18411,04,4
1.0 TSI/81 kW1989,84,5
1.4 TSI/92 kW2058,94,8
1.4 TDI/66 kW18311,63,9
1.6 TDI/85 kW1989,94,1

Vstoupit do diskuze (106)