Testy
auto od Turků má vlastnosti, které lze tak trochu předvídat. Vlastně nic vysloveně špatného nebylo pane Foktem řečeno, výhrady jsou uvedeny vždy v relaci k třídnímu zařazení auta. A asi také k ceně auta. Jedna věc je ceníková cena, zmíněná v článku, druhou věcí je skutečná cena, za kterou lze auto koupit. Běžící kampaň ani neskrývá, že dovozce nabízí výrazné slevy. A pak by bylo všechno v pořádku.
Zarazila mě tahle pasáž: "Menší problém s šasi nastane až při opravdu ostré jízdě na nerovném povrchu, po relativně tuhé počáteční kompresi pružin jdou následně do výrazného propružení a auto působí dojmem, že se co chvíli „vznese“. Pokud za této situace přijde další nerovnost nebo jejich série, začne být tipo dost neklidné. Ale to asi zákazníci auta moc řešit nebudou." Budou, nebo nebudou? Autor zřejmě myslí to, že jezdí rychleji, než jak jezdí kupci tohoto vozu. Popsané chování mi připomnělo F124, resp. ruské žigulíky. Mohu snad předpokládat, že tak nejisté vlastnosti podvozek nemá.
Na závěr přeju Tipu, aby se mu na trhu dařilo. Nejsem zvědavý na další konzolidaci OEM trhu (PSA>Opel, FCA>Proton a pod.), už takhle nám zmizelo příliš mnoho kolikrát i dobrých značek. Snad Fiat vydrží....
Edit: na poklep "drnčící plasty" začínají být opravdovým neduhem- viz škodovky, nyní i seaty. Šetření na tomto místě mi dokonale vadí...
Zarazila mě tahle pasáž: "Menší problém s šasi nastane až při opravdu ostré jízdě na nerovném povrchu, po relativně tuhé počáteční kompresi pružin jdou následně do výrazného propružení a auto působí dojmem, že se co chvíli „vznese“. Pokud za této situace přijde další nerovnost nebo jejich série, začne být tipo dost neklidné. Ale to asi zákazníci auta moc řešit nebudou." Budou, nebo nebudou? Autor zřejmě myslí to, že jezdí rychleji, než jak jezdí kupci tohoto vozu. Popsané chování mi připomnělo F124, resp. ruské žigulíky. Mohu snad předpokládat, že tak nejisté vlastnosti podvozek nemá.
Na závěr přeju Tipu, aby se mu na trhu dařilo. Nejsem zvědavý na další konzolidaci OEM trhu (PSA>Opel, FCA>Proton a pod.), už takhle nám zmizelo příliš mnoho kolikrát i dobrých značek. Snad Fiat vydrží....
Edit: na poklep "drnčící plasty" začínají být opravdovým neduhem- viz škodovky, nyní i seaty. Šetření na tomto místě mi dokonale vadí...
prosím nefoťte auta v poloze ležícího střelce. Ty fotky o designu auta nic neřeknou, snad jen odhalí počet výfukových koncovek. Tahle móda trvá už několik let a řeknu Vám, že je to móda, kterou nikdo neocení. Není nad klasiku- pěkně pohled stojícího člověka, nebo pohled člověka zpoza volantu jiného vozu....
Mám fotografie z žabí perspektivy rád, navíc v tomto případě jsem také tímto způsobem utlumil ne úplně krásné pozadí. Bohužel nebyl čas ani na focení, ani na výběr lokality k němu. Ale počítám, že obě auta už jsou dostatečně známa. 😄
Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na okreskách v okolí Prahy?
hm, a to sa pytate vy mna?
nie ste si isty, co ste vcera robil, alebo....? :-!
hm, a to sa pytate vy mna?
nie ste si isty, co ste vcera robil, alebo....? :-!
Asi to má byť reakcia na kritizované množstvo výkričníkov v nadpisoch. Takže už nebudú výkričníky (aj tam, kde sa nehodia), ale otázniky (aj tam, kde sa nehodia). >😒]
[odkaz]
v porovnani s podobnejma autama zadna slava.
88kW jakozto maximalni motorizace je bida
italie, jakožto ve svy době 4. nejmotorizovanější země sveta, na tom moc slavne neni
v porovnani s podobnejma autama zadna slava.
88kW jakozto maximalni motorizace je bida
italie, jakožto ve svy době 4. nejmotorizovanější země sveta, na tom moc slavne neni
88 kW ako vrchol by nebol problém; ani ostatné výhrady by neboli problém, jednoducho existuje početná skupina ľudí, ktorá ocení veľké auto, ktoré nemusí mať 150 kW, nemusí byť nabité drahými príplatkovými prvkami a asistenčnými systémami, ale idú hlavne po value for money (alebo jednoducho po najnižšej cene). Problém je práve v tom poslednom, kde Tipo zatiaľ zlyháva, keďže tie ceny nie sú natoľko nižšie oproti mainstreamu, aby opodstatnili to množstvo kompromisov. Keď Tipo zlacnie tak, že bude zjavný cenový odstup od mainstreamu, začne dávať zmysel.
Z mého pohledu je podstatnější, že těch 88 kW je dostupných za cenu konkurenčních tříválců nebo udýchaných atmosfér. Kdo chce nadprůměrně silné či luxusně vybavené auto, ten se holt musí obhlédnout jinde, Tipo míří na Korejce nebo základní specifikace evropských konkurentů.
když vezmu, kde byl fiat, a konkretne tipo před 20-30 lety tak se moc dopředu neposunul.
a v porovnanim s jinejma automobilkama ten posun neposun je daleko zretelnejsi.
i před temi 30 lety mel silnejsi motor ...
a v porovnanim s jinejma automobilkama ten posun neposun je daleko zretelnejsi.
i před temi 30 lety mel silnejsi motor ...
Vzhledem k tomu, že Fiat v této třídě dlouho absentoval a i celkově ustoupil ze slávy, je podle mě logické, že se vrací takhle odspodu a postavil praktické auto na spodním okraji mainstreamu.
když vezmu, co si normalni ital muze koupit italskyho, tak to je tohle 120 konovy tipo nebo divnej fiat 500 a to me je toho talijana tak nejak lito.
nemyslim si, ze si tam kazdej muze dovolit 200+ konovou guilii nebo 500+konovy ferrari.
přitom byly doby, kdy fiat byla inovativni znacka - vzpomen, kolikrat získal titul auto roku.
otázka proc ten upadek, mozna tim silenym zdanenim motoristu v italii od benzinu pocinaje, přes dan za vlastnictví auta, dane z prevodu, dalnicni poplatky...
normalni motorista to v italii nemá jednoduchy, a to se podle me muselo odrazit a na tyhle lidovy značce, kterym fiat je
nemyslim si, ze si tam kazdej muze dovolit 200+ konovou guilii nebo 500+konovy ferrari.
přitom byly doby, kdy fiat byla inovativni znacka - vzpomen, kolikrat získal titul auto roku.
otázka proc ten upadek, mozna tim silenym zdanenim motoristu v italii od benzinu pocinaje, přes dan za vlastnictví auta, dane z prevodu, dalnicni poplatky...
normalni motorista to v italii nemá jednoduchy, a to se podle me muselo odrazit a na tyhle lidovy značce, kterym fiat je
Nič v zlom ale myslím si, že akutálne nová i30 je o triedu lepšie auto, takže prirovnávať Tipo ku kórejcom je mimo... Skôr by som povedal, že je to konkurencia pre nižšiu triedu v kombíku (Fabia, Clio, Ibiza) ktorá v slušnej výbave lezie cenou na úroveň Tipa (po zľave). Za priamu konkurenciu považujem žiaľ (mám Fiaty rád ale..) Daciu.
To je oblíbená jedovatá poznámka... ale věří jí jen ti, co si obě auta nevyzkoušeli.
😄
😄
Presne ako píše R32, Kórejci išli výrazne hore a úmysel Tipa konkurovať H/K je nereálne optimistický, tie autá sú o level vyššie.
Pozri si test novej i30 od Rasťa Chválu: až nečakane pochvalný, hlavne v oblastiach, ktoré boli donedávna slabinou Kórejcov. Chváli najmä podvozok, odpruženie, držanie stopy. Aj motor je "plntučný", žiadne zdochlé papierové kone ako v minulosti. Asistenčné systémy (dištančný tempomat) naozaj fungujú. Interiér a jeho vypracovanie paráda. [odkaz]
Skrátka plnohodnotný mainstream a konkurent Astre, Focusu a spol. Tipo hrá rozhodne nižšiu ligu.
Pozri si test novej i30 od Rasťa Chválu: až nečakane pochvalný, hlavne v oblastiach, ktoré boli donedávna slabinou Kórejcov. Chváli najmä podvozok, odpruženie, držanie stopy. Aj motor je "plntučný", žiadne zdochlé papierové kone ako v minulosti. Asistenčné systémy (dištančný tempomat) naozaj fungujú. Interiér a jeho vypracovanie paráda. [odkaz]
Skrátka plnohodnotný mainstream a konkurent Astre, Focusu a spol. Tipo hrá rozhodne nižšiu ligu.
mne to dáva zmysel len v základe, inak preč od toho kým neposunú ceny do reality.
Mě přijde Kombi s 1,4t za 390t jako slušná nabídka. Navíc se dá předpokládat ještě korekce směrem dolů.
Nechci rýpat, ale které auto z mainstreamove konkurence má mekcene plasty v nižší střední i na spodních částech palubky a u kolen...? Vždyť to nemá ani už Superb či Kodiaq 😄
Hatchback sem viděl a je docela hezky , ale za tu cenu jsou jiní hráči, jak ostatně píše i autor a minimálně jízdné presvedcivejsi
Hatchback sem viděl a je docela hezky , ale za tu cenu jsou jiní hráči, jak ostatně píše i autor a minimálně jízdné presvedcivejsi
"Vyzkoušel jsem rodinnou verzi italského kompaktu na okreskách v okolí Prahy?"
Okresku jsem nepoznal, ale tipuju, že jo. Jestli mě vylosujete, dejte vědět přes SZ.
Okresku jsem nepoznal, ale tipuju, že jo. Jestli mě vylosujete, dejte vědět přes SZ.
dokonce je i přiznaný vliv poměrně bouřilvé reakce pod jiným článkem.
Pane Fokte, já to i chápu, že prostě Italy špatně snášíte... nebylo by lepší je prostě netestovat?
😄
Přesto mi to nedá. Takže vzadu je pro 3 málo místa... je to vlastně jen 4 místné a je lepší to ani nezkoušet.
Porušte svá pravidla a přečtěte si zde, u svého chlebodárce, článek o tom, jak pět chlapů v pohodě vyjelo na Ještěd... s Fábií.
Fábia má vzadu vnitřní šířku 1380mm... Tipo 1470mm. Pro nestrojaře - to je 9 cm.
Jen pro srovnání - ještě i Rapid má vzadu jen 1410mm... takže je blíž Fabii než Tipu.
A proč i jinak Fabia? No protože je cenově přesně proti. Jo, Kombík Tipo je v 1.4 T-Jetu a horní výbavě o 22 tisíc dražší... až to budete zkoušet, nezapomeňte dovybavit Fabii na úroveň toho Tipa, včetně 5ti leté záruky. A přitom je o dost menší, slabší... velikostně by bylo lepší poměřovat kombi od Fabie s hatchbackem Fiata.. a pak jsou úplně stejně drahý.
A přitom je pořád Tipo větším a pohodlnějším autem, ano hatchback pak má o kousek měnší kufr - ale pořád slušných 440 litrů.
1.4 T-Jet je výkonnější, a přitom - korporanti prominou - s lepší pověstí.
😄
Nekazí se, předepsaný servis je levnější a má obecně delší životnost.
A tohle je auto pro soukromníky - ne pro firmy. Takže ne leasing a dost. Koupit a vlastnit.. a levně a spolehlivě jezdit.
Pokud mám 400 tisíc a chci solidní auto do soukroma, tak mi tam moc alternativ nevychází... asi nový Megane od Renaulta.
Ne všem vyhovuje horně moderní pojetí, nedaří se vždycky probudit vášeň.. a stejně je o něco dražší.
Jasně, tady na diskuzích většinu zajímají auta od milionu nahoru, ale zkuste si tu situaci aspoň představit.
😄
Pane Fokte, já to i chápu, že prostě Italy špatně snášíte... nebylo by lepší je prostě netestovat?
😄
Přesto mi to nedá. Takže vzadu je pro 3 málo místa... je to vlastně jen 4 místné a je lepší to ani nezkoušet.
Porušte svá pravidla a přečtěte si zde, u svého chlebodárce, článek o tom, jak pět chlapů v pohodě vyjelo na Ještěd... s Fábií.
Fábia má vzadu vnitřní šířku 1380mm... Tipo 1470mm. Pro nestrojaře - to je 9 cm.
Jen pro srovnání - ještě i Rapid má vzadu jen 1410mm... takže je blíž Fabii než Tipu.
A proč i jinak Fabia? No protože je cenově přesně proti. Jo, Kombík Tipo je v 1.4 T-Jetu a horní výbavě o 22 tisíc dražší... až to budete zkoušet, nezapomeňte dovybavit Fabii na úroveň toho Tipa, včetně 5ti leté záruky. A přitom je o dost menší, slabší... velikostně by bylo lepší poměřovat kombi od Fabie s hatchbackem Fiata.. a pak jsou úplně stejně drahý.
A přitom je pořád Tipo větším a pohodlnějším autem, ano hatchback pak má o kousek měnší kufr - ale pořád slušných 440 litrů.
1.4 T-Jet je výkonnější, a přitom - korporanti prominou - s lepší pověstí.
😄
Nekazí se, předepsaný servis je levnější a má obecně delší životnost.
A tohle je auto pro soukromníky - ne pro firmy. Takže ne leasing a dost. Koupit a vlastnit.. a levně a spolehlivě jezdit.
Pokud mám 400 tisíc a chci solidní auto do soukroma, tak mi tam moc alternativ nevychází... asi nový Megane od Renaulta.
Ne všem vyhovuje horně moderní pojetí, nedaří se vždycky probudit vášeň.. a stejně je o něco dražší.
Jasně, tady na diskuzích většinu zajímají auta od milionu nahoru, ale zkuste si tu situaci aspoň představit.
😄
nezkousel jsi, nebo někdo, jaky slevy ted nabízí opel v akci opel 24?
[odkaz]
- astra nebo insignie, jakou umi dat slevu ...
voni pozadujou registraci, do cehoz se mi nechce
jinak myslim, ze to je bida fiatu, ze tipo nabizej za cenu fabie
[odkaz]
- astra nebo insignie, jakou umi dat slevu ...
voni pozadujou registraci, do cehoz se mi nechce
jinak myslim, ze to je bida fiatu, ze tipo nabizej za cenu fabie
Jasně, není na co být hrdý. Ale točí mě místní argumentace, že to vlastněn není špatný auto, jenom je drahý.
Tak se ptám, co to znamená drahý.
Proč se neprodává dráž je skutečně jen problém Fiata.
😄
Tak se ptám, co to znamená drahý.
Proč se neprodává dráž je skutečně jen problém Fiata.
😄
Jo a Opla 24 musíš srovnávat se skladovkami jiných aut... je to výprodej aut za plotem. není fér to srovnávat s konfigurací podle svého.
jestli myslis, ze se navazim do fiata, tak to nee
potrebuju letos vymenit jedno auto, a kdyby byla zajimava cena, sice to není uplne ono, ale ...
potrebuju letos vymenit jedno auto, a kdyby byla zajimava cena, sice to není uplne ono, ale ...
Ne-e, nebral jsem to jako navezení se.. jen jsem to chtěl podotknout.
A v akci Opel 24 je nejlevnější takhle nová Astra😒br />
Opel Astra Nová 5dv. SELECTION 1.4 (74kW/100k) MT5.
Karoserie hatchback
Původní cena 407 300 Kč
Naše cena 357 300 Kč
Opravdu za dobré ceny tam mají Corsy a nějaký Merivy... prostě výprodej.
Novou Astru asi moc vyprodávat nepotřebujou - což je dobře.
😄
A v akci Opel 24 je nejlevnější takhle nová Astra😒br />
Opel Astra Nová 5dv. SELECTION 1.4 (74kW/100k) MT5.
Karoserie hatchback
Původní cena 407 300 Kč
Naše cena 357 300 Kč
Opravdu za dobré ceny tam mají Corsy a nějaký Merivy... prostě výprodej.
Novou Astru asi moc vyprodávat nepotřebujou - což je dobře.
😄
Nie, Opel 24 hod nemá konkurenciu, zľavy 20 i viac percent inde v mainstreame (ako fyzická osoba - nepodnikateľ, kupujúca jedno auto) nedostaneš, ani pri skladovkách. Spoj si už tak vydarenú novú Astru s touto akciou a dostaneš ponuku, ktorej nemôže nikto v triede konkurovať (dokonca ani lowend).
Tu by som tiez nesuhlasil, minimalne PSA vie tiez masivne zlavy na starsie modely a skladovky. Ked som kupoval predchadzajucu 308 v case nabehu novej generacie, dostal som zlavu 30% (20.5 -> 14k euro), z coho 2k bolo z dovodu, ze islo uz o hotovu skladovku. Co si pamatam, tak aj VW group daval na skladove Golfy slusne zlavy, hlavne kombinacie slabej vybavy a velkeho mnozstva priplatkov.
Ale to je rozdiel, dostať zľavu na výbehový model v čase nábehu novej generácie a dostať 20 a viac % na novinku, akou je Astra. Choď teraz do VW, koľko Ti dajú na Golf, tipujem jednociferné zľavy.
Píšu to nahoře: jako dobrý, ale 357.300,- za 5ti dvířko SELECTION 1.4, atmosféra, s 5ti stupňovou převodovkou, mně zas až takovej masakr nepřijde.
Jo, Corsa pod 300 už zní líp.
Opel Corsa NOVÁ 5DV,DRIVE 1.4 (66kW/90k) MT5
Karoserie hatchback
Původní cena 330 900 Kč
Naše cena 287 900 Kč
Tahle je ještě lepší... tu by se fakt hodilo koupit😒br /> Opel Corsa NOVÁ 5DV,DRIVE 1.4 (66kW/90k) MT5 VŮZ IHNED K ODBĚRU.
Karoserie hatchback
Původní cena 341 900 Kč
Naše cena 298 900 Kč
Má působivou výbavu, za tu cenu😒br /> ABS
alarm
asistent rozjezdu do kopce
autorádio
CD přehrávač
dálkové centrální zamykání
deaktivace airbagu spolujezdce
dělená zadní sedadla
el. ovládání oken
el. ovládání zrcátek
ESP
imobilizér
isofix
litá kola
mlhovky
multifunkční volant
nastavitelný volant
originál autorádio
palubní počítač
pohon 4 x 2
posilovač řízení
senzor stěračů
telefon
tempomat
tónovaná skla
venkovní teploměr
vyhřívaná zrcátka
výsuvné opěrky hlav
výškově nastavitelné sedadlo řidiče
zadní stěrač
záruka prodloužená
A k tomu pěknou, světlezelenou metalízu...
😉
Jo, Corsa pod 300 už zní líp.
Opel Corsa NOVÁ 5DV,DRIVE 1.4 (66kW/90k) MT5
Karoserie hatchback
Původní cena 330 900 Kč
Naše cena 287 900 Kč
Tahle je ještě lepší... tu by se fakt hodilo koupit😒br /> Opel Corsa NOVÁ 5DV,DRIVE 1.4 (66kW/90k) MT5 VŮZ IHNED K ODBĚRU.
Karoserie hatchback
Původní cena 341 900 Kč
Naše cena 298 900 Kč
Má působivou výbavu, za tu cenu😒br /> ABS
alarm
asistent rozjezdu do kopce
autorádio
CD přehrávač
dálkové centrální zamykání
deaktivace airbagu spolujezdce
dělená zadní sedadla
el. ovládání oken
el. ovládání zrcátek
ESP
imobilizér
isofix
litá kola
mlhovky
multifunkční volant
nastavitelný volant
originál autorádio
palubní počítač
pohon 4 x 2
posilovač řízení
senzor stěračů
telefon
tempomat
tónovaná skla
venkovní teploměr
vyhřívaná zrcátka
výsuvné opěrky hlav
výškově nastavitelné sedadlo řidiče
zadní stěrač
záruka prodloužená
A k tomu pěknou, světlezelenou metalízu...
😉
Už jsem to tu parkrát psal - vybral jsem si přes internet nějakou Corsu, sleva 20%+, financování na třetinky bez navýšení, prý zavolejte si pro individuální cenovou nabídku na IČ. Zelená, nějaké ergo sedačky atd.
Zavolal jsem... a ano, ale ty věci neplatí zároveň. Takže s tou slevou 20% se pojí nějaké financování s RPSN 20%, k financování na třetinky žádná extra sleva není, ale udělají mi cenovou nabídku, která se k té původně inzerované slevě skoro blíží. Výsledek nebyl zlý, ale ani tak super jak to původně vypadalo - já chtěl ojetinu, jen mě tohle zaujalo.
Zavolal jsem... a ano, ale ty věci neplatí zároveň. Takže s tou slevou 20% se pojí nějaké financování s RPSN 20%, k financování na třetinky žádná extra sleva není, ale udělají mi cenovou nabídku, která se k té původně inzerované slevě skoro blíží. Výsledek nebyl zlý, ale ani tak super jak to původně vypadalo - já chtěl ojetinu, jen mě tohle zaujalo.
Teď nevím, s čím T-Jet srovnáváš, ale nezapomínej, že Fabia je o 200 kg lehčí, takže TSI 81 kW rozhodně nepojede hůře než T-Jet, naopak. Výbavou bych řekl, že si Fabia Style a Tipo Lounge nemají moc co vyčítat.
Ale Fabia se nedá s Tipem dost dobře srovávat, bez ohledu na karoserii. Je to uvnitř malé auto se vším všudy, s omezenou prostorností zejména podélně, i v kombíku. Nejblíž si je Rapid Spaceback a Tipo hatch.
Ale Fabia se nedá s Tipem dost dobře srovávat, bez ohledu na karoserii. Je to uvnitř malé auto se vším všudy, s omezenou prostorností zejména podélně, i v kombíku. Nejblíž si je Rapid Spaceback a Tipo hatch.
V zásadě souhlas.
Ale já polemizuju s prohlášeními, že Tipo je drahé.
Je na úrovni Fábie, nikoliv toho Rapida.
A to je i proti Rapidovi větší a útulnější...
😉
Vyčítat si co mají. Podívej se na standrtní výbavu.. a doplň v konfigurátoru tak, abys je dostal stejně. Pokud to jde.
😄
Ale já polemizuju s prohlášeními, že Tipo je drahé.
Je na úrovni Fábie, nikoliv toho Rapida.
A to je i proti Rapidovi větší a útulnější...
😉
Vyčítat si co mají. Podívej se na standrtní výbavu.. a doplň v konfigurátoru tak, abys je dostal stejně. Pokud to jde.
😄
No dobře ale TIPO a Fabia jsou auta která si nekonkurují.Kupce koncernu si Fiata vesměs nikdy nekoupí.Takže porovnávat je zcela zbytečné.
Tak neviem. Otvorím si cenník Tipa, úplný základ (a to je akciová cena) 12390 eur. Základný (neakciový) Rapid SB je za 12450 eur. Teda úplne porovnateľná cena. A to u Tipa dostanem zdochlú atmosféru oproti pomerne živému turbu u Rapidu. Teda cenovo úplne porovnateľné, ako Rapid (žiadna Fabia). Detaily výbavy skúmať nemienim, na prvý pohľad sú obe autá holé bosé (15" plecháče a pod.), ak ale prihodím u Rapidu 500 eur, dostanem slušne vybavený akciový model Drive (s automatickou klímou, 6" alu a pod.). Teda absolútne žiadnu cenovú výhodu oproti tomu Rapidu nevidím. A to je za tú lowendovú techniku a vyhotovenie proste veľa.
To s diskuzí pod předešlým článkem jste asi úplně nepochopil. 😄 A je mi líto, jako neberu ohled na vox populi, je mi úplně jedno, co psal o něčem nějaký můj chlebodárce. Mám na auta vlastní metr a pohled na věc. Někomu se líbí, jinému ne. Mimochodem - má Rapid profilované zadní sedáky, díky nimž cestující vzadu sedí zhruba stejně daleko od sebe, jako ti přední? Zkuste se posadit na loketní opěrku mezi přední sedadla. 😄
Co se týče článku předešlého, už tehdy jsem vysvětloval v diskuzi, že mě nepříjemně překvapilo "přiznání" Fiatu, že chce dělat auta na spodním okraji mainstreamu. Poté, co se už od Bravy/Brava snažil dotáhnout na VW, což završil pozoruhodně schopným Stilem a Cromou a s ohledem na to, jak luxusně působí mezi minivozy pětistovka, mi to přišlo jako zbytečné opuštění velmi draze vybojovaných pozic.
V okamžiku, kdy Fiat řekne, že chce být v první řadě levný a já tuto informaci zvládnu vstřebat, se pochopitelně trochu změní i úhel pohledu. A pokud vás zajímá, proč jsem to potřeboval vstřebat, pak zřejmě nikoli proto, že Italy špatně snáším. Že by to bylo spíš naopak? 😉
Co se týče článku předešlého, už tehdy jsem vysvětloval v diskuzi, že mě nepříjemně překvapilo "přiznání" Fiatu, že chce dělat auta na spodním okraji mainstreamu. Poté, co se už od Bravy/Brava snažil dotáhnout na VW, což završil pozoruhodně schopným Stilem a Cromou a s ohledem na to, jak luxusně působí mezi minivozy pětistovka, mi to přišlo jako zbytečné opuštění velmi draze vybojovaných pozic.
V okamžiku, kdy Fiat řekne, že chce být v první řadě levný a já tuto informaci zvládnu vstřebat, se pochopitelně trochu změní i úhel pohledu. A pokud vás zajímá, proč jsem to potřeboval vstřebat, pak zřejmě nikoli proto, že Italy špatně snáším. Že by to bylo spíš naopak? 😉
Tak je přeci logické, že Fiat musel jít v nižší střední jinou cestou než konkurence.Prodejně podotýkám prodejně! se mu dlouhá léta nedařilo v této třídě, takže na to musel jít jinak a myslím že tohle může mít úspěch.Také mu jde do noty, že auta zdražují, takže se vylepšuje cenový prostor.On konkurovat v této třídě koncernu nemůže,protože tento typ kupců prostě FIAT nechce i kdyby byl jizdně a vzhledově nejelpší.Zbytek trhu mu sebrali Korejci a Francouzi, takže mu nezbylo než na to jít odznovu a jinak a oslovit zcela jinou klientelu.
Jinak k tezi opuštění draze vybojovaných pozic.....Fiat v této třídě už hodně dlouhou dobu žádnou pozici nemá, proto to taky přestal vyrábět.
Croma to byl prodejní ultra-průšvih.Fiatu nezbyvá nic jiného než dělat auta na spodním okraji mainstreamu a nevidím na tom nic špatného.Pokud by šel proti Golfu a dalším pašákům, neměl by šanci, nikdo z těchto kupců FIAT nechce.Karty jsou lehce rozdané a změnit to není jednoduché a pro FIAT defacto nemožné.Čimž to nemá nic společného s tím, že by neuměl udělat konkurence schopné auto.Umí, ale není ho v dostatečném množství schopen prodat.To je neodiskutovatelný fakt a FIAT je si toho vědom a proto na to jde jinak.IMHO i správně.
Jinak k tezi opuštění draze vybojovaných pozic.....Fiat v této třídě už hodně dlouhou dobu žádnou pozici nemá, proto to taky přestal vyrábět.
Croma to byl prodejní ultra-průšvih.Fiatu nezbyvá nic jiného než dělat auta na spodním okraji mainstreamu a nevidím na tom nic špatného.Pokud by šel proti Golfu a dalším pašákům, neměl by šanci, nikdo z těchto kupců FIAT nechce.Karty jsou lehce rozdané a změnit to není jednoduché a pro FIAT defacto nemožné.Čimž to nemá nic společného s tím, že by neuměl udělat konkurence schopné auto.Umí, ale není ho v dostatečném množství schopen prodat.To je neodiskutovatelný fakt a FIAT je si toho vědom a proto na to jde jinak.IMHO i správně.
Naprostý souhlas. V případě Stila chtěl Fiat jít německou cestou coby přímý konkurent Golfa a skončilo to naprostou katastrofou (prý největší finanční ztrátou na jednom modelu v celé historii evropského autoprůmyslu). Podobný průser byla i Croma II, i když zde (díky použití techniky Opelu) ztráta nebyla zdaleka tak velká. Prostě Fiat musí zapůsobit hlavně chytlavým designem, skvělou nabídkou prostoru a příznivými cenami a to nové Tipo do puntíku splňuje (tedy až na ty ceny hatche a kombi, ale to se časem jistě poddá).
Suhlas, naviac Fiat ma na priame konkurovanie Golfu Gulietu od AR a zjavne nema potrebu pokryt kazdy segment viacerymi autami s rovnakou cenou, tak posadil Tipo cenovo pod nu.
Jestli by kupci Fiat koupili, pokud by byl nejlepší... to je hodně teoretická diskuse. Muselo by se to holt zkusit. Já myslím, že třeba i jo... asi ne v počtech Golfa, ale dostat se někam na úroveň třeba 308... proč ne?
Třeba by to chtělo trošku času... ale když už zmiňuješ Korejce, tak je podle mě na jejich příkladě jasné, že si trh dá časem říct.
Třeba by to chtělo trošku času... ale když už zmiňuješ Korejce, tak je podle mě na jejich příkladě jasné, že si trh dá časem říct.
Fabia v pěti je team building exercise. >😁 Přeci mu nemůžeš mít za zlé, že s takovou pitomostí SadoMasochistů nesouhlasí? Ta redakce je akorát pro smích. Co se vůbec stalo s tím šklebilem (bez urážky), kterého používali jako figuranta? Při pohledu na něj se člověk zasmál.
Mimochodem, nestrojaři neumí odčítat?
Mimochodem, nestrojaři neumí odčítat?
" S nějakým dávkováním účinku moc nepočítejte, ale nástup je plynulý a hladký, takže žádný problém."
Prosim vas co znamena tato veta?
Mam za to ze ak je nastup plynuly a hladky tak brzdy su lahko davkovatelne....resp s davkovanim ucinku nepocitam u ostrych brzd. (nie u plynulych....)
Ďakujem
Prosim vas co znamena tato veta?
Mam za to ze ak je nastup plynuly a hladky tak brzdy su lahko davkovatelne....resp s davkovanim ucinku nepocitam u ostrych brzd. (nie u plynulych....)
Ďakujem
by nebylo? Mohlo by to být zajímavé pokud by se tato auta dala proti sobě v podobné motorizaci. Velikostně jsou podobné, nedostatkem tlumících materiálů asi taky 😉
Fiatu se design povedl , prostorově auto patří k největším ve třídě. :yes:
Ceny nejsou tak strašné a zřejmě budou akce a slevy následovat.
Pokud někdo nechce korejce , dává Tipo zcela smysl....a za dobré peníze dostane dost muziky.
Malinký starý Fokus fakt nebude cílová skupina zákazníků Tipa.
Astra možná ....ale bude dražší.
Megan je uvniř taky menší , a digi budíky+tablet spousta lidí nemusí..
Tipo se asi bude prodávat dost dobře.
Ceny nejsou tak strašné a zřejmě budou akce a slevy následovat.
Pokud někdo nechce korejce , dává Tipo zcela smysl....a za dobré peníze dostane dost muziky.
Malinký starý Fokus fakt nebude cílová skupina zákazníků Tipa.
Astra možná ....ale bude dražší.
Megan je uvniř taky menší , a digi budíky+tablet spousta lidí nemusí..
Tipo se asi bude prodávat dost dobře.
Rád bych se zeptal autora článku, pokud tuto diskuzi ještě čte, co myslel touto větou: "Po sklopení zadních opěradel je avizovaná „rovina“ drobet do kopce". Ono to na první pohled vypadá jednoznačně. Ale byl jsem se ve Fiatu podívat a domluvit si zkušební jízdu a tak jsem si při zkoumání toho auta taky zkusil sklopit opěradla jak to bude vypadat. Samotná sklopená opěradla nic moc, ale pokud se nejprve sklopí sedák tak pak je plocha prakticky rovná.
[odkaz]
kombinovana spotreba 11,4l motoru 1,4 T LPG????
to je preklep ci realita..
1,4 T bez LPG ma kombinovanu 6,0l...
nerozumiem???
Má ta 1,4 T aj priamy vstrek?... inak by to mohla byt idealna motorizacia, lepsie a vyklonnejsie v realite ako 1,6jtd, v pripade LPG odpadaju naftove problemy.. len ak by to realne papalo 9l plynu..
to je preklep ci realita..
1,4 T bez LPG ma kombinovanu 6,0l...
nerozumiem???
Má ta 1,4 T aj priamy vstrek?... inak by to mohla byt idealna motorizacia, lepsie a vyklonnejsie v realite ako 1,6jtd, v pripade LPG odpadaju naftove problemy.. len ak by to realne papalo 9l plynu..
Rasťo je opravdu Mr. testrider. Sám se věnuji externě novinařině, ale v jedné stopě a rád na jeho věci koukám. Tipo mě hodně zajímá, a to přesně ta verze v LPG, kterou Rasťo doporučil v závěru. Najel jsem cca 200 tis. km s Fabií HTP přestavěnou na LPG Stag4 a varování všech, že motor klekne jsem neřešil. Prodal jsem ji za neuvěřitelný peníze do Áček (bez výbavy, neměla ani ABS, 1😜ytel, teda alespoň nebouranou) a s motorem naprosto ok. Teď mám osmiventilovou naftu v Cromě II a cca 310 na hrbu s původním DPF, spojkou i vstřiky. Najel jsem z toho polovinu. Jen řeším drobnosti na podvozku, altík, parkovací čidlo atd. Nebude tu ale věčně a LPG se zkrátka tankuje s větším úsměvem. Potřebuju auto, který mi nikdo neukradne, s jednoduchou technikou, prostorný kvůli závodům dcery v minimotocupu, 550 na kouli zvládne na tahání mé okruhovky a aby jezdilo za málo. Nároky splňuje Tipo kombi, nepřímovstřik 1,4 T-Jet s nádrží 50 benzín + 52 LPG, jestli jsem dobře koukal. Za mne čistě racionální kup se slušnou value for money.
p.s. Tuším, že to má LPG Tartarini a za 11 jezdit nebude, tomu nevěřím. Fabia byť s nižším výkonem uměla v průměru za 6,5, tohle bude ve slušných rukou max 8, dálnice lehce za předpisy do 10. Navíc Fabča měla nádrž jen 40, byť se LPG netankuje do plna.
p.s. Tuším, že to má LPG Tartarini a za 11 jezdit nebude, tomu nevěřím. Fabia byť s nižším výkonem uměla v průměru za 6,5, tohle bude ve slušných rukou max 8, dálnice lehce za předpisy do 10. Navíc Fabča měla nádrž jen 40, byť se LPG netankuje do plna.
jj... pokial to nema priamy vstrek tak nieje o com.
Podla mňa idealný kombik. Našiel som na stránke udaje o motore a je to prekle.. kombinovana spotreba v LPG je 8,3l.. takze cca 9lpg. Ja mam atmofsferu megane 1,6 Lpg 74kw a tiez mi to bere 8,5 - 9l plynu. Mam system BRC.
Chcelo by to ale ďalšie info ohľadne prerábky, teda aký ide systém, či je to továrenská alebo dodatočná úprava a ak tovarenská, čo je upravené/zmenené.
Podla mňa idealný kombik. Našiel som na stránke udaje o motore a je to prekle.. kombinovana spotreba v LPG je 8,3l.. takze cca 9lpg. Ja mam atmofsferu megane 1,6 Lpg 74kw a tiez mi to bere 8,5 - 9l plynu. Mam system BRC.
Chcelo by to ale ďalšie info ohľadne prerábky, teda aký ide systém, či je to továrenská alebo dodatočná úprava a ak tovarenská, čo je upravené/zmenené.
Určitě to budou mít řešený s fabrikou, protože mají víc LPG modelů, tuším Punto, Qubo a 500-kilo. Pamatuji se, že mi ve Fabii odešel vstřik kvůli bio beneli. Byl úplně zalepený. Od té doby jsem bral kvůli startům a zahřátí do přepnutí na LPG pár litrů Vervy a pohoda. Teď jsem byl vyzkoušet 308 v kombiku a u přeplňovaného benzínového 1,2 PureTechu (mimochodem výborný motor) mi jasně doporučili brát minimálně 98. Asi vědí proč..
Snaha redaktora auto moc nechválit tam ale stále je cítit.
Nevadí..každý se stejně musí projet sám a co člověk to jiný názor.
Myslím , že designem jde o jedno z nejhezčích kombi na trhu.
Cena by mohla o fous klesnout , ale končí tam , kde ten Fokus a Astra prakticky začínají..
Vzhledem k větší prostornosti Fiatu..si ho asi zájemce o prostorově menší Focus asi nevybere.. 😉
A Octavia je nyní šeredné a drahé auto...
Renault Clio IV
Wheelbase 2,589 mm (101.9 in)
Length 4,062 mm (159.9 in) (hatchback)
Width 1,732 mm (68.2 in)
Height 1,448 mm (57.0 in)
Skoda Rapid
Wheelbase 2,602 mm (102.4 in)
Length 4,304 mm (169.4 in) (hatchback)
Width 1,706 mm (67.2 in)
Height 1,459 mm (57.4 in) (hatchback)
Rapid ma o 12mm vacsi razvor a je dokonca o 26mm uzsi ako Clio. Okrem natiahnutej dlzky, je Rapid uplne porovnatelny s Cliom, ktore snad je zastupcom super mini, alebo patri o triedu vyssie? 😄
Peugeot 301
Wheelbase 2,655 mm (104.5 in)
Length 4,442 mm (174.9 in)
Width 1,748 mm (68.8 in)
Inak ked som postoval prispevok s rozmermi, presiel som si vacsinu beznych znaciek a s razvorom je to asi 50 : 50. Koncern a iny co este nepresli generacnou obmenou (tj vacsinou modely z pred 2010) maju razvor okolo 2.45 - 2.5m. Ty co obmenili, tak ho natiahli do intervalu 2.5 - 2.6. Clio fakt nie je jedine 😉
Kedze tato trieda ide mimo mna, tak som si to tiez musel pozriet, kazdopadne z hladiska sirky dokonca patri Rapid k podpriemeru B segmentu. To som bol prekvapeny.
Inak VW group ma celkovo kratke razvory ale dost priestoru. Inak OII nebola ziadna hitparada miestom vzadu, aspon z hladiska mojej vysky 1.9m, aj ked uznavam, ze po tragickej OI to bol velky skok. Tam to bolo horsie ako vo Felici, ktora mala aspon tenke operadla...