Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tesla vybere lokalitu nové evropské Gigafactory ještě letos

30 komentářů

topten
ze jestli chce musk cesky lithium, tak kobenka bude stat v cechach.
obavam se ale, ze tem dvoum saskum ve vlade je tohle uplne jedno
sorry jako
kuny
co se vlady tyce, tak ta by mela dat jasne najevo, ze jde sama do pr*ele. vyrobni zavod v cr na neekonomickou technologii, ktera se nevyplati oproti stavajicim technologiim ani v pripade vyroby v asii, nema pro cr ekonomicky prinos.
Kharl.ANTIDIESEL
jj
TESLA jedééé [odkaz] soudruzi pochybovači, ropáci a zaprodanci 😉
PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI KONSPIRANTI : Jesipak víte jestli náhodou Nevyhodil prémijér Bohouš Sobotka ministra Mládka [odkaz] jen proto, že se moc PAKTOVAL s TESLOU [odkaz] kdežto Bohouš Sobotků leze do pr.. chomoutu KonZervn ŠÁDE [odkaz] 😉
PS: A TESLA GIGAFACTORY 3 bude v LIBERCI a BASTA!!
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
pogo26
A kolik toho ty GIGATOVÁRNY montují.? Podle toho názvu každá minimálně po miliónu. Jen nevím, kde to prodávají. Podle prodejů jde spíš o manufakturu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslíš woe že v Liberci pojedou na "sněžné panely" ??? Myslíš cvoku že v Liberci je ještě nějaká nevyužitá plocha v rovině? Jeď se tam někdy podívat.
Mimochodem oni Tě už pustili z blázince?
kuny
... ty smajliky na konci to je reakce na sebe sama, vid?
jamp
Soudruidi, kvartalny vysledok bol oproti minulemu kvartalu gigapruser a uz ani uctovnik nevedel, ako z toho urobit plus ( a pritom minule to dokazal ) . Tak co s tym, treba giga sen mazat ( peniazmi, ktore nedokazeme ziskat z tzv. Hospodarskej cinnosti ) a prasule ziskame len z financnej cinnosti, rozumej znovu predame akcionarom sen, sen o velkej gigafabrike kdesi v europe, idealne vychodnej . Najlepsie by bolo v takej rozvojovejcasti, kde sa slusny akcionar boji chodit, aby ho nenapadlo fabriku ist pozriet. No a na videu ukazeme mozno aj skodovku, len grafik prehodi napis nad branou za ten nas. Kvasiny by boli dobre, hala nova a sire polia vedla ( to ked aj dalsie kvartali dopadnu tak, ze do nas bude chciet investovat iba... ). Idealna by bola fabrika Tesla , ale na tie stare haly nam nikdo nic neda a v Cechach a ani na Slovensku uz taky napis ani nie je... A vyhoda je, ze obaja maju blbu vladu a riaditela by sme nasli tiez nejakeho vo.. co tomu nerozumie a bude chvalit vysledky, nejaky KharlantiIQ by sa hodil
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Lithium není v podhůří ale v srdci Krušných hor. Koukám že je ti to jedno že by těžba Krušné hory zničila.
Tady není žádný rozdíl mezi hnědým uhlím a lithiem, obojí je špatně. Už bychom nebyli montovnou ale pouze by se zde dobývala surovina. To je přímá cesta do Afriky. A žádá kvazi-gigatovárna to nemůže vynahradit. To bude zase jen montovna.
Avatar - praděda7
praděda7
NO, nevím který článek jsi četl ty, ale tady v tomto se mluví o gigafactory, kde se budou vozy i vyrábět. A že je tady i to potřebné lithium, tak to snad jen dobře. V Krušných horách se těžily různé rudy od nepaměti a jsou tam stále. A pozor! Ústecký kraj, kraj s největší nezaměstnaností v republice, by určitě takovou investici přivítal.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A co si myslíš že by se v této fabrice dělalo? Montovalo. Technologie a know-how jsou v USA a v Japonsku (Panasonic jestli se nepletu ...)
No ono ve Škodě Mladá Boleslav se také víc montuje než vyvíjí ... Motory se vyrábí třeba v Maďarsku, u nás skvělý 1,0 TSI a v minulosti HTP.
Navíc je tu jeden důležitý fenomén, taková továrna prostě musí stát na jihu Evropy, ve Španělsku nebo v Portugalsku, snad v Itálii, nebo tam kde je hodně slunečních dní, to u nás tedy opravdu není. Ve Španělsku je podobná krajinná struktura a i pouště - a gigatovárna stojí v poušti. (PS - ve Španělsku se točila spousta špageti-westernů a já jsem s rodinkou jedno westernové městečko poblíž Almerie navštívil, moc pěkné.
topten
a co myslis, ze se v takovy fabrice dela, kdyz se tam podle tebe "nemontuje"?
pestuje se repka a berou se na ni dotace?
nebo se ve fabrice vyplacej dafky?
montaz finalniho vyrobku je zajimavejsi nez vyroba jednotlivych komponent.

a jak si takovou typickou fabriku predstavujes, ze se tam bude vic vyvijet nez montovat?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
no hlavně že ty máš naprosto přesnou představu
ale s tou těžbou se vcelku pleteš, nikdo to nebude chtít a Elon Musk půjde tam kde mu nabídnou nejvíc a to my tedy opravdu nejsme
IPace
v prvni rade se jedna o cisteni odkalist kde je lithium, takze zadna tezba, ale jen vyuziti lithia z odkalist ktere tam jsou prave z dob tezby cinu a lithium se tam nechavalo bez uzitku 😉 samotna tezba dalsich lozisek se jen zvazuje pro dlouhodobej horizont a nema jit o povrchovou tezbu, takze tady zase jen hatujes a plasis kvuli necemu co ani nevis jak ma vlastne vypadat
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
co mi to jen připomíná ... ?
"otevři dveře trošičku, jen si prstíček ohřejeme" ......
A jen se dveře trošičku otevřely a odkaliště byla vyčerpána, Budulínek byl unesen a počala megatěžba a z měsíční krajiny se stala krajina přivrácené strany Merkuru ...
ty jsi tak omezenej až to bolí
a elektromobily budou jezdit mezi haldami hlušin a odpadními jezery

zkus si vzpomenout na ten GigaMalér v Maďarsku ...... co kdybys v té vesnici bydlel ty?
IPace
ja nijak tezbu lithia v CR neobhajuju, ale taky o nem nepisu nesmysly jako ty 😉 beztak pokud se vubec zacne tak stejne jen s tema odkalistema ktere jsou pro Janecka nejzajimavejsi, je to nejmin nakladu na nejvetsi zisky, navic tezit jiz muzou davno, povoleni k tezbe ziskali vloni, dodneska se tam ale jeste neudelalo vubec nic, a predpoklada se ze prvni tezba i z odkalist nezacne driv nez 3-5 let od chvile kdy tam zacnou budovat zazemi pro tezbu, prozatim jeste nepodali ani stavebni povoleni na ono zazemi pro tezbu, a prumerna doba zahajeni staveb takovych zarizeni v CR je od 5 do 8 let od podani stavebniho povoleni

take stavba tovarny kvuli lithiu v CR pobliz lozisek lithia je nesmysl a pisu to jiz ponekolikate, lithia je v baterkach 2-3%, tedy je nesmysl pobliz stavet tovarnu na baterky, logisticky je to ta nejmin nakladna polozka okolo baterek, treba hliniku je tam 35%, takze by bylo logictejsi z pohledu logistiky tedy takovou tovarnu postavit spise pobliz dodavatele hliniku
kuny
... a jelikoz je vyroba hliniku draha a energeticky narocna a energie v eu je snad nejdrazsi na svete kvuli zelenym ekoteroristum, tak si tady na tuhle srandu muzeme nechat zajit chut, ze?
Gvick2
Složení článků pro EV auta podle hmotnosti surovin z kterých se skládá, je následující😒br /> LiMn2O4 33%
Graphite 15%
Binder 2,5%
Copper 11%
Aluminium 19%
LiPF6 1,8%
EC 5,3%
DMC 5,3%
PP 1,7%
PE 0,29%
Steel 0,34%
Glycol 1,0
Electronic parts 1,1%

A protože výroba LiMn2O4 je dost špinavá záležitost, tak se většinou děje v lokalitách těžby lithia a jeho separace, protože to prostě vychází nejjednodušeji. Takže výroba baterii v blízkosti těžby lithia má svůj logický důvod a ne náhodou je první gigafactory v Nevadě, kde je i největší americké naleziště a následného zpracování lithia.
[odkaz]
150 kWh
Prvky najviac zastúpene v automobilových batériach u Tesly: Grafit - Nikel - Kobalt - Hliník. Žiaden LiMn2O4.
Ted
Jestli je to tak, tak jsi Samana docela zabil >😒]

Tohle krusne hory vazne nepotrebujou.
Fascinuje me vlada, ktera bez nakekoli ucelene koncepce chce nyni dotovat elektroauta...
Pulka Evropy k nam presouva znecisteni tim, ze nakupuji nasi spinavou energii.
Kdybychom chteli mene emisi, prestaneme vyrabet kvuli vyvozu...
Ve state s dominanci vyroobe el. En. V hnedouhelnych elektrarnach je podpora elektroaut hola hovadina... A to musi uznat uplne kazdy...
IPace
zabil maximalne tak sam sebe, nic o slozeni se v tom odkazu nepise a ty procenta ma krasne vycucana z prstiku

v Nevade stoji GF z duvodu nulovych dani a velice stedrych pobydek ze strany Nevady okolo Rena kde panuje velka nezamestnanost 😉

to co Gvick2 vypsal je z tabulky z knihy Lithium-Ion Batteries: Advances and Applications z roku 2014 a to o teotericke aplikaci vysokokapacitnich akumulatoru a navic ne procentualni obsah baterii ale podilem na trhu >😁 , proste si vygooglil neco jako "slozeni lionek" a zkopiroval sem prvni tabulku co mu to vyhodilo anis by si precet jakou blbost kopiruje coby odpoved, klasicky troll, ktery musi zaujmout necim co narychlo vygoogluje a ceka ze se nekdo chytne

kuprikladu LiMn2O4 se v Teslach vubec nepouziva, ten se pouziva v jinych clancich, kuprikladu v Leafu nebo Voltu, u "tuskovych baterii" se pouzivaji jine slouceniny lithia

LiMn2O4 je oznaceni pro Lithium Mangan Oxid baterie
a Tesla pouziva baterky od Panasonicu Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide, tedy LiNiCoAiO2

ver mu pak dalsi udaje co pise v postu?

Ceska energetika na tom navic neni tak spatne jak popisujes, a rozhodne neni spinava, naopak v Evrope patrime k nejcistsim zemim co se vyroby energii tyce, i presto ze temer polovinu vyrobene elektriny mame z tepelnych elektraren, CEZ do nich proste investoval nemale finance na modernizaci prave okolo zachytu exhalaci
Gvick2
Vymýšlíš si.
To co jsem vypsal není žádný podíl na trhu, ale podíl materiálů v typické baterii EV auta, třeba Leafu. A není to z knihy Lithium-Ion Batteries: Advances and Applications, ale z tohoto zdroje😒br /> [odkaz]
ZocelenyDrapalik
Jinými slovy vyčerpávajícím způsobem jsi popsal složení úplně jiných baterií, než těch Tesláckých, o kterých je řeč.
IPace
jooo aha typicke baterii EV auta >😁 co je typickym jevem ve tve hlave, vakuum?

netusim co je na tom odkazu neb me nefunguje, ale pokud je tam ta tabulka co jsi postl v predchozm postu tak to bude jen tabulka ne slozeni, ale podilu ruznych akumulatoru v ruznych hybridnich az BEV vozidlech

proste trolis podle toho co si narychlo vygooglojes, nic nijeho, tak si dal trolluj 😄
webpaja
Nemyslím si, že bysme aktuálně nutně potřebovali zadotovat Muskovu investici. Jestli se v následujících letech bude hromadně přecházet na elektromobily, pak to bude znamenat kompletní přeměnu automotive, která se bude dát řešit v rámci stávajících výrobních objektů, které nejsou obvykle starší 15-ti let.
Další věcí je, nemožnost najít pracovní sílu k výrobním linkám, lidské zdroje jsou na konci volných kapacit, spousta producentů už má otevřeny náborové kanceláře na východě Evropy, na jihu nebo v Asii.

Celkem rád bych viděl EIA k tomuto projektu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jeden z mála rozumných názorů, díky. Už jsem se bál že tady všichni chtějí to svinstvo. Největší pprrddeell by byla kdyby na naší straně těžili a zpracovávali lithium a na německé straně stála gigatovárna .... to by bylo obskurně odpovídající dnešním poměrům v ČR.
ZocelenyDrapalik
To není "rozumný názor".To je jeden z klasických mylných názorů, kerý se tu v různých modifikacích objevuje už desetiletí a stále je stejně mimo. A to je ono klasické - "počkáme, až i všichni zabedněnci poznají kudy vývoj půjde a pak si v klidu naše výrobní kapacity změníme". Zlatý voči. Takhle trh nefunguje. Trh ovládne ten, kdo přijde s novou technologií ve správný čas. Ostatní pak od něj odebírají zboží a montují k sobě nebo maximálně vyrábějí v licenci. Protože jednoduše ten mnohaletý náskok toho, kdo mněl odvahu s tím přijít dříve, už nikdy nedoženou a zákazníci jednoduše horší výrobky nekupují. Příklad vývoje hybridů a Toyoty ukazje, jak dopadá ten kdo čeká až bude jasno. Zjednodušeně vyhrává v hybridech Toyta ku ostatní výrobci 10milionů ku téměř nula. A to hybridy nejsou až tak zásadní inovací jak elektromobil. Proto je zásadní mit u sebe lídra trhu, ne jenom montovny druhořadých výrobců. Protože ty už máme a žádný velký terno to není.
Ted
Misto argumentu demagogie...
To ze vyrabime elektrinu v hnedouhelnych elektrarnach je fakt. V cem nam pomuze podpora elektroaut? Jen vic hnedeho uhli spalime...
Neni rozumne, aby takova auta jezdila v norsku, kde maji prebytek ciste energie?
Nerikam, ze by se mi nelibilo aby v Praze jezdily pouze elektroauta, ale na to neni sance a z pohledu republiky jen presuneme spinu jinam.
Nerikam, ze trend elektroaut nenastane, ale nechat si kvuli tomu nicit zivotni prostredi tezbou lithia? Za me ne, dekuji.
Ze to bude business, to mozna ano, ale nikdo z nas z nej nezbohatne. To bych radsi podporoval zdejsi male a stredni podniky, aby to tu konecne zacalo fungovat...
Avatar - praděda7
praděda7
Místo argumentu naivita a zelená demagogie... ;-\
IPace
a z jakeho duvodu by se melo spalovit vic uhli pri podpore elektroaut? vis vubec jak vipada energeticky mix v CR? ano zhruba 55% energie v CR pochazu z fosilnich paliv, ale hnede uhli v nem ma podil cca 77% a v energetickem vyhledu na pristich 15 let ma CEZ zminku ze ma postupne dnedouhelne spalovani klesnout az na 25% a nahrazeno ma bejt v tepelnych plynem a biomasou, ostatne nektere lokalni mensi tepelne elektrarny presli na paleni biomasy jiz loni, ostatne s utlumem spalovani uhli jde i plan na postupny utlum tezby uhli, posilovani hnedeho uhli v energetice nastesti skoncilo vloni, do 2015 hnede uhli posilovalo a od pulkyroku 2016 ma klesajici krivku v energetice CR

navic ceske tepelne elektrarny prochazi postupne modernizaci zachytu spalin a v Evrope patri tepelne elektrarny k "nejcistsim" , prez 95% skodlivin se uklada do skvarovych kalu ktere se nasledne pouzivaji na silnice a ve stavebnictvi, o tom se kuprikladu nemcum nemuze ani snit, natoz treba pak polakum kde maji filtraci pod 50%

jinak vystavba tovarny Tesla v CR je nesmysl, a silne pochybuju ze vlada by na to dala nejake vetsi ulevy a uz vubec ne nejake finance, ostatne soucasny ministr financi je z vetsi casti zavyslej na fosilnich palivech, bez nich by nemel kam dodavat biopaliva a nemohl by tak cerpat dotace
ZocelenyDrapalik
Proč tady proboha musíme stále vysvětlovat takový základní věci, jako je energetický mix ČR a způsob dobíjení EV. Okolo 45% elektřiny se v ČR vyrábí BEZEMISNĚ!! zbylých 55% zdaleka není jen hnědé uhlí. A co více. V noci, kdy podle statistik probíhá drtivá většina dobíjení, je podíl bezemisní elektřiny ještě větší, protože běží ten jaderný základ a spalovací jen minimálně, protože je v noci přebytek výkonu. Takže nakonec se proti tomu Norsku až tak moc nelyšíme. Každopádně přechod na elektromobilitu znamená pokles emisí a to zásadně.