Novinky
Nemyslím si, že bysme aktuálně nutně potřebovali zadotovat Muskovu investici. Jestli se v následujících letech bude hromadně přecházet na elektromobily, pak to bude znamenat kompletní přeměnu automotive, která se bude dát řešit v rámci stávajících výrobních objektů, které nejsou obvykle starší 15-ti let.
Další věcí je, nemožnost najít pracovní sílu k výrobním linkám, lidské zdroje jsou na konci volných kapacit, spousta producentů už má otevřeny náborové kanceláře na východě Evropy, na jihu nebo v Asii.
Celkem rád bych viděl EIA k tomuto projektu.
Další věcí je, nemožnost najít pracovní sílu k výrobním linkám, lidské zdroje jsou na konci volných kapacit, spousta producentů už má otevřeny náborové kanceláře na východě Evropy, na jihu nebo v Asii.
Celkem rád bych viděl EIA k tomuto projektu.
Jeden z mála rozumných názorů, díky. Už jsem se bál že tady všichni chtějí to svinstvo. Největší pprrddeell by byla kdyby na naší straně těžili a zpracovávali lithium a na německé straně stála gigatovárna .... to by bylo obskurně odpovídající dnešním poměrům v ČR.
To není "rozumný názor".To je jeden z klasických mylných názorů, kerý se tu v různých modifikacích objevuje už desetiletí a stále je stejně mimo. A to je ono klasické - "počkáme, až i všichni zabedněnci poznají kudy vývoj půjde a pak si v klidu naše výrobní kapacity změníme". Zlatý voči. Takhle trh nefunguje. Trh ovládne ten, kdo přijde s novou technologií ve správný čas. Ostatní pak od něj odebírají zboží a montují k sobě nebo maximálně vyrábějí v licenci. Protože jednoduše ten mnohaletý náskok toho, kdo mněl odvahu s tím přijít dříve, už nikdy nedoženou a zákazníci jednoduše horší výrobky nekupují. Příklad vývoje hybridů a Toyoty ukazje, jak dopadá ten kdo čeká až bude jasno. Zjednodušeně vyhrává v hybridech Toyta ku ostatní výrobci 10milionů ku téměř nula. A to hybridy nejsou až tak zásadní inovací jak elektromobil. Proto je zásadní mit u sebe lídra trhu, ne jenom montovny druhořadých výrobců. Protože ty už máme a žádný velký terno to není.
Misto argumentu demagogie...
To ze vyrabime elektrinu v hnedouhelnych elektrarnach je fakt. V cem nam pomuze podpora elektroaut? Jen vic hnedeho uhli spalime...
Neni rozumne, aby takova auta jezdila v norsku, kde maji prebytek ciste energie?
Nerikam, ze by se mi nelibilo aby v Praze jezdily pouze elektroauta, ale na to neni sance a z pohledu republiky jen presuneme spinu jinam.
Nerikam, ze trend elektroaut nenastane, ale nechat si kvuli tomu nicit zivotni prostredi tezbou lithia? Za me ne, dekuji.
Ze to bude business, to mozna ano, ale nikdo z nas z nej nezbohatne. To bych radsi podporoval zdejsi male a stredni podniky, aby to tu konecne zacalo fungovat...
To ze vyrabime elektrinu v hnedouhelnych elektrarnach je fakt. V cem nam pomuze podpora elektroaut? Jen vic hnedeho uhli spalime...
Neni rozumne, aby takova auta jezdila v norsku, kde maji prebytek ciste energie?
Nerikam, ze by se mi nelibilo aby v Praze jezdily pouze elektroauta, ale na to neni sance a z pohledu republiky jen presuneme spinu jinam.
Nerikam, ze trend elektroaut nenastane, ale nechat si kvuli tomu nicit zivotni prostredi tezbou lithia? Za me ne, dekuji.
Ze to bude business, to mozna ano, ale nikdo z nas z nej nezbohatne. To bych radsi podporoval zdejsi male a stredni podniky, aby to tu konecne zacalo fungovat...
a z jakeho duvodu by se melo spalovit vic uhli pri podpore elektroaut? vis vubec jak vipada energeticky mix v CR? ano zhruba 55% energie v CR pochazu z fosilnich paliv, ale hnede uhli v nem ma podil cca 77% a v energetickem vyhledu na pristich 15 let ma CEZ zminku ze ma postupne dnedouhelne spalovani klesnout az na 25% a nahrazeno ma bejt v tepelnych plynem a biomasou, ostatne nektere lokalni mensi tepelne elektrarny presli na paleni biomasy jiz loni, ostatne s utlumem spalovani uhli jde i plan na postupny utlum tezby uhli, posilovani hnedeho uhli v energetice nastesti skoncilo vloni, do 2015 hnede uhli posilovalo a od pulkyroku 2016 ma klesajici krivku v energetice CR
navic ceske tepelne elektrarny prochazi postupne modernizaci zachytu spalin a v Evrope patri tepelne elektrarny k "nejcistsim" , prez 95% skodlivin se uklada do skvarovych kalu ktere se nasledne pouzivaji na silnice a ve stavebnictvi, o tom se kuprikladu nemcum nemuze ani snit, natoz treba pak polakum kde maji filtraci pod 50%
jinak vystavba tovarny Tesla v CR je nesmysl, a silne pochybuju ze vlada by na to dala nejake vetsi ulevy a uz vubec ne nejake finance, ostatne soucasny ministr financi je z vetsi casti zavyslej na fosilnich palivech, bez nich by nemel kam dodavat biopaliva a nemohl by tak cerpat dotace
navic ceske tepelne elektrarny prochazi postupne modernizaci zachytu spalin a v Evrope patri tepelne elektrarny k "nejcistsim" , prez 95% skodlivin se uklada do skvarovych kalu ktere se nasledne pouzivaji na silnice a ve stavebnictvi, o tom se kuprikladu nemcum nemuze ani snit, natoz treba pak polakum kde maji filtraci pod 50%
jinak vystavba tovarny Tesla v CR je nesmysl, a silne pochybuju ze vlada by na to dala nejake vetsi ulevy a uz vubec ne nejake finance, ostatne soucasny ministr financi je z vetsi casti zavyslej na fosilnich palivech, bez nich by nemel kam dodavat biopaliva a nemohl by tak cerpat dotace
Proč tady proboha musíme stále vysvětlovat takový základní věci, jako je energetický mix ČR a způsob dobíjení EV. Okolo 45% elektřiny se v ČR vyrábí BEZEMISNĚ!! zbylých 55% zdaleka není jen hnědé uhlí. A co více. V noci, kdy podle statistik probíhá drtivá většina dobíjení, je podíl bezemisní elektřiny ještě větší, protože běží ten jaderný základ a spalovací jen minimálně, protože je v noci přebytek výkonu. Takže nakonec se proti tomu Norsku až tak moc nelyšíme. Každopádně přechod na elektromobilitu znamená pokles emisí a to zásadně.
obavam se ale, ze tem dvoum saskum ve vlade je tohle uplne jedno
sorry jako
TESLA jedééé [odkaz] soudruzi pochybovači, ropáci a zaprodanci 😉
PS: KONTROLNÍ OTÁZKA SOUDRUZI KONSPIRANTI : Jesipak víte jestli náhodou Nevyhodil prémijér Bohouš Sobotka ministra Mládka [odkaz] jen proto, že se moc PAKTOVAL s TESLOU [odkaz] kdežto Bohouš Sobotků leze do pr.. chomoutu KonZervn ŠÁDE [odkaz] 😉
PS: A TESLA GIGAFACTORY 3 bude v LIBERCI a BASTA!!
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
Mimochodem oni Tě už pustili z blázince?
Tady není žádný rozdíl mezi hnědým uhlím a lithiem, obojí je špatně. Už bychom nebyli montovnou ale pouze by se zde dobývala surovina. To je přímá cesta do Afriky. A žádá kvazi-gigatovárna to nemůže vynahradit. To bude zase jen montovna.
No ono ve Škodě Mladá Boleslav se také víc montuje než vyvíjí ... Motory se vyrábí třeba v Maďarsku, u nás skvělý 1,0 TSI a v minulosti HTP.
Navíc je tu jeden důležitý fenomén, taková továrna prostě musí stát na jihu Evropy, ve Španělsku nebo v Portugalsku, snad v Itálii, nebo tam kde je hodně slunečních dní, to u nás tedy opravdu není. Ve Španělsku je podobná krajinná struktura a i pouště - a gigatovárna stojí v poušti. (PS - ve Španělsku se točila spousta špageti-westernů a já jsem s rodinkou jedno westernové městečko poblíž Almerie navštívil, moc pěkné.
pestuje se repka a berou se na ni dotace?
nebo se ve fabrice vyplacej dafky?
montaz finalniho vyrobku je zajimavejsi nez vyroba jednotlivych komponent.
a jak si takovou typickou fabriku predstavujes, ze se tam bude vic vyvijet nez montovat?
ale s tou těžbou se vcelku pleteš, nikdo to nebude chtít a Elon Musk půjde tam kde mu nabídnou nejvíc a to my tedy opravdu nejsme
"otevři dveře trošičku, jen si prstíček ohřejeme" ......
A jen se dveře trošičku otevřely a odkaliště byla vyčerpána, Budulínek byl unesen a počala megatěžba a z měsíční krajiny se stala krajina přivrácené strany Merkuru ...
ty jsi tak omezenej až to bolí
a elektromobily budou jezdit mezi haldami hlušin a odpadními jezery
zkus si vzpomenout na ten GigaMalér v Maďarsku ...... co kdybys v té vesnici bydlel ty?
take stavba tovarny kvuli lithiu v CR pobliz lozisek lithia je nesmysl a pisu to jiz ponekolikate, lithia je v baterkach 2-3%, tedy je nesmysl pobliz stavet tovarnu na baterky, logisticky je to ta nejmin nakladna polozka okolo baterek, treba hliniku je tam 35%, takze by bylo logictejsi z pohledu logistiky tedy takovou tovarnu postavit spise pobliz dodavatele hliniku
Graphite 15%
Binder 2,5%
Copper 11%
Aluminium 19%
LiPF6 1,8%
EC 5,3%
DMC 5,3%
PP 1,7%
PE 0,29%
Steel 0,34%
Glycol 1,0
Electronic parts 1,1%
A protože výroba LiMn2O4 je dost špinavá záležitost, tak se většinou děje v lokalitách těžby lithia a jeho separace, protože to prostě vychází nejjednodušeji. Takže výroba baterii v blízkosti těžby lithia má svůj logický důvod a ne náhodou je první gigafactory v Nevadě, kde je i největší americké naleziště a následného zpracování lithia.
[odkaz]
Tohle krusne hory vazne nepotrebujou.
Fascinuje me vlada, ktera bez nakekoli ucelene koncepce chce nyni dotovat elektroauta...
Pulka Evropy k nam presouva znecisteni tim, ze nakupuji nasi spinavou energii.
Kdybychom chteli mene emisi, prestaneme vyrabet kvuli vyvozu...
Ve state s dominanci vyroobe el. En. V hnedouhelnych elektrarnach je podpora elektroaut hola hovadina... A to musi uznat uplne kazdy...
v Nevade stoji GF z duvodu nulovych dani a velice stedrych pobydek ze strany Nevady okolo Rena kde panuje velka nezamestnanost 😉
to co Gvick2 vypsal je z tabulky z knihy Lithium-Ion Batteries: Advances and Applications z roku 2014 a to o teotericke aplikaci vysokokapacitnich akumulatoru a navic ne procentualni obsah baterii ale podilem na trhu >😁 , proste si vygooglil neco jako "slozeni lionek" a zkopiroval sem prvni tabulku co mu to vyhodilo anis by si precet jakou blbost kopiruje coby odpoved, klasicky troll, ktery musi zaujmout necim co narychlo vygoogluje a ceka ze se nekdo chytne
kuprikladu LiMn2O4 se v Teslach vubec nepouziva, ten se pouziva v jinych clancich, kuprikladu v Leafu nebo Voltu, u "tuskovych baterii" se pouzivaji jine slouceniny lithia
LiMn2O4 je oznaceni pro Lithium Mangan Oxid baterie
a Tesla pouziva baterky od Panasonicu Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide, tedy LiNiCoAiO2
ver mu pak dalsi udaje co pise v postu?
Ceska energetika na tom navic neni tak spatne jak popisujes, a rozhodne neni spinava, naopak v Evrope patrime k nejcistsim zemim co se vyroby energii tyce, i presto ze temer polovinu vyrobene elektriny mame z tepelnych elektraren, CEZ do nich proste investoval nemale finance na modernizaci prave okolo zachytu exhalaci
To co jsem vypsal není žádný podíl na trhu, ale podíl materiálů v typické baterii EV auta, třeba Leafu. A není to z knihy Lithium-Ion Batteries: Advances and Applications, ale z tohoto zdroje😒br /> [odkaz]
netusim co je na tom odkazu neb me nefunguje, ale pokud je tam ta tabulka co jsi postl v predchozm postu tak to bude jen tabulka ne slozeni, ale podilu ruznych akumulatoru v ruznych hybridnich az BEV vozidlech
proste trolis podle toho co si narychlo vygooglojes, nic nijeho, tak si dal trolluj 😄