Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla vybere lokalitu nové evropské Gigafactory ještě letos

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 2. 2017 • 18:31
30
Tesla má už dvě „gigatovárny“. Chystají se ještě další tři, v Evropě a Asii. Kde se začne stavět? Ve hře je i Česká republika!

Elon Musk chce expandovat do světa nejen elektrickými auty, ale i výrobními závody. Zatím má kromě základního závodu v kalifornském Fremontu dvě Gigafactory. Ta s pořadovým číslem 1 v Nevadě chystá menší Model 3, ještě ale není hotová ani ze třetiny. Dvojka je solární elektrárna v New Yorku.

Ve výroční tiskové zprávě za rok 2016 Musk uvedl: „Instalace výrobního zařízení pro Model 3 je v plném proudu ve Foremontu i v Gigafactory 1, kde jsme počínaje lednem zahájili výrobu bateriových článků pro uchovávání energie, které budou mít stejnou velikost a tvar jako ty použité v Modelu 3. V průběhu tohoto roku očekáváme, že dokončíme výběr lokality pro Gigafactory 3, 4 a případně 5.“

Trojka bude určitě stát v Evropě, to už víme od loňska. Se čtyřkou a pětkou se počítá v Číně a Indii, s touto informací přišel šéf rovněž v roce 2016. Ohledně našeho kontinentu se hovořilo nedávno také o České republice. Musk chce zde v dlouhodobějším horizontu postavit dokonce tři závody. Bude stát továrna opravdu u Ústí nad Labem? Má vyrábět nejen lithium-iontové baterie, ale i kompletní auta. Zůstává stále ve hře...

Model 3 by měl vstoupit na trh v polovině roku, konkrétně v červenci, pokud se vše povede. Místo celkových 100 tisíc aut ročně chce Tesla produkovat šestinásobek. Smělé plány na firmu, která za čtrnáct let existence nevydělala ještě ani dolar a nebýt dotací, prodá maximálně tisíce elektromobilů za jeden rok, což by ji samozřejmě neuživilo...

Související články

Témata
27. 2. 2017 22:26
Re: Nepotřebujeme
Proč tady proboha musíme stále vysvětlovat takový základní věci, jako je energetický mix ČR a způsob dobíjení EV. Okolo 45% elektřiny se v ČR vyrábí BEZEMISNĚ!! zbylých 55% zdaleka není jen hnědé uhlí. A co více. V noci, kdy podle statistik probíhá drtivá většina dobíjení, je podíl bezemisní elektřiny ještě větší, protože běží ten jaderný základ a spalovací jen minimálně, protože je v noci přebytek výkonu. Takže nakonec se proti tomu Norsku až tak moc nelyšíme. Každopádně přechod na elektromobilitu znamená pokles emisí a to zásadně.
27. 2. 2017 17:54
Re: Nepotřebujeme
a z jakeho duvodu by se melo spalovit vic uhli pri podpore elektroaut? vis vubec jak vipada energeticky mix v CR? ano zhruba 55% energie v CR pochazu z fosilnich paliv, ale hnede uhli v nem ma podil cca 77% a v energetickem vyhledu na pristich 15 let ma CEZ zminku ze ma postupne dnedouhelne spalovani klesnout az na 25% a nahrazeno ma bejt v tepelnych plynem a biomasou, ostatne nektere lokalni mensi tepelne elektrarny presli na paleni biomasy jiz loni, ostatne s utlumem spalovani uhli jde i plan na postupny utlum tezby uhli, posilovani hnedeho uhli v energetice nastesti skoncilo vloni, do 2015 hnede uhli posilovalo a od pulkyroku 2016 ma klesajici krivku v energetice CR

navic ceske tepelne elektrarny prochazi postupne modernizaci zachytu spalin a v Evrope patri tepelne elektrarny k "nejcistsim" , prez 95% skodlivin se uklada do skvarovych kalu ktere se nasledne pouzivaji na silnice a ve stavebnictvi, o tom se kuprikladu nemcum nemuze ani snit, natoz treba pak polakum kde maji filtraci pod 50%

jinak vystavba tovarny Tesla v CR je nesmysl, a silne pochybuju ze vlada by na to dala nejake vetsi ulevy a uz vubec ne nejake finance, ostatne soucasny ministr financi je z vetsi casti zavyslej na fosilnich palivech, bez nich by nemel kam dodavat biopaliva a nemohl by tak cerpat dotace
27. 2. 2017 15:55
Re: TESLA jedééé SOUDRUZI aneb že by "SOBOTKA versus MLÁDEK.
jooo aha typicke baterii EV auta >:D co je typickym jevem ve tve hlave, vakuum?

netusim co je na tom odkazu neb me nefunguje, ale pokud je tam ta tabulka co jsi postl v predchozm postu tak to bude jen tabulka ne slozeni, ale podilu ruznych akumulatoru v ruznych hybridnich az BEV vozidlech

proste trolis podle toho co si narychlo vygooglojes, nic nijeho, tak si dal trolluj :-)
27. 2. 2017 15:37
Re: Nepotřebujeme
Místo argumentu naivita a zelená demagogie... ;-\
27. 2. 2017 12:58
Re: Nepotřebujeme
Misto argumentu demagogie...
To ze vyrabime elektrinu v hnedouhelnych elektrarnach je fakt. V cem nam pomuze podpora elektroaut? Jen vic hnedeho uhli spalime...
Neni rozumne, aby takova auta jezdila v norsku, kde maji prebytek ciste energie?
Nerikam, ze by se mi nelibilo aby v Praze jezdily pouze elektroauta, ale na to neni sance a z pohledu republiky jen presuneme spinu jinam.
Nerikam, ze trend elektroaut nenastane, ale nechat si kvuli tomu nicit zivotni prostredi tezbou lithia? Za me ne, dekuji.
Ze to bude business, to mozna ano, ale nikdo z nas z nej nezbohatne. To bych radsi podporoval zdejsi male a stredni podniky, aby to tu konecne zacalo fungovat...
Články odjinud