Technika
vosicky.senior
6
Strkáš si ji tam synu napřed elektrodou nebo izolátorem?
Přejít do diskuze
NGK, nouzově Denzo. Do baráku by mi nesměl Bosh nebo Meyle. Ale pozor, dneska značky koupí prodělečnou fabriku konkurence, změní label a hotovo.
Mám doma jednu starší, má označení Par6/21/C/2. Hledáním na Wiki jsem zjistil, že označení znamená: Parafínová, průměr 6 cm, délka 21 cm, knot černý, délka knotu 2 cm >😁
S oběma jsem neměl zkušenosti dobré a velmi je předčily naše české táborské svíčky Brisk; a to nejen v automobilu našem, ale i sousedů a známých a u sekaček na trávu.
NGK dodava do prvovyroby asi pro vsechny modelni turbobenziny - TSI, Opel Turbo, EcoBoost,...
NGK se chovaly nedobře a vyřešily to svíčky Brisk - jsou výborné a mám s nimi mnohaleté zkušenosti. Viz příspěvek dole k "Značka".
No to si zrovna dobrý príklad nevybral. V benzínovom aute, pokiaľ nie je sfušované sviečky prežijú snaď viac ako vstrekovače niektorých dieslov.
Dám dva príklady😒br /> 1) auto, hladký benzín MPI sviečky absolvovali o 40 tisíc viac ako mali a po výmene za nové nebolo poznať rozdiel. To boli nejaké Densa, tuším platinové, ale určite najlacnejšie pre daný motor. Nájazd 130tisíc.
2) staršie auto, tiež MPI. klasické medené sviečky za 3Eura. Nájazd prešvihnutý trojnásobne(90 tisíc na medi). Na štvrtom valci už bola vnútorná elektróda úplne preč, ale motor stále pálil ako mal a prešiel bez problémov aj emisnou. Po výmene, žiadna citeľná zmena v reakcii motora, chode ani spotrebe.
Takže uvádzať ako pozitívum, že sviečka prežila čo mala mi príde ako slabý argument. Jedny NGK som po výmene zobral aj do práce, že by sme ich kontrolovali pod mikroskopom. Odtrh sa po 100tisíc na irídiových zväčšil o 2 stotiny milimetra.
Dám dva príklady😒br /> 1) auto, hladký benzín MPI sviečky absolvovali o 40 tisíc viac ako mali a po výmene za nové nebolo poznať rozdiel. To boli nejaké Densa, tuším platinové, ale určite najlacnejšie pre daný motor. Nájazd 130tisíc.
2) staršie auto, tiež MPI. klasické medené sviečky za 3Eura. Nájazd prešvihnutý trojnásobne(90 tisíc na medi). Na štvrtom valci už bola vnútorná elektróda úplne preč, ale motor stále pálil ako mal a prešiel bez problémov aj emisnou. Po výmene, žiadna citeľná zmena v reakcii motora, chode ani spotrebe.
Takže uvádzať ako pozitívum, že sviečka prežila čo mala mi príde ako slabý argument. Jedny NGK som po výmene zobral aj do práce, že by sme ich kontrolovali pod mikroskopom. Odtrh sa po 100tisíc na irídiových zväčšil o 2 stotiny milimetra.
Jenže výhoda iridia je pouze v tom, že u iridia se dá vyrobit extrémně tenká středová elektroda a to u Brisku rozhodně není. Denso má 0,4mm, kolik má ten Brisk - 2x tolik, nebo ještě víc?
Z tohoto obrázku je patrné, o jakou výhodu s tenkou elektrodou jde.
[odkaz]
Z tohoto obrázku je patrné, o jakou výhodu s tenkou elektrodou jde.
[odkaz]
Zkoušel jsem Brisk v několika motorkách. V Yamaze Dt 125 se po nemnoha kilometrech někam "vypařila" jejich stříbrná středová elektroda. A přitom byla směs v karbeci nastavená správně - barva byla hezky do cihlově zrzavé. A v jiné Yamaze při přetryskovávání karbecu jsem svíčky několikrát vyndal aby jsem zkontroloval barvu elektrod. Při pokusu o 5. vymontování se svíčka s 10mm závitem v půlce ukroutila, jako kdyby byla z alobalu. 2 hodiny jsem zbytek závitu doloval z hlavy... Ani jednu jsem nevyhodil, mám je dosud v regálu jako ostrašující případ.
A už dělám jen s Densem a mám klid 😄
Jo a o hojně používaných iridiovkách mohli přece jen alespoň něco napsat. ;-\
A už dělám jen s Densem a mám klid 😄
Jo a o hojně používaných iridiovkách mohli přece jen alespoň něco napsat. ;-\
"Výrobce to má vyzkoušené miliony najetých km" .... asi tak jak rozvody TSI ? Jo taky se prvoplánově řídím příkazy výrobce. Jde spíš o to si z doporučených modelů vybrat ten vhodný.
osobně jsem byl nejvíce spokojen se svíčkami Brisk Iridium Premium. Už jen to že dodává do spoustu prvovýrob (Husqvarna, Opel...) a Race teamu Porche o něčem svědčí...
Já nevím, ale výrobce ví nejlépe, jaké svíce patří do kterého motoru, má to vyzkoušené miliony najetých kilometrů. Dnes je problém si svíce zjistit, protože v manuálu k autu nebývají vypsány pdo heslem "obraťte se na autorizovaný servis". Dříve vypsal typy, které v autě fungují. Si pamatuji Fel 1,3 MPI, do kterých se dávala jen jedna jediná svíce Champion 89 PYC, jiná svíce v tom motoru nefungovala. Pak Brisk udělal nějakou se stejným označením, která fungovala, jestli šlo o licenci nevím. V Š 136 mám platinu kvůli korozi, protože auto moc nejezdí, ale kdykoli i po měsících klidu chytí na první pokus. Ve Fel 1,6 mám Brisk LGS15LOC.
Original Ford, pre ktory to vyraba NGK pokial sa nemylim.
Do Focusa II 1.6 za cca 4 ecka a nic lepsie sa tam dat neda. Vsetky tie speci drahe sviecky v tych autach proste nefunguju.
Do Mondea 2.0 je to uz okolo 12 ecok, ale to uz su nejake iridiove ci co...
Do Focusa II 1.6 za cca 4 ecka a nic lepsie sa tam dat neda. Vsetky tie speci drahe sviecky v tych autach proste nefunguju.
Do Mondea 2.0 je to uz okolo 12 ecok, ale to uz su nejake iridiove ci co...
Nevím o tom, že by Brisk dělal dobré iridiovky, nebo platinovky, které dnes vyžaduje každý druhý výrobce motorů.
Každý výrobce má tabulku, v níž uvádí přesně typy svíček pro ten daný motor. A i když výrobce motoru uvádí jen například dva typy svíček od dvou výrobců, je možné použít ekvivalent z tabulky zavedeného výrobce. Mám - jak už jinde uvádím - velmi, velmi dobré zkušenosti s naším Briskem. Brisk (dříve Jiskra) z Tábora dělal i v minulých desetiletích špičkové svíčky. Tato tradice pokračuje. Jen je škoda, že reklamy je málo. Budete-li vybranou svíčku chtít firemní a smluvní prodejny vám ji prodají.
Jak ťa poznám ako patriota, tak robíš naivnú reklamu domácemu výrobcovi.
"ale i sousedů a známých " 😄
"ale i sousedů a známých " 😄
Nesmysl. Plynovýho Favorita jsem provozoval na Brisky a žádný problém. Potom ještě v něm jely NGK a už nic...
U LPG je ideální měnit svíčky co 30tkm s filtrem kapalné fáze. Většina plynařů doporučuje 1ohniskové svíčky a odtrh upravit na 0,7 až 0,8mm. Nicméně není to vždy pravidlo a třeba taková výjimka je motor 2.0MPI 85kW, kde je lepší nechat původní 3ohniskové svíčky NGK. Je rozumné dodržet typ svíčky doporučený výrobcem vozu. Dle kvality a zkušenosti s vozy při provozu na LPG bych si dovolil řadit svíčky takto😒br />
1. NGK
2. Champion
3. Denso
pak dlouho nic a pak Bosch a jako poslední Brisk a jiný šunt. Brisk byl použitelný na LPG leda tak do starých Felicíí 1.3MPi, ale tam vyhovělo kde co s výše upraveným odtrhem a parametrově vhodnou pro tento motor.
Velůdůležité je také to, aby byly kabely a fajfky v perfektním stavu a stejně tak ty gumy, jinak se svíčky u LPG budou měnit častěji než je milé 😉
2. Champion
3. Denso
pak dlouho nic a pak Bosch a jako poslední Brisk a jiný šunt. Brisk byl použitelný na LPG leda tak do starých Felicíí 1.3MPi, ale tam vyhovělo kde co s výše upraveným odtrhem a parametrově vhodnou pro tento motor.
Velůdůležité je také to, aby byly kabely a fajfky v perfektním stavu a stejně tak ty gumy, jinak se svíčky u LPG budou měnit častěji než je milé 😉
Brisk jsou největší šunt mezi svíčkami, kdo jezdí na LPG ví o nich své a nepomůže jim upravit ani odtrh. Naopak NGK a Champion vždy bez problémů.
Máš pravdu, autor to blbě opsal z anglického originálu. 2000 st. F = cca 1100 sr Celsia, což by již odpovídalo. 8-s
No tak to bude asi pěkný blábol.... teplota hoření benzínu je někde kolem 800 stupňů.
Kdepak by se vzala trojnásobná teplota? To by se asi tavilo úplně vše okolo.
No co se dá dělat, i takové odborné novináře máme...
Možná by se mohlo jednat o stupně Fahrenheita, ale kdo z nás je používá?
Kdepak by se vzala trojnásobná teplota? To by se asi tavilo úplně vše okolo.
No co se dá dělat, i takové odborné novináře máme...
Možná by se mohlo jednat o stupně Fahrenheita, ale kdo z nás je používá?
Já naopak nemohl nastartovat Simsona, když byl ohrátý s Briskem a s NGK to šlo >😁
S origo svíčkami Champion v sekačkách nebo zahradním traktoru nikdy problém nebyl.
S origo svíčkami Champion v sekačkách nebo zahradním traktoru nikdy problém nebyl.
Podobná vec s elektrocentrálou, ale tam bola nevhodná sviečka. Keď som kúpil sviečku na správnu "teplotu", tak chytá na brk.
S LPG je to celá alchýmia. LPG má asi 3x vyššiu teplotu zapálenia ako benzín. Ak niečo v zapaľovacom reťazci nie je stopercentné, tak hneď je problém. Zo sviečkami som laboroval, lebo na plyn bol problém dostať sa aspoň na životnosť 50tisíc. Na benzín majú interval 105tisíc. Nakoniec som skončil pri výrobcom doporučovaných NGK. Najlepšie je prebehnúť si stránky výrobcov sviečok a pozrieť čo odporúčajú pre daný motor s LPG. NGK začalo predávať sériu sviečok priamo pre LPG, ale nemám odskúšané, lebo auto som predal tesne pred tým ako sa dali zohnať. Tie sviečky majú údajne nižie nároky na napätie pre podpálenie plynu. Čo by mohlo byť zaujímave lebo je stretol som sa aj s problémom, kde horši kontakt na zapaľovacom kábli sa prejavoval ako problém sviečky, pri tom na benzín všetko OK.
Musíš vyzkoušet, jestli tam vyhoví předepsané výrobcem na benzín nebo bude lepší použít stříbro. Většinou obyčejné mají na LPG kratší životnost, pak je to otázka ceny.
Rebrand spravy možno Číňan. Väčšina výrobcov sa snaží zaviesť aspoň kontrolu kvality na výstupe.
A ake mate skusenosti co sa tyka lpg.... Davat tie speci co ponukaju vyrobcovia? Alebo nie? Vydrz? Menit ich skor? Teple...studene?
Jo, zní to jako nekalá reklama, ale😒br />
Tak napříkla😜
Motor malé dvoutaktní sekačky (25ccm) jsem teplý již se svíčkou od výrobce sekačky nenastartoval (Champion). Po namontování svíčky Brisk (dle tabulky), chytne motorek na škubnutí. A studený naskočí také lépe.
Tak napříkla😜
Motor malé dvoutaktní sekačky (25ccm) jsem teplý již se svíčkou od výrobce sekačky nenastartoval (Champion). Po namontování svíčky Brisk (dle tabulky), chytne motorek na škubnutí. A studený naskočí také lépe.
S platinovkami Brisk jsem najezdil 90 tisíc km, jak zaručoval výrobce, a to bez seřizování elektrod a po jejich vyjmutí jsem s údivem zjistil, že nejenže nebyly jejich vzdálenosti větší, ale elektrody měly neporušené tvary (měly ostré hrany jako nové!). Po namontování nových stejných typů svíček nebyl v podstatě žádný rozdíl.
Ukázalo se, že se svody izolátoru za oněch 90 000 km vlastně nezměnily !!!
Rovnoměrnost zapalování všech čtyř svíček je obdivuhodná - chod motoru je nadmíru hladký, chod naprázdno bez kolísání. Je cítit, že je jiskra jako jiskra. To jsem se svíčkami NGK až tak nezažil.
Ukázalo se, že se svody izolátoru za oněch 90 000 km vlastně nezměnily !!!
Rovnoměrnost zapalování všech čtyř svíček je obdivuhodná - chod motoru je nadmíru hladký, chod naprázdno bez kolísání. Je cítit, že je jiskra jako jiskra. To jsem se svíčkami NGK až tak nezažil.