Technika
Copak ty clanky opravdu nejdou nejak kultivovane ukoncit nejakym zaverecnym konstatovanim? Vzdyt testy jsou hezky strukturovane, tak proc "odborne" clanky ne? 8-s
"jediné, co můžete udělat, je ubrat plyn, otevřít naplno topení a současně zapnout ventilátor topení na nejvyšší možnou rychlost (otáčky). "
No u staré stodvácy jsem naopak otáčky krátkodobě na volnoběh zvýšil, abych kapalinu rozproudil, s ostatním (topení souhlas)........
No u staré stodvácy jsem naopak otáčky krátkodobě na volnoběh zvýšil, abych kapalinu rozproudil, s ostatním (topení souhlas)........
Otáčky čeho jsi zvýšil? V textu se píše o otáčkach topení (ventilace, klimatizace), abys co nejvíc vzduchu prohnal přes výměník a odebral co nejvíc tepla kapalině. Ty asi mluvíš o otáčkách motoru. Ten pohání vodní pumpu, ale s poklesem otáček motoru klesnou otáčky pumpy a tím se proudění kapaliny spomalí. Zvyšování otáček motoru na volnoběh ničemu nepomůže, dokonce právě naopak.
Před pár lety se mi taky stalo, že se mi seknul termostat a neotevřelo to vodu do chladiče. Najednou koukám jak mi teplota leze nahoru. Okamžitě jsem pustil naplno topení a teplotu se mi podařilo srazit zpátky na 90 stupňů. Sice to obnášelo jet s otevřenýma oknama, abych se v autě neuvařil, ale dojel jsem s tím v pohodě do servisu. Jenže kolik řidičů má v hlavě mozek a dokáže takhle uvažovat? Minimum. To je samej blbeček, který s bídou udělal papíry, kterej očekává, že sedne do auta a ono bude samo přidávat samo brzdit a sledování takový klíčový záležitosti jako je teplota motoru ho ani nenapadne.
Mne by sa páčil článok o tom, ako točiť volantom, aby auto šlo tam kam chceme. K tomu prípadne návod na správne nastavenie klímy a podľa čoho zvoliť druh kvapaliny do ostrekovačov. Kurz výmeny halogéniek by tiež neurazil a pár rád o dolievaní oleja do motora a vecí okolo toho by tiež bolo užitočných. Niekde som počul, že ten nápis na zátke naozaj nie je OIL ale 710 a že to dokonca niečo znamená...? :😉
To slapani po 120 je snad v mode >😁
Nikdy jsem nezazil varici 120. Pritom podle popisu to zni, jako by bez vareni nejezdila...
Co se tyce chlazeni, opravdu spatne byla jedna vec - bimetalicky spinac ventilatoru, ktery nebyl moc spolehlivy... Pak v kopci nebo v zacpe nesepnul a nestesti bylo na svete... Pumpa byla na mnozstvi vody dimenzovanaProto ma spousta skodovek dodatecny spinac sahary
Nikdy jsem nezazil varici 120. Pritom podle popisu to zni, jako by bez vareni nejezdila...
Co se tyce chlazeni, opravdu spatne byla jedna vec - bimetalicky spinac ventilatoru, ktery nebyl moc spolehlivy... Pak v kopci nebo v zacpe nesepnul a nestesti bylo na svete... Pumpa byla na mnozstvi vody dimenzovanaProto ma spousta skodovek dodatecny spinac sahary
to ja si pamatuju, jak jsme v parnym lete topili cestou do Chorvatska nekde v Rakousku na dalnici v zacpe 😄
No neviem koľko si toho so 120 najazdil a kade, ale ja na mojej zažil neskutočné veci.
A mal som aj ventilátor na vypínač, aj som zapínal kúrenie, menil termostaty atď. Až sme potom neskôr prišli na jednu vec, moja sériová vodná pumpa mala menej či menšie lopatky (už si presne nespomínam) ako kamošova vymenená - určená pre 125. A rozdiel to bol obrovský. V zime zrazu auto kúrilo výborne a v lete sa nehrialo. >😁
A mal som aj ventilátor na vypínač, aj som zapínal kúrenie, menil termostaty atď. Až sme potom neskôr prišli na jednu vec, moja sériová vodná pumpa mala menej či menšie lopatky (už si presne nespomínam) ako kamošova vymenená - určená pre 125. A rozdiel to bol obrovský. V zime zrazu auto kúrilo výborne a v lete sa nehrialo. >😁
Tak bud silnejsi cerpadlo dali az po pocatcich vyroby, nebo ti tam nejaky mechanik nacpal cerpadlo z kila >😁 Mozne je oboje, i to, ze to tam dali v tovarne, protoze zrovna privezli cerpadla na kilo
Ono to bolo tak, že kamošovi sa to pôvodné rozpadlo (alebo začalo tiecť, napamätám), ale on je taký typ že keď kúpil novú vodnú pumpu tak ju porovnával so starou. Neskôr sme porovnávali tú jeho s mojou a rozdiel tam bol, tuším že moja mala lopatky 4 a jeho 5. Keď som potom pátral, bolo mi povedané, že 5 lopatiek mali až 125, možno 130. Ale to by som už kecal, tak dobre si to už nepamätám. Moju som totiž krátko na to predal a na výmenu za inú už nedošlo. Ale obal, príruba, tesnenia všetko sedelo, menilo sa len vnútro.
Tie Škodovky boli príšerné krámy. Jeden z mnohých povinných úkonov bol - pri hučaní zozadu zastaviť a poklepať po termostate. Počas jazdy povinne pozerať na teplomer (a tlakomer oleja) namiesto pozerania dopredu.
2) na devadasátce když je teplota kdekoli mezi 70 a 120
3) nahoře jen když to vaří
Minimalne ten bod 2) je nezmysel.
V Passatu mi rucicka vyleti na 90 po necelejch trech kilometrech a zustane tam i kdyz se hodinu stoji v kolone ve 35 stupnich ve stinu 😄
Mrknu na diagnostiku.
Jinak mě to v autech ukazuje krom obvklýho tacháče, otáčkoměru, palivoměru a dnes už ne tak obvyklého teploměru ještě tlak oleje, kolik nabíjí altík a tajným menu PP třeba u 300C nebo i dalších amerik jde zjistit teplota oleje v automatu, přesná teplota chladící kapaliny atd.
U druhyho auta, ktery ukazuje teplotu skutecnou, to lita nahoru dolu i kdyz je termostat i chlazeni v pohode. A tak se mi to libi i kdyz to u osobaku asi zadny realny opodstatneni nema 😄
A úplně super to je třeba v autech jako je Vivaro apod, kde je 1,6 motor, auto má 2t, užitnou hmotnost další tunu a na vleku 2,5t. Takže souprava v kopci na dálnici může mít přes 5t a člověk se nedozví, jaká je teplota oleje a vody. To je pro životnost to pravý ořechový...
Tuším stará Audina 100 měla budíků hromadu a člověk tušil, co se v autě děje. Dneska to ale doladí takovou hovadinou jako je ofejkovanej teploměr vody 😒