Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Euro NCAP 2017: Fiat 500 – Ministylovce se hodně nedařilo

Fiat 500 v roce 2007 získal plný počet pěti hvězd a o deset let později se ve své aktuální podobě dočkal výsledku v podobě pouhých tří hvězd. Co se stalo?
Zpět na článek
2. 3. 2017 18:28
2. 3. 2017 20:06
2. 3. 2017 20:18
2. 3. 2017 22:35
3. 3. 2017 10:37
3. 3. 2017 12:20
3. 3. 2017 18:15
5. 3. 2017 12:26
3. 3. 2017 08:46
3. 3. 2017 11:44
2. 3. 2017 15:39
stále veľmi bezpečné!
ak beriem, že sa metodika HODNOTENIA viac zameriava na chodcov a asistenčne systémy, nečudo že také hodnotenie auto získalo.
/ absence systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu/...

Vo svojej podstate pasívnej bezpečnosti je auto stále veľmi bezpečné a schopné aj u konkurencie. :yes: Neviem, či by som spoliehal na možné zlyhavky roznych elektronických systémov. Radšej poriadna konštrukcia ako tisíc serepetičiek.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
2. 3. 2017 16:03
Re: stále veľmi bezpečné!
Jj, figurky jsou zelené a žluté, tj. žádný problém.
Avatar - Barry Lyndon
2. 3. 2017 16:09
Re: stále veľmi bezpečné!
má snad někdo v roce 2017 i oranžové a červené figurky?
Avatar - Emel
2. 3. 2017 17:29
Re: stále veľmi bezpečné!
Třeba Suzuki Ignis má řidiče hnědého. Pak je tam teda ještě jeden obrázek z nárazu s plným překrytím, ten už vypadá u F500 hůř.
Avatar - sendador
3. 3. 2017 07:08
Re: stále veľmi bezpečné!
ty cerveny figurky nevypadaj moc dobre ;-\
3. 3. 2017 13:44
Re: stále veľmi bezpečné!
Třeba Ford Ka+
2. 3. 2017 17:28
Re: stále veľmi bezpečné!
Já tam vidím u plné zdi červenou hlavu řidiče a červenou hlavu i hrudník zadního cestujícího.

Nějak tam autorovy z obrázku vypadly informace oproti ofiko stránkám.

[odkaz]
2. 3. 2017 21:01
Re: stále veľmi bezpečné!
Přesně tak, v pasivní bezpečnosti 500 totálně vyhořela, ochrana dospělých jenom 66%, ochrana dětí 49%, hromada červeně obarvených figurek (tedy nedostatečná ochrana). I kdyby se asistenční systémy vůbec nehodnotily, tak samotné nárazové testy jsou na 3*, takže existence či neexistence nějakého asistenta v tomto případě na výsledné hodnocení neměla absolutně žádný vliv.
3. 3. 2017 20:56
Re: stále veľmi bezpečné!
...ale ved to vobec nie je pravda, v samotnom texte máš popísané že práve pre absenciu týchto systémov bolo hodnotenie aké bolo...
Avatar - lamal
2. 3. 2017 18:28
ncap *
skelet je prikladne tuhy, na miniauto skvele, nech si ncap strci tie svoje asistencne s.racky a autonomne brzdenie, to nie su veci ktore realne robia bezpecny hardware

ncap je dalsia vykastrovana organizacia podporujuca tlacenie s.raciek do aut a prispieva tak ich upadku na ukor poctivej mechaniky
Rozbalit vlákno
9
2. 3. 2017 20:06
Re: ncap *
Podle toho testu je očividně příliš tuhý.

Takže si myslíš, že spíš vyrobíme a prodáme malé auto, které zvládne ustát náraz do velkého, než uděláme pomocný systém, který takové nehodě zvládne se slušnou úspěšností zabránit?
Avatar - lamal
2. 3. 2017 20:18
Re: ncap *
ano presne tak, komu tie asistencne systemu pomozu ? blbcom co nedavaju pozor pri soferovani ? a koho tieto systemy vychovaju ? takychto blbov zeby ?

s nadsazkou je to to iste ako male turbomotory vychovali vodicov co nevedia radit a pracovat s motorom, lebo to maju vsetko zadarmo bez namahy... ale tak mysli si co chces ;-)
Avatar - twistedTSD
2. 3. 2017 22:35
Re: ncap *
...a proč by se měl člověk namáhat, když potřebuje výkon?
3. 3. 2017 10:37
Re: ncap *
Takže až takového blbce potkáš v protisměru v zatáčce, radši se rozmázneš, než aby aby obě auta začala sama brzdit a zvýšila tak tvou šanci na přežití? Tobě by skutečně nepomohl?

Jak se v tomhle liší aktivní ochrana od pasivní? Ve vyšších rychlostech asi nedosáhneme toho, aby auto zastavilo. Tedy pořád dojde ke srážce a ke škodám na majetku. Jen to spíš přežiješ. Tedy výsledek prakticky stejný, jako s lepší pasivní ochranou. Jo, ve městě je to horší, protože člověk může uvěřit, že to ochrání majetek a chodce; hned je o dva důvody méně dávat pozor. To je hlubší problém.

I u přeplňovaného motoru musíš řadit, když chceš to maximum. Lidé opakující tyhle hlouposti jen ukazují, že sami neví a neumí. Jen to v běžném provozu není třeba tak často. Mně třeba přijde komické, když motor řve a auto pořád nejede. I atmosférický motor to umí, jen musí mít patřičný objem. Co však naděláš s tím, že to lidé moc nekupovali. A pokud se nezmění předpisy, ta doba se už nevrátí. Kdo nechce řadit, může si koupit samočinnou převodovku.
Avatar - lamal
3. 3. 2017 12:20
Re: ncap *
problem na cestach su ludia nie auta, z psychologickeho hladiska je to spatne a vychova to este vacsich blbcov...

a vec druha, co ti autonomne brzdenie pomoze, ked sa ti v zakrute v protismere vyruti nejaky idiot a naperie to do teba ? bud zareagujes ty, alebo nikto iny, nejake autonomne brzdenie v tejto situacii je to na co sa spolahnes ? ... velmi blby priklad, ani to neobhajuj, nie predomnou... autonomne brzdenie navyse vobec nie je primarne vyvijane na to aby riesilo situacie kedy to do teba naperie niekto v protismere v zakrute ... to si taky isty fanusik autonomneho riadenia ? bravo..

ad tvoje riadky o turbe, to nie je zrovna to o com som sa chcel v tejto teme bavit, uviedol som to len ako priklad, toho ako niektore systemy vychovaju priemerneho vodica
3. 3. 2017 18:15
Re: ncap *
Nejde o to, že by ses na to ty spolehl. Jde o to, jestli může pomoci. Pokud už k nárazu má dojít, tak je lepší, aby brzdili oba (mluvím tedy o čelních). Jestli tam teď jsme, je bezpředmětné.

Jen si uvědomuji, že jsou limity, kam lze s pasivní bezpečností dojít. Je tedy logické se podívat na tu aktivní, když chceš bezpečnost dál zvyšovat.
Avatar - lamal
5. 3. 2017 12:26
Re: ncap *
ja ti rozumiem, ale ide o ludi a to aktivne predchadzanie nehodam, by nemalo vychadzat z toho, ze ten system bude nieco robit za ludi a oni tak budu stale menej a menej koncentrovani a bohuzial to tak funguje snad so vsetkym... maly turbo motor bol len priklad a nie to, ze to je zla vec to iste mas ESP a postupne vymieranie mechanickej vazby madzi vodicom a autami... rychlo dokaze ist kazdy, hned a prakticky zadarmo, ale ked sa nieco poserie ti soferi absolutne nevedia co sa bude diat, co maju robit a ani kedy sa to stane lebo nemaju ziadnu predstavu ci skusenost kde je hranica adhezie..

a to nie su iba moje dojmy, alebo teorie to vidim denne a takych vodicov i poznam a zazil som si to s nimi
3. 3. 2017 08:46
Re: ncap *
Ja to vidim stejne - prilis tuhy, proto kratka draha pro deformaci a prilis velke pretizeni pro posadku.
Ovsem ono se to v malych autech tesko resi, asi radsi tvrdsi a funkcni i ve vetsich rychlostech.
Spis si rikam kde asi by skoncil puvodni (nebo i soucasny?) Smart. Ten byl tvrdy jak skala, cili pretizeni posadky prece muselo jit do nebeskych vysin... :-)
3. 3. 2017 11:44
Re: ncap *
Problém je, že se tu bavíme o riziku vnitřních zranění. To je prevít. A s vyšší rychlostí to podle mne lepší nebude. Tenhle test souvisí s tím, že se dlouhodobě testoval částečný přesah. Což vedlo k tužším karoseriím. Možná až příliš tuhým, když jim dáš větší kontaktní plochu. Tohle je prakticky modelový příklad. Hodně záleží, jak překážku trefíš.
2. 3. 2017 21:30
Fyziku nelze oklamat
Vzhledem k tomu, jak je F 500 maličké a lehké autíčko, jsou jeho výsledky v testech Euro NCAP ještě docela slušné. Hlavně, že dokáže zajistit prostor pro přežití posádky! :-)
Rozbalit vlákno
0
3. 3. 2017 13:32
v podstate dobré
tiež eliminujem asistentov a ochranu chodcov, tieto 2 kategórie sú pre úradníkov, aby mohli na schódzi prezentovať. Ochrana chodcov je komická, keď mi každú minútu prefičí okolo hlavy 2 metre vysoké suv, ktoré by zo mňa pri prvom kontakte urobilo masný fľak, ale 500 je pre chodcov hotový strašiak :-O Od malého auta nemôže nikto čakať vatu jak v éčku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
3. 3. 2017 13:56
Slušný výsledok
Na 10-ročné auto je to veľmi pekný výsledok. Taký Smart má možno pevnejšiu klietku, ale pri búračke vo veľkej rýchlosti ani to nepomôže. Sú to jednoducho mestské autá a bolo by fajn, ak by sa dala čo najviac eliminovať hrozba stretu s veľkým SUV.
Rozbalit vlákno
0