BMW ve své „sedmičkové“ řadě dosud prezentovalo vodíkový pohon. Na autosalonu v Paříži se představí koncept nové generace s hybridním pohonem, který se skládá z motoru 4,4 Twin-Turbo a 15kW elektromotoru.
Jde to znacne ztuha. Po 10ti letech PR manipulace a hry na nepotrebnost hybridu, zrodil mamuti koncern hybrid, ktery ma mensi schopnosti nez ten, o kterem pred 10ti lety tvrdily, ze ho nepotrebuji a ze je to nevykonna slepa vetev vyvoje. V dobe, kdy se jini vyrobci chystaji zavadet do vyroby plug-in hybrid je to az legracni, ale bohuzel asi tady v Evrope musime byt vdecni alespon za to malo. Takze zaplatpanbuch za to.
X-tý příklad toho, jakou váhu hybridu přikládají technologičtí lídři automobilového průmyslu (čti evropští premioví výrobci). Marketingově zelený vlk se nažere a koza nákladů zůstane prakticky celá. Ale klidně můžeš dál zůstávat u toho svého, tedy že jsou to blbci a jen ti Japoncí do toho vidí.
JJ Bursik si ho uz urcite objednal- a par magoru v zelenem triku se urcite jeste prida- a kdyz klasicky motor pojede na biopalivo bude jeste lip :no: . Nechapu proc se vubec obtezovat hybridem - podle mne to je stejny medialni hype jako iPhone a nic extra to neresi
Nejsou blbci. Jenom manageri preferujici dnesni zisk, pred pripravou na zitrejsi problemy. Ale zatim vse bezi bezvadne. Zatim je nic nenuti zmenit zazite pristupy. Asi tak jako pred necelym rokem, nic nenutilo menit zazite pristupy americke automobilky. Jak to dopadlo vime vsichni. A co se deje na evropskych trzich vidi kazdy na cislech (napr. Spanelsko minus 40%) Jsou totiz obdobi, kdy se na trhu pres noc zmeni temer vse. Ta doba se pomalu blizi i do Evropy.
"Nejsou blbci. Jenom manageri preferujici dnesni zisk, pred pripravou na zitrejsi problemy." Jinými slovy blbci, stejně jako jejich akcionáři.
Tady jde jen o to, že automobilky jako BMW nebo MB nevidí řešení v hybridu, který tu všem neustále vnucuješ. Namyšlenost z toho úplně odkapává, zkus respektovat jiný přístup. A nesrovnávej americké automobilky s evropskými, to jsou v rámci jedné branže dva rozdílné světy přístupů i problémů.
"Ta doba se pomalu blizi i do Evropy." Tak pro tebe se nic neděje, až tu půjdem po (energetické) žebrotě, ty dostaneš bezplatně bílé vízum s červeným sluncem na ostrově zaslíbeném. ;-)
Ten pokles není způsobenej tím že nikdo už nechce normální auta a všichni se třesou na hybrid do zásvuky ale finanční krizí - omezují se útraty, banky a leasingovky už asi nebudou dávat tak výhodný úvěry, takže v nějakém maosvějším měřítku by tento trend na hybridy jakožto dražší auta než normální pohon dopadl ještě silněji.
V případě BMW jde jen o další krok v programu EfficientDynamics. Má přispět ke snížení spotřeby u velkých motorů, nikoliv zachránit planetu. To se zážehovou, dvakrát přeplňovanou V8 ani nebylo v plánu.
Full hybrid určitě přijde a bude v kombinaci se zcela jinou motorizací.
Nachystáno je víc variant včetně full hybridu, vše je závislé na nejbližším ekonomickopolitickém vývoji. Oni ti blbci v BMW sice nečtou drápalíka a nevědí co se na ně valí, ale přesto mají připraveno více variant, hybrid, vodík, ale také do dvou let seriově! použitelný elektromobil. ;-)
Tak to ctu a stale objevuji ty teze, ktere se koncernove PR snazi vnutit zakaznikum a jak se zda, dari se to. Teze 1. mame pripraveno spoustu ruznych reseni, jenom se nam zatim nechce je realizovat. Ta vira, ze je to hotove, jen se ceka na spravny okamzik mne prekvapuje. Uz jenom proto, ze stejnou virou trpeli v USA a kdyz pak prislo na vec, nejenom ze nic nemeli, ale nejblizsi 2-3 roky ani mit nebudou. Teze 2. hybrid je spatne reseni, my mame lepsi. Jake je to lepsi se nerika, ale urcite nejake je. Po deseti letech opakovani tohoto tvrzeni se nakonec ukaze, ze to lepsi je hybrid a to jeste v te nejjednodussi forme. Tomu se rika udelat z nouze ctnost. Za par let nakonec budou vsichni vyrobci tam, kde pred 10ti lety Toyota - jenom se jim touto marketingovou mlhou podarilo obludit zakazniky a vnucovat jim starou technologii dele nez by bylo bez techto manipulaci mozne.
Trochu OT. Vcera jsem byl nucen bezet par minut podel nove "Sokolovske" a myslel jsem ze chcipnu. Tolik smradu a coudu. Jak v tom muze nekdo zit a jak mu takova situace muze prijit normalni a jak ke vsemu muze obhajovat neustale oddalovani a obstrukce evropskych vyrobcu pri zavadeni cistych technologii, to fakt nepochopim. Nehlede na to, ze ty auta, jedouci kolem nekonecnymi priskoky by diky hybridu usetrily ridicum tisice. Nechapu.
Hybrid je nutný přechod k elektromobilům,všechny automobilky už si to uvědomily,horší je to s jejich fanoušky.Ti těžko dokáží skousnout že jejich značka má na leadery ztrátu.Jo zkušenosti jsou důležité.
Snaha o bagatelizaci hybridních pohonů některých lidí je směšná,alespoň že vedení firem BMW,Mercedes,atd jsou lidé prozíraví.Později,ale přece.
Docela se bavim nad názory že jediná automobilka vnutí všem ostatním hybridy a zároveň jiná firma je nucena ostatními vyměnit ty nejlepší TDI za horší CR.Jo marketing.
Je to prostě evoluce,to lepší má navrch.
Tady nejde usetrit ridicum korunky, ale nasadit takovou technologii, ktera je oblibena u zakazniku a neryskovat pokles prodeju. Nejjednodussi je vzdy koupit technologie ale to stoji stovky milionu a marze na automobilech by byly male pro jejich akcionare. Tak se to mlzi PR clankama, jak jiz jednou BMW prohlasilo, ze hybridni technologie nikam nevedou...atd, a ze oni se budou soutredit na neco jineho. A nakonec pokud chteji prodavat hlavne v USA, tak museji jit s konkurenci, ktera nema co ztratit jako je lexus LS, jelikoz je to pomerne mlada znacka s porovnanim s Evropskymi.
Je jasne ze LS v hybridni technice nedohoni... Ale aspon tak ze tam dali ten maly elektromotor ( on je to spis jen generator ) ktery ma tak tak vykon aby dobil 12V baterku pri jeji zvysene zatezi diky stop-start systemu.