Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 7 ActiveHybrid Concept: Mnichovská odpověď na LS 600h

Diskuze (25)
BMW ve své „sedmičkové“ řadě dosud prezentovalo vodíkový pohon. Na autosalonu v Paříži se představí koncept nové generace s hybridním pohonem, který se skládá z motoru 4,4 Twin-Turbo a 15kW elektromotoru.

BMW 7 ActiveHybrid Concept je takzvaným mild hybridem, tedy autem, kde elektromotor slouží jako pomocný agregát. Benzinový motor je odvozený od přeplňovaného osmiválcového motoru N63 4,4 Twin-Turbo s přímým vstřikováním, který se nabízí pro novou 750i a X6 xDrive50i. Jeho nejvyšší výkon je 300 kW a maximum točivého momentu 600 Nm.

Elektromotor k tomu přidává dalších 15 kW a 210 Nm. Nachází se u převodovky, což je optimální umístění z hlediska efektivity funkce Auto Start Stop. Navíc při brzdění rekuperuje energii, která je následně využita pro palubní elektrické systémy. Účinnost je vyšší než u alternátoru, který je napojený přímo na motor. Kromě toho elektromotor nahrazuje také startér. Koncept hybridu se v budoucnu stane výrazným rozšířením balíčku EfficientDynamics.

Elektrická energie se ukládá v lithiových akumulátorech. Na rozdíl od loňského konceptu X6 ActiveHybrid není BMW 7 ActiveHybrid Concept schopné provozu čistě na elektrický pohon.

Hybridní ústrojí typu mild hybrid je výsledkem společného vývoje s koncernem Daimler AG v sériové podobě se začne prodávat příští rok v modelu Mercedes-Benz S 400 BlueHybrid .

BMW by mělo příští rok zahájit výrobu sériového provedení konceptu X6 ActiveHybrid, hybridní řada 7 se bude zřejmě brzy následovat.

Diskuze (25)
23. 9. 2008 21:55
Re: Vira tva te uzdravi
Tady nejde usetrit ridicum korunky, ale nasadit takovou technologii, ktera je oblibena u zakazniku a neryskovat pokles prodeju. Nejjednodussi je vzdy koupit technologie ale to stoji stovky milionu a marze na automobilech by byly male pro jejich akcionare. Tak se to mlzi PR clankama, jak jiz jednou BMW prohlasilo, ze hybridni technologie nikam nevedou...atd, a ze oni se budou soutredit na neco jineho. A nakonec pokud chteji prodavat hlavne v USA, tak museji jit s konkurenci, ktera nema co ztratit jako je lexus LS, jelikoz je to pomerne mlada znacka s porovnanim s Evropskymi.

23. 9. 2008 18:43
Je jasne ze LS v hybridni technice nedohoni...
Je jasne ze LS v hybridni technice nedohoni... Ale aspon tak ze tam dali ten maly elektromotor ( on je to spis jen generator ) ktery ma tak tak vykon aby dobil 12V baterku pri jeji zvysene zatezi diky stop-start systemu.
23. 9. 2008 18:26
Re: Vira tva te uzdravi
Omyl.
Navrch má v dnešní době především to levnější. ;-)
23. 9. 2008 17:40
Re: Vira tva te uzdravi
Hybrid je nutný přechod k elektromobilům,všechny automobilky už si to uvědomily,horší je to s jejich fanoušky.Ti těžko dokáží skousnout že jejich značka má na leadery ztrátu.Jo zkušenosti jsou důležité.
Snaha o bagatelizaci hybridních pohonů některých lidí je směšná,alespoň že vedení firem BMW,Mercedes,atd jsou lidé prozíraví.Později,ale přece.
Docela se bavim nad názory že jediná automobilka vnutí všem ostatním hybridy a zároveň jiná firma je nucena ostatními vyměnit ty nejlepší TDI za horší CR.Jo marketing.
Je to prostě evoluce,to lepší má navrch.
Avatar - Ricardo
23. 9. 2008 17:05
Re: Vira tva te uzdravi
Ty ve svým nadšení zapomínáš na jednu věc - že jednodušší řešení je často lepší :-)