Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Defekt pneumatiky - Jak se používá lepicí sada? A opravdu funguje?

60 komentářů

Avatar - holden2
holden2
maji i ridici ostatnich znacek volat skoda asistence nebo muzou zavolat nekoho jineho? opravdu nasadime ventilek na to cepicku a pak kompresor? a misa lepi urcite po kazdem pichu takze to zvladne na jednicku
Avatar - R32
R32
Ak si sa dopustil vlastizrady a kúpil si auto inej značky ako Škoda tak potom musíš v rámci "trestu" a vykúpenia sa volať škoda asistence! A to aj keď budeš mať nízky tlak, prídu, dofúknu, samozrejme cez čepičku... 😄 sa aspoň priučíš niečo nové.
Dagmarrr
U jiných aut se doporučuje hřebík, šroubek a apod. nechat v pneumatice (jednak tam nevznikne taková díra a také poznáme ihned místo poškození při finální opravě). A také po použití opravné sady se nesmí jezdit normálně, ale s omezením, dokonce jsou v sadě upozorňující samolepky. Jak to tedy je???
Avatar - holden2
holden2
pro majitele skodovek nikdy neplati zadna omezeni.
Avatar - m.z.
m.z.
Pokud to je jen trochu možné, rozhodně bych se takové opravě vyhnul a nechal si gumu opravit v pneuservise.
Ta *** v gumě neudělá nic dobrého, to je tak na dojetí a vyhození.
gil54
Jj. A v pneuservisu to taky milujou, když mají tu gumu potom opravovat.

Já preferuji rezevu, třeba klidně i jen dojezdovou. Prakticky vždycky odjedeš. To se o lepící sadě říct nedá.
Dušan10
Ten "zázrak" je len na nevyhnutný dojazd ..... do najbližšieho pneuservisu ...

Skrátka celé je to nezmysel .... dojazdové koleso je síce väčšie... a zrejme "strááášššne ťažké" ..... ale je x-krát lepšie ...

Skrátka ďalšia "ekologická" *** aby sa vylepšila hmotnosť a spotreba ...asi taká ako menšia nádrž na niektorých mercedesoch, kde díler vždy ponúkne normálnu za príplatok ....
Avatar - R32
R32
Auto mojej manželky má lepiacu sadu a vôbec s tým nemám (psychický) problém. Auto jazdí výhradne po meste kde je "na každom rohu" pneuservis alebo nejaká predajňa áut so servisom. Navyše má kontrolu tlaku takže pri poklese tlaku má čas to skontrolovať či je to pomalý únik (pri ktorom dôjde v pohode do servisu) alebo sa jedná o väčší problém (to by volala mňa alebo nejakého známeho)... Ja jazdím 26 rokov ročne cca 25-30t km a koleso som na ceste menil jeden krát! Ostatné prípady boli pomalé úniky - skrutky, spona, ženský kovový opätok >😁 a samozrejme som nič z toho z pneumatiky nevyťahoval ale takto došiel do servisu... Nechápem načo tej "herečke" kázali tú skrutku vyťahovať 8-s
T.E.S.L.A už na ACZ serie
...prečo práve rezerva vypadla zo zoznamu povinnej výbavy, to je proti zdravému rozumu.
Avatar - R32
R32
No predsa preto, aby si ty sám nič nerobil a za všetko "niekomu" pekne zaplatil. So žiarovkami to majú výrobcovia ešte ľahšie, vyrobia ho tak aby si musel do servisu kde ti v niektorých prípadoch musia dať dole aj nárazník...
kyklop
Áno a zároveň nie. Hľadať miesto pre súčasné 17 a viac palcové pneu nie je žiadna sranda. Na strane druhej , aspoň s dojazdovkou by sa malo rátať
pargi
Navíc když máš asymetrický vzorek a různé šířky pneu vpředu a vzadu, tak bys potřeboval vlastně 4 plnohodnotné rezervy (nebo jednu dojezdovku, no 😄 ). Jinak mne lepící sada vůbec neuráží, ale to pouze proto, že jsem kolo ještě nepíchnul, ťuk ťuk.
kyklop
Mňa neuráža taktiež, preto mám v súkromnom aute oboje 😄 . Vždy som mal defekt len nejaký zapichnutý klinec a podobne a s tým si tá sada poradí
T.E.S.L.A už na ACZ serie
Však to, aspoň tá dojazdovka.
Avatar - MGRR
MGRR
Má trasa je 350km do práce,

je to dva měsíce, vyjel jsem v 6h ráno -9*C, jel jsem hodinu po Sasku a najednou jakoby kamínek v pneumatice, jel jsem dál cca 5km, ale auto začalo už plavat.

Do úplně nové PZ pneumatiky, do běhounu jsem měl vražené 7-8cm závaží které prorazilo kompletně ocelový kord, díra 4x1cm a přetrhalo to všechna ocelová lana...

20km na obě strany nikde nikdo, servis min 30-40km daleko, otevíračka tak v 9Uhr... kdybych neměl plnohodnotnou rezervu, tak jsem v *. Byla to rychlovka, páč trochu mrzla, břečka, sníh, prostě žůžo.

Když jezdím auty bez rezervy, jen pokud mají nové pneu a rezerva se dokupuje a je hozená v kufru. Samozřejmě do X6 to prostě nelze. Taky potkávám nejvíce BMW a Skoda, jak zoufale postávají za svodidly dálnice a čekají, někdy v dešti.

Rekord jsem viděl X6, kdy jsem po čtyřech hodinách jel zpět a odtahovka jí nakládala jeřábem.
Avatar - leone
leone
...auto bez plnohodné rezervy, nebo v alespoň 16" rezervy ( takže žádná galuska, o spreji nemůže být vůbec řeč ).... už mi při potencionální koupi nezajímá,.....a věřte že výběr modelů se docela zužuje,....kolikrát než stačíte dojet do odstavného pruhu, jste už téměř na ráfku ( dálnice) ,...rád bych věděl kam bych ten sprej nastříkal !!!!!!,....tohle mohlo vymyslet tak akorát dementní evropské hovado !!!!!!!!
Avatar - MGRR
MGRR
Problém je v tom, že lidé chtějí image, styl, předvádět se = hlavně větší a drsně široká kola... ono to prostě není kam dát. Ale dojezdovka by měla být v každém autě... to by se ale nevydělávali prachy na servisu.

Problém je taky v tom, že když má auto 18" kolo, píchnete předek na přední poháněné nápravě (nebo obráceně, píchnete zadek na zadokolce) a v rezervě je pouze 16", tak můžete při papírové kvalitě materiálů v diferenciálech... prostě jej zničíte, ani ne hned, ale časem odejde.
Avatar - KubikCv
KubikCv
Ano...ráfek a pneu plné toho lepícího sajrajtu jsou úplně super 😄 Na hřebíček v běhounu to možná stačí...ale stačí nepozornost..vzít bok pneumatiky o výčnělek obrubníku a je vymalováno. Lepící sada = kšeft pro asistenční služby. U nový škodofky s asistencí je to v pohodě...ale pro většinu ojetin peklo 😄
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
o lepící sadu nejde, já to pojal koukání na Míšu >😁 Rezervu mám taky plnohodnotnou.
pargi
Tak ale máš snad asistenci sjednanou v rámci povinného růča a to snad má aji většina ojetin 😉
kyklop
Ono čakať na asistenciu v nejakej hornej dolnej xyz hodín nie je tiež žiadna hitparáda 😉
Avatar - KubikCv
KubikCv
asistence...ale čekání atd.... zrovna nedávno se mi povedlo vzít vystouplou hranu obrubníku cestou do práce. Rezervu pravidelně kontroluju a dofukuju,takže výměna cca za 10minut a frčel jsem do práce. Lepící sada udělá někdy víc škody jak užitku...po zdlouhavé aplikaci a dofukování člověk stejně zjistí,že defekt je větší a má smůlu. Spíš bych místo lepící sady čekal větší boom runflat pneumatik
pargi
Hele, za život snad každý víckrát nabourá než píchne. No a když je dnes taková nabídka asistenčích služeb...
hanbubu
este sem nebourala (pokud nepocitam svodidla a zarazenou neviditelnou tyc), zato 2😜rorazena guma a jednou pichla. Ted mam auto bez rezervy a sem z toho nervozni. Prehodit kolo jde kdekoliv ve ctvrthodine v minisukni 😄 i gatich.
topten
v bahne, v desti, v kufru bordel, takze nez sem se dostal k rezerve, vse sem musel vyhazet, takze to zmoklo. navíc srouby nesly povolit a hever se boril do blata.
pak dat to zablaceny kolo do kufru, které je doted od blata vcetne toho vseho co sem předtím z kufru vyhazel a pak tam nahazel.
samozrejme sem byl mokrej a ***, takze sem zaspinil volant a vse na com sem sahnul.
v servisu mi servisak pak daval najevo ze sem prase a priste mi to zablaceny kolo nevezme, takze ho nejspis budu muset predtim nekde umejt

co bych dal za tuhle sadu, i když uznavam, ze sou defekty, který se s tim opravit nedaj
kyklop
Ja mám v aute rezervu a zároveň aj túto sadu. Paradoxne som ju na súkromnom nikdy nemusel použiť, ale pre prípad obyčajného defektu v tvojich podmienkach je to x krát príjemnejšie a jednoduchšie, to je aj dôvod, prečo to vozím. Použil som ten sprej na aute suseda , cez noc mu úplne vyfučalo koleso a ráno sa s autom ponáhľala jeho manželka. Ona stihla a v servise jej podvečer opravili defekt...
topten
po tehle zkusenosti taky uvazuju o tomhle reseni.
za posledních 10 let sem mel 4 defekty, z toho 2x byla prorazena guma (vyhejbani se protjedoucimu autu a prorazeni o obrubnik), takze by lepici sada byla nanic, ve zbylých dvou hřebik, což je připad i toho posledního defektu.
takze u me pravdepodobnost kdy lepici sada jde/nejde pouzit je 50/50.
kazdopadne bych se rezervy nevzdaval...
kyklop
Ono už len keď sa vyhneš tomu čo si popísal vyššie, tak budeš rád a tých pár peňazí za sprej ti ľúto nebude. Jo a ešte raz som s tým kriesil otcové auto. Stálo na parkovisku pár mesiacov (zdravotný stav mu neumožňuje jazdiť) a našli sme ho s prázdnym zadným kolesom, nepodarilo sa mi ho povoliť (zlomil som kľúč z firemného auta), tak som ho natlačil sprejom a druhý deň opravili defekt v pneuservise. Že to komentovali mi bolo jedno, zadarmo to nerobili >😒]

K lepiacej sade - veľký prúser je to u prívesov, kde kým zistíš,že máš defekt ,tak je guma beznádejne zničená a tam si môžeš s tou lepiacou sadou akurát fúkať :-!
Avatar - MGRR
MGRR
Co Vám brání si za 200kč koupit spray?

Když jste "prase" a máte bordel v kufru a všude, tedy omlouvám se 😄
topten
je to hnojak, jezdim s tim do lesa, vozim kdejakej bordel, kterej bych do normalniho auta nedal.
vetsinou se jeste prestrojim, aby me v nem nikdo nepoznal >😁
hanbubu
zenska by to zvladla 😄 hever podlozis snehovou lopatou, v aute mas vlhceny kapesnicky a flasku s "technickou" vodou, stary lyzarsky rukavice a par hadru pro pruserovy situace. Nekdo dokonce i folii na predni sklo- lze pouzit jako nouzovy obal- a deku. I destnik, ale to je potreba nekdo jako splujezdec, aby ho nad tebou drzel 😄
Avatar - narona
narona
Když má někdo, třeba 50kg blondýna velké SUV se stejně těžkými koly tak pak je to asi jediný způsob jak si poradit když nechce čekat na odtahovku nebo asistenci.
Navíc se nemusí tahat kolo ze dna koferu jak už tu bylo poznamenáno.
To mají výhodu akorát ti, co vozí rezervy vzadu nad kufrem nebo veteránisti na blatníkách >😁
fisero
a proč takový ženský kupujete takový krávy? Neuměj s tim jezdit, parkovat a je z toho víc problémů jak užitku...
Avatar - narona
narona
To už je jiný problém, mě se to taky nelíbí.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Ja som menil kolo raz pred 20 rokmi na vtedy novej Nexii. ..Hever mi ujel nedal som kamen pod kolo a auto pekne padlo na beton. Hever skrivil podbeh a disk horko tazko vydrzal. Musel som potom okrem pneu servisu aj do klampiarne. ..Does nosim v kufru len lepidlo a este cislo na road assistance. ..Trauma s mladi nechala svoje jazvy ... >😁
michalpneu
Přátelé, jelikož se gumama živím od rána do večera, tak můžu říct, že tohle je pěkně na ho*no. Samozřejmě je to aspoň něco, pořád lepší, než být odkázaný jen na asistenční službu, ale rezerva je prostě rezerva. Mohl bych tady vyjmenovat desítky případů, kdy jsem jel zákazníka vysvobozovat s kolem z druhé sady, aby mohl vůbec jet, protože propíchlé kolo tím sice do určité velikosti díry opravíte, ale pokud je tam díra jak do zádele, tak je to k ničemu a pak je rezerva k nezaplacení.

V neposlední řadě je třeba říct, že pokud je auto vybavené senzorem TPMS uvnitř kola, tak to mlíko senzor prakticky znehodnotí, protože dojde k zalepení senzoru a meřící dírky zjednodušeně řečeno a senzor už pak nedokáže správně ukazovat tlak. Sice je spousta senzorů, které už lze vyčistit, ale to je tak 5% všech a stejně se na to spolehnout nedá.

Ať je to jak chce, tak rezerva je prostě rezerva. I ta bláznivá užovka dojezdová je pořád lepší, než spoléhat jen na opravnou sadu nebo asistenčku, která sice může přijet hned, ale taky za dvě hodiny.
Frantizsekk
Souhlasim, je to na 5 minut prace, i zenska to zvladne lehce, staci mit rezervu a na nekoho zamavat.
Avatar - narona
narona
Ženská zvládne lehce vyměnit kolo? Tak možná když jede felicií ale zkuste si měnit kolo dvacetipalcový třeba u audi Q7... To je dost námaha i pro kulturistu >😁
Niemand
Keď trochu premýšľaš tak nie je problém prehodiť koleso čo má tvoju hmotnosť. Mám par skúsenosti s menením gúm na nákladnom, kulturista rozhodne nie som a návesové koleso má cez 100kg.
fisero
Proč proboha kupujete ženskejm takový krávy se kterejma neuměj jezdit a ani parkovat?!? Moje žena zvládne vyměnit kolo v pohodě i když se u toho nadře...
Avatar - narona
narona
Tak ono nejde jen o ženský, víme co v tom jezdí i za "chlapy" Ale spíš jde o správný zasunutí zvedáku, vytáhnutí věcí z kufru a zašpinění se >😁 Navíc dost aut má rezervy zespoda přístupný a to je pak fakt humáč zarezlej...A pokud jedete v obleku nebo něčem co si fakt nevyplatí umazat... A vůbec motat se kolem auta třeba na rušný cestě.
Frantizsekk
Precti si muj prispevek jeste jednou a poradne, na konci se doctes lehkej vtip.
Avatar - narona
narona
Jo pardon moje chyba :😉
Frantizsekk
S tou q7 je to tak, ze blondyna zavola kamaradce, ta ji vyzvedne v x5 a at se frajer stara 😄
hanbubu
zenska musi u vymeny kola mavat? Ja kolo zatim jednou rukou vymenit nedokazu 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Né vždy to kolo vyměnit lze... samozřejmě v ideálním případě s rezervou souhlasím 😄 Viz můj příspěvek níže 😄
Frantizsekk
Ten automobilovy novinar ji da tahat ven vrut kombinackama, ktery ani v aute nebyvaji. Je tam ale vzadu mezi naradickem krizovej sroubovak, tim to mohli zkusit. Za deset vterin by ho mela venku(ja osobne bych ho tam nechal, pripumpoval vzduch a jel do servisu). Pak tam z ni udelal blbku a nemehlo a sam to sel sroubovat kombinackama ven- sam nemel silu ho vytahnout. K tomu trapna scenka misa pichla, hlavne nepichni znova. A pak se ji na konci pta na nazor, jestli asistence nebo sama 😊)
Martin
klepete se jak ratlíci....apropo...bez rezervy ani ránu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mam ji v autě, nikdy jsem ji nemusel použít.... doufám, že to tak zůstane >😁

Kola si zvládnu vyměnit sám, ale extrém jsem zažil v Irsku u půjčeného Fokuse, kdy jsem píchl při blbnutí na západním pobřeží. Jak už to tak bývá, o auta z půjčovny se tak nestará, kolo bylo zoufale přirezlé, navíc Fokus nemá šrouby, ale matky (tzn po odstranění matek a všeho možného i nemožného kývání, popojíždění to na té parodii heveru nešlo povolit ani o milimetr, aby mi auto nespadlo...). Potupné volání na asistenci, hodina domlouvání, že nejsem uplně blbej a že vím, jak se kolo sundavá, 4 hodiny čekání ( v opravdu typickém Irském počasí)... Přijel pán, podložil auto, vytáhl gumovou palici, pořádně do toho praštil a bylo... >😁

V tu chvíli bych dal cokoliv za lepicí sadu >😁

Dohra byla - náhradní dojezdovka - v neděli odpoledne vyhledat otevřený pneuservis téměř na venkově - nakonec vše klaplo a jelo se dál >😁
fisero
Nedávno sem stavěl u krajnice pomoct týpkovi. Nafasoval v práci jiný auto, než kterym normálně jezdí a měl povolený obě zadní kola, ale klíč žádnej... Tak sem mu pučil vlastní a v klidu si to dotáh...
topten
me se po vymene na letni pravidelne povolujou srouby. 2x to bylo ve stavu, ze kolo uz při jizde klepalo a dělalo ramus. takze vždy po vymene za nejakych 200-500km dotahuju a vzdy dotahnu. a nemyslim si, ze to servisak dotahuje malo, doma to po nem ještě tajne prechazim a stejne po par set km je to povoleny.
zajimavy, ze to dela jen jare, tedy na hlinikacich (zimni mam na plechacich)
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Suhlas.Lepidlo je lepsie ako nic. Ja toho moc po Londyne nenajazdim obcas nej vylety mimo najdalej tak po Lake District...Zatial som nepotreboval ani to lepidlo ale clovek nikdy nevie...Mam tu teraz 3 tie auto a stale len s lepidlami...Neviem za ako dlho pride road assist ale pocitam ze do 1 hodky by to mohli zvladnut pokial to je v okoli LDN. Este tu hrozi prerazenie gumy z boku na obrubnikoch ale na tych som zatial obrusil len disky ktore nabrali drsnejsi charakter...
Avatar - Googlit
Googlit
Nepoznat vrut od šroubu je pro mě fail, který na technický web nepatří.
fisero
Od roku 2015 jsou nově uvedené modely na trh povinně vybaveny sensory tlaku v pneumatikách. Co se s nimi stane po aplikaci tohoto lepidla? Zalepí se a můžu je odepsat? Po zalepení asi nebudou správně detekovat tlak a některé motory spadnou do "nouzáku"?

Raději jsem si připlatil, ano připlatil, za dojezdovou rezervu, abych si timhle sajrajtem neničil kolo.
kozakm
Koncern pouziva pro hlidani tlaku v pneu ABS a ESP senzory, takze tam lepici sadou nic neznicim.
fisero
Je potřeba zmínit, že koncern VW má výjímku, takže jeho modely v současné době mají vylepšný systém TPM+, který vyhovuje legislativě i po 1.11.2014.

Každopádně je třeba na to myslet. Proto jsem si do auta přikoupil rezervu, neboť provozuji vehikl jiného koncernu.
Atila_
Lepici sada je na prdlacku, staci riznout gumu v boku nebo vetsi diru a jste v *. Mel jsem za svoji ridicskou karieru cca sest defektu z nich tak dva byly resitelne lepici sadou. Asistencni sluzba je take naprd, protoze mimo Prahu prijede za dve hodiny a na moje auto mi stejne nahradni kolo neprivezou. Nastesti mam v kufru dojezdovku, takze na nejake mensi jezdeni je to v pohode. Navic je k nezaplaceni moci doject nejaky mensi zarizovani po Praze pres vikend nez se clovek dostane v pondeli do pneuservisu. A to nemluvim o faktu, ze lepici sada na mem aute s gumou 245/40 R20 a senzory tlaku nadela vetsi skodu nez kdyz se necham do pneuservisu rovnou odtahnout i pres celou republiku.
kyklop
No vidíš, ja som mal defekty, ktoré by hravo zvládla len lepiaca sada 😄
hanbubu
ten kompresorek ma nejakou specialni funkci (krom toho, ze bude asi o neco rychlejsi nez ja)? Bezne vozim minipumpicku s tlakomerem, tim to po tom zaliti lepidlem nemuzu nafouknout? A lze ten kompresorek pouzivat i nadale na bezne foukani kol?
DonLabuznik
Já nemám s lepící sadou moc dobré zkušenosti, takže v autě raději vždy vozím průmyslové lepidlo z https😐/www.adamos.cz/…umyslova-lepidla Mám už vyzkoušené, že to si s defektem hravě poradí a s autem pak dojedete klidně i několik desítek kilometrů.